איך מתחילים?

איך מתחילים?

כפי שציינתי בפוסטים קודמים, אני מתחיל את המסע אל החופש הכלכלי ע"י שיווק תוכניות שותפים. ישנם אין סוף מוצרים אשר משווקים באמצעות שיווק שותפים. ובין אוקיינוס ההזדמנויות הללו עליי לבחור את ההזדמנות אשר נראת לי הכי מתאימה לי!

המח רודף הבצע שלנו נוהג לחשוב כי המוצר הטוב ביותר לשיווק הוא המוצר אשר יניב את ההכנסה הכי גבוהה, אך לא כך הדבר. תוכניות השותפים אשר מניבות את ההכנסה הגבוהה ביותר הינן תוכניות העוסקות בכסף של אנשים, כגון: תוכניות Forex, תוכניות קזינו ותוכניות הימורי ספורט. העמלה בתוכנית שיווק שותפים של אחת מחברות ה-Forex הינה $200 לאדם אשר מפקיד כסף. הסכום הנ"ל אכן נשמע מפתה, אך חשוב להבין כי תוכניות שותפים מהסוג הנ"ל משווקות על יד משווקים בעלי קילומטרז' רב בתחום. מעבר ליכולות השיווק הגבוהות יש צורך ביכולות קריאטיביות וקופירייטינג גבוהות. אני, משווק תוכניות שותפים, אשר עושה את צעדיו הראשונים לא מתכוון לברוח מהנחל שלי אל עבר האוקינוס הגדול, עוד לא למדתי לשחות, והכרישים הגדולים מפחידים אותי.

לאחר שהורדנו את תוכניות השותפים ה-"כבדות" מהפרק יש להמשיך לחשוב לאיזה כיוון ברצוני לשחות. ישנה אפשרות לנסות לשווק תוכניות שותפים על פי פעולות, כלומר, מספיק שאני אפנה משתמש אל אתר כלשהו, ואותו משתמש ירשם לאתר מבלי להוציא את כרטיס האשראי מהארנק. על משתמש כזה ניתן לצפות לעמלה של כ-10$ לראש. ממבט ראשון נראה כי $10 סכום נמוך מידי, אך חשוב לציין כי לרוב הרבה יותר קל להמיר משתמשים לעמלה כאשר למשתמש אין צורך להוציא אגורה. למען האמת, יצא לי לדבר עם בנאדם אשר מצליח בעזרת תוכנית שותפים מסוג דומה להמיר כל שעה משתמש לעמלה מבלי להשקיע כסף כלשהו ומבלי להתאמץ – $10 כפול 24 שעות = $240 ליום, הכנסה פסיבית נחמדה ביותר. כמה שזה נראה מפתה, אני לא אבחר גם בתוכנית שיווק שותפים זו, וזאת מאחר ואיני מסוגל עדיין להביא תנועה "זולה" ואיכותית, ובמקרה הזה זו היכולת הנדרשת מאחר והעמלה נמוכה.

בשלב הזה, לא נותרו הרבה ברירות, יש לנו אפשרות לבחור בשיווק מוצר פיזי או מוצר מידע דיגיטאלי. מוצר פיזי יכול להיות מצלמה או שירות כלשהו (לדוגמא שירותי עריכת דין). מהצד השני מוצר מידע דיגיטאלי יכול להיות ספר אשר נקרא על המחשב (ebook), מוצר דיגיטאלי יכול להיות פודקאסט או שמא סרט כלשהו. התנאי היחיד להיותו של מוצר דיגיטאלי מוצר דיגיטאלי הינו יכולת ההורדה של המוצר מהאינטרנט. כעת שנשארו שני מתמודדים, הפעם אני אפרט דווקא את היתרונות של התחום שבחרתי להתמקד בו בהתחלה.

כיום אנו בשיאה של מהפכת המידע. ישנו מידע בכל מקום – רדיו, טלוויזיה, אינטרנט ועוד… האינטרנט גדל בצורה משמעותית בשל יכולתו לספק מידע ללא מאמץ. בחוגים רבים בתחום השיווק באינטרנט נוהגים לומר "התוכן הוא המלך" (The Content Is The King), ולא לחינם. ככל שאנו מתקדמים עם הקדמה, הדרכים והצורות להגשת התוכן הולכות ומשתכללות. ההתחלה הייתה קשה, הכל התחיל מאוסף של אותיות, לאחר מכן האותיות התחברו לאוסף של מילים ותמונות. אל התמונות חברו תחיל מנגינות מנעימות (Midi) ובשלב מאוחר יותר גם שירים באורך מלא, וברצאות מעניינות. לפני כשנתיים נרכש אתר "קטן" בשם YouTube בסכום אסטרונומי של למעלה ממיליארד דולר. והכל תודות לתוכן. מהסיבות הללו בחרתי לשווק מוצרים דיגיטאליים, או יותר נכון תוכן דיגיטאלי.

דמיינו לעצמכם חנות ספרים, לדוגמא סטימצקי. כמה פעמים יצא לכם לבקר בסטימצקי מבלי שאיש לא קנה שם מוצר כלשהו? אם זה ספר או אם זה סרט DVD. ואולי זה דיסק או משחק מחשב. כמה פעמים זה קרה? בואו נתמקד בסטימצקי מיוחד, סטימצקי אשר נמצא במרכז ת"א. מה פוטנציאל המבקרים שלו? כל אוכלוסיית הבגירים בתל-אביב? כל אוכלוסיית תל-אביב? כל אזרחי ישראל? אבל לא יותר מזה, 7,000,000 וזהו. הפוטנציאל בשיווק מוצרים דיגיטאליים הינו עצום, רק דמיינו את כל כמות האנשים שאני יכול לשווק להם מידע זול, עדכני, והכי חשוב, אשר מגיע "עד הבית" תוך מספר שניות.

עד כאן הפוסט להיום, אני מקווה שהקריאה הייתה מהנה, מחר אני אמשיך את מסעי ואתקדם עוד צעד בדרך להגשמת המטרה. לילה טוב לכולם.

8 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. הנהלת חשבונות   22 במאי 2008 בשעה 14:31
    (#)

    האמת: תענוג לקרוא וללמוד.

    עובר פוסט פוסט. לאחור ;-)

  2. 1nis   23 ביוני 2008 בשעה 2:05
    (#)

    גם רציתי להוסיף

    כי בתור אדם שחשב על אינספור רעיונות לדלות כסף מהאינטרנט

    אם זה קונספט חדשני שירעיד את עולם הHYIPים

    אם זה מספר רב של המצאות שהמצאתי במהלך השנים שחלקם חשבתי להציע למיקרוסופט או APPLE

     ואם זה פשוט לעקוב אחרי השוק, לראות מה הולך טוב ולתפוס את הזרם החזק ביותר

     

    תמיד- לפחות בשבילי

    הצעד הראשון הוא הקשה ביותר והוא דווקא הצעד שיחליט מקרה שלי לפחות אם יקום או יפול דבר

     

    למען האמת בימים אלה ממש (בקרוב נגמרים הבגרויות של שמינית ולי יהיה חצי שנה עד הגיוס)

    אני עובד על פרויקט שאני רוצה להעלות

    שבסיסו פשוט- בנית אתר קטנטן עם תוכן נחמד או איזה בלוג שעוסק בנושא אחד עם מספר פוסטים מעניינים

    דבר שמניסיון הבנתי שיכול להפוך עם מעט קידום חד פעמי להכנסה פסיבית של עד 10-20 דולר בחודש ללא יותר מידי בלאגן(כשפונים לקהל יעד ענקי שכזה אין גבור פשוט)

    וממספר אתרים בודדים אם יצליחו לבנותת תשתית שתשמש בתור קודקוד של משולש או משפך שיתרחב לרוחב מכובד

    ששוב מניסיון הינו המבנה הטקטי הטוב ביותר לקידום בכלל אתרי החיפוש

    כאשר נוצר מצב שקידום רק האתר או מספר בודד של אתרים בקודקוד יגרום לקידום של מאות דפים ואולי מאות אתרים (על ידי קישוריות מקורית ושונה שחשבתי עליה בעצמי)

     

     

    דבר נוסף- אמרת כי אתה היתה שירתת בקבע וזה גרם לי לחשוב אולי אני מכיר אותך כבר

    יתכן כי בשנותך בקבע הטסת מטוסים?

    • המיליונר בפיגמה   26 ביוני 2008 בשעה 11:14
      (#)

      אהלן,

      בהחלט ההתחלה היא הכי קשה, והיא זו שתקבע אם תצליח או לא.

      לא הבנתי בדיוק מה הסיפור שלך, אתה לפני צבא או אחרי צבא? כי מצד אחד אתה אולי מכיר אותי מהצבא, מצד שני אתה מדבר על בגרויות.

      לגבי הטסת מטוסים, לא הטסתי מטוסים, אבל שירתתי בחיל האוויר.

      בכל מקרה,
      שיהיה בהצלחה.

  3. המיליונר בכפכפים   21 בנובמבר 2008 בשעה 0:48
    (#)

    בהחלט קריאה מהנה

  4. אסף   11 במאי 2013 בשעה 23:19
    (#)

    איפה היית כל חיי? איך רק עכשיו גיליתי את הבלוג הזה?
    אני עובר פוסט- פוסט ממהתחלה…ממש תענוג לקרוא ולמןד ממך.

  5. יוגב יוחנן כהן   9 בינואר 2018 בשעה 23:33
    (#)

    לא דיברת על אפשרות של תשלות לפי ליד cpl כי לא היה נהוג באותן ימים או ש…?

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!