למה משווקי PPC פשוט חייבים לעשות גם SEO?

עד עכשיו, דבקתי בתיאוריה שכל אחד צריך להתמקד בדבר אחד שהוא טוב בו. לדוגמא, אם יש מישהו, שהוא מומחה בלקדם מוצרים דרך MySpace או FaceBook, אז הוא חייב להמשיך לעשות את זה, להתקדם בתחום, ולא לדחוף את האף שלו למקומות אחרים, כמו PPC ו-SEO. למי שהולך טוב עם SEO, אז צריך להמשיך לקדם מוצרים ב-SEO, ומי שטוב ב-PPC (נניח.. אני..), צריך להמשיך לעשות PPC. בקיצור, כל אחד צריך לעשות מה שהוא טוב בו.

בתקופה האחרונה, אני מגיע יותר ויותר למסקנה, שאני צריך להתחיל לקדם את המוצרים שלי גם ב-SEO. בכלל, אני מתחיל לחשוב לאט, לאט, שכל משווק PPC, אשר רוצה לפרוץ גבולות עם הקמפיינים שלו, פשוט חייב, אבל חייב, לבצע את הצעד הנוסף ולהתחיל לקדם כבר דברים בתוצאות החיפוש האורגניות במנועי החיפוש.

SEO מול PPC

היתרון הגדול ביותר בקידום אתרים אורגני במנועי חיפוש, על פני קידום אתרים בשיטת PPC, הוא כמובן שהתנועה מגיעה בחינם. בנוסף לכך, אם נסתכל על סטטיסטיקות שכותבים, לפחות על גוגל, אז נגלה שלתוצאות האורגניות יש פי 2.5 יותר פופולריות, מאשר לתוצאות של ה-PPC. אז מכאן אפשר להבין, שבנוסף להיות התנועה חינם, היא גם יותר גדולה. יתרון גדול נוסף של SEO כל פני PPC, הוא שברגע שאני מפסיק לדאוג לקידום האתר בתוצאות האורגניות, האתר עלול להישאר בתוצאות למשך עוד הרבה זמן, וזאת בניגוד ל-PPC שברגע שאני מפסיק, אז אני יכול להיפרד מהכנסות שלי.

כל אנשי ה-SEO שקוראים את זה עכשיו אין צורך להתרגש :) אני עדיין חושב ש-PPC זו דרך טובה יותר להביא גולשים, אבל כל אחד צריך להתעסק במה שהוא טוב בו. הסיבה שאני עדיין מעדיף PPC, היא בגלל שבקידום אתרים בתוצאות האורגניות צריך כל הזמן להוסיף תוכן, לדאוג ללינקים, וכו… בנוסף לכך, בעזרת PPC, אני יכול להגיע לתוצאות יחסית מהירות, משהו שעל מנת להגיע אליו בקידום אתרים אורגני, יקח לי הרבה יותר זמן… הדבר שאני כמעט הכי אוהב ב-PPC זה את העובדה, שאת הזמן אני קונה :)

הכח של משווקי PPC ב-SEO

בואו נודה בזה, אנשים אשר מתמחים ב-SEO בלבד, עושים לעצמם את החיים קשים. היתרון הגדול ביותר של משווקי PPC, אשר ירצו לערוק מתישהו ל-PPC, הוא מחקר המילים היסודי. אנשי SEO, יכולים להשקיע הרבה זמן בקידום של מילה מסויימת, אשר נראת להם מאוד הגיונית, ובסופו של דבר, לאחר השקעת המון משאבים להגיע לדירוג ראשון בתוצאות החיפוש, ולבסוף לגלות שהמילה אותה הם קידמו בכלל, היא מילה שלא מוכרת.

אני לעומת זאת, או כל משווק Pay Per Click אחר, עוקבים באופן קבוע אחר המילים הממירות שלנו. אנחנו יודעים בדיוק אילו Long-Tail Keywords ממירים לנו. ואנחנו יודעים בדיוק, כמה שווה להשקיע עליהם, על מנת לראות מהם רווח. אנחנו יודעים בדיוק, כמה אנשים מחפשים את הביטוי בחודש (ולא דרך WordTracker), ואנחנו יודעים בדיוק איזה Description לכתוב על מנת שאנשים יקליקו.

סיפורו של זנב ארוך

אתמול לדוגמא, כאשר ניתחתי את הסטטיסטיקות שלי מחודש אפריל, ראיתי מילת חיפוש מאוד ארוכה, שמורכבת מ-4 מילים. המילה הזו, הניבה לי רווח של $600 בחודש אפריל. ואני מזכיר לכם, זה $600 רווח, אם אני לא טועה היה לה 100% ROI, אז זה אומר שההכנסה הייתה $1200 בערך. המילה הזו הייתה כל כך ארוכה, שחשבתי לעצמי איזה אנשים בכלל חשבו על המילה הז?

ישר הרצתי חיפוש על מנת לבדוק כמה אנשים עושים אופטימיזציה על המילת חיפוש הזו. ונחשו מה? 523 תוצאות אורגניות בלבד!!! ואף תוצאה אורגנית לא עברה אופטימיזציה. עכשיו, כפי שאני רואה את זה, כל מה שאני צריך זה לקנות דומיין עם המילת חיפוש הזו (כבר בדקתי, פנוי), להרים על הדומיין וורדפרס, לכתוב 5 פוסטים, ופשוט לתייג אותם ברשתות סוציאליות. לפי דעתי זה יספיק לי להגיע למקום הראשון!

נוסף על כך, תחשבו מה קורה נניח, אם אני עושה את הפעולה הזו 10 פעמים… אני מאמין בשיא הכינות שאני יכול לתפוס את כל 10 התוצאות האורגניות הראשונות. ושלא נדבר על מה שהזכרתי בתחילת הפוסט, שעל התוצאות האורגניות מקליקים בערך פי 2.5 פעמים מאשר על הפרסומות הממומנות. ומשהו קטן נוסף, יש עוד מאות אם לא אלפי מנועי חיפוש, שגם בהם בצורה הזו אני אהיה מדורג בעשרייה הראשונה.

אני מקצוען SEO

טוב חברים, אז כמו שאתם מבינים, יש לכם פה עסק עם מקצוען. יותר נכון, כמו שאני מכנה את זה, "מקצוען" או מקצוען בתיאוריה :) כן, אני יכול לדבר כמה שאני רוצה על SEO, אבל העובדות מדברות בעד עצמן, בחיים לא קידמתי אתר בתוצאות האורגניות.

כמובן שאני "מבין" בקידום אתרים, הרי קראתי את כל המאמרים ב-K, ואני יודע שצריך הרבה לינקים מאתרים רלוונטיים. אתם רואים, אני תותח SEO. סתם, זה לא באמת. עד שאני לא אתחיל לעשות עם זה משהו, אני Fucking n00b, שלא יודע כלום מהחיים שלו ב-SEO. לדבר בתיאוריה, זה קל אבל צריך לעשות, ואני אעשה כמובן.

כן בטח…

טוב נו… אני לא באמת אעשה. תחום הקידום אתרים בתוצאות האורגניות ממש מעניין אותי, אבל כמו שאמרתי בתחילת הפוסט, כל אחד צריך לעשות מה שהוא טוב בו. אמנם, אני אנסה לקדם את הבלוג בתוצאות האורגניות (כי זה מעניין אותי), אבל את הקמפיינים שלי, לא נראה לי. בקמפיינים שלי חבל לי על הזמן להתעסק בזה, כי בזמן הזה אני יכול להרים עוד מוצרים באמצעות PPC אשר יניבו לי רווחים מידיים יותר.

אבל שלא יהיו לכם תהיות. אני עדיין חושב שלאנשי PPC יש יתרון ממש גדול במילות החיפוש על פני אנשי ה-SEO. והדבר הנוסף שאני רוצה לחדד הוא שאני עדיין חושב שמשווקי PPC שלא דואגים לקדם את עמודי הנחיתה שלהם בתוצאות האורגניות הם פראיירים! ושימו לב למילת המפתח, דואגים. זה אומר שאפשר לשלם ל-Freelancer מ-elance שיעשה את זה.

חוץ מזה, אנשי ה-SEO הם בסדר :) .

24 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. חדש בתחום   9 במאי 2008 בשעה 2:19
    (#)

     

    שלום מיליונר,

    קודם כל אני חייב להגיד לך שאנ יממש מעריך את כל מה שבנית לך פה, זה נותן לאנשים כמוני שחדשים בתחום מוטיבציה ודחיפה קדימה. כל הכבוד על היוזמה וההשקעה, תמשיך כך והמיליון השני כבר יהיה בפברואר 09.

     

    שאלה קטנה, לגבי מה שרשמת: 

    "אנחנו יודעים בדיוק, כמה אנשים מחפשים את הביטוי בחודש (ולא דרך WordTracker)"

    מאיפה עוד אני יכול להשיג את המידע הזה?

     

    ישר כוח.

    • amishosh   9 במאי 2008 בשעה 8:51
      (#)

      פשוט מאוד. ב-AdWords יש את עמודת ה-Impressions לכל מילת מפתח. פירוש העמודה הזו היא "מופעים" כלומר כמה פעמים מילת החיפוש הזו הוזנה לתוך מנוע החיפוש (גוגל וגם כל רשת החיפוש של גוגל – בהנחה שבחרת באופציה Search network בהגדרות הקמפיין)

  2. אנונימי   9 במאי 2008 בשעה 2:55
    (#)

     

    שלום,

     

    לאחרונה נתקלתי בבעיה שגוגל לא מאשרים לי מודעות, אני מקבל Inaccurate Display URL
    והמודעה לא מוצגת, הסיבה לכך היא שהקישור ב dysplay URL וב – Destination URL

    שונים. 

    האם זה נכון שרק למשתמשים של Adwords שמוציאים בחשבון החודשים שלהם מעל 10000 דולר (או שזו התקרה?) גוגל מאשר לינקים כאלה (שונים)?

     

    תודה.

  3. אנונימי   9 במאי 2008 בשעה 3:10
    (#)

     

     

    הי

     

    איפה שמעת על כך שאלה שמוצאים 10000 דולר מותר להם?

     

    תודה

  4. רוי, 14   9 במאי 2008 בשעה 11:18
    (#)

    היי,

    הרווחתי סכום כסף מסויים בקליק בנק, עכשיו איך אני מוציא את הכסף? ברחתי לדוגמה באפשרות של מעל 25$ יצא הכסף, במה זה שונה מהאפשרות של מעל 100$ יצא כסף? האם הם גובים עמלות? איפה בפאנל ניהול אני מבקש שיצא כסף?

    ואיך בדיוק הם שולחם לי את הכסף? בצ'ק? וכעבור כמה זמן הצ'ק\דרך התשלום שלהם מגיעה?

    • אנונימי   9 במאי 2008 בשעה 11:35
      (#)

       

       

      הם שלוחים צ'ק שמגיע אחרי חודש בערך, הם לוקחים בערך אחוז עמלה על כל תשלום אני חושב (או אולי יותר…)

      אי אפשר לבקש שיוציאו לך כסף, הצ'ק נשלח אם עברת את ה- trashHold, שכרגע עוד אצלך על 25 דולר, אם זה היה על 100 דולר ולא עברת את ה- 100 דולר בתקופת הזמן הזאת

      הצ'ק לא יישלח.

       

  5. אנונימי   9 במאי 2008 בשעה 19:01
    (#)
    אם כל מילת חיפוש עולה לפחות שקל ועל כל מכירה ש70 ש"ח צריך 200 קליקם שעולים 200 ש"ח אני ממש לא יודע איך אתם מרויחים.
    • איתי   10 במאי 2008 בשעה 19:34
      (#)

      גורמים לכך שתהיה מכירה כל 20 קליקים ולא 200

      איך עושים את זה?

      קרא באתר הזה ותבין

      • אנונימי   10 במאי 2008 בשעה 22:34
        (#)
        חח ומי אמר לך שלא קראתי כל פוסט שהיה עד עכשו?
        • המיליונר בפיגמה   11 במאי 2008 בשעה 11:17
          (#)

          בגדול,
          מסתכלים איזה קליקים לא מכרו בתקופה של שבועיים בערך, ומוחקים אותם. כך אתה מצמצם את יחס ההמרה שלך ל-1 ל-20, וכך על בזבוז של 20 שקל אתה מרוויח 70! שזה אומר 50 ש"ח רווח נקי, ויחס החזר על השקעה של 150%, זה מדהים :) יותר הגיוני שזה יהיה בין 50%-75%.

          בהצלחה.

          • אנונימי   11 במאי 2008 בשעה 14:47
            (#)

            כל הכבוד אחי סוףסוף תשובה שעוזרת רק שהוא מראה לי את הלחיצות לפי יום ולא כל שבועיים אז זה באסה

          • אנונימי   11 במאי 2008 בשעה 16:52
            (#)

            איך אפשר לדעת איזה קליקים מכרו?

  6. עדן עמריב   11 במאי 2008 בשעה 21:29
    (#)

    היי פיג'מיסט, ברכות על הפוסט הנפלא ועל העלאת הנושא המעניין הזה

     

    רציתי לנסות ולייעץ לך – אתה צדוק לחלוטין שכמעט בלתי אפשרי לאדם להשקיע את הזמן הדרוש כדי להצליח גם בקידום אורגני וגם ב-PPC, ואתה גם צודק בכך שלשניהם יש את היתרונות ואת החסרונות שלהם. אך למה לא לשתף פעולה עם אדם שעוסק בקידום?

    העצה שלך – שכור\שלם לאדם שיקדם לך את הנישות המצליחות למיקומים גבוהים בגוגל. על פי החישובים שלך, אם הרווחים הם פי 2.5 בתוצאות אורגניות, תוכל לשלם לו ממילה שמניבה 1000 דולר מכירות בחודש, 2500 דולר תשלום חד פעמי, ולכסות את העניין בחודש אחד מהרגע שהאתר יגיע לתוצאה הרצויה. אני חושב שזוהי דרך מעולה להרוויח משתי העולמות – אתה הוא מומחה ה-PPC שיודע לזהות מילים מצליחות, אתה רק צריך למצוא מישהו שיקדם לך אותם בזמן שאתה ממשיך בעבודה שלך :)

    מה אתה אומר?

    • המיליונר בפיגמה   11 במאי 2008 בשעה 23:03
      (#)

      :)

      שים לב מה כתבתי:
      "אני עדיין חושב שמשווקי PPC שלא דואגים לקדם את עמודי הנחיתה שלהם בתוצאות האורגניות הם פראיירים! ושימו לב למילת המפתח, דואגים."

      ושים לב למילת המפתח, דואגים, שזה אומר פשוט לדאוג שיתבצע. תקרא את הפוסט אשר כתבתי הרגע, למזה SEO. סה"כ, מה שאני הולך לעשות זה לשלם לאנשים שישיגו לי לינקים.

      יש המון שירותים כאלה בפורומים השונים.

      לילה טוב.

      • אנונימי   25 במאי 2008 בשעה 23:07
        (#)

        קצת ציונות, למה elance – היום יש אתר ישראלי http://www.bizreef.co.il  …. ותמחוק את הלינק אם זה לא נראה לך :)

        • המיליונר בפיגמה   27 במאי 2008 בשעה 11:44
          (#)

          כי אין זולים כמו ההודים :)

          ציונות זה חשוב, אבל מעל הכל הרווחיות והכדאיות של העסק.
          אני לא מכיר ישראלים שיהיו מוכנים לעבוד בשביל $4 בשעה.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!