טיפ זהב: תמצאו לכם מישהו לגדול איתו

step brothers טיפ זהב: תמצאו לכם מישהו לגדול איתוכהרגלי בתקופה האחרונה, אני אפתח בהתנצלות. באמת שרציתי לפרסם היום את הרווחים של חודש ספטמבר (והיו :) ), אבל "מוסר העבודה" שלי לא נתן לי. לא ישנתי כל הלילה, כי הרמתי קמפיין חדש והלכתי לישון ב-11:30 בבוקר, מחר אני מקווה מאוד כבר לפרסם את הרווחים, אחרי הכל, אני לא יכול להתעלם מ-20% עלייה במשכורת בשבוע האחרון (אני מתכוון לעליילת הדולר – יפיקאיהוקאיי :) ).

מאז שחזרתי מבוסטון באוגוסט, יכולות השיווק שותפים שלי השתפרו מאוד, לפחות כך אני רואה את זה, ובקרוב גם התוצאות יראו :) כמובן שהרבה מכך ניתן לזקוף לעובדה שבאפיליאייט סאמיט התחברתי עם המשווקים הטובים בעולם, אבל אני דווקא חושב שהרוב נוגע לעובדה אחרת שאני הולך לפרט עליה עכשיו.

"טובים השניים מהאחד"

כך לימדו אותנו ברחוב סומסום ובפרפר נחמד, וכך גם כתב מר. לוינסון בספר המפורסם "שיווק גרילה". על סיפור ההיכרות שלי עם "משה" (שם בדוי) כתבתי כבר מזמן. מאז שחזרתי מארה"ב השת"פ שלנו התחזק.

"משה" הוא חבר טוב, ואני שומח עליו בעיניים עצומות, לכן שיתפתי אותו בנישות שאני משווק בהם, וכך גם עשה "משה". הופתענו לגלות, שלשנינו יש נישות חופפות ולמעשה אנחנו מתחרים זה בזה… לאחר מחשבות ארוכות, הגענו למסקנה שגם כך יש אלפי מתחרים, וכמו שמר לוינסון ציין ב-"שיווק גרילה" – "עדיף ליצור שותפים מאשר מתחרים", כך ההחלטנו לפעול. החלטנו לשתף מידע תחרותי בין הקמפיינים שלנו, והופתענו לראות עד כמה המידע שלנו שונה.

Code Review בשיווק שותפים

בתחום התכנות יש מושג אשר נקרא Code Review, אשר בגדול אומר שלאחר שמתכנת מסויים מסיים לתכנת מודול או מחלקה כלשהי, הוא נותן אותו למתכנת אחר לסיקור. בעולם פיתוח התכנה, המודל הזה מתבצע בעיקר במערכות REAL TIME. כך, החלטנו שעם כל קמפיין חדש שאנחנו מרימים, אנחנו נותנים את הקמפיין לסיקור האחד של השני. אתמול לדוגמא, שלחתי ל"משה" קממפיין כלשהו שלי, והוא העיר לי הערה ממש במקום עליו (שכחתי שם איזה מילת מפתח משמעותית מאוד).

כמו שציינתי בעבר, לכל משווק שותפים, יש את הסטייל שלו. לכל אחד יש את מה שעובד לו, ולאחרים לא. לכן במצב הזה, גם אני וגם משה, תורמים כל אחד לקמפיין של השני, משהו שמישהו אחר לא יכול לתרום. מאז שאנחנו עושים את זה, כל אחד התקדם ברמה מדהימה, גם מבחינת ההכנסות שזה מבחינתי החלק השולי, אבל בעיקר ביכולות שלו.

אבל הנה השלב הבא בשת"פ בינינו…

היום, בערך כשהתעוררתי, דיברתי עם "משה", והוא אמר לי "באנה אחי, זוכר את קמפיין X שהיה רדום אצלי? הרווחתי עליו $200 היום."
אני: "וואללה מגניב אחי, מה עשית?"
משה: "לא זוכר אחי…."
(אגב, קמפיין X, זה קמפיין רק של משה, אני לא משווק אותו)

מה שהביא אותי לרעיון הבא, ואני ומשה סיכמנו שנעשה אותו: אנחנו הולכים לפתוח פורום פרטי, רק לשנינו, ובו אנחנו פשוט הולכים לתעד כל דבר. כל מחשבה שיש לנו על הקמפיין (אם זה שלי, או אם זה שלו) אנחנו נכתוב שם. אנחנו פשוט ננהל יומנים שלמים של קמפיינים. כל שינוי קטן שנבצע, אנחנו נכתוב שם. הפורום הזה נועד, בשביל שיפור היכולות של שנינו.

האמת, שאני לא ממציא את הגלגל. בפרוייקטים של תכנות, משתמשים במטודולוגיית התיעוד הזו כבר הרבה זמן. יש מערכות שמירת גרסאות כמו SVN לקוד, ויש מערכות של תיעוד משימות כמו FireCamp (או משהו כזה). המערכות הללו, הם הסיוט הכי גדול של כל מתכנת, כי זה ממש באסה לתעד כל פלוץ. אבל… כשאתה עומד מהצד השני, לא של השכיר עם הראש הקטן, אתה מבין שזו הדרך היחידה להשתפר.

אז הנה מה שאני חושב

לדעתי, כל משווק מתחיל, צריך למצוא לעצמו שותף לשיתוף ידע. באופן הזה, תהיה לכם מערכת שיפור וביקורת. דבר אחד חשוב לי לציין, כשאתם מחפשים אחר שותף כזה, תשתדלו שהוא יתעניין בשיווק שותפים באמת, ולא יסתנוור אחר הכסף. העניין של "לגדול ביחד", היה ידוע לי הרבה מאוד זמן. גם בגלגול הקודם והכושל שלי בשיווק שותפים בשנת 2005/6 ניסיתי למצוא שותף כזה. הראשונים שפניתי אליהם היו כמובן חבריי הטובים מהבית, אבל מה שעניין אותם זה הכסף ולא התחום – וזה מתכון לכישלון, כמו שכבר קרה לי.

את "משה" הכרתי, במקרה בטעות אצל מישהו שהיה לי איתו פגישה עסקית. החלק הטוב הוא שהיה בינינו "קליק" בהתחלה, ושנינו התעניינו בשיווק שותפים וידע בסיסי כבר היה לנו. שנינו היינו באותה הרמה (אפסים+), ושנינו גדלנו והתפתחנו ביחד בתחום. מעבר להיותו שותף עסקי, הוא גם חבר נהדר, כך שזה בכלל מצויין.

אם אין לכם מישהו כזה, ואתם לא מכירים אף אחד בסביבתכם, הייתי ממליץ לכם להתחיל להסתובב יותר בפורום K. תנסו למצוא שם מישהו, אבל אל תקפצו מעל הפופיק – תמצאו מישהו ברמה שלכם פחות או יותר. דרך נוספת למצוא מישהו כזה, זה ב-Affilicon, יהיו שם משווקים מכל המגזרים, החל ממשווקים ממש-ממש-ממש מתחילים שלא התנסו לעולם, ועד לאגדות חיות כמו נועם לניר. גם אני ומשה נהיה שם :)

ובכל מקרה, משה – תודה רבה :)
2772893

37 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אנונימי   24 באוקטובר 2008 בשעה 22:52
    (#)

    צודק ב 100%….תמיד טוב למצוא לך מישהו לגדול איתו…מאד קשה למצוא מישהו כזה אבל בהחלט מומלץ…ובכל תחום שבו אתה רוצה להישתפר..

     

    זה נותן דחיפה ומוסיף המון!

  2. מני   24 באוקטובר 2008 בשעה 22:58
    (#)

    אחלה POST. זו תמיד הבעייה של אפילייט. הוא עובד לבד ובסופו של דבר הוא צריך עזר כנגדו, מישהו שאפשר לחלוק איתו, להתייעץ מבלי לחשוב שיגנוב לך את הקמפיין.

     

    אני אחפש לי אחד כזה :)

  3. יגאל   25 באוקטובר 2008 בשעה 2:42
    (#)

    היי פיג'מיסט

     

    באמת אחלה פוסט, קראתי את כולו בשקיקה והפנמתי!!!, צודק ב-1000 אחוז!!!

    איזה כיף לעשות ולקדם דברים עם שותף, אני ממש בתחילת דרכי ולכן לא אחפש שותף כי לא נראה לי שאני אוכל לתת לו איזשהו ערך מוסף :-) אבל כשאני קצת אתקדם אז כן… מה שאני יותר צריך זה חונך, או מדריך שאוכל ללמוד ממנו

    אני בטוח שאתה מבין את הערך של דבר כזה, פעם קראתי משפט יפה שאומר ששיחה אחת עם איש חכם שווה לאלף שעות לימוד (או משהו כזה…)

     

    בכל אופן, רציתי לדעת מה אתה חושב על כלים כמו ה-PPC-Bully שמציעים

    לעשות לך את כל העבודה במחקר כך שאתה ישר מתחיל להריץ קמפיינים ריווחיים?

     

    איך יודעים מתי קמפיין הוא קמפיין גרוע וצריך לעזוב אותו, אם הוא הפסיד כסף ? או שהמוצר גרוע ? על פי אילו פרמטרים ?

     

    תודה,

    יגאל

    • המיליונר בפיגמה   25 באוקטובר 2008 בשעה 8:05
      (#)

      אהלן יגאל,

      אל תזלזל בעצמך, לכל אחד יש ערך מוסף. מה גם, שהבעיה אשר אתה מתאר אותה זוהי בעיה דמיונית והיא נמצאת רק בראש שלך. אני בטוח שיש עוד אנשים ברמה המקצועית שלך, אשר קוראים את הפוסט. במהלך תהליך הלימוד ניתן גם להשרות אחד את השני.

      לגבי חונך, חונך יכול לעזור, אך יכול גם לפגוע. זה כמו מנוי לחדר כושר, רוב האנשים עושים מנוי לחדר כושר וכבר חושבים שהבעייה נפתרה. הם חושבים שהם יהיו חטובים או ירזו, אבל מה שקורה זה, שהם שוכחים שגם צריך ללכת ולהתאמן.

      אם היה כלי שיכול לעשות את העבודה שלך במחקר, אז אני גם די בטוח שהיו ממציאים מכוניות שנוהגות במקומך בזמן שאתה רואה סרט בלפטופ. אין פתרונות קסם, גם אם לעיתים המוצרים משווקים ככאלה, אף אחד/שום דבר לא יעשה במקומך שום עבודה. כלים כמו PPC BULLY, אכן עוזרים מאוד, אבל זה בסה"כ כלי עזר. אני כרגע בודק אותו ומשתמש בו. התכנית להעלות בעזרתו 3 קמפיינים, אם אחד מהם יהיה רווחי, אז אני אפרסם אותם בפומבי ואת שיטת העבודה עם בולי.

      השאלה האחרונה היא קשה מאוד… יש הרבה תיאוריות של איך בוחרים את זה. זה גם נורא תלוי במה שעשית בעת הרמת הקמפיין. בכל אופן אין לי תשובה טובה להגיד לך, אני פועל על פי אינטואיציה, שאותה ניתן לקבל רק עם ניסיון…

      בהצלחה.

      • יגאל   25 באוקטובר 2008 בשעה 16:31
        (#)

        היי פיג'מיסט

         

        תודה רבה שהקדשת זמן לכתוב לי תשובה,

        הבנתי אותך, ואתה צודק, גם לגבי המדריך (שהייתי רוצה לא כדי לקצר תהליכים אלא רק כדי ללמוד ויש לי רצון עצום ללמוד) וגם לגבי שותף, אני מבין את הערך של הפרייה הדדית, אין ספק שגם בעבודה שלי אני לומד המון מאנשים אחרים.

         

        אולי אני אמצא שותף בכנס האפיליקון הקרוב, אני אהיה שם…

         

        תודה,

         

        יגאל

         

        נ.ב: אני שואב המון המון מוטיבציה וידע מהבלוג שלך, תמשיך כך!!!

         

      • שמואל   14 ביוני 2015 בשעה 13:18
        (#)

        חברים אני בהתחלה ואני מאוד רוצה הסברים איך אני מוצה שותף ?

  4. אנונימי   25 באוקטובר 2008 בשעה 2:59
    (#)

    can i use this post to look for a partner?

    if someone is a begginer in the affiliation world and looking for a partner

    please send email to

    aff404 @ g m a i l.com

     

    thanks

     

  5. אנונימי   25 באוקטובר 2008 בשעה 17:41
    (#)

    מליונר, יש משהו שלדעתי יעניין אותך.אם כן,  שלח מייל. 

  6. מושמוש   25 באוקטובר 2008 בשעה 20:01
    (#)

    אם היתה יוכל לפרט קצת לגבי הדברים שעזרו לך מהכנס …

    אגב, היום ניסתי לבנות תוכנה למעקב אחרי טידים בויזואל בייסיק נישמע קל אבל לא הלך לי חח

    • המיליונר בפיגמה   30 באוקטובר 2008 בשעה 18:59
      (#)

      היי,

      אין נקודה מסויימת שאני יכול להצביע עליה, זה שיפר הכל.

      ב-VB? אין לי מושג איך זה יעזור אם זה יהיה ב-VB, נסה ב-PHP, וגם תבדוק את prosper202, זה חינם…

      בהצלחה.

  7. יוסי   25 באוקטובר 2008 בשעה 20:11
    (#)
    מיליונר,
    אחלה עצה.
    עכשיו המימוש.
    אולי אני אגדל איתך?
    מה אתה אומר? 
    יודע מה? אני רוצה להיות חבר בפורום חיוך
  8. ערן   25 באוקטובר 2008 בשעה 20:30
    (#)

    מליונר, אתה יכול לספר מה אתה מתכוון להרצות בכנס אפיליקון?

  9. דרור   25 באוקטובר 2008 בשעה 20:54
    (#)

    יופי של יוזמה,

     

    אולי סוף כל סוף צורת העבודה תשתנה מפחד מגניבות

    לבוא נראה איך אנחנו יכולים לעשות את זה טוב יותר

     

    יישכח, פיג'מיסט

  10. אמיל   26 באוקטובר 2008 בשעה 13:05
    (#)

    טובים השניים מן האחד!

    אחד הטיפים הגדולים שקיבלתי הוא:

     

    שותף טוב זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות לעסק.

    שותף רע זה הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות לעסק.

     

    למזלי, יש לי שותפים מעולים והחיים איתם פשוט יפים!

     

    אין ספק שעצם ההתלהבות שלך מ"משה" מעידה כי יש לך שותף נהדר!

     

    נשמח להכיר את הבחור בaffilicon.

     

    להת' אמיל.

  11. אמיל   26 באוקטובר 2008 בשעה 13:06
    (#)

    מה זה כל הג'בריש….שהתווסף לתגובה שלי… ?

  12. משה   26 באוקטובר 2008 בשעה 18:30
    (#)

    היי פיג'מי,

     

    באמת אחלה רעיון, ללא ספק החיים מעניינים ומוצלחים יותר עם שותף טוב

    השאלה היא איך לבדוק ולוודא שהשותף אכן טוב ?

    איך אתה מוודא שמשה אכן משתף אתך את הרעיונות הטובים שלו ושהוא לא משתמש בקמפיינים שאתה שולח לו כדי ליצור קמפיינים מתחרים שיפגעו באלו שלך ?

    • המיליונר בפיגמה   30 באוקטובר 2008 בשעה 19:01
      (#)

      איך בני אדם מתחתנים זה עם זה? איך הם יכולים לסמוך אחד על השני?

      • משה לשעבר   31 בדצמבר 2008 בשעה 1:04
        (#)

        רק עכשיו ראיתי את התשובה שלך …

        בתור גרוש אין לי תשובה לזה צוחק

        אבל אני אופטימי ויש לי בת זוג חדשה נשיקה

        תמשיך עם האופטימיות, בהודו קוראים לזה קארמה טובה והם יודעים על מה הם מדברים

        אני מסתובב כבר חודש ב K ולא מצאתי שם מישהו עם פוטנציאל להיות שותף,

        האמת שבפורום תוכניות השותפים אין כלכך הרבה עזרה שם … חוץ ממך וממני ועוד כמה צדיקים …

        • המיליונר בפיגמה   31 בדצמבר 2008 בשעה 15:57
          (#)

          טוב נו,

          אז הדוגמא שלי לא הייתה כזו טובה :)

          בכל מקרה, עדיין אפשר לסמוך על אנשים, צריך רק למצוא אותם.

          אני בהחלט מאמין בעניין הקארמה :)

  13. טל   26 באוקטובר 2008 בשעה 18:47
    (#)

    אין כמו שותף שירעיל אותך כשאתה בבאסה, שותף שתוכל להתלהב איתו, להתבאס איתו

    ולעשות הכל איתו, זה פשוט כיף.

  14. מתופפים   28 באוקטובר 2008 בשעה 0:24
    (#)

    הפעם קשה לי להסכים איך,

    אם שותף היה טוב, אולי אלוהים היה לוקח לו אחד…

  15. גיא קייטרינג   29 באוקטובר 2008 בשעה 9:00
    (#)

    מסכים עם כל מילה

  16. גולד לייבל   29 באוקטובר 2008 בשעה 9:43
    (#)

    מה המספר הזה בסוף הפוסט? צוחק

  17. אנונימי   30 באוקטובר 2008 בשעה 17:56
    (#)

    לפחות אם אתה ממציא סיפורים תחפש שם פחות נפוץ במקום משה חח

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!