שיטה חדשה שלי לשיווק בגוגל אדוורדס – חלק ב'

לאחר שבוסט הקודם – שיטה חדשה שלי לשיווק בגוגל אדוורדס – חלק א' פירטתי מדוע החלטתי לנות ולמצוא דרך חדשה/קצת אחרת לשיווק בגוגל אדוורדס, בפוסט הזה אני אציג לכם את השיטה כולה. יכול להיות שהיללתי את השיטה יותר מידי, והיא לא כזו מיוחדת, אבל למרות הרווחים הנעים אשר אני מרוויח, חשוב לזכור שאני עדיין די מתחיל (רק שלושה חודשים), ולכן ההתלהבות.

כאשר אנחנו משווקים ומפרסמים ב-PPC, עלינו לבצע מחקר מילים יסודי וטוב. המצב המושלם, בשיווק PPC הוא שאנחנו יודעים בדיוק, אבל בדיוק אילו מילים מוכרות. כלומר, כל ה-Match Types של המילים שלנו בקמפיין הם Exact. כמובן שאין דבר כזה מושלם, והמצב של רובינו הוא רחוק מכך. לכן אני יכול להסתפק בקמפיין, אשר אני יודע בדיוק אילו מילים בדיוק ימכרו, וגם אילו ביטויים ימכרו, כלומר ה-Match Type של כל המילות חיפוש שלי הוא Exact ו-Phrase.

ומה באשר ל-Broad? עם ה-Broad יש בעיה מסויימת! כאשר יש לי מילות ב-Match Type שהוא Broad, אני בעצם לא יודע כלום על המילים שלי. בנוסף לכך, כמו שכתבתי בפוסט מלחמת אחים בגוגל אדוורדס, שקיימות עוד מספר בעיות עם שימוש במילים שהם Broad. הבעיה הראשונה היא, שמילים אשר Broad לפעמים מוחלפות במילים נרדפות, שלעיתי לא מתאימות. כאשר אני מפרסם על מילים שאני לא יודע מה הם (כי הם פשוט מילים נרדפות), אני מרגיש כאילו שאני משחק פוקר ב-Vegas. בעיה נוספת היא, שלעיתים המילים אשר הם Broad משתלטות על הקמפיין ומוצגות גם אם יש לי Exact או Phrase לאותה מילה, וכך אני לגמרי מאבד שליטה על הקמפיין שלי! (פרטים נוספים על בעיה זו בפוסט מלחמת אחים בגוגל אדוורדס).

אז יום אחד התיישבתי, והקדשתי המון זמן לחקירת הנושא. רציתי לבדוק מה ה-ROI שלי על מילים שהם Broad. ישבתי וחישבתי, ולהפתעתי גיליתי (או שלא להפתעתי), שעל כל ה-Broads שלי בקמפיין יש לי ROI נמוך מאוד, אם לא שואף ל-0%. בטח אתם חושבים, שמאחר וה-ROI של של כל ה-Broads שלי שואף ל-0, אין לי טעם להחזיק Broads. אבל לא כך העניין. גיליתי שלמרות שאני לא מרוויח ולא מפסיד כסף מהמילים שהם Broads, עדיין יש לי כמות מכירות נכבדה מכך. פשוט הרווח אשר אני מקבל על המכירות זהה לרווח אשר אני מוציא על פרסום. ומאחר ואני עדיין מצליח לשמור על כמות מכירות נכבדה מאוד מה-Broads, ושוב, למרות שאני לא מרוויח מכך, זה אומר שהקמפיין שלי רחוק משלמות (למרות שאין דבר כזה), ואפילו ממצויינות (כזה יש! :) ).

ובדיוק מהסיבות הללו, אני חושב שכן צריך להשאיר את ה-Broads. המילים אשר מתוייגות כ-Broads פשוט מהוות לנו את הכלי הכי חזק ביותר שיש למחקר מילות חיפוש חדשות. ולא סתם מילות חיפוש, אלא מילות חיפוש אשר מוכרות! מהשלב הזה החל להתגלגל לו הרעיון שלי, אשר מצמצם לי את ההוצאות, ועל הדרך פותר לי עוד כמה בעיות אשר אני אפרט עליהם בהמשך!

הרעיון הוא פשוט! פשוט מאוד! בכל חברה גדולה ורצינית, ישנו תקציב אשר מוקצב לפעילות השותפת, וכמוכן ישנו גם תקציב אשר מוקדש למחקר. ולשם בדיוק אני שואף! אתם בטח כבר מבינים לאן אני חותר. מה שעשיתי היה ליצור קמפיין נוסף, עבור כל קמפיין שכבר יש לי. בקמפיין הנוסף הזה, מיקמתי את כל ה-Broads! וכך, נוצר לי מצב, שלכל מוצר אשר אני מקדם, יש לי בעצם 2 קמפיינים. הקמפיין הראשי, או קמפיין הכסף, אשר ה-Match Types בו הם רק Phrase ו-Exact, והקמפיין הנוסף אשר מהווה לי קמפיין מחקר, אשר המילים בו הם רק Broads.

כפי שאתם רואים, הרעיון הוא פשוט מאוד, ויש לו יתרונות וחסרונות (שעליהם אני אעבור בפוסט הבא בנושא), אבל בינתיים, המשיכו לקרוא, כי עוד לא סיימת להסביר את השיטה עד הסוף.

הבעיה הראשונה, אשר השיטה הזו פותרת לנו, הינה בעיית המודעות ל-Broads. מודעות עבור מילים אשר מתוייגות כ-Broad יכולות להיות מוצגות גם עבור מילים נרדפות. ולכן גיליתי שניתן להשיג CTR יותר גבוהה כאשר מציגים למילים שהם Broad מודעה יותר ממוקדת עבור הקמפיין ופחות ממוקדת עבור המילה עצמה. לדוגמא: אם המילת חיפוש שלי היא Dog Obedience Training, יהיה יותר נכון להציג מודעה אשר קשורה יותר לאימון כללי של כלבים מאשר לאימון צייטנות לכלבים.

הבעיה השניה שניתן לפתור בשיטה זו, היא הבעיה אשר אני דן עליה בפוסט מלחמת אחים בגוגל אדוורדס, אשר את הפתרון אשר אני מביא לבעיה הזו, ניתן למצוא בפוסט שלום בית בגוגל אדוורדס. הפתרון אשר אני מביא שם, זה לשים עבור כל AdGroup את המילים מה-AdGroups האחרים כמילים נגטיביות. מה השיטה הזו מאפשרת לנו, זה לשים את כל המילים של קמפיין הכסף שלנו, כמילים נגטיביות בקמפיין המחקר. על ידי כך, אנחנו נרוויח מיקוד בקמפיין הכסף שלנו, ואילו קמפיין המחקר, ישאר כשמו הוא, קמפיין מחקר בלבד.

הבעיה האחרונה, אשר אני רוצה לדון בה שהשיטה הזו פותרת, זה בעצם לחסוך בעלויות פרסום. אמנם, כאשר המצב אופטימלי, ויש הרבה כסף להשקיע, יהיה טוב לתת לקמפיין המחקר את אותו התקציב כמו לקמפיין הכסף. אך, מאחר וזה לא המצב אצלי, אני חוסך בעלויות ע"י הצבת תקציב נמוך יחסית לקמפיין המחקר, וכך אני נשאר עם אותו הרווח כמו תמיד, רק שהמחקר מניב לי פחות מילים.

כמו שכבר אמרתי לכם, השימוש בשיטה הזו הוא על אחריותכם בלבד. אני לא יודע מה מצב הקמפיינים שלכם, ומה מצב ה-ROI שלכם. זוהי שיטה שהתחלתי להשתמש בה לאחרונה, ועוד לא נכנסתי לחישובים מדוייקים של המספרים שלה. אבל, כרגע, במבט מזורז לגמרי, זה נראה כאילו השיטה הזו יעילה ביותר ומוכיחה את עצמה עד מאוד. מאוד!

אני אודה לכם מאוד, אם שועלי PPC ותיקים, אשר קוראים בבלוג יחוו את דעתם, תודה.

16 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. שלומי   30 במרץ 2008 בשעה 19:34
    (#)

    כל הכבוד

    אתה בכיוון הנכון חיוך

  2. משה אופניק   30 במרץ 2008 בשעה 23:35
    (#)

    מיליונר

     

    אחלה בלוג

     

    אני אשמח אם תוכל להסביר את ההגיון מאחורי הדבר הזה לדוגמא:

     

    1.קמפיין מחקר  עם  המילה נעלי טניס- broads

    המודעה תוצג גם במילים שמכילות נעלי וגם טניס

     

    2.קמפיין כסף עם המילה  מחבט טניס – pharse

     

    עכשיו נצא מנקודת הנחה שלא שמנו מילים שליליות כמו שהסברת ומשתמש חיפש מחבט טניס.

    אז במצב כזה גוגל יציג את שתי המודעות באותו זמן על מילת החיפוש הזאת?

    כי אם לא אז מה הטעם בלהציב  את כל המילים של קמפיין הכסף שלנו, כמילים נגטיביות בקמפיין המחקר?

     

    אני חשבתי עד עכשיו שגוגל מציגים את המודעה הכי רלוונטית של כל משתמש אדוורדס ולא שתי מודעות באותו זמן על מילת חיפוש אחת,גם אם הם מופרדים בקמפיינים שונים עם ניסוח מודעה אחר ודף נחיתה אחר.

     

    נ.ב

     

    הגיע הזמן שתשלח את הפיג'מה למכבסה ותתחיל ליתפור חליפה , אתה בכיוון בנכון 

     


     

     

     

    • המיליונר בפיגמה   31 במרץ 2008 בשעה 18:12
      (#)

      אהלן,

      ההודעה אשר תוצג תהיה ההודעה עבור המילה עם ה-Quality Score הכי גבוהה.
      כאשר המילה שלך היא נעלי טניס ב-Broad, זה לא אומר בהכרח שההודעה תוצג רק עבור המילים אשר מכילות נעלי וטניס. זה יכול להיות מוצג גם עבור כפכפי טניס. גוגל יכול לראות את המילה כפכף כמילה נרדפת לנעל. בגלל הסיבה הזו בדיוק פיתחתי את השיטה תוך כדי מתן חשיבות גדול למילים שליליות, ומתן תקציב לקמפיין המחקר.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)   31 במרץ 2008 בשעה 20:07
    (#)

    אם ככה המצב במילים ב-BROAD אז צריך לחשוב על כל מילה נרדפת אפשרית למילת חיפוש ולשים אותה בתור מילה שלילית.זה מקשה ממש על העניינים אם כך.

     

    האם המצב כך גם ביהו ומייקרוספוסט?

     

     

     

     

    • המיליונר בפיגמה   31 במרץ 2008 בשעה 20:26
      (#)

      זה לא צריך להפחיד אותך. אף אחד לא אמר שיהיו לך חיים קלים. כל מי שחושב שיהיה לו חיים קלים יכול לא להכנס לתחום מראש.

      כל מה שצריך לעשות, זה בימים הראשונים של כל קמפיין, לעקוב בגוגל אנאליטיקס אחר המילים. כשתמצא מילה שאתה לא רוצה, פשוט שים אותה בנגטיב.

  4. אנונימי>   19 באפריל 2008 בשעה 19:58
    (#)

    היי

     

    עברו שבועיים מהפוסט ורציתי לדעת האם השיטה של שני קמפיינים נפרדים אכן עובדת עבורך ונחשבת כמוצלחת?

     

    תודה

     

    • המיליונר בפיגמה   20 באפריל 2008 בשעה 8:45
      (#)

      אהלן,

      באמת יצא לי מהראש לעדכן על כך, ואני אעשה זאת בהקדם.

      יחד עם זאת, למרות שלא חישבתי את המספרים האמיתיים, כן השיטה הזו עובדת. הצלחתי לחסוך איתה $100 ביום, כאשר הרווח נשאר אותו הדבר. כך שמעכשיו, אם אתה שואל אותי, אני כל הזמן אשתמש בה!

      בהצלחה.

  5. אנונימי   21 באפריל 2008 בשעה 14:21
    (#)

    ומה קורה כאשר יש לך מספר מוצרים באותה נישה,
    אם לכל מוצר יש לך קמפיין, איך אתה מסדר את המילים שלא יתנגשו?
    הרי יתכן מצב שאתה רוצה לשים את אותם ביטויים בשני הקמפיינים

    • המיליונר בפיגמה   21 באפריל 2008 בשעה 15:10
      (#)

      בנישות שיש יותר ממוצר אחד טוב, אני עושה קמפיין אחד ועושה השוואה בין המוצרים. אין טעם לשווק שני מוצרים מתחרים ראש בראש, אלא ביחד.

      • אנונימי   22 באפריל 2008 בשעה 1:16
        (#)

        כלומר באותה קבוצת מודעות אתה מגדיר, נניח, שתי מודעות זהות, אחת לכל מוצר?

        • המיליונר בפיגמה   22 באפריל 2008 בשעה 8:05
          (#)

          זה לא מה שאמרתי!!!

          אמרתי שאני מפנה לעמוד נחיתה, באותו העמוד נחיתה מסוקרים שני מוצרים…

          למה אתה שואל כל כך הרבה שאלות?
          למה שלא תבדוק פשוט?

  6. אנונימי   21 באוקטובר 2008 בשעה 23:03
    (#)

    היי פיג'מיסט,

    אני קורא אדוק של הבלוג וממש נהנה ממנו, גם מרמת הכתיבה וגם מהטיפים המועילים.

    היום אני מקדם אתר שמוכר מוצרים שאני מייצר, גם ע"י SEO וגם ע"י PPC ומתכנן להכנס לשיווק שותפים בקרוב והרבה מזה בזכות ההשראה ממך  (הבקרוב זז קדימה כל הזמן בגלל שכל הזמן שלי נשאב ע"י העסק הקיים :( )

     

    לגבי ההערה שלך "ההודעה אשר תוצג תהיה ההודעה עבור המילה עם ה-Quality Score הכי גבוהה"

    במקרה של "מלחמת אחים" בין שתי מילות חיפוש, גוגל לוקח בחשבון רק את ה QS או גם את העלות המקסימלית לקליק של כל מילה ?

     

    הרי המטרה של גוגל היא למקסם רווחים ע"י הוצאת מקסימום כסף מאיתנו …

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!