פרסום בפייסבוק – קייס סטאדי לא גמור

לפני הרבה זמן, החלטתי שאני רוצה לעשות כסף בפייסבוק. בגדול לא עשיתי – אני בנאדם אמין, ולכן לא יכולתי לבגוד סתם כך בגוגל, במיוחד בעיצומו של הרומן בינינו. אמנם קצת פזלתי לכיוון פייסבוק, אך לא עשיתי עם זה שום דבר רציני.

ובכל זאת, "סיכמתי" עם גוגל שדי מיציתי את עצמי שם (לבינתיים – הקמפיינים שיש שם, ימשיכו לרוץ שם, בלי קמפיינים חדשים), ואני רוצה להרחיב אופקים ולהתחיל לפרסם בפייסבוק, ורק בגלל שאני חוזר, אני מציג לכם את כל מה שלמדתי עד כה על פרסום בפייסבוק, ולהציג Case Study קטן של הקמפיין ההוא, שאף פעם לא התחיל לרוץ…

להניח אבן פינה

הדבר הראשון אותו הייתי צריך לעשות, וכמובן שאני הולך לעשות שוב, זה לקרוא את הקווים המנחים של פייסבוק למפרסמים. אם עד עכשיו חשבתם שהקווים המנחים של גוגל קשים, אז הרומן עם פייסבוק הולך להיות הרבה יותר מורכב. פייסבוק פשוט אוסרים שימוש של מיליון ואחת דברים כשמדברים על הפרסום אצלהם. ולמען האמת, אפשר להבין את זה, כי אם רוצים וממש מתאמצים אפשר לדאוג שפרסומת מסויימת תופיע אצל בנאדם אחד בדיוק – הבנאדם שאנחנו הכי שונאים!

מהסיבה הזו, פייסבוק מקפידים מאוד על כללים נאותים של מודעות. על מנת שלא תשרפו זמן בבניית מודעות פרסום לשב, כדאי מאוד לקרוא את הקווים המנחים. אבל… וזה אבל גדול מאוד. שימו לב שבני אדם בודקים את זה, ודווח לא פעם אחת על מודעה שלא אושרה 3 פעמים, ובפעם הרביעית כן אושרה. לכן, אם כאשר אתם כותבים שם מודעה אתם די בטוחים שהיא עומדת בכללים, תשלחו אותה כמה פעמים.

בחירת אסטרטגיית הפצה

כשמפרסמים בפייסבוק, ניתן להשתמש ב-2 אסטרטגיות של שיווק:

שיווק על פי דמוגראפיות
שיווק על פי דמוגראפיות מתייחס לנגזרות גדולות של האוכלוסייה אשר מסוננות על פי גיל, מין, מדינה, מצב רומנטי והעפות מיניות. כאשר משווקים על פי דמוגראפיות, לרוב ההצעות אותם ננסה לשווק יהיו כלליות מאוד, ואמורות לפנות לחתך גדול של הדמוגראפיה אליה אנחנו מנסים לשווק. לדוגמא: דיאטה, לרווקות מעל גיל 35.
כאשר משתמשים באסטרטגיה זו, ה-ROI צפוי להיות נמוך יותר, וכך גם ה-CTR (מהסיבה הזו, הקליקים יהיו יקרים יותר), אבל היתרון בשיטה זו על פני השיטה הבאה הוא שהיא פונה להרבה יותר אנשים.

שיווק נישתי
באסטרטגיה זו, הדמוגראפיות מעניינות אותנו קצת, אך לא מאוד, זה לא העיקר באסטרטגיה הזו. בפייסבוק ניתן לבחור מילות מפתח אשר על פיהם אנחנו רוצים לשווק. מילות המפתח הללו, הן מילים שכל אחד ואחד רשם בפרופיל שלו (תיכף תגיע הדוגמא). באמצעות השיטה הזו, אנחנו יכולים לענות בדיוק על הצורך של האוכלוסיה הספציפית אליה אנו מכוונים ובכך ה-ROI יהיה גבוהה יותר, ה-CTR יהיה גבוהה גם כן – עובדה אשר תגרור הורדת בידים, אבל קהל היעד יהיה הרבה יותר מצומצם. דוגמא: במידה ואני רוצה לשווק הזדמנות עסקית כלשהי, סביר להניח שאני רוצה לשווק אותה לאנשים אשר בחרו בפרופיל שלהם את הספר "אבא עשיר, אבא עני", כאחד הספרים האהובים.

מה שיווקתי?

מאחר וזה היה הקמפיין הראשון שלי בפייסבוק, אני לא רציתי להתמקד על יותר מידי תנועה, רציתי ללכת על משהו נישתי ולראות כיצד אני מתמודד עם התנועה. מהסיבה הזו, בחרתי ללכת על האסטרטגיה הנישתית. חיפשתי וחיפשתי הצעות, ברשתות ה-CPA אליהם אני רשום, כאשר המטרה הייתה לחפש אנשים שאני אוכל לחשוב על מילות מפתח שהם רשמו בפרופיל שלהם.

בסופו של דבר, הלכתי על הצעה מס' 2470 ב-Copeac. ההצעה מציעה חולצת הוקי חינם בעבור Email Submit, ומהצד השני, המשווק מקבל עמלה של $1.25. מדינת היעד היא קנדה.

מהלך העבודה…

אז אמרתי שאני הולך על משהו נישתי, ולכן אני צריך למצוא מילות מפתח של אנשים אשר ישמחו לחדש את הארון שלהם עם חולצת חדשה של קבוצתם האהודה, ואז החל תהליך בחירת המילים. אז כמובן שהאינטואיטיבית בחרתי מילים שקשורות ל-Hockey, ודומיו. אבל זה לא הספיק לי, רציתי עוד מילים ולכוון לחתך אוכלוסיה גבוהה יותר, אבל גם ממוקד. כמוכן האמנתי שלא כל מי שמשחק הוקי, אוהב לראות הוקי ואוהד קבוצה מסויימת. אז עשיתי את הדבר הבא, נכנסתי לאתר NHL – האתר הרשמי של ליגת ההוקי בארה"ב וקנדה, והוצאתי משם את רשימת כל הקבוצות.

התיאוריה הייתה, שאוהדי קבוצות יכתבו את שם הקבוצה שלהם איפשהו בפרופיל בפייסבוק.

והנה התוצאה:
fbads hockey פרסום בפייסבוק   קייס סטאדי לא גמור

מה השתבש?

כמו שאמרתי לכם, הקייס סטאדי לא גמור, מכיוון שהוא אף פעם לא רץ. הסיבה לכך היא מאחר וה-Email Submit מיועד רק לקנדה, החבר'ה של פייסבוק אשר נמצאים בארה"ב לא הצליחו לראות את העמוד נחיתה, ופסלו את הקמפיין מהסיבה הזו.

אני לא התאמצתי יותר מידי להילחם איתם, ולכן פרשתי מקריירת הפייסבוק שלי.

אבל… I'll be back! וזה הולך לקרות ביום שלישי. את יום שלישי אני מקדיש, להעלאת קמפיינים בפייסבוק, מקווה להעלות משהו כמו 5, כי זה באמת לא לוקח הרבה זמן להעלות קמפיין פייסבוק.

הודעה קטנה לקראת סיום

אני מתכנן להחליף עיצוב לבלוג בקרוב, ולהוסיף בו ניווט נוח גם כן. מאחר ואתם, אלה שהולכים לסבול את העיצוב החדש, אני נותן לכם את הפריבילגיה לבחור אותו. או יותר נכון להמליץ עליו.

עשיתי מחקר עיצובים קטן בעצמי, ויש כמה עיצובים אשר הגיעו לגמר, אני אציג לכם אותם עכשיו, ותגידו לי איזה אתם הכי אוהבים:
Not so Fresh
Fresh Compact
Cleaker
Kayupress => Example: neilsweb.com
Polaroid
Desk Space
Zinepress
Aspire

בנוסף לכך, אם אתם חושבים שישנו עיצוב שלא נמצא כאן, ואתם עדיין תשמחו לגלוש בבלוג שלי עם העצוב הזה, תמליצו עליו.

תודה.

56 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אנונימי   13 בדצמבר 2008 בשעה 20:58
    (#)

    אהלן יגאל,

    האם אתה מכין דף נחיתה משלך או מפנה לדף שלהם ישירות?

  2. deer1983   13 בדצמבר 2008 בשעה 21:36
    (#)

    אחלה פוסט,

     

     אני שורף כ-150 דולר על פייסבוק ביומיים – הזנת מודעה חדשה ואישור המודעה על ידי גורם אנושי בסופו של דבר גורם לי לרדת מהעניין מה גם שהקליקים ברוב התחומים בהם פרסמתי היו בערך 200% יותר יקרים מאדוורדס, אפשר לקבל הרבה גולשים משם – אבל צריך קמפיינים שמנוורטים – והרבה, אחרת זורקים הרבה דולרים למדורה.

     

    לך על zinepress

    הכי נקי ואסטטי

     

     

  3. zivi   13 בדצמבר 2008 בשעה 21:37
    (#)

    ואללה… תודה… הזכרת לי שאני צריך לחזור לפייסבוק. לפני איזה חודש ניסיתי להעלות שם קמפיין (יותר צדיק מצדיק) שלא אושר לי והרמתי ידיים, אמרתי לעצמי שאני אחזור לשם ושכחתי מיזה…. אז הנה, הזכרת לי :)

     

  4. בוריס   13 בדצמבר 2008 בשעה 22:15
    (#)

    מנסיון, פרסום בפייסבוק לא עובד, פרסום בגוגל כן. ועכשיו למה: מי שגולש בפייסבוק עסוק בענייניו ואין לו מוטיבציה לחפש או לגלות דברים חדשים לעומת זאת מי שגולש בגוגל עושה את זה מלכתחילה למטרות חיפוש וגילוי.אותו הדבר נכון גם לMYSPACE

    • המיליונר בפיגמה   14 בדצמבר 2008 בשעה 20:14
      (#)

      אז בוא תענה לי על דבר פשוט, למה אנשים ממשיכים לפרסם ולזרוק אלפיי דולרים על פרסום בפייסבוק ובמייספייס?

      • בוריס   16 בדצמבר 2008 בשעה 11:56
        (#)

        אנשים מבזבזים כסף על פרסום בפייסבוק מאותה סיבה שהם בזבזו עשרות מיליארדים על כל הסטארט אפים בתקופת ה"בועה" מבלי להרוויח אגורה. כשיש מותג חדש וצעיר שממריא בתחום האינטרנט אנשים רוצים להיות חלק ממנוולנצל אותו  בלי קשר אם הוא יעיל או לא. יתכן שישנם מספר תחומים בודדים שיעילים בפייסבוק (ובואודי יותר זולים מגוגל) אבל אני לא הצלחתי למצוא אותם.

    • אופיר   15 בדצמבר 2008 בשעה 11:17
      (#)

      בוריס, הכל שאלה של מה אתה מפרסם שם…

       

      אם יש לך מוצר שמדבר לקהל היעד, הוא יתעניין בו גם בפייסבוק. מה גם שזה קהל משועמם בשעות הפנאי שלו, אז גם ההיפך יכול להיות נכון כי יש לו יותר סבלנות בפנאן שלו.

       

      לדעתי הכל עניין של גישה ונישה

       

      ובלי לשים לב יצא לי חרוז רגוע

  5. marxistseo   13 בדצמבר 2008 בשעה 23:05
    (#)

    טיפ חיוני ממי ששרף 1000$ עד שמצא משהו שעובד בפייסבוק –

    תקנה IP אמריקאי, תרשם ל5 פרופיילים מזויפים עם תחומי עניין שונים וחכה 24 שעות עד שהפרסומות יתחילו להופיע ופשוט תעתיק. אולי להעתיק זו מילה קשה, אז – תקבל השראה.

    אני מריץ שני קמפיינים כרגע שעושים כסף מעולה. מה שחזק בפייסבוק זה שאם מצאת משהו שעובד אתה יכול להפציץ תנועה כמעט בלי הגבלה. יש אנשים ששורפים 10,000 דולר ביום על קמפיין אחד, הבעיה היא למצוא אותו. מקווה שהטיפ יעזור למי שרוצה לנסות.

  6. הסעות   13 בדצמבר 2008 בשעה 23:53
    (#)

    שלום יגאל ותודה על כל האינפורמציה היקרה.

     

    האם ניתן לשווק קמפיינים בעברית בפייסבוק? או שמותר לכתוב מודעות רק באנגלית בשביל לקבל אישור..

  7. המבולבל   14 בדצמבר 2008 בשעה 2:31
    (#)

    אני חייב לציין שאתמול קיבלת סלאפ חזק מפייס בוק (שיחקתי עם הבידים היומים ברמות מחשידות, אני מדבר על $100,000 תקציב יומי לקמפיין אחד)  והם פשוט הקפיאו לי את כל הקמפיינים והתוצאה שניסיתי להשיג חזרה אלי בהפוכה (רציתי הרבה חשיפות).

     

    סה"כ פיסבוק זה סבבה לגמרי… אני יכול להגיד לכם ב 100% שאפשר ליצור שם קמפינים רווחים… רק צריך להפעיל את הראש קצת!

     

    והרבה ספליט טסטינג!

    רק להחליף תמונה יכול להכפיל לכם את ה CTR פי 2!

    ומניסיון התמונות שאתם הכי בטוחים שלא יעבדו דווקא מביאות הכי הרבה CTR (לפחות אצלי)…. אז תנסו פשוט הכל!

     

     

  8. Joy   14 בדצמבר 2008 בשעה 11:59
    (#)

    אני אישית כבר התרגלתי לעיצוב הנוכחי, אבל אפ כבר להחליף אז לך על Fresh Compact.

    שיהיה שבוע מ ע ו ל ה !

  9. Joy   14 בדצמבר 2008 בשעה 12:00
    (#)

    ושאלה קטנה – למה כל הלינקים שיש לך בבלוג הם לא ב exit? למה יוצאים מהבלוג בזמן לחיצה על הלינק?

  10. Alex   14 בדצמבר 2008 בשעה 13:43
    (#)

    תשתמש ב:

    Not So Fresh

     

    הכי פחות מצועצע, קל לקריאה ולעיון, אלמנטים של ווב2.0, מה צריך יותר?

     

     

    אה, ועוד משהו:

    Drupal sucks – WordPress Rules

     

     

     הנה.. לא יכולתי להתאפק.

    • המיליונר בפיגמה   14 בדצמבר 2008 בשעה 20:20
      (#)

      תודה,

      זו גם התבנית המועדפת עליי, ולשם אני הולך :)

      לגבי דרופל, דרופל דבר אדיר, אבל לא מתאים לבלוג…
      מצד שני וורדפרס, לא מתאים לדברים אחרים.

  11. יגאל   14 בדצמבר 2008 בשעה 14:14
    (#)

    היי יגאל

     

    לא ידעתי שאפשר להרים קמפיינים בפייסבוק, טוב נו אני מניח שיש לי עוד הרבה ללמוד

    אבל מעניין מאוד!!

     

    הסתכלתי על כל ההצעות שלך והכי אהבתי את השניים האלה:

    Polaroid & Not so Fresh

    נראה לי ש-Not so Fresh קצת יותר אבל שניהם הכי יפים, בכל אופן חשוב שהרקע יהיה לבן או לכל הפחות צבע בהיר כי כל צבע חזק צורם בעיניים בייחוד כשקוראים הרבה.

    (ואני קורא הרבה :-)

     

    אני מאוד אוהב את הצורה הנוכחית של הבלוג כי מאוד נעים לקרוא בו כך והוא מאוד נעים לעין ופשוט בלי מיליון אייקונים וכפתורים ועל מיני תפריטים וכדומה, אם אני הייתי צריך לעצב הייתי מכוון לתפישה של אפל - המינימליזים, זה כל כך יפה איך שהם מעצבים שזה פשוט תענוג וגם עם המינימליזים עדיין יש לך כל מה שאתה צריך.

    והמינימליזים הזה מתאים מאוד לקרוא הישראלי כי הוא אוהב אתר פשוט ורקע לבן ופשוט.

    נראה לי שאתר מינימליסטי שרובו מעוצב בלבן יחד עם כפתורים של ווב 2.0 יהיה קטלני :-)

    • המיליונר בפיגמה   14 בדצמבר 2008 בשעה 20:21
      (#)

      אהלן,

      בדיוק 2 העיצובים הללו הם המועדפים עליי והפייבוריטים שלי :)

      בכל מקרה, העיצוב עכשיו אולי נעים לעין, אבל באסה לגמרי לנווט בו.

      • יגאל   15 בדצמבר 2008 בשעה 15:16
        (#)

        אכן קצת לא נוח לניווט

         

        כולי ציפייה לראות את הבלוג החדש :-)

  12. תומר   14 בדצמבר 2008 בשעה 18:41
    (#)

    חבל שתעבור לוורדפרס שאתה כבר נמצא בדרופל.

    ההשקעה תהיה קטנה ליצור עיצוב ייחודי משלך לבלוג והמשך עבודה על המערכת הקיימת.

    וורדפרס לא מתקרב לדרופל – והייתי חסיד פעם של וורדפרס עד שהכרתי את דרופל.

     

     

    • המיליונר בפיגמה   14 בדצמבר 2008 בשעה 20:23
      (#)

      דרופל מערכת פצצה,
      ואני מעריץ אותה. אני אפילו הולך לכנסים של דרופל.

      העניין הוא, שזה לא אתר, אלא בלוג, ובשביל בלוגים… וורדפרס זו המערכת.

      אתרים אחרים שלי, אני עדיין אעשה בדרופל.

  13. קריאה מהירה   14 בדצמבר 2008 בשעה 18:44
    (#)

    not so fresh

    כתבת פעם שאתה לא אוהב gui.

    ובכן, העיצוב הזה די ישיר, לא מצטעצע.

    שאלה:

    כשאני בודק ביאהו יש לי מאות לינקים לאתר,

    כשאני בודק בגוגל- שישה בלבד. מהם שנים מהאתר שלך.

    ידוע לך למה?

    תודה ושוב בהצלחה.

    • המיליונר בפיגמה   14 בדצמבר 2008 בשעה 20:25
      (#)

      אהלן,

      Not So Fresh זה בדיוק העיצוב שאני הכי אוהב, ביחד עם Polaroid. אבל את ה-Polaroid אני מייעד לבלוג אחר…

      לשאלתך, זה ידוע שגוגל מסתירים לינקים כי הם לא רוצים להראות את כל הקלפים שלהם. מהצד השני, יאהו מציגים לך לינקים של Nofollow.

      • אנונימיm   15 בדצמבר 2008 בשעה 0:20
        (#)

        הי

         

        אני בונה עמוד נחיתה ואני רוצה שיהיה אפשר להשאיר  תגובות. כמו העמוד שלך נגיד על היורו שאנשים אחרי הריוויו שלך כותבים  על הנסיון שלהם

         

        האם כדי לבנות את העמוד בעיצוב של בלוג לדוגמא מבלוגר

         או יש אפשרות להוסיף בעיצוב אתר רגיל הוספת תגובות.

         

        תודההה

         

  14. ilya   14 בדצמבר 2008 בשעה 19:00
    (#)

    hey igal!

    the offer was only for canadian traffic?

  15. אנונימי   14 בדצמבר 2008 בשעה 19:00
    (#)

    היה נחמד אם הייתה זורק מילה לקופאק האלה שלא ישחקו אותה אלוהים ב"תנאי קבלה"

    יש פה כאלה זעושים הון ברשתות חדשות ורוצים לנסות אותם אז שינסו קודם לקבל אותם ואם יראו שלא מביאים מכירות יעיפו מה אכפת להם שאנשים נרשמים אני זוכר ניסתי פעם להרשם התחילו לחקור אותי כמה אני מרויח וזה אין גבול לחוצפה שלהם.

    • Johnny the Doe   14 בדצמבר 2008 בשעה 19:23
      (#)

      אני לא יודע לגבי חקירות רווחים אבל כשאני נרשמתי לפני שבוע פשוט התקשרתי אליהם, הם שאלו אותי איך אני מתכנן לקדם את ההצעות שלהם, אמרתי PPC ובזה נגמרה השיחה ואושרתי.

       

      אגב יגאל, שלחתי לך ה"פ ב-K בנושא. בדוק אותה בבקשה כשתוכל.

       

      תודה. 

      • המיליונר בפיגמה   14 בדצמבר 2008 בשעה 20:26
        (#)

        Johnny,

        כן אני יודע שכך זה עובד, כל מה שצריך זה להתקשר. אבל אני מניח שהבחור של ה-"מלא כסף" ברשתות אחרות כבר יודע את זה.

  16. אופיר   15 בדצמבר 2008 בשעה 11:12
    (#)

    אהבתי את פולרואיד ו-ASPIRE

     

    גם DESK SPACE חביב

  17. אייל   15 בדצמבר 2008 בשעה 16:47
    (#)

    ברכות על ההחלטה לעבור לוורדפרס!

    מנסיוני עם המערכת חשוב יותר לבחור "תבנית" ולא "עיצוב".

    ב"תבנית" אני מתכוון למבנה הכללי של ה- Theme – כלומר תמיכה בווידג'טים וכמות טורים.

    לאחר שתבחר תבנית מתאימה תוכל בהתאמות פשוטות להכיל עליה את העיצוב של האתר שלך.

    רק לערוך מעט את ה- CSS ואת ה- Header.php.

     

    ככה אני עושה בד"כ – כי אח"כ האתר שלך יכול להראות כמו אלפי אתרים אחרים (לא שזה רע, אבל זה מאבד מהיחודיות)

    דרך אגב – לא אהבתי אף אחד מהעיצובים שהצעת עם הרגל בפה

  18. The New Rich   15 בדצמבר 2008 בשעה 16:54
    (#)

    זה מעניין שבפייסבוק ה-CPC גבוה יותר מב-Adwords. אני העליתי שם קמפיין ועם כמה שניסיתי להריץ אותו במחירים נמוכים (0.2-0.3) המודעה פשוט לא רצה, פייסבוק כל הזמן רצה ממני עוד כסף…

     

    לגבי העיצוב, אני אהבתי את העיצוב הפשוט והצבעים החדים ב-Not So Fresh.

    דרך אגב, הסתכלת ב http://wordpress.org/extend/themes ?

    יש שם מגוון ענק של Themes יפים ונקיים…

  19. איתהיי   18 בדצמבר 2008 בשעה 23:32
    (#)

    מה לגבי העברית בתבניות האלה? 

     

    אתה הולך לתרגם אותם בעצמך או שתתחיל לכתוב פה באנגלית?

    :)  

  20. אלכוהול   21 בדצמבר 2008 בשעה 10:54
    (#)

    היי מיליונר,

     

    לגבי העיצובים אהבתי את:

    1. Not so Fresh

    2. Zinepress

     

    לגבי הפוסט:

    תענוג !

  21. רון   28 בנובמבר 2010 בשעה 13:49
    (#)

    אהלן יגאל,
    איך בסוף התגברת על הקטע הזה שפייסבוק לא מאשרים לך את המודעה בגלל שהם לא רואים אותה?

    אני מנסה להעלות מודעות שניתן לצפות בהן רק מארה"ב (לינק שותפים) אבל משום מה לא מאשרים אותם כי טוענים ש:
    "כתובת האינטרנט של היעד של מודעה זו מפרה את הנחיות הפרסום של פייסבוק או שלא ניתן היה לבדוק אותה. שים לב שכל האתרים חייבים להיות ניתנים להצגה ולפעול כראוי, ללא קשר למיקומו של הצופה. "

    מה אני יכול לעשות

    תודה,
    רון

    • המיליונר בפיג'מה   3 בינואר 2011 בשעה 4:11
      (#)

      אני פשוט מעתיק את הדף אליי, ואחרי שמאשרים לי את המודעה אני מפנה להצעת האפיליאייט. אין ברירה אלא לעשות את זה.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!