Google AdWords

AdWords הינה תכנית ה-PPC של גוגל. בגוגל אדוורדס כל משווק באינטרנט יכול לפרסם מודעות בהתאם למילות החיפוש אשר בחר. לדוגמא במידה ואני אחפש "דרושים" בגוגל, יוצג לי העמוד הבא:
adwords1 Google AdWords

למעשה המודעות הממוסגרות באדום הן מודעות ה-PPC של גוגל AdWords. כפי שניתן לראות, ישנם שני אזורים בהם ההודעות מופיעות. האיזור הראשון, נמצא מעל לתוצאות החיפוש הסטנדרטיות (תוצאות חיפוש אורגניות). האיזור השני של מודעות החיפוש הינו משמאל לתוצאות החיפוש האורגניות (במידה ובאנגלית עסקינן, האיזור השני של AdWords הינו מימין לתוצאות החיפוש האורגניות). למרות ההבלטה של גוגל (רקע בצבע צהוב בהיר), של מודעות ה-PPC מעל לתוצאות החיפוש האורגניות, תוצאות החיפוש האורגניות יותר נלחצות. למעשה, תוצאות החיפוש האורגניות מקבלות כ-70% מכלל ההקלקות בעמוד כולו, כל יתר ה-30% נודדים למודעות של AdWords. למרות כמות הלחיצות הנמוכה על המודעות ביחס לתוצאות האורגניות, משתלם לפרסם בגוגל AdWords, זאת מאחר ו-30% זה עדיין מספק מאחר ו-30% מההקלקות בגוגל שוות יותר מ-100% אצל המתחרים. סיבה נוספת לפרסם בגוגל AdWords, ולעניות דעתי החשובה ביותר הינה לבדוק השתלמות של מילות חיפוש מסויימות, ובדיקת כדאיות להשקעת מאמץ בקידום אתרים אורגני.

מקום נוסף בו ניתן למצוא מודעות של גוגל AdWords הינו באתרים פרטיים. בגדול, גוגל נותנים הזדמנות לבעלי אתרים להרוויח מאתריהם בעזרת תכנית אשר נקראת גוגל AdSense, על ידי הצגת מודעות פרסום מהתכנית גוגל AdWords. בתמונה הבאה ניתן לראות תצלום מסך מאתר מקושרים אשר מציג מודעות PPC כחלק מהאתר.
adwords2 Google AdWords

על מנת להתחיל ולפרסם בגוגל AdWords יש צורך להכנס ל-http://www.google.com/adwords. ההרשמה לשירות פשוטה מאוד וכרוכה במילוי פרטים פשוט. העבודה עוד יותר קלה כאשר יש חשבון באחד מהשירותי האחרים של גוגל(לדוגמא gmail, Google Reader, Picasa ועוד…). דרישה נוספת לפרסום מודעות היא הזנת כרטיס אשראי. מאחר וכל לחיצה על מודעה עולה כסף אנו צריכים לספק לגוגל אמצעי תשלום. יחד עם הזנת כרטיס האשראי יש צורך לבחור באופן תשלום – Postpaid או Prepaid. האופציה הראשונה היא תשלום לאחר חיוב. אתם מפרסמים, ולאחר שעברתם סכום מסויים שגוגל הגדירו כרטיס האשראי שלכם יחוייב! האופציה השנייה היא "הגדלת ראש". בשיטת ה-Prepaid של גוגל אנו קונים קרדיטים מראש ומפרסמים בתקציב אשר כבר נקנה. בעוד האינסטינקט הראשוני יגיד להרשם עם Postpaid, אני דווקא ממליץ על Prepaid, מהסיבה הפשוטה שאני רוצה לשלוט בהוצאות שלי. כמוכן אני מתכוון להיות רציני בתחום ולהשקיע תקציבים של אלפי שקלים בחודש, ולכן אין לי עניין שגוגל יחייבו אותי כ-60 פעם בחודש. חשוב מאוד מאוד לציין כי אופציית הבחירה הזו קיימת רק בהרשמה, ומאוחר יותר לא ניתן לשנותה בשום אופן. אני לצערי נרשמתי לפני שלוש שנים ובחרתי להקטין ראש, ולכן היום אני סובל מתכנית ה-Postpaid (סתם אנקדוטה קטנה :) )

כעת לאחר שיש ברשותינו חשבון AdWords, עלינו להבין מספר מושגים בסיסיים. לצערי הרב, זמן הבירה שלי מתקרב, וכך מסתיימת קריאתכם ולכן אני אמשיך את הפוסט הזה בשבוע הקרוב. חשוב לדון במושגים הבסיסיים של Adwords וכמוכן בשיטת הדירוג של גוגל למודעות AdWords.

23 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. הנהלת חשבונות   23 במאי 2008 בשעה 18:30
    (#)

    וואלה! 70% מול 30%? ואני חשבתי שלוחצים הרבה פחות על מודעות ה ppc.

    כנראה שיש המון אנשים עם אצבע קלה על ההדק… אולי אני, בגלל שאני יודע שזה עולה למישהו כסף, פשוט כמעט ולא לוחץ…

     

  2. אנונימי   12 ביוני 2008 בשעה 18:48
    (#)

    למה לא שמת בבלוג פרסומות של גוגל?

    האם לא כל הכנסה חשובה?

     

    אגב, בלוג מעניין וכתוב היטב. אני אמשיך לעקוב.

    • המיליונר בפיגמה   14 ביוני 2008 בשעה 1:42
      (#)

      אהלן,

      זו שאלה מצויינת. מוזר שאף פעם לא שאלו אותי אותה :)

      אני לא שם גוגל אדסנס באתר מהסיבה ש:
      א. אני עצלן מידי להתעסק עם זה, כי יש דברים מכניסים יותר.
      ב. אני לא רוצה להוריד את חווית הגלישה של הגולשים.
      ג. הרווח שאני יכול לעשות מזה ביחס למה שאני עושה, זה פיצוחים :)

      מקווה שזה ענה על התשובה :)

  3. הרחקת יונים   7 באוקטובר 2008 בשעה 13:26
    (#)

    לא חשבת אולי ליצור חשבון חדש בגוגל AdWords? וכך תוכל לבחור מחדש את האפשרות שאתה רוצה עכשיו (Prepaid).

     

    דודי.

    • המיליונר בפיגמה   7 באוקטובר 2008 בשעה 20:02
      • משווק מתחיל . . .   18 בינואר 2010 בשעה 22:42
        (#)

        היי יגאל,
        דודי שאל שאלה נפלאה. אבל האם פתיחת חשבון חדש לא מעמידה אותך בבעיה ?
        כלומר, היסטוריית החשבון הקודם שלך כבר לא רלוונטית. והרי ידוע שב PPC להיסטוריה יש חשיבות די קריטית.

        תקן אותי אם אני טועה. ותודה רבה לך על כל הפוסטים הנפלאים שאתה כותב.

  4. אנונימי   1 בנובמבר 2008 בשעה 1:50
    (#)

    האם כדאי לעבוד מול גוגל בשקלים / דולרים ולמה ?

    תודה

  5. יונים   13 בפברואר 2010 בשעה 15:08
    (#)

    איך אפשר לדעת אם אין מתחרה שלוחץ הרבה פעמים וגוגל מחייב אותנו?

  6. אסף   20 בפברואר 2010 בשעה 16:57
    (#)

    לא כל כך הבנתי .
    בדוגמא של האתר מקושרים מי שם את המודעות שיש בצד ? האם זה בעל האתר ?
    ז"א שהוא גם מפעיל את האתר מקושרים וגם מוכר מוצר למשל הדיאטה במודעה העליונה?

    ועוד שאלה רק כדי לוודא שהבנתי נכון :
    אני רוצה לפרסם מוצר . עשיתי חקר שוק ובחרתי מוצר מסוים . עכשיו אני שם מודעה באתר שאני בניתי . ועכשיו בכל קליק על המודעה מה בדיוק קורה ? כמו שאני רואה את זה בכל קליק קורים שני דברים : אני צריך לשלם לגוגל על השימוש בפלטפורמה שהם נתנו לי כדי לפרסם את המודעה שלי . והדבר השני שקורה הוא שאני מקבל כסף מבעל המוצר על כך שהמודעה שלי הפנתה לקוח לאתר שלו .

    • אסף   20 בפברואר 2010 בשעה 22:36
      (#)

      המשכתי לקרוא אז עכשיו אני יכול לחדד קצת את השאלה הראשונה . האם כשמתחילים קמפיין אפשר להשתמש רק ברשת התוכן או רק ברשת החיפוש ? אי אפשר בשתי הרשתות באותו קמפיין ?

  7. ירון   30 במרץ 2011 בשעה 22:21
    (#)

    אהבתי את המאמר,
    מהיכן הנתונים של יחס 30 70 ?
    האם ישנו סקר בנושא ?

  8. יוסי   17 ביולי 2011 בשעה 13:12
    (#)

    פוסט מ עולה! ח"ח!!

  9. אייל   18 ביולי 2011 בשעה 13:09
    (#)

    אני בעל תוכנה, זקוק לעצה לגבי הקמת מערך 3tier אפיליאט

  10. הרחקת יונים   11 בספטמבר 2012 בשעה 9:11
  11. חבילות ספורט   30 באוקטובר 2012 בשעה 11:50
    (#)

    כדאי להשתמש בשיווק באינטרנט כדי לפרסם דילים לחבילות ספורט?

  12. אסף   14 במאי 2013 בשעה 0:06
    (#)

    הי יגאל,
    היכן נעלמו הקישורים הממומנים היום (2013)?
    כאשר אני מחפש מוצגים לי רק תוצאות אורגניות ולא כמו בתמונה שצירפת מ2008?
    תודה
    :)

    • אסף   16 במאי 2013 בשעה 13:24
      (#)

      אוייי! לא שמתי לב, אבל יש לי בדפדפן AdBlock שחסם את כל הפרסומות לכן לא ראיתי אותם.
      ואני חשבתי שגוגל הפסיקו לפרסם :)

      אבל שאלה אחרת:
      קראתי שהיום (2013) רק כ 5% מהגולשים לוחצים על קישורים ממומנים. האם זה עדיין מאפשר עשיית רווחים כבעבר? (ב2008 רשמת שהיה 30%).

      תודה
      :)

  13. בר   31 בינואר 2014 בשעה 2:01
    (#)

    אני רק רוצה להבין את הקונספט עד הסוף,
    עצם זה שאני משלם עבור שטח פרסום ב ADWORDS….שם את הלינק של המוצר בתור המודעה …זאת אחת השיטות להרוויח כסף מADWORDS?

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!