כרוניקה של קמפיין אדוורדס מנצח. כך נראית המציאות…

כרונולוגיה של קמפיין אדוורדס מצליחאם עד כה עוד לא הרמתם קמפיין אדוורדס רווחי, או שאתם רק בשלבי בניית קמפיין האדוורדס הראשון שלכם, אני רוצה לספר לך את סיפורו של קמפיין האדוורדס האחרון שלי. (למרות שאם אתם מתחילים שאין להם מקורות הכנסה אחרים מהאינטרנט, אני לא ממליץ על אדוורדס).

אז כך, מי שלא זוכר, לא נגעתי באדוורדס 18 חודשים (או שנה וחצי) עד שהחלטתי לחזור ולהרים קמפיין. מסתבר, שבשנה וחצי הזו גוגל שינו הרבה מהממשק שלהם ומתודולוגית העבודה איתם. האסטרטגיה נשארה אותה אסטרטגיה, והיא תמיד תשאר כזו עם זאת הטכניקות השתנו במעט.

תובנות QualityScore

מסתבר שבגוגל אדוורדס החדש זה לא כזה קל להוציא QS10 כמו שהיה לפני שנה וחצי. לפני שנה וחצי, הייתי יכול בתוך יום להגיע למצב הזה. מסתבר ש-QS7 בימינו נחשב לQS מצויין. אני רציתי מאוד להגיד ל-QS10, אך זה לא הצליח.

כמו שכבר אמרתי כל קשר בין ה-QualityScore לבין איכות עמוד הנחיתה, מקרי בהחלט. QS זה נטו CTR והיסטוריה של חשבונות ושל דומיינים. זה עניין של פז"מ. והדבר הכי בעייתי הוא שה-QS הוא יחסי… כלומר גם אם כולם "מושלמים" עדיין לא לכולם יהיה QS10. זה התובנה הכי חשובה שצריך לצאת איתה.

כמו שאמרתי, העמוד נחיתה שלי "יותר צדיק מהאפיפיור". אני מוציא משם קישורים גם למתחרים של מה שאני מקדם, ואני באמת מנסה להשאר אובייקטיבי ולא מונחה רווח. העמוד נחיתה שלי הוא חלק מאתר שלם, ולא עמוד נחיתה דקיק-בודד וצר.

מאחר וה-QS הוא יחסי, אז זה לא משאיר כמעט סיכוי הגיוני למפרסמים הקטנים. כי מפרסם קטן, לעולם לא יוכל להתחרות במפרסם כמו Amazon, eBay או מותג אחר כלשהו. וש"הממתגים" לא ייצאו מהחורים… אני לא אומר מותג ברמה שאתם רוצים שאני אגיד.

בכל מקרה, לקלל את גוגל על זה, זה לא יעזור. להתבכיין לא יעזור. פשוט צריך להבין, שזה המצב. צריך להתמודד איתו. צריך להכיר את הבעייה בשביל לדעת להתמודד עם הפתרון… בפוסט הזה, אני הולך להראות לך את הפתרון שלי.

בניית הקמפיין

בשלב של החקירת נישה, חילקתי את הקמפיין לנושאים. בשביל לחלק לנושאים, צריך לחשוב קודם כל מה התוצאה שהמשתמש רוצה להשיג. לא איזה מוצר אנחנו רוצים למכור לו, אלא מה התוצאה! המוצר עומד בין הלקוח לתוצאה שהוא רוצה. המוצר הוא מכשול בעיניי הלקוח. בואו נניח שהתוצאה הרצויה היא לרדת במשקל. שימו לב, לא דיאטה – דיאטה זה רק התהליך. מה התוצאה?

עכשיו, כשאנחנו יודעים מה התוצאה הרצויה על הלקוח, אנחנו עושים רשימה של כל הדרכים/האמצעים שהלקוח יכול להגיע לתוצאה:

  • דיאטה
  • תזונה נכונה
  • תרגילים/אימונים

עכשיו, אנחנו צריכים להפוך את הדרכים הללו לנושאים. חשוב להבין שאין כאן חוקיות, צריך להיות כאן סדר לוגי. כך אני הייתי עושה את זה:

  • דיאטה:
    • דיאטות מוצעות בשוק (שמות של דיאטות)
    • גורואים של תזונה
  • תזונה נכונה:
    • קלריות
    • מתכונים
  • תרגילים/אימונים
    • שמות של תרגילים
    • שמות של תוכניות אימונים
    • שמות של גורואים של אימונים

שימו לב שכל הסתעפות כזו היא קמפיין בפני עצמו. קמפיין נפרד באדוורד!

בנוסף לרשימת הקמפיינים הנ"ל, הייתי מוסיף עוד קמפיינים אשר מדברים על התוצאות הרצויות כמובן:

  • הרזייה
  • בטן שטוחה
  • קוביות בבטן
  • עיצוב תחת
  • וכו….

סיימתי את המחקרון הזה, וחילקתי אותו לנושאים אצלי ב-MindMap – מבחינתי זו דרך מושלמת לראות ולארגן מידע, אני בנאדם ויזואלי. זה לא אמור לקחת הרבה זמן אם אתם מכירים את הנישה בה אתם משווקים.

בשלב הזה, בחרתי את הנושא הכי רלוונטי למוצר אותו אני מקדם. בחרתי את הנושא שהמוצר שלי נכנס לתוכו. מתוכו בחרתי 2 מילות מפתח שהן הכי רלוונטיות לתוצאה שהמוצר שלי מספק. למילות מפתח הללו, יש 2 חוקים בלבד:

  1. להיות לפחות מילת חקירה לפי המודל שהצגתי באונ' ת"א
  2. מילה שעל שלושת ה-Match Types שלה אני אוכל להגיע לבערך 500 קליקים בשבוע כשאני מפרסם לכל העולם.(הסיבה לכך, היא כי אדוורדס משנה אבאלואציה לקמפיין/דומיין/אדגרופ/מודעה/מילת מפתח אחרי 500 קליקים, לפחות זה היה כך לפני 18 חודש. אני מאמין שזה לא רחוק מזה היום)

אז הרמתי קמפיין, עם 2 אדגרופים בתוך כל Ad Group יש מילה אחת עם שלושת ה-Match Types. הרמתי גם "קמפיין זונה" אבל סגרתי אותו מהר, כי המילה שבחרתי לא הייתה טובה, והחלטתי שיש לי מספיק טראפיק לשחק איתו עם המילים הבסיסיות.

ניהול קמפיין סיסטמטי

אין מה להבהל מהכותרת, זה סתם משהו שאני המצאתי, כי לא היה לי דרך אחרת לקרוא לשיטה שאני הולך להציג בפניך עכשיו. השיטה הזו פועלת אפילו יותר טוב ב-AdCenter.

מה שקורה זה שמנועי פרסום תמיד יתנו עדיפות למי שבשורה התחתונה משלם להם הכי הרבה. מהסיבה הזו הם עושים שקלול של 1000*CTR*CPC כל הזמן עבור כל מפרסם. או במילים פשוטות, כמה כסף הם מרוויחים על 1,000 חשיפות של המודעה שלך. על פי הנוסחא הזו הם מסדרים את המיקומים.

בנוסחא הזו יש לנו משחק עם 2 משתנים. המחיר לקליק – ככל שנשלם יותר כך נופיע גבוהה יותר. יחס ההקלקה – ככל שיחס ההקלקה שלנו גבוהה יותר, כך נופיע גבוהה יותר. כמובן שאנחנו לא רוצים לשלם יותר. מה שהופך איש PPC למצויין זה היכולת להוריד את ה-CPC ולהעלות את ה-CTR.

מה שקורה זה שבאופן טבעי, ככל שהמודעה שלך מוצגת למעלה יותר, כך ה-CTR שלך גבוהה יותר.

לפי פרסומים רשמיים של גוגל, הם טוענים שהחישוב CTR שלהם הוא יחסי למיקום. כלומר, גוגל לא משווים את ה-CTR של מקום ראשון למקום רביעי. גוגל עושים השוואה ביחס למיקום, כלומר משווים CTR של כל המקומות ה-4-ים עם כל המקומות ה-4-ים. כל ה-3-ים עם ה-3-ים. וכך הלאה…

משהו על גוגל… גוגל, גם בקידום אתרים אורגני, גם בקידום ממומן, יכולים לנצח רק מלחמה 1. וזו המלחמה הפסיכולוגית. ההוכחה הכי טובה לכך, היא הנושא של ה-QS וה-"איכות של עמוד הנחיתה". לכן, כל מה שגוגל יגידו, אני לוקח בערבון מוגבל.

אני לא אומר שמה שגוגל אומרים לנו על ה-CTR היחסי הוא לא נכון. למעשה, אין לי מושג אם הוא נכון או לא נכון. הידע המתמטי והסטטיסטי שלי הוא לא גבוהה, ולכן אין לי אפילו מושג איך לגשת להוכחה של זה…

מה שאני כן יודע… זה מה קורה אם אין לגוגל CTR שלי להשוות אותו עם המתחרים? מה קורה אם פשוט עוד אין להם שום שמץ של סטטיסטיקות עליי?

מהסיבה הזו אני מעדיף לפתוח חזק עם 2 מילים. אני נותן ביד שימקם אותי בשלישייה הראשונה, ויצבור לי היסטוריה בסיסית כלשהי.

מעבר לזה. כל Ad Group חדש שאני מוסיף לקמפיין, אני שם לו ביד גבוהה ואז מוריד בצורה סיסטמטית. כלומר, כל יום בקצת. אני יוצא מתוך נק' הנחה, שהוא צריך בשבוע-שבועיים של אינפלציית בידים לצבור מספיק היסטוריית CTR טובה… מה שלא תמיד קורה, אבל אני לא רוצה להכנס לקטנות… אני מסתכל על הקמפיין ברמה רוחבית ולא עם פינצטה. פעם הייתי מסתכל עם פינצטה וזה לא שווה את המאמץ…

Sidenote על אדסנטר: השיטה המתוארת כאן, עובדת מצויין באדסנטר. אפילו יותר טוב מגוגל. שם גם הצלחתי להוכיח את זה. התחלתי אותו קמפיין ב-2 חשבונות שונים. ב-1 התחלתי נמוך והעלתי לאט לאט, ובשני התחלתי גבוהה והורדתי בהדרגתיות. ה-AVG CPC בקמפיין השני היה פי 3 נמוך יותר.

בכל מקרה, לקחתי את צמד המילים שלי ונתתי להם ביד של $2…. בתוך יום-יומיים, ה-QS של המילים על ממשהו באיזור ה-QS4-5 ל-QS7.

והנה יתר השתלשלות העניינים

  • 29 למאי
    • טירגוט על כל העולם
    • ביד $2
    • אדוורדס 29 במאי
    • 2 המרות
  • 30 למאי
    • הורדתי לביד $1.8
    • אדוורדס 30 במאי
    • 7 המרות
  • 31 למאי
    • לא נגעתי בביד (לא זוכר למה, יש סיכוי כי היה עיסוקים אחרים)
    • אדוורדס 31 למאי
    • 10 המרות
  • 1 ליוני
    • לא נגעתי בביד (לא זוכר למה)
    • הורדתי את כל המדינות והשארתי רק את הדוברות אנגלית המפורסמות וצפרת.
    • אדוורדס ה-01 ליוני
    • 4 המרות
  • 2 ליוני
    • הורדתי ביד ל$1.60
    • אדוורדס ה-02 ליוני
    • 6 המרות
  • 3 ליוני
    • הורדתי את הביד ל-$1.4
    • אדוורדס ה-3 ליוני
    • 8 המרות
  • 4 ליוני
    • הורדתי את הבין ל-$1.20
    • אדוורדס ה-4 ביוני
    • 3 המרות
  • 5 ליוני
    • הורדתי את הביד ל-$1
    • אדוורדס ה-5 ליוני
    • 3 המרות
  • 6 ליוני
    • ביד ללא שינוי, כנראה לא הספקתי…
    • אדוורדס ה-6 ליוני
    • 6 המרות
  • 7 ליוני
    • הורדתי את הביד ל-$0.80
    • אדוורדס ה-8 ליוני
    • 4 המרות
  • 8 ליוני
    • בשלב הזה, למרות שלא הגעתי ל-$0.5 הביד שאני רוצה, החלטתי שאני מפסיק בהורדת הבידים ומעלה עוד קמפיינים (על נושאים אחרים באותה הנישה כמו שהוסבר קודם). תכננתי שזה יהיה מהיר, אך זה לקח לי 3 ימים לבנות את הקמפיינים הללו.
    • אדוורדס ה-08 ליוני
    • 5 המרות
  • 9 ליוני
    • לא בוצעו שינויים
    • אדוורדס ה-9 ביוני
    • 5 המרות
  • 10 ליוני
    • לא בוצעו שינויים
    • 2 המרות
  • 11 ליוני
    • הוספתי עוד 3 קמפיינים + הרבה אדגרופים ומילים בקמפיין הקיים.
    • הביד שנתתי לכל האדגרופים החדשים הוא $1.20
    • אדוורדס ה-11 ליוני
    • 4 המרות
  • 12 ליוני
    • בגלל שיום קודם, הקמפיין לא רץ כל היום על $1.2, לא נגעתי בבידים
    • ביצעתי Scheduling לכל הקמפיינים לפי הגרף שהצגתי לכם בעבר.
    • 30 המרות
  • 13 ליוני
    • הורדתי את הבידים ל-$1.1 (הישנים נותרו על $0.8)
    • אדוורדס ה-13 ליוני
    • 26 המרות
  • 14 ליוני
    • הורדתי את הבידים ל-$1 (הישנים על $0.8)
    • אדוורדס ה-14 ליוני
    • 17 המרות
  • 15 ליוני
    • הורדתי את הבידים ל-$0.9 (הישנים עדיין $0.8)
    • אדוורדס ה-15 ליוני
    • 18 המרות
  • 16 ליוני
    • הורדתי את הבידים ל-$0.8, עכשיו כל הבידים עומדים על אותו המס'
    • אדוורדס ה-16 ליוני
    • 19 המרות
  • היום
    • כמובן שעל היום עוד אין לי סטטיסטיקות, עם זאת הורדתי את כל-כל-כל הבידים ל$0.7
  • סה"כ ה-29 למאי עד ה-16 ליוני
    • אדוורדס סה"כ
    • המרות: 179
    • ריפאנדים: 2 (מה שאומר שהמוצר מצויין)
    • הכנסה: $4,047.57
    • סה"כ: הפסד של $1,867.14 (זה טוב מאוד, המשיכו לקרוא בשביל להבין למה זה יהיה קמפיין של $1,000 ביום)

מה הלאה?

כמו שאמרתי בעבר, אני יותר לא מאמין בשיטת "קיר החרא". אני מאמין בדרך אחת, והיא להחליט שאתה משווק משהו והולך איתו עד שאתה מצליח. כמו שכבר אמרתי בעבר, אני לא מאמין שהאליל שלי סת' גודין, הולך בשיטת קיר החרא – הוא פשוט מחליט שהוא משווק משהו ומצליח איתו. תארו לכם שרופא היה עושה טיפולים בשיטה הזו… בסופו של דבר לא מדובר בקזינו…

בכל מקרה, אני יודע שזה הולך להיות קמפיין של $1,000 ביום. עוד לא התחלתי לעשות Split-Tests לא על מודעות ולא על עמודי נחיתה. עוד לא הוספתי את כל הנושאים שמצאתי במחקר. יש לי עוד 3-4 נושאים להוסיף… ועוד לא עשיתי אופטימיזציה… והכי חשוב, לא בניתי עדיין קמפיין ברשת התוכן (ששם זה הצד החזק שלי).

הנה שאלות שיכול להיות שמטרידות אותך עכשיו:

  • איך אני קובע את הביד ההתחלתי? האמת, זה לפי הרגשה. מה שאני עושה באדסנטר, זה מחליט מה הביד מטרה שלי, כלומר לאן אני רוצה להגיע בסופו של דבר, ואז מכפיל פי 3 ויורד כל יום בצורה סיסטמטית. לדוגמא אם הביד מטרה הוא $0.5, אני מתחיל עם $1.5.
  • כמה אני מקבל על קונברז'ן? המכיר קונברזן האפקטיבי שלי (בהתחשבות בריפאנדים) הוא בערך $22. יש הרבה אפסלים ודאוונסלים, כך שהמחיר הוא לא קבוע. אני מאמין שברגע שאני אתייצב, אני אסגור עם הVENDOR העלאת עמלה ל-$25-$26.
  • למה עוד לא התחלתי לעשות ספליט טסטים? זה לא משתלם עכשיו. קמפיין בתחילתו מושפע מכל כך הרבה משתנים, כך שספליטסטים לא מדוייקים. ברגע שהקמפיין יתייצב, אני אעשה ספליטסטים. מה שאומר שאני רץ באדוורדס עם Show Ads optimized for CTR ולא Show evenly. בכל מקרה, מתוך הרגל שמתי 2 מודעות אדוורדס.
  • למה ההמרות לא מקבילות לטראפיק? מאחר והאדוורדס והאתר של ה-Vendor לא נמצאים באותו האיזור זמן, כך שיש זליגת מכירות ליום קדימה/אחורה. נוסף על כך יש פאנל שלוקח כמה שעות. כך שהרכישה מתבצעת כמה שעות אחרי הקליק.
  • מה המטרה שלי עם הקמפיין עכשיו? המטרה שלי היא לייצב אותו על 10%-20% ROI, למשך שבוע-שבועיים. לאחר מכן אני אתחיל לעשות טסטים. כמוכן אני רוצה להתחיל להוסיף נושאים חדשים וקמפיין ברשת התוכן.
  • הערה חשובה! 8 המרות מתוך ההמרות, הגיעו מ-SEO. כבר אמרתי, האתר שלי הוא אתר תוכן… וזה צפוי לגדול עם הזמן…

זהו לבינתיים. לא יודע אם תצליחו למצוא עוד קמפיין מפורט כל כך באינטרנט :)

אם אתה רוצה עוד דוגמאות ברמת פירוט שאפילו עולה על הפוסט הזה, יש לך הזדמנות אחרונה להרשם ל-VisionCamp בהרשמה מוקדמת במחיר המוזל. היום בשעה 18:00 המחירה המוקדמת תיסגר והמחירים יעלו ב-200 ש"ח לכרטיס.

עכשיו זה זמן לפרדות ולאיחולי שבת שלום, יאללה ביי ושבת שלום.

נ.ב. פליקס "משה" כעס עלי שבפוסט הזה לא הכללתי את המשפט של Jim Rohn שאומר "Don't wish life were easier, Wish you were better!". אז פליקס, אתה צודק, הנה אני מוסיף את המשפט: "Don't Wish Life Were Easier, Wish You Were Better", Jim Rohn

נ.ב.2. מזכיר שוב. היום ב-18:00 נסגרת ההרשמה המוקדמת ל-VisionCamp…

נ.ב.3. אחרי הפוסט הזה אתם מבינים למה אני לא ממליץ למתחילים לשחק עם אדוורדס? זה פשוט לא משחק למתחילים. גם אדסנטר לא פשוט בימינו… אתם יכולים לשחק עם PPC רק כשאתם לא מפחדים להפסיד כסף. רק כשאתם יודעים שיש לכם כסף שיש סיכוי גבוהה שתפסידו אותו.

55 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. שוקי פרג'   17 ביוני 2011 בשעה 15:36
    (#)

    פוסט ענק!!
    אבל לא הבנתי משהו אחד, אתה כרגע בהפסד על הקמפיין הזה ?
    והתכנון שלך הוא להוריד את מחירי הבידים עד רמה של 0.5$ ואז לעשות אופטימיזציה עד הקמפיין יגיע לקווח של 1000 ביום?

    • אמן סודי   17 ביוני 2011 בשעה 15:53
      (#)

      הבנת נכון…
      אתה מקבל חשיפה הרבה יותר גדולה ויותר אפקטיבית (גם ללקוח וגם מול גוגל) תמורת הרבה פחות כסף

      • שוקי פרג'   17 ביוני 2011 בשעה 17:27
        (#)

        תקנו אותי אם אני טועה אבל בעצם הוא לוקח ריזיקה שהוא הולך להפסיד סכום מסויים הכל למען המטרה של הורדת מחירי הבידים.
        יגאל גם אומר שהqs משתנה אחרי כ 500 קליקים, אחרי 500 קליקים לכל מילה? או לכל קמפיין? או לכל אד גרופ?
        תודה

        • המיליונר בפיג'מה   24 ביוני 2011 בשעה 20:14
          (#)

          אמן סודי ושוקי, אתם צודקים.

          שוקי, בעיקרון המחקר התבצע על 500 קליקים למילה. עם זאת אני נוטה להאמין שקורה משהו גם כשמודעה מקבלת 500 קליקים, דומיין, אדגרופ וקמפיין.

          שיהיה בהצלחה.

  2. אדי זבלונוב   17 ביוני 2011 בשעה 15:39
    (#)

    כל הכבוד יגאל, פוסט מושקע!
    השבוע פתחתי עסק קטן שנותן שירות PPC לעסקים.
    פוסט נהדר בשבילי, אתה משתמש בלונגטיילים או מילות מיינסטרים?

    • המיליונר בפיג'מה   24 ביוני 2011 בשעה 20:15
      (#)

      אהלן אדי,

      בינתיים מיינסטרים. אני לא בטוח שבנישה הזו יש אפשרות ללונגטיילים. לא בכל נישה יש.

      למרות שכן ייצרתי כמה מילים בעזרת רשימות…

  3. גבריאל   17 ביוני 2011 בשעה 15:47
    (#)

    תנוח קצת
    יש לך עבודה בחודש הבא :)

  4. אסף הנעמן-הלל   17 ביוני 2011 בשעה 18:04
    (#)

    ילד פלא – הופ …

  5. שוקי   17 ביוני 2011 בשעה 18:33
    (#)

    אחלה פוסט, למדתי הרבה…

  6. חזי   17 ביוני 2011 בשעה 20:34
    (#)

    אתה צודק, אין מאמרים ברמת הפירוט הזאת באינטרנט
    הפוסט הזה לבדו הוא טכניקה ששווה כמה אלפי שקלים

    "אתם יכולים לשחק עם PPC רק כשאתם לא מפחדים להפסיד כסף. רק כשאתם יודעים שיש לכם כסף שיש סיכוי גבוהה שתפסידו אותו."
    - -> עם ההשקעה שלך, אני מחזיק לך אצבעות שזה יגיע ל-1000$ ליום

  7. יגאל   17 ביוני 2011 בשעה 21:39
    (#)

    פוסט מרתק, ארוךךך :-) אבל מרתק

    אתה משתמש גם בטכניקות שמתחילים לעולם לא היו מעלים על דעתם, תודה על החשיפה!

    תיקון קטן שאני חייב לציין כי הוא חוזר הרבה כאן ובכלל, זה ש"גבוה" זה זכר ו"גבוהה" זה נקבה.
    אתה משתמש במילה "גבוהה" כדי לציין כל הזמן משהו שהוא זכרי

    נרשמתי לכנס כמובן ואני מקווה שיצא לנו לדבר שם קצת
    שבת שלום אחי ותודה

    • המיליונר בפיג'מה   24 ביוני 2011 בשעה 20:21
      (#)

      תודה,

      אני אשתדל לזכור את זה, זה לא פעם ראשונה שאומרים לי :)

      נתראה בכנס.

      • nestery   26 ביוני 2011 בשעה 13:00
        (#)

        הי יגאל,
        אני תמיד משכילה מהפוסטים שלך ועל כך אני מודה לך מאוד. אני רוצה להצטרף ליגאל בהערתו לגבי העברית ולהוסיף:
        הכלל בסמיכות אומר שה' הידיעה מוספת במילה השנייה.
        במקום העמוד נחיתה צ"ל עמוד הנחיתה (צריך להיות). החקירת נישה צ"ל חקירת הנישה. המילת מפתח צ"ל מילת המפתח.
        הערה נוספת: הרבה מאוד אנשים שמגיבים כאן בפוסטים שלך כותבים בי' לגבי גוף ראשון בעתיד. במקום אני ישב, ילך, יבוא וכד' צ"ל אני אשב, אלך, אבוא וכד'.

        ל "אני אשתדל לזכור" מגיע לך כאן קריאת עידוד.

        לבלוג ברמה כזו גבוהה מגיעה עברית תקינה !

  8. meni   17 ביוני 2011 בשעה 22:04
    (#)

    יגאל אז למה כולם אומרים שגוגל בועטים באפייליאטס ? מה עשית שהם עוד לא בעטו בך כמו שהם בועטים בכולם?

    • המיליונר בפיג'מה   24 ביוני 2011 בשעה 20:24
      (#)

      בגדול גוגל בועטים במי שמנסה להיות מכירתי מידי, ולא מוסיף שום ערך מלבד להיות פלאייר.

      אבל…

      ויש אבל גדול, הם יכולים לעשות ככל העולה על רוחם, כך שמה שהיום נותן ערך, מחר עשוי לא לתת ערך.

      לכן יש לקחת הכל בערבון מוגבל.

      מה שעשיתי בשביל שלא יעיפו אותי, זה ברגע ששמתי לב שהם הולכים אחרי אפיליאייטס של עמוד נחיתה בודד, או אפיליאייטס שמשקרים בעמודי הנחיתה שלהם, הפסקתי לשחק בחתול ועכבר ועברתי לשדות אחרים.

      בגלל זה אני מניח שלא העיפו אותי.

      עכשיו, כשיש לי אתר שבאמת נותן ערך גדול והוא לא סתם עמוד נחיתה, אני יכול לחזור בשקט. ואם הם הפעם יעיפו אותי…

      בכל מקרה, אדוורדס זה לא מקור הכנסה עיקרי בימינו, אז זה רק בונוס.

  9. אסף   18 ביוני 2011 בשעה 2:35
    (#)

    אני מסתכל על CTR שלך ואני די המום ,3.3 אחוז זה מטורף אנשים צריכים לדעת את זה.

    כל הכבוד על השיתוף ואין ספק שCTR כזה יביא הצלחה…

    השתמשת בפי סי בולי או תוכנה דומה בשביל להוציא את הקיוורד????

    • משה תוספי תזונה ובריאות בשקל תשעים , הנחה לחברים   19 ביוני 2011 בשעה 7:57
      (#)

      3.3 זה מטורף ? גוגל זה מטורף , יגאל מטורף אבל CTR של 3.3 זה חביב אבל ממש לא מטורף.
      מעל 5% זה סבבה, 10% זה מגניב ומעל 15% זה וואו
      ומעל 20% אחשלו, זה מטורף ! ף-)

      ויש לי איזה קמפיין עם כמה קבוצות שיש בהן 24% הקלקה… אבל אני לא יודע איך לקרוא לזה…מממ יש לך רעיון ?

      :-) ))))

      • המיליונר בפיג'מה   24 ביוני 2011 בשעה 20:34
        (#)

        שלום לשניכם.

        משה, אני מסכים איתך ש-CTR 3.3% זה לא מטורף. היו לי CTR-ים של 20% וגם 30%.

        ועם זאת, אני גם לא מסכים אתך. אתה מדבר על דברים בצורה אבסטראקטיטת מידי. לא בכל נישה ולא על כל מילת מפתח אתה יכול להוציא CTR גבוהה. הרבה תלוי גם בטראפיק שאתה מקבל מאותה המילה.

        תקן אותי אם אני טועה, בקמפיינים שלך, איפה שיש לך CTR ממש גבוהה, הטראפיק לא כזה גבוהה.

        @אסף. אני חייב להביא לך ביקורת בונה. עיינתי בבלוג שלך, אתה נראה לי בחור חכם. אני חייב להגיד לך, שאתה בונה יותר מידי על תוכנות. נכון שזה נראה כאילו זה שאתה נותן דרכים לפרוץ תוכנות שזה נותן ערך, עם זאת אני חושב שזה הרבה יותר הורס מאשר נותן ערך. ואני לא מדבר על הפרת זכויות היוצרים….

        אז נכון, יש תוכנות שאתה נותן שרכשתי ואני משתמש בהם, ועדיין, אכלתי הרבה חרא בלי התוכנות האלה כך שאני יודע בדיוק מה הערך של התוכנות הללו…

        ולשאלת התוכנות לCTR, לא. לא השתמשתי בתוכנות. ה-CTR מתבסס על הניסיון הרב שצברתי. משהו שאף תוכנה לא תלמד אותך. להפך, היא תיקח ממך.

        אז ההמלצה שלי, היא לפתר מכל מוצרי הזבל שאתה מציע באתר. רוב הגורוים הם סתם מספרים לך חרטא ברטא שלא מבוסס בשטח. תתחיל לעשות פעולות מבלי להתבסס על תוכנות. תהיה פועל שחור. תעשה את הדברים הכי קשים.

        ברגע שתדע מה עובד, תחפש תוכנות שמקלות על העבודה שלך ולא להפך.

        אני לא יודע כמה אתה מצליח עכשיו, עם זאת אני יכול להגיד לך בודאות, אם היית מתבסס פחות על מוצרים, היית עושה הרבה יותר כסף.

        קח את זה בצורה חיובית וכביקורת בונה. אני חושב שיש לך פוטנציאל גדול ואם לא היה לך פוטנציאל, לא הייתי משקיע בך תגובה באורך כזה.

        שיהיה לך המון בהצלחה אסף.

  10. יואב   18 ביוני 2011 בשעה 10:41
    (#)

    התרשמתי מהעקביות וניהול היומן ברמה היומית.
    היה מוסיף ענין להראות בסקין שוטים את מחיר מחיר ההמרה וככה לקבל מושג איך זה השפיע.

    ממה שחישבתי בראש, הקמפיין הזה מתחיל בסביבות ה 100$ לליד ומשתפר לכיוון ה- 25$.
    שים לב שב – 12/6 בהנחה שהתקציב היה זהה ליום הקודם – הגעת ל- 12.7$ ! סחתיין.

    שיהיה בהצלחה! ותודה על הציטוט המצויין, עושה חשק להשתפר.

    : "Don't Wish Life Were Easier, Wish You Were Better", Jim Rohn

    • המיליונר בפיג'מה   24 ביוני 2011 בשעה 20:36
      (#)

      תודה יואב,

      זה לא אני מהל את היומן. ל-Adwords יש History Log לכל הפעולות שביצעתי. פשוט עיינתי בו :)

      תודה, אני עכשיו שמתי לב ששכחתי לצרף פה את התמונה של ה-12. בפוסט הבא בנושא הקמפיין הזה, אני אציג את ה12.6.

      שמחתי לעזור,
      שיהיה סופ"ש מדהים.

  11. רון   18 ביוני 2011 בשעה 12:15
    (#)

    אחרי 12 שנה בתחום, אשמח לתת את 2 הסנט שלי: הכל קופי קופי קופי, קופי. תהיה נבדל תחשוב חכם זה יהיה טוב, כנל מוצר ודף נחיתה. אם יש בזה צורך ואתה מצליח להסביר ולהכניס את הצורך אז זה יעבוד.

    נ.ב

    פחות מ4% CTR למודעה אני מוריד אותה. אין סיבה שלא תהיה עם הכל טוב יותר מ4, גם לחשבון חדש .
    QS לא מעניין אותי. אני מסתכל על הסוף כמה הכנסתי וכמה אני מקבל. גוגל לא מעניינים. עדיף להתמקד ביצירה מאשר בספקולציות. אפילו שנוח לנו להתעסק עם זה.

    זהוא

    בהצלחה

    רון

    נ.ב 2

    לא יכול להעלות תמונות פה אז חבל.

    15.12% 7 147 4.76% ₪4.66 ₪32.60 1.1
    10.08% 4 98 4.08% ₪4.60 ₪18.41 1
    14.40% 4 140 2.86% ₪5.36 ₪21.45$

    כל הכבוד ליגאל על הפוסט המלמד!

    • עוד חושב   22 ביוני 2011 בשעה 12:21
      (#)

      סתם סקרנות איזה סוג מוצרים אתה משווק? איבוקס? בארץ או בחול ?

      • המיליונר בפיג'מה   24 ביוני 2011 בשעה 20:40
        (#)

        רון שלום,

        תודה על התגובה. אני מסכים איתך שלקופי יש חשיבות רבה מאוד. אני מאוד מאמין בקופי, עם זאת אני חייב לחלוק עליך. אם אתה הולך על מודעה במקום 5 בחיים לא תשיג CTR של מעל 4%.

        כמוכן, זה נראה שאתה משווק בארץ. בארץ זה נורא קל להתבלט על פני מתחרים, כי פשוט כולם כאן חובבנים.

        תודה שוב על התגובה.

  12. רון   18 ביוני 2011 בשעה 12:18
    (#)

    לא הזכרתי, אך זהוא חשבון חדש + מודעות חדשות לגמרי. שרצו שעה

    בין 4-11 אחוז CTR , הכל תלוי בקופי למוצר מול המתחרים , ובמיוחד כמו שיגאל אומר.
    להבין קופי טוב, להרגיש את הדפים, מה הגולשים צריכים לקבל. זה הנצחון להמרה.

  13. מרטין   18 ביוני 2011 בשעה 12:19
    (#)

    תודה רבה יגאל, מעולה כמו תמיד. תענוג לקרוא.

  14. מיכאל פינגרוט   18 ביוני 2011 בשעה 15:30
    (#)

    מאלף ומעלף!

    באופן כללי, אני מאוד מתחבר לגישה של להתחיל מביד גבוה ולהוריד לאורך זמן (ככל שה-CTR מוכיח את עצמו).
    כמובן שזה טוב ויפה בקמפיינים שרצים לאורך זמן…

    באופן אישי, בתור אחד שמנהל את רוב הקמפיינים ללקוחות גדולים דווקא בפייסבוק, אני יכול להגיד שזאת לא בעיה גם כשמדובר בתקופות קצרות (כי פה שם המותג הוא בהחלט משקל).
    הבעיה שאני נתקל בה באופן אישי, היא לבצע הורדת עלויות משמעותית (לפחות ליעדים שאני הייתי רוצה לראות בשביל הלקוח) כאשר מדובר בעסקים יותר קטנים, שמריצים קמפיינים קצרים (טווח של כמה ימים-שבוע) ועל קהלי יעד יקרים – כלומר, שגם ברמה המעשית אין מספיק זמן להוכיח ש-CTR יוצא מהכלל.

    שבת שלום,
    מיכאל

  15. מני ונטורה   19 ביוני 2011 בשעה 0:09
    (#)

    אהבתי את הSHARING של השיטה שלך לפרטי פרטים יגאל.
    ישר כח.
    נתראה בכנס שלך.
    נרשמתי ואני ממליץ לכל מי שבאמת רוצה לעלות מדרגה להגיע לשם ולראות את האנשים שעושים
    ולא רק מלמדים מה לעשות.

  16. אופ   19 ביוני 2011 בשעה 0:21
    (#)

    לא הבנתי חצי מהמושגים שהשתמשת בהם (Match Types , אבאלואציה לקמפיין, ומה זה בעצם ADCENTER), וזה לא פגם בכלל בהנאה מהמאמר.
    יגאל כתבת משהו שמאוד נוגע אליי לגביי מתחילים – אני בדיוק התכוונתי לנסות להרים את הקמפיין בראשון שלי (כן – מתחיל , ירקר, טירון וכו') ופתאום את הממליץ שלא להתחיל משם הצלחת לבלבל אותי. אם לא מ PPC אז מאיפה כן היית ממליץ?

    שבוע טוב לכולם

  17. אופיר   19 ביוני 2011 בשעה 9:22
    (#)

    אין עלייך יגאל

    אחלה פוסט , כל יום לומדים משהו חדש .
    כמה שטויות שאני עשיתי בהתחלה וכמה שחלבו אותי , זה לא יאומן .
    בסוף כל קמפיין שראיתי ש CTR לא גבוהה מספיק הורדתי או שיניתי .

    המשחקים באדוורדס הופכים קצת יותר מאתגרים מיום ליום
    ומסכים שצריך להיות מוכנים להפסיד כסף לפני שמרוויחים , אם תחשבו מה אתם הייתם עושים
    אם הייתם גוגל האסטרטגיה שלהם היתה מובנת מאוד
    בשורה תחתונה הם עסק שאמור לייצר ערך לבעלי המניות ולא למפרסמים .

    נתראה בכנס
    שבוע קסום לך ולצוות המארגן

  18. biz-n-pleasure   19 ביוני 2011 בשעה 18:39
    (#)

    יגאל זה בהחלט מידע מפורט לגבי הקמפיין ואין הרבה בלוגים שמראים ידע כזה מפורט לפי ימים, אז תודה על ההדגמה.
    יש לי גם שאלה שקשורה לנושא, כי בסופו של דבר ההמרה של האתר חשובה הרבה יותר מהקמפיין.
    כי בתאכל'ס קמפיין נפלא ששולח לאתר שלא ממיר לא שווה כלום לעומת קמפיין בינוני ששולח לאתר שממיר טוב.
    (זה לפחות מה שאני מכיר מהתחום)

    בגלל שזה נראה שיש לך המרות כבר מ DAY 1 והסטטיסטיקה מתמשכת בלי שתשנה את האתר אתה יכול להראות איך האתר נראה ואיך הוא מעוצב כדי להמיר את הקהל שמגיע מהאדוורדס?

  19. meni   20 ביוני 2011 בשעה 1:39
    (#)

    יגאל יש מצב אתה משתף אותנו בקופי של מודעה אחת שהעלת שקיבלה כזה CTR גבוה? זה מטורף כזה אחוז גבוה…כל הכבוד

  20. המועמד לפיג'מה   20 ביוני 2011 בשעה 17:40
    (#)

    יגאל כרגיל פוסט ענק :)
    אהבתי את הפירוט והשיתוף במידע, אני מאחל לך בהצלחה בקמפיין הזה ובשאר הדברים שאתה עודה .

    ודבר אחד בסוף, אני רואה שבחודש הזה הגעת ל 9 פוסטים עד עכשיו דבר שלא עשית הרבה זמן :) אז יפה ותמשיך כך.

    המועמד שעדיין מחכה לפיג'מה

  21. עוד חושב   22 ביוני 2011 בשעה 12:33
    (#)

    אהלן יגאל :-)
    תודה על הפוסט.
    אם הבנתי נכון התחלת להריץ קמפיין רק על שתי מילות חיפוש? זה נוגד לגמרי את התדמית שלך עלייך כאחד שכל קמפיין שלו מכיל אלפי מילים.אני מבין ששהשתמשת ב-שלושת המאטצ' אפ ,שוב מפוסטים קודמים שלך חשבתי שאתה מעדיף 2 בלבד ללא הברוד.בכל אופן מה שסיקרן אותי ,כמה יעילה לדעתך ההתאמה הרחבה? האם אתה יכול לבדוק איזה התאמה הביאה לך הכי הרבה המרות,והאם ההתאמה הרחבה הביאה לך הרבה הופעות על חיפושים לא קשורים?
    כמו כן האם בעצם השתמשת בהתאמה רחבה רק על מנת להגיע ל-500 קליקים ,או שבמטרה להשיג גם המרות(כלומר בעצם האם בהמשך תבטל את ההתאמה הרחבה ותשאיר רק את השתיים האחרות,או שתמשיך להשתמש בה)?
    בנוסף האם לרשת של בינג(אדסנטר?) יש גם מסעות פרסום ברשת התוכן?
    תודה ונתראה בכנס.

    • המיליונר בפיג'מה   24 ביוני 2011 בשעה 20:59
      (#)

      אהלן,

      וואה-וואה, יש לי כבר תדמית :)

      גם בפוסט של "הלונג טייל ושברו", אני אומר שאם תתחילו קמפיין עם אין סוף KW, תקבלו באן. בכל מקרה, התחלתי את הקמפיין עם 2 מילות מפתח שלדעתי הן הטובות ביותר. נכון לעכשיו, יש בקמפיין 243 מילים * 3 מאץ'-טייפס.

      יש עוד עבודה בקמפיין, ואני מאמין שבסופו של דבר הוא יגמור עם מעל ל-1000 מילים.

      בכל מקרה, לא בכל קמפיין ניתן ללכת על לונגטיילים.

      לגבי ברוד, ציינתי שלמתחילים אני לא ממליץ להשתמש בברוד כי אני לא בטוח שהם יודעים לנתח את זה סטטיסטית. אני בסופו של דבר כן מאמין במילות ברוד, במיוחד כשהן גם מגלות לי מילים שלא חשבתי עליהם כי הברודים משתמשים גם במילים נרדפות.

      בכל מקרה, הברודים כאן בשביל להשאר, מה שבטוח יקרה זה שאני אוריד את התשלום שלהן.

      לבינג יש רשת תוכן, אף פעם לא נגעתי בה.

      שיהיה סופ"ש מדהים,
      -יגאל.

  22. שלמה   25 ביוני 2011 בשעה 21:53
    (#)

    יגאל,
    כתבת כאן שלכל נושא פותחים קמפיין נפרד. אני נוהג לפתוח לכל נושא או קבוצת מילים אדגרופ ניפרד.
    לפי השיטה שלך, לפי מה אתה מחלק את האדגרופס בכל קמפיין?

    תודה,
    שלמה

    • המיליונר בפיג'מה   26 ביוני 2011 בשעה 10:57
      (#)

      אהלן שלמה,

      אני מחלק את האדגרופים שלי לתת נושאים.

      לדוגמא עם הנושא של הקמפיין זה דיאטות מתחרות, אז לכל דיאטה מתחרה יהיה אדגרופ.

      אם הנושא שלי הוא מתכונים בריאים, אז הקבוצות שלי יהיו:
      מתכונים דלי קלוריות
      מתכונים לחזה עוף
      מתכונים דל פחמימות

      בהצלחה.

  23. Benjamin Coloto   6 ביולי 2011 בשעה 17:00
    (#)

    יש לי קמפיינים שבחלק מהאד גרופים הctr הוא פחות מ2 אחוז אבל אני עדיין מצליח לנצל את הקמפיין ולהגיע לכמות קונברזנים שרצית במחיר לקונברזן שהוא בסדר… יש מצב שאני טועה במשהו ואני יכול לשפר אותו עוד?

  24. casinosite   19 באוגוסט 2022 בשעה 12:15
    (#)

    It's the same topic , but I was quite surprised to see the opinions I didn't think of. My blog also has articles on these topics, so I look forward to your visit. casinosite

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!