Pay Per Click

PPC או Pay Per Click מהווה תחום נרחב בקידום אתרים ושיווק ופרסום באינטרנט. לעיתים תחום זה נקרא גם CPC (Cost Per Click). כיום לא קיים מושג מקביל בעברית אשר מחליף באופן אבסולוטי את המושג PPC/CPC, וזאת למרות שניתן לתרגם את המושגים הנ"ל לתשלום ללחיצה או עלות ללחיצה.

Pay Per Click הינה דרך להביא תנועה לאתר על פי מודל עסקי פשוט – האתר החפץ בתנועה מפרסם מודעת טקסט, מודעת תמונה או מודעת מדיה עשירה (Rich Media – פלאש, באנרים עם אנימציה), והתמחור עבור ההודעות הללו מתבצע על פי לחיצה. לדוגמא: עבור כל לחיצה, ישלם בעל האתר למפרסם 50 אגורות. שיווק באמצעות PPC מתבצע לרוב דרך חברות צד שלישי אשר מכילות מאגרי מידע גדולים של בעלי אתרים ומשווקים אשר מעוניינים בתיווך, האתר יגבה עמלה על כל קליק.

קיימות חברות צד שלישי רבות בארץ ובעולם. החברות הפופולריות בעולם הינם GoClick, AdBrite, Comission Junction ועוד… בארץ החברות המובילות הינם מרלין ו-נטו. כמובן, בתחום ה-PPC ניתן למצוא גם את שלושת מנועי החיפוש הפופולאריים בעולם כשחקנים החזקים ביותר – גוגל עם Google AdWords, יאהו עם Yahoo! SEM ומיקרוסופט (MSN) עם MSN AdCenter.

למעשה, לפני כניסת גוגל לתחום ה-PPC, תחום הפרסום באינטרנט באמצעות תשלום ללחיצה היה תחום פשוט מאוד. על מנת להתחיל קמפיין בימים עברו היה צורך במציאת מתווך צד שלישי, להציע כמה שיותר על קליק וכך היה ניתן לקבל כמות חשיפות גבוהה. לא כך הדבר בימימים הללו.

עם כניסת גוגל לתחום ה-CPC והכרזה על תכנית הפרסום שלהם, Google AdWords, וכמוכן פתיחת התכנית Google AdSense (לבעלי אתרים) החוקים השתנו באופן דרסטי. כיום לא מספיק להציע הרבה כסף (אלא אם כן זה ממש הרבה) עבור פרסומת PPC. גוגל בניגוד למתחרים באותה תקופה, שינו את התפיסה, במקום להיות רודפי בצע כמו כל השאר, גוגל החליטו כי התעדוף להצגת פרסומות יהיה רלוונטיות הפרסומת כלפי המשתמש. כך שלדוגמא במידה והמשתמש מחפש "וידאו נינט", וישנם שני מתמודדים אשר מתחרים על אותה המילה – האחד, אתר גדול מאוד וכללי של וידאו, והשני בלוג אשר מציג סרטונים חושפניים של נינט, אך קטן מאוד. הבלוג הקטן יקבל תיעדוף גדול יותר מאחר והוא יותר רלוונטי כלפי המשתמש. לאחר שינוי כללי המשחק, שחקנים רבים אחרים בתחום התיווך PPC שינו את כליליהם והתאימו אותם אל גוגל.

בימים הללו אנשי השיווק באמצעות CPC נחשבים כאמנים לכל דבר וזאת מאחר והרמת קמפיין PPC דורשת המון יצירתיות, יכולות קופירייטניג, יכולות קידום אתרים והרבה הרבה ניסיון.

תהליך יצירת קמפיין PPC כולל את השלבים הבאים:
1. מחקר שוק ומחקר מילות חיפוש
2. כתיבת מודעות הפרסום (כאשר כמות התווים מאוד מוגבלת)
3. יצירת עמודי נחיתה
4. ניתוח התנועה

כעת לאחר שאנו יודעים מזה שיווק ופרסום באינטרנט בעזרת PPC, ניתן בבטחה להמשיך ולקדם את המוצרים אותם בחרתי. אני אתחיל את הקמפיינים שלי ב-Google AdWords בלבד וזאת מאחר השליטה המוחלטת בשוק. כמוכן איני יודע עדיין אם המוצרים אותם בחרתי הינם מוצרים טובים, ולכן כל מה שאני מבצע כרגע זה מחקר שוק.

12 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אנונימי   3 במאי 2008 בשעה 8:45
    (#)

    רוצה להוסיף –

    בין חברות הצד השלישי לשיווק PPC נמצאת גם Kontera, חברה ישראלית שמתאימה לאתרים בשפה האנגלית.

  2. הנהלת חשבונות   23 במאי 2008 בשעה 18:25
    (#)

    שאלה לגבי סעיף 2, והניסוח של המודעה:

    לעיתים אני רואה מודעות עם מספר טלפון ישיר של בעל העסק או איש השיווק. האם זה אפשרי וחוקי מבחינת התקנונים של גוגל והאחרים? האם יש מעקב של אנשי גוגל על המודעות?

     

    תודה :-)

  3. בניית אתרים   7 באוקטובר 2008 בשעה 13:18
    (#)

    את הרוב ידעתי אבל מכיוון שההסבר שלך הוא קצר וקולע הבנתי חלקם יותר מפעם.

     

    דודי.

  4. זהבה   15 ביוני 2009 בשעה 9:39
    (#)

    היי יגאל
    אני מאוד נהנית לקרוא את הבלוג שלך!
    אני די מתחילה ורציתי לשאול איך עושים מחקר שולק ומחקר מילות מפתח?
    באיזה אתרים?אם תוכל לשלוח לי לינק?
    ושוב תודה על הבלוג, גם מלא ערך וגם נעים מאוד לקריאה(אפילו מושך להמשיך)…

  5. godlight   3 בנובמבר 2009 בשעה 1:32
    (#)

    איך אתרי הBUX כמו (neobux, PalmBux וכו) מתחברים לנושא אם בכלל

    תודה רבה רבה, אני לומד המון

  6. Tsafi   25 ביוני 2010 בשעה 18:25
    (#)

    כול החברות שהזכרתה האם הם יוצרים לך קמפין או שזה כמו Google AdWord ?

    האם צריך לפרסם דרכם או שגוגל מספיק,אני חי בהולנד ,וגוגל זה המנוע השולט פה כמעט 100% ולכן השקעתי בלימודי Google AdWord ,האם אתה יכול לפרט מה היתרונות של החברות שהזכרתה ואיפה הם מפרסמים?

    • המיליונר בפיג'מה   30 ביוני 2010 בשעה 10:35
      (#)

      שלום לך,

      אם אתה חי בהולנד וקהל היעד שלך הם הולנדים, אז האפשרות היחידה שלך אני מאמין זה גוגל, לעומת זאת אם קהל היעד שלך נמצא בארה"ב, אתה יכול להשתמש גם ברשתות האחרות.

      אתה מקים שם לבד קמפיין.

      בהצלחה.

      • tafi   11 ביולי 2010 בשעה 16:54
        (#)

        כן מקים שם קמפין לבד,לוקח קצת יותר זמן אבל זה גם יעזור לי לשפר את ההולנדית שלי,למזלי יש לי מי שיבדוק איך כתבתי את דפי הנחיתה ויתקן את השגיאות (מאחר ואני קצת דיסלקטי יש לי שגיאות כתיב בכול שפה בה אני כותב…).

        תודה על הבלוג וכול ההשקעה

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!