איך לכתוב מודעות לקמפיינים של Pay Per Click?

אם תשאלו מומחים לרכבים איך בוחרים רכב? (כן, אני עדיין בטראומה) יהיו כאלה שיגידו לכם ללכת על רכב יפני. יהיו כאלה שיגידו לכם, שחובה אבל חובה להסתכל על הוצאות הדלק. יהיו מומחים שהעצה שלהם תהיה לבחון את השוק של הרכב לפני רכישתו. ויהיו עוד הרבה, הרבה מומחים שייעצו כל מיני עצות שונות. אבל אם כולם מומחים לרכבים, מי מהם צודק? למי להם להקשיב? איך באמת לבחור רכב? לכל השאלות הללו, אין תשובה חד-משמעית. כולם, אבל כולם צודקים. כל אחד צודק בדרך שלו. אין פה נוסחא אחידה.

אותו הדבר בעניין כתיבת מודעות לקמפיינים של PPC. אתם לא תמצאו נוסחא אחת שהיא הנוסחא המנצחת. כל אחד עושה את זה בדרך שלו. יהיו אנשים שיגידו, שכאשר כותבים את המודעות של ה-PPC צריך להישאר נאמן למתחרים, כי הרי אם מחפשים מילת חיפוש מסויימת, ורואים סגנון אחיד כלשהו במודעות, אז סימן שזה פועל. לעומת זאת, יהיו כאלה אשר יטענו שההפך הוא הנכון, צריך להיות שונים מהשאר, כי רק כך המודעה תבלוט בין כולם. יש המון שיטות.

ישנם מומחי PPC, אשר טוענים שיש קשר הדוק בין ה-Conversion Rate למודעות עצמן, ולכן כאשר כותבים מודעות, צריך לעשות להן אופטימיזצייה עבור ה-Conversion Rate הכי גבוהה. לעומת זאת, ישנם מומחי PPC, אשר טוענים שגם אם יש קשר בין המודעה ל-Conversion Rate הוא זניח, והאופטימיזציה אשר צריך לעשות, צריכה להיות דווקא מונחית CTR. כפי שאתם רואים, ישנן הרבה תיאוריות וגרסאות, אף אחת מהן היא לא התיאוריה הנכונה, כל אחד רשאי לבחור את מה שמתאים לו. בפוסט הזה, אני אציג מה הקווים אשר מנחים אותי בכתיבת מודעות PPC. חשוב לי לציין שלא תקחו את מילותיי כתורה מסיני (כמה אירוני…), אלא כעוד דרך. כך אני עושה את זה, אבל לכם יש את החופש להחליט איך אתם תעשו את זה?

ראשית, אני אבהיר שמאחר ואת רוב התנועה אני מקבל מגוגל אדוורדס, אני אכתוב על גוגל אדוורדס. אבל ב-AdCenter ו-YSM זה בערך אותו הדבר, עם שינויים ממש קלים, של אורך תווים, ועוד כמה פרטים טכניים…

כעת, אני אתייחס לסוגיית ה-Conversion Rate. אני מונה את עצמי עם הקבוצה אשר חושבת שה-Conversion Rate נבנה בעיקרו על ידי עמוד הנחיתה. כמוכן, אני חושב שניתן לבצע אופטימיזצייה מסויימת למודעה מבחינת Conversion Rate על ידי הוספת המחיר במודעה, אבל אני לא אוהב לעשות את זה בקמפיינים אשר סיימו את תקופת הניסיון ומניבים לי כסף. הסיבה לכך היא מאחר ולרוב, כאשר עושים אופטימיזציה ל-Conversion Rate, כביכול חוסכים על הכמות לחיצות, כי באופן טבעי, אנחנו מכוונים לקליקים אשר ימכרו, וכך זוכים בפחות קליקים.

אבל…. יחד עם זאת, באופן טבעי, יורד לנו ה-CTR. כי בסופו של דבר אותה כמות אנשים צופה במודעות שלנו, אבל פחות לוחצים. כאשר ה-CTR שלנו נפגע, גם ה-Quality Score נפגע, ולכן באופן טבעי מחיר ה-CPC יעלה. מהסיבה הזו, אני לא רואה את זה כשיטה יעילה. אבל כמו שכבר אמרתי יש רבים שכן רואים את זה כיעיל בכל זאת. הכל תלוי בעיני המתבונן. החשיבות שאני מייחס למודעות, זה שהכי חשוב זה לגרום למשתמש ללחוץ על המודעה.

מאחר וכמו שאמרתי, מבחינתי המטרה היחידה של המודעה זה שילחצו עליה, אני צריך לגרום לגולשים להסתקרן. אז איך אני גורם לאנשים להסתקרן? ראשית, הקונספט של המודעה. אם כל המודעות על המוצר אותו אני משווק מהללות את המוצר, אני אקרע אותו לגזרים, אני אגיד שהוא שנוי במחלוקת, אני אגיד שהוא חרא של מוצר!!! אתם תתפלאו כמה זה עובד! במידה ואני בוחר בקו מחשבה הזה, צריך גם להסביר אותו בעמוד הנחיתה, ולהסביר שאמנם זה חרא, אבל חרא מזהב.

דרך נוספת שבה אני מושך צומי, זה פשוט לרשום מילים שתופסות את העין. איזה מילים תופסות את העין? יש לי ניסיון עם סופר לאטיבים כדוגמת Spectacular, או דברים כאלה. נכון כמות האותיות שלנו מוגבלת, אבל המילים הללו הן כמו זהב. בנוסף אני אוהב לחבר מילים, ולשים אותם בלי רווח. לדוגמא SuperDuper, האורך של המילה, תופס את העין. עוד משהו שתופס את העין, זה שגיאות כתיב. ברוך השם, אני לא צריך יותר מידי להתאמץ בשביל זה. למעשה, אני בכלל לא מעביר את המודעות שלי בדיקה של שגיאות כתיב, או שגיאות דקדוק, האי תקינות הזאת מושכת אנשים ללחוץ. (את עמודי הנחיתה שלי אני כן מעביר)

טכניקה נוספת, שבה אני משתדל להשתמש בכל, אבל ממש בכל מודעה, זה טכניקת ההבלטת מילים!!! אני משתמש בה ברמות מטורפות לגמרי, ותיכף אני אספר לכם מהי. אבל לפני זה אני אזכיר לכם, שכאשר כותבים מודעה בגוגל אדוורדס, צריך לזכור שבכותרת יש לנו מגבלה ל-25 תווים, וב-2 שורות התיאור יש לנו הגבלה של 35 תווים. בנוסף, יש לנו שורת בונוס!!!! ומי שמשתמש בשורת הבונוס זוכה! שורת הבונוס היא כמובן ה-Display URL, שם אנחנו יכולים להציג 35 תווים גם כן!

טכניקת ההבלטת מילים היא פשוטה. כאשר אנו מחפשים מילת חיפוש כלשהי, גוגל מבליטים לנו את המילות חיפוש אשר קיימות במודעה, וזה בנוסף להעלאה האוטומטית של ה-Quality Score. כלל ברזל שאני משתמש בו, זה לדאוג שבכל אחת מ-4 השורות (כולל הכתובת), תהיה לפחות מילה מודגשת אחת! כאשר בנאדם רואה משהו כזה, הוא לא יכול שלא ללחוץ. אם המילה ארוכה מידי, כמובן שאני יכול להתפשר על 3 שורות עם מילה מודגשת, אבל עדיף 4. לכן, כמו שאתם מבינים, לכל אדגרופ אצלי יש סאבדומיין משלו.

ומה בדבר הקונספט של המודעה? מה לכתוב? הנה הגרסה שלי: בכותרת, תרשמו משהו שימשוך את העין לקרוא את המשך המודעה. בגוף המודעה, תתנו לפחות ערך מוסף אחד (Benefit), אשר המוצר מביא. אם ניתן 2 אז טוב כיפליים. בנוסף ל-Benefit אתם יכולים להכריז על מבצע כלשהו, כמובן אם נשאר לכם מקום.

אבל הכי חשוב, הכי הכי חשוב זה ה-Call To Action, שבשפתינו זה אומר "הקריאה לפעולה". אנחנו כן צריכים להנחות את המשתמש שלנו בדרכי החיפוש, אנחנו כן צריכים להראות לו את הדרך, אל תצפו שהוא יעשה משהו אם לא תגידו לו. לצערינו, גוגל אוסרים להשתמש במילה Click במודעות, ולכן נאלץ להשתמש בתחליפים הולמים אחרים. לתחליפים יש להוסיף משהו שירמוז על תקופת הזמן, לדוגמא עכשיו, או לדוגמאות יותר פרקטיות: Get Now, Order Now, Get Today, Download Today, Start Now, וכו…

ולסיכום, דוגמא שמסכמת את השיעור של היום, מעולם אימון הכלבים, עבור המילת חיפוש Dog Training (אני אדגיש את המילים המודגשות):
Amazing Dog Training
Unique Dog Training Course Will
Make Your Dog a GentleMan. Get Now

Dog-Training.mydomain.com

חג חירות שמח וכשר לכולם!

24 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. מישחקים   19 באפריל 2008 בשעה 23:46
    (#)

    שיטות מקוריות ויצירתיות להפליא, אני חייב לומר.

    בחיים לא הייתי חושב על דרכים כאלה למשוך גולשים (שגיאות כתיב!)

     

    הייתכן שהשתמשת במודעת ה- dog training כבר בעבר?

    כי זכור לי מאוד במעומעם המשפט  "הפוך את הכלב שלך לג'נטלמן"

    אולי בפוסט אחר :)

     

    פוסט יפה 

    • המיליונר בפיגמה   20 באפריל 2008 בשעה 9:56
      (#)

      אהלן,

      כן, השתמשתי בצירוף של GentleMan Dog, בכותרת של הדוגמא לכתיבת עמוד נחיתה. אני לא נמצא בנישות של האימון כלבים, כך שברגע שחשבתי על משהו, זה נשאר לי בראש ואין לי כח לחשוב על דברים חדשים.

      בהצלחה, ואל תשתמש בכל מודעה בשגיאות כתיב, תבדוק איך השוק מקבל את זה.

  2. שלומי   19 באפריל 2008 בשעה 23:53
    (#)

    חג כשר ושמח גם לך ולבני משפחתך

  3. אנונימי   20 באפריל 2008 בשעה 0:48
    (#)

    חג שמח

    למה הדומיין שלך כתוב על חבר מקנדה?

    • אניהו   20 באפריל 2008 בשעה 1:44
      (#)

      1. כדי שלא יטרידו אותו כשהוא יגיע למליון

      2. כדי שלא יאתרו את כל הקמפיינים שלו.

      3. כדי ליצור סקרנות 

      4. כי לא היה לו כסף לקנות את הדומיין אז הוא ביקש מחבר לקנות.

      5. כי הוא בעצם לא ישראלי אלא קנדי שעובד על כולנו

      6. כי הוא מתבייש בשם שלו ומת כבר להחליף

      7. תשובות א, ב, ד נכונות

      8. תשובה 3 נכונה

      9. אין תשובות נכונות

      10. חצי מהתשובות נכונות. 

      • המיליונר בפיגמה   20 באפריל 2008 בשעה 10:04
        (#)

        תשובות 2, 3 נכונות בחלקן.

        הסיבה היא פשוטה, אני בחרתי להישאר אנונימי, ובישראל אין אפשרות לרשום דומיינים בצורה אנונימית. רציתי שהדומיין יהיה co.il בכל זאת, אז ביקשתי מחבר ותיק שירשום לי את הדומיין (וכן, הוא יודע מי אני, ויודע על המסע…).

  4. אנונימי   20 באפריל 2008 בשעה 10:22
    (#)

    קשה  מאוד לגלוש לאתר שלך

    רשום דף הבית לא נמצא הרבה פעמים

     

  5. מליונרית בכותונת לילה   24 באפריל 2008 בשעה 14:36
    (#)

    שלום וחג שמח לפיג'מיסט,

     

    ח"ח על מסעך המוצלח. מאחלת לך המשך דרך צלחה והגעה לכל יעדך בחיים. דיברת הרבה על עמודי נחיתה אך לא פירטת. האם אתה יכול לתת דוגמאות למה נראה בעיניך עמוד נחיתה טוב? האם הוא צריך להיות עמוד גרפי? השואת מוצרים? עמוד ביקורת קצר? אשמח אם תפרט ותדגים, כמובן שאין צורך בעמודי נחיתה "חיים" שלך.

     

    • המיליונר בפיגמה   24 באפריל 2008 בשעה 15:51
      (#)

      שלום לך מיליונרית בכותונת לילה,

      תודה על המחמאות, ואני בהחלט רוצה לכתוב עמוד נחיתה כדוגמא להצגה בפורום. אני כנראה פשוט אאלץ לחכות עד שהרווח מאחד מהמוצרים שלי ייגמר ואז אני אציג את עמוד הנחיתה.

      לצערי, לוקח לי כ-6 שעות לכתוב עמוד נחיתה, ובגלל זה חבל לי לכתוב אחד "סתם בשביל הכיף". בכל מקרה, את תמיד יכולה לחפש בגוגל שם של מוצר כלשהו, ולהסתכל במודעות שמופיעות לך. אני מניח שרוב המודעות הראשונות יהיו עמודי נחיתה הולמים.

      בכל מקרה, רוב עמודי הנחיתה שלי, לא כוללים כמעט תמונות. אולי תמונה אחת אשר ממחישה את המוצר. אני עושה או סיקורים או השוואות אשר בדרך כלל כוללים 500-800 מילים. כל 2 פסקאות בערך אני מקשר להופ-לינק אשר קיבלתי מקליקבנק, כאשר אני מציין את השם של המוצר. כמובן, שגם בשורה האחרונה בעמוד אני עושה לינק מודגש בדמות Learn More…

      אין יותר מידי מה להסתבך עם זה, פשוט לעשות.
      בהצלחה.

  6. תמיר   6 במאי 2008 בשעה 7:57
    (#)

    וואו, ראיתי הרבה מודעות באדוורדס אשר כתוב בהן שהמוצר הוא לא טוב וכל העסק לא אמין וטענו שזו קונספירציה ועכשיו אתה אומר לי שזה בכוונה כדי למשוך אנשים להקליק על המודעה??? גאוני, אבל האם אתי?

  7. אנונימי   25 במאי 2008 בשעה 0:07
    (#)

    אני לא מוצא את הדרך להבליט מילים – איך עושים זאת?

  8. פופה   2 ביולי 2008 בשעה 18:44
    (#)

    בוהנה, אני נתקלתי אתמול בערב בבלוג שלך, ואני קורא אותו מהפוסט הראשון רצוף, לא יכול להפסיק. כנראה שאסיים את כולו עד היום בלילה.

    לא יודע עד כמה הכל אמיתי (החיים לימדו להיות ספקן), אבל זה לא כ"כ משנה, כי אתה דחפת אותי בכיוון הנכון, ללא ספק. אני כבר כמה חודשים על סף להכנס לתחום עם תקציב רציני, אבל משהו עצר בעדי כל הזמן. חייב לך הרבה תודות.

     

    ועכשיו לשאלה טכנית :)

    אתה משתמש בדומיין נפרד לכל קמפיין, ומפצל adgroups  לסאבדומיינים, או שכל הקמפיינים שלך על אותו דומיין?

    + איך אתה מייצר הרבה סאבדומיינים באופן אוטומטי?

     

    • המיליונר בפיגמה   3 ביולי 2008 בשעה 0:47
      (#)

      אהלן,

      קודם כל אני רוצה להגיד לך כל הכבוד על הגישה, זה לא משנה בכלל אם אני דובר אמת או לא (ואני כן…), מה שחשוב זה אם אתה יודע להעריך ידע! ואני שמח שעזרתי :)

      ועכשיו לתשובה הטכנית:
      עד עכשיו הייתי משתמש בדומיין כללי, עם סאבדומיין לכל מוצר, ולכל כמה אדגרופים הייתי משתמש בתיקייה, לדוגמא: product.generalreviews.com/adgroup

      עכשיו, אני כבר משתמש בדומיין לכל מוצר, גם בתקופת הניסיון, זה פשוט כל כך שווה את זה. בנוסף לכך, כשבכל נישה יש לי דומיין, אני נוהג להשתמש בסאבדומיין לכל אדגרופ, איך עושים את זה? פשוט! תשלח אימייל לתמיכה בחברת אחסון שלך, ותבקש Wildcard Subdomains, לוקח חמש דקות לסדר את זה. את שאר העבודה אני עושה ב-PHP…

      בהצלחה.

      • פופה   7 ביולי 2008 בשעה 23:34
        (#)

        תודה על התשובה.

         

        …גוגל מרשים לשים ב-display url סאב דומיינים – כל על עוד יש התאמה בין ה-TLD-ים (שם הדומיין הראשי) בין ה-display url ל-target url.

         

        אז למה בכלל לטרוח עם wildcards? כל עוד כל הסאבדומיינים כוללים את אותו העמוד, ניתן לשים ב-display url את הסאבדומיין המתאים לadgroup, וב-target לשים את עמוד הבית לכל ה-adgroups. 

         

        ???

         

         

         

         

        • המיליונר בפיגמה   11 ביולי 2008 בשעה 18:43
          (#)

          כן, בדיוק כמו שאמרת, זה מותר :) התחלתי להשתמש בזה לפני שבוע ועדיין לא נתקלתי בבעיות.

          • פרחים   11 בנובמבר 2008 בשעה 3:38
            (#)

            אחד הפוסטים המאירים ביותר עבורי

            ציינת שלכל אדגרופ או קבוצה של אדגרופים אתה משתמש בתיקייה שונה

            האם הסיבה לכך היא העלאת הרלוונטיות של דף הנחיתה למודעה ע"י שינוי מילות המפתח בדף הנחיתה או שאתה עושה שינויים נוספים בדף ?

            או שהסיבה היא אחרת ?

      • האמן החדש   16 באוקטובר 2009 בשעה 10:48
        (#)

        היי פיג'מיסט,

        אתה גם משתמש בסאבדומיינס אולי לכל מילת מפתח? סתם תהייה,

        למה אתה לא מערבב את שרת האחסון לדוגמא של אתר זה עם אתרים של שיווק שותפים שלך (שאלה תמימה)?

        מה זה איכסון שיתופי? ולמה אתה משתמש בו בשיווק שותפים?

        תודה :)

        • המיליונר בפיג'מה   4 בנובמבר 2009 בשעה 22:52
          (#)

          לא, אני משתמש בדומיין לכל קמפיין.

          אני לא מערבב את האתר הזה עם קמפיינים, כי אחרי זה קל מאוד להגיע לקמפיינים שלי.

          אחסון שיתופי, זה אחסון עם מאות אתרים עליו, להבדיל מאחסון יעודי שזה אחסון ששייך רק לי ואף אחד לא מאחסן עליו.

          אם אני מעלה 5 קמפיינים על שרת ייעודי ומישהו מצא קמפיין אחד שלי, קל לו להגיע לקמפיינים האחרים. לעומת זאת, כשזה על אחסון שיתופי זה 5 קמפיינים מבין מאות אתרים, אז זה בלתי אפשרי.

          בהצלחה.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!