סיפורו של עמוד נחיתה!

בעודי כותב את השורות הללו, אני מאוד נרגש. קשה לי לתאר עד כמה אני מופתע. הסיפור שאני הולך לספר לכם זהו סיפור מדהים, עם מוסר השכל חשוב. אנשים אולי יקראו לזה מזל, אבל לפי דעתי זה לא. זה יכול לקרות גם לכם! במיוחד אם תחשבו על טובת המשתמש ולא על טובתכם האישית או כמה כסף אתם תרוויחו.

ביומים האחרונים, הרגשתי עליה ממש ממש מטורפת במכירות באחד הקמפיינים שאני מריץ. ממש ממש עליה מטורפת. וה-ROI שאני כל הזמן כל כך מדבר עליו עלה לכ-300% (על כל שקל שאני מבזבז, אני מרוויח רווח נקי של שלושה שקלים). התחלתי לבחון מה קרה ומה עשיתי. השינוי היחיד אותו זכור לי שעשיתי, היה להוריד מעט את מחירי הקליקים שלי. מה שעוד יותר היה מטורף, אני משלם פחות על קליקים, ומקבל הרבה יותר תנועה.

אני לא התייאשתי, הרגשתי שאני חייב לחקור את המקרה, ולהבין למה אני מרוויח כל כך הרבה כסף (להבין את מקורות ההכנסה זה המפתח להכל!). חקרתי וחקרתי, וראיתי שהרבה תנועה לאתר שלי הגיעה מאתר כלשהו של כת נוצרית כאוטית, אשר חוזה את סוף העולם ואת סופה של ארצות הברית. המשכתי לחקור את העניין וגילית שהם פרסמו באתר שלהם את המוצר אותו אני משווק. יותר נכון, הם לא פרסמו עליו, אלא יותר המליצו לקנות אותו (לא כאפיליאייט, אלא כמשתמשים). החלק הכי מגניב בכל הסיפור הוא שהם לא קישרו לעמוד המכירה של המוצר, אלא לעמוד הקדם-מכירה שלי!!! בנוסף לכך חקרתי עוד קצת, הבנתי שלכת הזאת יש תוכנית רדיו שבה המליצו על המוצר ועל עמוד הנחיתה שלי, מדהים לא?

עוד נתון מדהים מהמקרה הזה, הוא שלאנשים אשר מגיעים מהאתר של הכת הזו יש יחס המרה (Conversion Rate) של 75% (!!!!)! אני בספק אם מישהו מהסופר אפיליאייטס הגיע ליחס המרה כזה, ועוד מפרסום בחינם. אני מאמין שהיחס המרה כל כך גבוהה, מכיוון שלמכור בכתות יכול להיות משהו ממש קל. ברגע שהמנהיג/אלוהים/המשיח/הנביא או מה שזה לא יהיה אומר לנתינים שלו לקנות, הם קונים! כך זה, בכתות יש חוקים וחובה לציית להם!

את עמוד הקדם מכירה שלי כתבתי במשך 5 שעות, והוא מכיל כ-800 מילים. ממש השקעתי בעמוד, ואני שמח שהעבודה הקשה השתלמה! במהלך כתיבת עמוד הנחיתה שלי לא התמקדתי בטובתי, או במה שיצא לי מזה. לא חשבתי על הכסף שאני ארוויח מהעמוד מכירה, ולא עשיתי חישובי שכר. כל מה שחשבתי עליו זה טובת המשתמש! חשבתי אילו שאלות המשתמש ישאל כשירצה לקנות את המוצר, חשבתי מה הוא יחפש, הצגתי למשתמש מספר אלטרנטיבות. פשוט הכנסתי את עצמי לנעלי הקונה וסיקרתי את המוצר בצורה מושלמת. בנוסף לכך צירפתי כמה מוצרים אלטרנטיביים.

אני חושב שכולנו יכולים ללמוד רבות מהמקרה הזה! עצלנות זה אסון! תבנו עמודי נחיתה, ותחשבו על טובת המשתמש.
בהצלחה לכולם!

21 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אנונימי   6 במרץ 2008 בשעה 21:14
    (#)

    כל הכבוד !!

     

    מזל בחיים תמיד מבורך וכמה שיותר.

     

    החשיבה היום של כל מערכת השיווק באינטרנט היא יותר ממוקדת לקוח ומציבה בעיני המתבונן בדף הנחיתה את כל המענה על מנת לספק לו את התשובות והבטחון בקנייה. 

     

    מזל כזה אני לא מאמין שהרבה נתקלו אבל כמו שאתה מתאר בפוסט שלך היד הנעלמה (אדם סמית) פועלת לעזרתך ולעזרת אחרים בסופו של דבר.

     

    אני אמשיך את הפוסט הקודם שלך ואמליץ לכל הצופים בבלוג הנפלא שלך לפתוח את הספר של "אבא עשיר אבא עני" ולקרוא את עמוד 152 "סיבה מס' 3".

     

    הערה לסיום :היעד היומרני שחשבתי לעצמי שהצבת לך בהתחלה, שלא תצליח לעמוד בו הולך ומתקרב.

     

    כל הכבוד !!!

    • המיליונר בפיגמה   6 במרץ 2008 בשעה 22:11
      (#)

      אהלן ותודה על התגובה.

      אני באופן אישי לא מאמין במזל. לצערי אין לי לידי את הספר "אבא עשיר, אבא עני", כי הספר שקראתי היה מושאל, כך שאני לא יכול באמת לבדוק את מה שרשום שם. בכל מקרה, נראה לי שאני הולך לקרוא את הספר המצויין הזה עוד פעם. הפעם אני אנסה לקרוא את הגרסא האנגלית, אני חייב לשפר את האנגלית שלי אז אני משתדל לקרוא דברים באנגלית עכשיו.

      לגבי היעד שהצבתי לעצמי. אין לי ספקות לרגע שאני הולך לעמוד ביעד הזה!
      מיליון שקל בסילבסטר :)

      נ.ב. תודה רבה על הקישור אשר הבאת אל "היד הנעלמה". לא הכרתי את זה, אבל זה בהחלט נראה לי משהו מעניין מאוד לקרוא. טוב… אני מבזבז זמן, אני טס לקרוא את זה.

  2. אנונימי   8 במרץ 2008 בשעה 11:11
    (#)

    נראה הזוי,

    ניסים יש רק באגדות.

    מזל שיש אינטרנט לספר את הדברים האלה, ולחשוב שכל התמימים כאן מאמינים.

     

     

    • A.M.F   8 במרץ 2008 בשעה 18:35
      (#)

      מה זה משנה אם זה אמיתי או לא?

      יש מה ללמוד מהפוסטים האלה? הפוסטים האלה נותנים מוטיבציה? נותנים השראה?

       

      אז למי כבר אכפת אם זה אוטנתי או בדיה… 

      • המיליונר בפיגמה   9 במרץ 2008 בשעה 0:12
        (#)

        תודה על התמיכה.
        יש אנשים שכואב להם לראות הצלחה, זה טבע האדם.

        • ישראל   15 ביוני 2009 בשעה 5:51
          (#)

          עוד גור וינלי, או איך שכותבים את זה בעברית, סופר אמריקאי אמר: "כל פעם שחבר שלי מצליח, משהו קטן בי מת!"

          אז אל תתרגש, המזל הולך עם הטובים.

          נ.ב. בשיווק ידוע שאחד הדרכים היעילות ביותר לשווק את המוצר הוא פרסומ מפה לאוזן(מישהו ראה אי פעם פרסומת קרוקס במדיה?). ואם אתה באמת משרת את טובת הלקוח, סיכוי טוב לקבל יחס דומה בחזרה.

          • המיליונר בפיג'מה   16 ביוני 2009 בשעה 21:29
            (#)

            גאוני,

            האמת שאף פעם לא חשבתי על זה שאין לקרוקס פרסומת בטלוויזיה :)

            פשוט גאוני!

            (אני מכור לקרוקס)

            • ישראל   16 ביוני 2009 בשעה 23:53
              (#)

              1) אגב, תענה מדי פעם למיילים :)

              2) לא רק בTV, נראה לי הם בכלל לא שמו $ עם פרסום במדיה הקלאסית.

              3) בלוג מצויין, בחיים לא עסקתי בשיווק באינטרנט, ועכשיו גרמת לי חשק ונחישות להתחיל. תודה, תודה, תודה. ו… זה עדיין לא מאוחר? (אני נרשמתי לקופיאק ואושרתי גם, כמו כן אנסה את הדרך של שיווק מוצרים אורגני כפי שהדרכת בפוסטים קודמים על רווח מהיר במטרה ללמוד אנגלית הכנת עמודי נחיתה). אם יש המלצות על פוסטים יותר חדשים, אשמח לקבלם, כי כרגע נאי קורא את הבלוג שלך בסדר כרונולוגי :)

            • המיליונר בפיג'מה   17 ביוני 2009 בשעה 14:14
              (#)

              אהלן ישראל,

              אני עונה לאימיילים פעם בשבוע-שבועיים, כך הכי נוח לי.

              אני ממליץ לקרוא את הבלוג בסדר כרונולוגי :)

              בהצלחה.

  3. abstract   11 במרץ 2008 בשעה 12:24
    (#)

    מיליונר, שאלה לגבי הקמפיינים שלך:
    מהו ה CTR שאתה רואה למודעות אדוורדס?


    ברור שזה מאוד תלוי במילות מפתח, במודעה עצמה וכו',
    ברור לי גם שמה שמשנה בסופו של דבר זה כמה מתוך ההקלקות הללו מומר לרכישות..


    עדיין אשמח לקבל מושג עד כמה אנשים מקליקים על המודעות שלך בדפי חיפוש ובדפי תוכן?
    האם CTR של 0.10% נשמע הגיוני וסביר? או אולי אם זה מתחת ל 1-2% אז חבל על הזמן?

     

    תודה

    נ.ב
    הפסקתי לשאול שאלות תאורטיות. עברתי לשלב המעשי. בזכותך.

     

    • המיליונר בפיגמה   11 במרץ 2008 בשעה 17:56
      (#)

      ה-CTR ההתחלתי אשר אני שואף אליו כשאני מתחיל קמפיין, זה 1%. לאחר מכן 2%.
      כרגע אני עומד על 4%, אבל אני רוצה להגיע ל-8%.
      אם אתה סובל מ-CTR ממש ממש נמוך זה אומר שאתה צריך לבטל את ה-Content Network.

      כל הכבוד,
      עלה והצלח!

  4. אנונימי   11 במרץ 2008 בשעה 20:03
    (#)

     מנסיונך ה"עשיר"…

    יכול להיות שאחוזי הקלקה נמוכים בעקבות הופעה ב-Content Network משפיעים על איכות המודעה?

    • המיליונר בפיגמה   11 במרץ 2008 בשעה 22:16
      (#)

      אהלן
      ראשית אני רוצה לציין שנסיוני לא עשיר. אנח בסך הכל משווק תוכניות שותפים חודשיים.
      אך ממה שאני יודע ומהניסיון המועט שיש לי אני נוהג לבטל את רשת התוכן מאחר ובאופן טבעי יחס ההקלקות בה יורד מה שפוגע באופן ישיר ב-Quality Score. לאחר שאני רואה שהקמפיין כבר מצליח ויש מחירות כתוצאה מחיפושים אני משכפל את הקמפיין ומשתמש בקמפיין החדש רק עבור רשת התוכן.

      באופן טבעי רשת התוכן פחות איכותית מחיפושים ממוקדים.

  5. אנונימי   11 במרץ 2008 בשעה 20:23
    (#)

    מתי אתה מחליט לנטוש מוצר?

    כלומר האם יש קודם יעד CTR ואחר כך במידה ואותו יעד הושג ועדיין אין מכירות אז נוטשים? או שלא משנה ה CTR אם לא מגיעים אחרי X ימים ו/או X הקלקות ו/או X עלות הקמפיין , אז נוטשים?

     

    אשמח לשמוע לדעתך… האם ניתן לקבוע מן כלל אצבע לנטישה שיתפוס לגבי כל מוצר שמשווקים?

     

     

    תודה מראש.

    • המיליונר בפיגמה   11 במרץ 2008 בשעה 22:23
      (#)

      היי
      לפני שאני מתחיל קמפיין אני מחליט על תוכנית פעולה לגבי המוצר. אני חושב שחשוב להחליט מראש מאחר וכך ניתן להתמודד עם התוצאות ביותר קור רוח. בד"כ אני בודק מוצר לאורך שבוע מאחר ויש מוצרים אשר נמכרים טוב בימים מסויימים של השבוע ובימים אחרים פחות טוב. אני משתדל לבחון את המוצר לאורך 400 קליקים. לCTR אין פה כל קשר אבל חשוב לבחון את המוצר מרשת החיפוש ולא מרשת התוכן.

      בהצלחה

  6. פזנוט   6 בינואר 2010 בשעה 17:41
  7. תומר   10 בינואר 2010 בשעה 12:59
    (#)

    אתה כותב 800 מילים בעמוד אחד או שאתה מחלק את העמוד נחיתה לכמה אתרים?

  8. הגולש בזמן   29 ביוני 2013 בשעה 7:40
    (#)

    הגעתי מהעתיד
    השנה היא כמו שרשום ליד שמי , 2013

    סוף העולם לא הגיע, לפחות התעשרת על חשבונם

  9. חופש   9 ביוני 2016 בשעה 14:00
    (#)

    איש יקר,
    אני בן 40,
    נשוי +3 ובעיסוקי מנהל הסדרים פנסיונים בכמעט 15 שנים האחרונות ( ביטוח פנסיוני וכדומה ) והיום אני שותף באחת מחמשת הסוכניות הגדולות בתחום.
    התחום קפץ לי באיזשהו באנר לפני כחודש כשישבתי וחשבתי איך אני יכול קצת לרענן את המוח עם תחומים אחרים ופיתוח ערוצי הכנסה נוספים.
    התחלתי לקרוא את האתר בסדר כרונולוגי ( ובאיחור של 8 שנים….).
    אין לי ידע במחשבים / פיתוח אתרים וכו' אבל אני אדם שלומד מהר ויודע איך לחשוב גם מחוץ לקופסא.
    אם היית מתחיל היום מהתחלה, עם כל הידע שכבר צברת, היית הולך לכיוון של שיווק שותפים ?
    יש לך המלצה לאיזשהו ספר שייתן לי רקע ?
    יש לך המלצה אחרת ?
    יש לך המלצה

    • המיליונר בפיג'מה   20 ביוני 2016 בשעה 7:18
      (#)

      אהלן,

      שיווק שותפים זה בדיוק כמו יועץ פנסיוני. אתה מתווך. יש הרבה דרכים לתווך.

      גם Wobi הם משווקי שותפים…

      כמו שאמרתי, יש הרבה דרכים לתווך.

      אם הייתי שואל אותך, על ספר של איך להיות יועץ פנסיוני, מה היית אומר לי?

      בהצלחה.

      נ.ב. אם הייתי מתחיל היום, עם הידע שיש לי. הייתי עדיין בוחר להיות אפיליאייט.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!