כרוניקה של קמפיין אדוורדס מנצח – חלק ג', אופטימיזציה בקטנה

אופטימיזצייה לקמפיין אדוורדסמי שזוכר, לא כל כך מזמן, סיפרתי לכם על כך שאחרי 18 חודש, חזרתי לפרסם בגוגל אדוורדס. כתבתי בזמנו שבסופו של דבר, אני מתכוון להביא את הקמפיין למצב של $1,000 ביום. הנה מה שקרה עם הקמפיין הזה בקצת יותר מחודש מאז העדכון האחרון.

רק לשם התזכורת. הנה חלק א' וחלק ב' של הסאגה.

בעדכון הקודם, סיפרתי לכם שהורדתי את ה-Max CPC בכל המילים שלי ל$0.7. כמה ימים לאחר כתיבת הפוסט, הבחנתי בכך שהרווחיות של הקמפיין עדיין לא יציבה, ולכן החלטתי להפחית את מחיר הקליק ל$0.6. מאז לא נגעתי במחירי הקליקים.

מהרגע בו הורדתי את מחירי הקליקים ל-$0.6, הקמפיין התייצב על רווח ממוצע של $50 ביום. מיותר לציין גם שהקמפיין כבר רווחי ואני לא מופסד עליו. אך מפה ועד ל-$1000 ביום העבודה עוד ארוכה…

כך התחלתי את התהליך…

אופטימיזציה זריזה

בגדול, כמו שגם רשמתי בפוסטים הקודמים בנושא, יש עוד הרבה עבודה על הקמפיין. יש לי כמה נושאים שעלו במחקר הראשוני שאני צריך להוסיף שעוד לא חקרתי עבורם מילים. יש לעשות אופטימיזצייה וספליט-טסטים למודעות וכמוכן לעמוד נחיתה… אבל כמו שאומרים פרה-פרה…

האופטימיזצייה הראשונה שעשיתי לקמפיין, היא אופטימיזציית בידים. כאשר עושים אופטימיזציית בידים, ישנן מס' רמות בהן ניתן לבצע את האופטימיזציה:

  • ברמת הנושא (כל האדגרופים בקמפיין נושא מסויים)
  • ברמת האדגרופ
  • ברמת מילת מפתח בשילוב עם התאמה

כמובן שהאופציה האידיאלית היא לבצע אופטימיזציה ברמת מילת המפתח. הכי טוב להשאר ממוקד. עם זאת, בשלב הזה אין לי מספיק סטטיסטיקות להתחפר במילות מפתח או באדגרופים ולכן אני אשאר עם אופטימיזציה ברמה של נושאים…

כך נראים הדברים ב-Prosper202:

Prosper202

Prosper202

הערה קטנה: אין להתייחס ל-Cost, Net או ROI בגראף למעלה. מי שמכיר את פרוספר, יודע שזה סרט לעדכן שם הוצאות. כך שההוצאות שלי לא מעודכנות.

כפי שכתבתי קודם, ה-Max CPC שלי עומד על $0.6 וה-Avg CPC שלי עומד על $0.41. כפי שאתם יכולים לראות יש לי 2 נושאים רווחיים ו-2 נושאים מופסדים. הנה מה שעשיתי:

  1. נושא עם EPC של $0.63 -> העלתי את ה-Bid ל-$0.7. הסיבה… ה-Avg CPC כאן הוא $0.4. אני כרגע רוצה שולי רווח יותר נמוכים, אבל יותר מכירות ויותר תנועה על מנת שיהיה לי יותר סטטיסטיקה.
  2. נושא עם EPC של $1.06 -> העלתי את ה-Bid ל-$0.8. נראה לי שדי מובן למה. רק הערה קטנה כאן. לקחתי סיכון בכך שהעלתי את ה-Bid בהרבה, מאחר ולפעמים ה-Conversion Rate הוא תלוי מיקום. תמיד עדיף להעלות את ה-CPC באיטיות על מנת לראות איך המיקום משפיע.
  3. נושא עם EPC של $0.33 -> הורדתי את ה-Bid ל-$0.5. חשוב לשים לב שלא ישר הורדתי למשהו שיותר הגיוני ל-EPC כמו $0.4. העניין פה הוא שלמיקום יש הרבה השפעה על ה-EPC אז יכול להיות מאוד שעם הביד הנוכחי גם ה-CPC יעלה. חוץ מזה, מאחר והנושא הזה עוסק ב-Brand Names של מתחרים, יחס ההמרה אמור להיות פה גבוהה. לכן מהמספרים שאני רואה פה, לדעתי העמוד נחיתה שלי כאן גרוע.
  4. נושא עם EPC של $0.19 -> אותו הדבר בדיוק כמו בקודם! ביד ירד ל-$0.5 ולדעתי עמוד הנחיתה גרוע!

זהו לבינתיים. היום סוף כל סוף, אני מוסיף נושאים חדשים. כך שיכול להיות שאני אחזור עוד פעם לא להיות רווחי לתקופה מסויימת. בכל מקרה, יש כאן עוד הרבה עבודה:

  • כמו שאמרתי בפוסטים הקודמים בנושא, המטרה שלי נכון לעכשיו היא לשמור על יציבות של 10% ROI.
  • הצלחתי להעלות את העמלה שלי מ-50% ל-60%. זה מתחיל לרוץ במתכונת הזו מחר. זה תוספת של בערך $4 לכל מכירה :)
  • היום בזכות העובדה שהעלתי את העמלה ונוספו לי עוד שולי רווח, אני הולך לעשות ספליט-טסט למודעות.
  • בהמשך כשיהיה לי כח, אני גם אעשה ספליט טסט לעמוד נחיתה.
  • במידה והיום אני אספיק, אני אעלה קמפיין ברשת התוכן, אם לא אז בהמשך השבוע או בשבוע הבא…

זהו להיום!

שאלות ותגובות יתקבלו בברכה,
צ'או!

6 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אדי זבלונוב   31 ביולי 2011 בשעה 11:02
    (#)

    תודה רבה על העדכון יגאל , חשבתי על הקמפיין שלך לאחרונה.
    טוב לראות שחזרת לכתוב בכל המרץ :)
    תודה על העדכון ונחכה לאן זה יתפתח מפה.

  2. קטן הקטן   31 ביולי 2011 בשעה 11:24
    (#)

    תודה על העדכון לגבי הקמפיין !!
    תצליח, ועדיין האמביציה מהכנס אצלי בגוף הופכת אט אט ל"אתר האפור" הראשון שלי :)

    תודה !!

  3. שוקי   31 ביולי 2011 בשעה 12:54
    (#)

    יגאל תודה על הפוסט!
    יש מצב שתספר מעט על הקמפיין הזה מעבר לרק מספרים ? כמו למשל הקופי של המודעות, מה יש בעמודי נחיתה וכו'… משהו שקצת ישלים לנו את התמונה ויעזור לנו גם לנסות משהו כזה.
    אני כמובן לא מתכוון לזה שתחשוף את הקמפיין שלך אלא יותר שתסביר עליו בכלליות בלי לחשוף פרטים שיתנו לאנשים פה להגיע לאתר עצמו וכו'. אני מקווה שאתה מבין

    ושוב תודה

  4. רוני המבולבל   31 ביולי 2011 בשעה 13:15
    (#)

    לא אמרת שתפרסם את האתר המסגרת העסק השקוף?

  5. net   11 באוגוסט 2011 בשעה 10:42
    (#)

    אני רק מתחיל עכשיו אחרי שבועים של למידה
    תודה על כל המידע
    אבל חסר לי הכלים ההתחלתיים
    למשל התחלתי להריץ קמפין בפיסבוק
    איך אני מסתיר את הלינק שלי
    האם חיב לשם כך דף נחיתה או שיש דרך אחרת
    אם אפשר להמליץ על מוכנית רובוט שמתאימה לשליחת הודעות בפיסבוק ופורומים

    ותודה………

  6. סטס סגין   15 באוגוסט 2011 בשעה 5:54
    (#)

    אני יכול לציין שני דוגמאות טובות למאמר :
    1. פראנק קרן – הוא משווק אינטרנטי שמכין וידואים (ממש ארוכים) שבהם הוא מסביר (ומסביר ומסביר ומסביר…) כל מיני דברים… ובסוף הוא בתמימות מציע לקנות משהו… (טיפ:הוא מוכר המון ונחשב למשווק רציני מאוד, למרות שהוא הפסיד איזה תביעה ענקית לפני כמה שנים לftc שכמעט גרמה לו להכנס לכלא).
    הנה דוגמא לעמוד מכירה שלו (גאוני):
    https://www.frankkern.tv/mc2/stopthief

    שים לב – איך כל האתר בעצם משדר לגולש :"אני עומד לתת לך המון מידע מגניב בחינם" .

    2. אנדרה צ'אפרון – סגנון אחר לחלוטין שיוצר את אותו האפקט "הנה, בוא תלמד בחינם". מיותר לציין שגם אנדרה צ'אפרון עושה הון תועפות ברשת.
    והנה דוגמא לאתר שלו:
    http://affiliatebully.com/

    יגאל מעיר פה את תשומת לבי לתופעה שלא הייתי מודע אליה – כיצד למכור מבלי להרגיש שמוכרים לך. האתרים שהמלצתי עליהם פה, הם כל כך טובים שאפילו שמתי אותם במועדפים שלי בדפדפן (זה נשמע כל כך גיי להגיד את זה בעברית).

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!