חטא א': קמצנות ועצלנות זה דבר מסוכן!

good cheap fast חטא א: קמצנות ועצלנות זה דבר מסוכן!אז כמו שאמרתי לכם, כרגע אני נמצא במשבר. ועכשיו הגיע הזמן לעבור על הפרטים הקטנים שגרמו לי למשבר. אני רוצה להתחיל מהדבר שלטעמי הוא הכי חשוב, ואחד הגורמים המרכזיים אשר גרמו למשבר. מה שאני הולך לדבר עליו בפוסט הזה, הוא למעשה אחת התובנות הכי חשובות שהגעתי אליהם, אם לא החשובה ביותר. אני לא יודע אם זה נבע מקמצנות, כמו שזה נבע מעצלנות.

אז הסיפור הוא כזה, כפי שסיפרתי לכם בהזדמנויות אשר היו לי בעבר, יש לי דומיין ראשי, ואת הקמפיינים שלי אני מריץ כסאב-דומיינים של הדומיין הראשי הזה. יש משפט מפורסם שאומר: "אם השמש זורחת, לא צריך לגעת…", וזה בהחלט מתאר את המצב שלי. ברוב המוחלט של הקמפיינים, כאשר הקמפיין היה מצליח על סאבדומיין, הייתי מתעצל מאוד להעביר אותו לדומיין משלו, הרי השמש זורחת, אז לא צריך לגעת.

מה שקרה כתוצאה מכך, זה כשהעלתי קמפיינים כושלים מבחינת CTR כסאבדומיינים לדומיין הזה, זה פשוט הרג לי את הדומיין. עכשיו, כשאני אומר קמפיינים כושלים מבחינת CTR, אני מדבר על 0.1% ברשת החיפוש, בלי התוכן!!! באופן תיאורטי, זה פשוט. מה הבעיה לקנות דומיין ופשוט להחליף את כל הכתובות? אני אגיד לכם מה הבעיה… ראשית ברגע שמבצעים צעד כזה, אנחנו מאבדים את כל ה-CTR הטוב שהיה לנו למודעות, בנוסף צריך להתחיל לאגור מחדש היסטוריה לדומיין. כתוצאה מכך, עליתי ב-50% במחירי הבידים בין לילה, ואני עדיין מופיע במקומות הרבה יותר נמוכים מאשר הופעתי בהם בעבר. התקציבים שלי נשארו אותו הדבר, אבל התנועה קטנה יותר פי 2!

אל תעבירו סאבדומיינים לדומיינים…

אז כתוצאה מכך, אולי ניתן להבין שאולי ברגע שאני מצליח להעלות קמפיין טוב כסאבדומיין, אולי אז צריך להעביר אותו לדומיין משלו. אבל אני אומר לא! אני אומר להתחיל קמפיינים על דומיינים משלהם. כלומר תחשבו על זה בהיגיון… איזה טמבל הייתי… אני משקיע $1000 בשביל לבחון הצעה, אבל מתקמצן על $10 בשביל דומיין. שאגב, מאחר וניתן להחיל בו מילות מפתח יכול לחסוך לנו הרבה, הרבה יותר.

אם אתם קצרים בתקציב, אפשר לקנות דומיין INFO, הוא עולה $3 בלבד… אני חושב שזה פשוט חובה להתחיל קמפיין עם דומיין משלו. פשוט חובה! רק כך ניתן לדעת מה הערך האמיתי של המוצר והקמפיין. במיוחד אם אתם מתחילים, רוב הסיכויים, שכמוני, עשיתם את כל הטעויות האפשריות, ולדומיין הכללי שלכם יש היסטוריה, לא טובה במיוחד.

אז לפחות לגביי, אחד הלקחים הגדולים שלמדתי, זה לשכוח מדומיין כללי, ולעשות כל קמפיין על דומיין משלו… מקווה שגם אתם…

21 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אנונימי   21 ביולי 2008 בשעה 19:28
    (#)

    שלום.

    לכל דומיין חדש צריך גם לקנות מקום אחסון בנפרד או שיש דרך אחרת?

    • אור 1 המקור   21 ביולי 2008 בשעה 19:50
      (#)

      מבחינת האחסון אתה שואל ?

      אם כן, אפשר להוסיף דומיינים על אותו אחסון, כמובן בהתאם לחבילה שלך.

  2. אנונימי   21 ביולי 2008 בשעה 20:06
    (#)

    אני לא יודע עד כמה התובנה הזו קריטית,

    אני התחלתי מראש מספר קמפיינים על דומיינים שונים כמו שאתה מציע,

    ועדיין חטפתי SLAP כמו גדול…. למרות שהיה לי אחלה CTR…

    לדעתי בכלל יש איזהשהו סוג של ביקורת שהאנשים של גוגל עושים פעם בכמה זמן באופן ידני על הדומיינים, והם יכולים לסמן את הדומן שלך ב"רשימה השחורה", ואולי רק ביום של ה SLAP הרשמי, כל הדומיינים הנ"ל שסומנו, מקבלים בפועל את ה SLAP בדמות ה BIDS הגבוהים…

    • המיליונר בפיגמה   22 ביולי 2008 בשעה 17:00
      (#)

      יש גם סלאפים שנובעים מסיקור ידני של בני אדם, שמהם אתה לא יכול להתחמק לא משנה מה תעשה.

      אם אתה משתמש בדומיין משלך, זה לא בא למנוע סלאפ, אבל אם הקמפיין שלך ברמה של לא לקבל סלאפ, בהחלט יהיה לך ערך מוסף משימוש בדומיין.

      בהצלחה.

      • אנונימי   22 ביולי 2008 בשעה 20:47
        (#)

        השאלה היא האם יכול להיות שה SLAP שאתה קיבלת נבע מסיקור ידני שכזה (ככה שאין לך שליטה בכל מקרה), או שאתה בהכרח יכול לשייך את העובדה שלא נתת לקמפיין דומיין בשלו, ל SLAP שקיבלת..?

        • המיליונר בפיגמה   23 ביולי 2008 בשעה 17:10
          (#)

          תלוי באיזה סלאפ מדובר, אבל באחד הקמפיינים שלי, היה לי אחרי 4 שעות CTR של 0.1%, אחרי משהו כמו 20,000 צפיות. די הגיוני שהסלאפ לא היה ידני. העובדה הזו דפקה לי מאוד, מאוד מאוד את הדומיין ואת כל הקמפיינים עליו.
          לכן, אני אומר שכל קמפיין צריך לקבל צ'אנס הוגן, ולהיות על דומיין.

          בהצלחה.

  3. אנונימי לבינתיים   21 ביולי 2008 בשעה 20:31
    (#)

    חופשי!

     

    במיוחד שמתעסקים עם תקציבים כאלה והרבה פחות שווה לא להתעצל ולקנות דומיין ב10$ מסכנים.

     

    לגבי אחסון… 

    בכלל מומלץ למי מתכוון להכנס לתחום באפן רציני, לבדוק חברות אחסון בחו"ל

    שהם ממש זולות, החברה שאני מאחסן זה 10$ לחודש וכך אתם יכולם להקים חופשי אתרים(אצלי בחבילה 1000 אתרים) וסאב דומיינים בלי הגבלה.

     

    בהצלחה בהמשך פיג'מיסט, אין לי ספק שתצא מזה בענקפה של כסף

  4. מוטי   21 ביולי 2008 בשעה 20:41
    (#)

    אפשר לקנות דומיין בגודדי עם קופון בפחות מ7$ למרות שה3$ בשפל של הדולר לא יזיזו לנו כל כך.

     

    תחפשו בגוגל godaddy coupons

     

  5. marxistseo   22 ביולי 2008 בשעה 7:13
    (#)

    אני חושב שהטעות שלך היתה אחרת. כמו כל מי שמרוויח המון בזמן קצר, התחלת להתרגל לסכומים הללו. דבר טבעי לחלוטין אך מסוכן.

     

    הדרך שלך חזרה למעלה צריכה לעבור לדעתי בבניית האתרים שלך עוד ועוד בעזרת נגיד 30% מהרווחים שיוקדשו אך ורק למטרה הזו. זה אומר דומיין, למלא את האתר במאמרים שתקנה, פורום שתתחיל אותו עם כ-50 הודעות שאתה בעצם כתבת, מיילינג ליסט וכו'. בנה לטווח ארוך, זה מאוד קשה להגיע לתובנה הזו לבד אבל הכישלון מלמד הרבה.

     

    ושאלה: מה אתה עושה עם כל המיילים של הלקוחות שקנו (יש אותן בקליקבנק)? אני מציע שתעשה רשימה כזו ותחשוב על הצעות רלוונטיות להם. חפש מוצרים אמיתיים שיכולים להשלים את המוצר האלקטרוני שהם קנו. יש אנשים שעושים המון המון כסף ככה.

     

    בהצלחה!

    • המיליונר בפיגמה   22 ביולי 2008 בשעה 17:06
      (#)

      אהלן,

      אתה צודק בהחלט. כל מה שבא במהירות הולך במהירות :) אולי באמת הלך לי הכל כל כך טוב. אבל עכשיו צריך להתחיל לבנות הכל מ-0.

      כשלונות הם בעצם הניסיון שאנחנו צוברים, כמו שתומאס אדיסון אמר: "לא נכשלתי 1000 פעם, מצאתי 1000 דרכים שלא עובדות" :)

      לגבי הרשימות דיוור, זה יכול להיות רעיון טוב, אבל זה ספאם אם המשתמשים לא נרשמו לרשימת דיוור, ולכן אני לא אעשה את זה. מה שכן, אני הולך לאסוף רשימות דיוור בקרוב :)

      בהצלחה.

  6. אנונימי   22 ביולי 2008 בשעה 12:53
    (#)

    עם המיילים זה רעיון נכון. גם אני חשבתי להציע מוצרים אחרים ללקוחות שקנו דרכי אבל במחשבה שנייה החלטתי שאני אשלח מייל רק אחרי שתעבור תקופה שבה ניתן להחזיר את המוצר. אני חושש שחלק מהלקוחות שכחו כבר מהקניה ואם אני אזכיר להם והם לא מרוצים מהמוצר הם יזכרו שאפשר להחזיר.

    • נרי   22 ביולי 2008 בשעה 15:02
      (#)

      אני בהחלט חושב שזה רעיון טוב.

      בנוסף, אם יש לנו כבר את המיילים – לא צריך לשלם קליקים לגוגל (שזה כבר טוב :) ).

      מה שכן, צריך להכין עבור כל מוצר מייל מסודר עם מוצרים משלימים מתאימים למוצר שנקנה.

      זה דורש זמן ומעקב אחרי כן.

       

       

      • המיליונר בפיגמה   22 ביולי 2008 בשעה 17:07
        (#)

        זה נכון, וזה חשוב,

        צריך לעשות את זה, אבל… אני לא מתכוון לשלוח מיילים לאנשים שכבר קנו, זה ספאם, ואני לא עושה דברים כאלה.

        אבל… בהחלט אני הולך להתחיל לבנות רשימת דיוור. בשביל שזה לא יוגדר כספאם, האנשים צריכים להרשם לרשימת דיוור, ולא מספיק שיקנו את המוצר.

        שיהיה לכולנו בהצלחה.

  7. אייל   8 באוגוסט 2009 בשעה 21:19
    (#)

    היי יגאל,
    רציתי לשאול מה דעתך על אתר שמשתמש בadsense והדומיין שלו שייך לפארק אתרים
    fav.co.il ?
    כיום אני בשלבים ממש התחלתיים של הדרך הזו אבל עדיין רציתי לדעת מה אתה חושב על כל האתרים החינמיים למיניהם. האמת היא שאני מדורג במקום די גבוה בחיפוש של גוגל כבר תקופה ארוכה, אבל ההכנסות לא עולות על 8-10 $ ביום טוב.
    אשמח לשמוע את דעתך,
    תודה
    אייל

    • המיליונר בפיג'מה   14 באוגוסט 2009 בשעה 20:33
      (#)

      אהלן,

      אם אתה מרוויח $8-$10 דולר ביום אתה יכול להרשות לעצמך דומיין משלך. העניין הוא שאתה מפתח נדלן אינטרנטי למישהו אחר. ואם אתה משתמש בדומיין משלך, אז אתה מפתח את הנדלן של עצמך.

      אני ממליץ להשתמש גם בדומיין משלך וגם בשירותים חינמיים, כך שהשירותים החינמיים מקשרים לדומיין שלך.

      בהצלחה…

  8. Kennyz   30 בדצמבר 2009 בשעה 21:08
    (#)

    קודם כל מצטער שאני מגיב על משהו כל כך ישן.
    פשוט אני קורא את הבלוג מהתחלה עד הסוף, והשאלה שלי שכל כך מטרידה אותי היא:

    כשאתה קונה דומיין לכל קמפיין מה עם הוסטינג? נגיד והתשובה שיש לך הוסטינג אחד כללי לכל הקמפיינים ביחד אוקי?

    עכשיו איך אני מעביר את הדומיין החדש שקניתי ומקשר אותו להוסטינג הראשון שיקח ממנו את הקבצים?

    פשוט חשבתי על זה הרבה, ואני קצת חדש בתחום אז לא מצאתי תשובה, כי יש לי 2 דומיינים והוסטינג אחד כולם של
    GODADDY

    ולא ממש מצאתי תשובה איך לקשר את הדומיין השני להוסטינג

    או שהתשובה בכלל לקנות דומיין ביחד עם הוסטינג לכל קמפיין?

    • Doc   1 בינואר 2010 בשעה 6:10
      (#)

      תשובה איך עושים את זה.

      זה מאוד פשוט,

      כנס לניהול של הדומין שאתה רוצה לקשר לאיחסון ובdns של הדומיין תציין את הdns של האיחסון שקנית.

      אחרי זה גש לפנאל ניהול של האיחסון שלך ותבחר באופציה addon domains שם כבר תראה תוסיף את הדומין שלך, וזה גם ידרוש ממך לתת תיקיה שם תשים את האתר שלך לדוגמא Mydomain/

      אחרי שאתה מבצע את זה. אתה תראה בתיקיה הראשית של האיחסון שלך תופיע התיקיה של הדומין החדש. ושם אתה שם את קבצי האיחסון. שים לב לפעמים לוקח קצת זמן לעידכון של הDNS אבל לרוב זה די מהר.

      אחרי זה תבדוק שעשית נכון תשים שם סתם קובץ index פשוט ותכנס לדומין ותראה שעשית נכון.

      הערה קטנה : לפעמים אם אתה עושה את זה הפוך (הכוונה קודם מצרף את הדומין ואח'כ מפנה את הDNS לדומין) חלק מחברות האיחסון לא מאפשרות את זה. אז קודם כל תפנה את הדומין שלך בפנאל ניהול לDNS של האיחסון) בהצלחה.

      • המיליונר בפיג'מה   23 בינואר 2010 בשעה 3:46
        (#)

        DOC,

        תודה רבה על התשובה.

        באשר לשאלה באיזה אחסון אני משתמש, אני משתמש ב-DreamHost. אם אתה מעוניין, תשתמש בקופון 50DollarsCheaper.

        בהצלחה.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!