כרוניקה של קמפיין מנצח

אם אתם זוכרים, במטרות של חודש יולי, אמרתי שאני הולך על כל הקופה. אמרתי שאני רוצה להיכנס ל-5 נישות ממש כבדות ולהשקיע בהן את כל הכסף שהרווחתי עד כה. בעיניי אנשים רבים, זה הצטייר כהימור, ולכן בעקבות התגובות השנויות במחלוקת, הסברתי הימור מהו?

מאז עברו כבר כמעט חודשיים, ולא עדכנתי יותר מידי בנושא. אז בגדול, בחודש יולי, העלתי 2 קמפיינים גדולים כאלה, כי בסופו של דבר די השתפנתי להעלות 5 קמפיינים גדולים. אחד היה כישלון מוחץ והפסדתי עליו הרבה כסף, הקמפיין השני הראה ניצנים, אבל בכל זאת הפסדתי עליו בסביבות ה-$3000 בחודש יולי. למרות שהקמפיין הזה הפסיד הרבה כסף, אני יודע שזה קמפיין טוב. היו לו הרבה מכירות ביולי, אבל עדיין, משהו לא תקתק, והוא היה מפסיד. ולפני שאני ממשיך לדבר על הקמפיין הספציפי הזה, אני אגיד לכם שמאז, העלתי עוד קמפיין גדול מאוד בנישה תחרותית מאוד, עם אותן מטרות.

גם בתחילת חודש אוגוסט הוא היה מפסיד קצת, אבל ממש קצת. בשבוע השני של אוגוסט, ממש לפני האפיליאייט סאמיט, שיפרתי קצת את הקמפיין, והצלחתי להגיע איתו לברייק איוון. זאת אומרת שבערך כבר 3 שבועות, כל יום הוא לא מפסיד ולא מרוויח. ככל שעבר הזמן, ונוספו לי עוד נתונים סטאטיסטיים, המשכתי לעבוד על הקמפיין הזה ולשפר אותו. עד שביומיים-שלושה האחרונים הוא נהייה רווחי, ועושה זאת בצורה יפה כבר מספר ימים רצוף. אמנם ה-ROI, עדיין נמוך מאוד, אבל הכיוון הוא למעלה…

הקמפיין הספציפי הזה, והקמפיין החדש שהעלתי לאחרונה, שצפוי לעבור בערך את אותה הדרך כמו הקמפיין הקודם, הם בנישות ענקיות ומאוד תחרותיות. נישות כל כך גדולות, שאני מאמין, שכשאני אסיים לקבל את מנות הסטטיסטיקה שלי, ואמשיך לעשות אופטימיזציה, אני אוכל להגיע עם שני הקמפיינים הללו ליותר מ-$1000 ביום כל אחד, אבל זה ייקח בערך חודש-חודשיים.

והנה טיפ:
במהלך הקמפיין הזה, שיניתי אסטרטגיות מספר פעמים. ואחת ההחלטות הטובות ביותר שלקחתי בקמפיין הזה, שבעצם שינתה את כיוון התאוצה של הרווחים, הייתה לא לנסות בכלל לשווק לארה"ב וקנדה. ללא ספק, ארה"ב וקנדה, הן המדינות אשר מספקות את כמות הצרכנים הגבוהה בעולם, אבל גם כל קליק אמריקאי וקנדי הוא הרבה יותר יקר.

ללא ספק, יבוא היום, ואני אכנס לנישה הזו גם בקהילה האמריקאית והקנדית, אבל עד אז ההחלטה שלי הייתה קודם כל לנסות לחדור לשווקים יותר קטנים. לבסס את עצמי שם, ורק אחר כך להגדיל את הקמפיין למדינות אחרות. באופן הזה, אולי הסטטיסטיקה שלי היא יותר איטית, אבל גם יותר זולה, ולכן אני לאט-לאט אוגר נתונים על הנישה. אני מתחיל להבין את הצרכנים יותר טוב, אני מתחיל לגלות מה המודעות הטובות, איזה עמוד נחיתה שלי הכי מוכר, וכו…

ולמה אני מספר לכם את כל זה?
אני חס וחלילה לא מנסה להתלהב או משהו, הנקודה שאני מנסה להראות כאן היא שאם יש לכם נכונות להצליח, התמדה, ואתם מוכנים להשקיע. אפשר להצליח גם בנישות מאוד תחרותיות. הדבר הכי חשוב, שמידי פעם אנשים שוכחים לעשות זה לחשוב. לנסות לנתח את הסיבות מדוע קמפיין מפסיד, לנסות לזהות את נקודות התורפה של הנישה, לנסות זהות את נקודות התורפה של המתחרים. יש יותר מדרך אחת להצליח בשיווק שותפים, אבל לכל נישה יש את הדרך המתאימה לה ביותר.

בהצלחה.

נ.ב. אני עדיין לא משתמש ביאהו, כמה שאני מנסה, אני לא מצליח. חרא של ממשק, צריך לנסות להתגבר עליו… או פשוט לשלם למישהו שיעשה את זה :) או פשוט לבנות לבד או לשלם למישהו שיבנה משהו כמו Adwords Editor ליאהו, יש להם API, אם מישהו עושה את זה – אני משלם לו!!!

6 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אבי   30 באוגוסט 2008 בשעה 17:44
    (#)

    לגבי ה- EDITOR…

     

    http://www.acquisio.com/product-pay-per-click-software.php

     

     

    אגב, יצא לך לעשות קמפיין נפרד למספר מדינות על אותו מוצר ?

     

    • המיליונר בפיגמה   31 באוגוסט 2008 בשעה 21:32
      (#)

      כן יצא לי בעבר,
      אבל רק בשביל בדיקות, שמתי את המדינות הרגילות, ובקמפיין השני בדקתי את השאר.

      אקוואזיס היו בסאמיט, ולא התרשמתי מהםן יותר מידי…

  2. פופה   31 באוגוסט 2008 בשעה 12:52
    (#)

    אתה מדבר פה על היקפים די גדולים (הפסדת 3K ואתה אומר שהקמפיין הוא טוב). ברור לי שזו הדרך להגיע לרווחים גדולים, אבל מה הטכניקה?בסופו של התהליך אתה פשוט נשאר עם אדגרופים רווחיים וזורק את השאר? איך אתה מחליט שיש לך מספיק נתונים? ומה עם הנישה היא קטנה יחסית ולוקח חודשים לאגור נתונים?

     

     

     

     

     

     

    • המיליונר בפיגמה   31 באוגוסט 2008 בשעה 21:35
      (#)

      כל נישה והדרך שלה,
      בעיקרון בנישה הספציפית הזו, החלטתי שהמטרה שלי היא מיקומים 5-7, ולא מעל זה, מעבר לכך, כן, אני מוחק מילים שלא מבצעות טוב.
      איך אני קובע? פשוט, אני רואה מה הקונברז'ן רייט הממוצע, ועל פי כך מחליט אםך לזרוק מילה או לא.

  3. טיפים   31 באוגוסט 2008 בשעה 19:06
    (#)

    כבר הרבה זמן שאני קורה את מה שאתה כותב

    ורציתי לדעת עם איזה כלי אתה משתמש בשביל לבנות את עמוד הנחיתה שלך

     

     

     

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!