ניהול תקציב לקמפיין PPC חדש

timeismoney ניהול תקציב לקמפיין PPC חדשלפני שאנחנו מעלים קמפיין חדש לאוויר, חשוב מאוד להחליט מה התקציב אשר אנחנו מקציבים לקמפיין. למעשה בכל נישה כמעט אשר קיימת, ניתן להחליט על תקציב של $1000, ולשרוף אותו ביום אחד, אבל זו כמובן לא המטרה שלנו. המטרה שלנו היא לבחון את הפוטנציאל של התקציב, ולשם כך, כמובן שאנחנו לא נשים תקציב של $1000. אבל יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שגם תקציב של $20 לא יספיק לבדוק נישה.

בנוסף, לבחירת התקציב, יש עלינו לבחור לאילו מדינות יש ברצונינו לשווק את המוצר. לפני מספר ימים, כבר דנתי בסוגייה כיצד להחליט לאילו מדינות לשווק, אבל בפוסט הזה אני רוצה לחדד קצת את העניין. בפוסט הנ"ל, אמרתי שניתן לבדוק בגוגל Trends באילו מדינות קיימת מודעות למוצר אותו אנו משווקים ולשווק על פי המדינות הללו. חשוב לי לציין עכשיו, שעוד לא בדקתי את השיטה לעומק, ואני בוחן אותה עכשיו. בינתיים אני עדיין נוהג בשיטה הישנה של לשווק לארה"ב, קנדה, אוסטרליה, ובריטניה.

טעות נפוצה מאוד שאנשים עושים

אז בואו נניח והחלטנו כי אנחנו רוצים לשווק קמפיין חדש, והחלטנו כי התקציב אותו אנחנו מקציבים לבדיקת המוצר הוא $500. הטעות הנפוצה ביותר הקיימת היא לשים את ה-$500 בתקציב של הקמפיין באדוורדס. אני יודע שאתם בטח מרגישים מבולבלים, כי אמרתי שהתקציב שלנו יהיה $500, ומצד שני אני אומר שאנשים נוהגים לשים $500 בתקציב, וזו טעות. מה קורה פה?

העניין הוא, שכאשר בודקים כדאיות של הצעה, חשוב מאוד לבחון אותה לאורך זמן, ולא לאורך יום אחד. אני יודע שרוב האנשים רוצים לראות תוצאות מידיות ומהירות, אבל כאן גם טמונה הבעיה. כאשר אנחנו בודקים קמפיין, אנחנו צריכים לבחון אותו לאורך זמן. אני נותן לקמפיינים שלי שבועיים של ימי חסד, ולכן צריך לדאוג לחלק את התקציב לשבועיים. אז התקציב היומי שיהיה לנו בהתחשב בנתונים שרשמתי יהיה $35. וישנה חשיבות גבוהה שהקמפיין ירוץ שבועיים. כי לא ניתן לבחון כדאיות של קמפיין ביום אחד.

אבל… גם כאן יש בעיות!

הבעיה המרכזית כאשר שמים תקציב נמוך של $35, היא שהתקציב נשרף מהר מידי, ולפני שהצלחנו לבחון משהו. לכל אחד יש איזור זמן שונה באדוורדס, אבל אני אביא לכם דוגמא מהחשבון שלי. איזור הזמן שלי באדוורדס, הוא בדיוק כמו איזור הזמן בקליקבנק, או בלוס אנג'לס. שזה אומר GMT-8, או הזמן בישראל פחות 10.

עכשיו, מה שקורה במצב כזה, שהקמפיין שלנו מתחיל לפעול בתחילת כל יום, זאת אומרת כאשר 00:00 בלוס אנג'לס, ו-03:00 בניו יורק. מה שקורה במצב כזה, שהקמפיין שלנו מצליח לקבל חשיפה כמעט לכל דבר שקיים, מלבד הקונים עצמם. באופן הזה, התקציב שלנו נשרף על כל עטלפי הלילה, שסתם גולשים באינטרנט, ולא מתכוונים לקנות כלום. אני יכול לספר לכם על עצמי, שלא אחת מתוך שיעמום יצא לי לגלוש בזאפ או וואללה שופס, באמצע הלילה, אך לעולם לא קניתי כלום בלילה. אנשים לא קונים בלילה דברים!

הפתרון

לפני חודש-חודשיים, סיפרתי לכם, לתזמן מודעות בגוגל אדוורדס, וזה מה שאני עושה בכל פעם שאני מעלה קמפיין חדש. במיוחד כשיש לו תקציב נמוך. קמפיינים חדשים אני מתזמן לשכות 08:00-22:00, לפי שעון לוס אנג'לס. זה אומר שבניו יורק השעה היא 11:00-01:00, בישראל זה 18:00-08:00, באנגליה 17:00-07:00, ובאוסטרליה איזורי הזמן מגוונים, אבל זה תופס אותם באמצע הלילה ונמשך עד הצהריים.

בדרך הזו אנחנו משתמשים בתקציב שלנו בדיוק בשעות שאנשים קונים, שיהיה בהצלחה.

13 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אלעד   12 ביולי 2008 בשעה 21:01
    (#)

    תודה, אחלה פוסט!

    אגב, אם תוכל בזמנך החופשי לכתוב איזה פוסט למשתמש המתחיל באדוורדס, זה יהיה מעולה!

    ניסיתי לשחק שם עם הדברים, אך הכל מסובך…

    • המיליונר בפיגמה   15 ביולי 2008 בשעה 12:47
      (#)

      אהלן,

      הייתי שמח לעשות את זה,
      אבל לצערי אני לא אוכל לעשות את זה יותר טוב מגוגל. אתה מוזמן להכנס לגוגל Adwords Learning Center.

      בהצלחה.

  2. פופה   12 ביולי 2008 בשעה 22:13
    (#)

    אהלן

     

    לפני שלושה ימים העלתי קמפיין די גדול בשוק תחרותי.

     

    עשיתי סגמנטציה, כתבתי מודעות ממוקדות וכו

     

    יש לי שתי שאלות

     

    1. אני נמצא על מיקום ממוצע של 6.4 עם CTR של 0.4 – זה נראה היגיוני? (בהתחשב בעובדה שהמודעות סופר ממוקדות)?

    2. יש לי בערך 500 מילים (שונות – ללא התחשבות בBROAD וכו) -נניח שכל מכירה מביאה לי 30 דולר, ואני מחליט לכבות מילים שביזבזו 30 דולר ללא מכירה. אני בפוטנציאל לאבד 15000 דולר! יש אסטרטגיה יותר בטוחה לבדוק נישה?

     

     

    • המיליונר בפיגמה   15 ביולי 2008 בשעה 12:48
      (#)

      אהלן,

      אני לא יודע אם הנתונים אשר הצגת הם הגיוניים או לא. לכל נישה יש את ההיגיון שלה.

      לגבי דרכים יותר בטוחות? אף דרך לא בטוחה, גם לא זו…

  3. רומן   13 ביולי 2008 בשעה 13:22
    (#)

    שלום,
    התחלתי לעבוד עם קליקנבק,
    כאשר אני מקבל hoplink של מוצר, ואני נכנס אליו בדפדפן זה מגיע אל עמוד הנחיתה של בעל המוצר, שם אני יכול לרכוש אותו בפייפל וכו'..
    אך אם אני רוצה לבנות עמוד נחיתה בעצמי וליצור כפתור "buy now"
    שיוביל אוטומטית לאותו עמוד הקניה שלו (של פייפל למשל איפה שכתוב למטה: affialite=***)

    רק בצורה שיראו שהוא נשלח מהמשתמש
    שלי כדי שאקבל את התשלום, רציתי לשאול כיצד זה אפשרי מקווה שהבנת..

  4. קובי   14 ביולי 2008 בשעה 6:20
    (#)

    דרך קליקבנק זה בלתי אפשרי…

    ז"א, בגדול זה כן אפשרי, כי כל מה שאתה צריך לעשות זה ליצור את ה coockie שה hoplink שלהם יוצר ולהפנות לעמוד המכירה… אבל לך תדע עד-כמה כל הסקריפטים שמצאתי באנטרנט מעודכנים, ואם מישהו שינה את התצורה של הקבצים האלו אז זו גם בעיה…

     

    העיצה שנראית הכי שימושית – אם עמוד הנחיתה גרוע – אל תשווק את המוצר דרך CB. 

  5. Ahoy   15 ביולי 2008 בשעה 13:54
    (#)

    אהלן,

     

     אחלה בלוג, אני עוקב ולומד … 

     

     … לגבי נושא השעות – לאחרונה התחלתי לנהל קמפיינים גם בארה"ב ובכלל והייתי רוצה ללמוד עוד על נושא השעות, יש לך הפניות לזה? כי אני לא בטוח ולא יודע לקבוע האם אכן אלו שעות מתות והאם יש הבדל בין חוף מזרחי למערבי או ארה"ב ובריטניה …

    • המיליונר בפיגמה   16 ביולי 2008 בשעה 10:30
      (#)

      אהלן,

      אין לי שום מקור ממנו אפשר ללמוד, פשוט תחפש באינטרנט מה השעות של כל המקומות אליהם אתה משווק, ולפי ההיגיון תבחר את השעות.
      אני בוחר ב-08:00-22:00 לפי החוף המערבי בארה"ב.

      • Ahoy   22 ביולי 2008 בשעה 12:40
        (#)

        שאלת המשך –

         

         האם כשאני מגדיר את חלון השעות בקמפיין הספציפי, למה מתייחס  סרגל השעות?

         

         כלומר, השעון שלי הוא פסיפי+8 אבל יש לי קמפיינים באנגליה, ניו-יורק והחוף המערבי … אני חושש שהשעה שאני מסמן היא לא השעה בפועל וגוגל לא ממש מגיבים לשאלה שלי בנושא זה.

        • המיליונר בפיגמה   22 ביולי 2008 בשעה 17:09
          (#)

          אהלן,

          הגרף מתייחס לשעות שבו פועל החשבון שלך. כלומר אם תסמן 8 בבוקר, זה לא שבאנגליה הוא יוצג -8 בבוקר, אלא ב-8 בבוקר של החוף המערבי, שזה אם אני לא טועה 17:00 או 16:00 באנגליה…

          בהצלחה.

  6. איתי ג   12 באוקטובר 2009 בשעה 23:12
    (#)

    ומה בנוגע לקמפיינים בטוחים (לא חדשים)? אתה משאיר אותם 24 שעות?

    תודה :)

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!