שם קוד: "קישור ישיר" + יציאה לחופשה

אז כמו שאתם זוכרים, העלתי 10 קמפיינים בקישור ישיר (Direct Linking), ולמרות שלא עבר הרבה זמן מאז, אני חושב שהגיע הזמן לעדכן קצת על איך מתקדם הניסוי הקטן שלי, ויש מה לעדכן :) למען האמת, הגעתי אפילו לתובנות די מעניינות. לאחר שאני אעדכן במה שאני רואה עד עכשיו בפרוייקט, אני אספר לכם על חופשה בת שבוע שאני מתכנן לעצמי :)

הבעיות ב-Direct Linking

אני אתחיל דווקא מהבעיות בהם נתקלתי, שחלק מהם היו בעיות צפויות, אבל עדיין רציתי לתת ניסוי. לאחר שבחרתי 10 מוצרים בקליקבנק, עשיתי לכולם מחקר מילים, חילקתי לאדגרופים, וכתבתי 2 מודעות לכל אדגרופ, העלתי את כל הקמפיינים שלי…. הפעולה הזו לקחה לי קצת יותר זמן ממה שלקח לי, אבל כמו חייל טוב, עשיתי את זה :)

ההתחלה הייתה ברגל שמאל, כשהתעוררתי בבוקר, הופתעתי לגלות שגוגל הרחיקו לי שני קמפיינים, מאחר ובקמפיין אחד יצאתי טמבל לגמרי, ובטעות מיקמתי ב-Destenation URL, לינק שבור, אז למי שאמר שגוגל סתם גונבים כסף, אז הנה דוגמא למישהו שהיה מוכן לשלם הרבה בשביל כלום, וגוגל עזרו לי. את הקמפיין השני גוגל פסלו לי בגלל שקצת הגזמתי עם התשומת לב במודעות… יותר מידי סימנים ([email protected]#$%), וגם יותר מידי CAPITALIZATION (יענו כתיבה באותיות גדולות).

בשאר הקמפיינים לא היה לי יותר מזל. ה-Quality Score שלי הוא great, והבידים גבוההים, אבל כנראה שלא מספיק, מאחר ואני לא הייתי מוצג. סה"כ מכל הקמפיינים שלי, היה לי 2 אדגרופים פעילים, מכל קמפיין. זוהי בעיה ידועה מאוד ב-Direct Linking מאחר ואני משתמש ב-Display URL וב-Destination URL ב-URL של ה-Merchant, שמן הסתם משתמשים בו עוד הרבה אפיליאייטס, ולא רק…. גם ה-Merchant עצמו משתמש בו… כך שקיוויתי שאני עדיין אהיה מוצג, אבל מסתבר שטעיתי….

אז מה עושים במקרה הזה?

מה שעשיתי, זה ישר רציתי לקנות דומיין כללי. כמובן שאני לא אחשוף לכם את הדומיין שלי, אבל זה משהו בסגנון goodopinion.com, generalreviews.com, goodchoice.com, וכו… המטרה שהדומיין יהיה כללי. לאחר שקניתי את הדומיין, היה עליי לבנות עמודי נחיתה. אבל רגע… מה עמודי נחיתה?!?! לא אמרנו שזה בדיקה לשיטת ה-DirectLinking? אז כן, זה כן, וחכו בסבלנות…

השלב הבא היה ליצור Subdomain עבור כל AdGroup בקמפיין (שימו לב, זה לכל אדגרופ, ולא לכל קמפיין). למה ליצור סאבדומיין לכל אדגרופ בכל קמפיין? אם אתם זוכרים את הפוסט שלי מלפני כמה ימים על איך לכתוב מודעות PPC אני ציינתי, שבנוסף לכותרת המודעה, ו-2 שורות התיאור, יש לנו שורת בונוס, והיא שורת ה-Display URL, ומהסיבה הזו החלטתי ליצור Subdomain לכל אדגרופ. על מנת שה-Subdomain יהיה רלוונטי עבור מה שהמשתמש מחפש…

אחרי שהיה לי את הסאבדומיינים מה עושים? פשוט שמים IFRAME על כל המסך. למי שלא יודע, Iframe מאפשר לנו להכיל אתר בתוך אתר, ובכך אני יכול להיות מוצג כל הזמן, כי הכתובת שלי, היא שלי, ואני לא מתחרה עליה עם אף אחד, ומצד שני, אני מציג את עמוד המכירה, כך שזה עדיין דיירקט לינקינג, עם טיפה יותר השקעה.

הנה הקוד אשר שמתי בעמודי הנחיתה שלי:










אבל רגע, מה עם ה-Quality Score?

שאלה מצויינת, ומי ששאל מקבל 20% תוספת לציון :) הרי, אם אנחנו נבנה עמוד נחיתה כל כך ריק, בטוח גוגל יתנו לנו סטירה. איזה מין עמוד נחיתה זה שבנוי מ-10 שורות בערך?!?! אני לא מדבר מבחינת המשתמש שרואה בכלל את מכתב המכירה של ה-Vendor, אני מדבר מבחינת גוגל, שמחפשים מילות מפתח הדגשות, ובעצם אתר אמיתי בעמוד הנחיתה שלנו…

לפני שאני אספר לכם מה אני עשיתי, אני רוצה לציין שכל אחד יעשה בה שימוש על אחריותו, כי היא לא אתית לגמרי. ויש אפילו אשר יאמרו שזו שיטה לא חוקית, אז אני מודיע לכם, שכל אחד אשר בוחר להשתמש בשיטה הזו, שישתמש בה על אחריותו ומצפונו בלבד.

מה שאני עשיתי בעמוד הנחיתה, הוא פשוט. פשוט, הסתרתי טקסט, כך שגוגל יראה אותו, והמשתמש… לא! עכשיו, לא סתם באתי וכתבתי הרבה מילות חיפוש והסתרתי אותם, עשיתי משהו אחר. הלכתי לעמוד של ה-Vendor עשיתי Copy למכתב המכירה, ואחרי זה Paste מתחת ל-Iframe, והסתרתי את זה ב-CSS. איך עושים את זה בדיוק? תמקמו את הקוד הבא מתחת ל-Iframe:

PASTE THE Sales Copy OF THE Vendor HERE ! ! !

ומה עם התוצאות?

אוקיי, לאחר מספר ימים שאני מריץ את הקפיינים, אני חייב להגיד לכם שיש לי קמפיינים בהם לא הייתה לי אפילו מכירה אחת. אני עדיין לא מוריד אותם, כי הם עדיין לא עברו את תקופת המבחן אשר הגדרתי להם. אבל יחד עם זאת יש קמפיינים שמוכרים, ואפילו מוכרים לא רע בהתחשב בזה שאני מתזמן את המודעות רק 5 שעות ביום…

אז בסה"כ כמו שאמרתי יש קמפיינים שמרוויחים, ויש קמפיינים שמפסידים, אבל מה השורה התחתונה? האמת, שדווקא בסדר. בסה"כ על כל 10 הקמפיינים, אני מורווח במשהו כמו $20. ומי ששואל, למה אני מבסוט מרווח של $20 על כל 10 הקמפיינים החדשים, כאשר אני היום מרוויח ביום בסביבות ה-$700 מהקמפיינים הישנים שלי? אז התשובה היא פשוטה, גם ה-$700 האלה התחילו מ-$20 שהפכו ל-$30 ואחרי זה ל-$60, וכך הלאה… כאשר אני אחליט אילו קמפיינים ממשיכים איתי הלאה, אז יהיה רווח יותר גדול :)

ו… מה אני אעשה בחופשה שלי?

טוב אז הגענו לחלק שבו אני מספר לכם, שהחל מהיום, אני יוצא לחופשה בת שבוע. אבל אל תדאגו, אני לא טס לחו"ל או יורד לאילת. אני נשאר בבית, פשוט לא אשקיע על שיווק שותפים יותר משעה ביום (על מנת לבדוק שהכל בסדר). בבלוג, אני אמשיך לעדכן כרגיל, מידי יום…

מטרת החופשה זה בעיקר לאגור כוחות חדשים. לנסות לישון יותר מ3.5 שעות בלילה, ואם אפשר אז גם יותר מ-5. אני מתכנן לחזור להתאמן בחדר כושר לאחר 3 שבועות (שבועיים הפסקה מתוכננת + שבוע פסח). בנוסף לכך, מזמן לא קראתי ספרים, ראיתי סרטים, ועוד כל מיני פינוקים…

אפילו בסוף השבוע הבא, אני עלול להצפין לקצת מנגלים עם חברים,
אבל כמו שאמרתי, אין לכם מה לדאוג, אני ממשיך לכתוב בבלוג :)

19 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אבי   26 באפריל 2008 בשעה 17:50
    (#)

    תבדוק את הנקודה הזו:

    10. Will I get referral credit if I hide hoplinks by making them
    open into a frame, iframe, layer, applet, image, or other sub-window
    object?

    No. These are illegal hoplinks. For security reasons, and to ensure
    proper tracking of your referrals, all hoplinks must be targeted to the
    top level of a new or existing window.

     

    למרות שהבנתי שיש לך כבר כמה מכירות

     

    • המיליונר בפיגמה   27 באפריל 2008 בשעה 22:51
      (#)

      אהלן אבי,

      השיטה הזו פועלת, אך לא אמרתי שהיא חוקית. להיפך, אפילו ציינתי שהיא סוג של Grey-Hat. וגם ציינתי שהשימוש בה הוא על אחריות המשתמש בלבד.

      אני בחרתי שכן להשתמש בה, ולשתף אתכם באופן בו אני נוהג, בכל אופן, לכל אחד יש את הבחירה שלו, וכל אחד ינהג לפי רוח מצפונו.

      שיהיה המשך שבוע מהנה.

  2. אבי   26 באפריל 2008 בשעה 17:55
    (#)

    אתה יכול לנסות ולהעתיק את עמוד הנחיתה בשלמותו ולהחליף את הלינקים ללינקים שלך עם iframe והכוונה ישירות לעמוד המכירה עצמו.

  3. stuk   26 באפריל 2008 בשעה 22:47
    (#)

    הבנתי מהמידע בCB שניתן לעשות הפניית 303

    בעזרת קוד PHP

    זאת אומרת:

    <?

    header("location: hoplink");

    ?>

  4. אנונימי   27 באפריל 2008 בשעה 22:30
    (#)

    זה לא חוקי ב- CB ובטח ובטח לא חוקי בגוגל.

    אם עולים עליך מעיפים לך את הקמפיין ואולי יותר מזה.

     

    אנא קרא מתוך חוקי גוגל:

    We do not allow data entry affiliates to use AdWords advertising, but all other affiliates may participate in the AdWords program. However, we monitor and don't allow the following:
    Redirect URLs: Ads that contain URLs that automatically redirect to the parent company.
    Bridge Pages: Ads for web pages that act as an intermediary, whose sole purpose is to link or redirect traffic to the parent company.
    Framing: Ads for web pages that replicate the look and feel of a parent site. Your site should not mirror (be similar or nearly identical in appearance to) your parent company's or any other advertiser's site.

    • המיליונר בפיגמה   27 באפריל 2008 בשעה 22:55
      (#)

      אהלן,

      אנונימי, תודה על התגובה, וזה ידוע לי. חשוב שכל מי שקורא את הפוסט ידע את החוקים.

      אני אצטט כאן את מה שכתבתי לאבי בתגובה למעלה:

      השיטה הזו פועלת, אך לא אמרתי שהיא חוקית. להיפך, אפילו ציינתי שהיא סוג של Grey-Hat. וגם ציינתי שהשימוש בה הוא על אחריות המשתמש בלבד.

      אני בחרתי שכן להשתמש בה, ולשתף אתכם באופן בו אני נוהג, בכל אופן, לכל אחד יש את הבחירה שלו, וכל אחד ינהג לפי רוח מצפונו.

      שיהיה המשך שבוע מהנה.

  5. פופה   15 ביולי 2008 בשעה 16:09
    (#)

    הי

     

    יש לי בעיה מסויימת עם iframes:

    כשאני עוטף את ה-offer ב-iframe כפי שהדגמת למעלה, והמשתמש לוחץ על אחד כפתורי ה-buy now ועובר לטופס המכירה של cb, ה-iframe נשבר, ה-url בדפדפן מתחלף המאתר שלי ל-URL של cb וכפתור ה-back של הדפדפן לא עובד (זה קורה רק באקספלורר של microsoft- בפיירפוקס כפתור החזרה פעיל, אך רוב הגולשים משתמשים באקספלורר…)

    כך שבעצם הקונים נשארים תקועים בטופס המכירה ואין להם דרך לחזור לעמוד הנחיתה.

     

    נראה לי שזה מוריד אחוזי המרה בצורה משמעותית.

     

    האם נתקלת בזה? האם יש דרך שכפתור החזקה יהיה פעיל בדפדפן כשעוטפים את ה-offer ב-iframe?

     

     

    תודה!

     

    • המיליונר בפיגמה   16 ביולי 2008 בשעה 10:32
      (#)

      הממממ….

      נראה לי שגם אצלי זה קורה, אבל אני כבר לא עושה דיירקט לינקינג, כך שלא ממש התעמקתי בלמצוא פתרון לבעיה הזו.

      בהצלחה.

      • פופה   16 ביולי 2008 בשעה 22:28
        (#)

        …האם אתה בונה עמוד נחיתה עבור כל נישה חדשה שאתה בודק?

        זה לא יותר מדי השקעה, בהתחשב בעובדה שהרוב המוחלט של הקמפיינים/נישות/ניסיונות לא מוצלחים בסופו של דבר?

         

        נב למה שלא תטמיע כאן הודעות אוטומטיות למשתמשים, שישלחו לאימייל שלהם כאשר יש תגובה לתגובה שלהם?

        למשל ככה:

        http://drupal.org/project/comment_subscribe

         

         ננב היו לי היום 3 מכירות ראשונות מCB !!!

         

         

         

        • המיליונר בפיגמה   17 ביולי 2008 בשעה 13:58
          (#)

          קודם כל, כל הכבוד על ה-3 מכירות הראשונות שלך שהיו לך בקליקבנק. אני שמח מאוד, ומקווה מאוד שתדע להוציא את המקסימום מהקמפיינים שלך. :)

          לגבי ההמלצה שלך, נשבר לי קצת ה-*** מדרופל, אני רוצה לעבור לוורדפרס, אבל לא מוצא את הזמן, ברדע שאני אעבור, יש כל כך הרבה פלאגינים שאני רוצה להתקין, וזה אחד מהם.

          שיהיה המון בהצלחה בהמשך :)

  6. yoyo   12 במאי 2009 בשעה 14:46
    (#)

    כמה שאלות חשובות, בתור טירון בתחום הייתי שמח לדעת:
    1. לאן נעלמו הקודים בפוסט? אתה כותב "הנה הקוד אשר שמתי בעמודי הנחיתה שלי:" ואין קוד
    2. מה זה iframe? קוד html?
    3. הנושא של iframe (אם הבנתי נכון) הוא פתח לדיון על cloaking ועל כלים טכניים חשובים אחרים בעזרתם אתה יכול להציג את עמוד הספק תחת דומיין שלך. קראתי ששימוש ב cloaking עלול לפגוע בקידום אורגני, אז לא ברור אם כדאי או לא?
    4. אתה כותב שהעתקת את מכתב המכירה ושמת אותו תחת ה-iframe ואז הסתרת על ידי CSS – בשביל שלא מכיר את התחום – כתבת סינית. אתה יכול קצת לפרט מה זה אומר? ואם העתקת מלל שקיים באתר אחר – הרובוט של גוגל לא יוריד לך QS?

    • המיליונר בפיג'מה   13 במאי 2009 בשעה 19:25
      (#)

      אהלן יויו,

      אני אודה לך מאוד אם תשקיע קצת מזמנך בלימוד HTML. זה קל מאוד, וכל השאלות הללו יפתרו. הפוסטט הזה מסתמך על כך שאתה כבר יודע HTML. אני מצטער שלא יכולתי לעזור יותר, פשוט אני לא מדריך ל-HTML.

      שיהיה בהצלחה,
      -יגאל.

  7. yoyo   5 ביוני 2009 בשעה 20:23
    (#)

    חקרתי קצת, הבנה שלי ב-HTML השתפרה (זה לא כזה קל כשנכנסים לקודים מורכבים יותר, הבסיס אכן קל) אך מה שחשוב זה הרלוונטיות לגוגל – איך מנוע החיפוש מתייחס להסתרה של תוכן בתוך קובץ ה-CSS. לפי מה שקראתי זה מתכון די בטוח לגוגל סלאפ, אבל אני מתחיל לחשוד שאם אתה "גונב" קצת בזה שאתה מכניס תוכן לקובץ ה-CSS (קובץ העיצוב למי שלא יודע – ואני לא ידעתי חשבתי שזו שפה כמו HTML) אבל מצד שני מספק מידע או תוכן אחרים, כותב מודעה טובה וכו זה מתקזז ואז כן אפשר להסתיר.

    בנוסף, אין כזה דבר iframe על כל המסך, יש את הפקודה frameset
    iframe זה להכניס עמוד בתוך עמוד אחר ואתה רוצה שיראו את האתר של המוכר תחת הדומיין שלך.

    תקן אותי אם אני טועה, אבל עשית frameset, והעתקת תוכן לקובץ ה-CSS.

    • המיליונר בפיג'מה   16 ביוני 2009 בשעה 19:36
      (#)

      אהלן,

      אני מתכוון ל-Iframe על כל המסך! שאותו אתה מעצב באמצעות CSS:
      width: 100%; height: 100%;

      ויש עוד כל מיני טריקים של בי אס אס.

      שבוע טוב,
      -יגאל.

  8. yoyo   18 ביוני 2009 בשעה 13:58
    (#)

    הבנתי, זו פקודת CSS בתוך HTML, אתה משתמש עדיין ב-iframe או בונה דף נחיתה ומשלב iframe לדוגמא עם דף סיקור?

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!