זהירות: Standard Delivery Method מסוכן…

כאשר אנחנו מעלים קמפיין באדוורדס, ונכנסים ל-Campaign Settings, ניתן להבחין שם באפשרות אשר נקראת Delivery Method. בתרגום חופשי לעברית, אני אקרא לזה שיטת הצגה. האפשרויות אשר עומדות בפנינו הם Standard, רגיל, מה שאומר שאדוורדס ינסו לפצל את התקציב שלנו לאורך כל היום. האפשרות השנייה היא Accelerated, מה שאומר שגוגל יציגו את המודעה שלנו, בכל פעם שרק אפשר, מבלי להתחשב בתקציב, עד שהוא ישרף כמובן.

אפשרות הברירת מחדל, שכביכול אמורה להיות ידידותית למשתמשים מתחילים, היא Standard. רוב משווקי ה-PPC, משאירים את האופציה הזו כפעילה. השאלה היא, האם אי פעם התעמקתם באיך גוגל בחורים אם להציג את המודעות שלנו או לא, ומתי באופציה הזו?

ראשית, בכל הניסיונות שלי לעבוד עם Delivery Method שהוא Standard, נתקלתי בתופעה מעניינת. נשרף לי בערך 70%-90% מהתקציב מהר מאוד, ואת התקציב שנשאר גוגל, שורף עם הזמן לאט, לאט. כבר אז שמתי לב שמשהו דפוק באופציה הזו. ורציתי לחקור איך היא עובדת. מה שאני הולך להציג לכם כרגע, אלה לא מסקנות חד משמעיות, כי הכל מבוסס על השערות מחושבות (Educated Guesses).

כאשר שומעים על האופציה הזו של גוגל, הדבר הראשון אשר חושבים, שגוגל מחשבת סטטיסטית עבור כל מילה, מה העלות שלה ביום עבור המיקום הממוצע עליו אני מתמודד. ואז מציגה את המילה שלי ביחס חזרות של התקציב שלי, לסך התקציב המקסימלי. אז כן, גוגל לא מציגים את המילה שלי כל פעם שאפשר, אבל זה לא לפי היחס הזה. אחרת אי אפשר להסביר את אופן שריפת 90% מהתקציב בשליש מהיום.

ועכשיו הגענו לחלק הבאמת מסוכן… יום אחד העלתי קמפיין חדש, ושמתי לו תקציב של $30 ביום. ההתחלה שלו הייתה טובה, 2 מכירות תוך חצי שעה, ורק $15 בזבוז. 2 המכירות הגיעו מאותה מילת חיפוש, שזה היה דיי מגניב. אז עברה עוד חצי שעה, והבזבוז עלה למשהו כמו $20. עשיתי ריענון לסטטיסטיקות, ראיתי שאין מכירות. הלכתי לבדוק מה קורה עם המילת חיפוש הממירה שלי, ולהפתעתי גיליתי, שלא היו עליה קליקים בכלל.

על מילים אחרות לעומת זאת, כן היו קליקים. הלכתי וחיפשתי את המילה הממירה מיליון פעם בערך, והמודעה פשוט לא הופיעה! נכנסתי לאדיטור ובדקתי אולי קיבלתי כאפה, אבל… QS של GREAT וביד מינימאלי של 3 סנט. ואז נזכרתי שיש זכוכית מגדלת שמסבירה דברים על המילה. לחצתי עליה, וקיבלתי שההודעה לא מופיעה בגלל תקציב נמוך! איזה תקציב נמוך?!?! נשאר לי עוד $10 לבזבז והביד הוא 50 סנט…

מהסיפור הקצר הזה, הבנתי, או יותר נכון אני מנחש. שבשלב של ההאטה הרצינית בהצגת המודעות, גוגל פשוט מפסיקים להציג את המילים עם ההרבה תנועה, והיקרות יותר. שבד"כ הם גם הממירות…

מה אני עושה? אני משתדל לחקור את הנישה טוב לפני שאני מתחיל לשווק אותה, אני מנסה לחקור את הפריים טיים של הנישה, ופשוט עושה Scheduling לפריים טיים, עם אותו תקציב של $30, ועל Delivery Method שהוא Accelerated, כך אני מצליח לקבל תמונה טובה על הנישה, ועל הנפחים של החיפוש בנישה…

נ.ב. 2 מכירות בחצי שעה, לקמפיין חדש זה בהחלט מרשים, אבל זה היה פוקס. לאחר מכן לא המשכתי את הקמפיין. לפחות למדתי ממנו משהו!

12 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אנונימי   27 באוגוסט 2008 בשעה 13:30
    (#)

    היי מיליונר

     

    יש לי שאלה לגבי אדוורדס – אני מבין שאתה מפרסם במדינות שונותף דובורות אנגלית ולא בישראל. אבל בתור ישראלית כשאתה נכנס לגוגל, אתה אוטומטית מגיע לגוגל co il.

    איך אתה בודק מה מצב המודעה שלך (נניח) בארה"ב?

     

    דרך אגב, אחלה בלוג, תמשיך עם העבודה הטובה.

  2. קישקשתא   27 באוגוסט 2008 בשעה 13:47
  3. Ahoy   27 באוגוסט 2008 בשעה 15:46
    (#)

    אם תבדוק את המלצת גוגל לתקציב מרבי ואכן תגדיר אותו תגלה שאתה רץ כול היום בלי בעיה וברוב המקרים מסיים את היום רק ב-80% מהתקציב שהם הגדירו.

     

    מסקנה, זו הדרך שלהם למשוך ממך עוד כסף ובכל מקרה התיאוריה שלך נכונה כי הם מחשבים את המרווח שנשאר לך ומפזרים אותו על שארית הזמן שנותרה וזאת בהתחשב באחוז ההמרה והחשיפה הכוללת של הצרופים … מתוך זה נשאר שצרופים זולים נשארים בחשיפה וצרופים יקרים ופופלארים לא.

  4. אנונימי   28 באוגוסט 2008 בשעה 19:20
    (#)

    איך בודקים מה הפריים טיים של נישה מסויימת?

  5. אלמונימי   9 בספטמבר 2008 בשעה 1:57
    (#)

    היי,

     

    הרי שמטרתך היא להגיע למיליון שקלים…בהצלחה.

    שאלתי היא, מדוע אתה שכ"כ מאמין באיכות לא מפרסם מאז סוף מאי את סך הרווחים?

     לידיעתך, אנו נמצאים כבר בספטמבר.

    כמי שעוקב אחריך (ועוסק בתחום כבר שנים) אני בטוח שתשים לב שאחוז המבקרים החוזרים יורד מפעת המטרה שבגינה כולנו כאן !

     גם אם הפוסטים שלך טובים לרוב… 

     

    בכל מקרה,

    שיהיה לך בהצלחה!

     

     

     

    • המיליונר בפיגמה   14 בספטמבר 2008 בשעה 13:30
      (#)

      אהלן,

      אני כן מפרסם את הרווחים שלי, אני פשוט כל פעם שוכח לעדכן את הבאנר למעלה. ברגע שאני אחזור מהטיול שלי, אני בהחלט אעדכן את זה.

      וסתם שתדע, כמות המבקרים החוזרים לא יורדת…

  6. Pongo   7 בנובמבר 2008 בשעה 18:00
    (#)

    (ממשיך בקריאה..)

     

    אין לי ולו צל של ספק שאתה הולך להגיע למיליון עד סוף השנה.. מעולם לא פגשתי אדם ממוקד יותר במטרה ממך!! אתה מהווה לי השראה (הרבה יותר גדולה ממה שאתה מדמיין.. עדכונים בעתיד..)

     

    תוכל לפרט מעט יותר איך מוצאים Time Frame למוצר בבקשה..?

     

    תודה,

     

    מעריץ מושבע!

     

     

    (הפנתי לכמה פוסטים שלך [חיים של מהגר, ועוד..] כמה חברים שבכלל לא בתחום.. רק ע"מ שיראו מהו מוסר עבודה, מוטיבציה ודבקות במטרה.. עבד כמו קסם!!)

     

    • המיליונר בפיגמה   8 בנובמבר 2008 בשעה 9:49
      (#)

      אהלן PONGO,

      כיף לקרוא את התגובות שלך :) . תגובות כמו שלך מביאות לי כח, ואת המוטיבציה שאתה כל כך מדבר עליה :)

      לגבי מציאת TIME FRAME. הרבה פעמים זה פשוט לשאול את האפיליאייט מנג'ר, הרבה לחפש בגוגל, והרבה פעמים זה לחשוב לבד:
      לדוגמא: בדיאטה, הטיים פריים הוא אמצע שבוע בצהריים, למה? היגיון בסיסי, כי אנשים טוחנים אוכל במקום לעבוד, ואחרי זה יש ייסורי מצפון.

      בהצלחה.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!