בשבוע האחרון, אני עובד בחריצות רבה על פרוייקט גדול מאוד שלי, אולי הכי גדול מאז שנכנסתי לכל התחום הזה של השיווק באינטרנט. המטרה בפרוייקט היא לסיים אותו עד יום שני בערב (אני טס לארה"ב לאפיליאייט סאמיט).
במהלך הפרוייקט הזה, יצא לי בעיקר להתעסק ב-קופירייטינג! (הידעתם שבעברית קופירייטר זה "רעיונאי"). אני אמנם חייב לחזור לכתוב הרבה קופי, ולצערי הרב עד יום שני לא ייצא לי לענות לתגובות הרבות שהצטברו בבלוג, לכן חשבתי לפנק לכם את הסוף שבוע עם מיני-פוסט על "איך לכתוב קופי?".
אני רק אציין בכמה מילים, שקופי ניתן לכתוב בהרבה דרכים, ופה אני מציג לכם את הדרך הכי-הכי בסיסית. זה יכול לשמש אתכם במכתבי מכירה (Sales Letters), במכתבי קדם-מכירה (Presell), לעבודות באוניברסיטה או לכל דבר אחר שתצטרכו לכתוב משהו.
חמשת השאלות
בואו נניח שאנחנו הולכים לכתוב מכתב מכירה לאתר דייטינג. עכשיו, צריך לחשוב על מבנה לטקסט אותו נכתוב. המבנה הכי בסיסי של מכתב קופי נקרא "The 5 Ws", או בתרגום עילג לעברית – "חמשת הלמדים". כל מה שצריך לעשות זה לענות על כמה שאלות כמה פעמים:
- מה קטן (what) - כותרת צעקנית, אשר נעמדת בראש העמוד, ואמורה לגרום למשתמש להמשיך לקרוא.
- דוגמא: "החצי השני שלך כבר כאן, השאלה היא, איך אתה מעדיף למצוא אותו?"
- למה (Why) - בחלק הזה, אנחנו יוצרים את ההזדהות עם הקורא ומנסים להסביר לו למה כדאי לו להרשם. או יותר נכון, למה הוא צריך אותנו בכלל? למה יש לו בעיה?
- איך זה מרגיש, שאתה כל כך מוצלח, אבל עדיין לבד. וככל שעובר הזמן זה מעציב אותך יותר ויותר ואתה מתחיל לחשוב בחשש לגבי דור ההמשך.
- קרה לך פעם שידעת שהחצי השני שלך קרוב אליך יותר מתמיד, ולא ידעת להסביר את התחושה המוזרה הזו. תמיד ההורים שלך אמרו לך שלכל סיר יש מכסה, אך אף פעם אתה לא מצליח למצוא אותו, וככל שאתה מתאמץ יותר למצוא אותו, כך אתה הולך יותר ויותר לאיבוד.
- כשהיית בטוח שמצאת את אהבת חייך, היא פשוט לא הגיבה.
- ועוד כל מיני דוגמאות כאלה שצריך לחשוב עליהם, שקורים לאנשים שנכנסים לאתרי דייטינג….
- מה גדול (WHAT) – פה זה המקום להסביר את ה-Unique Selling Proposition שלנו, או בעצם להסביר את ה-"מה הקטן" שלנו.
- לפי מחקרים מדעיים, אתה לא מיוחד. ניתן לראות כי 87.6% מתקשים במציאת אהבה.
- אם כל מה שמפורט למעלה קרה לך, הגעת למקום הנכון, מאחר ובעזרת המערכת עטורת השבחים שלנו, אתה תבין במהירות, שגם המקרה שלך לא עובד. וככל שתמשיך לקרוא, אתה תדע שהפתרון שלך נמצא בין השורות הללו.
- איך (How) – פה זה המקום לפרט איך אנחנו יכולים לפתור את הבעיה הקיימת.
- בעזרת המערכת המשוכללת אשר פיתחנו, בכל פעם שתתעורר בבוקר, או תחזור מעוד יום עבודה מעייף, אתה תשמח לגלות שעוד-ועוד נשים מעוניינות ליצור איתך קשר.
- אנחנו, שמנו לעצמינו כמטרה בעזרת צוות פסיכולוגים מוסמך מטעם אוניברסיטת עזה, שידאגו לך באופן פרטני ועל ידי נוסחאות מדעיות מתקדמות למצוא את מה שאתה מחפש כל כך.
- מה אם (What If) – זה החלק האהוב עליי! מאחר והוא מאלץ אותנו להכנס ממש לנעליים של הלקוח. בחלק הזה אנחנו נכנס למכונת הזמן, נטוס שנה קדימה, וננסה לראות כל מה שהלקוח הרוויח משימוש במוצר אותו אנו משווקים. לאחר מכן, נחזור להווה, ונשדר ללקוח את העתיד במכונת הזמן המילולית שלנו.
- תשאל את עצמך… מה היה קורה אם היית מוצא אותנו כבר לפני שנה… איך זה שהיית מתחתן כבר?
- מה אם, ישנו סיכוי, וגם הקטן ביותר שאחרי שנרשמת לשירות הזה, אתה הצלחת למצוא את כל מה שחיפשת במשך כל חייך ולהשיג את האושר האינסופי אותו תמיד רצית, בזמן שלא שינית את שיגרת חייך יתר על המידה. כמה כל זה היה שווה לך? 1000 ש"ח? 10,000 ש"ח? יותר? בשביל רוב האנשים אתה יודע… זה כל כך עצום שזה חסר ערך.
עד כאן, השיעור הבסיסי לסופ"ש… זהו הטמפלייט הבסיסי ביותר לקופירייטינג, או רעיונאות. אתה מוזמנים להשתפשף על זה…
כי… ברגע שיפנה לי קצת הלו"ז אני אספר לכם את כ-ל מה שלקח לי הרבה מאמץ ללמוד על קופירייטינג…
קופירייטינג = אומנות.
אם כבר מדברים על זה …
עיצוב ישן > עיצוב חדש.
קשה מאוד להתרכז עם כל הלבן הזה מסביב לטקסט שלך (אין שוליים בצד שמאל ואין רקע קהה בתור קונטיינר לחלק הלבן של הטקסט).
דרך אגב,
הבולטס בפוסט הזה על הפנים ולא רק מבחינה ויזואלית.
תיישם קצת מעקרונות הקופירייטינג שלך בבלוג.
זהו, תמו הקיטורים.
אני אשתדל,
תודה על הביקורת…
אם הייתי צריך להעביר crash course של שתי דקות בקופירייטינג, הייתי עושה זאת כך:
1. שנן שוב ושוב את ארבעת המרכיבים של פורמולת הקופי AIDA.
2. חשוב על הקהל הפוטנציאלי שלך.
3. חשוב על המוצר שלך.
4. כתוב.
5. תן למישהו שאתה סומך עליו לקרוא ולחוות דעה.
6. פרסם.
7. אסוף נתונים.
8. בחן את מרכיבי הקופי ושנה בהתאם לנתונים שנאספו.
9. חזור לסעיף 6.
עם זאת, לא הייתי מציע לאנשים להסתמך על מדריכי "10 טיפים לתוכן ממיר" עם הקמפיינים שלהם. זה מקצוע.
אהלן,
בגדול אני מסכים אתך, עם זאת, למתחילים אני עדיין ממליץ לפעול לפי הנוסחאות הללו. לא כולם מוכנים לשכור קופירייטר, מה גם שקשה למצוא קופירייטרים טובים.
כבר יצא לי להתקל באינספור קופירייטרים מהוללים, אשר אנשים עם קצת פזם בשיווק באינטרנט כותבים קופי יותר טוב מהם…
פוסט נחמד.
היה יותר נחמד עם העיצוב הישן…
כרגע האתר נראה כאילו הוא לא גמור או שהפסיקו את העיצוב באמצע
אני אנסה לשדרג את העיצוב הזה, כך שיהיה יותר טוב.
בגדול, המטרה הייתה להצניע את הבלוג.
אני סתם חושב שאתה גבר.
תודה
אני סתם חושב שאתה ביגל. תודה.
יגאל,
שוב פוסט מבריק מצידך!
תבלה בנעימים בסאמיט בווגאס צלם הרבה!
לידור
בכיף אחי,
נתראה בארץ.
הפוסט הזה נכתב במקרה או שאתה יודע שיש לי מחר בגרות בחיבור?
פוסט נחמד אולי נשאב כמה רעיונות למחר…
אז איך היה בבגרות?
הכל יפה וטוב, וזאת אחלה דרך עם "תבנית" למתחילים,
תזכור שהקופרייטר המקצועי ביותר, לא חושב בתבניות (כמו כל אמן אמיתי) הוא מגיע למצב שהוא חושב מופשט, והוא עוזב את כל השבלונות שלימדו אותו בבי"ס אז אני ממליץ לכם לעכל חומרים שכאלה, ובסוף לכתוב משהו בהשראה הכיוון הזה, ולא אחד לאחד, כי אז ירגישו חוסר הזרימה בכתיבה.
יש אינספור דרכים לסגור עסקה ואינסוף סדרים של להצליח למכור משהו,
נגיד תוספת של וידאו יכולה להקפיץ את המכירה אם הוידאו הוא טוב וממוקד, אני נוטה לכיוון של להשתמש בעקרונות שמישהו אחר לימד אותך (הרבה אנשים משלמים המון כסף ללמוד קופירייטינג), ולכתוב בצורה מעניין ומיוחדת ויצירתית.
אני אישית חושב שאם אתה מסביר בצורה משעממת אתכ כל ה"שיטה" הזאת, זה עדיין לא יעבוד… היצירתיות וההתלהבות האמיתית והייחודית של הכותב עוברת בסופו של דבר אל הקורא.
מסכים ב-100%.
להתחיל להשתמש בתבניות, ולזרום עם הדמיון עם הניסיון.
פרוייקט גדול מאוד בשבוע וחצי… איך אומרים הכל יחסי בהצלחה!
בהחלט הכל יחסי
קופיריטינג באינטרנט מת באופן יחסי, כל העמודי המכירה הארוכים שהכרנו מתחילים להעלם
עכשיו זה יותר בסגנון של עיצוב מקצועי בתוספת של
what i have – headline
what it will do for you – benefits
how it works
call to action
וכך גם כל ה CPA Offers שיש, בלי יותר מידי זיוני שכל
אנשים נוטים להעתיק מאנשים אחרים ומגורואים, הנקודה הכי חשובה היא שאפשר להגיע לאותה תוצאה בהרבה דרכים, אנשים פשוט הולכים אחרי העדר גם פה…
זה לא נכון,
הלונג סיילס עדיין עובד… השאלה היא איך כותבים אותו. כל ה-CPA מעוצבים אותו הדבר בגלל הנורמה.
חוץ מזה שב-CPA לרוב, לא צריך לקנות שום דבר, לכן יותר קל לקנברט אותו.
מאמר מאוד יפה על כתיבה נכונה
בהחלט אשתדל לאמץ חלק מהטיפים בבדיקת תוכן שנכתבים לאתרים שלי
אשמח עם עוד תרחיב בעינין
אני ארחיב בכיף בקרוב…
אני בעד וידאו קטן שעושה את עבודת ההסבר
דווקא לנושא הזה, עדיף טקסט.
בראבו מאסטרו
תודה רבה
היי מיליונר בפיג'מה – אחלה פוסט ומדריך שהוא נהדר למתחילים וחלק מאלמנטים עובדים רק שהם מאוד בסיסיים, חשוב לציין שחלק מקופיירטיים יודעים מיהם הלקוחות שלהם ומה הם רוצים –
לפני שכותבים קופי – רק אחרי שיודעים מי הלקוחות שלך , איך הם נראים, גילם ואיך הצלחה שלהם עם נשים מתבסס וגם להתמקד שיש מגוון של גברים שונים עם התעניינות ומטרות שונות, אשר הם רוצים להשיג הצלחה ולהתבסס עם ניסיון שלהם עם נשים רבות , או מערכת יחסים לטווח ארוך, לכן אחרי שאנו יודעים מה הלקוח רוצה בדיוק, נוכל לספק לו ולכתוב עמוד קופיירטינג שמדבר בשפה שלהם,
אם יצא לכם להביט בעמוד מכירה של פרי מרשל לפני כמה ימים על סמינר שיעשה במרץ 2010.
עמוד שיצר מאוד פשוט, טקסט על גבי דף לבן וכמה תמונות – והוא אחד מהמובילים
שבוע נפלא, כדור השלג.
שבוע נפלא גם לך…
בזה אני יכולה לעזור אם תצטרך.