הכסף לא נמצא ברשימה. אז איפה כן?

יש מן סוג של קלישאה כזו, שאומרת The Money is in The List. או בעברית, "הכסף נמצא ברשימה". בשנה האחרונה, שיחקתי עם הרבה רשימות. עם הרבה אנשים שהפצתי להם מסרים דרך המיילים. על חלקם זה עבד טוב, על חלקם פחות. בחלק מהמקרים הגעתי ל-40% הקלקה, בחלק מהמקרים הגעתי לפחות מ-1%. בפוסט הזה אני הולך להציג לך את המסקנה העיקרית שלי…

איך רשימות תפוצה קשורות בכלל לקידום אתרים אורגני

בעולם הקידום אתרים האורגני, ישנה טכניקת בניית קישורים אשר נקראית Link Bait. מה שהטכניקה הזו אומרת, זה לייצר תוכן (לא חייב להיות טקסט) בעל "ערך ויראלי" ובסופו של דבר בגלל האיכות הגבוהה של התוכן, יקשרו אליך.

נשמע הגיוני לא?

למעשה, זו הטכניקת בניית קישורים היחידה אשר גוגל ממליצים עליה באופן רשמי. תכתבו תוכן טוב, ואנשים כבר יקשרו אליכם… אתרים עם אופי של יפי נפש, ממליצים עליה בחום. רק מה? הם שכחו משהו אחד. יש נישות שיש שם הרבה נדל"ן קישורים… ויש נישות בלי…

בואו ניקח כהשוואה את נישת הסטארטאפים ומולה נשים את נישת הסריגה. נישת הסטארטאפים מיועדת לסטארטאפיסטים מן הסתם. יש להם אתרים כמו Tech Crunch או Scobelizer (או משהו כזה). אנשים עם אופי טכנולוגי, שיודעים HTML.

מהצד השני, יש לנו את נישת הסריגה. נישה שמיועדת לסבתות או אמהות מתבגרות. הן מקלידות עם אצבע אחת על המקלדת. וחושבות שהאינטרנט זה גוגל. במידה ומשהו משתלט להן על ה-Homepage של הדפדפן, ואין יותר גוגל – הן חושבות שהאינטרנט מת. (אני לא צוחק, חקרתי את הנושאים האלה…)

עכשיו, בואו נניח ואני כותב פוסט בשם "22 דרכים מקוריות לסרוג לולאה משולשת" (אני לא יודע אם זה באמת מעניין מישהו, אבל אני מנסה להיות מעניין בנישה של הסריגה). כמה אנשים אתם חושבים שיקשרו לפוסט הזה? הם בכלל ידעו מזה קישור? מניסיון, הקהל יעד הזה בכלל לא יודע מזה URL…

לעומת זאת, במידה ואני אכתוב פוסט בנושא "22 דרכים מקוריות לחגוג אקזיט בסטייל", סביר להניח שאני אקבל לפחות קישור אחד חיצוני (כמובן שאני מגזים).

אגב, אם באמת רוצים לעשות לינקבייט באתר של סריגה, מה שצריך לעשות זה לכתוב תוכן שקשור גם לנישה של סריגה וגם לנישה עם נדל"ן קישורים גבוהה. מן הסתם, נדל"ן הקישורים הכי גבוהה, והפתיחות הכי גבוהה לקישורים היא בנישה של ה-SEO. הפוסט שהייתי כותב זה "22 עבודות סריגה שגוגל לא היה אוהב".

מי שמצטיין בדרך יישום זו, זה אתר OKCupid. זהו אתר הכרויות. הבלוג שלהם, בכלל לא פונה לנישה של מציאת זוגיות. הבלוג שלהם פונה לנישה של יזמים/שיווק. אגב, הבלוג שלהם הוא אחד החזקים

אבל איך זה בכלל קשור לרשימת תפוצה?

חוק חשוב בפסיכולוגיה של אנשים

אחד החוקים הכי חשובים בפסיכולוגיה שמשרתים אותנו בשיווק באינטרנט הוא חוק שאומר ש-"ניתן לצפות מבנאדם שיהיה עקבי בפעולות שלו". כלומר, אם בנאדם עשה פעולה מסויימת, סביר להניח שניתן לצפות ממנו שיחזור בדיוק על אותה הפעולה או על פעולה דומה.

  • סביר להניח שבנאדם שקנה מוצר בתחום הדיאטה, יהיה פתוח יותר לרכישת מוצרים נוספים בתחום הדיאטה.
  • סביר להניח שבנאדם שקנה באינטרנט כבר, יקנה עוד פעם באינטרנט.
  • סביר להניח שבנאדם שקנה ממני תוסף מזון באינטרנט, יחזור ויקנה ממני תוסף מזון.

על הפסיכולוגיה הזו מבוסס כל השיווק ברשימות תפוצה.

עכשיו, מה דעתכם על האמרה הבאה: סביר להניח שבנאדם שהוציא קישור (טבעי ואמיתי) לאתר בנישה מסויימת, יוציא קישור לאתר דומה באותה הנישה?

אני מניח שיש לך עכשיו הרגשה, שמשהו חסר…

בצדק!

אז מה לעזאזל הבעיה?

כמו שאמרתי, לפוסט הזה קדם הרבה ניסוי, תהייה וטעייה עם רשימות תפוצה. יש לי רשימות של 40% הקלקה. כלומר, על כל 100 מיילים שאני שולח, יש 40 קליקים. יש לי גם 2 רשימות של אנשים (או יותר נכון נשים) שאחוז ההקלקה שם עומד על בסביבות 1%. כל המיילים הושגו בדרכים חוקיות וכשרות, שהן בגדול: לשלם כסף על טראפיק ולשלוח לעמוד חליבה…

מה שבתכלס קורה זה שיש משהו שבואו נגדיר אותו כ-"נדל"ן אימייל". יש דמוגראפיות של אנשים שפשוט אין שם נדלן אימייל. הם לא קוראים אימיילים. ואם קוראים, זה רק מאנשים שהם מכירים.

בואו ניקח אותי לדוגמא, ישנן נישות שאני צרכן מצויין בהן. יש אתרים (אתרי תבניות לוורדפרס) שאני מוריד עליהם 500 ש"ח בחודש בקלות. אז בשורה התחתונה, אני צרכן מצויין בנישה הזו, עם זאת בחיים לא יצליחו לי למכור משהו במייל. למה? כי אני פשוט לא קורא מיילים. למי יש כח לזה בכלל?!?!?!?!

בעיית השוחד

שכחתי לציין משהו קטן… ה-1% יחס הקלקה זה אחרי שיפורים. רוצים לדעת מה שיפרתי? אז מה שהגורוים אומרים בעצם זה תנו שוחד למשתמשים בתמורה לאימייל שלהם. תנו להם איזה בונוס בתמורה לאימייל. באמת ניסיתי לעשות משהו כזה. היה לי אחלה בונוס, אפילו אחד הגורוים בחו"ל אמר לי שאני נותן יותר מידי ובגלל זה אני מקבל יחס הקלקה נמוך. כי הם מסופקים. איזה בולשיט הא?

בכל מקרה, יש לי שאלה אליך. כך אתה רוצה ליתייחסו אליך? מבחינתי זה ללכת סחור-סחור. הרי המטרה הסופית היא שאנשים יקראו את המיילים שלי ולא את ה-Report או שוחד אחר כלשהו. זו המטרה הסופית…

עכשיו, מה שבעצם עושים בשיטה הזו, זה מפארים את הבונוס בעמוד החליבה. אחרי שחשבתי איך אני הולך לשפר את "החרא" הזה, חשבתי לעצמי: "אם המטרה היא שאנשים יקראו מיילים, אז למה לשווק את הבונוס ולא את המיילים עצמם?!?!?!" (אני מנהל הרבה דיונים כאלה עם עצמי).

בכל מקרה, הנישה עליה אני מדבר היא נישת ה-"חיסכון". מה זה כולל? חסכון בעזרת קופונים, חסכון בשופינג ועוד כל מיני דברים שנשים מבוגורות אוהבות. כמו שהבנתם הדמוגרפיה היא בייבי-בומריות.

מה עשיתי? במקום לשחד באיזה בונוס מעאפן, אני פשוט מוכר את הרשימה עצמה. אני נותן ערך לרשימה. אני מסביר בגאווה, שהן הולכות לקבל מיילים שהולכים לסייע להן לחסוך בנושאים: א' ב' ג' ד'. עצם העובדה הזו שיפרה לי את אחוזי ההקלקה במיילים…

מעכשיו, ה-Incentive שלי ברשימות תפוצה יהיה הרשימה עצמה, ולא כל מיני בונוסים שטותיים.

הבעיה קצת יותר מורכבת…

כפי שאתם רואים, בכל זאת יש כן בעיה. עם 1% הקלקה, אני צריך 10,000 נשים ברשימת תפוצה בנישה הזו, על מנת לקבל 100 קליקים ביום, שבמקרה הטוב יהיה שווה לי משהו כמו $50 ביום. אז יש כאן בעיה…

בואו אני אתן לכם Scenario. אם מדברים על הרגלי צריכת המידע שלי, אני סוג של מנותק. המידע היחיד שאותו אני צורך מגיע מ-Sport5 ו-One. אין לי זמן לצרוך מידע אחר. לדוגמא מידע שקשור בשיווק באינטרנט או שיווק שותפים. אני לא קורא מיילים ולא נכנס ל-RSS READER שלי. אין לי זמן לזה…

וזה לא שאין בלוגים שאני לא אוהב. פעם בחודש בערך כשאני נמצא ברכבת או בשדות תעופה, אני נכנס בבת אחת לכל הבלוגים שאני אוהב ועושה להם סריקה. בואו נגיד, ש-Seth Godin, האליל שלי, מחליט לעשות כנס של שיווק. תיאורטית, ברגע שאני שומע על זה, אני עולה על המטוס.

באמת שאני אחד מה-1000 אוהדים אמיתיים של סת' גודין. הבעיה היא, שבגלל שאני לא קורא את הבלוג שלו באופן קבוע, אלא רק באופן מזדמן, סביר להניח שאני לא אדע על זה. אותו הדבר נכון לגבי Tim Ferriss אגב…

בואו נניח מקרה הפוך. יש לי הרבה חברים שהם אפיליאייטס גדולים, שאוהבים את מה שאני כותב עם זאת קוראים את הבלוג שלי באופן מזדמן. פליקס "משה" לא לשנו הוא כזה. הפיראט הוא כזה. אז איך אני יכול להגיע לאותם האפיליאייטס הגדולים שאני מאוד רוצה לראות אותם בכנס שלי מבלי שיש לי אותם ברשימת התפוצה שלי?

הפיג'מיסט השתלט על האינטרנט

אם גם אתה שמת לב שהפרסומת שלי (של הכנס שאני עורך) מופיעה בכל מקום באינטרנט. אם גם אתה התחלת לחשוב שאני מטורף שאני מבזבז הרבה כסף על פרסום, זה הזמן לתהפכח. אני משלם גרושים על הפרסום הזה.

למעשה, הפרסומות הללו, מופיעות לכל מי שביקר בבלוג ב-3 השבועות האחרונים. לקונספט הזה בפרסום קוראים Remarketing/Retargeting. ניתן להריץ את הסוג הזה של הפרסומות בעזרת הפלטפורמה של אדוורדס.

האופן בו זה עובד הוא שגוגל נותנים לי קוד להשתיל בבלוג. הקוד הזה מסמן את כל גולשי האתר. לאחר מכן, כשאחד מהגולשים המתוייגים מגיע לאתר עם אדסנס, כל הפרסומות שתייגו אותו נכנסות ל-Pool של הפרסומות שניתן להציג. בסופו של דבר הפרסומת שמוצגת, היא הפרסומת שתהיה הכי רווחית לגוגל…

באופן הזה, אני יכול להגיע גם לכאלה שמבקרים  בבלוג פעם בחודש.

אבל זה עוד לא הכל… יש המון משחקים שניתן לעשות עם תיוגים. ניתן לתייג בנאדם בכמה רשימות, שכל רשימה תקפה לתקופת זמן אחרת. ניתן לתייג אנשים על פעולות מסויימות שהם עושים. ויש גם אפשרות להשתמש בתיוגים שליליים, כלומר להציג פרסומת לכל מי שנמצא ברשימה א' אבל לא ברשימה ב'.

והנה עוד דברים שניתן לעשות בעזרת Remarketing:

  • לתייג את כל מי שביקר אצלי בעמוד בפייסבוק
  • לתייג את כל מי שהגיב אצלי בבלוג
  • לתייג את כל מי שמנוי ב-RSS אצלי
  • לתייג את כל מי שביקר בבלוג מס' פעמים (משתמשים חוזרים)
  • לתייג אנשים שקנו ממני כבר (זוכרים את החוק בפסיכולוגיה?)
  • לתייג אנשים שהגיעו מאתרים מסויימים
  • אני יכול לתייג לכמה רשימות במקביל
  • אני יכול לתייג כל בנאדם לתקופת זמן אחרת
  • אני יכול להציג לבנאדם Autoresponder של פרסומות, כלומר בכל יום אני מעביר את הלקוח עוד שלב בתהליך. כל יום-יומיים מוצגת לו פרסומת אחרת.

ויש עוד הרבה דברים שניתן לעשות…

שילוב הקונספט הזה על ידי גוגל, הוא הניסיון שלהם לתת מענה ליכולות הפרסום של פייסבוק. זה נראה כי גוגל עוברים ממודל של תשלום לפי מילת מפתח או אתר למודל של תשלום Per לקוח.

הנה דוגמא לפרסומת שאני מריץ באינטרנט:

דוגמא ל-Retargeting באדוורדס

דוגמא ל-Retargeting באדוורדס

אז מה אני בעצם אומר?

תראו, אני לא אומר שליסטים של מייל שווים לתחת. הכותרת בסה"כ הייתה פרובוקטיבית קצת. אני גם לא אומר ש-Retargeting זה משהו שכולם חייבים להכנס אליו, כי בניגוד למיילים זה משהו שמשלמים עליו כסף. אמנם גרושים נכון לעכשיו, אך זה אמור לעלות.

מה שאני אומר, זה שלא צריך לקחת כל דבר כמובן מאליו. לא כל אסטרטגיית שיווק מתאימה לכל נישה. כמו שציינתי מקודם, לנישה של החסכונות, שיווק במיילים טוב רק כשיש מסות על גבי מסות של אנשים. כמובן זה גם תלוי על הנתיב ממנו יוצרים את התנועה. במקרה שלי, בדוגמא אשר הבאתי, התנועה מגיעה  מפרסום ממומן בפייסבוק.

הסיפור של ה-Link Bait בהתחלה, היה מטאפורה שמחזקת את כל העניין. כמו שיש נישות שבהן אין נדל"ן קישורים, כך יש נישות שבהן אין נדל"ן מיילים. וחוץ מזה, מה איכפת לך? קיבלת אחלה עצות ב-3 נושאים – בניית לינקים, פרסום ממומן בגוגל, וכמובן רשימות תפוצה.

ובכל מקרה, המסקנה הכי חשובה היא שהאתגר הוא לא שיווק במיילים, האתגר הוא שימור לקוחות. כל לקוח בדרך שלו. הנה כמה דברים שלמדתי על שימור לקוחות במיילים וגם לא במיילים:

  • האנשים הכי נאמנים במיילים, הם אנשים שהגיעו מרשימה של מישהו אחר. (מזכיר לך קצת את החוק בפסיכולוגיה מלמעלה?)
  • מקור הטראפיק השני הכי טוב זה PPC
  • אחרי זה מגיע הקידום אתרים האורגני (מי יכול לנחש למה ההבדל בין SEO ל-PPC?)
  • בונוס כ-Incentive זה מיותר. הכניסה לרשימת תפוצה צריך להיות ה-Incentive
  • מקורות עם מידע פנימי מסרו שאחוז ההקלקה של רשימות התפוצה של Amazon ו-Zappos עומד על בערך 1%-3%. שזה ממש דומה לאחוז ההקלקה שלי.
  • גם בפייסבוק ניתן לשמר לקוחות – בניית עמוד עם מעריצים זה לא שימור לקוחות. שימור לקוחות זה שימוש בעמוד כדרך למקד פרסומות ממומנות על האנשים שכבר יש לך. (הזוי נכון? זה העולם. על הדברים הטובים צריך לשלם).
  • אין כל בעיה כשתשלום ישיר על טראפיק זה חלק מהאסטרטגיה שלך, הבעיה המרכזית היא כשתשלום על טראפיק זה האסטרטגיה שלך.
  • זה לא קשור לשימור לקוחות, אבל ממש בא לי להגיד את זה. נשים בגילאים 35-50 הן ה80/20 של הכסף שרץ באינטרנט… חפשו דרכים יצרתיות לפנות אליהן :) ותהיו מנומסים…

זהו חברים. נגמר הפוסט.

בנושא אחר לגמרי, רשימת המרצים של ה-VisionCamp נסגרה. יש 12 מרצים תותחים שהולכים להעביר נושאים מרתקים לא פחות. החל משבוע הבא, אני אתחיל לפרסם את המרצים אחד-אחד. אני מקווה שכמעט כל מרצה יזכה לראיון אישי בוידאו. היום/מחר אני הולך לפרסם את התוכנית הסופית של הכנס.

בהזדמנות הזו, אני יודע שישנם אנשים כמו מר. אדי :) שסקרנים לדעת כמה כרטיסים נמכרו. אז כך.. לפני שסגרתי את האתר בגלל שהשרת לא עמד בעומס, בשעה שהאתר פעל, נמכרו 104 כרטיסים! גם בתסריטים הורודים לא חלמתי על כך, ולכן הבעיות עם השרת. ביום השני, כשההרשמה נפתחה בנית נמכרו למעלה ממאה כרטיסים נוספים!

מה שמשאיר אותנו עכשיו במצב של פחות מ-150 כרטיסים שנותרו לכנס. עכשיו אני משוכנע בודאות שהכרטיסים ימכרו עוד לפני פתיחת הכנס. כך שמי שעוד לא רכש כרטיס, שייקח את זה לתשומת ליבו…

אני אנצל את ההזדמנות להודות לכם הקוראים, שביצעתם קנייה עיוורת. אתם למעשה נתתם את אמונכם בי, מבלי לדעת מה יהיה בכנס. עוד לא פרסמתי אג'נדה ולא פרסמתי את רשימת הדוברים ועדיין רוב הכרטיסים חוסלו.

אז תודה לכל מי שמגיע, זה הולך להיות אירוע השנה בעולם השיווק באינטרנט! (אם לא העשור…)

סלוט,
-יגאל.

נ.ב. הפעם אין נ.ב.-ים. אז אני אגיד עוד פעם תודה. ריגשתם אותי :)

47 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אדי זבלונוב   22 ביוני 2011 בשעה 22:41
    (#)

    איזה כבוד להופיע בפוסט שלך יגאל :)
    תאמין לי יגאל אם היה לי את הכסף הייתי קונה את כל הכרטיסים :)
    אהבתי את מה שעשית עם ה- ReMarketing זה כלי מעולה.
    מה שאני מכיר מהכלי הזה שאתה צריך כמות מסויימת בכל רשימה על מנת להפעיל אותה משהו כמו 500 אם אני לא טועה.

    פוסט נהדר כרגיל !

  2. McDuck   22 ביוני 2011 בשעה 22:47
    (#)

    הפוסט בקופיד Mathematics-of-beauty
    הכי טוב לדעתי -) אבל כל פוסט שווה האמת -)

    דחיתי טיול לחו"ל כדי להגיע לכנס, מקווה למשהו טוב !

  3. האח העשיר   22 ביוני 2011 בשעה 23:53
    (#)

    עם הזמן הרלוונטיות של רשימות התפוצה יורדת יותר ויותר, מרוב רשימות אנשים כבר לא פותחים את המיילים, אני חושב שרשימת תפוצה היא הכרחית לכל עסק אינטרנטי אך ככלי עזר- לבסס את העסק רק על רשימת תפוצה זאת טעות.

    • יוגב ליפכין   23 ביוני 2011 בשעה 10:51
      (#)

      לא כל כך מסכים איתך לגבי זה.
      כמו שמצוין בפוסט, רשימות רלוונטיות והאפקטיביות שלהן משתנות מתעשייה לתעשייה באינטרנט.
      יש תחומים (כמו הפיקאפ למשל) שבהם נפח המכירות העיקרי מתבצע בעיקר בעזרת הרשימה.

      • המיליונר בפיג'מה   24 ביוני 2011 בשעה 20:53
        (#)

        יוגב,

        אני סוג של מסכים אתך, עם זאת יש הסגות.

        תחשוב את כל האנשים שתעשיית הפיקאפ הפסידה כי הם לא קוראים אימיילים.

        בכל מקרה, בשורה התחתומה יש דמוגראפיות ששם שיווק במיילים זה טוב ויש כאלה שלא.

        סופ"ש מדהים לשניכם.

  4. לומד להרוויח כסף באינטרנט   23 ביוני 2011 בשעה 0:04
    (#)

    יש כאלה שבטוחים שרשימת התפוצה זה מה שמביא את הכסף – ואני התחלתי להרגיש רע: אני מקבל כל כך הרבה מיילים שאני רשום לרשימת תפוצה שלהם, וקורא רק מעטים.

    לפחות נרגעתי מהפוסט שלך

    וגם רשימת תפוצה לא מתאימה לכל אחד….כשהתחלתי לעבוד בכיוון הזה הרגשתי שזה ממש לא הכיוון שלי להרוויח כסף באינטרנט

    • המיליונר בפיג'מה   24 ביוני 2011 בשעה 20:54
      (#)

      אהלן,

      זה לא חד משמעי. רשימה יכולה להיות כלי טוב, עם זאת היא גם יכולה להיות כלי מיותר. אסור לתלות בזה יותר מידי תקוות. צריך לקחת כל מקרה לגופו.

      שיהיה סופ"ש מדהים.

  5. המועמד לפיג'מה   23 ביוני 2011 בשעה 3:40
    (#)

    אני אישית מסכים עם יגאל , אני בדרך כלל נרשם לרשימת תפוצה רק בגלל "הבונוס" ואחר כך מסיר את עצמי ממנה כי אין לי כח לקרוא מיילים כל יום , אז הערך המוסף חייב להיות הרשימה עצמה.

    ובקשר ל RETARGETING באמת שיגעת אותי אתה בכל מקום ברשת :) סתם … שיהיה לך בהצלחה בכנס.

    ויגאל שאלה בסוף, כשאתה אומר גרושים למה אתה מתכוון כמה עולה קליק ב- RETARGETTING?

    המועמד שעדיין מחכה לפיג'מה

    • בובי   23 ביוני 2011 בשעה 11:50
      (#)

      כמו כל עלות לקליק זה תלוי בכל מיני גורמים: שמשקפים בעצם את התחרות על המיקום הנוכחי (פלוס עוד כמה ג'ובות שגוגל הוסיפו למשוואה).

      יש הרבה משתנים כרגיל: האתר שמציג המודעה, המיקום באתר, סוג המודעה, QS, CTR, מדינה וכו' וכו'…..

      Re marketing מתייחס לאופן המיקוד של המודעה בלבד – המודעה היא אותה מודעה.

      בהצלחה :)

      • המיליונר בפיג'מה   24 ביוני 2011 בשעה 21:02
        (#)

        שלום לשניכם,

        אני אוסיף שבחול ה-Re Marketing יביא קליקים אפילו יותר זולים :)

        תחשבו על אתר, בנושא שירה בציבור. עבור הנושא הזה, אף אחד לא רוצה לפרסם, לכן כל קליק שם שווה משהו כמו 5 סנט. פתאום מגיע גולש שיש עליו ריטארגטינג של 10 סנט. גוגל ובעל האתר מרוויחים יותר כסף על הקליק שלו ומצד שני המפרסם מקבל את זה ביותר זול.

        זה WIN-WIN לגמרי!!!

        סופ"ש מדהים :)

  6. מיכאל פינגרוט   23 ביוני 2011 בשעה 8:23
    (#)

    היי יגאל,

    הערה: בימים האחרונים אני באמת נחשף להמון פרסום שלך, כשראיתי אותו בבלוגים חיצוניים הנחתי שאתה עושה רטארגנטינג אבל לא הייתי בטוח..
    בכל אופן, גם בפייסבוק (שגם שם אתה מפרסם באופן קבוע לגולשים שמחוברים אליך) וגם בשאר האינטרנט זה תענוג לראות קמפיינים שלך – הסיבה היא שזה נותן איזשהו כיוון לסוג הטסטים שאתה מבצע – ניסוחים, הדגשות (צבעים) על מילים ספציפיות, אימג'ים וכו'..
    הייתי שמח, אם לאחר הכנס (אם יתאפשר לך) תחלוק בבלוג את המסקנות שלך ספציפית לגבי הקמפיין הזה – שיטות עבודה, מה הטסטים שניצחו וכו'…

    שאלה חוקתית בנושא אימייל מרקטינג:
    אותם "גורואים" שנותנים בונוס-שקר-כלשהו בתמורה להרשמה, האם הם לא עוברים על חוק הספאם החדש?
    לרובם ככולם בתחתית הטופס של ההרשמה אין צ'ק בוקס לסימון אישור דיוור.
    הכוונה שלי היא לכך שבפועל הגולש נותן הרשאה לקבל את הבונוס, אך מעולם לא נתן הרשאה לקבל דיוור מעבר לכך….
    האם זה לא משהו שדרוש כדי לדוור אח"כ? אחרת כל אתר שהיית נרשם אליו (לא משנה כרגע אם זה פורטל, אתר קניות או משהו אחר) גם לא היה צריך לבקש אישור נוסף ופשוט היה מדוור כל היום וכל הלילה….

    מיכאל

    • המיליונר בפיג'מה   24 ביוני 2011 בשעה 21:04
      (#)

      מיכאל היי,

      תודה על המחמאות, אני בהחלט מריץ ספליט-טסטים :) אני תכננתי לעשות על זה קייס-סטאדי…

      לא, הם לא עוברים על חוק הספאם. אני לא יודע למה, אבל משיחה עם עו"ד הבנתי שלא.

      ומיכאל, כל אתר שאתה נרשם אליו, בתנאי שמציין את זה בתנאי השימוש, רשאי לדוור אליך :)

      שיהיה בהצלחה :)

      • מיכאל פינגרוט   24 ביוני 2011 בשעה 22:10
        (#)

        היי יגאל,

        בכיף, מחכה לראות את הקייס-סטאדי :)

        ותודה על ההערה/הארה!

        מיכאל

      • אביבית   25 ביוני 2011 בשעה 20:27
        (#)

        אם אין צ'ק בוקס למיילים עתידיים הם אכן עוברים על החוק, אבל אנשים שמחים לקבל את המיילים ויש בתחתית כל מייל אפשרות להסרה מיידית, לכן זה עובר בשלום…

  7. הפונפון - קישוטי רכב   23 ביוני 2011 בשעה 9:01
    (#)

    אפשר קצת יותר מידע על Retargeting ?
    איך עושים את זה?

    • Lazy Bastard   23 ביוני 2011 בשעה 10:31
      (#)

      כל המידע שאתה צריך נמצא בלינק הבא:
      http://lmgtfy.com/?q=retargeting

      • הפונפון - קישוטי רכב   23 ביוני 2011 בשעה 12:35
        (#)

        תודה על התגובה, אבל…
        תאמין לי שעשיתי את החיפוש הזה לבד עוד קודם.
        זה קצת יותר מורכב מלעשות חיפוש בגוגל.
        הדרכה בעברית היתה יכולה לעזור פלאים.
        ניסיתי להגדיר את זה באדוורדס ולא הצלחתי (קהלים).
        בטוח שעבור מי שיודע זה ברור כשמש.
        יש איזה סרטון או הדרכה בעברית?

        • מיכאל פינגרוט   23 ביוני 2011 בשעה 13:38
          (#)

          היי,

          תוכל למצוא יותר מידע בעברית על השיטה הזאת בלינק הבא:
          http://www.webinarim.co.il/loop/video.php

          אני מדגיש מראש – זהו לינק לתכנית של רן ארוסי, אין לי שום קשר ישיר ו/או עקיף אליה.
          אני גם מציין מראש – מדובר בעמוד מכירתי לתכנית יותר מעמיקה…
          קישרתי את הלינק רק בגלל שיש פה הרצאה של קרוב לשעה בעברית שנותנת מושג מאוד ברור על צורת הטראפיק הזאת, שיטות להשתמש בה וכו'..

          מקווה שזה יעזור,
          מיכאל

          • הפונפון - קישוטי רכב   23 ביוני 2011 בשעה 14:44
            (#)

            תודה מיכאל,
            ראיתי את ההרצאה לפני כחודש, שם הכרתי את המושג הזה.
            אני מחפש הסבר קצר ותמציתי איך להגדיר את זה באדוורדס.
            יוחאי

            • מיכאל פינגרוט   23 ביוני 2011 בשעה 14:47
              (#)

              אין על מה יוחאי, כנראה שאני לא הבנתי אותך נכון…

              אם אני לא טועה, כפי שיגאל כתב בפוסט הזה, אתה תחילה צריך לתת לגוגל את האפשרות לבצע מעקב אחרי הכניסות לאתר שלך (שממנו אתה "מעתיק" תנועה)..
              בכל מקרה, לצערי נראה שעוד אין מספיק מידע מפורט בעברית בתחום הספציפי הזה..

              מיכאל

            • המיליונר בפיג'מה   24 ביוני 2011 בשעה 21:06
              (#)

              שלום לכם,

              פשוט תגגלו, כך אני הגעתי לנושא. וכך אני למדתי אותו.

              אני אשתדל לעשות פוסט על זה… לא יודע מתי זה ייצא לפועל.

              סופ"ש ממדהים.

  8. Joe   23 ביוני 2011 בשעה 10:39
    (#)

    פוסט מעולה.

    אולי כדאי לעשות exclude לאנשים שכבר קנו..

    אני למשל לחצתי כמה פעמים על מודעות שונות כדי לראות לאן הן מובילות אחרי שכבר קניתי..

  9. ליאור ברקן   23 ביוני 2011 בשעה 11:36
    (#)

    היי יגאל,

    כרגיל, פוסט מעולה. עם זאת, הייתי נזהר להיות כזה חד משמעי עם מה שכתבת.
    הרי שנינו יודעים שיש הבדל במה שעובד בין תחומים, נישות, פילוחים ואפילו בין
    2 פעמים שבהן אתה מקדם את אותו המוצר. בשביל זה בדיוק עושים ספליטטסט
    ובודקים מה עובד (אתה לימדת אותי את זה).

    מה שכן, אם אתה מקדם עם בונוס, רצוי שבבונוס אתה כבר תתחיל את תהליך
    המכירה כי מאוד יכול להיות שאנשים יורידו את הבונוס ויתנתקו מרשימת הכיתוב,
    כמו אחד מהכותבים הקודמים אמר.

    מה שעוד חשוב לשים לב אליו הוא שיש לא מעט אנשים שמקבלים המון המון מיילים
    מכל הגורואים שמחלקים משהו בחינם ומרגישים כי השוק מוצף ולכן אנשים פחות
    קוראים או מתנתקים הרבה יותר. עם זאת, מתוך הניסיון שלי, יש תחומים שבהם
    אנשים לא רשומים למיליון רשימות כיתוב ובמקרה הזה, אם אתה נותן להם תוכן,
    הם יפתחו כמעט כל מייל כי הם פשוט לא מוצפים.

    בקיצור, מה שאני אומר הוא שפשוט הבונוס נדרש לפעמים בשווקים שרוויים בפרסום
    דרך רשימות כיתוב. כל השאר, דורש ספליט טסטים.

    • המיליונר בפיג'מה   24 ביוני 2011 בשעה 21:11
      (#)

      היי ליאור,

      כנראה סרקת את הפוסט ולא קראת אותו. ציינתי שיש דמוגראפיות שיש בו נדלן מיילים ויש דמוגרפיות שאין.

      לגבי אם יש צורך בבונוס או אין, מה דעתך לתת את הבונוס כ-Over Delivery? ולא כחלק מה-Pitch השיווקי?

      לגבי הטענה שיש נישות לא נגועות במיילים, זה אני מסכים לגמרי :)

      שיהיה שבת שלום :)

  10. מי צריך להקליק?   23 ביוני 2011 בשעה 20:12
    (#)

    השיטה היא גאונית אבל מיותרת

    איתי פז מוכר עכשיו קורס לשיווק ברשימת דיוור

    הוא עוזר לכל אחד להגיע ל 100,000 ש"ח

    והוא כל כך בטוח בעצמו ובשיטה שהוא גובה רק 1700 ש"ח עכשיו ואת היתרה של 8,300 ברגע שמגיעים ל 100,000

    אם כזה דיל טוב למה צריך לעשות פירסומות מטורגטות או ללכת לכנסים כמו הכנס שלכם?

    • יגאל   23 ביוני 2011 בשעה 21:06
      (#)

      גבר, הגיע הזמן לפתוח את העיניים וללמוד
      הוא לא בונה על ה- 8700 הנוספים תאמין לי, הקורס מלכתחילה מתומחר ב 1700
      זה עוד גימיק בשביל שתקנה את הקורס…

      בהצלחה בהמשך

      • לומד להרוויח כסף באינטרנט   23 ביוני 2011 בשעה 23:47
        (#)

        אני מודה שזה גם הרושם שלי.
        הייתי בוובינבר שלו, והרגשתי כמה זה גאוני לתת לאנשים שהקורס מתומחר יעני יותר יקר
        ובסוף רק לשל 1700 שח

        אחלה גימיק
        כל הכבוד לו

    • meni   23 ביוני 2011 בשעה 22:17
      (#)

      נו באמת זה פרסומת של איתי פז או משהו כזה?
      תמשיך ללכת לכנסים של איתי פז , לא צריך אותך בכנס של יגאל…. אני עוד מחפש לשמוע על בנאדם אחד שיגיד שהוא עושה הרבה כסף באינטרנט בזכות איתי פז. מישהו מכיר כזה?

      • שוקי   24 ביוני 2011 בשעה 12:58
        (#)

        חברים,

        זה לא יפה לדבר כך על הגורו איתי פז. איתי הוא אסטרטג שיווקי וידוע ברמה בינלאומית. כל מה שהוא מוכר בארץ, זה רק 10% מהרווחים שלו.

        אני עקבתי שלב אחר שלב אחרי התוכנית שלו, והנה ההוכחה שזה מביא כסף. תראו מה צמח לי בחצר:

  11. איריס   23 ביוני 2011 בשעה 22:31
    (#)

    האם תיוג אנשים בפייסבוק, שאינם חברים אישיים שלך, היא אינה ספאם?

  12. מני ונטורה   24 ביוני 2011 בשעה 9:49
    (#)

    יגאל יקירי.
    זה שמכרת כל את כל המקומות לכנס שלך תוך שבוע. ( זה מה שיקרה בסוף ב״ה )
    מבלי שהקונים יודעים מה הם קונים בכלל. זה רק מוכיח שמי שבאמת בא ממקום טוב ולא ממקום של כסף לא צריך למכור ולהגיד יותר מכמה מילים פעם פעמיים בשביל שזה יקרה.
    אנחנו קונים אותך ולא הכנס וגם אם מחר תתחיל למכור קורסים של Eft , גם את זה אנחנו נקנה
    יש לך פה גדוד אוהבים שיצביעו עבורך גם לראשות הממשלה
    אתה אדם נדיר מלא נתינה ובגלל זה אתה גם מקבל בחזרה
    ישר כח

    אגב eft זה משהו מדהים יגאל.

    • דוק   24 ביוני 2011 בשעה 10:25
      (#)

      להבדיל מיגאל, יש את אלה שישלחו לך 3 אימיילים ביום וכל אימייל ינסה למכור לך איזשהו פן בתחום השיווק באינטרנט. נכון שבוובינרים שלהם הם נותנים קצת ידע, אבל כל הרצאה כזו באה למכור לך את הקורס החדש שלהם.

      אני בכלל מעלה ספק אם הם מרוויחים באמת משיווק באינטרנט או שהרווח שלהם הוא מהקורסים שהם מוכרים להמוני תמימים שבאמת מאמינים שזה כל כך קל.
      אני לא כועס עליהם, הם מנסים להתפרנס. אבל אני לא בטוח שהסיפורים שהם מספרים כל כך וורודים.

  13. יאזו   24 ביוני 2011 בשעה 23:46
    (#)

    הי, שמעתי על ריטרגטינג בוובינר של רן ארוסי, הוא העביר על זה קורס כלשהו, איפה אפשר ללמוד את הדבר הזה בחינם – כמו שיש קורס של גוגל אונליין בחינם לגוגל אדוורדס ויש קורסים שעולים כסף?
    ואיך מגיעים לפלטפורמה של הפרסום?
    יגאל, איך אתה התחלת עם זה?
    תודה

    • המיליונר בפיג'מה   26 ביוני 2011 בשעה 10:50
      (#)

      יאזו שלום,

      התחלתי עם זה כמו שהתחלתי עם כל דבר.

      שמעתי על זה והתחלתי לגגל
      adwords retargeting
      adwords remarketing

      זה הכל, זו גם ההמלצה שלי אליך.

      • יאזו   26 ביוני 2011 בשעה 10:55
        (#)

        תודה,
        adwords חסמו לי את החשבון, אז אני מחפש חברות אחרות שנותנות את השירות הזה.
        אני זוכר שגם אתה לא נגעת באדוורדס הרבה זמן, לא חיפשת את השירות הנ"ל במקומות אחרים?

  14. אוננות אינטלקטואלית   26 ביוני 2011 בשעה 9:48
    (#)

    לא פעם ולא פעמיים אמרת שאתה נוטש את הממומן לטובת האורגני (או לא נוטש, אבל בהחלט מצמצם). ומדוע? כי אמרת שהממומן קשה מאוד, ואתה בהחלט צודק – הוא קשה.

    אלא שהאורגני צועד בצעדי ענק לאותו הכיוון. בדיוק כפי שאתה צריך לרתק את הגולש לדף הנחיתה בקמפיין ממומן, ולגרום לו להישאר כמה שיותר ולבצע פעולה – כך אתה צריך לעשות את אותו הדבר בדף נחיתה של אתר שאותו אתה מקדם אורגנית. היום כבר לא מספיק לעשות אופט' פנימית וקישורים חיצוניים.

    כמובן שזה לא עניין של שחור-לבן, אבל לדעתי האורגני בהחלט מיישר קו עם הממומן (מבחינת UX של דפי נחיתה).

    • המיליונר בפיג'מה   26 ביוני 2011 בשעה 10:53
      (#)

      אהלן,

      המטרה של עמודי נחיתה זה לא להשאיר כמה שיותר את המשתמש באתר. להפך, המטרה זה להוציא את המשתמש כמה שיותר מהר לעבר ה-Checkout.

      לגבי SEO. אני לא חושב שUX קשור לSEO בכלל. מבחינתי זה תמיד הדבר הכי חשוב. זה שגוגל מיישרים עם זה קו, זה בעיה של כל מי שלא עשה את זה. בכל מקרה, לכל אורך "הקריירה" שלי UX היה חשיבות עליונה. גם באורגני.

      ולגבי האופן שהאתרים מתקדמים? כל עוד יש אלגוריתם, ניתן לפצח אותו…

      שיהיה שבוע מדהים.

  15. Aron G   11 באוגוסט 2011 בשעה 15:55
    (#)

    Hi,

    I hope you’re doing well.

    My name is Aron, I’m the acquisition manager at the Fortune Lounge Group.
    I believe that we working together we can combine our knowhow and bring great results.

    Some of our profitable online brands are: Platinum Play, Royal Vegas and 7 Sultans.

    If you have mobile traffic; we have 2 POWER Mobile brands,
    Royal Vegas Mobile and Platinum Play Mobile, Both producing
    GREAT conversion rates and high player value.

    I look forward to hearing from you.

    Regards,
    Aron G
    Aquisition Manager
    [email protected]
    Skype – fortune.afiliados
    Msn – [email protected]
    972-3-5453606
    972-52-6474589

  16. http://maps.google.com.au/url?sa=t&url=httpsoncainven.com   20 באוגוסט 2022 בשעה 6:42
    (#)

    I've been searching for hours on this topic and finally found your post. baccaratcommunity, I have read your post and I am very impressed. We prefer your opinion and will visit this site frequently to refer to your opinion. When would you like to visit my site?

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!