פיתוח אפליקציות אייפון ושיווקן. המדריך המלא. נקודה!

אם גם החשיבה שלך אומרת שפיתוח אפליקציות לאייפון הן העתיד… אז כנראה שיש בזה צדק,מאחר וגם גוגל ומיקרוסופט הולכים לכיוון הזה. מאחר ומה שמעניין אותנו זה ROI ורווח, אז חשוב שנדע שלאייפון יש פחות שוק מהאנדרואיד, אבל האפליקציות שלהם נמכרות בקצב של פי 10. לכן, נתמקד בדבר האמיתי… הנה מדריך שיעשה את חייך לקלים…

את המדריך כתב חבר טוב שלי ועוד אפיליאייט מוצלח שעושה את המעבר מאפיליאציה לבעל אפליקציה. יש מצב שאתם מכירים אותו. בייגל, הבמה שלך…

בארבעת החודשים האחרונים התעסקתי יחד עם שותפה שלי ביצירה ושיווק של האפליקציה החדשה שלנו שנקראת JustUs. במהלך 4 החודשים האלו יצא לי ללמוד המון על איך ליצור אפילקציה, המכשולים בדרך וכיצד לשווק אותה. חשוב לי לומר שאני לא מומחה בתחום שיווק האפליקציות ומהקצת שבדקתי מעטים הם האנשים שהם כן מומחים.

מרוב האנשים ששאלתי קיבלתי תשובות כמו "זה בדיוק כמו לשווק אתר באינטרנט" ובגדול הם די צדקו. אבל בגלל שיש עוד דבר או שניים שצריך לדעת על שוק האפליקציות לפני שקופצים למים חשבתי שזה יהיה רעיון טוב לשפוך כאן בפניכם את הידע שצברתי לאחרונה. אז אני גאה להציג בפניכם את המדריך המקוצר ליצירה ושיווק של אפליקציות. שימו לב שזה מדריך לNEWBIES   בתחום האפליקציות, אבל למתקדמים בתחום השיווק באינטרנט. הערה אחת לפני שנתחיל, אני יחסית נוהג לתכלת דברים בחיים שלי וכך גם בכתיבה שלי, אז יתכן ויהיו "חורים" קטנים פה ושם שאני לא ארחיב עליהם או  כי אני מאמין שרובינו כבר יודעים אותם (לדוגמא מה זה Odesk או איך משיגים פרלינסרים) או כי הם פשוט כל כך רחבים שזה נושא לפוסט אחר. אם חלק מזה ישמע  לכם סינית כנראה שחסר לכם מעט ידע בסיסי בתחום השיווק האינטרנטי והייתי מציע לכם להשלים אותו קודם לכן.

שלב 0 – כמה החלטות גורליות.

אז אין מה להיכנס ללחץ, אבל לפני שתתחילו לעבוד אפילו תצטרכו לבצע כמה החלטות מאוד חשובות וביניהם:

  • מה המודל העסקי של האפליקציה ? (כלומר, איך עושים כסף)
  • לאיזה מכשירים לפתח את האפליקציה ?
  • כמה כסף יש לכם להשקיע בכל שלב ושלב.

המודל העסקי

לצורך העניין קיימים 3 מודלים עסקיים כיום:

א.    אפליקציה חינמית – האפליקציה ניתנת בחינם והכסף נעשה מפרסומות אשר מושתלות בתוכה. אני לא ממליץ על אופציה זו אלא אם כן אתם הולכים להיות גוגל הבא. אני לא אכנס למספרים אבל לדעתי זה פשוט לא יוצא רווחי.

ב.     אפליקציה בתשלום – פשוט מאוד, האפליקציה עולה כסף לגולש, אתם משלמים 30% לחנות האפליקציות ושומרים 70% בשבילכם.

ג.     אפליקציית FREEMIUM -  האפליקציה ניתנת בחינם אבל קיימים PREMIUM FEATURES   בתוכה אשר עולים כסף. לדוגמא: אפליקציה של גידול כלב וירטואלי שאתה יכול בתשלום לקנות לו כל מיני אביזרים (עצמות, מלונה וכו').

אני הייתי ממליץ על אופציה ב' או ג'. כנראה שג' היא הכי רווחית וגם דורשת יותר קריאטיביות ביצירה שלי.

לאיזה מכשירים לפתח את האפליקציה ?

היום קיימות 2 מערכות הפעלה אשר שולטות בשוק – iOS (אייפון) וAndroid (סמסונג, נקסוס, HTC  ועוד).  הבעייתיות היא שלכל מערכת הפעלה יש לפתח את האפליקציה מחדש ברמת הקוד. המלצתי היא ללכת על שוק האייפון בתור התחלה מהסיבה הפשוטה שפיתוח אחד מתאים לכל הדגמים של האיפון ואין צורך בהתאמות מיוחדות לכל מכשיר. באנדרואיד לדוגמא, יש צורך בעיצובים שונים לכל מכשיר כיוון שהם ברזולוציות שונות.

כמה כסף להשקיע ?

הסעיף הזה מאוד סובייקטיבי לכל אחד ואחד מאיתנו. אני יכול להגיד לכם שאני ושותפה שלי השקענו עד היום כ-20,000 שכללו פיתוח, עיצוב, אתר אינטרנט ושיווק בסיסי. חשוב לציין שגם אני וגם שותפה שלי עם רקע בשיווק אינטרנטי ולכן חסכנו המון הוצאות על ידי עשייה של דברים בעצמינו והשגת פרילנסרים זולים מאוד.

תהיו חכמים ותבנו תוכנית כלכלית מבעוד מועד. חשבו כמה יעלה לכם כל שלב ותתכננו קדימה, אל תיתפסו פתאום לאחר פיתוח האפליקציה ללא כסף לשיווק.

שלב 1 – אפיון האפליקציה.

אז יש לכם רעיון מגניב לאפליקציה….מעולה! מה עושים עכשיו ? שלב ראשון יוצרים מסמך אפיון ראשוני. המסמך הזה מתאר בעצם בצורה כללית כיצד תראה האפליקציה, מה היה בכל מסך, מה יעשה כל כפתור וכיצד המסכים יעבדו אחד עם השני. הרבה אנשים אוהבים להשתמש בתוכנות לאפיון האפליקציה / אתרים שלהם. אחת התוכנות האינטרנטיות שאני ממליץ להשתמש בה לשם יצירת המסכים (היא גם טובה לאתרי אינטרנט) היא MockFlow. למרות היכולת הגרפית החמודה של התוכנות הרבות אני עדיין מעדיף להשתמש במסמך POWERPOINT     בסיסי ולקשר את המסכים אחד לשני בהיפר קישורים (מישהו משתמש במילה הזאת ???).

אפיון מתחלק ל-3 חלקים:

  1. אפיון צורני – היכן יעמוד כל כפתור ואיך יראה בגדול כל מסך (כותרת, מסגרות וכו')
  2. אפיון תכנותי – מה יעשה כל כפתור (לדוגמא: לחיצה על SETTINGS  תעביר למסך 3)
  3. אפיון ממשק – האפיון הזה מאוד דומה לאפיון התכנותי רק שנוסף לו מימד נוסף – מימד המשתמש. לאחר שסיימתם עם 2 האפיונים הראשנים תעברו שוב עליהם בראייה של משתמש חדש ונסו להבין אם יש מה לשפר בחוויה. האפיון הזה לא באמת נשלח למישהו, הוא יותר בשבילכם, לוודא שעשיתם עבודה טובה.

שימו לב שאפיון זה אחד החלקים החשובים ביותר באפליקציה ויש לשים דגש גדול על ממשק משתמש. אף אחד עוד לא ממש "פיצח" את הסוד לאפיון טוב אבל הנה מספר טיפים שיעזרו לכם לאפיין כמו שצריך:

  • היכנסו לראש של המשתמש, אל תחשבו שהכל ברור לו כמו שהוא ברור לכם. צאו מנקודת הנחה שהמשתמש יצטרך לדעת לתפעל את האפליקציה ללא חוברת הפעלה ועל כן המיקום, השם והצורה של כל מסך וכפתור הם קריטיים.
  • תנסו להפחית קליקים – "שלמות מושגת לא כאשר אין יותר מה להוסיף, אלא כאשר אין יותר מה לגרוע" (אנתוני די סיינט אקסובריה). השאיפה שלכם שיוכלו לתפעל את האפליקציה שלכם בכמה שפחות קליקים. מה שלא חייב להיות שם שיעוף החוצה, לפחות בשלב ראשון. תסתכלו על האתר Fiverr כדוגמא לאתר פשוט שלא מסבך את הגולש עם קליקים מיותרים.
  • תיצרו "רגע קסם" – ההגדרה הזו היא קצת מופשטת, אבל בכל מוצר טוב יש "רגע קסם" שבו הגולש אומר "וואוו!!! גאוני!". דוגמא טובה יכולה להיות הרגע שבו נכנסתי בפעם הראשונה ל"שייקר" (אפליקציית פייסבוק ישראלית מנצחת) וראיתי פתאום כל מיני פרופילים של אנשים "קמים לחיים".
  • תנו למשתמשים דרך להשאיר לכם פידבק – חשוב ! חשוב ! חשוב ! תייצרו כפתור מייל או פידבק בתוך האפליקציה אשר יאפשר למשתמשים להגיד לכם מה הם חושבים. זה ייתן להם איפה לפרוק את זעמם במידה ויש כזה (עדיף מאשר שיעשו את זה בביקורת שלילית באפ סטור) ויעזור לכם להשתפר.

שלב 2 – יצירת האפליקציה.

אז עכשיו יש לכם מסמך אפיון מהודר והגיע הזמן להוציא את הדברים לפועל. בשלב הזה תצטרכו:

מעצב – על מנת לעצב חיצונית את האפליקציה

ב-300$-$1000 תוכלו להשיג אחלה מעצבים בELANCE   או ODESK. שימו לב לבחור מעצבים עם ניסיון בעיצוב אפליקציות לאייפון ולצפות בתיק העבודות שלהם לאייפון ספציפית.

מתכנת – על מנת להפיח חיים בעיצוב של המעצב.

כאן ישנה דילמה. בעקבות ההרצאה של פליקס (לא לשנו) בנושא פיתוח ושיווק אפליקציות אייפון בכנס VisionCamp, אני מאוד נרתעתי לעבוד עם פרילנסרים מהודו בתחום התכנות. כיוון שמתכנת מבצע את העבודה המרכזית בבניית האפליקציה חשוב שיהיה איתו קשר טוב ושוטף. אני מצאתי מתכנת ישראלי שעבד בשביל סכום לא אסטרונומי לפיתוח האפליקציה. עצתי אליכם, לכו ל XPLACE  ופרסו פרוייקט על פיתוח אפליקציית אייפון. תוכלו למצוא שם מתכנתים במחירים סבירים שיודעים את העבודה.

כאשר אתם בוחרים בעלי מקצוע לאפליקציה שלכם דברו איתם לפני (בצ'ט / סקייפ / טלפון / מייל) וודאו כי הם עבדו על פרוייקטים קודמים בעבר. אם יש להם דוגמאות להראות לכם, זה הכי טוב.

שלב 3 – בדיקת האפליקציה.

חשבתם שסיימתם הה ? אז לא….שוב בעקבות ההרצאה מעוררת ההשראה של פליקס (לא לשנו) מהכנס של יגאל הבנתי שאסור אסור אסור אסור להעלות אפליקציה לאפ-סטור בלי לבדוק אותה בצורה יסודית לפני. ניתן לבצע בדיקות על ידי חברה מוסמכת (יעלה לכם בין $500-$2500 בהתאם לחברה) או לייצר "מפגש טסטרים" מאולתר. אנחנו כמובן הלכנו על המפגש המאולתר והוא הוכיח את עצמו כנכון. במהלך המפגש גילינו באג שמקריס את כל האפליקציה והיה גורם לביקורת מאוד שליליות על האפליקציה שלנו.

אז מה צריך לעשות במפגש שכזה ?

  • לוודא שבאים מספיק טסטרים (אנחנו הבאנו 16, אני מאמין שגם 10 זה מספיק).
  • לוודא שבודקים את כל סוגי המכשירים הרלוונטים (אייפון 3, אייפון 4, אייפד וכו').
  • לא לספר לטסטרים בשלב ראשון איך האפליקציה עובדת! זה יעזור לבדוק אם האפיון שלכם טוב ופשוט מספיק.
  • לכתוב מסמך "מה צריך לבדוק" בשביל הטסטרים. לוודא שמנסים כל מיני פעולות מוזרות עם האפליקציה בשביל לראות שהכל באמת עובד.
  • לשאול את הטסטרים שאלות על מה נראה להם טוב / לא טוב באפליקציה.
  • לפצות אותם על זה שהם באו (אנחנו פשוט הבאנו פיצות ושתייה חינם למפגש).

סיימתם את הבדיקות ? הגיע הזמן להעלות את האפליקציה לאישור של אפל. המתכנת שלכם יטפל בדרך כלל בחלק הזה. פתיחת חשבון מפתח באפל עולה 99$ ולוקח עד שבועיים לאישור האפליקציה. עצתי אליכם לא לשחרר את האפליקציה ישר כאשר היא מוכנה אלא לשים אותה ב HOLD  בתוך האפ סטור עד שתסיימו את השלב הבא – ההכנה השיווקית.

שלב 4 – ההכנה השיווקית

יש לכם אפליקציה מעולה ?

לאף אחד לא אכפת, לפחות לא עד שהוא ידע שהיא קיימת. כמו כל אתר אינטרנט טוב, גם אפליקציה טובה זקוקה לשיווק על מנת שידעו עליה. יש באפ סטור כ-800,000 אפליקציות אז למה שיורידו דווקא את שלכם.

אני מביא לפניכם את הדרכים השיווקיות היצירתיות והמגוונות שאני ושותפה שלי נקטנו בהם. עדיין אין לי דווח על מידת ההצלחה כיוון שהשקנו את האפליקציה רק בשבוע האחרון.

תצרו לכם אתר משלכם – חשוב מאוד שלאפליקציה יהיה גם אתר תדמיתי על מנת שתוכלו לפתוח עוד ערוץ לספר עליה. אפשר גם לייצר אתר מכירתי לאפליקציה אבל זה קצת יותר מסובך ולא אכנס לזה כאן. מוזמנים לצפות באתר המכירתי אשר יצרנו כאן.

תצרו סרטון וידאו של 30 – 60 שניות שמסביר על האפליקציה – לגולשים ולאתרים אחרים אין סבלנות לקרוא על מה האפליקציה. כנסו לאודסק ותחפשו אנימטור שייצור לכם סרטון קצר על האפליקציה. עלויות יכולות לנוע בין $500-1500$. מוזמנים לראות את הטיזרים שיצרנו כאן.

פתחו ערוץ יו טיוב, טוויטר ועמוד פייסבוק – על מנת להתחיל ולצבור מעריצים לאפליקציה. שימו את סרטון הוידאו גם בערוץ היו טיוב וגם בעמוד הפייסבוק. בנוסף, ניתן לחבר בין חשבונות הטוויטר והפייסבוק כך שכל ציוץ שלכם יופיע גם כסטטוס בפייסבוק. מוזמנים לצפות בעמוד הפייסבוק שלנו כאן.

Press Release – אתם ודאי מכירים את זה מהשיווק האינטרנטי.  כתבו קומוניקט עיתונאי ושלחו אותו לאתרי PR כמו PRMAC, iPhoneLife, PRlog וכו'.

App Review Sites – יש המווווןןןן אתרים שמסקרים אפליקציות. צריך להתחיל לפנות אליהם אחד אחד ולשלוח להם בקשה שיסקרו אתכם. כנראה ש-1 מתוך 50 יחזרו אליכם כיוון שהרוב ירצו כסף בשביל לסקור אתכם. אם יש לכם את הכסף להשקיע, לכו על זה. אתרים טובים הם Appsafari, 148apps, AppAdvice, AppCraver. בנוסף ישנם המון ערוצי יו-טיוב אשר סוקרים אפליקציות גם כן.

Fiverr – חד משמעית אחד האתרים המעולים למציאת עבודות שיווק יצירתיות במחירי רצפה. מי שלא מכיר פייבר זה אתר שפותח על ידי ישראלים שמציע עבודות ב-5$ בלבד. ניתן למצוא שם המון דברים מבניית לינקים ל SEO  ועד ליצירת סרטי וידאו קצרים. אנחנו השתמשנו באתר ליצירת סרטונים מצחיקים של אנשים עושים דברים מוזרים עם האפליקציה שלנו (יעלה בקרוב). אבל פשוט להתחיל להפעיל את הראש ולהיות יצירתיים בכל כיוון אפשרי.

שלב 5- ההשקה

לאחר שהחלטתם כי עשיתם מספיק הכנה שיווקית הגיע הזמן להשיק את האפליקציה. שימו לב שהרבה מפתחי אפליקציות טוענים שאפל נותנים לך "רוח גב" בשבוע שבועיים ראשונים של ההשקה ולכן חשוב לרכז את המאמצים להתחלה.

המטרה – להגיע לטופ 25 במדינת היעד שלכם. חשוב לזכור שיש אפ סטור לכל מדינה, ואם אתם ממוקמים כמספר 7 בישראל זה לא אומר כלום על החנות של ארה"ב.

חשוב לדעת!!! הדירוג הוא שונה בין האפליקציות החינמיות ובין האפליקציות בתשלום. עוד לא חקרתי את הנושא לחלוטין אבל ממה שבדקתי במידה ותעברו מאפליקציה בתשלום לאפליקציה חינמית או להיפך הדירוג שלכם יתאפס! לכן חשוב לבחור מראש אסטרטגיה ולדבוק בה.

כעת הגיע הזמן של ה DIRECT RESPONSE MARKETING. כלומר השיווק הישיר שמטרתו לגרום לגולש להוריד את האפליקציה. בניגוד לשיווק הקודם שהיה יותר מיתוגי, השיווק הזה מטרתו להניע את הגולש לפעולה מיידית. הנה הערוצים שאנחנו מצאנו לנכון להשתמש בהם:

אדוורדס – ניתן לקנות ב EBAY ב8$ שובר לפרסום בגוגל ב100$ ולהתחיל לפרסם את האתר שלכם. זה כמובן הרבה יותר יעיל אם האתר שלכם גם מאפשר מכירה והוא לא רק תדמיתי.

פייסבוק – כמו גוגל, גם פה ניתן לרכוש שובר פרסום ב EBAY. שימו לב שהשוברים האלה ניתנים למימוש רק אם מדובר בחשבון מפרסם חדש. הייתרון בפייסבוק הוא שניתן לטרגט בצורה מאוד ממוקדת את קהל היעד שלכם (כמו שיגאל רשם בפוסט הקודם שלו).

אדמוב – רשת פרסום סלולארית אשר נרכשה על ידי גוגל. מאפשרת לך להציג מודעות סלולאריות בתוך אפליקציות. גם אדמוב מאפשרים טרגוט דמוגרפי אבל חשוב לציין שהשימוש בהם עדיין לא מספיק מוכיח את עצמו. בדרך כלל הכסף נגמר מהר מדי וללא תוצאות ממשיות. עדיין שווה בדיקה. חשוב מאוד להטמיע בתוך האפליקציה קוד מעקב המרות של אדמוב על מנת שתוכלו למדוד את השיווק שלכם בצורה מדוייקת (בקשו מהמתכנת לעשות זאת).

חבר מביא חבר – בהנחה שיש לכם חברים (ושאתם לא יושבים כל היום מול המחשב וקוראים פוסטים על שיווק באינטרנט) ספרו להם על האפליקציה ואפילו בקשו מהם להוריד אותה בשבועות הראשונים על מנת לעזור לדירוג שלכם. ברור ששיטה זו לא תחזיק בטווח הרחוק אבל היא תיתן לכם דחיפה קטנה וחשובה מאוד בהתחלה (אז תהיו חברים ותורידו את האפליקציה הה?).

שלב 6 – מעקב

וכמו כל משווק אינטרנטי טוב, עכשיו הגיע שלב המעקב. בשלב זה תצטרכו להתחיל לנתח את התוצאות של כל מאמצי השיווק והפיתוח שלכם.

גוגל אנאליטיקס – לא כולם יודעים את זה אבל אפשר לחבר אל גוגל אנאליטיקס אל האפליקציה שלכם וכך לעקוב אחרי כמה זמן משתמשים בה, על איזה כפתורים לוחצים וכו'. בקשו מהמתכנת שלכם להטמיע זאת

AppAnnie – אתר מצויין שנותן לכם סטטיסטיקות יומיות על ההורדות שלכם מהאפ סטור. ממה שהצלחתי לראות עד עכשיו הוא חינמי לחלוטין.

מעקבי המרות באתר– שימו לב לשים מעקב המרות של גוגל באתר שלכם (במידה והוא מכירתי) ומעקב המרות של אדמוב (כפי שהיה רשום קודם). לצערינו פייסבוק בינתיים ביטלו את מעקב ההמרות שלהם אז לא ניתן לעקוב אחרי זה. מה שכן ניתן לעשות זה לייצר GOALS בתוך האנאליטיקס של האתר ולבדוק שם מאיפה הגיעו המרות.

זהו להפעם. אני מקווה שהמדריך המקוצר הזה נתן לכם קצת פרספקטיבה על מה נדרש על מנת להרים אפליקציה. אני מקווה להמשיך ולעדכן מה קורה איתנו ככל שהזמן יעבור. אם יש לכם שאלות אתם יותר ממוזמנים לשלוח לי מייל ל[email protected].

ואם בא לכם ממש לתרום למאבק אז אתם מוזמנים גם להוריד את האפליקציה שלנו באפ-סטור, היא נקראת JustUs. רק שימו לב שאתם צריכים בן / בת זוג בשביל להפעיל אותה.

אז עד הפעם הבאה….

פוסט.סקריפט.פיג'מה: מי שרוצה להמשיך ולהעמיק בנושא, מוזמן לצפות במצגת של פליקס מכנס VisionCamp.

-ושנה טובה לכל בית ישראל אם אני לא אספיק לכתוב פוסט נוסף עד אז.

39 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. נטע-לי כץ   22 בספטמבר 2011 בשעה 11:14
    (#)

    אופיר, איזה כיף לקרוא פוסט שלך!

  2. אלוני   22 בספטמבר 2011 בשעה 11:21
    (#)

    בייגל אתה מלך. האפליקציה אדירה. והפוסט מצוין.
    יגאל, בקש מבייגל שיכתוב פוסט על נישת הדייטינג – יהיה סופר מעניין לקוראים שלך :)

  3. מתן   22 בספטמבר 2011 בשעה 13:30
    (#)

    ביגל, אפליקציה אני כנראה לא אבנה (יותר מדי עבודה) אבל השיטה של השוברים באיבי זה גאוני! אהבתי :)

  4. חסות   22 בספטמבר 2011 בשעה 15:01
    (#)

    תודה,
    מדריך מעולה – לשמור במועדפים.

    שאלה: כמה עלה לכם הסרטון שהכנתם?

  5. אופיר   22 בספטמבר 2011 בשעה 15:05
    (#)

    מצאנו באודסק איזה מאייר מוכשר שעשה את האנימציה ב-$380 שזה בדיחה. VOICEOVER שכרנו ב-120$ איזה אמריקאית מאתר Bodalgo ומוזיקה קנינו מאתר ישראלי.

    • Nico Black   23 בספטמבר 2011 בשעה 8:18
      (#)

      יא ביגל, שלח לי את הפרטים של המאיירת. יושב לי בול על איזה 4 פרויקטים שאני צריך להם וידיאו.

  6. עודד   22 בספטמבר 2011 בשעה 16:43
    (#)

    שאלה,
    אם יש לי רעיון טוב לאפליקציה (לפי דעתי, כמובן) אבל אין לי כסף להשקיע…
    יש משהו שאני יכול לעשות עם זה?
    יש אנשים שמוכנים להשקיע ברעיון?

    • אופיר   23 בספטמבר 2011 בשעה 1:19
      (#)

      יש הרבה אבל זה לא פשוט למצוא אותם ובעיקר לשכנע אותם שיביאו לך את הכסף. רעיון טוב זה שטויות, יש כאלה כל הזמן. השאלה היא איך אתה בביצוע

    • רונן ק.   23 בספטמבר 2011 בשעה 13:13
      (#)

      חפש : APPBACKED

      אין לי מושג לגבי האמינות של האתר הזה או המודל המלא, אבל זה עשוי לעניין אותך

  7. יובל   22 בספטמבר 2011 בשעה 19:28
    (#)

    תגיד, כשאמרת 20,000 התכוונת לשקל או דולר? אני מניח ששקל?
    ותגיד, למה אתה עשית את האיפיון אם אחרי זה אתה שוכר מעצב? לא עדיף להסביר לו מה הפונקציונליות שאתה רוצה ולתת לו לעשות את האיפיון? או אפילו לשכור מומחה UI שיעשה את זה בצורה מקצועית? כי למשל אני, שאין לי שום מושג בעיצוב או ב – UI, אם אאפיין אפליקציה זה בטוח לא יהיה יעיל או טוב כמו שיעשה מומחה ל – UI.

    • אופיר   23 בספטמבר 2011 בשעה 1:21
      (#)

      התכוונתי לשקל….מעצב הוא לא מאפיין, הוא יודע לעשות. כפתורים שיראו יפה אבל לא בהכרח יודע איפה למקם את הכפתורים. אפיון זה משהו שלומדים עם הזמן, במיוחד אמ אתה עובד בתור משווק. עצתי היא או להתנסות בלאפיין לבד וללמוד מההערות של היוזרים או לשכור מאפיין אבל אז זה עסק הרבה יותר יקר.

      • יובל   23 בספטמבר 2011 בשעה 12:52
        (#)

        אבל בכל זאת, הניסיון בשיווק לא מלמד אותך איך לעשות UI בקטע מקצועי לאתרים מורכבים או לאפליקציות, והרי זו תורה שלמה. וההבדל בין ממשק שאתה עשית לממשק שעשה מישהו מקצועי יכול להיות ההבדל בין אפליקציה ממש מוצלחת לאפליקציה מקרטעת. מה שאני מנסה להגיד זה שיש לי ים רעיונות בראש והבעייה שלי היא שאין לי מושג איך לאפיין אותם :-)
        ובלי קשר אחלה פוסט.

  8. מוטרד   22 בספטמבר 2011 בשעה 23:01
    (#)

    אותי מטרידה העובדה, שאחרי כל העבודה אפל לא יאשרו את האפליקציה. מה שלא יכול לקרוא בתוכנה ל PC. אז זהו אני מוטרד :-)

  9. Nohi   23 בספטמבר 2011 בשעה 0:26
    (#)

    אחלה פוסט, פשוט נהניתי לקרוא.
    (-:
    בהצלחה בהכל ותודה.

  10. Ami   23 בספטמבר 2011 בשעה 1:29
    (#)

    שלום,

    קודם כל הפוסט מעולה ונותן המון אינפורמציה.

    אני מסתייג רק מדבר אחד והוא "פסילה" של אפליקציות חינמיות (אני יודע שזאת לא הכוונה ופסילה היא מילה קצת חזקה, אבל הפוסט מנחה ליצירת אפליקציה בתשלום)

    מניסיון שלי ושל חברים שלי (אני מפתח אפליקציות לפלאפון מבוססי אנדרואיד) המספרים תלויים בסוג האפליקציה שמפתחים ובעיקר מי קהל היעד. מסטטיסטיקה שאספתי לגבי הכנסות מפרסומות, המספרים הם כאלה:
    אפליקציות למבוגרים – 1$ ליום על כל 3000-5000 הורדות.
    אפליקציות לילדים (תלוי בגיל) – 1$ ליום על כל 500-1000 הורדות.

    כמובן שזו סטטיסטיקה ולא בחנתי אלפי אפליקציות, אבל זהו כלל אצבע די טוב.

    כמה יתרונות נוספים לאפליקציות חינמיות:
    1. הרבה יותר אנשים מורידים אותם – הן בחינם!!!
    2. אם האפליקציה שלכם היא כזו שפותחים אותה מספר פעמים היום, שווה לבדוק לשווק אותה בחינם מכיוון שהסיכוי שילחצו על הפרסומת גדל.
    3. במידה והאפליקציה היא כזו שניתנת לשכפול, יש יתרון באפליקציות חינמיות. (לדוגמא, אם פיתחתם אפליקציה של פאזלים של חיות. אפשר לשכפל אותה לפאזלים של נסיכות, מכוניות, כלבים וכו').
    4. אפליקציה חינמית יכולה להיות פרומו לאפליקציה בתשלום (מאוד פופולרי).
    5. בהמשך לסעיף 3 ו-4, פלטפורמות פרסום כמו אדמוב ואחרות מאפשרות לשים פרסום עצמאי ואז אפשר לפרסם את האפליקציות שלכם במקום פרסומות.
    6. בהמשך ל-2 – המחיר של הרוב המכריע של הפליקציות בתשלום הוא מספר דולרים בודדים (3 אז מי שהוריד את הפליקציה, דרגו.

    לסיום, שוב, הפוסט מצוין ומכיל המון פרטים חשובים. למדתי ממנו.

    תודה,
    AMI.

    נ.ב. אם מישהו חושב שכמה דולרים ביום זה מעט, אז תזכרו שאחד הדברים הראשונים שדיבר עליהם יגאל זה ליצור הכנסה חודשית קבועה.

    • Ami   23 בספטמבר 2011 בשעה 1:35
      (#)

      משום מה ההודעה התחרבשה לי, אז בסעיף 6 הכוונה הייתה שלפעמים לאורך זמן האפליקציה תעשה יותר כסף בפרסומות מהמחיר שלה.

      שני דברים נוספים שחשובים לכל סוגי האפליקציות הן:

      1. תקראו טוב טוב את ההנחיות של גוגל/אפל (במיוחד למה שקשור למותגים וזכויות יוצרים). יש להן אפס סובלנות לחריגות.

      2. דרגו את הפליקציה. זה מאוד עוזר (הייתי נותן לך 5 כוכבים אבל אין לי אייפון).

  11. רונן ק.   23 בספטמבר 2011 בשעה 13:19
    (#)

    היי אופיר,
    בתור מישהו שעבר תהליך דומה (אם כי כשל בדרך עקב שותפות לא בריאה וחוסר אמונה במוצר המוגמר), התרשמתי מהפוסט. אגב, השותפה שלך הייתה עדה שקטה לתהליך שאני והשותף שלי עברנו (היא הייתה שכנה שלו). אני חייב להיות כן ולהגיד שמהאפליקציה התרשמתי פחות באופן אישי, אבל (!) אני בטוח שהיא תצליח כי אנשים אוהבים שטויות…רק צריך להגיע לאנשים הנכונים :)
    האם שקלתם תרגום של האפליקציה (הן מבחינת שפה והן מבחינת עיצוב אפילו) לאפסטורים אחרים?

  12. משתמש1   26 בספטמבר 2011 בשעה 6:49
    (#)

    למי שרוצה לבדוק את האפליקציה שלו בחינם בעזרת הפלטפורמה המובילה בעולם לבדיקות תוכנה https://my.utest.com/express/ שיגיב להודעה הזו וישאיר כתובת מייל

  13. איתי   26 בספטמבר 2011 בשעה 23:36
    (#)

    פוסט מצוין!!!

    תשקיעו בשלב ה- DESIGN, ככל שתשקיעו בו יותר – הטעויות יעלו פחות, המוצר יהיה טוב יותר!

  14. SmartApps   4 באוקטובר 2011 בשעה 10:53
    (#)

    אחלה פוסט, טיפ שלי, תשקיעו המון בעיצוב כ80% אחרת חבל על כל ההשקעה.

  15. ערן   24 בינואר 2012 בשעה 13:41
    (#)

    אחי כל הכבוד על הפוסט,
    באמת סגרת תהליך ודיברת על כל השלבים בצורה ממש טובה.

    אני רק אחזק את המשמעות של "חבר מביא חבר" או "שיווק ויראלי",
    "מפה לאוזן" אשר נתפס היום מאוד חשוב בייחוד בתחום האפליקציות
    וגם יכול ליצור המון חברים בזמן קצר, וגם מחקרים הראו שנאמנות המשתמשים
    שהגיעו דרך פה לאוזן גבוהה יותר והם נשארים לאורך זמן רב יותר.
    ראה דוגמת דרופבוקס (שכמובן משתלבת מצויין עם מודל ה-Freemium שלהם).

  16. אייל   4 במאי 2012 בשעה 16:51
    (#)

    שאלת מתחיל ולא מבין:
    למה להשקיע באד וורדס? זה יגדיל הורדות בסלולארי? איך? כלומר, האם מודעת גוגל אמורה להוביל את הגולש אל הסמארטפון להורדת האפפ? תודה.

  17. אבי המתכנת   23 בפברואר 2013 בשעה 12:06
    (#)

    באמצעות כתיבה ב jQuery Mobile \ HTML 5 \ CSS 3 אפשר לבנות אפליקציית הייבריד שתרוץ על כלל המכשירים במכה אחת. זהו פתרון מצויין לאפליקציות שהם לא מורכבות מדי (ביצועים פחות טובים בעומסים וכאלה – לא קריטי). אני ממליץ על פון גאפ (http://phonegap.com).

    ללכת על מרקט אחד זה אחלה, אבל על כל המרקטים במכה זה כבר אופרה אחר. שימו לב שבאמצעות HTML 5 וכל שאר הירקות למעלה אפשר באותו קוד לבנות גם אפליקציה לכרום ווב סטור (https://chrome.google.com/webstore/category/home?hl=EN), זה יכול להיות גם אתר שהוא רספונסיבי (http://mashable.com/2012/12/11/responsive-web-design) ועוד ועוד ועוד… אז חברים קחו לכם מתכנת שיודע את העבודה בקליינט סייד (חפשו front end developer ב odesk) ותנו בראש!

  18. אורן כהן   21 במרץ 2013 בשעה 21:56
    (#)

    פוסט איכותי שיעזור להרבה אנשים
    וגם המצגת של פליקת מצויינת

    אבל ההוצאות יותר מדי גדולות ולא בטוח שזה יביא הכנסות
    לדעתי עדיף בהרבה להשקיע מספר חודשים על לימוד פיתוח
    זה לא כזה מסובך,וזה יחסוך המון

    האפליקצית לא חייבות להיות כל כך מורכבות ומסובכות
    בשביל להצליח

    צריך רק השקעה של זמן,רצון עז,והתמדה

  19. מפתחי אפליקציות   8 באפריל 2013 בשעה 20:09
    (#)

    פירוט יפה של התהליך, רואים שהשקעת :)

  20. מנחם   25 באפריל 2013 בשעה 15:30
    (#)

    פירוט ממצא של התהליך.

    לפני הכל,מה לגבי שמירת סודיות כאשר אתה מוסר מידע למפתחים והמעצבים
    שאתה בוחן אפשרות לעבוד איתם.
    אשמח אם תוכל ליתרום מידע לגבי אסטרטגיה שיווקית בכלל וגם כאשר מדובר
    באפליקציה שמיועדת גם לחו"ל:
    האם להתחיל בישראל או בחו"ל?
    שיתופי פעולה עם גורמים אסטרטגיים.
    כיצד אתה מונע שיכפול של היישום שלך?

  21. יניב   23 ביוני 2013 בשעה 16:31
    (#)

    אחי שיחקת אותה עם הפירוט הסבלני והמנומק ,מאוד עזר לי טוב לדעת שיש עוד אנשים שאוהבים ומחפשים לעזור וזאת ללא תמורה ורק מרצון טוב נטו שנזכה לגמול לך באיזשהו אופן in this life or the next:::))))))))

  22. שאול   28 באפריל 2015 בשעה 17:04
    (#)

    צריכים מחשבון לחישוב עלויות פיתוח אפליקציות? ועוד בעברית? אין בעיה, נסו אותי ב
    http://shaulcalc.com

  23. ספר פיתוח אפליקציות לאנדרואיד   6 ביולי 2015 בשעה 11:38
    (#)

    הצעה לאפילייטים
    אני מחפש משווקים בנישת האפליקציות לספר חדש שהוצאתי בתחום.
    למי שיש גישה לקהל הרלוונטי.

  24. יהונתן   1 ביוני 2016 בשעה 12:39
  25. פיתוח אפליקציות לאנדרואיד   7 בינואר 2017 בשעה 12:36
    (#)

    ברשותינו ניסיון רב בפיתוח אפליקציות מבוססות מקום, אפליקציות לתחום המסחר האלקטרוני, פיתוח אפליקציות יעודיות ליישומים מבוססי ענן ופיתוח אפליקציות לגופי בטחון.

  26. מתכנת וורדפרס   11 בינואר 2017 בשעה 0:10
    (#)

    יגאל בימים אלו באיזה מדיית פרסום היית ממלית להתחיל (גוגל \ פייסבוק \ מיילים וכו')
    תודה.

  27. baccaratsite   19 באוגוסט 2022 בשעה 13:05
    (#)

    I saw your article well. You seem to enjoy baccaratsite for some reason. We can help you enjoy more fun. Welcome anytime :-)

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!