שיטה למעקב המרות מקביל במודעות ומילות מפתח

בתקופה הקצרה שהבלוג הזה קיים, לא אחת נשאלתי, כיצד ניתן לעקוב במקביל גם אחר מילות מפתח ממירות, וגם אחר מודעות ממירות. תמיד התשובה שלי הייתה, שזה לא ממש מעניין אותי, כי אני מעדיף לכוון ל-CTR גבוהה יותר מאשר למודעות עם Conversion Rate גבוהה יותר, כי בדרך כלל למודעות עם Conversion Rate גבוהה יותר יש CTR נמוך יותר. לכן, אם יש לי רק אפשרות לעקוב אחר מודעות או מילות מפתח, אני מעדיף לעקוב אחר מילות מפתח.

מה שכן, לאחרונה חשבתי על שיטה, אשר בעזרתה ניתן לבצע את המעקב הזה. השיטה לא מושלמת, אבל עדיין ניתן להשתמש בה. אני באופן אישי לא אשתמש בה, כי אני עדיין מנסה לשאוף ל-CTR גבוהה יותר, על מנת להוריד את עלויות הפרסום, אבל אני כן אשתמש בשיטה הזו לדברים אחרים. מהסיבה הזו חשבתי עליה. בטח אתם סקרנים לדעת "מזה דברים אחרים", בגדול, אני רוצה לבדוק רעיון חדש לשיטת בניית קמפיינים, ובשיטה הזו אני אוכל לחפות על כמה דברים. אני אספר לכם על השיטה הזו אם היא תצליח, ואני בטוח שכן.

בכל מקרה, בואו נתקדם. אז אנחנו רוצים לעקוב גם אחרי מילות המפתח וגם אחרי המודעות. כרגע, מה שמונע מאיתנו זה שאם אנחנו מצמידים Destination URL למילות מפתח, אז ה-Destination URL שהצמדנו למודעות עצמן, לא נחשב. והמבקרים היחידים שיהיו ב-Destination URL הזה יהיו הרובוטים של אדוורדס.

הרעיון שחשבתי עליו הוא לפצל את הקמפיין לשני קמפיינים. באחד מהקמפיינים לעקוב אחרי המילות מפתח, ובקמפיין אחר לעקוב אחר ה-Conversion Rate של המודעות. אבל בטח אתם תגידו עכשיו שזה בלתי אפשרי לעשות שני קמפיינים זהים בדיוק, מאחר וכל חשבון אדוורדס יכול להשתמש במילת חיפוש רק פעם אחת, ואותו הדבר נכון גם לגבי Display URL. אני לא הולך להתווכח איתכם בנושא הזה. אתם צודקים ב-100%!

אבל יחד עם זאת, אני לא הולך ליצור שני קמפיינים מתחרים. אני הולך להשתמש במיקוד גיאוגראפי על מנת לעשות את זה. אז מה שאפשר לעשות זה לכוון את הקמפיין שעוקב אחר ה-Conversion Rate של המודעות שיוצג רק באנגליה, ולעומת זאת את הקמפיין שעוקב אחר מילות המפתח למקד אותו עבור ארה"ב. במידה ואתם ממקדים את כל התנועה שלכם רק לקהל אמריקאי, גם כאן יש פיתרון. שכן, אפשר למקד מודעות בתוך מדינות ארה"ב. אפשר להגדיר נניח, שהמדינות אשר מתחילות ב-A-M יבדקו Conversion Rate, ואילו השאר יעקבו אחר מילות המפתח.

זהו, השיטה פשוטה מאוד. אמנם היא לא מושלמת, אבל היא מספיק טובה. לפחות מספיק טובה למה שאני רוצה לעשות. חשוב לי אמנם לציין שאני לא הולך לבדוק Conversion Rate של מודעות, אבל לכל אחד יש את ההעדפות שלו. יש מספיק אנשים שכן בודקים את זה. זה מה שיפה כל כך בשיווק באינטרנט, יש הרבה יותר מדרך אחת לעשות כל דבר, ובכל הדרכים ניתן להרוויח 1,000,000 ש"ח!

שיהיה לכולם המשך יום מהנה ופורה :)

5 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. שלומי   10 ביוני 2008 בשעה 8:08
    (#)

    בנה שני קמפיינים וחלק בינהם את הזמן ע"י הגדרה באדוורדס שכל אחד יעבוד 15 דקות לסירוגין!

     

    בהצלחה

     

     

     

  2. אנונימי   10 ביוני 2008 בשעה 13:42
    (#)

    "הודעות" או "מודעות"?

    כשאתה כתבת בכותרת של הפוסט "הודעות" התכוונת כנראה ל"מודעות".

    לא?

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!