כשסיימנו את השייט של Advaliant, הלכנו לארוחת ערב במסעדה כלשהי בבוסטון. שם, בעודנו מחכים שעתיים לאוכל, הועלו כמה דיונים מעניינים מאוד סביב השולחן. אחת השאלות אשר עלו, הייתה השאלה, לאיזה CTR אנחנו שואפים בקמפיינים שלנו? כמות התשובות הייתה מגוונת, היו אנשים שאמרו 3%, היו אנשים שאמרו 5%, והיו אנשים שאמרו 8%. לפני שאני אספר לכם מה אני אמרתי, אני אגיד לכם שבעבר השאיפה שלי הייתה להגיע ל-CTR של 8% (ואפילו כתבתי על זה באחד הפוסטים, רק לא זוכר איזה), ואפילו באחד הקמפיינים שלי הצלחתי, אבל היום אני חושב אחרת.
התשובה שלי הייתה, היא שאין לי מטרות כאלה. הסיבה היא, שכל נישה מתנהגת באופן שונה, כל מילת חיפוש מתנהגת באופן שונה, ולהציב מטרת CTR זה פשוט מטומטם. זה כמו להציב מטרה של להגיע מ-0 ל-100 קמ"ש ב-7 שניות עם כל רכב. לדוגמא, יש לי מילת חיפוש מסויימת, שממירה לי בצורה טובה מאוד, אבל ה-CTR עליה הוא 0.77%. אני מבטיח לכם, שלא משנה כמה תנסו, לא תצליחו להגיע עם המילה הזו ל-CTR גבוהה מ-1%.
העניין הוא, שאם ה-CTR שלי נמוך, אז גם ה-CTR של המתחרים שלי נמוך, ומהסיבה הזו ה-QS של המילת חיפוש לא נפגעת, כי אחרת גוגל ישארו בלי פרסומות בכלל על המילה הזו. מה שאגב יכול לקרות כשלכל המתחרים יש CTR של 0.1% בערך (כבר ראיתי את זה קורה).
עכשיו סיבכתי אתכם… תמיד אני אומר שצריך להציב מטרה וחשוב שהיא גם תהיה מספרית על מנת שיהיה ניתן למדוד את ההצלחה, ועכשיו אני פתאום אומר שלא צריך לשים מטרה? אז זהו, שעדיין צריך, אבל מטרה אחרת מ-"לשאוף ל-X% CTR". הנה המטרה שאני מציב לעצמי בנוגע ל-CTR:
נניח והעלתי קמפיין, לכל אדגרופ יש לי 2-3 מודעות. לאחר שאני צובר מספיק סטטיסטיקה (30 קליקים על כל מודעה), אני רושם לעצמי את ה-CTR הכי טוב בכל אדגרופ, ועושה PAUSE על המודעות המפסידות. מאותו רגע, המטרה שלי היא להעלות את ה-CTR שלי בכל אדגרופ ב-6% מה-CTR הקיים. לאחר שאני מגיע לזה, אני מפסיק לבדוק, כי כבר אין טעם לפי דעתי.
אבל כך אני עושה את זה, בדברים כאלה אין את הדרך הכי נכונה/הכי טובה, ונהלי עבודה כמו הזה למעלה, מפתחים רק תוך כדי ניסיון. יש המון משווקי שותפים מצויינים, אשר ימשיכו לבדוק את ההודעות שלהם עד אינסוף, אני לא עושה את זה, כי אני חושב שהשינוי יהיה זניח וזה יכול לפגוע יותר מאשר לשפר. מה שכן, אני עלול לעשות בדיקות קטנות רק בשביל העניין (סימני פיסוק וכו…).
ובחזרה לשולחן בארוחת ערב, כולם אמרו לי שזה רעיון יפה ושהם לא חשבו על זה אף פעם, כך שזה אחלה טפיחה על האגו
אתם מוזמנים לספר איך אתם עושים את זה…
למה אתה לא מעדכן את ההכנסות וההוצאות בראש העמוד כבר 3 חודשים?…
צודק,
שכחתי מזה לגמרי, אני אעדכן מחר…
נו באמת
אם יש לך דיעה להביע,
אתה מוזמן להביע אותה, "נו באמת" לא תורם לאף אחד כלום…
אצלי זה עובד ככה:
אני כותב מודעות
יש לי QS נוראי
גוגל נותנים לי כאפה
אני מתייאש.
ואיך העמודי נחיתה שלך?
ה-QS לא רק קשור למודעות, אלא גם לעמודי נחיתה…
כתבת שאתה שואף להעלות CTR ב-6% ?
הכוונה היא להוסיף 6% (כלומר מ1% ל-7%) או יחסית לאחוז הקודם (כלומר מ-1 ל-1.06) ?
נראה לי שהמקרה הראשון פחות ריאלי
לגבי איך אני עושה את זה: דומה לשיטה שלך, אבל אני לא מציב מטרה מדויקת. אני אוסף סטטיסטיקות מלאות בתדירות שבועית, ותמיד אחת המטרות השבועיות היא להגדיל את ה-CTR. פשוט להגדיל – וכל שיפור מבורך.
אהלן,
צודק, הייתי צריך להביא דוגמא.
לדוגמא ה-CTR שלי הוא 3%, אז כשאני אומר להעלות ב-6% אז הכוונה היא 3%+3*6%, או במילים אחרות 3*1.06 שזה יוצא 3.18%.
איך הגעת למספר 6%?
למה לא לנסות לשפר ב- 50%?
שיפור של 6% יכול לנבוע מסטייה טבעית לחלוטין. איך תדע שבאמת שיפרת משהו?
אני יכול לומר, שבאמת שמתי לב שיש מודעות שעובדות יותר מאחרות. גם אני מסיר את אלה שמצליחות פחות, אך במקומן אני מקים מודעות דומות לאלה שהצליחו כדי לראות אם הן ישפיעו על ה- CTR אפילו יותר מהמודעות שהצליחו.
האמת שקראתי את זה איפשהו, ואימצתי את זה לעצמי…
שלום עליכם פיג'מה
יש לך אולי אמצעי קשר ישיר למישהו ב copeac ?
GTALK,MSN או משהו דומה?
אני צריך שיאשרו לי חשבון חדש שפתחתי אבל אני מעדיף שלא להתקשר אליהם.
Thanks
תגיב פה עם המייל שלך שאיתו נרשמת לשם, ואני אדאג שיצרו איתך קשר…
אף אחד לא יראה את המייל מלבדי…
מה קורה פה? כל קמפיין חדש שאני מעלה מתחיל בעלות לקליק של 25 או 45 ש"ח גם לכם זה קורה עכשיו? גוגל התחרפנו או מה?
איך העמודי נחיתה שלך נראים?
הקמפיינים שלי הם ברשת התוכן וגם שם אני מרגיש שמשהו השתנה לרעה.
אם אתמול מודעה שלי הוצגה 50,000 פעם היום הוצגה רק 1,000 פעם.
כיוון שקמפיינים שלי הם ברשת התוכן ואין שם מחיר מינימום למילת מפתח אני לא יודע אם מדובר ב-SLAP.
היי,
רשת התוכן היא משחק מסוכן, ואני בעצמי לא בקיא בו. לכן אני נמנע מלפרסם המלצות שאני לא יכול לעמוד מאחוריהם…
אחרי בדיקה אני רואה שלא מדובר ב-SLAP כי מחירי QS הוא OK.
אבל ממש לא ברור לי מה השתנה מאתמול להיום
תשמע אני מתחיל להתעניין ברצינות בשיווק שותפים,
סחפת אותי בהתלהבות שלך,
הממה… מתחיל להיות בלוג של מתקתדמים,
מה דעתך על שיווק בארץ ?
ולמה אני לא מקבל מייל ברגע שאתה עונה לי?
איתך עד המיליון
דודי
אתה צודק בהחלט,
ככל שהמסע מתקדם, זה הופך להיות בלוג של מתקדמים.
אבל אל דאגה דודי, אני עובד שעה ביום, על מבנה חדש לבלוג, ששם יהיה סוג של מה לעשות שלב אחר שלב, על מנת להעלות קמפיין. יש למה לצפות…
ומצטער על כל החוסר נעימות שנגרמת בגלל חוסר הידידותיות של הבלוג…
האמת – אני קורא די נאמן ומאוד נהנה ואפילו למדתי דבר או שניים,
אבל לא מצליח להבין למה אתה (אתם) מדברים על אחוזי המרה שכאלו … אני מנהל מסעות פרסום בגוגל ללקוחות (אני רק מביא אותם לאתר שלהם ולא מקבל אחוזים) ואצלי מסע פרסום שלא עומד על לפחות 10% CTR זה כשלון גדול ויש מקומות שאני מגיע ל-30 או 40 אחוז המרה. ואני לא מדבר על חשיפה לעשרה אנשים בחודש אלא לאלפי חשיפות לפחות לצרוף ועשרות אלפים לקמפיינים. אפילו בקמפיין בינ"ל גדול שלי אני מגיע לאחוזים מכובדים בחשיפה של מאות אלפים ומילונים.
אז נכון שזה עולה יותר ונכון שאין לי עניין ב-CONVERTION שלהם אבל זה בעיקר בגלל שהמכירות שלהם מבוססות טלפון יותר מטפסי קשר ובגלל שבסוף החודש הם מבצעים חישוב של עלות\תועלת להשקעה שלהם בי והם תמיד עומדים על ROI של יותר (הרבה יותר) מ-100%.
תשמע,
CTR זה יחס לחיצות, וקונברז'ן זה קונברז'ן. שיווק שותפים זה שונה לחלוטין משיווק PPC בשביל לקוחות.
בהצלחה.
ג'ורדן כהן זה השם?
צור איתי קשר בכתובת האימייל…
ג'ורדן כהן זה לא השם,
אבל אם כבר הגעת עד שם, אתה צור איתי קשר…
ג'ורדן כהן זה לא השם,
אם הגעת עד שם אתה תיצור איתי קשר…
חחחח מה זה גורדן כהן עכשיו כשאנחנו יודעים שזה לא אתה?
שם שהמצאתי