מתי כדאי להתחיל לעשות Split Testing למודעות PPC?

במידה וזה לא יומך הראשון בבלוג או בעולם השיווק באינטרנט, ודאי שמעת את המשפט המפורסם Always Be Testing. במידה ועוד לא הבנת את החשיבות של ספליט-טסט, אז אם עושים את זה נכון זה יכול להכפיל את הרווחים גם פי 10!!! בפוסט הזה, אני אתמקד בספליט טסטינג של מודעות PPC.

אני עדיין נמצא בתקופה מאוד לחוצה כבר חודש וחצי לאחר החזרה מחו"ל, ולכן זה יהיה פוסט מאוד קצר, אך ענייני.

מודעת PPC טובה

מודעת PPC טובה, שווה הרבה כסף. מודעת PPC טובה יכולה להיות ההבדל בין 60 סנט לקליק אל בין 20 סנט לקליק.

מודעת PPC טובה, גורמת לפי 4 יותר הכנסות ממודעה סטנדרטית כמעט בכל נישה.

יחד עם כל זאת, מודעת PPC טובה לא נותרת להרבה זמן מודעת PPC טובה. לאחר חודשיים, אולי רבעון מודעת PPC טובה נשחקת…

ולכן… Always be testing…

מה שקורה בפועל, זה שכל הזמן צריך לעבוד על הקופי של המודעה. על ה-Promise, על ה-Call to action… להציג הבטחות, מודעות ומסרים שיווקיים שאנשים עוד לא נחשפו אליהם. האליל שלי, Seth Godin תמיד מטיף על להיות יוצא מן הכלל. על להיות Remarkable. בשיווק באינטרנט, זה הכי מתבטא במודעות PPC. הן כל כך קצרות, ויחד עם זאת צריכות להגיד הרבה…

הסיבה שיש למודעות PPC מצויינות אורך חיים, היא מ-2 סיבות:

  1. בסופו של דבר כל השוק הפוטנציאלי נחשף למסרים השיווקיים הללו.
  2. המתחרים שלך מעתיקים אותך…

ולכן… בשנית… Always be testing…

למה לא להתחיל עם הטסטינג מיד

אחת השגיאות הנפוצות ביותר בתחום של הטסטינג, היא להתחיל את הטסטינג כבר מיומו הראשון של הקמפיין. זה מה שה-"גורוים" לימדו אותנו. יותר נכון, יש מקרים שחובה להתחיל מהיום הראשון אך המקרה הנפוץ הוא דווקא לא.

הכי חשוב הוא שתבינו, מדוע אני אומר לא להתחיל מהיום הראשון… ואז יהיה לך היכולת לבחור בעצמך…

הסיבה לכך, היא שעוד אין לי מספיק מידע על ה-Ad Groups, וכמות הטראפיק בהן. בעבר סיפרתי לכם שאני מנסה לבנות אדגרופים על פי כמות טראפיק מינימאלית של 50 קליקים בשבוע.

איך אומרים ב-NLP? המפה היא לא השטח (The Map is not the territory). אני יכול להכין 1000 תכניות. 1000 תסריטים. במבחן המציאות הכל יהיה שונה….

אחד הדברים המזיקים ביותר לקמפיין PPC, זה לעשות ספליט-טסטינג למודעות בתוך אדגרופים עם קצת טראפיק. אפילו כשבאמת יש 50 קליקים בשבוע…

זה מתכון לעלויות קליקים גבוהות. זה מתכון לירידת QS וזה מתכון לדשדוש אדגרופ עד למותו…

מתי כן להתחיל?

ההמלצה שלי היא להתחיל עם מודעה 1 בכל אדגרופ. מצידי תעתיקו את המודעה עצמה או את הקונספט שלה מהמתחרים שלכם. אחרי שבוע של טראפיק, יהיה לכם כבר מספיק מידע סטטיסטי…

כשיהיה מידע סטטיסטי, תעשו ספליט טסטים רק לאדגרופים המובילים שלכם. בצעו את הטסטים, בטרמינולוגיה שמוסברת בפוסט הזה.

כמות קליקים מינימלית עבור מודעה, על מנת שיהיה אפשר לבחון אותה מבחינה סטטיסטית, תהיה בערך 30-50 קליקים.

לאחרונה, אני בודק תמיד 4 מודעות במקביל. לכן, ממליץ מאוד, ללכת על אדגרופים שיש להם מינימום 200 קליקים בשבוע. אם אתם עובדים על קמפיינים קטנים יותר, אז לכו על כיוון חודשי ולא שבועי…

לאחר שיש תוצאות לטסט הראשון (שבוע או חודש, תלוי בכם), תעתיקו את הקונספט לשאר המודעות בקמפיין.

ותתחילו טסט חדש…

(אופציונאלי) אם מצאתם מודעה ששיפרה לכם את ה-CTR בלפחות 100%… תתפרעו איתה ותנו לה לרוץ בלי ספליט-טסטים לאיזה חודש-חודשיים-שלושה…

זהו לבינתיים.

יש לי עוד הרבה מטלות בהקשר של הבלוג.

עדכונים, לענות על תגובות שלא עניתי במשך איזה חודשיים וכו…

יהיה טוב.

אדיוס

חג שמח לכולם!

נ.ב. הודעה פופוליסטית לפניך: חג שמח למשפחת שליט, וסוף סוף הילד חוזר הבית!

נ.ב.2. סתם לסקרנים לגבי העומס שלי. אני עובד על סטארטאפ מטורף… זה כל מה שאני יכול להגיד עד כה.

חג שמח!

10 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. שלום   13 באוקטובר 2011 בשעה 10:52
    (#)

    קצת בנאלי לא?

  2. כריזמה   13 באוקטובר 2011 בשעה 11:06
    (#)

    מי כאן עוסק ב CPA MOBILE OFFERS?

  3. אנונימי   13 באוקטובר 2011 בשעה 11:58
    (#)

    סוף סןף "הילד" חוזר לבית?
    הילד הזה יותר גדול ממך אני חושב יחתיכת פישר

  4. דור   13 באוקטובר 2011 בשעה 12:24
    (#)

    יגאל, בלי קשר לפוסט זה (משמאוד מעניין) אבל לא הצלחתי למצוא דרך אחרת ליצור עמך קשר.
    אני כבר 3 חודשים עובד במרץ על פרוייקט "hot to".
    מה הכוונה? כתבתי אין ספור מדריכי how to בהמון נושאים.
    המטרה?
    לאחר המדריך "איך להימנע מנשירת שיער?" תיהיה המלצה:
    "ישנם מוצרים רבים אשר יעזרו לך להתמודד עם בעיה זו, כגון:
    .
    ..
    .
    .
    .
    (סדירה של מוצר שניים)
    ווכמובן לינקים למוצרים בקליק בנק או דומיו.

    אתה אמרת שדרך זו לא ממירה, גם בהרצאה באוניברסיטת תל אביב)..
    הוצאת לי את כל האוויר..זה באמת לא ממיר?
    זו תנועה כל כך גדולה…אין מכירות?

    תודה!

  5. חסות   13 באוקטובר 2011 בשעה 12:42
    (#)

    לא יודע איך אתם עדיין מסתדרים עם PPC, זה פשוט הפך להיות בלתי אפשרי עם מחירים לא הגיוניים. אלא אם כן אתה ה-VENDOR כמובן…

  6. אנונימי   15 באוקטובר 2011 בשעה 2:35
    (#)

    יגאל,
    שאלה לא קשורה לפוסט:
    אתה מכניס מאדסנס או שיש שם כסף "קטן" מדי בשבילך?
    בתכלס, הכסף "הגדול" נמצא באפיליאט ולא באדסנס?

    תודה.

  7. אנונימי   15 באוקטובר 2011 בשעה 2:36
    (#)

    יגאל,
    שאלה לא קשורה לפוסט:
    אתה מכניס מאדסנס או שיש שם כסף "קטן"?
    בתכלס, הכסף "הגדול" נמצא באפיליאט ולא באדסנס?

    תודה.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!