רבים מכם בטח כבר שמו לב, אבל בטח יש כמה שלא שמו לב. התבצע היום עדכון PR. זהו עדכון ה-PR השני שאני חווה במהלך הבלוג. בפעם הקודמת שהיה עידכון PR, קיבלתי PR 2, ואמרתי שבעדכון PR הבא, אני שואף לקבל 4 או 5. אבל רצונות לכוד ומעשים לכוד (שימו לב, מעשים לא מציאות). למעשה, מאז העדכון הקודם, לא עשיתי שום דבר על מנת להגיע ל-PR שרציתי להגיע אליו. אני לא דואג ללינקים נכנסים, ולא לשום דבר אחר אשר עוסק בקידום אורגני. לא ביצעתי אפילו את הדבר הבסיסי ביותר שזה ה-OnPage Optimisation, המבנה של הבלוג ממש מסריח, ויש המון זליגת PR.
אז אחרי שכיסיתי את כל התירוצים קיבלתי PR 3. ואם הייתי עושה את ה-OnPage Optimization אני מאמין שהייתי מקבל PR4. אבל להגיד לכם את האמת? זה לא ממש משנה לי… זה לא שהתנועה שלי מגיעה ממנועי חיפוש, למען האמת, בערך 90% מהתנועה שלי הגיע מפה לאוזן. כי בינינו, לכמה מהאתרים שלכם ברשימת ה-RSS שלכם הגעתם בעזרת מנועי החיפוש? במקרה שלי, זה אף אחד!
המיתוס של הפייג'רנק
אני יודע מה רבים מכם אומרים. פייג'רנק כבר לא חשוב. פייג'רנק לא מהווה משמעות בקידום אתר, וכו… למרות שאני כמעט ולא מתעסק בקידום אתרים אורגני, הנה הסיבה אשר בגינה אני כן מיחס חשיבות גבוהה ל-PR. נכון, ישנם המון מקרים שאתר עם PR3 מוצג בתוצאות החיפוש מעל אתר עם PR5, על מילות חיפוש מסויימות. ונכון שהפייג'רנק מהווה גורם זעיר מאוד בקידום האתר.
אבל…
הפייג'רנק, הינו מדד חשוב מאחר ואני מתייחס אליו כנתון אשר מציג לי את הפוטנציאל של העמוד בעל הפייג'רנק. אם נסתכל על הדוגמא הקודמת שבה עמוד עם PR3 מוצג מעל עמוד עם PR5, אז מבחינתי עם קצת אופטימיזציות העמוד עם ה-PR5, יכול לעקוף את ה-PR3.
זו דעתי בכל אופן… הפייג'רנק לא מת… רק המטרה שלו השתנתה…
צודק לגבי היחס לPR, הנטיה של אנשים לזלזל בו נבעה בדיוק מהכיוון ההפוך – מכיון שיש אנשים שהחשיבו אותו יותר מדי, ובמקום להכניס תוכן איכותי לאתר ולעבוד אל כתיבה מונחית גוגל, השקיעו את כל הכסף והכוח בהשגת קישורים, ולכאלו אנשים נאמר שהPR זה לא מה שחשוב.
ד"א – למה התכוונת ב"זליגת" PR?
אהלן,
זליגת PR, זה אומר שהמבנה קישורים שלי לא נכון, ולדוגמא בעמוד הזה https://pjs.co.il/tracker, אני בכלל לא רוצה שיהיה PR, ואפילו לא רוצה שיתאנדקס. אבל אני עצלן מידי מכדי להשקיע בבלוג.
עמכם הסליחה…
נרשמתי לאדסנטר ואני די מאוכזב מהממשק משתמש. מה זה אין אפשרות לראות איך המודעה נראית כמו באדוורדס?
הממשק שלהם מצויין, פשוט צריך להתרגל אליו. ויש אפשרות לראות איך המודעה נראת.
תחפש יותר טוב.
אתה צודק בקשר לזה שלא צריך לזלזל ב PR, אך יש אנשים שמסתמכים רק על הפרמטר הזה בהחלפת קישורים \ קידום האתר שלהם…
ולפי דעתי הם מסתמכים בצדק, אבל כמובן שזה לא הנתון היחיד שצריך להסתמך עליו.
האהא, אני לא במבה.
מה בדבר העדכון הבא? רוצה גם להמר?
שלום PJS,
איך בכלל אפשר לדעת מה ה-PR של האתר, איפה מופיע הנתון?
pagerank.net