כשכתבתי את הפוסט הקודם שלי, על סטטיסטיקות המכירה שלי לפי שעות, אני לא סתם כתבתי את זה. אני כתבתי את זה כי אני מתכנן לעשות עם זה משהו, אבל את זה אתם תגלו כבר מחר. עד מחר, אני רוצה ללמד אתכם משהו ממש ממש מגניב שיש בגוגל אדוורדס.
אז נניח וגיליתם שבשעות מסויימות אתם מפסידים כסף, הדבר ההגיוני לעשות הוא לתזמן את הקמפיין שלכם לפי שעות. אז נכון שיש את הטענה הרווחת שהשעות בהם קנו מכם מוצר, הם לא השעות אשר הקליקו בהם על הפרסומת. אבל תזכרו, כל העסק של שיווק שותפים זה ניסוי ותהייה, ולכן מחובתכם למקצוע לבדוק את זה. ואם תפחדו לבדוק את זה, אתם פשוט תשארו תחת מטריית הבינוניות. ישנם בדיוק שני תסריטים אפשריים, שהתיאוריה תאושר, או שלא. כל קמפיין מקרה לגופו, ואתם חייבים לבדוק את זה.
מעבר לאפשרות שהיא סוג של מובן מאליו, שאפשר לבטל את הפרסומות לגמרי בשעות מסויימות, יש לכם הרבה יותר משחק עם זה. למעשה, אתם יכולים לקבוע שבשעות מסויימות מחיר הביד אותו אתם משלמים על קליק יהיה נמוך יותר. כך, אתם יכולים ליצור לעצמכם מצב שבמצב השיא הפרסומות שלכם ממוקמות במקומות 1-3, ומרוויחות כסף. ולעומת זאת בשעות השפל, הפרסומות שלכם נמצאות במקומות 4-6, וגם מרוויחות כסף. וזאת בניגוד למצב הברירת מחדל שבשעות השפל הפרסומות שלכם נמצאות גם כן במקומות 1-3 ומפסידות כסף.
אז איך עושים את זה? נכנסים לעריכת קמפיין – Campaign Settings, ורואים את התמונה הבאה:
במסך הבא, אתם תתבקשו לבחור את אזור הזמן על פיו אתם רוצים לכוון את הפרסומות המתוזמנות שלכם. אני בחרתי -8 GMT (זה מינוס 8), או בשמו האחר PDT. זהו איזור הזמן של לוס אנג'לס (קליפורניה). הסיבה שבגללה בחרתי את איזור הזמן הזה, היא בגלל שזהו איזור הזמן בו מוצגות לי הסטטיסטיקות של קליקבנק.
לאחר בחירת איזור הזמן, אתם תגיעו לעמוד קביעת התזמונים. אשר נראה בדיוק כך:
עכשיו, במסך הזה יש לנו מספר דרכי פעולה. אנחנו יכולים להגדיר את הזמנים בהם אנו רוצים שהפרסומות שלנו יוצגו על פי ימים ספציפיים, או האפשרות השנייה שהיא לקבוע שעות קבועות עבור כל הימים. על מנת לערוך יום מסויים באופן פרטני, יש ללחוץ על Edit ליד היום. במידה ורוצים לערוך את כל הימים בו זמנית, יש ללחוץ על Bulk edit: all days. כאשר אנחנו בוחרים אחת מהאפשרויות הללו, אנחנו מקבלים את המסך הבא:
אני לא חושב שיש משהו מסובך במסך הזה, פשוט מוסיפים כמה טווחי שעות שרוצים, ומגדירים את השעות הרצויות. אבל זה לא החלק המעניין. אני כבר מגיע אליו. שימו לב שבפיסקת הפתיחה של העמוד יש הסבר על המודעות המתוזמנות, וגם מסתתר שם לינק. לינק אשר כתוב עליו Switch To Advanced Mode.
האפשרות האדירה אשר המצב המתקדם נותן לנו, זה לקבוע את מחירי הבידים לפי שעות. כלומר לא בדיוק את המחירים עבור כל מילה, אלא את האחוז אשר אנו רוצים. לדוגמא, בשעות השיא, אפשר לקבוע שהביד יהיה גבוהה מ-100%, וכך המחירים שנציע יהיו גבוהים יותר, לעומת זאת בשעות השפל נציע פחות מ-100% וכך נוכל להתאים לנו קמפיין פרסום כבקשתינו
עכשיו, כשכבר החלפנו למצב המודעות המתוזמנות המתקדם, בואו נלחץ עוד פעם על עריכה של אותו יום בדיוק:
לאחר שאנחנו מסיימים לבצע את זממנו בקמפיין, אנחנו יכולים לשמור בשקט וללכת לישון. הרי גם כך ברוב שעות השיא בארה"ב אנחנו ישנים.
כפי שאתם רואים, בתמונות ראיתם שהקמפיין כבר מכוון לשעות שמצאתי שהם הכי רווחיות אצלי. כרגע אני בודק את זה על קמפיין מאוד קטן, כך שלמרות שאני מריץ את זה כבר יומיים עדיין אין לי מספיק מספרים בשביל לדעת אם השיטה טובה. אם אתם רוצים להשתמש בשעות שסיפקתי, זה על אחריותכם, אני עוד לא סיימתי לבדוק את זה! אני בטוח שעכשיו, עם הכלי המצויין הזה כל אחד יקבל רעיונות משלו לאיך להשתמש בכלי, הדרך היחידה לדעת אם הרעיונות שלכם טובים, היא לבדוק. אז צאו ותקרעו את העולם!
כשתהיה מליונר תחלק קצת לגולשים.. אה?
ממש לא בבקשה אל תביא לי.
אם כבר זה ללמוד איך להרוויח את הכסף הזה לבד…
וזה אתה כבר מביא.
הבלוג שלך זה אוצר גלום.
תודה
אני באמת חושב שבמידע אשר טמון בבלוג יש יותר כסף ממה שאני מרוויח, הרי אם אני מרוויח את מה שאני מרוויח בדיוק בדרכים ובשיטות שאני רושם בבלוג. וכל אחד היה עושה לפחות חצי ממה שכתוב פה. ובנוסף לכל היינו סוג של משפחה. ללא ספק היינו אחת המשפחות העשירות בישראל
ובכל מקרה, אני מאמין גם בתרומות, וכשאני אסיים את המסע אני אתחיל להשקיע במיזמים חברתיים/קהילתיים כך שיכול להיות שזה יספק
המשך שבוע מהנה
תודה על הפוסט,
את האפשרות הזאת אני כבר מכיר, אבל היה נחמד לקרוא.
אני משתמש באפשרות הזאת כדי שהמודעות שלי לא יוצגו בשבת…
רק חבל שגוגל לא מתעדכנים לגבי השעה שבה נכנסת השבת ואני צריך לשנות את זה מדי פעם בצורה ידנית.
אף פעם לא חשבתי על זה שזה שירות נוח לדתיים
סחתיין על היצירתיות
בכל מקרה, היום פוסט על איך אני הולך להשתמש באפשרות הזו באמת….
קראתי את הבלוג שלך מהתחלה עד לכאן
אני בהחלט מפרגן
ןדי מבין מה עובר עליך (מגרנות וכו). מדובר בסביבת עבודה קצת בעייתית אבל
בהחלט ניתן להתמודד איתה אם מקדישים לכך תשומת לב.
בכלל, תחום האפילייאט דורש הרבה מאוד תשומת לב לפרטים.
אני מתפרנס מתנועה באינטרנט כבר הרבה מאוד שנים, אבל לא PPC.
לאחרונה אני מנסה להכנס לתחום זה ומוצא שזה קצת שונה מלהרוויח כסף מתנועה אורגנית.
אני מאמין שכל דבר ניתן לפתרון. אני גם חושב שאני יודע מה חסר לי על מנת להצליח עם PPC.
שלא
כמו מספר מהקוראים שלך, החלטתי להעזר בכך על מנת למצוא את אותם דברים
קטנים שחסרים ליעל מנת להצליח עם PPC. מאחר ואין לך בבלוג אפשרות להשאיר
הודעות למעט הודעות צמודות לפוסט, אני נאלץ להשתמש בערוץ זה. מבטיח לעדכן
לגבי ההתקדמות שלי כך שהקוראים שלך יקבלו עוד דוגמא לכך שהדבר אפשרי (לי
זה ברור שזה אפשרי).
בתחילת הדרך אמרת שתחשוף עד הסוף את
אחד הקפיינים שלך ואת דרך הפעולה שלך. ציינת מה היה הקמפיין אבל לא דיברת
עליו מאז. אני משער שהוא אחד מהמצליחים
בכל מקרה, לגיטימי לא לחשוף פרטים אבל הרשה לי לשאול מספר שאלות מנחות (אולי אף תקבל רעיונות למספר פוסטים).
מנסיונך:
1.
מהוא הגביטי המיניאלי שלא שווה להעסק איתו אם בכלל יש קשר. סה"כ גרביטי
נמוך יכול להעיד גם על מי שעשה עבודה לא טובה בשיווק המוצר.
2. דפי הניחתה שלך, האם מדובר בדף בודד או שלימים אתה מרחיב את הדף למספר דפים – דיינו מיני אתר.
3.
אני שם לב שבאופן כללי הבידים שלך נמוכים: מתחת ל-1$. הגיוני תחת מטריית
המוצרים של קליק בנק. גם ציינת שאתה מחשב לפי יחס המרה של 1%. מצויין
במיוחד שיחס ההמרה שלך בפועל גבוה יותר. מכאן אני מניח שאתה משתמש
בתאוריית הזנב הארוך. אכן זו אומנות שכן צריך לדעת לבחור את המילים
המשלימות הנכונות. גם כאן כתבת יפה לעניין חשוב המחקר, אהבתי מאוד !!!
בקיצור, אשמח לקבל עוד תובנות בנושא.
4. אשמח לדעת קצת על צורת ההתנסחות שלך במודעות עצמן. האם אתה נוקט גישה שונה לכל איזור גיואורפי.
לא רוצה להעמיס יותר מידי עבור התגובה הראשונה לי אבל בהחלט אמשיך לעקוב ולשאול שאלות. אני הולך לבחור את 20 הקמפיינים שלי !
שרון (שם בדוי)
אהלן שרון (שם בדוי),
וואחד תגובה כתבת עד כדי כך שאני עונה לך בכתבן
בהחלט על מנת להתרגל לסביבת עבודה "סופר נוחה" כמו הבית, צריך להשקיע המון מאמצים. צריך להרביץ לעצמך הרבה בשביל אשקרה לעבוד ולצאת מאיזור הנוחות, אבל בסופו של דבר כשמתרגלים לזה, זה כבר סביר. אם אני רואה שאני מתחיל להינות מתענוגות הבית, אני קופץ לארומה. נוח לעבוד שם
PPC, יכול להיות דומה אבל גם יכול להיות שונה מתנועה אורגנית. הכל תלוי עד כמה פדאנט אתה עם התנועה האורגנית. הסיבה היחידה שלרוב זה שונה, זה בגלל שעל PPC אתה משלם, וחייב לדעת מה קורה עם כל שקל. בתנועה אורגנית, אתה נכנס פחות לסטטיסטיקות של ביצועים, ומנסה לקדם כמה שיותר מילים, כך שהנתונים שיש לך על ביצועי המילים שלך יהיו באופן טבעי פחות מדוייקים. (כי זה פשוט תנועה חינם)
לפי מה שאני רואה, בשביל להצליח ב-PPC, חסר לך את אותו הדבר שחסר לרוב הקוראים הבלוג הזה. ולא זה לא כובע הקסמים של קליוסטרו הקוסם. חסר לכם קילומטראז' ניסיון. לא עשיתם מספיק טעויות. לקרוא זה לא עוזר, את מה שצריך לדעת בשביל להצליח גוגל נותנים בעזרה שלהם, השאר זה רק ניסיון.
לגבי דרך ליצירת קשר, אני עובד על אחת כזו, ואני מאמין שעוד השבוע יהיה לכם דרך ליצור איתי קשר. כמובן שאתה מוזמן להשאיר תגובות עם התקדמות, זה יעזור מאוד. כשאני אפרסם דרכים ליצור איתי קשר, תוכל גם לשלוח לי את מה שאתה רוצה, ואני אצור גם לך מקום לעדכונים. מין מימד מקביל כזה, כמו בגולשים בזמן
הנה התשובות שלי:
1. הגראביטי המינימאלי שאני מתעסק איתו הוא בערך 40. יכול להיות שאתה צודק, יכול באמת להיות שהמוצר מעולה וה-Vendor כשל בשיווקו, זו סיבה נוספת למה לא לשווק את המוצר. לך תדע מה יקרה עם עמוד המכירה של ה-Vendor, שמן הסתם הוא כבר לא טוב. אני אכנס למוצר עם גראביטי יחסית נמוך רק אם אני אראה עלייה רציפה של הגראביטי, וכך אני אדע שהמוצר בעלייה.
2. נכון לעכשיו כל עמודי הנחיתה שלי הם דף בודד! דף HTML פשוט עם מכתב, וכמה לינקים לעמוד המוצר (ומידי פעם גם תמונה, לא יותר מאחת). השלב הבא מבחינתי זה ליצור מיני אתר, ובשלב מאוחר יותר כבר אתר. אבל זה עוד רחוק.
3. אתה רואה רק ממוצעים ולא את התמונה המלאה. אני משתדל לחפש מילים לפי תאוריית הזנב הארוך, אבל משתמש גם במילים קצרות. יש לי מילים שאני משלם עליהם $2 לקליק, וזה עדיין נותן לי ROI של 100% (לא סתם הם עולות כל כך הרבה). כך לעצמך כחוק, המילים שעולות הרבה, בד"כ מחזירות הרבה. יחד עם זאת, אני גם עוקב אילו מילו זנב ארוך ממירות לי, וכשאני רואה מילה פעילה, אני מוסיף אותה. יש לי מילת זנב ארוך שה-ROI עליה הוא 2000% (על כל שקל שאני משקיע אני מקבל 20). אבל בסה"כ אתה רואה את הממוצע של כל המילים, שהוא לא משקף את מה שקורה באמת. מחירי הבידים שלי באמת מגוונים ואני כל הזמן משנה אותם בשביל לראות מה הכי רווחי.
4. אני מפרסם על קנדה, ארה"ב, אוסטרליה ובריטניה. כל המודעות הן אותם מודעות. איך אני מתנסח? פשוט! אני רושם את מילות החיפוש שאני כותב עבורן מודעה בגוגל, מסתכל על המודעות שכרגע קיימות, ומנסה לכתוב מודעות ברוח אחרת. משהו שלא רואים בכל שמונה המודעות. מבחינתי אם המשתמש חיפש את המילת חיפוש הזאת, אז הוא כבר צריך את המוצר. המודעה עצמה, מבחינתי מה שכתוב בה לא משנה, המטרה שיקליקו עליה, זה הכל. כמובן שכשאני בודק נישה אני לפעמים גם מציין מחיר, ואני גם מפרט על המוצר במודעה. אבל המטרה מבחינתי בגדול להיות שונה מהשאר.
בהצלחה בבחירת הקמפיינים.
אולי זה לא הכי מובן, או לא הכי הגיוני, אבל לבחור 10-20 קמפיינים בהתחלה ולשווק את כל ה-20 לפני שמתחילים להתייאש מהתחום, זה המפתח להצלחה בתחום, ונראה לי שזו הסיבה העיקרית שהצלחתי. לא נתתי לעצמי מקום להתייאש מאחר שבהתחלה על כל קמפיין שהפסיד לי, היה לי גם קמפיין שהרוויח (נו…. לא בדיוק, אבל בערך).
בהצלחה שוב והמשך שבוע מהנה!
שלום מליונר יקר…
לפני כשבוע התוודעתי לבלוג לך ומאז אני קורא בשקיקה כל מילה ומילה, מנסה להבין ולהפנים.
רציתי להודות לך על השיתוף של המידע, ההתנסות והחוויות שאתה כותב בבלוג, כידוע מידע הוא הנכס היקר ביותר בכל חברה / גוף עסקי, ובאמת כל הכבוד ותודה על השיתוף.
התגובה/תשובה שלך לשרון(שם בדוי), לדעתי היא הפוסט (בתגובות) הטוב ביותר שפורסם בנושא, היא בהחלט ממצה ומספקת את הטיפים והכיוונים הנדרשים להתחלה.
אני אמשיך לחקור וללמוד את הבלוג שלך ומקווה שבקרוב אעבור לשלב הביצוע ואקפוץ גם אני למים.
חג שמח לך ולכל המליונרים לעתיד…
אהלן UNGI,
אני מצטער על התגובה הקצת מאוחרת, אבל עדיף מאוחר מאשר לעולם לא
אני שמח מאוד שאתה נהנה מהחומר אשר הבלוג נותן, אני בא מקהילת הקוד הפתוח, לכן אני דוגל בשיתוף ושימור ידע, וזו הסיבה שאני משתף הכל. אנשים נוהגים לחשוב שיש סודות כלשהם, אבל הסוד היחיד שיש זה להתחיל לפעול, כל השאר אפשר לקרוא או ללמוד מניסיון תוך כדי….
ועכשיו שאלה קטנה לי אלי, אמרת שלפני שבועיים גילית על הבלוג, האם ניתן לשאול איך שמעת עליו?
תודה.
שלום מליונר
כמו שאתה רואה אני מתקדם בקריאת הבלוג ומפוסט לפוסט אני מבין יותר.
שאלתי שאלה לפני כמה ימים ולא חשבתי על זה שאולי אני לא מקבל מייל חזרה כשאתה עונה עליה אז אני אשאל שוב (אולי בניסוח קצת שונה…) והפעם אני אחזור לכאן לבדוק אם ענית.
הבנתי שהתחלת בחודש הראשון עם 10 מוצרים ו 1000-2000 ש"ח. אני מבין שהחודש הראשון היה בעצם בערך שבועיים אבל השאלה היא אם התקציב לא נמול מדי ל-10 מוצרים? זה אומר 100-200 ש"ח למוצר ב-14 יום וזה יוצא בערך8-15 ש"ח למוצר ליום מה שאומר שיכולים להיכנס לדף הנחיתה שלך בין 2 ל 15 אנשים (תלוי במחיר הקליק)…
החישובים שלי נכונים? אתה עדיין ממליץ להתחיל ככה (אחרי שאתה הרבה יותר מנוסה)?
המון תודה
עניתי לך בשאלה המקורית שלך,
אני עונה כשיש לי זמן…