לפני שאני יוצא להעביר מצגת בנושא שיווק שותפים באוניברסיטת תל-אביב, שמתי לב שנותרה לי איזה חצי שעה לפני שאני יוצא והחלטתי לכתוב פוסט קצר בנושא מעניין מאוד… כמו שאמרתי בפוסט הקודם, אני נכנס לאתגר חדש של פוסטים, אשר מטרת האתגר זה לצמצם במילים ולהעלות בערך. בקיצור לחפור פחות.
מזה תנודות שוק?
בשיווק ישנו מונח אשר נקרא "תנודות שוק" (Market fluctuations). תנודות שוק זה בעצם מחזוריות הקנייה של מוצרים מסויימים. בוא ניקח בתור דוגמא מוצרי גלישת גלים.
סביר להניח שמוצרי גלישת גלים ימכרו ממש טוב, ביחסי המרה גבוהים מאוד בקיץ. ואילו בחורף סביר להניח שגם כמות המכירות תרד, וגם יחסי ההמרה יירדו.
תופעה זו בדיוק מתארת את המונח "תנודות שוק"
איך זה עוזר לנו?
הדוגמא שהבאתי הנ"ל היא מאוד קיצונית. יש מעט מאוד נישות עונתיות. לעומת זאת, אם מדברים על שווקים כלליים של קנייה באינטרנט. ממש שווקים כלליים, אז התנודות שוק הם דווקא לטובתינו כרגע.
מהניסיון שלי בשווקים הכלליים, עכשיו זה הזמן לעבוד כי הקונברזן רייטים יהיו הרבה יותר גבוהים מאשר בקיץ. מה-3 שנים בהם אני נמצא בשיווק עוד לא היה לי קיץ מוצלח. בד"כ חודשים יולי-אוגוסט וגם חצי מספטמבר, היו יחסית כושלים אצלי. (ואני נמצא בכמה שווקים כלליים).
ההסבר שלי לכך פשוט, במהלך הקיץ כשאין גשם/שלג/סופות או דברים אחרים שאנחנו לא מכירים בתור ישראלים, האמריקאים יוצאים החוצה. לעומת זאת בחורף, כשקפוא בחוץ (וואיי… איך אני שונא את ניו יורק בינואר), האנשים נוטים לבלות יותר זמן מול המחשב, ומכך נובעת משוואה פשוטה. יותר זמן באינטרנט, יותר כסף הולך לבזבוז.
תחלס, זה לא מדעי, זו רק התיאוריה שלי…
מה שכן מדעי, זה שהתופעה של התנודות שוק בקיץ-חורף היא ידועה. לכל אחד יש את ההסבר שלו. אבל ההסברים לא משנים לנו, רק התוצאה…..
לסיכום, אם חיפשתם זמן מתאים להתחיל לשווק, עכשיו זה הזמן. בחודש ינואר, מגיע השיא של הקונברזן רייטים…
יש מצב שתבוא להרצות פעם בטכניון?:)
אם יזמינו אותי, אני בכיף אבוא להרצות בטכניון.
יגאל כבר אין לי מילים להגיד על הפוסטים שלך
קצרים וכל כך טובים.
נכון שהרבה יגידו "אבל זה ברור " אז זהו שלא.
זה מאוד חשוב שמישהו שם את אור הזרקורים על הדברים הקטנים אבל כל כך חשובים….
בפייסבוק ובגוגל – כל סוף שבוע עם שמש באנגליה היה מדכא את כל הצוות כי ההכנסות היו צונחות
עמית,
תודה על התגובה
אחלה של פוסט יגאל.
מנסיוני בשוק ההון האמריקאי והאירופאי – אלה הם בדיוק החודשים בהם כמעט שאין תנודתיות ומחזורי מסחר בשוק. הירידה מתחילה בחודשים יוני-יולי כשהשפל הגדול הוא אוגוסט ולרוב גם כל ספטמבר.
מיכאל
תודה על התרומה.
זה בהחלט דומה לשיווק באינטרנט.
גם אצלי – יולי אוגוסט = חלש חלש.
וואו, אני כנראה סופר עונתי… אצלי זה בדיוק הפוך.
אני מקווה שעם כל השינויים שעשיתי, החורף יצליח להשתוות לקיץ.
nadavs
יאללה NADAVS,
שיהיה בהצלחה.
תמשיך להצליח, עוקב אחריך הרבה זמן
אנשים שעובדים/עבדו עם רשת השותפים paydotcom.com אני מעוניין לקבל חוות דעת על רשת השותפים הזאת.
תודה מראש
דויד.
יגאל, תודה מקרב לב על שבאת להרצות. לצערי לא נוכחתי (חו״ל) אבל שמעתי שהיה מעולה ושתרמת רבות לפתיחת הקורס. צוות startau מעריך את זה מאוד ומקווה להמשך שיתוף פעולה עתידי.
תודה רבה.