לזרוק את הלב לפח!

את הפוסט הזה במקור כתבתי אתמול, אבל לא פרסמתי אותו מאחר והייתי עצבני על הספאם אשר נשלח לבלוג. כך שכאשר אני אתייחס לתקופות זמן, תחשבו שזה היה אתמול. לא שלתקופות זמן יש משמעות גדולה, אבל לפחות כך זה נרא אוטנתי יותר. בנוסף למסר שאני רוצה להעביר בפוסט הזה, אתם תבינו בדיוק כמה כח יש לבלוג הזה, ומה המשמעות שלו, והתרומה שלו להצלחתי עד כה.

הרבה פעמים כאשר אנחנו מנסים לעשות עסקים, אנחנו חושבים לא מהמקום הנכון. הרבה פעמים קבלת ההחלטות שלנו באה מהתחושה האישית ולא מהמחשבה הישירה. יהיו אנשים רבים אשר יקחו את הרגשות הללו ויהפכו אותם למודל עסקי. וגם לא חסר מקרים שפועלים באופן הזה, ומצליחים. אפילו מצליחים מאוד.

כפי שכבר הבנתם, כשאני בוחן את העסק שלי ואת ההתקדמות שלו, אני לא אוהב לפעול עם הרגש, אלא עם השכל. אני חושב שכאשר אנחנו פועלים עם הרגש, אנחנו פשוט לא פועלים נכון. ומה האפשרות השנייה? האפשרות השנייה היא לפעול עם המחשבה וההיגיון. לפני כל קבלת החלטה, אנחנו חושבים אם זה הגיוני או לא. אז בואו אני אחשוף לכם עוד סוד קטן מדרך המחשבה שלי, אני חושב שלפעול עם ההיגיון זה בדיוק כמו לפעול עם הרגש! אבל בדיוק אותו הדבר!

לאחרונה יצא לי לדבר הרבה עם מישהו שיצא למסע דומה לשלי, אבל גם שונה. ראשית, הוא לא כותב בלוג, ושנית הוא מנסה למצוא חופש פיננסי בתחום הפורקס (סחר במט"ח). בין תחום שיווק השותפים ובין תחום הפורקס יש המון דמיון, הכל זה עסק לכל דבר. האיש הזה, שיצא לי לשוחח איתו, הוא מפסיד הרבה כסף מפורקס. אמנם כרגע הוא נמצא יחסית במצב סביר, שזה אומר אם מסתכלים על שלושת החודשים האחרונים הוא נמצא ב-Break Even (לא הרוויח ולא הפסיד), אבל אם מסתכלים הרבה אחורה, הוא בהפסד של המון כסף.

אני מאוד מעריך את הנחישות של הבנאדם ואת ההשקעה שלו בתחום. אני די בטוח שבסופו של דבר הוא יצליח, אך לדעתי הכישלון שלו טמון במשפט שהוא אמר לי. הוא אמר לי כך: "אני מתחיל להרגיש את השוק, כרגע אני רוצה ללמוד להרגיש את השוק יותר טוב, וברגע שאני ארגיש אותו באופן מלא, אני ארוויח המון כסף". מה שעניתי לו היה דבר פשוט, ואני מקווה שזה נכנס לו לראש ולא עבר לו ליד האוזן, אמרתי לו: "גם אני מרגיש את השוק, אני מרגיש שאתה הולך להכנס לסטטיסטיקה של האנשים שרוצים להרגיש ומפסידים כסף בגלל הרגשות שלהם".

לא סתם אמרתי לו, את מה שאמרתי לו. כי אני מאמין בעובדות ולא ברגשות או הגיון. ומה זה מבחינתי עובדות? עובדות מבחינתי זה מספרים! בסופו של דבר העסק שלך נבחן על פי המספרים אשר הוא מספק, ולא על פי שום רגשות ושום הגיון. לכן, אני חושב שכמו שהעסק נבחן על פי מספרים, כך גם צריך להיות תהליך קבלת ההחלטות בעסק.

והנה דוגמא חיה שאני עובד עליה כרגע. בדקות אלו ממש, אני מנתח את המספרים של אחד הקמפיינים שלי. בכל קמפיין PPC אשר אני מריץ, אני נוהג לפרסם על מילות חיפוש שהם דומיינים. אז הנה שתי מילות חיפוש שאני מפרסם עליהם: www.mydomain.com והמילת חיפוש השניה היא mydomain.com (בלי ה-www) – מה באמת חשבתם שאני אחשוף את מילות החיפוש שלי?

מילת החיפוש www.mydomain.com, היא אחת ממילות החיפוש הכי רווחיות שלי. ה-ROI שלה גבוהה מ-500%, והרווחתי עליה לא קצת. מהצד השני, יש לי את מילת החיפוש השנייה – mydomain.com, שלכאורה זו אותה הגברת בשינוי אדרת. אך לא כך העניין. זה מדהים כמה שה-www יכול לשנות. מילת החיפוש mydomain.com, בניגוד לחברתה www.mydomain.com, סיפקה מכירה אחת בלבד, ובזבזה לא מעט כסף.

נשמע לכם ממש מוזר? גם לי!!! ההגיון אומר, שזה לא הגיוני, ובטוח בסופו של דבר המילה הזו תמכור. הלב אומר, להשאיר. אבל המספרים אומרים אחרת! המספרים אומרים שהמילת חיפוש הזו קיבלה מספיק הזדמנויות ולא הוכיחה את עצמה, לכן פה נגמרת ההתלבטות. זו החלטה של שניה אחת, אשר נובעת מהתבוננות פשוטה במספרים. מחקתי את המילה הזו, ואני כל הזמן מוחק מילים כאלו, וכנראה שזה עובד!!!

ומה הכח של הבלוג הזה אתם שואלים?
לפני שאני אפרט על כך, אני אגיד לכם שאת הפעולה הזו שפירטתי למעלה, אני מבצע כל הזמן, אך לעולם לא נתקלתי ב-2 מילות חיפוש כאלו דומות, כאשר התוצאות ביניהן כל כך שונות. בדרך כלל ההחלטה הרבה יותר קלה ופשוט. ונחזור לכח של הבלוג.

כשהתחלתי את המסע, ציינתי שלבלוג תהיה משמעות גדולה מאוד בהצלחת המסע, וזאת למרות שהבלוג לא מניב לי הכנסות. הכח טמון בכך, שאת כל ההתלבטויות אשר יש לי בראש אני מוציא בכתב, וכך אני פותר לעצמי הרבה דילמות. אני פשוט משכנע את עצמי כל פעם מחדש, כמה אני צודק. בדוגמא הזו שהצגתי, אם עד לרגע זה היו לי המון התלבטויות, עכשיו אני שכנעתי את עצמי שאני עושה את הצעד הנכון. וזה רק פוסט אחד מתוך 100 פוסטים אשר בהם הצלחתי לשכנע עצמי שהדרך אשר אני נוקט בה היא הנכונה.

זה פשוט כמו שתמיד אומרים לכם לפני קבלת החלטה לכתוב על דף את היתרונות והחסרונות של כל דבר, ואף אחד לא באמת עושה את זה. אז אני סוג של כן עושה את זה במעטפת של הבלוג.

מסקנה: "הדרך הכי טובה ללמוד משהו, היא ללמד!".

20 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. Rotem   9 באפריל 2008 בשעה 14:17
    (#)

    היי, פיגמיסט יקר!

     

    זאת הפעם הראשונה שלי אזז..

     

    1) ברכות על הבלוג המצויין.

    2) ברכות על ההצלחה עד כה, ושתהיה עוד המון ממנה בהמשך.

     

    יש לי שאלה:

    לפני כמה פוסטים אמרתה 

    שקמפיינים שאתה בטוח בריוחיותם, אתה מפרסם בעוד מקומות.

    מה שאני כבר מזמן חשבתי לעשות אבל,

    אתה יודע איך זה..

     

    בכול אופן: אני אשמח אם תוכל לתת לי טיפים לגבי AdCenter

    יש לי בעיה להעביר קמפיינים שלמים מגוגל ישירות לשם, נוצרות מספר בעיות:

    מקלק את המודעות קצת (מזיז גרשיים), מפרסם בכול המדינות (מה שאני לא מעוניין), ועוד כול מיני דברים שהתיקון שלהם לוקח לי המון זמן..

    (אני יוצא מנקודת הנחה שאתה מעתיק אותם ולא בונה אותם מההתחלה)

     

     

    מה עושים, יש טיפ? תעזור לי..  :0 )

     

    תודה מראש, רותם.

     

    • המיליונר בפיגמה   9 באפריל 2008 בשעה 19:33
      (#)

      אהלן Rotem,

      ב-AdCenter יש אפשרות לעשות Import של קמפיין בגוגל אדוורדס, אני מציע לך לגגל אחר העניין.

      כל מה שאני צאיך לעשות בשביל להעביר קמפיין זה ללחוץ על שני כפתורים ולאחר מכן את ההודעות אני כותב לבד מההתחלה. כך אני עובדה.

      בהצלחה.

  2. teso   9 באפריל 2008 בשעה 14:53
    (#)

    אחלה של כתיבה קריצה

  3. אנונימי   9 באפריל 2008 בשעה 15:01
    (#)

    אם הבנתי נכון ואין לי ידע בבנית אתרים, עושים דף נחיתה בGOOGLE PAGE נגיד , ואז זה מספק  DISPLAY_URL   "מאפן" שאותו אמורים להציג במודעת שתקשר לדף נחיתה?

    איך אפשר לעקוף זאת עדין ללא אתר משלך? אם אתה יודע? 

    • המיליונר בפיגמה   9 באפריל 2008 בשעה 19:35
      (#)

      אני לא ממליץ לך לעשות עמוד נחיתה ב-Google Pages לשיווק קמפיינים של PPC. אלא לבנות אתר. תלמד את התחום, זה לא אמור לקחת הרבה זמן. תנסה להוריד תכנה בשם NVU, ששם אתה בונה אתר כאילו זה מסמך Word.

      אני המלצתי להשתמש ב-Google Pages כאשר אתם מקדמים קמפיינים בשיטות גרילה, ולא משלמים על התנועה.

      בהצלחה.

  4. ורד   9 באפריל 2008 בשעה 18:41
    (#)

    כמה קליקים זה מספיק הזדמנויות לבטוי לדעתך?

    • המיליונר בפיגמה   9 באפריל 2008 בשעה 19:37
      (#)

      מבחינתי מספיק קליקים זה כאשר המחיר אותו הפסדתי על הקליקים הוא בערך 150% ממחיר המוצר לדוגמא, אם המוצר עולה $20, והשילמתי על הקליקים $50, והצלחתי למכור מוצר אחד. זה אומר שסה"כ הפסדתי $30, שהם 150% מ$20. במידה ולא היו מחירות, אז אני אפרוש ב$30 בלבד.

      • פרחים   10 בנובמבר 2008 בשעה 23:31
        (#)

        אני כל הזמן מתלבט לגבי כל קמפיין מתנדנד, כי מצד אחד כדאי לפעול עם הראש וכל כלל אצבע שיגביל את ההוצאות יכול לעזור, אבל מצד שני יש קמפיינים שאני מאמין בהם (הלב שלי מאמין בהם:)) ואכן זה עניין של אופטימיזציה ומחקר טוב יותר עד להגעה לרווח.

         

        כבר כתבת בעבר על השיטה הזו, אבל ככל שאני מנסה לבדוק אותה אני פחות מבין למה התכוונת:

        אני מניח שבדוגמא שנתת התכוונת ש 20$ זה העמלה שאתה מקבל על המוצר

         

        האם התכוונת שכשסך ההוצאות בקמפיין מגיע ל 150% מהעמלה של מוצר אחד אתה פורש ? אם כן זה נשמע לי מעט מדי, כי בדוגמא שלך, אם אין מכירה, במחיר ממוצע לקליק של נניח 0.5$ מדובר ב 60 קליקים וזה לא בהכרח נותן מספיק נתונים למחקר

         

        האם התכוונת שכשההוצאות על מילת חיפוש אחת מגיעה ל 150% מהעמלה אתה מוחק את המילה ? אם כן, ההוצאות בקמפיינים שמכילים אלפי מילים יהיו בשמיים

         

        אם יש לך נוסחא מדויקת אשמח לקבל אותה :) (סתאם בדיחה, אין צורך להגיב)

        גם כלל אצבע כללי יעזור

        • המיליונר בפיגמה   15 בנובמבר 2008 בשעה 16:32
          (#)

          ואוו,

          עבר המון זמן מאז הפוסט.

          הכל תלוי בכמות המילים שיש לך בקמפיין, בפוטנציאל החשיפה שלהם, ובגובה התקציב שלך. במידה והמילה קיבלה את החשיפה המקסימלית לאורך שבוע, ולא המירה – שלום ולא (בעצם אולי) להתראות…

          • פרחים   15 בנובמבר 2008 בשעה 21:27
            (#)

            תודה על התשובה לשאלה המאוחרת :)

            קראתי את הבלוג שלך במשך כל השנה, אבל לא בצורה רציפה והאמת שקצת חיפפתי וחלק מהפוסטים קראתי רק את ראשי הפרקים (הייתי עמוס בעבודה, משפחה וכד')

            לפני מספר שבועות קיבלתי החלטה לחזור ולקרוא את כל הפוסטים שלך מההתחלה, גם את אלו שכבר קראתי בעבר, כולל את כל התגובות, בצורה יסודית, והכי חשוב – להפנים.

            התהליך לוקח לי זמן כי חלק מתהליך ההפנמה שלי כולל נסיון מעשי, כך שהרבה פעמים אחרי קריאת מספר פוסטים, אני מיד פונה לתיקון ושיפור הקמפיינים שלי, זה עוזר לי להבין ולזכור את השיעור

            אני מקווה לסיים את הקריאה עד הסופש הבא, כך שיכול להיות שתקרא ממני עוד תגובות לפוסטים שאולי כבר לא אקטואליים מבחינתך …

            הבלוג שלך מדהים, ולי הוא נתן המון השראה להכנס ברצינות לתחום ולהשתפר בו. בניתי תוכנית שנתית מאתגרת ושאפתנית (לא שאפתנית כמו שלך, אבל עבורי היא מתאימה) ואין לי ספק שאעמוד בה !

            תודה רבה !

  5. אנונימי   9 באפריל 2008 בשעה 21:35
    (#)

    בתחילת דרכך כתבת שיש לך חבר בתוכנית שותפים בה הוא צריך לגרום לאנשים להירשם לאתר מסויים.

     

    אני יוכל לקבל לינק לאחד מהאתרים האלה?

     

    שיהיה בהצלחה בהמשך

  6. משיח   9 באפריל 2008 בשעה 22:13
    (#)

    עוד שאלה שלא קשורה לפוסט. (זה אני מהפוסט הקודם)
    האנגלית שלי קצת חלשה אז אולי תוכל לעזור לי:
    בקליקבנק מוכרים גם תוכן לסלולרי (רקעים, שומרי מסך, תוכנות)?
    או שנתקלת באתר אחר טוב שאני יכול למכור בו תוכן שייצרתי לסלולרי.
    תודה רבה

  7. אנונימי   9 באפריל 2008 בשעה 22:15
    (#)

    באחד מהפוסטים הראשנים שלך סיפרת על חבר שמפנה תנועת גולשים

    לאתרים מסויימים, במידה והגולשים נרשמים לאתר הוא מקבל בערך 10$ עמלה.

     

    השאלה שלי איפה אני יכול למצוא תוכנית שותפים "שתבקש" ממני להפנות גולשים

    לאתר על מנת שירשמו ולא שיקנו.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!