למה מיתוג זה זבל? בקשה: רק אל תרביצו לי אחרי זה

מיתוג

מיתוג

האם קרה לך פעם שמישהו, בואו נגיד גורו, או סתם מומחה מיתוג כלשהו אמר שאתם צריכים מיתוג? לא משנה אם זה מיתוג אישי, מיתוג עסקי או מיתוג שקר כלשהו… האם מישהו מכר לך פעם את החלום של להיות מינימום הסטארבאקס הבא?

אני מיד אגיע לנקודה, רק קודם יש לי עוד שאלה… האם הגעת לנקודה בה פתחת עמוד פייסבוק בשביל למתג את המותג שלך? ובמקרה או לא במקרה, קראת לקבוצה בשם "המותג" שלך, בואו נגיד "נגריית משה ובניו"…. כן, כן, אני יודע שהבטיחו לכם שאם תקימו עמוד בפייסבוק ותקראו לו "נגריית משה ובניו" אתם תביאו לקוחות, והכסף יזרום… אז אמרו לכם…

המיתוג ושברו

מיתוג אישי בפייסבוק או ספאם אישי בפייסבוק

מיתוג אישי בפייסבוק או ספאם אישי בפייסבוק

ולמה בעצם אני כל כך מזלזל ברעיון? דמיינו מצב היפוטטי כלשהו, או לא כל כך… שמישהו באמת מציע לך לעשות Like על עמוד שנקרא "נגריית משה ובניו" או "דודו מומחה שיווק באינטרנט" או אפילו שם "אינטרנטי" כמו "סייברקרייזימאדאפאקר מיתוג אישי באינטרנט"… אני לא יודע מה איתך, אבל אני כבר מזמן הפסקתי להסתכל בעמוד הזה של ההזמנות…

ונכון… אם תעשו עמודים למותגים שלכם שאף אחד לא מכיר, אתם תקבלו מספר לייקים עם זאת  צר לי לאכזב אתכם, הלייקים האלה יבואו מכל הלייקאהוליקים שלוחצים לייק על כל דבר ולכן הלייקים האלה לא שווים כלום למיתוג שלך. לא משנה כמה חישובים עיתון גלובס יעשה, אי אפשר למדוד לייק, הכל תלוי בתהליך השיווק ההתחלתי של העמוד פייסבוק.

אבל מלמדים מיתוג באוניברסיטה…

אוקיי, אני לא אתווכח איתך בכלל אם קיים דבר כזה שנקרא מותג או לא. מותגים קיימים, ולראיה קוקה קולה, סטארבקס והאהוב עליי… קרוקס. ועל אותה המשוואה, אם קיימים מותגים גם קיים המיתוג….

טוב נו, בערך…

השאלה היא כזאת: האם אתם קוקה קולה, סטארבקס או קרוקס? והתשובה היא לא, ולכן אין לכם זכות למתג את את עצמכם, כי אתם לא באמת מותג!

צר לי להיות זה שאומר לך את זה, עם זאת יש לי מספיק ניסיון בשיווק בשביל להגיד לך את זה, כך שאני בטוח שתבין את זה, לפחות חלק מזה וזה גם יהיה בסדר:

בעידן המודרני, ללקוחות לא איכפת ממך! אתם לא מעניין אף אחד (חוץ מהמשפחה והחברים שלכם כמובן), הכל סובב סביב הלקוח, ובדיוק מהסיבה הזו, אין צורך להשקיע זמן וכסף במיתוג… כי הכל סובב סביב הלקוח ולא סביבך…

אז מה עושים בכל זאת בשביל להיות מותג?

לאחר שהודיתי שישנו דבר כזה מותג, ויש כזו מילה מיתוג ומובן שרק תקפתי את הדרך שבה עושים את זה היום, נשאלת השאלה איך באמת בונים מותג?

והתשובה היא פשוטה…

היא הרבה יותר פשוטה ממה שחושבים…

ועם זאת, את מכירים אותי, ויודעים שאני לא אוהב לעשות חיים קלים, אז אני אסבך את העניינים ואשאל אותך שאלה:

מי בכלל צריך לבנות את המותג שלך? ואיך עושים מיתוג נכון?

אם כבר דיברנו על קרוקס… שזה אולי המותג האהוב עליי, מאחר וזו הנעל (כן הם עושים גם נעליים סגורות) היחידה שלא כואב לי לנעול אחרי שנים של סבל (מה לעשות, לא בחרתי מידה 48)!

איך שמעתי על קרוקס? זה לא היה מפרסומת, זה לא היה מפלאייר וזה לא היה מ-Like Page בפייסבוק. שמעתי על קרוקס מחבר טוב שהמליץ לי לקנות אותם. ואיך החבר הטוב הזה שמע על קרוקס? מחבר טוב אחר, ואיך החבר הטוב האחר? לא יודע, וזה לא ממש משנה, הנקודה הובהרה!

מי שבונה את המותג, זה הלקוחות ולא החברה! תפקיד החברה זה לתחזק את המותג, את המיתוג עצמו עושים הלקוחות המרוצים… אלה בדיוק אותם הלקוחות שיעמדו בתור כל הלילה בשביל לקנות מכשיר של אייפון שלא עובד, ואלה בדיוק אותם הלקוחות שיבואו להרצאה אל מול 1000 איש לבושים בקרוקס.

למי כן מותר למתג את עצמו בעזרת עמוד בפייסבוק?

תראו, אני לא רוצה להיות מניאק או חרא או משהו כזה… פשוט יש לי פריבילגיה, והפריבילגיה היא שאני לא מנסה למכור לך כלום, אני לא נותן שירותי יעוץ… לכן, בדיוק בגלל שאתם לא משלמים לי כסף, אני יכול להתפרע כך, לצאת נגד הזרם, ולהגיד את האמת העירומה!

והאמת היא, שאתם יכולים לפתוח לעצמכם עמוד בפייסבוק עם המיתוג של עצמך, כל אחד יכול… אני לא שוטר פייסבוק או משהו כזה. הנקודה היא… שאני מתחנן בפניך לטובתך, אל תשקיעו בזה זמן ולא כסף. פשוט פתחו אותו ועזבו אותו לנפשו….

תנו ללקוחות שלכם לעשות את העבודה…

ובזמן שהלקוחות יקחו על עצמם את עבודת המיתוג, השקיעו בהבאת לקוחות באופן ישיר. תדאגו ללקוחות ותנו להם ערך מירבי… דאגו שיהיו מרוצים! זה גם לא יהיה בושה מבחינתך לבקש מהלקוחות שיפנו אליך את חברים שלהם שאולי יהיו מעוניינים…

רק כך ניתן יהיה לבנות מותג! כשאתם לא בונים אותו!

וכשמאגר הלקוחות המרוצים שלך יהיה גדול מספיק, רק אז ניתן להשקיע קצת זמן בשימור לקוחות/שימור מותג.

כלל האצבע הוא כזה: הלקוחות בונים את המותג, אתם מתחזקים! זה פשוט…

חוקי המיתוג כמו שאני מאמין בו

  1. חשוב לדאוג לפזר את הכסף בחכמה! כל שקל מושקע בהבאת לקוחות באופן ישיר. כל מה שלא מביא לקוחות באופן ישיר כגון: עיצוב, לוגו, צ'אצ'קס שמקשטים הם מיותרים.
  2. שימור לקוחות זה חלק קריטי! דאגו להיות בקשר עם הלקוחות שלכם ולדאוג שיהיו מרוצים. כשאתם מבינים שהם מרוצים, ניתן לבקש מהם להביא חברים… או במקרה הגרוע, לתת להם שוחד שיביאו חברים :)
  3. דאגו להשתלט על קהילות. כלומר, אם ישנם פורומים, עמודים בפייסבוק או מאגרים של אנשים שהם לקוחות פוטנציאליים. כן, אני מדבר על שיווק גרילה/שיווק שיחתי. או אפילו יותר טוב, להתחבר עם מובילי דעת הקהל של הקהילות האלה.
  4. תצרו קהילות! לידיעתכם: אני זלזלתי (ואחרי זה אמרתי שמותר) ברעיון של ליצור קבוצה בשם "נגריית משה ובניו", עם זאת ניתן לא אמרתי שאסור ליצור עמוד בפייסבוק בשם "הכוחות האל טבעיים של עץ האורן ושילובם במגירות". שימו לב איזה יופי עובדות הקבוצות של הספאם – אני מדבר על "בר רפאלי חושפת…" וכו… אני לא אומר תעשו ספאם, אני אומר תקראו לעמודים שלכם בשמות חכמים.
  5. לא מדברים על פייט קלאב.

חכם בלילה להגיד לא על מיתוג כשאתה מותג

פעם, כשכתבתי שורה על למה לא למתג… תקפו אותי אמרו לי שהבלוג שלי מותג, ואיך זה שאני יוצא נגד מיתוג. אז הנה מה שעשיתי בשביל להפוך את הבלוג למותג:

  1. העיצוב של הבלוג די פשוט, אבל אני אוהב אותו. לא הוצאתי עליו שקל.
  2. אני משתדל לכתוב יותר מפעם אחת בשבוע
  3. כשעוד אף אחד לא הכיר אותי. נכנסתי לפורום אשר היה הפורום הפופולארי ביותר באותה תקופה לקידום אתרים, והגעתי שם תוך תקופה של שלושה חודשים לכמה מאות פוסטים.
    רמז: לא כתבתי אני תותח, אני מלך, אני גאון…. פשוט עזרתי לאנשים…
  4. יצרתי את הבלוג הזה שהוא קהילה מדהימה של אנשים שעוזרים אחד לשני בתחומי השיווק והכסף באינטרנט.
  5. ונחשו מה? אתם הם אלו שסיפרתם עליי… אתם הם אלו שדחפתם אותי… הכל זה בזכותכם… העבודה היחידה שנותרה לי זה רק להמשיך לכתוב…

ותחשבו על זה בהיגיון. נגיד ניקח מותג ונמשיל אותו ליישות, ונדמיין לעצמינו שני מותגים נפגשים ברחוב. סליחה, שני אנשים נפגשים ברחוב. כל אחד מהאנשים הללו אומר אני תותח, אני הכי טוב, אני מלך. האם תמינו לאנשים כאלה?

ומצד שני, נניח שאתם פוגשים מישהו זר לחלוטין. הבנאדם הזר הזה, כל הזמן שואל לשלומכם ומנסה לעזור, ואפילו מצליח. בזמן שאתם יושבים בבית קפה, המלצרית באה ואומרת לך: "וואוו, הוא תותח! השולחנות עץ שלו הם הכי טובים בארץ", ואז מגיע עובר אורח ואומר: "וואו, אדוני אני מעריץ של הדברי עץ שלך" וכשהבנאדם השלישי יגיע ויגיד משהו, אתם תדעו, הבנאדם שלו אתם מקשיבים כרגע הוא תותח! כי כך זה… שיווק המלצות (Endorsed Marketing), זו הדרך הכי חזקה שנוצרה לשיווק אי פעם…

ובחזרה לבלוג המיליוניר בפיג'מה, כן אין לי בעיה להודות בזה… אתם הפכתם את הבלוג למותג, וכן אין לי בעיה להודות בזה, אני שוקד בימים האחרונים בלשפר את השימור לקוחות שלי. ואחד הדברים שעליתי עליהם הם שבפרופיל האישי שלי בפייסבוק אני לא עושה כלום, כי מצד אחד יש שם הרבה אנשים שמכירים אותי מהבלוג ומצד שני חברים שתחומי העניין המשותפים שלנו הם שונים ולכן…

נמנע ממני מלתת למעריצי הבלוג עדכונים שוטפים לגבי פוסטים מעניינים אותם אני קורא אשר יכולים לסייע לכם או סתם לשלוח עדכון של תגלית חדשה שלי. הרבה פעמים במהלך היום יש לי הרבה הברקות קטנות שראויות למשמע אזניים אך לא ראויות לפוסט, כך שזה יהיה מגניב אם תעשו לייק על העמוד החדש של הבלוג בפייסבוק… אשר קראתי לו על שם הבלוג.

כן, מותר לי להיות קצת נרקיסיסט אחרי כמעט 3 שנות תרומה לקהילה, אז קדימה, תעשו לי לייק:

נ.ב. אם קראתם השבוע בסטטוס שלי בפייסבוק שאני כותב את הפוסט הכי טוב בחיים שלי. אז לא, זה אמנם פוסט שישבתי עליו 3 שעות, אך את הפוסט הכי טוב בחיים שלי אני רוצה לכתוב קצת יותר זמן… סורי שציפיתם, זה לא זה!
נ.ב.2. אם בכל זאת החלטת ללכת על מיתוג כמו שאחרים מלמדים ולקרוא לעמוד פייסבוק שלך  על שם המותג הלא קיים, חשוב לדואג לעדכן את הסטטוס לפחות כל שעה… ואני לא מדבר על סטטוס של הלכתי חירבנתי, אלא תנו מידע מועיל!!!
נ.ב.3. לא שכחתי את הסקר שהבטחתי מזמן. להזכירך, אני רוצה לערוך בקרוב סקר על מנת למפות את הצרכים של משתמשי הבלוג עם כלי סטטיסטי מגניב שיש לי. ברגע שאני אמפה את הצרכים, הבלוג יהיה "ורוד יותר"
נ.ב.4. שכחתי לשאול את השאלה הקבועה, מה דעתך?

45 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. האמן החדש   21 בספטמבר 2010 בשעה 0:11
    (#)

    אחלה פוסט :)

    ממש דרך יפה להציג דברים, בדיוק הייתה לי שיחה היום עם מישהו לגבי מה זה אומר להיות מנהל שיווק מדיה חברתית לחברה, ואמרתי לו שיש בזה הרבה שטויות – שבמקסימום האנשים שם מציעים לפתוח פאן פייג' ולקדם אותו, קצת מפספסים פואנטה מסוימת, יש המון דברים שאפשר לעשות כדי לפתח יחסים עם הלקוחות שלך.

    אני גם חושב שמיתוג היא דרך של חברה גדולה לגרום ללקוח לעבור מהכורסא, וללכת לסופר/חנות ולקנות את המוצר, באינטרנט אפשר להניע אותם לקנייה בצורה שונה… במיוחד אם זה משהו שאפשר לקנות דרך האינטרנט…

    • המיליונר בפיג'מה   27 בספטמבר 2010 בשעה 17:28
      (#)

      אתה צודק ברוב מה שאתה אומר, עם זאת מיתוג זה בדיוק ההפך. לנקוט פעולה זה הדבר האחרון שזה עושה… אם כבר אז מה שזה עושה זה אם כבר החלטת לקום מהכורסא וללכת לסופר, אז זה שתעדיף מותג א על ב.

  2. שרון הוד   21 בספטמבר 2010 בשעה 0:35
    (#)

    פוסט מצויין!
    דף בפייסבוק הוא לא מיתוג, הוא רק אמצעי לדיאלוג עם הלקוחות, כמו "מועדון לקוחות". בעבר זה היה באמצעות משלוח דברי דואר, אח"כ משלוח אימיילים והיום תקשורת ע"ג דף בפייסבוק.
    אני בונה מותג בינלאומי כבר כמעט 3 שנים והגעתי למצב שכרגע רוב התנועה שמגיעה ממנועי חיפוש מתבצעת ע"י שמקלידים את שם המותג שלי בחיפוש. זה פשוט פנטסטי, כי ממש לא מעניין אותי Google Instant או Google Distant, פשוט רושמים את השם של המותג ואני ראשון בחיפושים.
    כמובן שזה נבנה לאורך שנים "בדם ויזע" כדי ליצור אלפי לקוחות מרוצים כל שנה, אבל זה משתלם בטווח הארוך.

  3. He - Imcouple   21 בספטמבר 2010 בשעה 7:45
    (#)

    בדיוק כמו שגוגל מודדים את האתר על סמך מה שאחרים אומרים עליך (לינקים נכנסים) באותה צורה גם נמדד המיתוג על סמך מה שאנשים אומרים.

    ככל שמי שממליץ עליך יותר משפיע ובעל דעה בתחום, הדעה שלו תהיה יותר חשובה עבור המיתוג שלך.

    מדד ה PR הוא בעצם מדד המיתוג של גוגל לאתרים (ההקבלה היא כללית ויש כמובן דברים שונים).

  4. ליאור ברקן   21 בספטמבר 2010 בשעה 8:56
    (#)

    פוסט מעולה וחשוב, בעיקר בעידן שבו כולם דוחפים לך שאתה חייב יצוג במדיה חברתית ולהיות מותג ולפרסם ולעדכן ולשפר ולייעל ושאר ירקות ורק דבר אחד חשוב אנשים תמיד שוכחים.

    הזמנים משתנים, הטכנולוגיה משתנה, בני אדם ויחסי אנוש זה המשתנה ה"קבוע" במשוואה. אנשי המיתוג בשקל ברשתות חברתיות מלמדים בעלי עסקים להסתכל עלינו לפעמים כאילו היינו פס יצור שאו מכניס כסף או שעדיין לא ושוכחים שגם לנו יש צרכים ורצונות ולא ממש אכפת לנו ממה שהם רוצים למכור אלא מחפשים את מה שעונה לנו על צרכי אותו הרגע.

    עם זאת, אם רק יהיה להם אכפת מספיק להבין מיהו הלקוח שלהם באמת ומה הוא באמת מחפש והם היו משקיעים בלהיות קודם כל בני אדם שמתקשרים עם בני אדם (במקום לתת להם לשוטט במעלה מענה טלפוני אוטומטי למשל) ואכפת להם שהלקוח באמת יקבל את השירות הטוב ביותר, היו להם גם יותר לקוחות וגם מיתוג יותר חזק.

    שיווק יכול להפוך עסק למצליח, מוצר טוב יכול להיות תוספת מעולה, יחסי אנוש טובים ושירות שנותן לך תחושה של בית… זה הבסיס ליצירת מותג. תבוא לפלאפל הזקנים בחיפה ותבינו על מה אני מדבר…

  5. פרדיגמה   21 בספטמבר 2010 בשעה 9:25
    (#)

    פוסט נפלא כתוב בצורה יפה מאוד. בעקרון צריך שיהיה לך מוצר טוב על מנת להתחיל למתג אותו. נכון חשיפה היא דבר טוב. כיום קיימת הזנייה של המושג מיתוג ובכלל של תחום השיווק. ביטוי לכך ניתן לראות באסכולת המיתוג בפייס בוק. הרעיון המרכזי מאחורי שיווק ויצירת מותג ברשת הוא נכון אבל משום מה לא עובד. מותגי אינטרנט אמיתיים מתרחשים היכן שיש אינטראקציה עם הגולש. הרבה מהמוצרים האינטרנטיים לא מוכרים חלום, סטאטוס או תדמית אלא שירות ידע וכולי ומכאן הקושי האמיתי בייצירת באז סביב מותג. פייס בוק מהווה כלי נפלא ליצירת קשרים וחסיפת מוצרים. הבעיה שוב שזה לא כול כך עובד. יש קושי במיקוד קהל המטרה – קל להגדיר אותו אבל לא תמיד קל לחדור אליו צד נוסף הוא שהרבה גולשים רואים ברשת החברתית כסלון האישי שלהם ולכן הם לא מעוניינים בפרסומות ובמיוחד כאלו שהן כול כך לא רלוונטיות ומשעממות.
    מצד שני כחלק מהחברה הקפיטליסטית יש מגמה מאוד ברורה של בעלי ההון ואמצעי היצור :) לשעבד את הפורלטריון או הגולשים במקרה זה גם בזמנם הפנוי. שוק העבודה הינו שוק תחרותי בו כול אדם מתמודד מול אלפי מתחרים אחרים מנהלי החברות יעשו כול דבר בכדילהוזיל את הייצור והלגדיל את ההכנסות. מלאי גדול של מועמדים מפוחדים הם קהל המטרה. לאחרונה נחשפנו למספר כתבות במדיה הפופולארית שמדברות על כך שמנהלי משאבי אנשו בודקים מועמדים למשרות על ידיד ניתוח הפרופיל החברתי שלהם ברשת. נכון כאן נכנס מיתוג אישי. מצד שני תמיד עולה השאלה מי רוצה להיות מותג? או מוצר?

  6. גיא   21 בספטמבר 2010 בשעה 11:30
    (#)

    חברים יקרים/יגאל,
    מישהו מכם נתקל בבעיות בעבודה עם רשת השותפים "neverblue"? היו לי הכנסות בשווי 250 דולר מהם ישר על ההתחלה, ופתאום באופן מפתיע העמלות הפסיקו להתעדכן.. כביכול אין המרות… אבל הקליקים ממשיכים בגוגל ובבינג וכלום מבחינת neverblue… יש מצב שהם עובדים עליי ומעקלים לי את העמלות? אני כבר לא יודע מה לחשוב… ישר על ההתחלה היו לי 10 המרות ופתאום נפסק ואין אף המרה…

    בבקשה תנו עצה.
    תודה.

    • יוש   22 בספטמבר 2010 בשעה 21:58
      (#)

      היי,

      אני עובד עם NeverBlue כמה חודשים
      גם לי היו המרות טובות בחודשים האחרונים, ואז זה הפסיק …
      פשוט גילתי שהפסיקו את הקמפיין, כלומר שהוא הורד מהרשימה (המפרסם הפסיק להריץ את הקמפיין)
      לא נורא, קורה..

      אני קיבלתי מהם צ'קים, אין איתם בעיות
      הכי פשוט, צור קשר עם ברנרדו, האפלייט מנג'ר שלך.

    • יוני   24 בספטמבר 2010 בשעה 13:06
      (#)

      אל תמהר לשפוט, יש מוצרים שהבום הראשוני שלהם אדיר ואח"כ השוק הופך רווי. לעומת זאת אם אתה משוק עשרה מוצרים ומעלה אצלם וכולם הפסיקו למכור באותו זמן כדאי שתבדוק מה קורה. את רוב ההצעות של neverblue אפשר למצוא גם אצל קופיאק אז אתה יכול לנסות להריץ את אותם הצעות דרכם ולבדוק מה הבדל. neverblue נראים לי די אמינים וגם בפורומים גדולים לא תוקפים או מתלוננים נגדם.

      • יוש   24 בספטמבר 2010 בשעה 14:05
        (#)

        צודק, לא צריך למהר ולשפוט

        במקרה שלי, זה היה מוצר אחד שקידמתי – ופשוט הורידו אותו.

        אגב, במקרה כזה, אפשר להפנות את הטרפיק למוצר אחר.

  7. מאור קפלנסקי   21 בספטמבר 2010 בשעה 18:45
    (#)

    בגדול אני מסכים עם רוב מה שכתבת (למרות שאולי אני נכנס להגדרה שלך לאותם "מומחי מיתוג אישי"…)
    והכי מסכים עם זה שהלקוחות עושים את המותג ואם אתה לא מביא ערך מוסף.. לא יעזרו לך גם מליון לייקים

  8. תפוז מכני   21 בספטמבר 2010 בשעה 19:18
    (#)

    טוב אז איך אני ממתג את עצמי בתור משווק ויאגרה?

  9. תפוז מכני   21 בספטמבר 2010 בשעה 19:23
    (#)

    טוב אני מרגיש שאני חייב לכתוב את זה אז ככה…

    יגאל היקר, אני כל כך רוצה להיות עשיר משיווק שותפים שאני לא מוכן ללמוד בכלל, אני מעדיף לעלות בבלוג שלך ולשאול שאלות מטומטמות במקום להגדיל ראש ולחפש בפורומים, גוגל, וכו…

    יש מצב אתה נותן איזה הלוואה?

    ומילים אחרות… אני ציני?

  10. איתי   21 בספטמבר 2010 בשעה 21:30
    (#)

    רק "מותג" צריך למתג את עצמו?
    מה ההגדרה שלך למיתוג?
    לדעתי על מותג צריך להסתכל בפרמיה שהוא לוקח על המוצר בהשוואה למתחרים
    ברגע שיש לך חנות ואתה פותח אותה באזור תעשייה או במרכז העיר יש הבדל מבחינת המיתוג שעשית לעצמך ובמרכז העיר תוכל לגבות פרמיה גבוהה יותר (שידור יוקרה אמינות וכולי וכולי)
    אותו דבר קורה עם הלוגו העיצוב של האתר וכולי וכולי
    מותג אמור לשקף איך אתה מגדיר את המוצר/חברה שלך למי אתה פונה וכולי…
    לכן אני חושב שיש עניין למיתוג גם ובמיוחד לעסק הקטן ולעסק שרק נפתח
    קודם שיהיה לך ברור מי אתה אחרי זה תגיד לאחרים מי אתה…

  11. פבל ישראלסקי   22 בספטמבר 2010 בשעה 1:20
    (#)

    פוסט מבריק יגאל, אהבתי את הדרך בה הצגת את העניין! :)

    לגבי מה שכתבת על הזכות למיתוג:
    השאלה היא כזאת: האם אתם קוקה קולה, סטארבקס או קרוקס? והתשובה היא לא, ולכן אין לכם זכות למתג את את עצמכם, כי אתם לא באמת מותג!

    אני לא הכי מסכים עם זה.

    כלומר אני מסכים עם הקונספט שהצגת לקראת הסוף שבתחילת הדרך כדאי לדאוג להגדיל את מערך הלקוחות ורק כאשר יש קרקע מוצקה אפשר להשקיע במיתוג, אבל אני לא מסכים שמישהו בתחילת הדרך לא צריך להשקיע בכלל במיתוג. כי הרי אם לא תמתג את עצמך אתה תקטין את הסיכויים להבליט את הבידול שלך על פני המתחרים – ואז איך תשיג לקוחות? זה ממש הקייס הקלאסי של הביצה והתרנגולת……אם המתחרים כן ישקיע במיתוג בניגוד אלי בנוסף להגדלת מערך הלקוחות שלהם – יש להם יתרון מראש.

    אני פשוט חושב שתמיד צריך לשים דגש על מיתוג, פשוט בהתחלה זה יהיה דגש מינורי מאד שיגדל ביחס ישיר לכמות הלקוחות.

  12. שי קרקו   22 בספטמבר 2010 בשעה 9:45
    (#)

    זה דחוף מאוד – אני מחפש תוכנית שותפים שמשלמת עבור קליק מישהו מכיר תוכנית שותפים כזאת ואמינה?

    הבנתי שיש תוכניות שותפים שמשלמות לקליק 5$ ואפילו 10$ לקליק ויש שיותר.
    אבל אני לא מכיר,מישהו מכיר?

    • איתי   22 בספטמבר 2010 בשעה 15:17
      (#)

      אם תמצא שלח לי גם…
      אין דבר כזה חבר הכסף לא בא בקלות תתחיל לעבוד קשה ולא לחפש קיצורי דרך

    • יונישליטהרשת   24 בספטמבר 2010 בשעה 13:02
      (#)

      mediatrust התחילו לעבוד ב cpc ומשלמים על קליקים, אבל תיזהר כי כל מפרסם שלהם בודק כל קליק בזכוכית מגדלת, אז לא הייתי בונה על זה.

  13. ישעיהו ריב   22 בספטמבר 2010 בשעה 11:06
    (#)

    יגאל, תודה על הפוסט הזה שמעורר למחשבה נוספת לגבי מיתוג ואי מיתוג.

    בנושא של קידום אתרים יש תמיד את השאלה – איזה דומיין לקנות,
    כזה שימתג אותי או כזה שיקדם אותי?
    בכל מקרה שם המוצר או השירות המקודם בתוך שם הדומיין נותן יכולת קידום טובה יותר,
    ולפעמים זה גם הולך ביחד.

    אני בדרך כלל הולך על דומיינים שבהם יש פחות ערך למיתוג, הדבר בולט בשמות מתחם ישראליים שנראים משהו כמו http://xn--7dbdb2bnqvj.co.il/
    ואז אנשים מגיעים אכן בגלל הצורך שלהם ועם קצת עבודה נשארים והופכים ללקוחות. ועם עוד הרבה עבודה הופכים ללקוחות מרוצים שתורמים לשם המותג.

    מעניין אותי איך אנשים נוספים עובדים, בבלוג של פבל למשל לפני כל כותרת יש את שם המותג askpavel. אצלך את סימני ה- $.
    אז, איך אתה, יגאל, עובד בנושא הדומיינים שאת מקים עליהם אתרים? איך אחרים?

    תודה

    ישעיהו

    • המיליונר בפיג'מה   27 בספטמבר 2010 בשעה 17:49
      (#)

      אהלן ישעיהו,

      שים לב שישנם הרבה אנשים כותבים בכותרות של העמודים
      כותרת | שם האתר
      אני כותב "המיליונר בפיג'מה" רק בעמוד הראשי בכותרת.
      וזאת בדיוק בגלל שאני לא מאמין במיתוג…

      בכל מקרה, לגבי דומיינים, האסטרטגייה שלי היא Benefit Driven Domains, כלומר, רק מהשם של הדומיין אתה מקבל מושג מה יהיה באתר…

  14. מני   23 בספטמבר 2010 בשעה 7:02
    (#)

    יש לי בעיה שאני נרשם בWordpress.com אני נרשמתי כדי ליצור בלוג והצלחתי להרשם ולהכנס לחשבון ולעשות בלוג אבל שאני רוצה להוסיף Plugin אז אני לא רואה את האפשרות Plugins בתפריט.
    אני רואה אפשרויות אחרות אבל לא את Plugins איך אני רואה את Plugins ?

  15. מני   23 בספטמבר 2010 בשעה 15:19
    (#)

    תעזרו לי בבקשה! זה מאוד דחוף!!!

    אני מחפש נואשות את האפשרות Plugins ואני לא מוצא.

    זה מה שאני רואה בתפריט:

    Dashboard
    Upgrades
    Posts
    Media
    Links
    Pages
    Comments
    Ratings
    Polls
    Appearnce
    Users
    Tools
    Settings

    ובאף אחד מהם אין את האפשרות Plugins . איפה הPlugins ?

  16. אורן שץ   23 בספטמבר 2010 בשעה 23:39
    (#)

    היי יגאל,

    בתחומים בהם קיימים מתחרים רבים, ומצד שני רמת הידע של הצרכנים נמוכה, החשיבות של מיתוג (אישי או עסקי) הינה קריטית. כאשר יש הרבה מתחרים, והלקוח לא יודע במי לבחור, הוא יבחר פעמים רבות במי שהוא מכיר, ומכאן חשיבות המיתוג. המיתוג אמור לגרום לנו לחשוב שאנחנו לא לבד בבחירתנו את המותג.

    יצירת עמוד בפייסבוק איננה מיתוג, אלא רק יחידה אחת מתוך רבות המרכיבות את המיתוג, כגון הרצאות, וובינרים, פירסום (און-ליין ואוף-ליין), יחסי ציבור, כתיבת בלוג, בניית אתר תוכן איכותי, ועוד כלים רבים נוספים, היוצרים ביחד את האפקט אותו אנו מכנים מיתוג – העובדה שהשם שלך או שהמותג שלך מוכר ללקוח הפוטנציאלי, וכי ללקוח יש תפיסה חיובית של המותג.

    אף פעם לא מוקדם מדי להתחיל את תהליך המיתוג, ומי שמתחיל את התהליך מוקדם יוכל לקצור את הפירות של התהליך מוקדם. מצד שני, מי שחושב בפתיחת דף אוהדים יביא אותו אל המטרה – אז כדאי שיפסיק לחפש פתרונות קסם, כי אין כאלה.

    • איתי   24 בספטמבר 2010 בשעה 16:07
      (#)

      אם היה אפשר הייתי מביא לך לייק

    • המיליונר בפיג'מה   27 בספטמבר 2010 בשעה 17:57
      (#)

      אורן שלום רב,

      אני מבין מה שאתה אומר ומבין מאיפה זה מגיע, עם זאת אני חושב שדווקא במקומות מרובי מתחרים למיתוג אין שום משמעות. להפך, ככל שהשוק רווי יותר, כך מיתוג הופך לפחות משמעותי. סלח לי, אבל אני לא קונה את הטיעון של שגרירי הברנדינג, אותו הטיעון של ה7 חשיפות….

      בוא ניקח מצב היפוטתי, ונעשה הדגמה על מותג שיש לך שנקרא SEOIsrael. ובוא נגיד שמשה (אני לא הכי יצרתי בשמות בדויים) מקים חברת SEO משלו. בוא נקרא לה StarSEO. לא משנה מה אותו המשה יעשה, לא משנה כמה פרסומות בטלוויזיה הוא יעשה, או גם אם ישקיע מיליון שקל במיתוג. אתה יודע מה, למה מיליון? 10 מיליון…. כשיגיע לקוח ויצטרך להתלבט בין SEOIsrael ל-StarSEO התשובה תהיה ברורה. זה אתה אורן. הוא יבחר בך אורן….

      העניין הוא, שאנשים לא יודעים מהם האלטרנטיבות של המיתוג…

      אשמח לשמוע את דעתך על הקייס סטאדי הזה…

  17. סלביק ברופמן   24 בספטמבר 2010 בשעה 21:01
    (#)

    כן שץ הוא חכם ללא ספק,הוא לא ילד כמו יגאל בדיבור ובחשיבה,הוא חכם מאוד.

    אין בכוונתי להעליב פשוט אני חייב לתת לשץ מחמאה הוא אמר דברים נכונים.
    וגם הוא לא מדבר שטויות.

  18. עידו   6 באוקטובר 2010 בשעה 23:07
    (#)

    אחלה של פוסט ומברוק על העמוד בפייסבוק
    ותיזהר שלא יתמתג בטעות

    עידו

  19. בנית אתרים   16 בנובמבר 2010 בשעה 16:31
    (#)

    שלום לכולם
    אני גם פעם לא האמנתי במיתוג אבל אחרי שלקחתי יועץ שיווקי והוא הסביר לי את החשיבות של המיתוג מול הצרכן הפרטי שיניתי את דעתי והיום אני משתמש בזה הרבה
    דרור

  20. Alex Moore   30 במרץ 2015 בשעה 5:43
    (#)

    האם אתה מחפש הלוואה מאוד מקורית?חדשות טובות היא כאן! ! ! אנו מציעים הלוואות הנעות בין 5 $, 000.00 עד 30 $, 000, 000.00 על 2% ריבית לשנה. הלוואות לפיתוח עסק אנחנו מאושרים, קשר אמין, אמין, יעיל, מהיר ודינמי אלינו באמצעות דואר אלקטרוני: [email protected]

  21. carren ben   11 באוקטובר 2015 בשעה 14:16
    (#)

    Do you need a loan? Are you a business man or woman and you need a loan to increase your business?? Do you need capital to start up a business? Whatever your loan problems might be, here comes your help as we offer loans to both individuals and firms at low and affordable interest rate.
    Contact us today at ([email protected] or [email protected]) to get your loan today.

  22. איציק עגם   18 באוקטובר 2015 בשעה 22:18
    (#)

    מיתוג יכול לעזור לכל בעל עסק להתחיל להנות מלקוחות קבועים

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!