איך לחלק ל-Ad Groups?

לאחרונה סיפרתי לכם שהעלתי קמפיין ממש גדול. הבעיה בקמפיינים גדולים מהסוג הזה, זה איך להתמודד עם כמות עצמוה של 10K-20K של מילות מפתח. והסיפור מהתחת הגדול ביותר זה לחלק את המילות מפתח ל-Ad Groups. הבעיה בחלוקה ל-Ad Groups זה שקשה לעשות אוטומיזציה לנושא, מאחר וזהו הליך המצריך מחשבה רבה.

הסיבה שיש להשקיע מחשבה רבה בהליך הזה, היא מאחר ולכל אדגרופ יש מודעה משל עצמו, ועל מנת לקבל Quality Score גבוהה, חשוב מאוד לכלול את את מילות החיפוש במודעות. אני אוהב לכלול את מילות החיפוש שלי לפחות 3 פעמים במודעה, שזה בד"כ יוצא בכותרת (ממש חשוב), באחת משורות התיאור, ובשורת הכתובת. אם המילת חיפוש שאני מציע עליה היא ארוכה מידי, כמו "101 טיפים להצלחה בשיווק תוכניות שותפים", המילת חיפוש אשר אני אנסה לכלול תהיה "טיפים שיווק שותפים", כאשר רוב הסיכויים שזה יהיה גם שם האדגרופ.

לפני שאני אתקדם, אני רק אספר לכם, שאתמול הצלחתי לבנות רשימה של 6000+ מילות מפתח לאיזה מוצר שאני מאוד מורעל לקדם. העניין במוצר הזה, זה שהוא של שחקנים גדולים ומנישה כבדה. לכן אני רוצה לבדוק את תיאוריית קיר החרא עבור מילות מפתח, ואגב, למי שמנסה לשבור את הראש, זה לא מוצר של קליקבנק.

בכל מקרה, עכשיו זהו השלב שבו אני מחלק את כל מילות המפתח שלי לאדגרופס. אני כבר יושב על עניין החלוקה משהו כמו שעתיים, ופיצלתי עד כה רק כ-1000 מילים. כפי שאתם רואים, אין הנחות, וזהו הליך שלוקח המון שעות. ההערכה שלי, שאני אסיים רק מחר בערב, אין קיצורי דרך!!!

עוד משהו, שאני רוצה לציין זה, שאתם כבר יודעים, אני רק חצי שנה בתחום של השיווק תוכניות שותפים וה-PPC Marketing, ולכן בכל פעם שאני מגיע לשלב הזה של חילוק לאדגרופס:

  • אני מקבל כאב ראש רציני מאוד
  • הולך לעשן כל רבע שעה, כי אני מרגיש אבוד עד מאוד בתוך כל המילים
  • מנסה לדחוף את עצמי ממש בכוח לעשות את זה.
  • אין לי שיטה מועדפת, כל פעם אני מנסה משהו אחר, עד שאני אמצא את השיטה שלי

מאחר שאין לי שיטה מועדפת, אני אציג לכם את השיטות שניסיתי לחלק איתם ל-Ad Groups…

השיטה הבסיסית

אוקיי, אז זו בעצם השיטה הראשונה שהייתי משתמש בה. זו בעצם השיטה שבאמצעותה חילקתי ל-Ad Groups את כל הקמפיינים הראשונים שלי. זו לא שיטה חכמה במיוחד, וגם לא יעילה במיוחד מבחינת אפקטיביות זמן. אבל את הקמפיין הכי טוב שלי עד עכשיו, חילקתי בשיטה הזו (לפחות כשהעלתי אותו, אח"כ הרבה מים זרמו בכנרת, ואחרי הסלאפ שחטפתי הוא די מת).

השיטה היא פשוטה להבנה, לוקחים את כל מילות המפתח שיש לנו, פותחים אקסל, מדביקים לעמודה הראשונה את כל-כל-כל-כל המילים. בשורה הראשונה רושמים משהו, שיהיה לנו כותרת לעמודה, כמו Basic Keywords. הכותרת של העמודה השניה תהיה Root Keywords, והכותרת של העמודה השלישית תהיה Negatives.

עוברים על כל-כל-כל מילות המפתח, ומוציאים את השורשים של כל מילות המפתח. שורש מבחינתי זו מילים מוכלות בתוך ה-Keyword. כלומר אם ה-Keyword שלנו הוא "שיווק באינטרנט של תוכניות שותפים", המיל שורש שלנו תהיה "שיווק תוכניות שותפים". אני אוהב להתחיל עם מילות שורש המורכבות משלוש מילים ואז לרדת….

אחרי שהוצאתי את כל המילות שורש שלי, אני יוצר ב-Spreadsheet חדש, עמודה לכל Root Keyword, ומתחיל למשוך מילים. אם אני רואה מילת חיפוש שלא מוצאת חן בעיני, אני שם אותה ב-Negatives.

זהו, זו השיטה הבסיסית. קצת קשה לחלק 5000 מילים ל-AdGroups בשיטה הזו, אבל אף אחד לא אמר ששיווק תוכניות שותפים זו עבודה קלה…

השיטה האוטומטית

אוקיי, אז בשיטה הקודמת, קצת קשה לעבוד כשיש 5000 מילים, אז מצאתי שיטה אחרת לעבוד. וזו שיטה שהשתמשתי בה הרבה מאוד. לפני שאני אפרט את השיטה, חשוב לי לציין שאני באופן אישי, לא אשתמש בה יותר, לפחות לא עבור 5000 מילות מפתח. אני לא אוהב אותה בכלל, פעם אהבתי בגלל שהיא הייתה קלה יחסית לביצוע, אבל אני לא מרוצה מהתוצאות. אבל אני מביא לכם את הידע, ואת החופש לבחור עם לעבוד איתה או לא. אולי תצליחו לשדרג אותה…

אז נכנסים לאדוורדס אדיטור, ויוצרים קמפיין חדש. יוצרים אדגרופ חדש, וקוראים לאדגרופ בשם כלשהו. אני בדרך כלל קורא לאדגרופ הזה TEMP, זה לא באמת משנה. עכשיו, מוסיפים באדיטור את כל המילים לאדגרופ שלנו.

השלב הבא יהיה ללכת ל-Tools->Keyword Grouper. אנחנו נגיע למסך ששם נלחץ על הכפתור "Generate Common Terms". בשלב הזה האדיטור ייצר רשימה של כל ה-Root Keywords שהוא חושב שיש לנו בקמפיין. ניקח את הרשימה הזו ונעתיק אותה ל-Notepad, ונתחיל לערוך אותה. אני באופן אישי, נוהג למחוק את כל ה-Root Keywords שמורכבים ממילה אחת.

בנוסף לכך, אני ממליץ למחוק מה-Root Keywords את המילים הלא קשורות והכלליות, כמו The, For, On, In, וכו… אתם כבר תראו על מה אני מדבר, לפעמים ה-Root Keyword יהיה בסגנון "For On" במקרה הזה תמחקו את השורה.

לאחר שיש לנו את רשימת ה-Root Keywords שלנו, נעתיק אותה חזרה לאדיטור, ונמשיך. מה שיקרה עכשיו, שהאדיטור יסדר לנו את כל המילים שהוא רואה כראויות לפי ה-Root Keywords שבחרנו. כמוכן, ישארו מספר מילות מפתח לא מסודרות, אבל אותה כבר לא יהיה בעיה לסדר ידנית…

אני השתמשתי בשיטה הזו המון, וזו השיטה שהשתמשתי בה הכי הרבה, הפסקתי לאהוב אותה משום מה, אבל אתם מוזמנים לבדוק.

אז בשלב הזה הקדשתי יותר מידי זמן לכתיבת הפוסט הזה. מחר אני אכתוב את ההמשך שלו. או אולי היום בערב אפילו. כרגע אני בודק מספר שיטות אחרות…

נ.ב. קחו לעצמכם כלל ברזל, לא יותר מ-15 Unique Keywords באדגרופ!

13 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. דרדס   21 ביוני 2008 בשעה 17:55
    (#)

    המון תודה פיג'מה. יופי של פוסט!

    האם חשבת להעלות את הפוסט הזה סתם ככה או בגלל ההודעה שלי בפוסט הקודם? :-)

     

    זה קצת מצחיק כי לפני כמה ימים התחלתי לעבוד בשילוב של שתי השיטות שציינת: קודם אני מעלה לאדיטור, נותן לו לחלק לי לאדגרופס שהוא מחליט, מעתיק את כל המילים עם החלוקה שלו לאקסל ואז מתחילה העבודה האמיתית של סינון כל השטויות שהוא עשה + חלוקה יותר הגיונית (בכל זאת מדובר ברובוט..)

     

    זה אמנם קיצר לי קצת את זמן העבודה אבל עדיין זה מרגיש לפעמים שהולכים לאיבוד (יחד עם הזמן היקר)

     

    מצפה בקוצר רח להמשך הפוסט.

     

    ד"א, הדרדס האהוב עלי הוא….. דרדסית… :-)

     

  2. אנונימי   21 ביוני 2008 בשעה 18:17
    (#)

    בלוג של זהב!!!

    התחלתי לקרוא מההתחלה את כל הפוסטים ואני בערך באמצע של זה ואני חייב 

    להגיד שאתה פשוט מגיש לנו את ההצלחה על מגש של כסף וכל מה שאנחנו צריכים לעשות זה לעבור מהמחשבה על כך לביצוע ולהצלחה עצמה..

    אתה חוסך לנו את כל החיפושים כיצד ליעל ולהצליח ומהם הסודות וכל מה שאנחנו צריכים זה רק לקורא ולהפנים..

    בלוג זה הרבה יותר שווה מכל ה EBOOKS שמנסים לדחוף לנו ב100$ שטוענים שבזכות המדריך הזה שלהם נצליח להגיע להכנסה של מספרים של 6 ו7 ספורת

    פה זה גם בחינם וגם מועיל

    אני רק מחכה שיהיה לי תכסף להשקעה ראשונית בפירסום ואני יוצא לדרך כמו שאתה עשית החל מהפוסט השני שלך שבו אתה בחרת תמוצרים תכדאיות שלהם וכו'

  3. nurit   21 ביוני 2008 בשעה 22:43
    (#)

    גם אני מורידה את הכובע בפני המיליונר שלנו!!!! אין עליך,אין..

     

    יש לי שאלה קטנה: מה המשמעות של העמודה "item " בדוחות של קליקבנק (דו"ח Transaction Search)?

     

    תודה מראש ותמשיך ככה… אני ממש מצפה כל יום לפוסט שלך

    • המיליונר בפיגמה   26 ביוני 2008 בשעה 11:03
      (#)

      אהלן נורית,
      באמת שאין צורך להורית את הכובע, אני מפיק מזה יותר תועלת מאשר אתם :)

      כל Merchant יכול למכור מספר מוצרים שונים תחת חשבון קליקבנק אחד, ו-Item זה בעצם המספר הסידורי של המוצר שמכרת…

      בהצלחה.

  4. משה בן משה   22 ביוני 2008 בשעה 13:13
    (#)

    קודם כל רציתי לומר שיש לך אחלה בלוג, המון מידע אתה נותן פה, מידע נורא יעיל.

    אני מאחל לך המון הצלחה, ואין לי שום ספק שתגיע למליון ואני די בטוח שזה יקרה עוד לפני סוף השנה.

     

    לא הבנתי דבר אחד מהפוסט הזה. טוב, אז חילקת להמון AdGroups אבל איך עכשיו תרשום לכולם Ads שיכילו את המילים הראשיות ב-AdGroups הרי יש לך למשל 10K של AdGroups אז תתחיל עכשיו להמציא ולחשוב על 10K של מודעות ידנית?

     

    למיטב הבנתי צריך וכמו שאתה רשמת מילות המפתח צריכות להופיע בין פעמיים לשלוש במודעה, איך אתה מתכוון לעשות את זה עם למשל 10K של מודעות?

     

    השאלה הזו מציקה לי נורא מפני שזו נראית עבודה שלא נגמרת אף פעם…

  5. המתחיל בע"מ   15 בדצמבר 2008 בשעה 15:25
    (#)

    אהלן לכולם,

    את האמת אני פיתחתי שיטה באמצעות excel ליצור adgroup נפרד לכל 

    מילה ייחודית. זה נורא קל ולוקח לי רק 2 שניות (עשיתי מאקרו לזה..)

    המאקרו גם יוצר את כותרת המודעות לפי מילת החיפוש באופן אוטומטי. 

    יש רק חסרון אחד (שאני חושב עליו) שהוא גוף ההודעה הוא אחיד לכל הקמפיין.

    בינתיים זה שיטה נורא נוחה לבנות קמפיינים. 

    בברכה. 

  6. פזנוט   7 בינואר 2010 בשעה 11:29
    (#)

    דווקא אהבתי את השיטה האוטומטית

  7. ערן   9 במאי 2010 בשעה 16:39
    (#)

    יש עדכונים בתחום? איזו שיטה משמשת אותך היום? הגעתי לקרוב ל-8000 מילים ואני לא בטוח שאני רוצה לחלק ידנית.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!