מבוא ליצירת לידים

funny pictures banker cat מבוא ליצירת לידיםבפוסט הקודם, על יצירת לידים הסברתי לכם על קצה המזלג מזה לידים, למה חברות מעוניינות לשלם לנו כסף על פרטים של בנאדם ועוד במקביל לכך להציע גם משהו חינם ללקוח. בפוסט הזה הגיע הזמן להתעסק פחות בתיאוריה, ויותר בחלק המעשי. בחלק הכי רלוונטי לנו, וזה… איך לעשות מזה כסף?

אבל קודם לכן…

איזה סוגי לידים יש?

כאשר אנחנו מדברים על לידים, מילת המפתח כאן היא CPA, אשר ניתן לפרש אותה כ-Cost Per Action או Cost Per Acquisition, שזה בעברית משהו כמו "תשלום לפעולה". יכול להיות מגוון רחב של הצעות CPA. אני לא הולך לגעת בכולן, אבל אני אכתוב על הראשיות מבחינתי, ברגע שתבינו את סוגי הלידים הראשיים, לא יהיה לכם בעיה להבין את השאר:

  • Zip & Email Submit – בסוג הליד הזה, לרוב, הלקוח מקבל אפשרות לקבל משהו בחינם, בתמורה להזנת שדה אחד, שזה האימייל שלו או המיקוד שלו. אנחנו, כמשווקי שותפים מקבלים עמלה מיד עם הזנת המייל, והתשלום הממוצע להצעות מהסוג הזה זה $1-$1.5. אתם בטח חושבים לעצמכם, כיצד ניתן להרוויח בכלל מעמלה כזו נמוכה, אז התשובה היא שאפשר, ואפילו להגיע ל-100% ROI. בהמשך, אני הולך לספר לכם כל מיני שיטות לאיך לעשות את זה (רמז למה שיבוא בהמשך: אחד הקמפיינים שלי ליורו 2008, היה Email Submit של $1.25). בנוסף לכך, כרגע אני מריץ CPA, אשר בשבוע האחרון ייצר לי אמנם הכנסה נמוכה, אבל הצלחתי להגיע ל-25% ROI. הצעות CPA מסוג זה, מקנברטים בממוצע על יחס של 4%-8%… דוגמא לאימייל סאבמיט אשר משלם $1.25 לליד אשר נמצא ב-Copeac:

    visaemailsubmit מבוא ליצירת לידים

  • תשלום להורדות – מהשם אפשר להבין כבר הכל. אנחנו באמת יכולים לקבל תשלום במידה ואנחנו מצליחים לגרום למשתמש מסויים להוריד תכנה מסויימת. זה יכול להיות טולבארים לדפדפן, וזה יכול להיות סקריןסייברים, או בעצם כל דבר אחר. בתחום ההורדות, התשלום יכול להיות מגוון, אבל בד"כ זה עומד על ממוצע של $2… הנה דוגמא שבוודאי כולכם מכירים, ובמקרה הזה התשלום הוא $0.7 על הורדה, זהו הטולבאר של יאהו! כמובן:

    yahootoolbarcpa מבוא ליצירת לידים

  • טופס הרשמה – סוג הליד הזה, גם הוא מובן מהשם. ישנו טופס הרשמה ארוך, אשר כולל את הפרטים האישיים, של האמא, של האבא ושל כל המי ומי… בד"כ, יחס ההמרה של ההצעות הללו הוא נמוך בהרבה מהזיפ והמייל סאבמיטים. אבל בהצעות הללו בד"כ גם משלמים יותר. אני חושב שאתם מבינים מה הכוונה, אז תסלחו לי שאני לא שולח דוגמא, כי בד"כ טופס ההרשמה הוא ארוך. אגב, אולי אני נשמע קצת לא מתלהב מהטפסים הללו, אבל הם בהחלט יכולים להיות רווחיים מאוד. תחשבו על זה, המשתמש בסה"כ ממלא פרטים, בלי לשלם על כלום. נניח והייתם סטודנטים, והייתם רוצים לקבל מלגה, לא הייתם ממלאים טופס פרטים אישיים? אתם מבינים לאן אני חותר? יש לידים כאלה… התשלום עליהם הינו מגוון מאוד, ותלוי באורך הטופס. אבל לרוב זה $5-$10. (ולא צריך להשאיר כרטיס אשראי :) )

  • מבצעים ומשלוחים חינם – מכירים את המצבעים המטורפים האלה? אז פה זה בדיוק שם המשחק. במקרה הזה, אנחנו מציגים למשתמש מבצע מטורף כלשהו, אשר בו הוא מקבל משהו בעלות מאוד זולה, שלרוב מוגדרת כעלות דמי משלוח. לרוב הסכום שהמשתמש ייאלץ להיפרד ממנו יהיה $3-$7. מה שיפה במוצרים הללו, שלרוב אלה מוצרים של מותגים, שהמשתמשים שמגיעים אליהם הם כבר Presold כי הם מכירים את המותג. בואו נניח ואני מציע לכם 'רם הגנה של דוקטור פישר רק עם דמי משלוח של $5, כמה זמן ייקח לכם להוציא את כרטיס האשראי? טוב נו…. לפחות לאשכנזי לבן כמוני זה לא ייקח הרבה זמן…

    שכחתי לציין את העמלות אשר מקבלים בגין קידום מוצר מסוג זה… מקבלים עמלה של $20-$40. מה שאני אוהב בסוג ההצעות הזה מאוד הוא, שבקליקבנק לדוגמא, אני גורם לאנשים לרכוש מוצר ב-$40, ומקבל $27 עמלה. לעומת זאת במקרה הזה, אני גורם לאנשים לשלם רק על דמי משלוח של $5, למוצר שהוא מותג, ולקבל עמלה של $26. ו…. אין גם החזרות :) הקונברז'ן רייט הממוצע של ההצעות הללו הוא 2%-5%. חשיפת מוצר שאני משווק: הנה הצעה של תה ירוק מ-Advaliant, אשר בגינה הוזמנתי לשייט המגניב בבוסטון:

    greenteacpa מבוא ליצירת לידים

    רק הבהרה קטנה, הסיבה שחשפתי מוצר שאני משווק, זה מאחר ואני כבר לא משווק אותו. אמנם הוא זיכה אותי בהזמנה לשייט, אבל ADVALIANT עשו תחרות מטומטמת על ההצעה הזו, אשר גרמה לשום להתפוצץ תוך שבוע. מאחר ויש יותר מידי מפרסמים, אני יצאתי מהשוק הזה, אבל היא הייתה לי רווחית לשבוע עם 100% ROI :)

אני אגיד לכם את האמת, רציתי לעשות את הפוסט הזה יותר ארוך, אבל אני כבר כותב אותו שעה ו-8 דקות, שמבחינתי זה יותר מידי. אני נאלץ לחתוך כאן היום, ומחר אני בהחלט אמשיך לספר לכם על העולם המופלא של הלידים, למה אני חושב שלידים זו הדרך למתחילים, ומדוע לדעתי שיווק לידים יוציא אותי מהמשבר העמוק שלי…

עד כאן!
Arivaderchi.

26 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. ytyt02   27 ביולי 2008 בשעה 19:58
    (#)

    וואי עולם חדש ומופלא..

    אבל איזה תוכניות שותפים מתעסקות עם לידים??

    • אור 1 המקור   27 ביולי 2008 בשעה 21:30
      (#)

      בידיוק רציתי לשאול,

       

      איזה תוכנית שותפים אתה ממליץ ללידים ?

      • המיליונר בפיגמה   28 ביולי 2008 בשעה 8:59
        (#)

        אהלן,
        בשביל Zip & Email Submits אני ממליץ על Copeac, ולכל השאר אני ממליץ על Advaliant. אני עובד עם עוד רשתות, אבל בינתיים הולך לי הכי טוב באלה. לא צריך להתפזר יותר מידי, כשאני אוכל להמליץ גם על רשתות אחרות, אני בהחלט אמליץ עליהם…

        בהצלחה.

  2. אנונימי   27 ביולי 2008 בשעה 23:48
    (#)

    עוד פעם אתה דוחף לנו את הקישור שלך לAdvaliant? נרשמת כבר אליהם מפה שלחו לי אימייל שיבדקו אם לאשר אותי תגיד להם שבלי טובות לא חסר תוכניות שותפים ותיפסיקו לזיין במוח לפני שהם שולחים אנשים שירשימו אחרים כמו שאתה מנסה לעשות פה שיבדקו אם הם מצרפים אותם קודם מי הם ביכלל? יש אלף כמוהם ומה יש לבדוק פה גם יכלתי להביא להם סתם אתר כאילו זה שלי מה שחשוב זה אם אני מסוגל להביא מכירות ואת את זה הם יכולים לראות רק אחרי שהיו מצרפים אותי אבל בלי טובות לא חסר תוכניות שותפים אז תפסיק להחליק לנו פה את הקישור המעפן שלהם פה כבדרך אגב.

    • אחד שעשה את זה כבר   28 ביולי 2008 בשעה 1:12
      (#)

      פיג'מיסט, ישר כח. אני נוהג לקרוא את הבלוג שלך, אך אני לא מגיב, אבל הפעם הייתי חייב להגיב למי שהגיב מעליי:

      תגיד לי אתה אידיוט או מה? אתה כל הזמן בא בתלונות לפיג'מיסט, אז אולי הגיע הזמן שתסיק מסקנות? פשוט לך מפה, או שתקרא ואל תגיב, נמאס כבר לראות אותך פה… לפי הסגנון כתיבה שלך, וההתמצאות שלך בשוק השותפים, אתה לא מרוויח כסף, ולעולם לא תרוויח כסף. אם אני הייתי רשת תוכניות שותפים גם אני הייתי מסנן חלאות כמוך…

       

      מכל השאר אני מבקש סליחה על השפה הלא נאותה, אני פשוט לא מסוגל לראות תגובות מהסוג הזה. ובאשר לאישור ברשתות שותפים, כל רשת תוכניות שותפים שמכבדת את עצמה תאשר אתכם ידנית ולא אוטומטית, וזאת על מנת למנוע את כמות הזבל שיש ברשתות כמו קליקבנק. אני לא עבדתי עם Advaliant באופן אישי, אבל שמעתי עליה דברים טובים. בכל מקרה, בכל רשתות השותפים הרציניות תצטרכו לעבור תהליך אישור ידני.

       

      כמו שהפיג'מיסט אומר, שיהיה בהצלחה לכולם, ואם תאמינו בעצמכם אתם תצליחו.

      נ.ב. פיג'מיסט, אם תרצה להיפגש בסאמיט, זרוק לי אימייל.

       

      ביי

      • אנונימי   28 ביולי 2008 בשעה 2:48
        (#)

        1.לפי ההסקה שלך ללא עובדות אני מסיק שאתה מטומטם ואני לא מתוכח עם מטומטמים.

        2.זה נכון שיש זבל בקליקבנק אך זה בגלל המוצרים ולא האפליאייטס.

        3.לפי הפרטים שAdvaliant בקשו הקנה מידה היחד שיכלו לבדוק זה האתר. יכלתי לרשום סתם אתר הם ממש דבליים תסלח לי ויש אפילייטים שעובדים יופי גם בדיירקט לינקינג.

        • המיליונר בפיגמה   28 ביולי 2008 בשעה 9:01
          (#)

          ילדים מספיק לריב,
          לכל אחד יש זכות להביע דיעה…

          באשר לפרטים ש-Advaliant מבקשים… בכל הרשתות בהן אני רשום, הם מבקשים למלא אתר. אתם יודעים מה אני כותב?
          http://I-Promote-With.PPC
          ועדיין לא קיבלתי סירוב אחד לזה…

          בהצלחה.

  3. ליאת   28 ביולי 2008 בשעה 8:06
    (#)

    למה שאשווק לידים אם אני מרויחה עליהם דולר בזמן שכל קליק באדוורדס עולה לי דולד?

    אפה פה הרווח?

  4. נריה   5 באוגוסט 2009 בשעה 14:04
    (#)

    באיזה אתר אני יכול למצוא אפשרות לשווק לידים לטפסי הרשמה או דברים מסוג כזה?

  5. דוד   5 באוגוסט 2009 בשעה 21:04
    (#)

    בתמונה שהראת של ה Zip & Email Submit האם Copeac מחייבים אותך מה לרשום בעמוד נחיתה? או שאני יכול סתם להמציא משהו כדי שירשמו מייל?
    והאם זה לא ממש פתח לרמאות???
    בנוסף אשמח לקבל עוד אתרים חוץ מ Copeac שמשלמים על פעולות כאלה כיוון שהבנתי ש Copeac לא מאשרים כל אחד( אני לא יכול להתקשר כי הרמת אנגלית שלי לא משהו בדיבור לכן זה יגרום רק לרע)

  6. omerbsh   12 ביולי 2010 בשעה 1:03
    (#)

    איפה אתה מוצא את כל השותפיות האלה?
    ואיך אתה יודע שזה אמין?

    תודה,
    עומר.

  7. yoli   12 בנובמבר 2010 בשעה 0:54
  8. מזלווף   20 בנובמבר 2010 בשעה 15:51
    (#)

    אהלן,

    איך בדיוק מתבצעת השליחה של המייל לתפוצה?
    האם אני פשוט משתמש בתפוצה שקיבלתי ושולח אותה ממייל אשר פתחתי במיוחד לשם הליד הזה?

    תודה רבה,
    מזלווף

  9. מיכאל   13 בינואר 2011 בשעה 12:32
    (#)

    אהלן יגאל,
    אני מנסה כבר כמה פעמים להרשם לתוכניות שותפים כמו CPA והם לא מקבלים אותי
    יש ברשותי אתר כהוכחה לרשתות האלו: http://www.medizin-und-lebenskunst.de/
    הבעיה שהאנגלית שלי לא משהוא בדיבור – זה לא נשמע רציני ולכן הם לא מקבלים אותי…
    תוכל לעזור לי להתקבל?

  10. עידו   17 בינואר 2011 בשעה 12:42
    (#)

    צריך לעדכן את הפוסט הזה, הוא מטעה. אדוואליאנט לא מציעים שום הצעות cpa. הם הפכו לחברת אבטחת מידע וקופיאק לא מתחרה בכלל במה ש neverblue מציעה.

  11. ליאור שיין   3 באוגוסט 2013 בשעה 3:19
    (#)

    ראיתי מספר אתרים שמספקים לידים לעסקים. איך אוכל לדעת מי מהם יכול להביא את הלידים האיכותיים ביותר. יש לנו עסק המתמחה בפיתוח תוכנה למובייל והיינו מעוניינים להרחיב את הפעילות.
    http://www.destination.co.il

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!