ניקוד האיכות של AdWords בעמוד הנחיתה

לאחר שבפוסט הקודם פרטתי מהם הפרמטרים לניקוד איכות גבוהה הקשור במודעה עצמה, כעת אפרט על אילו דברים יש להקפיד בעמוד אליו מופנית ההודעה.
כפי שציינתי, גוגל מנסים לספק לגולשים רלוונטיות! ולכן, הגיוני ביותר לבדוק לאן מפנה מודעת הפרסומת. לדוגמא, במידה ואני מפרסם קורס ניגון באורגן, לא יהיה הגיוני להפנות את המודעת פרסום לקרוס ניגון על גיטרה. גוגל חשבו על זה, ולכן גוגל בודקים את הרלוונטיות של העמוד אליו מופנית המודעה.

ראשית, לעמוד מסוג זה קוראים דף נחיתה. דף נחיתה אמור להיות מותאם אל המילה אותה המשתמש חיפש, ולכן מומלץ לחלק את ההודעות לקבוצות פרסום קטנות של מס' מועט של מילות חיפוש. כמוכן, יש ליצור עמוד נחיתה לכל קבוצת פרסום כזו.

בעמוד הנחיתה עצמו, חשוב מאוד לדאוג לריבוי מילות מפתח מהקבוצת פרסום השייכת לעמוד הנחיתה הנוכחי. בנוסף לכך, מומלץ מאוד להדגיש את מילות החיפוש, למקם אותם בתוך תגי H וכו.
לעשות ממש כמו קידום אתרים במנועי חיפוש, בשיטה האורגנית.

בעבר, היה ניתן לכתוב עמוד נחיתה ארוך-ארוך, רבוי במילות מפתח מכל מיני סוגים. אך כיום לא כך הדבר. גוגל שינו את החוקים לגמרי. כיום, גוגל נותן עדיפות בניקוד איכות ל-אתרים ופחות מאשר עמודי נחיתה, לכן מומלץ לבנות עוד מספר עמודים אשר העמוד נחיתה מקשר עליהם. לדוגמא, ניתן לבנות בלוג, עמוד אודות, עמוד תנאי שימוש וכו…

אני חושב שכיסיתי את כל מה שאני יודע, אבל אני בטוח שאני עוד לא יודע הכל, לכן במידה וכאשר אני אלמד משהו חדש על עמודי נחיתה, אני אכתוב. בכל אופן, המידע הנ"ל אמור להספיק על מנת ליצור עמוד נחיתה טוב. במידה ומישהו רוצה להוסיף משהו, הוא יותר ממוזמן!

35 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. dream   21 בינואר 2008 בשעה 21:07
    (#)

    על תתיאש, תמשיך אפילו כשאין תגובות…!

     

  2. הנהלת חשבונות   23 במאי 2008 בשעה 18:48
    (#)

    מדהים!!!


    לא ידעתי שגוגל ממש בודקת את עמודי הנחיתה. הם באמת עושים עבודת מחשבת.

     

  3. 1nis   23 ביוני 2008 בשעה 15:58
    (#)

    ומה אם עמוד הנחיתה הוא מיניסיט

    כלומר דף בודד?

    האם זה יהיה שווה פחות מדף שהוא חלק מאתר?

    ואם אני מוסיף לאתרים נגיד גדולים בנושא זה יכול לעזור?

  4. יואב   4 ביוני 2009 בשעה 19:09
    (#)

    למי שחדש בתחום, כמוני, נשמע מה שאתה מציג כקושי משמעותי ואני אסביר:
    1. כל הקומבינות של רידיירקט, iframe ודיירקט לינקינג – סכנת גוגל סלאפ (ושמעתי על מקרים שאנשים פשוט הועפו – סגרו להם את החשבון או את הקמפיין), לא כדאי, כלומר מי שרוצה להציג מודעות בגוגל חייב דף נחיתה (למרות שאישית בדקתי בגוגל וראיתי שהמון עדיין עושים את כל הקומבינות האלה, בעיקר רידיירקט והם שורדים לא רע, השאלה אם הם גם עושים כסף).
    2. והכי הכי הכי לא מסתדר לי – דף נחיתה לכל אדגרופ?? הרי כל דף נחיתה כזה מחובר לאתר. זה אומר אתר לכל אדגרופ, מה שאומר המון אתרים לקמפיין אחד. האלטרנטיבה היא אתר אחד עם כמה עמודי נחיתה, אבל גם לא סביר למי שפותח 10-20 אדגרופס. זה לכאורה לפתוח הרבה אתרים על הרבה דומיינים (בתור אחד שנכווה מסאב דומיינים אתה תסכים), אז – תכלס, מה עושים???
    בקרוב אצלי:) אבל חשוב בטח לא רק לי…

    • המיליונר בפיג'מה   16 ביוני 2009 בשעה 18:47
      (#)

      אהלן יואב,

      בוא אני אשאל אותך שאלה כזאת:
      האם אתה רוצה לבנות את העסק שלך על גבי קומבינות? האם גם אחרי שאתה יודע שסכום הכסף אותו אתה יכול לרוויח הוא כמה שאתה רוצה אתה עדיין חושב שזה יותר מידי עבודה?

      • אביב   18 ביולי 2009 בשעה 13:04
        (#)

        אני רוצה להבין – כשאתה מדבר על דף נחיתה לכל אדגרופ, מדובר בכמה דפי נחיתה, שכוללים אספקטים משותפים ביניהם שקשורים למוצר, ואספקטים אינדיבידואליים שקשורים למודעות באדגרופ הספציפי וב – Keywords שלו? אם ככה, אפשרי לשים את כל דפי הנחיתה על אותו דומיים ולחלק אותו לסאב-דומיין לכל דף נחיתה?

  5. VEGA   10 בנובמבר 2009 בשעה 14:57
    (#)

    שלום לכולם.
    יש לי שאלה, יש לי מילת חיפוש באחד הקומפיינים שלי שמופיע לצידה הכיתוב :Below first page bid
    First page bid estimate: ככה וככה.
    עשיתי חיפוש בגוגל על המילה הספציפית הזאת והנה אני רואה אותה בעמוד הראשון גם אחרי שאני לוחץ כמה פעמים על חיפוש מחדש המודעה ומודעת נוספות מאותו AD GROUP מןפיעות ולא העליתי את הביד.
    האם זה יכול להיות או שאני מפספס משהו?
    תודה רבה מראש
    VEGA

  6. VEGA   10 בנובמבר 2009 בשעה 15:09
    (#)

    באסה יצא הכל ג'יבריש
    רציתי לשאול אם יש לי מלת חיפוש שלצידה מופיעה הכיתוב : :Below first page bid
    First page bid estimate:
    ועדיין אני רואה את המודעה שלי ועוד מודעות מהאדגרופ בדף החיפוש הראשון מה זה בעצם אומר. בהתחשב שעשיתי חיפוש מתקדם בגוגל שמראה לי את החיפוש בארה"ב?
    האם זה לא מדוייק? או שמשהו אחר?
    תודה רבה
    VEGA

  7. Vova "The Vibe" Feldman   24 בנובמבר 2009 בשעה 20:50
    (#)

    מליונר יקר שאלה לי אלייך! :)

    אנא הסבר לי, מה זה בדיוק "ADGROUP" אני חיפשתי בגוגל וכמו כן במרכז ההדרכה של גוגל ולא מצאתי תשובה לשאלה שלי, אני לפעמים טמבל וחייב הסבר ממש פרטי: איך זה נראה? איך משתמשים בזה? האם זה חמוץ חריף או מתוק? אם היה אפשר להראות לי דף מסויים באתר אינטרנט ולומר לי מה בדיוק הוא הADGROUP אז הייתי סוף סוף מוצא את נעלם הX במשוואה שלי! ז"א, אני יודע בדיוק מה היא ההגדרה של ADGROUP, עם זאת אני פשוט לא מבין איך זה בדיוק נראה והיכן זה בדיקו נמצא! :)
    בכבוד והערכה,
    Vibe

    • אביב   24 בנובמבר 2009 בשעה 21:55
      (#)

      כיוון שנהרסה לך התגובה, הרשה לי לצטט:
      "
      מליונר יקר שאלה לי אלייך! :)

      אנא הסבר לי, מה זה בדיוק "ADGROUP" אני חיפשתי בגוגל וכמו כן במרכז ההדרכה של גוגל ולא מצאתי תשובה לשאלה שלי, אני לפעמים טמבל וחייב הסבר ממש פרטי: איך זה נראה? איך משתמשים בזה? האם זה חמוץ חריף או מתוק? אם היה אפשר להראות לי דף מסויים באתר אינטרנט ולומר לי מה בדיוק הוא הADGROUP אז הייתי סוף סוף מוצא את נעלם הX במשוואה שלי! ז"א, אני יודע בדיוק מה היא ההגדרה של ADGROUP, עם זאת אני פשוט לא מבין איך זה בדיוק נראה והיכן זה בדיקו נמצא! :)
      בכבוד והערכה,
      Vibe
      "
      ועכשיו הרשה לי לענות לך במקום המליונר – אני מוכן להתערב, שבבלוג הזה יש לפחות 25 פוסטים שמדברים על אדגרופים בפרט ו/או גוגל אדוורדס בהקשר לאדגרופים בכלל. אם אני הייתי הוא, היית ממש מתעצבן, בפעם המי יודע כמה משאלות כאלה, כיוון שכל החומר כבר נמצא בבלוג, ושאלות כמו שלך פשוט חוזרות על עצמן. אם אני הייתי במקומו, אולי כבר הייתי מגיע למצב שהוא לא יענה. ואם הוא לא יענה לך, זה אמור רק להגדיל את התמריץ שלך להזיז את הת*$ ולהתחיל לחפש בעצמך – באמת שזה לא כזה מורכב! להפיל על יגאל עוד פעם ועוד פעם שאלות כאלה של מתחילים, שהן חפורות ומדוסקסות עד כאב, זה פשוט ביזבוז זמן לך ולו. ואולי עדיף שאומר לכם ולו, כי אני רוצה להעביר פה מסר לאומה, שחזר הרבה בבלוג הזה ע"י יגאל בעצמו – בנאדם עצלן הוא לא בנאדם משווק!
      אז בהצלחה בשטח…

      • Vova "The Vibe" Feldman   25 בנובמבר 2009 בשעה 0:42
        (#)

        תודה רבה לך על התגובה אביב!
        אני מאוד שמח שמצאת דרך לראות את התגובה כאשר היא במצב ג'יבריש שכזה! :)
        תן לי לשאול אותך משהו: האם אתה מרגיש שבתשובתך המפורטת על התיחסותו של המליונר שלנו אל קוראיו, יכולת לעשות עוד צעד אחד קטנטן אך משמעותי ביותר ברלוונטיות של התגובה שלך: לענות גם לי על השאלה ששאלתי :)

        כמו שאמרתי אני לפעמים טמבל ומאוד מתקשה להבין דברים גם כאשר אני קורא 25 פוסטים של הגדות וכמו שכבר רשום אני =כן= חקרתי את הנושא ועם זאת לא מצאתי תשובה ברורה עדיין… אולי אם הצלחת לענות לי כל כך יפה ובאמת לעזור לי להיות יותר נמרץ תצליח גם לענות לי על השאלה הבאמת חשובה שלי שרשומה בתגובתי הראשונה :)
        תודה לך על זמנך היקר!
        אוהב,
        Vibe

        נ.ב
        המסר שלך לאומה נקלט בהצלחה במערכת המוח שלי, ואני מבטיח לך שהקרב על העצלנות שלי מתנהל יום יום, בימים האחרונים אני ניצחתי את המערכה, אך הקרב עדיין בעיצומו… ויש לי הרגשה מאוד טובה לגביי מי ינצח בסוף ;-)

        • המיליונר בפיג'מה   15 בדצמבר 2009 בשעה 23:30
          (#)

          אהלן,

          אביב המון תודה.

          VOVA, אדגרופ זו קבוצה שמכילה מילות מפתח. אם לא מצאת את זה ב-Google Learning Center אתה בבעייה קשה, תמשיך לחפש. :)

  8. תומר   10 בינואר 2010 בשעה 13:51
    (#)

    יש לי שאלה אליך מיליונר בפיג'מה או איך שלא קוראים לך
    על איזה מערכת הבלוג הזה בנוי?

    • אביב   30 בינואר 2010 בשעה 9:52
      (#)

      פרט המידע שאתה מחפש כבר קיים בבלוג – "WordPress"… למען האמת, יש פוסט שלם על בניית עמודי נחיתה עם WordPress, בהקשר לזה שהבלוג הזה בנוי עליו. לדעתי שווה לחפש ולקרוא אותו.

  9. חן   28 בינואר 2010 בשעה 2:10
    (#)

    שלום למליונר,
    למרות שרשמתי בפוסט אחר משהו דומה אני רוצה לשאול שוב בתקוה שהפעם אקבל תשובה…:-)

    בניתי דף נחיתה בדומה למוסבר לעיל:
    ריבוי מילות המפתח Bath Baby Products
    דף הנחיתה הוא לא עמוד בודד אלה חלק מאתר.
    מילות המפתח בתוך H
    האדגרופ עוסק במילת המפתח שגם מופיעה במודעה.

    ועדיין ציון האיכות של גוגל 1/10 – איכות דף הנחיתה:עלובה.

    מה לדעתך הבעייה? צירפתי לינק

    לדעתי בגלל שאין מספיק תוכן מקורי – זה מה שאמרו לי בפורום של K.
    וגם אחרי שהורדתי את כמות הלינקים וגם אחר שהורדתי את הדנסיטי של מילת המפץח שום דבר לא עוזר.

    אני חושב שאני צריך לשבת ולכתוב איזה 100-200 מילים מקוריות.
    מה דעתך?

    תודה
    חן

    • חן   29 בינואר 2010 בשעה 23:59
      (#)

      טוב כתבתי 100-200 מילים מקוריות וזה לא עזר..איך לעזאזל מעלים את ה- quality Score?

      • בן   30 בינואר 2010 בשעה 9:55
        (#)

        חן, ברגע שה QS שלך ירד ל 1-3, אין סיכוי שגוגל יעלו לך אותו. יותר נכון, יש סיכוי נמוך, בערך כמו הסיכוי שמחר אני יזכה בלוטו. אתה צריך לקנות דומיין חדש ולנסות שוב. עדיף לך לקנות דומיין נפרד רק לנישה עליה אתה מפרסם, ולא כחלק מאתר גדול יותר. צר לי להיות זה שמבשר לך, אבל גוגל התלבשו חזק על כל האפילייאטים ועל כל עניין דפי הנחיתה. אני מציע לך לחשוב על עוד דרכים חוץ מגוגל כדי לקדם את האתר שלך. בהצלחה.

        • קוף אחד   30 בינואר 2010 בשעה 21:07
          (#)

          אתה טוען שQS נמוך בקמפיין אחד ישפיע על השני ??

          יש לי 3 קמפיינים עם QS גבוהה

          ואחד עם דף נחיתה שמנגן מצגת ולכן גוגל לא רואה את התוכן ונותן לו QS נמוך.

          אבל בינתיים אני לא רואה פגיעה ב QS של הקמפיינים האחרים.

          מישהוא יכול לאמת ?

          • בן   30 בינואר 2010 בשעה 21:20
            (#)

            הדעות על הנושא הזה חלוקות. חלק אומרים שזה משפיע, חלק אומרים שלא. אני טוען שזה לא משפיע. יש לי (היו לי) המון קמפיינים עם QS נמוך והם לא השפיעו על קמפיינים אחרים. אבל, וזה אבל גדול, אף חשבון Adwords לא מוגן מפני Review ידני\אוטומטי ולצערי, בתור אפילייאטס, אני חושש שכולנו נחווה יום אחד את ה Google Slap הידוע לשמצה. הלוואי והיה לי פתרון אבל אין לי. האמת היא שעוד לא פגשתי אפילייאט אחד שלא חווה לפחות פעם אחת slap על אחד מהקמפיינים שלו. 

            • המיליונר בפיג'מה   5 בפברואר 2010 בשעה 19:49
              (#)

              עניתי לך במקום המקורי שכתבת.

              יכול להיות גם שה-CTR-ים שלך כל כך נמוכים שזה מה שקרה בסופו של דבר.

              בהצלחה.

            • פליקס   15 באוגוסט 2010 בשעה 3:29
              (#)

              שלום מיליונר,
              איך אני בודק את הQS של העמוד? אני משתמש בדפדפן של גוגל (כרום)

            • המיליונר בפיג'מה   26 באוגוסט 2010 בשעה 19:08
              (#)

              אהלן פליקס,

              זה לא קשור לדפדפן, אתה יכול לדעת את ה-QS רק לאחר שהעלית קמפיין. תעלה עם העכבר על הבועה ליד כל KW. מומלץ לקרוא עוד בעזרה של גוגל…

              בהצלחה.

    • קוף אחד   30 בינואר 2010 בשעה 21:16
      (#)

      היי,

      קודם כל התמונות במרכז האתר לא מפורמטות טוב באף דפדפן ומסתירות את התוכן במרכז.

      והייתי מגדיל את הכתב קצת.

      בנוגע לציון, אני לא בטוח, הקוד נראה בסדר.

  10. חן   30 בינואר 2010 בשעה 21:11
    (#)

    עצוב מאד…

  11. חן   31 בינואר 2010 בשעה 0:45
    (#)

    השאלה היא מה עשיתי לא טוב? אני רוצה לדעת כדי לא לחזור על אותה טעות…האם חסר פשוט תוכן? אבל זה לא ייתכן כי ראיתי עמודי נחיתה עם פחות תוכן משלי. או אולי חסר תוכן בעמודים אחרים כלומר נפח האתר נמוך וגוגל מחפש יותר עמודים נוספים עם תוכן. מה לדעתכם הייתה הטעות שהביאה לQS נמוך או שזה סתם שרירותיות של גוגל. לומר לכם את האמת אני לא חושב שזה שרירותיות בטח יש כאן משהו השאלה מה?

    • בן   31 בינואר 2010 בשעה 19:18
      (#)

      שום דבר לא שרירותי אבל אם מישהו יגיד לך שהוא יודע מה הבעיה אז הוא שקרן. רק גוגל יודעים. ואולי גם הם לא כי לי נראה שלאלוגריתם שלהם יש כבר חיים משל עצמו. זה תלוי באין ספור פקטורים: וותק חשבון, וותק דומיין, כמות תוכן, איכות תוכן, הנישה שאתה מפרסם בה, המתחרים שלך, המילים, המודעות, התקציב, הבידים, קהל היעד, אפילייאט לינקס, טייטלים, descriptions, מהירות האתר, גודל הדף, bounce rate, avg. time on site, returning vs. new, loyalty וכולי וכולי וכולי. עצה שלי. תתחיל עם לבנות אתר רציני עם תוכן ייחודי. אל תכניס פנימה שום לינקים שמובילים החוצה, ואם כבר, אז רק adsense. תריץ עליו קמפיין מאוד קטן. כמה עשרות מילים מפולחות ל ad groups. טרגט דפים שונים בתוך האתר. צבור קצת וותק בקמפין ותנסה להרחיב אותו. סיכוי שזה יעזור? נמוך. מצטער אחי אבל זה פאקינג עבודה קשה.

  12. חן   31 בינואר 2010 בשעה 21:54
    (#)

    בן…כל הכבוד על ההשקעה והתשובה אני ממש מודה לך שטרחת. כן ירבו כמוך…

    חן

  13. דודי   13 בפברואר 2010 בשעה 15:11
    (#)

    האם עמוד הנחיתה יכול היות עם תמונה משפט וטלפון בלבד?

  14. עומר   26 בינואר 2011 בשעה 17:12
    (#)

    מיליונר יישר כוח על ההתמדה הזאת לאורך זמן אני התחלתי לקרוא את הבלוג למטרת למידה אני חייב לאגיד שאתה כותב מאוד מעניין.

    שאלה קטנה
    הQS של הדף משתנה בין חיפושים כלומר אם מישהו מחפש נגינה באורגן ולא בגיטרה אני יהיה מדורג נמוך אבל אם הוא יחפש באורגן באמת אני יהיה מדורג גבוהה? או שבעצם הQS זה דבר קבועה ולא משתנה

  15. אני   23 באוקטובר 2011 בשעה 12:11
    (#)

    פיג'מיסט יקר (אהבתי את הכינוי),
    אני כבר המון המון זמן רוצה להכנס ל"עסקי האינטרנט", ובתקופה האחרונה התחלתי להכיר את עולם שיווק השותפים.
    אני עוקב אחרי הבלוג שלך, והחלטתי להתחיל לקרוא אותו מההתחלה, ואני שמח שיש מידע שימושי ומעשי שמסביר, באמת מסביר, איך כדאי לפעול.

    כרגע אני עדיין אבוד בעולם גדול מדי של מידע, אבל אני ממשיך ללמוד..

    תודה רבה על הבלוג.

    נשתמע בהמשך! (אני מניח שיהיו לי שאלות)

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!