כל המעורבים הכבדים בתחום השיווק PPC, וודאי שמעו על החוק החדש של גוגל בנוגע לעמודי ואתרי נחיתה. כל מי שלא שמע עדיין, גוגל שינו את המדיניות שלהם לדבי עמודי נחיתה. זהו המשך לשינוי במדיניות אשר התחיל ב-2005, וכעת החוק עוד יותר מחמיר.
השינוי אשר התחיל ב2005, אסר על פרסום יותר ממודעה אחת על אותה כתובת. הקומבינה אשר המציאו לאחר יציאת החוק הזה הייתה לקנות דומיין, לדוגמא: mydomain.com, ולפרסם מודעה תחת הדומיין החדש, ולבסוף בעת הלחיצה, המשתמש מגיע לאתר תחת הכתובת mydomain.com. אבל… ברגע שהמשתמש היה נוחת באתר mydomain.com, הוא היה מועבר אוטומטית לעמוד המכירה של המוצר.
החוק החדש מציג "גזירה חדשה"! כעת, הכתובת אשר מוצגת במודעת הפרסומת חייבת להיות הכתובת אשר בא יסיים המשתמש את הנחיתה. כלומר, הקומבינה אשר התבצעה עד כה לא תפעל! חשוב לציין כי גוגל לא מבצעים את השינוי הזה באופן מיידי, אלא השינוי יכנס לתוקף החל מהראשון באפריל! (האם זו מתיחה?!?!)
בוודאי יהיו תגובות רבות ומגוונות לשינוי המדיניות של גוגל. יהיו תגובות אשר יתמכו במדיניות, ויהיו תגובות אשר יתבכיינו על השינוי במדיניות. אני אנסה להציג את הדעה שלי ואני גם אנסה להסביר אותה.
אני חושב שהשינוי במדיניות הינו שינוי מבורך. זהו שינוי מעורר הערכה רבה (בפעם המיליון…) כלפי גוגל. בעקבות השינוי הזה, אני מאמין שגוגל יפסידו המון כסף, אבל השינוי הזה מתבקש. לפי דעתי, השינוי כל כך טוב מאחר ואני משקיע זמן רב בעיצוב עמודי נחיתה, ומנסה לייצר לגולשים שלי את חוויית הגלישה והקנייה הטובה ביותר (וכן.. קנייה זו חווייה). עצוב לי כשאני רואה אנשים אשר מתחרים איתי, שמנסים לדפוק קופה, והם מקשרים לעמוד המכירה. זה מוריד המון מערך המוצרים, ויש מוצרים עם המון ערך, וחבל שירד.
השינוי המבורך הזה, יוריד המון מכמות הטרמיפיסטים ובכך יוריד את עלויות הפרסום של משווקי ה-PPC אשר באמת משקיעים. מאחר וכמות הטרמיפיסטים תרד, כך גם תחלש התחרות על המון מילות חיפוש, ומאחר ותחלש התחרות, כך יפחתו עלויות הפרסום באופן דרמטי.
מהצד השני, שינוי זה יצור יותר אנשים אשר ישווקו באמצעות עמודי נחיתה, ועל ידי כך השינוי יגרור אחריו מתחרים רציניים יותר. השאלה הנשאלת ביחס לטרמפיסטים היא, כמה מהם באמת יעשו את המעבר וייצרו עמודי נחיתה איכותיים, אשר ייצרו למשתמש חוויית גלישה וקנייה? אני חושב שיהיו כמה, אבל הרוב יתעצלו ויפרשו. כמה שבנאדם צריך לעשות יותר, כך העצלנות אצלו גוברת.
לסיכום, אני חושב שהשינוי של גוגל ממש ממש טוב ממבט עיניו של המשתמש, אני חושב שכך גם מבחינת משווקי השותפים. אבל, אני חושב שלא יעבור הרבה זמן עד שימצאו קומבינות חדשות גם למדיניות הזו של גוגל. כבר עכשיו עולים לי בראש שני רעיונות, שאני לא אחלוק אותם, כי אני נגד השימוש בהם. בכל מקרה, חבל שהשינוי מתחיל רק החל מה-1 לאפריל ולא מה-1 למרץ, אבל ניחא, עוד חודש אחד של תחרות קשה…
התחרות תמיד תשאר קשה. החוק החדש בהחלט טוב. לדפוק קופה (כלומר להרוויח כסף) זו המטרה גם אם הדרך של כל אחד היא שונה ומהנה אני מקווה. לא ברור מדוע קישור ישיר לעמוד המכירה (זה מה שאני עושה לפעמים) מוריד מערך המוצר? בסופו של דבר רוכשים אותו מעמוד המכירה, לא ? אבל בדרך הזו התחרות היא קשה יותר כי מתחרים על אותה כתובת URL וגם על מילות המפתח.
זה מוריד מערך המוצר מאחר ואתה מחפש פתרונות לבעיות, וישנם מילות חיפוש שכל ה-8 מודעות פרסום מפנות אותך לעמוד המכירה של המוצר, מבלי להסביר איך זה פותר את הבעיות שלך. זה ממש כמו שאתה שומע כל היום על נינט טייב והקרחת שלך וזה יוצר לך מכל החורים, אותו הדבר עם ה-8 מודעות על אותו מוצר.
זה נכון במיוחד למוצרי ClickBank כשאנשים צריכים משהו, למשל הכוונה באיך לבנות נכון מודעות AdWords. אבל אדם שיודע מה הוא רוצה ימצא את מבוקשו במודעה מתאימה/רלוונטית למוצר שאותו הוא חיפש.
תתפלא כמה המחפשים קלים לשכנוע, כמובן אם המשכנע הוא המליונר בפיג'מה
אתמול, באחד הקמפיינים שלי, ששכחתי לשים בנגטיב את המילה free. אז מישהו קנה כשחיפש free {keyword}, כך שלפעמים המפרסם יודע יותר טוב מה המשתמש מחפש
"בעקבות השינוי הזה, אני מאמין שגוגל יפסידו המון כסף, אבל השינוי הזה מתבקש" הם מחזריים את ההפרש באדסנס… האם גם אתה שמת לב לירידה ברווחים?
הירידה ברווחים יכולה לנבוע מסיבות רבות.
אחת הסיבות היא משווקי PPC יותר חכמים. אני באופן אישי תמיד מבטל את האפשרות להשיג את הפרסומות שלי באדסנס.
גוגל לא חברה שמפסידה כסף.
כל החלטה שלהם, שנראת בעיננו כגזרה בסופו של דבר תטייב את המערכת שלהם ותאפשר הכנסות גבוהות יותר…