איך גוגל אדוורדס חולבים כסף מהמפרסמים הקטנים "בטענת ערך נמוך"?

פרות חולבותאמרתי את זה כבר פעמים רבות, גוגל אדוורדס הוא לא המקום האידיאלי למשווקי אינטרנט. יש לקידום ממומן את היתרונות שלו עם זאת אני לא ממליץ את זה לכולם. במיוחד בגלל חוסר השקיפות של המערכת. היום אני הולך להביא לכם את הדוגמא למה?

אני לא תכננתי לכתוב את הפוסט הזה, במקום זה תכננתי לצלם וידאו. יש לי Pen Tablet שאני מת כבר לעשות איתו וידאו של קשקוש על המסך. הדבר היחיד שחסר לי זה תוכנה אשר באפשרותה אני יכול לעשות זאת. מישהו מכיר משהו?

בכל מקרה, זה יהיה פוסט קצר, ואתם תבינו למה… למעשה שמתי לעצמי מטרה לכתוב אותו בפחות מ-20 דקות.

18 חודש ללא גוגל אדוורדס

כמו שסיפרתי בעבר, אני כבר לא מפרסם בגוגל אדוורדס. יותר נכון לא פרסמתי מאז חודש דצמבר 2009, עד אתמול. תזכורת קצרה: בדצמבר 2009, גוגל דפקו סלאפים לקמפיינים שלי (אחרי קרבות חתול/עכבר), והשעו הרבה מפרסמי אדוורדס, לא כולל אותי.

אחרי שניסיתי להבין את רוח אדוורדס, ולראות לאן הם הולכים, החלטתי שאני משאיר כסף על השולחן ויוצא משם. החלטתי שעד שלא יהיה לי אתר מספיק איכותי ובעל ערך אני לא אעלה קמפיין באדוורדס.

איך אני עושה קידום אתרים אורגני?

מי שעוקב אחרי הבלוג יודע, שקידום אתרים אורגני, תופס נפח גדול יותר ויותר מהפעילות שלי. האסטרטגיה שלי היא פשוטה. למצוא כל חודש 10 מילים שיש להם מינימום 6000 חיפושים בחודש ב-Exact ושקל יהיה להתברג עליהם.

אני מרים אתר בן 15 עמודים לכל מילת מפתח, כאשר העמודים הפנימיים הם מילות מפתח של 1,000 חיפושים וגם אותם אני בוחר על פי פרמטר אחד בלבד. קלות הדירוג.

ולבסוף אני בונה קישורים…

זו פחות או יותר הטקטיקה שלי. כמובן שכל אתר הוא נושא פרטני, אבל זה הבגדול.

בכל מקרה, מפה לשם…

מצאתי מילה שהיא ממש רווחית והחלטתי להפוך את אתר הנישה לאתר אותוריטה. הוספתי שם הרבה מאמרים. קידמתי את האתר. קיבלתי כמה מילים מדורגות בעמוד הראשון וכו…

אני לא מוכר יותר מידי באתר. כל ה-Call To Actions שלי נמצאים ב1/6 מהמסך, בצד ימין. זה Sidebar ב-Wordpress. הם אמנם בולטים ועם מסר חזק, עם זאת כל העמודים הם תוכן בעל ערך רב. כל מאמר שלי בתוך האתר נע בסביבות ה-1,000 מילים.

ברגע שלוחצים על כפתורי ה-Call to Action ב-Sidebars, הלקוח לא מועבר להצעת האפיליאייט אלא לעמוד שיווקי טיפה יותר אגרסיבי. זה מקובל ויפה… אני לא תוקע פרסומת לגולש על הנחיתה.

לאחר תהליך מתמשך של כחודש, על המילה הראשית שלי אני מדורג #11. משמע שורה ראשונה בעמוד שני.

איך גוגל קובעים איכות?

אז לגוגל יש כל מיני פרמטרים על פיהם הם מגדירים איכות. יש כמובן את הפרמטרים המוצהרים:

  • עמוד תוכן שמוסיף ערך
  • הצהרות פרטיות שימוש
  • עיצוב נקי ונח

למעשה, העמוד שלי הוא כמעט העתקה של עמוד הנחיתה של גוגל לגוגל אדוורדס.

ויש את הפרמטרים הלא מוצהרים שאני אגיע אליהם. כמובן שהם רק השארות שלי.

בכל מקרה, מאחר ויצאתי יותר צדיק מהאפיפיור. החלטתי שהגיע זמני לחזור לגוגל אדוורדס. כי זו נישה יחסית לא תחרותית וזה מסתדר לי עם האסטרטגיה השיווקית לטווח ארוך.

העלתי קמפיין, שגם הוא יותר צדיק מהאפיפיור. 2 מילות חיפוש בלבד! 3 ואריאציות Match Types לכל מילה. לכל מילת מפתח עמוד נחיתה מותאם ללא אוטומאציה. להזכירכם, אחד מהעמודים מדורג #11 על המילת חיפוש הראשית.

הפלא ופלא… קיבלתי על המילה הראשית QS5 ועל המילה המשנית QS4…

מדהים לא? אל תדאגו, זה לא פוסט בכיינות. אין לי מה להתבכיין, כי לא ציפיתי מהם לכלום. הפוסט הזה נועד במטרה להראות לכם איך אני עושה Troubleshooting.

למה הם עושים את זה?

למען האמת, לעולם אני לא אדע למה הם עושים את זה. יש לי 8 חשבונות באדוורדס ושמתי את הקמפיין הזה בחשבון עם היסטוריה יחסית טובה:

ההיסטוריה הלא רעה שלי באדוורדס

ההיסטוריה הלא רעה שלי באדוורדס

 

הסיבה היחידה שחשבתי שבגינה זה יכול לקרות, היא בגלל שיש לי צלקות לחשבון. כלומר, אדוורדס יודעים שבעבר הרחוק (לפני 18 חודש) פרסמתי "קמפיינים לא איכותיים".

מה שעשיתי, זה לפתוח חשבון חדש. חשבון נקי בלי צלקות. העלתי לחשבון החדש את הקמפיין. ויודעים מה היה ה-QS הפעם? המילה הראשית קיבלה QS4 והמילה המשנית קיבלה QS6.

מצחיק לא? העיקר העקביות…

סיבה נוספת שיכולה להיות לכך, היא שה-"יישות" שלי מצולקת. כלומר, הם יודעים לחבר אליי את כל החשבונות ולהגיד הבנאדם הזה בעייתי. הוא צריך להוכיח את עצמו כל פעם מחדש.

והנה עוד מספר סיבות, שאני משוכנע ב-99% שהם נכונות:

  • דומיין חדש יחסית. גוגל אוהבים מותגים ודומיינים עם פז"מ.
  • דומיין חדש באדוורדס. גם לפז"מ באדוורדס יש משקל.
  • פרטים חסויים. יש לי מידע פנימי שגוגל לא אוהבים דומיינים עם פרוקסי.
  • אין מספר טלפון. גם על זה יש מידע פנימי.
  • אין כתובת פיזית באתר. כשגוגל סורקים את האתר הם מחפשים כתובת פיזית.

ואולי הסיבה הכי מעניינת בגינה זה קרה. ניסיון לחלוב עוד כסף מהמפרסמים. הם מתרצים את זה באיכות הדף. עם זאת הדף שלי איכותי… דיברתי עם חברים שהמשיכו לפרסם באדוורדס, ונאמר לי כי ה-QS הממוצע לקמפיין חדש הוא 5 ואחרי זה זה עולה… באופן הזה, הם גוררים מצב של קניית מילים אמוציונאלית וכך מעלים את מכירי הקליקים.

אלה הסיבות העיקריות, עכשיו רק נשאר להבין כיצד מתמודדים איתם.

אז מה עושים?

יש הרבה דרכי פעולה, ולכל דרך פעולה יש את השלב שלה. בשלב הראשון, אני אתמודד עם הרצון של גוגל לחלוב עוד כסף. אני אביא להם עוד כסף, רק לא את הכמות שהם מצפים לה.

בסופו של דבר הפרמטר העיקרי שאחראי ל-90% של ה-QS זה ה-CTR. הבעיה כאן היא שזה משחק חתול ועכבר, אני צריך לשלם $1 לקליק למשך 50-500 קליקים בשביל לקבל אבאלואציה נורמאלית יותר לQS.

בעבר הסברתי שישנם כמה סוגי CTR שגוגל בוחנים:

  • מודעה
  • דומיין
  • מילת מפתח
  • AD GROUP
  • קמפיין
  • חשבון

במקרה שלי, אני יכול להחזיר להם באינפלאציית CTR בגורמים הבאים:

  • דומיין
  • קמפיין
  • ואולי גם AD GROUP

המטרה שלי היא להגיע לפחות ל-QS6-7 על המילים החשובות על מנת שאני אוכל לשלם מכירים יותר שפויים.

מה שעשיתי, זה החלטתי להשתמש באסטרטגיית "הקמפיין/דומיין זונה". מחקתי את הקמפיין ויצרתי קמפיין חדש. מצאתי מילה שקשורה לנושא של המילה הראשית, איך אין שום סיכוי שתקנברט. דאגתי שלמילה הזו אין מפרסמים אחרים.

ביקשתי מהכותבת תכנים שלי לכתוב לי עמוד של 1,000 מילה על הנושא הזה. עמוד תוכן לגמרי. העלתי את העמוד הזה לאתר (העמוד הוא בנושא האתר, פשוט לא מילת קנייה). מה שמצחיק זה שהמילה הזו קיבלה QS3. שזה בכלל הזוי מבחינת גוגל. אני משלם כסף על עמוד של תוכן נטו שאין לו מטרות מכירה.

הם עוד לא יודעים ממי הם מנסים לחלוב כסף :)

בכל מקרה, על "מילת סתם" עם QS3 הם מבקשים ממני Minimum Bid של $0.4. אני נותן להם אותו, נמצא במקום הראשון. יש לי CTR גבוהה נכון לעכשיו. למילה הזו יש הרבה תנועה, לכן סביר להניח שאני אקבל אבאלואציה חדשה כבר היום.

אני הולך להשקיע בפרוייקט התיקון QS הזה בערך $100. זה השקעה טובה, כי אחרי זה אני אשלם גרושים על המילים הראשיות שלי.

בכל מקרה, הטקטיקות האלה הם הסיבה העיקרית בגינה אני לא ממליץ למתחילים להתחיל עם PPC. זה סתם קשה ומיותר… יש דרכים הרבה יותר טובות וקלות.

אני אעדכן אתכם בהמשך לגבי מה קורה עם הקמפיין הזה. אני הולך ללכת איתו עם הראש בקיר, אני לא הולך לוותר בקלות!

צ'או בינתיים.

נ.ב. מזכיר לכם, אני מחפש המלצות לתכנה אשר תאפשר לי לקשקש על המסך מחשב עם ה-PEN TABLET על מנת שאני יוכל להעביר לכם מצגות מוקלטות.

נ.ב. 2. לקח לי בסוף 45 דקות כתיבה.

נ.ב.3. השבוע אני אכריז על הכנס שלי… הוא יהיה להיט, יהיו שם נושאים שגם אני עוד לא מכיר, כמו איך לפתח אפליקציות אייפון בשביל רווחים ללא ידע בתכנות. פשוט יש לי חברים טובים :)

40 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אדי זבלונוב   29 במאי 2011 בשעה 12:24
    (#)

    פוסט נהדר יגאל.
    אל תשכח לעדכן אותנו בעיניין שיפור ה-QS.
    ה-QS בנוי משלושה פרמטרים עיקריים ולכל אחד מהם יש משקל שונה
    65% מהמשקל זה CTR
    30% זה רלוונטיות
    5% זה עמוד הנחיתה.

    והנתונים האלה באים מתוך ה"עוגה" הרשמית של גוגל.
    מה דעתך על נתונים אלו? על פי הניסיון שלך הם נכונים?

    • המיליונר בפיג'מה   29 במאי 2011 בשעה 12:29
      (#)

      בולשיט. ה-QS הוא מנגנון של גוגל לגבות עוד כסף מהמפרסמים.

      התוכן של העמוד לא קשור בכלל… כמו שראית בפוסט עמודי הנחיתה…

      • אדי זבלונוב   29 במאי 2011 בשעה 20:23
        (#)

        חחח , אני לומד בקורס שיווק באינטרנט. וזה מה שמלמדים חברות המתמחות בשיווק במנועי חיפוש.

        • המיליונר בפיג'מה   29 במאי 2011 בשעה 21:09
          (#)

          ברור שזה מה שיגידו לך. זה כמו שבקורס קידום אתרים לא יגידו לך איך לבנות לינקים.

          • שלמה   30 במאי 2011 בשעה 8:09
            (#)

            למה לא יגידו לך בקורס קידום אתרים איך לבנות קישורים?

            • המיליונר בפיג'מה   9 ביוני 2011 בשעה 19:16
              (#)

              כי, זה לא נחשב "קידום אתרים טבעי" לפי גוגל. תראה את ה-SEO GUIDE של SEO MOZ, אין שם כמעט כלום על בניית קישורים.

  2. אורן   29 במאי 2011 בשעה 12:39
    (#)

    אוי לא! אז מה עושים עם הגוגל האלו? זה כל כך מבלבל!
    תודה על הפוסט יגאל.

    בקשר לעט, אני חושב שאתה מדבר על סוג של wacom נכון?
    אתה לא צריך שום תוכנה מיוחדת בשביל זה, אתה יכול להשתמש בפוטושופ,
    ולדעתי גם ב-paint שמגיע עם ה-windows אתה יכול לקשקש לך בכיף, צריך לבדוק את זה.

    אורן.

    • המיליונר בפיג'מה   9 ביוני 2011 בשעה 19:19
      (#)

      אהלן אורן,

      כן, אני מדבר על כזה :) אני מחפש תוכנה שתעזור לי לשרבט על המסך. על הדפדפן ואפילו דסקטופ. זו מין שכבה עילית שמתלבשת שמאפשרת לי לקשקש ולסמן כל דבר על המסך…

  3. ברק   29 במאי 2011 בשעה 12:41
    (#)

    פוסט מאוד מעניין, תודה.

  4. כץ   29 במאי 2011 בשעה 13:03
    (#)

    בווינדווס 7 יש כלי שנקרא snipping tool. נותן לך לעשות תמונת מסך ולצייר עליה.

  5. קרנף   29 במאי 2011 בשעה 19:08
    (#)

    איכל איך אתה בוחר את ה10 המילים החשבות?על פי איזה פרמטרים?(חוץ מהכמות חיפושים) האם אלה מילות קריאה לפעולה או או משהו אחר?
    מה הכוונה "שקל להתברג אליהם? האם הכוונה היא שאין להם תחרות?
    תודה

    • המיליונר בפיג'מה   9 ביוני 2011 בשעה 19:25
      (#)

      אהלן,

      אני בוחר מילים שאני חושב שימירו. כלומר משתדל למעט במילות How To, למרות שגם כאלה יש לי. לוקח מילים שמיצגות שמות פתרונות. שזה אומר שמות של מוצרים או שמות של נישות או קטגוריות. לדוגמא: Virus Scan, Virus Removal זה מילים של פתרונות ושמות של נישות.
      יש גם Nod32 ו-Nod32 Review כשמות של מוצרים.

      שיהיה בהצלחה.

      • המיליונר בפיג'מה   9 ביוני 2011 בשעה 19:28
        (#)

        אה, ושכחתי לציין, שאני בודק תחרות על פי כמות תוצאות במרכאות. כלומר "Virus Scan". בוחר מילים עם תחרות של פחות מ-100,000 תוצאות. משתדל שיהיה פחות מ-30,000. בכל מקרה, אני ממיין את המילים על פי תחרות קטנה… וכך מתעדף מילים.

        שיהיה בהצלחה :)

  6. M   29 במאי 2011 בשעה 20:44
    (#)

    יגאל סחטיין על הפוסט ובעיקר על ששיתפת אותנו איך אתה עושה SEO … נתת לי אישית הרבה מוטיבציה שאני הולך להוציא אותה על הרבה דומיינים !!

    תגיד, כל כמה זמן אתה בונה לינקים ?
    אתה בונה בעיקר עם מאמרים ?

    תודה !

  7. ליפכין   29 במאי 2011 בשעה 20:47
    (#)

    אל תדאג יגאל, עושים את זה גם למפרסמים הרבה יותר גדולים ולא רק "לקטנים".
    גוגל יכול לאתר הימורים פר-אקסלנס, עם הסטוריה של שנים, עם מאסה של תקציב פרסום
    שאפילו ממקום במקום ה 1-2 ציון איכות של 4-5 על מילת השורש הכי רלוונטית לאתר…
    ככה יש לגיטימציה למערכת לגבות יותר כסף על המילה הזאת.

    בהחלט מכונת חליבה…

  8. יוסי ג'אנה   29 במאי 2011 בשעה 20:58
    (#)

    פוסט חזק
    חופשי, גוגל חולבים מפרסמים אבל מה שהכי מעניין בפוסט הזה, זה השני שורות אחרונות! :)

  9. בובי   29 במאי 2011 בשעה 21:54
    (#)

    תודה יגאל, פוסט מצויין (שהכרזת על פרישה, אני כבר חשבתי שלא נראה עוד כאלה פוסטים טובים ואינפורמטיבים).

    שאלה קצרה… CTR טוב או לא טוב הינו דבר יחסי לפי המיקום של המודעה ולכן הטריק שלך פה עובד בגלל שאין לך מתחרים עבור אותה מילה, כלומר אין היסטוריית CTR עבור מיקומים של מודעות במילה הזו. ולא בגלל שאתה מקום ראשון – אתה מסכים איתי?

    אגב, אני מסכים עם כל מילה QS זה בהחלט טריק של גוגל לגבות יותר כסף. יש עוד מלא דברים במערכת הזאת שגורמים לנו לבזבז יותר ממה שהתחרות דורשת.

    • המיליונר בפיג'מה   9 ביוני 2011 בשעה 19:39
      (#)

      אהלן,

      לגוגל יש גם סטטיסטיקות CTR כלליות, בגלל זה גם ההיסטוריה של האקאונט עצמו חשובה.

      תודה על התגובה, שיהיה סופ"ש מדהים.

  10. אילן שוורץ   29 במאי 2011 בשעה 22:14
    (#)

    שלום מיליונר יקר
    הפעם אני ממש לא מסכים איתך :-)

    כל שינוי הכי קטן שעושים במודעה כולל הוספה או הסרה של מילות מפתח גורמים "לאתחול" , אתה פשוט חוזר לנקודת ההתחלה…

    גוגל לא פראיירים, כמו כולם הם רוצים למקסם רווחים, הפתרון הוא די פשוט, תשלם יותר ותקבל מחיר יותר זול, זה ממש כמו בחיים שלנו מחוץ לאינטרנט

    • בובי   30 במאי 2011 בשעה 10:44
      (#)

      כל שינוי הכי קטן שעושים גורם לאתחול של מה?

      אתה מדבר על זה באופן כללי מדי – קמפיין מורכב מהרבה גורמים. כאשר מוסיפים מילה היא לא מאתחלת את המילים האחרות, כאשר משכתבים מודעה היא לא מאתחלת את המילים שקיימות….

      • המיליונר בפיג'מה   9 ביוני 2011 בשעה 19:41
        (#)

        אילן אתה טועה,

        רק שינוי במודעה גורם לאיפוס. ה-CTR עבור מילות מפתח, אדגרופים, קמפיינים, חשבון נשמר לנצח….

        שיהיה בהצלחה.

  11. מליונר מתחיל   30 במאי 2011 בשעה 1:31
    (#)

    שלום יגאל
    אם כבר העלת את הפרסום באדוורס אני רוצה לשאול אותך…
    לפני חודש וחצי קיבלתי סלאפ מגוגל על פרסום מוצר קליקבנק.
    כמובן שקיבלתי מהם את המייל המפורסם שאני לא אוכל לפרסם ובלה בלה…….

    האם לדעתך אפשר לזייף "זהות בדויה" כדי לחזור ולפרסם באדוורס??

    • אסף   30 במאי 2011 בשעה 12:05
      (#)

      זה לא סלאפ .. זה כבר באן,

      אפשר , אבל מאוד בעדינות כי אלא אם אתה עובד על שני מחשבים שונים בשתי מיקומים שונים עם שתי שמות בדויים שונים ושתי חשבונות בנק שונים … אז אתה לא עובד על אף אחד :)

      תפתח שוב חשבון ..אבל תהייה סופר זהיר הפעם !

      • מליונר מתחיל   30 במאי 2011 בשעה 16:07
        (#)

        מה להם ולחשבון הבנק שלי?

        בפעם הראשונה לא נתתי להם כתובת של חשבון בנק… נתתי להם פרטי כרטיס אשראי (אבל החלפתי כרטיס אשארי עם מספר אחר ודאגתי שיהיה רשום עליו שם אחר- השם השני שלי)

        בנוסף אני משתמש במחשב בתול , אמנם מאותו מקום, אבל בעזרת 2 ספקיות אינטרנט שונות ..

        יתפוס??

        • המיליונר בפיג'מה   9 ביוני 2011 בשעה 19:46
          (#)

          אתה חייב לשנות גם את הכתובת שלך. או כל פרט שכתבת בחשבון הקודם.

          בנוסף, תחפש באינטרנט איך למחוק Flash Cookies. ועוד משהו. תשכח מכל חשבונות ה-GMAIL שהיו לך קודם.

          בהצלחה.
          נ.ב. אל תפרסם יותר דיירקט לינקינג…

  12. לירן   30 במאי 2011 בשעה 15:10
    (#)

    יגאל תודה רבה על כל המידע!
    כמה בממוצע אתר שרובו מגיע מביטוי של 6000 חיפושים בחודש פוטנציאלית יכול להרוויח?
    תודה רבה, מחכה לשמוע עוד על הכנס!

    • המיליונר בפיג'מה   9 ביוני 2011 בשעה 19:48
      (#)

      לירן, השאלה מאיזה מקום ועל איזה מילה.
      זה נורא תלוי…

      גם אל תחשוב על זה כפרוייקט לאתר אחד. אם אתה הולך על זה, לך על זה עם 10 אתרים במקביל.

      שיהיה בהצלחה.

  13. סיגל   30 במאי 2011 בשעה 20:43
    (#)

    היי יגאל.
    אני בתחילת דרכי חצי ממה שכתבתה לא הבנתי. מקווה שבקרוב אוכל לקרוא את הפוסט והוא יהיה ברור לי יותר.
    בכל אופן מהפוסטים הקודמים הבנתי לא להתקרב לגוגל אדוורדס לפחות בנתיים.
    תודה על הבלוג הכייפי שלך בכל פעם שהוא מגיע אלי למייל אני שמחה!
    ביי

  14. הכנסה נוספת מהבית   30 במאי 2011 בשעה 23:41
    (#)

    מעניין מה שרשמת,דווקא כשרציתי להתחיל לשווק בגוגל אדוורדס…
    כניראה שאני אמשיך עם ה-SEO
    ו-PPC בפייסבוק

  15. טל   10 ביולי 2011 בשעה 13:31
    (#)

    יגאל שלום,

    אני קורא את הבלוג שלך באינטנסיביות מאז שגיליתי אותו לפני כחודשיים, ומאוד נהנה ומעריך את עשייתך.
    זו הפעם הראשונה שאני מגיב, ובהזדמנות זו אני רוצה לומר תודה.

    אני נמצא בשלבים ראשוניים של פעילות ומנסה למצוא נתיב התחלתי להיכנס לתחום ולהשתפשף …

    אשמח לקבל מספר הבהרות למספר דברים שכתבת כאן:

    1. כתבת: "האסטרטגיה שלי היא פשוטה. למצוא כל חודש 10 מילים שיש להם…" "אני מרים אתר בן 15 עמודים לכל מילת מפתח …." האם זה אומר שכתוצאה משיטת פעולה זו יש לך עשרות אם לא מאות אתרים? האם כך גם מספר המוצרים שאתה מקדם?
    2. בעבר אמרת שאתה עובר להתמקד באתרי נישה גדולים. האם זה אומר ששינית את דעתך בעניין?
    3. האם אתה לא מסכן את ה-PR (ואולי פרמטרים נוספים שאני לא מודע אליהם) של האתרים ה"לגיטימיים" שלך (מבחינת גוגל) בכך שאתה מקדם אותם בעזרת PPC? אתה לא מפחד שהעבודה שעשית תרד לטמיון?
    4. "לכל מילת מפתח עמוד נחיתה מותאם ללא אוטומאציה." למה הכוונה באוטומציה?
    5. למה הכוונה ב-"כתובת פיסית באתר"?

    מצפה בשקיקה לפוסטים נוספים !

  16. נדב   15 במאי 2013 בשעה 19:36
    (#)

    אני יודע שהפוסט בן שנתיים בערך אבל אני ממש סקרן לדעת האם זה עבד

  17. ירון יוגב   6 בדצמבר 2020 בשעה 12:53
    (#)

    שלום מילונר, זוכר אותך לטובה, האם אתה עדין פעיל ? תוכניות שותפים ? יש לך מדריך מעודכן בתחום?

  18. http://maps.google.com.co/url?sa=t&url=httpsoncainven.com   20 באוגוסט 2022 בשעה 6:47
    (#)

    It's the same topic , but I was quite surprised to see the opinions I didn't think of. My blog also has articles on these topics, so I look forward to your visit. casinosite

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!