6 עמודי הנחיתה הגרועים שמבזבזים $2,105,770 (ללא עונש מגוגל)

עמוד נחיתהכידוע, עמודי נחיתה הם מרכיב חשוב מאוד בכל קמפיין שיווקי באינטרנט. כשאסטרטגיית הפרסום באינטרנט היא ממומנת ובמסגרתה משלמים באופן ישיר על כל משתמש, חשיבות דפי הנחיתה עולה פי כמה וכמה. במקרה הזה דפי הנחיתה האלה הם ההבדל בין באסטה בשוק לבין קניון מפואר. ולא, היופי לאו דווקא קובע… אלא השירות…

אחד הנושאים שהכי מתסבכים בתחום השיווק באינטרנט, זה תחום עמודי הנחיתה. במהלך תקופת הפעילות של הבלוג (כמעט 4 שנים, נכון ליום זה), זה הנושא עליו קיבלתי את כמות השאלות הרבה ביותר. לכן, החלטתי סוף-סוף לשים קץ לכל השלות ולכתוב את כל התשובות אשר בוערות לכם… פיצוח סודות עמודי הנחיתה התחיל בפוסט באורח שכתבתי אצל פבל בנושא, בו אני מביא מדריך מקיף ושלם לדפי נחיתה. בפוסט אצל פבל הצגתי דוגמאות טובות לעמודי נחיתה, בפוסט הזה אני רוצה להתמקד דווקא בדוגמאות הרעות. אפילו המזעזעות! זהו למעשה חלק ב' של הפוסט אצל פבל…

למעשה… מה שעשיתי זה בדקתי אילו מילים יקרות יש לנו כאן בארצינו הקטנטונת והכנתי מצעד זוועה של עמודי נחיתה שגם מבזבזים הרבה כסף. בחרתי רק מילים יקרות, שעלות כל קליק שווה מינימום $2 על פי כלי מחקר המילים של גוגל.

לכל מילה כזאת, חישבתי ערך שנתי ממוצע. ערך ממוצע ל-PPC. כלומר, מה עלות המודעת PPC, לאורך שנה. הנחות היסוד שלי היו:

  1. לכל המפרסמים יש Quality Score 10 ולכן, העלות שלהם לקליק תהיה 50% ממה שגוגל מציג כעלות המקסימלית. הערה: בתחלס אני מניאק אם יש לעמודים הללו QS של 5 והם לא משלמים 200%.
  2. יחס ההקלקה הממוצע של כל אחד זה 6%. הערה: אני די בטוח שזה מעל 10%, אבל אני שמרן.

וכך עם הנחות היסוד הללו התחלתי לחפש עמודי נחיתה גרועים, ולהפתעתי לא רק שמצאתי דפי נחיתה גרועים אלא גם מצאתי דפי נחיתה גרועים אשר עוברים על החוקים של גוגל, וגוגל לא מענישים אותם. למה הם לא מענישים אותם?!?! נו, אתם באמת מצפים שיענישו את בנק הפועלים?

הרי לגוגל יש אינטרס שה-QS של חברות בסדר גודל הזה יהיה נמוך. כך הם יכולים לטחון אותם במחיר בידיעה שלמה שהם ישלמו כל סכום אשר גוגל יבקשו…

וחזרה לנושא! המילים עליהם חקרתי:

  • ספק אינטרנט. עלות לקליק: $2.54, נפח חיפושים חודשי: 1,000, ערך שנתי: $27,813
  • לימודי משפטים. עלות קליק: $6.97, נפח חיפושים: 1,900, ערך שנתי: $145,010
  • ביטוח משכנתא. עלות קליק: $7.89, נפח חיפושים: 2,900, ערך שנתי: $250,546
  • משכנתא. עלות קליק: $3.56, נפח חיפושים: 9,900, ערך שנתי: $385,921
  • ביטוח רכב. עלות קליק: $8, נפח חיפוש: 14,800, ערך שנתי: $1,296,480

לאחר שבחרתי את המילים ואת עמודי הנחיתה, הסתכלתי רק על ה-80/20 של עמודי הנחיתה. רק על הפרמטרים החשובים:

  • כותרת ראשית. עד כמה הכותרת הראשית פונה למשתמש, עד כמה הכותרת הראשית היא WII FM (במידה ולא ידוע לך מזה, תקראו את הפוסט שלי אצל פבל).
  • קריאה לפעולה. עד כמה הקריאה לפעולה היא חזקה, חדה וברורה…
  • Hero Shot. עד כמה תמונת הגיבור מוסיפה או מורידה לעמוד נחיתה. (במידה ויש)
  • שימוש בתועלות. עד כמה משתמשים בעמוד נחיתה ב-Benefits
  • עיצוב נקי ועם קונטראסט. עד כמה הצבעים של הכותרת הראשית והקריאה לפעולה מובלטים משאר התוכן ועד כמה העיצוב נקי לקריאה. (זה בעיני עיצוב יפה. עיצוב שהמסרים החשובים בו מובלטים וקל לקרוא – תתפלאו עד כמה שזה לא אלמנטרי)
  • פרמטרים של גוגל. האם העמוד נחיתה עומד ב-Guidelines של גוגל. דבר אשר משפיע על ה-QS באדוורדס…

אני בטוח שיש עמודי נחיתה גרועים יותר מהעמודים אותם אתם הולכים לראות. איינשטיין אמר ש-"אין גבול לטיפשות האנושית". ה-"יופי" בעמודים הללו הוא שהם גם בזבזניים :) אז קבלו את רשימת הגרועים והבזבזנים:

בזק בינלאומי על המילה "ספק אינטרנט" ($27,813)

מצד אחד אני שמח שבזק בינלאומי נכנסו לרשימה הזו. אני לא סובל אותם. האינטרנט שלהם הוא אמנם הרע במיעוטו. הבעיה שהם עשו לי קטע שגובל בפלילי כשנציג מכירות שלהם שיקר לי והפיצוי שקיבלתי נמוך מאוד ביחס למה שנעשה לי. אני בתור משווק שונא Decepticve Marketing…

בכל מקרה, לפחות ניתנה לי ההזדמנות לצחוק על עמוד הנחיתה שלהם. לצערי הם לא במקום הראשון במצעד אבל גם לפתוח אותו זה משהו…

עמוד הנחיתה של בזק בינלאומי

עמוד הנחיתה של בזק בינלאומי

 

אז חוץ מזה שהמחשב שלי כמעט כרס בגלל ה-Flash הכבד, הנה הביקורת:

  • כותרת ראשית – מישהו רואה כאן כותרת ראשית? לאן בדיוק אני אמור להסתכל כשאני נכנס לאתר? על הבחור עם השפם? התוקי? או תיבת איסוף הפרטים?
  • קריאה לפעולה – איפה אני אמור בכלל ללחוץ? על השלח? על הכפתור הורוד? על הבחור עם השפם? תיסגרו על עצמכם בבקשה… סה"כ חיפשתי "ספק אינטרנט"
  • Hero Shot - התפקיד של תמונת הגיבור היא למקד אותנו על מה שליד, במצב הנוכחי אני מתמקד בדיוק במקום החסר…
  • שימוש בתועלות. ה-Benefit היחיד שאני רואה כאן זה "ביצועים טובים יותר באינטרנט" וזה גם גבולי ולא מודגש… תאמינו לי פשוט בדיחה….
  • עיצוב נקי ועם קונטראסט. חחחחח. הצחקתם אותי….
  • פרמטרים של גוגל. אין תוכן, אין Privacy Policy, אין Terms of Use. גוגל – תתביישו לכם איך אתם מעלים עמוד כזה! שתיאורטית יכולים למכור את הפרטים שלי אחרי זה ולעשות איתם ככל העולה על רוחם כי אין הצהרת שימוש ופרטיות…. ושלא נדבר על תוכן… אני לפחות מקווה לטובתכם (ולסיפוקי) שפינקתם אותם ב-QS 3.

אגב, אם נשארים באותה הנישה, העמוד של 012 הרבה יותר טוב. אך גם לו יש פאקים. כנראה שהפרטיות של המשתמשים בארץ באמת שווה לתחת…

המסלול האקדמי, המכללה למנהל. מובילים במילה "לימוד משפטים" ($145,010)

אמנם אתם טוענים "אל תשתלב, תוביל.", אבל כנראה שלתת דוגמא אישית אתם לא יכולים. מכם ציפיתי להרבה יותר… איפה ההובלה בפרסום באינטרנט? אמנם העמוד שלכם הוא לא גרוע כמו העמוד הקודם. עם זאת הסכום השנתי של המילה שלכם הוא גבוהה יותר. ואתם משאירים פה הרבה כסף על השולחן.

הבעיה המרכזית של עמוד הנחיתה של המכללה למנהל זה שהם לא השכילו לעשות עמוד נחיתה אלא שלחו את האנשים אל "הידיעון". לפי המודל אשר הצגתי באונ' ת"א, בנאדם שמחפש "לימודי משפטים" חובש את הכובע של החוקר. זה בנאדם שמחפש לבוא ללמוד אצלכם. לא מעניינת אותו ההיסטוריה המשעממת שלכם…. ובתחלס גם אתם לא מעניינים אותו כל כך, מה שמעניין אותו זה מה הוא יקבל מהתואר שלכם…

ושלא נדבר על הקריאה לפעולה…

עמוד הנחיתה של המכללה למנהל

עמוד הנחיתה של המכללה למנהל

להלן הסיבות לכניסה לרשימה:

  • כותרת ראשית – הכותרת הראשית היא "לימודי משפטים", זה הרבה יותר טוב מכלום אבל עדיין, זה לא נותן סיבה לבנאדם להשאר. הכותרת המשני, סובבת כולה סביב המכללה ולא סביב המשתמש…
  • קריאה לפעולה – כן יש 2 בעיות. הבעיה הראשונה, שיש טופס איסוף פרטים ב-Fold התחתון. הבעיה הגדולה כאן זה שהוא ב-Fold התחתון. רצוי שיהיה קריאה לפעולה בחלק העליון של המסך. יש כאן גם סוג של קריאה לפעולה משנית, וזה 3 הקוביות: "תואר ראשון משפטים", "תואר שני משפטים", "תוכניות משולבות". לא בא לי להתייחס ליעילות שלהם אבל אני רוצה להציג לכם דוגמא בהובלה מאת הבית ספר שלא משלב אלא מוביל. הנה מה שקורה כשלוחצים על הריבועים:

    בעיה...

    בעיה...

  • Hero Shot - במקרה הזה, אין טענות. עושה את העבודה ברמה סבירה.
  • שימוש בתועלות. הרבה טקסט ו-0 תועלות. אפילו לא סממן אחד של איזה תועלת ייצא לי.
  • עיצוב נקי ועם קונטראסט. הבעיה בעיצוב שלהם זה שימוש בצבע האדום. בשיווק באינטרנט צבע אדום (ביחד עם ירוק בהיר) אלו צבעים קדושים. הם מאוד בולטים ושומרים אותם לכותרות וקריאות לפעולה. כשיש צבע אדום בעמוד, קשה לגרום לעוד משהו להתבלט. לכן, מה שעושים במקרה ואדום זה חלק מצבע המותג, זה או משלבים אותו בנגיעות או מכהים אותו קצת. כאן לא מדובר בנגיעות, אלא בפשע נגד העיניים שלי.
  • פרמטרים של גוגל. תחלס? אם היה להם הצהרת פרטיות והצהרת שימוש, מגיע להם QS10. כי למרות שהעמוד שלהם בנוי חרא מבחינה שיווקית, מבחינה גוגלית הוא בנוי סבבה.

העיצוב של מכללת ר"ג אגב, הוא די סבבה.

9,000,000 זה לא כסף. הכסף הוא $250,456 והמילה היא ביטוח משכנתא

אם מתבוננים בעמוד הנחיתה של ביטוח 9,000,000 יותר מדקה, זה עוד יכול להראות כעמוד נחיתה סביר. הבעיה היא, שרושם ראשוני באינטרנט זה 8 שניות וב-8 השניות האלה העמוד נחיתה של 9,000,000 לא עושה את זה.

עמוד נחיתה של ביטוח 9,000,000

עמוד נחיתה של ביטוח 9,000,000

הבעיות המרכזיות הן:

  • כותרת ראשית – עוד לא הבנתי מה הכותרת הראשית. יש כמה טקסטים שעושים רושם של כותרת ראשית, אבל עוד לא החלטתי מי מהם יהיה כזה.
  • קריאה לפעולה – מצד אחד סביר (אבל זה אחרי התבוננות של דקה) מצד שני על הפנים כי הטקסט קטן מידי ויש 2 כאלה.
  • Hero Shot - במקרה שלנו הבית הכתום באמצע. על הפנים כי התשומת לב תמיד נמשכת לבית ולא למה שלידו.
  • שימוש בתועלות. נניח שבסדר
  • עיצוב נקי ועם קונטראסט. בלאגן גדול בעיניים. יותר מידי כתום במקומות הלא נכונים.
  • פרמטרים של גוגל. גבירותי ורבותי סנסציה, יש אתר ישראלי שעומד בכל הקריטריונים של גוגל לעמוד נחיתה.

בנק מזרחי על המילה "משכנתא" ($385,921)

אז בניגוד לבזק בינלאומי, שעליהם שמחתי לצחוק, על בנק מזרחי אני לא שמח. בתחלס אני אוהב את בנק מזרחי. הם עזרו לי מאוד כשהייתי צריך עזרה, שזה כלל 50,000 ש"ח הלוואה שהשקעתי בעסק לפני 3 שנים על מנת שאני אוכל לגדול.

העמוד נחיתה שלהם הוא לא משהו. רואים שהוא נעשה במטרה להיות פלצני ויפה ולא אפקטיבי ומניב. בכל זאת מדובר במילה שערכה $385,921 ובטח הם משלמים איזה 400% למשרד קריאיכסטיב על הפיפיסי. (אלה המארג'ינים שם).

עמוד הנחיתה של מזרחי טפחות

עמוד הנחיתה של מזרחי טפחות

הנה למה העמוד שלהם לא משהו:

  • כותרת ראשית – סבירה. היא מאוד בולטת ומאוד ישר לעניין. זה בסדר. בואו נגיד שזה ציון עובר, לא מצויין – עובר!
  • קריאה לפעולה – "שלח" זה טקסט על הפנים. קריאה לפעולה צריכה להיות Benefit Driven כמו לדוגמא "לחצו כאן והמומחים שלנו יעזרו לכם". אך הבעיה היותר מרכזית שלי כאן, היא שהקריאה לפעולה לא בולטת… אבל עוד נגיע לזה…
  • Hero Shot - במקרה ה-Hero Shot זה הלוגו של בנק מזרחי והוא לוקח את כל תשומת הלב. במיוחד בגלל שהוא מהבהב…
  • שימוש בתועלות. אין שימוש בתועלות. אף אחד לא מסביר לי למה לדוגמא אני צריך להשאיר את הפרטים דווקא אצלהם.
  • עיצוב נקי ועם קונטראסט. עיצוב גרוע. נכון שיש צורך לשמור על האותנטיות של המותג אך למה על חשבון העיניין של המשתמש? אם אתם כבר רוצים לעשות את זה לא על רקע לבן (וטקסט תמיד צריך להיות שחור על גבי לבן) תעשו את הרקע אפור ולא כתום ואת הקריאה לפעולה בצבע כתום. בגלל זה הקריאה לפעולה הולכת לאיבוד. ודבר אחרון בסעיף זה… מישהו מוכן להסביר לי למה הטופס כל כך ארוך? לערכתי בנק מזרחי יכול להכפיל את כמות המשכנתאות שהוא נותן רק אם הוא יפצל את הטופס שלו ל-2 עמודים….
  • פרמטרים של גוגל. הצחקתם אותי… QS2 במדד פיג'מה וה-2 הוא רק בזכות זה שזה לא פלאש. אופס, בעצם זה כן פלאש אז QS0.

בנק הפועלים בכניסה נוספת על המילה "משכנתא" ($385,921)

אנחנו נשארים במילה משכנתא שערכה $385,921. עכשיו נתקוף את בנק הפועלים שגם משרד הקריאיכסטיב שלהם או מי שלא בנה להם את עמוד הנחיתה ניסה להתפלצן ולהיות "מרשים", שבתכלס זה לא מרשים אף אחד.

עמוד הנחיתה של בנק הפועלים

עמוד הנחיתה של בנק הפועלים

הנה למה עמוד הנחיתה של בנק הפועלים גרוע:

  • כותרת ראשית – אם יש משהו שהוא ממש לא בולט בעמוד הנחיתה הזה, זה הכותרת הראשית. בואו נשחק משחק, נסו למצוא את הכותרת…
  • קריאה לפעולה – גם כאן, עוד לא הבנתי מה רוצים ממני? מה עלי לעשות? ללחוץ שלח? או ללחוץ באחד מהשני "למידע נוסף?
  • Hero Shot - תמונת הגיבור אמורה להיות לעזר, לא המרכז. מה גם שפה יש שני מבנים, על מי מהם אני צריך להסתכל?!?!?!
  • שימוש בתועלות – 0000000000000000000000000
  • עיצוב נקי ועם קונטראסט. על קדושתו של הצבע האדום כבר דיברתי. מעניין לי את התחת שזה חלק מהצבע של בנק הפועלים והם צריכים "למתג" את עצמם. ב-Bank of America יש קצת יותר אדום בלוגו, והם נוקטים בגישה שונה לגמרי על אותה המילה באנגלית… ויש גם חוסר ארגון מטורף בעמוד.
  • פרמטרים של גוגל. חברים, אני מתמוגג פעם שניה. יד "מדיניות הגנת פרטיות".  אבל חוץ מזה QS3 במדד פיג'מה.

כמו שכבר אמרתי, דוגמא לעמוד נחיתה מצויין על אותה המילה בדיוק רק בשפה האנגלית תהיה Bank of America. פשוט תענוג לעיניים… מתי חברות ישראליות כבר יתחילו ללמוד?

עמוד הנחיתה של Bank of America

עמוד הנחיתה של Bank of America

ביטוח 9,000,000 בפעם השניה על המילה "ביטוח רכב" עם $1,296,480

אחד העקרונות להשפעה בפסיכולוגיה חברתית זה עקביות. 9,000,000 עקביים מאוד בבזבזנות שלהם… זוהי כניסתם השניה לרשימה זו. גם במקרה הזה, כמו בקודם אם מסתכלים על העמוד נחיתה הזה כמה דקות, הוא נראה סביר. אך הרושם הראשוני הוא זה שקובע…

בתחלס, יש ברשימה עמודי נחיתה גרועים ממנו. אבל עם כל הכבוד, לא כל יום יש לי את הזכות לתת ביקורת על מישהו שמפרסם על מילה שערכה $1,296,480.

עמוד הנחיתה של 9,000,000

עמוד הנחיתה של 9,000,000

הנה מה לא בסדר:

  • כותרת ראשית – מכל העמודי נחיתה, בעמוד נחיתה הזה התוכן של הכותרת הוא הכי טוב. הבעיה כאן זה שהיא לא מצליחה להתבלט מספיק!!! למעשה, הכותרת די נעלמת כאן בין שלל הדברים.
  • קריאה לפעולה – גם במקרה הזה. זה ה-Call to action הכי טוב מבין כל עמודי הנחיתה. הוא Benefit Driven. הבעיה בו היא אחרת, הטקסט לטעמי לא מספיק ברור והחץ שקופץ מפריע לקרוא אותו… נוסף על כך, החץ תמיד שולח את העיניים שלנו על שני כהן.
  • Hero Shot - מצד אחד Celebrity Endorsement, מצד שני היא לוקחת יותר מידי Contrast ולא נותנת לקלוט את המסר של העמוד נחיתה. הבעיה המרכזית כאן היא הלבוש של שני כהן מאחר והוא בולט מידי ביחס לשאר הפריטים, לכן אי אפשר להוריד ממנה את העיניים ולהתמקד איפה שצריך. גם המיקום באמצע המסך הוא לא מוצלח. תפקידו של ה-Hero Shot זה לתמוך במסר ולא להיות המסר. לכן מה שאני הייתי עושה, זה מלביש את שני כהן בצבעים כחולים ושם מימין לטקסט ומחליף בין הידיים שלה…
  • שימוש בתועלות – יותר מכל האחרים
  • עיצוב נקי ועם קונטראסט. על הפנים! שילובי צבעים גרועים מאוד, העיצוב לא ידידותי בעליל ואני מניח שרק בגלל זה אני בכלל כותב על העמוד נחיתה הזה. שעל פניו מבחינת התוכן שלו הוא די מוצלח, העיצוב שלו גרוע מאוד. – מאוד!!! להערכתי לפחות $500,000 הולכים לאיבוד בגלל זה..
  • פרמטרים של גוגל. 00000000000. העיקר שיש קישור על המילה "ביטוח רכב".

לסיכום

זהו, נגמרה לה רשימת הבזבזנים והגרועים לשנת 2011.

מאוד נחרדתי מההתנהגות של גוגל. איך גוגל נותנים לחברות בסדר גודל הזה לפרסם תוך כדי עבירה בוטה על ה-Guidelines שלהם?!?! אני יודע שנציגים מגוגל קוראים את הפוסט הזה, אודה לכם מאוד להתייחסות (או לסלאפ… כי אין כמו שמחה לאיד :) לפחות במקרה של בזק בינ"ל).

אם אתם באמת רוצים לעשות כסף קל באינטרנט, אז אל תלכו לשיווק שותפים, סתם חבל. אל תבנו אתרים באינטרנט, זו עבודה קשה…

כי הכסף הבאמת קל שיש באינטרנט זה במתן שירות לחברות. כפי שאתם רואים, לא באמת צריך ידע או הבנה בשביל לעשות את זה. פשוט אפשר להגיד "אני מקצוען". הרי אנחנו לא מסכנים את הכסף שלנו, להפך… ככל שנשלם לגוגל יותר כך ישלמו לנו יותר.

אתם לא צריכים ללמוד שום דבר נוסף בשביל לעשות כסף באינטרנט…

לפני כמה ימים כתבתי פוסט אורח בנושא דומה בבלוג של זוגתי. כתבתי על שיווק בפייסבוק ובמדיה חברתית. גם שם אפשר לעשות כסף קל, אתם לא באמת צריכים להבין. אתם רק צריכים להשמע חכמים. אם קראתם איזה 2-3 פוסטים בבלוג, בטוח יש לכם יותר ידע בכל הקשור בשיווק באינטרנט מאשר למשרדי הקריאיכסטיב, אז קדימה למה אתם מחכים?!?!?!

ואם אתם בכל זאת מתעקשים על עסקים משלכם, אני מקווה שהשכלת מהפוסט הזה ומהפוסט שכתבתי אצל פבל בנושא דפי נחיתה.

שיהיה בהצלחה.

106 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אנוני   19 במאי 2011 בשעה 12:53
    (#)

    למה ללכלך אבל? אין לך דרך יותר טובה לבסס את עצמך כמומחה?

    • גל   22 במאי 2011 בשעה 21:05
      (#)

      לייק
      :)
      במיוחד הדף האחרון ממש סבבה, את כל הטענות שלו על הדף אפשר לסיים עם שהיא תלבש כחול והטקסט כתום, חשוב, אבל להגיד שדף גרווע רק בגלל זה זה התיפיפות

    • אתר בפייסבוק   23 באוגוסט 2011 בשעה 12:57
      (#)

      אני לא רואה כאן לכלוך בכלל אלא ביקורת המוצרת בסרקסטיות שאם אתה שולף את הדברים הטובים – פשוטו יהלום !!! ככה זה מפחם יוצא יהלום

  2. יאיר   19 במאי 2011 בשעה 13:37
    (#)

    מיליונר אני ממש מעריך אותך וקורא כבר הרבה זמן את הבלוג הנפלא שלך, ותודה על ההשקעה!!

    אבל (וזה חתיכת אבל!), אתה צריך לשים לב שכל "עמודי הנחיתה" שהבאת אינם עמודי נחיתה קלאסיים, כאלה שעוסקים בהם בשיווק שותפים, אני גם די בטוח שהחברות שפירסמו לא מתייחסים לעמודים אלה כ-"עמודי נחיתה" והמטרות שלהם שונות לחלוטין מהמטרה של משווק שותפים שרק רוצה לגזור קופון.

    דוגמאות:
    1. המכללה למנהל למשל הרוויחה הרבה יותר ממה שנראה לך בגלל התדמית שלהם כמקום מוביל בתחומם, ואם זה נראה להם יותר שווה מאשר לנסות למכור מוצר כנראה שהם מבינים משהו שאתה לא מבין.
    2. בזק בינ"ל (גילוי נאות: גם אני אכלתי מהם חרא רציני…) יודעים ש"המוצר" שלהם הוא לא משהו פיזי וכל צרכן שרוצה יכול פשוט להתנתק מהם אם הוא לא מבסוט, אז הם משקיעים קצת יותר בדברים אחרים, בשיפור תדמית המותג.

    בסופו של דבר: יכול להיות שאתה מס' 1 בארץ בשיווק שותפים, אבל אני די בטוח שהפרסומאים שעשו את העמודי נחיתה האלה מבינים קצת יותר ממך (במחילה מכבודך) בשיווק מוצריהם (שלא דומים בשיט למוצרים שאתה משווק) וגם עושים מזה לא מעט כסף, אז תן קצת קרדיט.

    • המיליונר בפיג'מה   19 במאי 2011 בשעה 13:46
      (#)

      יאיר אתה צודק, המכללה למנהל בהחלט הביאה רבה ערך לגולשים שמגיעים לאתר שלהם עם העמוד של ה-Service Unavailable.

      אני לא מבין הרבה בפרסום בטלוויזיה. אבל אני כן מבין בפרסום באינטרנט. למעשה, אני גאה להגיד שאני הרבה יותר מבין בפרסום ושיווק באינטרנט ממשרדי הקריאיכסטיב. אתה לא באמת יודע מה אני שיווקתי ומה אני לא שיווקתי. ואם אתה מסתכל על עולם השיווק באינטרנט בצורה אינפנטילית כמו אתה עושה שיווק שותפים, אתה לא מבין… אז כנראה שמי שלא מבין מזה שיווק שותפים זה דווקא אתה.

      כי לפי דעתי Bank of America כן מבינים. וגם ציינתי את העובדה ש-012 כן עשו עבודה טובה ביחס לבזק בינלאומי.

      והכי חשוב יאיר, זה שאתה צודק. זה שמשרדי הפרסום והקריאכסטיב כל כך גדולים וכל כך טובים עד כדי כך שמותר להם לא לשים "הצהרות פרטיות" ו-"הצהרות תנאי שימוש". כי הם פשוט עושים הרבה כסף.

      ואגב, לגבי זה שהם עושים יותר כסף ממני, אני לא מתווכח. גם סרסורים עושים יותר כסף ממני.

      • יאיר   19 במאי 2011 בשעה 14:04
        (#)

        קודם כל- אני מתעניין כבר שנים בשיווק שותפים אבל אני לא עוסק בזה. אני מתעסק בפרסום ושיווק.
        ולעניין- זה שמשרדי הקריאייטיב לא כבולים לכללים של גוגל לא אומר שאין להם כללים ונורמות משלהם (עובדה שגוגל מקבלים בלי תלונות, מניסיון. נסה להרשם אצלם כחברה ותראה איזה יחס תקבל).

        למשל- אם תגיד "כותרת ראשית" לקופירייטר ברמה הכי נמוכה במשרד קריאייטיב הוא יצחק ויגיד לך שזה משהו של שנות ה-80. עמוד הנחיתה של Bank of America יראה להרבה פרסומאים יצירתיים מאוד משעמם, שמרן, לא מתאים למוצר וממש ממש, אבל ממש לא מתאים לשוק הישראלי. כשאתה עושה פרסומות לחברות גדולות יש המון גורמים שאתה צריך להתחשב בהם (תרבות, קהל היעד, תדמית המותג, שיווק רגשי ועוד ועוד). אני מבין שלחלק מהגורמים האלה משווקי השותפים בזים, אבל המציאות היא (וזו רק דוגמא) שלפני כמה שבועות קיבלה apple את הערכת שווי השוק הגבוהה בעולם, ואצלם שם המשחק הוא שיווק רגשי, ועובדה שזה עובד (עוד דוגמאות- גוגל, פייסבוק…).

        • המיליונר בפיג'מה   19 במאי 2011 בשעה 14:21
          (#)

          יאיר היקר…

          תודה רבה לך שהצגת את הדוגמאות שלך. הנה עמוד נחיתה של אפל כשמחפשים Laptop:
          http://is.gd/cDwADL

          עמוד נחיתה של גוגל עבור המילה "פרסום באינטרנט":
          http://is.gd/vUsRdX
          עמוד נחיתה של פייסבוק לפרסום באינטרנט:
          http://is.gd/IO606y

          עכשיו חבר יקר, בוא תספר לי, למה "השיווק הרגשי" שלך, שזה סתם באזוורד מטומטם שמשרדי הקריאכסטיב מאכילים לקוחות… האם הוא דומה למה שהסברתי שצריך להיות בפוסט של פבל? או האם הוא דומה לאחד מעמודי הנחיתה המזעזעים שאתה מגן עליהם?

          פרסום מיושן של שנות ה80 עלאק….

          • יאיר   19 במאי 2011 בשעה 23:21
            (#)

            אני חושב ששוב אתה טועה כי אתה מתמקד במאפיינים הספציפיים של העמודים האלה, מנקודת מבט מאוד צרה. אם תלך לדומיין הראשי של כל אחת מהחברות שהבאת למעלה תשים לב שהם עיצבו את עמודי הנחיתה שלהם בדיוק כמו שהם מעצבים את רוב הדפים באתרים שלהם (וזה מתחבר לטענה הקודמת שלי, בשבילם אלה לא עמודי נחיתה, אלא חלק אינטגרלי מהאתר שלהם, בדיוק כמו במכללה למנהל).
            זה אמנם מאוד מביל אותם מבחינת עיצוב אבל כך הם שומרים על התדמית של המותג שלהם. יכול להיות שכמו שיווק רגשי גם תדמית מותג זה מושג שפחות יעניין אותך, אבל כבר אמרת שאתה רוצה להיכנס לאיפה שנמצא הכסף הגדול, אז תצטרך ללמוד.

            חוץ מזה- בגוגל ובפייבוק הכותרות ממש אינן בולטות, למעשה הן באותו גודל של כותרות שהבאת בפוסט ושם טענת שאין שם כותרת, אז הכל עניין של הגדרה.

            אופיר- תודה על התגובה המושקעת, יש שם כמה דברים שרציתי לכתוב וחסכת לי. ערן- תקרא את התגובות שלי ושל אופיר, אני חושב שתבין. ולשאלתך יגאל- ברור שהצרכים של החברה / המפרסם (והלקוח) הישראלי שונים מזה של האמריקאי, אם זה לא היה ככה, אלפי ישראלים לא היו טסים כל שנה לעבוד בקריסמס בארה"ב, ובכלל- חברות מסחריות היו פשוט מתרגמות פרסומות (מה שנתפס כחוסר השקעה על גבול הזלזול בלקוח, ועובדה שרוב החברות הבינ"ל לא עושות את זה ומשקיעות בפרסומות לכל שוק)

            עוד משהו קטן שטיפה מציק לי: אני קורא הרבה זמן את הבלוג שלך, ואני חייב להגיד לך שהפכת מבלוגר צנוע, סקרן ואולי קצת תמים, שיודע שתמיד הוא יוכל ללמוד עוד, לבלוגר עוקצני שבטוח שהוא יודע יותר מכולם. כל אחד יכול להשתמש במילים כמו "אינפנטילי", "מזעזע" וכו' וכו', ואני מבין את העומס של תגובות שיש לך פה ושאתה לוקח את זה אישית (כמוני דרך אגב), אבל אני תמיד משתדל (גם בבלוג שלי) לקחת 5 דקות אם אני רואה תגובה מרגיזה ולעשות משהו אחר, ואז לענות בלי זלזול.

            • M   21 במאי 2011 בשעה 19:03
              (#)

              הבעיה שלך יאיר הוא שאתה מסתכל על דברים לא כלכליים … עם כל הכבוד ל'שיווק הרגשי' (שזו באמת באזוורד בלי משמעות), דף טוב יותר יקנברט טוב יותר ויניב יותר כסף … אז לעשות דף שנראה יפה אבל לא מקנברט טוב ולהגיד ש'אנחנו שומרים על ערך המותג' ו'מספקים חוויה רגשית לקליינט' זו פלצנות לשמה

              ובחייאת רבאק, תן ליגאל להתלהב מדי פעם .. הבנאדם עשה עבודת קודש ונתן יותר תוכן חינם מאשר כל בלוגר על שיווק באינטרנט ב*עולם* (חוץ מ – אולי – ג'ונאתן וולק שהוא ממש טוב) … אז תפרגן.

            • יאיר   21 במאי 2011 בשעה 19:24
              (#)

              קודם כל (ובאמת שאם תסתכל בתגובות שלי על הפוסט תשים לב לזה) ממש השתדלתי להתעלם מהבלוף הזה של 2 מיליון בלה בלה בלה… אין לך (וגם לא ליגאל) מושג כמה הדפים האלה מקנברטים אז אל תבלבל תשכל על קינבורט.

              ולנושא: הרבה חברות התעלמו מערך המותג (מייקרוסופט, פלאפון, הוט, פדקס, אוסטיראן איירליינס ועוד), רצו להשיג הרבה לקוחות וכסף, ומהר, ושילמו על זה אחרי זה סכומים שאנחנו לא יכול לדמיין. פדקס למשל הודתה שלקח לה יותר מ-10 שנים לשקם את המותג שלהם, ושזה עלה להם מיליארדים. אם אתה רוצה תיזכר גם בפלאפון לפני 10 שנה- זאת חברה ש"קינברטה" מצויין, דחפה ללקוחות מכל הבא ליד, ואחרי זה אכלה המון חרא בגלל זה.
              יש בזה משהו מאוד ישראלי, לא סתם האמריקאים שונאים את הישראלי שדוחפים להם מוצרי ים המלח בקניונים ומקנברטים 10000$ בחודש.

              שלא תבין אותי לא נכון, בסופו של דבר מה שמשנה זה כסף, אבל כדי להגיע לכסף הגדול אתה חייב לשדר אמינות וכל מה שמרכיב מותג טוב. אתה לא מותג, וגם יגאל לא מותג, לכן אתם יכולים להרשות עצמכם לקנברט כמה שבא לכם. אבל ביום שיכירו את המותג של יגאל מיליונים (ואני מאחל את זה ליגאל) הוא יהיה חייב לשמור על כל המושגים המעורפלים האלה שאני מדבר עליהם, ואם לא הוא יפול כמו הרבה שנפלו בגלל תדמית מותג גרועה (לא חסר דגמאות, בכל ספר על שיווק).

            • המיליונר בפיג'מה   23 במאי 2011 בשעה 20:03
              (#)

              יאיר,

              ועדיין לא נתת סיבה אחת טובה למה לא להשתמש בהצהרת פרטיות או למה להתעלל בעיניים.

              מותג לא מותג, אין שום הצדקה להתעלם מה-GUI.

              חוץ מזה, קונברז'ן זה לא רק מכירה :)

      • אדם   3 בנובמבר 2015 בשעה 13:46
    • עוד חושב   22 במאי 2011 בשעה 21:50
      (#)

      יאיר , דווקא פה אתה טועה,אין הדבר קשור אחד לשני .יכול בהחלט להיות שהמכללה למנהל מתגה את עצמה מצוין וכולי ,אבל המטרה של העמוד נחיתה שלהם לקצור פרטים,אין זה שייך למיתוג וזה כנראה נעשה בצורה לא טובה.כשאתה בא לבחון עמוד נחיתה אתה בוחן אותו כעמוד נחיתה,כל שאר הנימוקים לא רלוונטים.

  3. שרון   19 במאי 2011 בשעה 14:21
    (#)

    תודה על אחלה פוסט יגאל.

    לגבי הטקסט באתר נחיתה:
    לעיתים יש נישות שאין צורך בטקסט מעבר לכותרת הראשית והמשנית והתועלות, והמטרה היא רק לרצות את אדוורדס/אדסנטר ולקבל דירוג גבוה. כמה מילים לדעתך יספיקו למטרה זו? האם מילות המפתח של קבוצת המודעות צריכות להופיע בטקסט זה?

    • המיליונר בפיג'מה   23 במאי 2011 בשעה 20:06
      (#)

      אהלן,

      זה לא שאלה נכונה. יש לך מערכת נקודות. משהו כמו מבחן בגרות. על כל דבר את מקבלת ניקוד, בסופו של דבר הניקוד משוכלל.

      תתייחסי למה שנראה לך שקל לך. תמיד מומלץ לכלול את מילות המפתח, זה לאו דווקא בגלל גוגל, אלא מקנברט יותר טוב.

      רצוי באוונס רייט נמוך. וכו…

      יש הרבה פרמטרים, את יודעת אותם.

      תתייחסי לכמה שיותר, בסופו של דבר זה מעלה קונברז'נים.

      בהצלחה.

  4. אדם   19 במאי 2011 בשעה 14:30
    (#)

    אני חדש בעניינים ורציתי לשאול איך מבררים את העלות החודשית לפי מילת חיפוש מסויימת? בכלי של גוגל אני רואה רק כמות חיפושים חודשית על אותה מילה. אולי אני לא משתמש בכלי הנכון?

    • ערן רוזמן   19 במאי 2011 בשעה 14:49
      (#)

      יש כפתור בטבלת התוצאות שמאפשר לראות עמודות נוספות אחת מהם היא המחיר הממוצע לקליק.

  5. שוקי   19 במאי 2011 בשעה 14:33
    (#)

    הרבה זמן חיפשתי פוסט כזה, תודה רבה!

    אני איתכם בטענה שזה בושה שמשרדי הקריאיטיב והפירסום מגיעים לרמה ירודה כזאת, באמת יש דפים שאתה נכנס אליהם ומקבל שוק.

  6. אופיר   19 במאי 2011 בשעה 14:33
    (#)

    רב האתרים שהצגת פה הם חלק מקמפיין שיש להם גם בטלויזיה ….אני לא חושב שהביקורת שלך נכונה פה כי זה שונה משיווק מוצרים כמו מקליקבנק ושות'

    • המיליונר בפיג'מה   19 במאי 2011 בשעה 14:45
      (#)

      עוד פעם הקליקבנק הזה!?!?!?!

      מזה קשור?!?!?!

      גם לגוגל כרום יש פרסומת בטלוויזיה ואפילו בקולנוע, וגם ל-APPLE יש פרסומת בטלוויזיה ועדיין הם עוקבים אחרי חוקים בסיסיים….

      תראה בתגובות למעלה הבאתי קישורים לעמודי נחיתה שלהם.

      • המיליונר בפיג'מה   19 במאי 2011 בשעה 14:46
        (#)

        ושלא נדבר על
        Bank of America

      • אופיר   19 במאי 2011 בשעה 15:11
        (#)

        קודם כל עם כל הכבוד, זה שתכתוב 100 סימני שאלה וקריאה לא יגרום לי לחשוב שאתה צודק או משהו…
        דבר שני, כל הכללים האלה שאתה מדלקם ממישהו ששמעת, כנראה עובדים בכל מיני נישות , אבל כל מקרה לגופו. אני מתפלא עלייך שאתה לא מבין את זה…
        העמוד נחיתה של הבנק אוף אמריקה נראה כאילו הוא לקוח משנות ה90 , העיצוב מאוד משעמם ואולי לחלק מהשירותים/מוצרים דף נחיתה כזה יכול לעבוד , אבל זה לא בהכרח אומר שזה יעבוד בכל נישה שהיא. אתה יותר מדי הולך לפי הספר ומה לעשות, לפעמים הספר טועה.

        אין לי ויכוח איתך לגבי הקטע של הצהרת פרטיות וכל הדברים האלה שהם צריכים להוסיף…זה באמת טימטום.

        • המיליונר בפיג'מה   19 במאי 2011 בשעה 15:22
          (#)

          מי שמדקלם פה אנשים אחרים זה אתה.

          מה שאני לא מצליח להבין למה חברות מסויימות כמו גוגל, אפל, פייסבוק, Bank Of America ו-Geico שבכלל לא רואים אף חברת ביטוח בארץ מתעקשים לפעול בכיוון מסויים ואילו אתה מתעקש לפעול בנתיב אחר.

          אני פשוט לא מצליח להבין מה יוצא לך מלהגיד שהעמודים של גוגל, אפל, פייסבוק, Bank of America ו-Geico מיושנים ונראים כמו שנות ה-90. יכול להיות שאתה פשוט מנסה לגונן על העבודה שלך, שזה בסדר. אני מבין את זה. בסה"כ כולנו רוצים להתפרנס.

          והנה באתי לעזרתך, אני מצרף לך אוסף של עמודי נחיתה משנות ה-90 שכולם מריצים פרסומות בטלוויזיה:
          הנה עמוד נחיתה של אפל כשמחפשים Laptop:
          http://is.gd/cDwADL
          עמוד נחיתה של גוגל עבור המילה "פרסום באינטרנט":
          http://is.gd/vUsRdX
          עמוד נחיתה של פייסבוק לפרסום באינטרנט:
          http://is.gd/IO606y
          הנה Geico ששווה יותר מסך כל חברות הביטוח בארץ:
          http://www.geico.com/landingpage/go168.htm

          מידי פעם לא מזיק לפתוח את הראש וללמוד קצת מעבר למה שלימדו אותך באוניברסיטה. מידי פעם, צריך באמת לצאת לשטח ולנסות את מה שלימדת. כל מה שאני כתבתי נבדק על-ידי אינספור פעמים.

          • אופיר   19 במאי 2011 בשעה 23:16
            (#)

            אני פותח ראש, ואתה? אני זה שאומר שכל מקרה לגופו. אתה זה שחושב שכל עמוד נחיתה לא משנה באיזה נישה , צריך להראות אותו דבר. ומה אם יש להם המרות מטורפות? בדקת את המספרים שלהם? עשית אי פעם בכלל קמפיין לספקית אינטרנט או לבנק ?
            אתה קפצת פה מעל הפופיק קצת כי אתה זורק פה מספרים מטורפים (מיליוני דולרים) בלי שאתה באמת יודע אם הם מפסידים כאלה סכומים…
            זה יומרני מאוד מצידך .

        • מוש   19 במאי 2011 בשעה 18:18
          (#)

          לקיחת משכנתא זה עניין רציני ואחת ההחלטות החשובות שאדם לוקח בחייו- עמוד נחיתה כזה לא יכול להיות צעקני ולהכיל לפריקונים מרקדים כדי שיראה "מעניין" – הוא צריך לגרום להרגשת בטחון. מה לעשות שביטחון זה עניין משעמם.?

          יגאל מסכים איתך לגבי רוב עמודי הנחיתה העצובים האלו אבל אני חושב שהעמוד של פועלים הוא מעולה

  7. ערן רוזמן   19 במאי 2011 בשעה 15:16
    (#)

    לאופיר ויאיר,

    במקום לתקוף בואו תסבירו למה אתם חושבים שאלו כן עמודי נחיתה טובים על מנת שכולם יוכלו ללמוד.

  8. מיכאל פינגרוט   19 במאי 2011 בשעה 15:23
    (#)

    פוסט מצוין כרגיל!
    הרבה דברים נכונים, אך עם זאת אני נאלץ להסכים (באופן חלקי) עם מה שנאמר מעלי – לפעמים המטרות של עמודי הנחיתה הנ"ל הם קצת שונים.
    ברור שכל עסק מנסה למכור יותר, אך במקרה של תשעה מליון ושני כהן (לדוגמא) הם כ"כ סומכים על האימפקט שזה יצר אצל הצופים שעצם העובדה שהיא מופיעה בעמוד הנחיתה אמורה לעשות את העבודה.
    במקרה שלהם יש לי תחושה שזה עובד למרות הבלאגן החלקי בעמוד.

    לגבי נושא העיצובים (במיוחד בנק הפועלים) – מסכים ב100%, מכאיב מאוד ולא נעים לעין.

    מיכאל

    • המיליונר בפיג'מה   19 במאי 2011 בשעה 15:34
      (#)

      מיכאל,

      לא אמרתי להוריד את שני כהן, אמרתי להזיז אותה הצידה ולייצר עוד קונטראסט מהרקע. דווקע בעמוד הזה יש אחלה כותרת.

      פרסום בטלוויזיה, אינו מהווה תירוץ לחוסר ידידותיות למשתמש.

      איך בדיוק הגולשים אשמים בחוסר הידידותיות של האתר? בבלאגן שלו? עמוד נחיתה בפלאש? נו באמת? עזוב את חוסר התאימות למכשירים כמו IPAD… מה שמעניין זה איך הם הולכים לנתר את התנהגות המשתמשים באתר…

      ועצם זה שהם לא מנתרים התנהגות משתמשים זו כבר בעיה בפני עצמה.

      • מיכאל פינגרוט   19 במאי 2011 בשעה 15:39
        (#)

        אמרתי שאני מסכים איתך בנושא הזה ושאני רק מבין מאיזו גישה הגיעה חברת הביטוח.

        כנ"ל לגבי בנק הפועלים – הגולשים בהחלט לא אשמים.
        מניסיון (קצר אך לימודי) מתוך מערכת בנקאית שעוסקת במשכנתאות אני יכול להגיד שתחום האינטרנט שם עדיין בחיתולים ומתקבל בחשש מאוד גדול (למרות שרובם מקבלים המון פניות באמצעות אתרים להשוואה), אם נוסיף לזה ביורוקרטיה בנקאית נקבל את התוצאה.

        אוף טופיק לרגע – איך נבחר פה האייקון בתגובה? אני שם לב שקפץ לי אייקון עם פרצוף חמוץ וזאת ממש לא הכוונה שלי ;)

        מיכאל

  9. עידו - פייסבוק המדריך לעסקים   19 במאי 2011 בשעה 20:21
    (#)

    אחלה של פוסט

    בהחלט קל למצוא באינטרנט הרבה יותר דברים מעפנים מדברים טובים ואיכותיים.

    יש דוגמאות עוד הרבה יותר ציניות אבל גם מהדברים האלה אפשר ללמוד

    תודה

    עידו

  10. אופיר כהן   19 במאי 2011 בשעה 20:37
    (#)

    טוב אני מודה שאני די המום.
    יגאל האמת אני מחזיק ממך מקצוען אבל אכזבת אותי מאד בניתוח שלך, ואסביר למה.

    ראשית, ישנם דברים שעליהם אין ויכוח כמו כללי המשחק, גיידליינס, תקינות עמודי נחיתה וקישורים וכיוב' – מי שלא בסדר צריך לתקן וזו במה טובה לחשוף את הבעייתיים וללמוד מהטעויות שלהם.

    הטעות הבסיסית שלך היא השיפוטיות הגסה שבה אתה נוקט, מבלי להכיר את התמונה האמיתית.

    אחד הדברים הראשונים שני מאמין בהם, זה שדעתי האישית והמקצועית עד כמה שתהיה מבוססת על ידע ונסיון של שנים, אינה שווה פרוטה אם אני לא יודע את הדברים הבאים:

    א. מהי המטרה והיעד המוגדרים והמוצהרים של המפרסם בזירה ובקמפיין הספציפי
    ב. מספרולוגיה – מה המטריקה – מה יחסי ההמרה, כמה שווה פעולה – ומה מודדים פה בכלל?
    ג. מה ביצועי האלטרנטיבה – גם הדברים המכוערים ביותר ואלה שהולכים נגד כל ה"תורות" לעתים עובדים טוב יותר, אני בטוח שנתקלת בלא מעט כאלה.
    ד. טעם אישי ודעה אפילו אם מקצועית – לא רלוונטית לחלוטין בלי מספרים תומכים
    ה. שיקולים שמעבר – שפת מותג, מגבלות זמן והפקה…ככל שהמפרסם גדול יותר כך הגמישות שלו לעשות דברים שנראים לך ולי פשוטים קטנה יותר.

    לגבי ההערכות המספריות שנתת – הן לא בכיוון בכלל!!! אפילו מופרכות ביותר!!! ואת זה אני אומר כי אני מכיר את חלק המפרסמים הללו, מכיר היטב… זה נשמע אחלה לכתוב חישובים ולהגיע למליוני דולרים אבל האמת היא שזה לא דומה למציאות אפילו לא באיזור חיוג, ויתר על כן גם אין חוקיות בין המפרסמים השונים שהצגת כלומר אין פה אפילו סטיה קבועה זה פשוט אסופת מספרית כמעט רנדומלית. כנראה שיש בעיה עם ההנחות שבחנת.

    אגב, שלא יהיה בלבול – אני חושב שהעקרונות שכתבת כאן מאד נכונים ברמה הבסיסית ונכון שהקוראים ואנשי המקצוע יכירו אותם, אני בהחלט מתחבר גם לחלק מהתובנות המקצועיות, אבל באיזשהו מקום אתה אפילו לא מסייג את עצמך ואתה כה החלטי על בזבזנות … כאיש מקצוע זו בעיני לא פחות משרלטנות, וכן – זה מאד קל לעקוץ עם זה לקוח או שניים, אבל לא לאורך זמן.

    לגילוי הנאות – חלק מהמפרסמים הללו נמצאים בטיפול שלנו, את עמודי הנחיתה הנ"ל אמנם לא בנינו, ואם היינו בונים אולי היו נראים יותר טוב ואולי פחות, אולי היו מגיעים למטרות שלהם ואולי לא, אבל לא זו הנקודה – הנקודה היא שאת הנתונים האמיתיים, את המתודולוגיה, את שיטות המדידה והאופטימיזציה של עמודי הנחיתה שלהם וגם את ה- QS שלהם, אנחנו מכירים די מקרוב – ובד"כ (לא במאה אחוז) יש הרבה מעבר למה שאתה רואה ושופט כאן.

    בקיצור, קצת צניעות וקצת פחות שיפוטיות חסרת רסן ולא מבוססת והיה לך פוסט סופר איכותי – אחרי הכל ולמרות שהוכחת לא מעט הצלחות בקריירה מהירה, אתה (עדיין) לא יודע הכל…

    בברכה,
    אופיר כהן

    • המיליונר בפיג'מה   19 במאי 2011 בשעה 21:11
      (#)

      מסכים איתך שאני לא יודע הכל, עם זאת מה שאני יודע, אני יודע יותר טוב מהרבה.

      ואם אתה מנהל להם את הקמפיינים זה חמור בהרבה, כיצד הסכמת לקבל לקוחות ללא הצהרות פרטיות? האם אתה יודע שבכך אתה מסכן את שאר הלקוחות שלך? טוב האמת שאתה לא באמת מסכן… כי אני מניח שזה חשבון קומבינה. אבל לקדם באופן הזה חשבון נורמאלי מסכן את ה-MCC.

      וכל מה שכתבת עדיין לא נותן למותגים הללו תירוץ להתעלם מכללי Usability בסיסיים.

      יתרה מכך, עוד אף אחד לא הסביר לי איך זה שהצרכים של החברות המקבילות בארצות הברית הם שונים ממה שהצרכים של החברות כאן בארץ. מה החברות בארץ יותר טובות מהחברות בארה"ב? החברות בארה"ב שופחות הרבה יותר תקציבים על טלוויזיה ואינטרנט מאשר הלקוחות שלך במקאן. אז מה, הן טועות?

      ואם הן טועות אז אתה מוזמן לשתף אותנו וללמד אותנו. אני מאמין שכולנו נשמח ללמוד ממך במידה ויש לך ידע נסתר ומשהו שאנחנו מפספסים.

      • המיליונר בפיג'מה   19 במאי 2011 בשעה 21:16
        (#)

        נ.ב. מעריך אותך מאוד על כך שחשפת שאתה בעל עניין בקמפיינים הללו. זה לא מובן מאליו שבנאדם כך מודה בעבודות שלו כאשר יש לו את החופש להתחבא מאחורי האינטרנט. ריספקט.

      • אופיר כהן   20 במאי 2011 בשעה 0:34
        (#)

        יגאל,

        1. אין ספק שהשוק האמריקאי מתקדם בהרבה ממה שקורה אצלנו, ויש המון מה ללמוד מהם.
        2. לא כ"כ הבנתי מה זה חשבון קומבינה?
        3. כמו שכתבתי קודם – יש דברים מאד נכונים וענייניים במה שכתבת בעיקר על נושא הצהרת פרטיות וכו'
        4. שאלת לגבי לקחת לקוח ואיך מסכימים לכל מיני דברים… אז בעיניים שלי החיים זה לא שחור לבן – אנחנו לוקחים את הלקוחות שלנו למרתון, לא לספרינט. לוקחים אותם דרך, מובילים אותם עקב בצד אגודל להתקדם לאט לאט בעולם הדיגיטלי – אבל צריך לזכור שגם ללקוח יש את הקצב שלו, יש מתקדמים שרצים מאד מהר, יש כאלה שלוקח להם יותר זמן – בדרך עושים הרבה טעויות ולומדים מהן וככה מתקדמים – זה לא דיכוטומי בעיני.

        אין לי ידע נסתר אצלי הכל גלוי ועל השולחן. כתבתי את העיקרון המרכזי והוא חיבור למטרה העסקית, הבנת הקצב של הצד השני ומדידה מעמיקה של כל פרמטר, כל השאר בעיני זה תוספות חשובות, אבל אין להן תוקף ללא מה שציינתי.

        אסיים במשל שסיפר לי חבר לא מזמן:

        ישראלי מגיע לטיול בלונדון. הוא מסתובב ליד באקינגהם פאלאס ומתלהב בטירוף מהמדשאות הירוקות. תופס איזה גנן ושואל אותו – "אח שלו, איך זה שאצלכם פה בלונדון הדשא כל כך ירוק, מה הסוד?"
        אז הגנן מסתכל עליו ואומר לו: "תשמע, זה דווקא די פשוט – אתה מנקה קצת את האדמה, לוקח כמה זרעים, זורע – ואז משקה אותו 400 שנה רצוף…"

        הנמשל למי שלא הבין הוא שאני מאמין במקצוענות ובדרך עקבית ובעבודה קשה לאורך זמן – ואז (יחד עם לא מעט מזל), התוצאות מגיעות – זה נכון גם לעולם הדיגיטלי וגם בכלל.

        יאללה לילה טוב,
        אופיר

        • M   21 במאי 2011 בשעה 19:08
          (#)

          כמה סיסמאות ריקות מתוכן בתגובה אחת .. 'מקצוענות' 'מרתון, לא ספרינט' 'דרך עקבית' ..

        • המיליונר בפיג'מה   23 במאי 2011 בשעה 20:18
          (#)

          אופיר,

          1.אז למה בתור נציג של חברת חיפוש במשרד קריאייטיב אינך מוביל לשינוי.
          2.חשבון קומבינה, זה חשבון של אייג'נסיז גדולים.
          3.שמח שיש לנו עוד הסכמה.
          4.במקרה נפלת על בנאדם שרץ מראטונים, ספרינטים ולאיזה מרחק שתרצה. כשאני רץ מרטון, אני יודע לחשב כוחות בכל שלב. אני יודע להעריך כמה זמן נשאר לי עד הסיום. אני יודע להעריך כמה אימפקט ייתן לי מיני-ספרינט במרחק מסויים. אודה לך אם תסביר לי איך במרטון של הלקוחות שלך אתם עושים את הדברים הללו?

          ולגבי המשל, אם אני אשתול שטר של $100 ואשקה אותו במשך כל יום וכך גם הילדים, הנכדים, והנינים שלי ישקו אותו בנחישות ועם הרבה מוטיבציה, האם יצמח להם עץ של שטרות בעוד 400 שנה?

          • אופיר כהן   23 במאי 2011 בשעה 20:43
            (#)

            אני אסביר וזה גם יענה ל M המסתורי שאני נראה לו ריקני.

            1. אני חושב שדווקא החיבור שלנו למשרד פרסום מוביל הוא דוגמה בולטת לשינוי – ברוב המקומות אין בכלל קשר בין מי שמטפל בעולמות החיפוש המדידה והביצועים לבין משרד הפרסום – בד"כ חברות אחרות שלא מדברות זו עם זו. אצלנו הדברים מנוהלים בבית אחד כאשר כל הזרועות פועלות בצורה מסונכרנת. לצערי לא יכול לפרט כאן דוגמאות, אבל יש לא מעט.

            2. למדתי מושג חדש, מקווה שאני מספיק גדול בשביל לקבל קומבינה :-)

            3. יש לנו הרבה, אל תתבלבל…

            4. לא כולם בשלים לקבל, להפנים ובטח לא ליישם את כל התורה. ארגונים עובדים לאט, ארגונים עובדים בהרבה זרועות, יש שיווק, יש מערכות מידע, יש כספים – לכולם תמיד יש דעה וכולם תמיד בטוחים שדעתם היא הצודקת. קשה מאד לגרום להם לזוז בקצב של האינטרנט. הדרך בעיני שהוכיחה את עצמה הכי טוב היא בלווי צמוד – להיות שותף עם הלקוח, להשקיע בו זמן, לשבת איתו, להדריך, ללמד ולבנות בתוך הלקוח צוות של אנשים שיודעים את העבודה יותר ויותר. זה אף פעם לא עובד מהר, זה לא עושה מהפכות, אבל כשעושים את ה לאורך זמן אפשר לראות הרבה תוצאות. כמה שיהיו יותר אנשים בעלי מומחיות בצד הלקוח, יהיה יותר קל להעביר סט הנחיות והערות לדף נחיתה כפי שכתבת כאן, ושיהיה גם מי שיישם את ההערות כמו שצריך.
            הסיפוק הגדול שלי הוא להסתכל על צוותים של אנשים שחצי שנה קודם לא ידעו לאיית HTML והיום יודע לדקלם מונחים במדידה, להפעיל תכניות שותפים, להתקיל את הצוות שלי בשאלות על מילים, מודעות, יחסי המרה ויעילות תקציבי פרסום וכיוב'.

            לגבי הדולרים – בוא נעשה עסק – אתה תביא כמה שטרות, אני אביא מים – ובוא ניפגש עוד 400 שנה…

            • גל קריכלי   8 ביוני 2011 בשעה 20:06
              (#)

              הפוסטים שלך, יגאל, עושים גלים בחלונות הגבוהים. זה אומר כבר שאתה בדרך למעלה. בהצלחה.

              אבל, שים לב להערות שהעירו כאן ואני מצטרף אליהן: אל תעיר הערות כאלו שתצטער עליהן בעתיד… קראתי את הפוסטים שלך מדי פעם והיה נדמה שהבלוג הזה הוא סוג של "מורה נבוכים" עבורך ועבור קהל הקוראים שלך. כתבת לא פעם בבלוג שלך על הטעויות שעשית במשך חייך המקצועיים. עצור ובחן האם העמדות המוחלטות שאתה מציג כאן הן אכן העמדות הנכונות עבורך והתדמית שלך?

              מורה הנבוכים הזה נותן לך חוכמה, בינה ודעת וכמו שאתה תורם לבלוג, אני חושב שהאנשים כאן תורמים לך. אל תשכח את זה לעולם.

              בתגובות שלך לאחרונה עושה רושם שהאגו מתחיל לטפס במעלה הגבעה ואתה יודע מה אומרים על אגו ? לא בריא!

              אני מצטרף לעמדתו של אופיר כהן שאני מכיר, במקרה, ויודע שתגובות מצידו, חוץ מבכדורגל, באות בצורה שקולה ומחושבת ולא בשליפה מהמותן. נדמה לי שאני מכיר גם את יאיר, שהחווה דעה על ההשתלחות שלך בבוני דפי הנחיתה.

              בעברי, יצא לי להעביר ביקורת / ביקורות על קמפיינים אינטרנטיים של משרדי פרסום / אייג'נסיס ואני נוטה להסכים איתך ואני מניח שגם יאיר ואופיר יסכימו – רובם עדיין בחיתולים ככל שזה נוגע לנוכחות אינטרנטית, אבל יגאל – בין זה לבין לקרוא להם בכינויי גנאי… יכול להיות שאתה שוגה.

              ויכול להיות גם שאתה רוצה להיות ה"לארי פלינט" של השיווק באינטרנט בישראל – אם כך – זו "משבצת" מעניינת… לך על זה! שיהיה בהצלחה.

  11. Eran   19 במאי 2011 בשעה 21:24
    (#)

    My question is:
    What's in it for you, Igal?

    Why you keep trying educate ungrateful parasites who don't desreve and can't handle this
    kind of content?

    But I also have to admit I enjoy the ride.

  12. ברי   19 במאי 2011 בשעה 22:06
    (#)

    אני רץ לפתוח משרד קריאייטיב…

  13. ג'קי   19 במאי 2011 בשעה 22:54
    (#)

    זו אחת הסיבות (דגש על אחת הסיבות – יש הרבה!) שאני אישית לא עובד בשוק הישראלי (כאפיליאט). כאפיליאט אחד הדברים הגרועים זה להשקיע בטראפיק ובסופו של דבר מי שמפיל את ההמרה הוא היצרן עצמו. בשוק האמריקאי ואפילו האירופאי (ולא משנה באיזה ורטיקל) כמעט ולא יצא לי לראות יצרן בעל שם שיפרסם דף נחיתה "גרוע" (נכון שלעיתים נדירות יש יוצאי דופן). שם גם יש לי כלים הרבה יותר עוצמתיים שבישראל מאוד קשה ליישם (כדוגמת גיאו-טרגטינג, כלי מחקר שוק, דמוגרפיה, וכו').

  14. omerbsh   19 במאי 2011 בשעה 23:15
    (#)

    אני רוצה לנסות להציל את הכבוד הישראלי , מה דעתך על הדף הזה (של אומנות הפיתוי )
    http://www.mapi.co.il/book

    • אורי   20 במאי 2011 בשעה 12:02
      (#)

      אני חושש שזה לא עמוד נחיתה, אלא עמוד מכירה (sales pages)
      לכן הוא כנראה לא מתאים כאן בתור דוגמא.

      • המיליונר בפיג'מה   23 במאי 2011 בשעה 20:20
        (#)

        MAPI עושים את עבודת השיווק הטובה בארץ. לטעמי הם מתחרים עם אורן זריף על המקום הראשון. אני רציני, אני חושב שגם השיווק שלו מדהים.

  15. פאפה   20 במאי 2011 בשעה 0:26
    (#)

    אני חייב לציין שאתה גאון.
    זה לא משנה אם מה שכתבת הוא נכון או לא נכון. זה לא משנה אם הביקורת צודקת או לא. לא נראה לי שאפשר לקבוע בכלל מי צודק ומי לא בדיון הזה. זה כמו לנסות ולהבין מי צודק המוסלמים או הנוצרים? אני חושב שהניסיון לייצר שיח בין 2 דתות שונות בשיווק הוא גאוני ואמיץ. שכל המומחים מהמיתוג האישי ילמדו מהפוסט הזה. כך עושים מיתוג אישי!

  16. לומש שנה   20 במאי 2011 בשעה 9:33
    (#)

    בתור מי שאוכל את החר_ הזה באופן יומי הנה כמה עובדות מפתיעות בנושא וגם דעה שלי למה העמודים הללו נראים ככה.

    קודם כל כנראה שהחוקים של גוגל בחו"ל הם קצת פחות קשיחים בארץ או לחלופין סיבה אחרת כי מסתבר שעמודי הפלאש הללו לפעמים זוכים ל QS גבוה למדי וגם ראיתי 10/10. עזבו חוקים זו מציאות. לגבי תוצרים לפעמים זה אחוזי המרה שאני לא מצליח להבין אותם. כלומר אני מדבר על עמודים ללא תמונה, מסר או סדר נורמלי ועדיין אני מקבל אחוזי המרה בשמיים. ההסבר ההגיוני היחיד שיש לי זה שמדובר במותגים מאוד מוכרים במרחב הציבורי. שם כנראה זה עובר. הסבר אפשרי נוסף זה עיצוב יתר או עיצוב "יקר" שנראה כמו פרסומת. יש כל כך הרבה עמודים שנראה רע אז אם זה מעוצב "שווה לגולש" להתייחס לזה.

    ועכשיו לסיבות למה זה נראה ככה. בדרך כלל עמודי הנחיתה בגוגל הם ירושה כפויה של הקמפיינים האינטראקטיבים אשר זוכים לבאנרים באתרי התוכן הראשיים בארץ. לקמפיינים הללו קוראים "חשיפה"ו "מיתוג" ושאר עניינים כאלה שהקשר בינם לאחוזי המרה הוא מקרי בלבד. לגוגל קוראים בעולם הזה בשם הנחות "פרפורמנס"… יענו שכפול של היריבות העתיקה בין מחלקות השיווק למכירות.

    קונספטואלית משרדי האינטראקטיב הם בנים של משרדי הפרסום אוף ליין שם מדברים על המכנה המשותף הרחב ביותר כי הם פונים ל Mass Media, ושם האתגר הוא לתפוס תשומת לב הנמוכה של צופה / קורא / גולש חסר סבלנות ולכן צריך לרגש אותו לעניין לו את העין ומכאן הפרסומות בעיתונים TV ואינטרנט שנראות ככה.

    בשנים הקרובות לדעתי נראה מהפך בגישה ובמקצועיות מכמה סיבות כולל גסיסתה של תקשורת ההמונים, העיתונים שהולכים ונמקים, הטלביזיה עוברת לאינטרנט ומלבד מגה שידורים חיים (למשל ריאלטי) כל אחד יצרוך תוכן בזמנו הפנוי ותוכל גם פה לטרגט קהלי יעד במדויק יחסית.
    מהצד השני יותר ויותר פירמות לומדות שחלק ארי מהלידים שלהם באים מגוגל. למשל תחום הלימודים ועוד ורטיקאלים עברו חזק לעולם הזה. כמו כן בתי ספר לפרסום מלמדים היום גוגל וגם יוצאי חברות קידום אתרים הצעירים מתבגרים ומשתלבים במקומות עבודה נוספים ושונים ומביאים את הידע הזה איתם.

    בשורה תחתונה, בארץ הקודש יש דיליי אופנתי של אופנות וגם עמודי נחיתה מקצועיים כנראה לא נמלטים מגורל דומה. אז אנשים קצת ס ב ל נ ו ת :)

    • המיליונר בפיג'מה   20 במאי 2011 בשעה 10:45
      (#)

      וואוו, תודה על ההסבר המפורט.

      אני מעריך מאוד את הזמן שהשקעת בכתיבת התגובה. תודה רבה.

      בוא נקווה לראות ימים טובים יותר :)

  17. יניב   20 במאי 2011 בשעה 9:49
    (#)

    הסברה ישראלית כבר עשיתה?
    אתם נכנסים לפה וחושבים על כסף כסף כסף זה נחמד, אבל מה זה שוה שאתם כבר עם רגל אחת בקבר?
    לא יודע אם אתם יודעים אך השבוע מת לנו יהודי בפיגוע, סורים פרצו את גבול ישראל וחדרו עד לתל אביב בגלל שחיילי צה"ל חששו לירות בהם יודעים למה?

    בגלל ההסברה!
    הם יודעים שאים היו יורים בהם מייד היו עולים המון סרטונים ליוטיוב תמונות וכתבות על כמה שהם מיסכנים שירו בהם ומעלימים עיין מיזה שהם יידו אבן ענקית לפניו של קצין צה"ל והרסו את פינו…

    חשבתם פעם לנצל את המומחיות שלכם בשיווק ולעזור קצת למדינה שלכם? מה דעתכם לאחד כוחות ולהפעיל איזה כוח משימה בנדון? האק עכשיו שאני חושב על זה הרי תמיד תוכלו לשים איזה מודעה לאיסוף לידים בצד(של בלוג הסברה לישראל)… רעיון טוב לא?

    • המיליונר בפיג'מה   20 במאי 2011 בשעה 10:56
      (#)

      אהלן יניב,

      הרעיון שלך הוא לא חדש. הבעיה היא שמשרד החוץ ודובר צה"ל מתעקשים לעשות את העבודה שלהם בצורה גרועה באינטרנט. אם קראת את הראיון שהיה איתי במעריב עסקים ו-NRG, אמרתי שם שאני מוכן להתנדב למילואים בדובר צה"ל. הבעיה היא, שאם יגיע מישהו שבאמת מבין בשיווק ולא איזה לוחם שקודם להיות מפקד שיווקי כלשהו רק על סמך פז"מ, זה יעורר מהפכה היררכית גבוהה.

      לצערי הרב הפנים ההסברתיות שלנו (באינטרנט) הם לא נכונים. במיוחד כי האופן בו ההסברה פועלת היא משכנעת את המשוכנעים ולא את המתלבטים לדוגמא.

      באופן דומה יהיה איסוף לידים באתר הסברה ישראלית. מי שנמצא באתר כזה, הוא כבר משוכנע. מה יעזור הליד שלו?

      הבעיה העיקרית היא, ששיווק טוב צריך להיות משולב בתוך המוצר ולא לפעול כערוץ מקביל למוצר. מדינת ישראל עושה את זה בצורה מקבילה וכל הזמן מתנצלת על פעולות. בסופו של דבר מה שקורה שישראל מובלת וקונה את "הפריים" של המובילים. אין לנו שום סיכוי לנצח הסברתית כל עוד אנחנו כל הזמן מגיבים למה שאחרים אומרים.

      אנחנו צריכים לגרום לאנשים להגיב למה שאנחנו עושים. שהשכנים שלנו יתרצו שהם יגיבו. ובשביל זה, אתה צריך מנהיגות חזקה. משהו שאין לנו.

      לפי דעתי, כל הבעיה שלנו נובעת משיטת הבחירות המושחטת שלנו. אני חושב שזה לא הגיוני לבחור רשימות. אני חושב שרשימות לא מייצגות את העם. אני לא באמת יודע במי בחרתי בבחירות ומה האג'נדה שלו, מלבד 3 הראשונים. יש כאן בעייה חמורה… צריך לשנות את שיטת הבחירות באופן דחוף.

      רק אחרי שיהיה כאן סדר ניתן יהיה לעשות שיווק נורמאלי.

      נכון שזה הכי אינטואיטיבי להגיד "אתם אנשי שיווק, תשפיעו על דעת הקהל". בלי אמצעים ובלי שת"פ זה בלתי אפשרי.

      תחשוב על כל סרטון שאתה מפיץ בפייסבוק. מי רואה אותו? החברים שלך, ישראלים כמוך… אתה לא צריך לשכנע אותם… וכאן כל הבעיה בשיווק שלנו.

      • אורון   21 ביולי 2014 בשעה 17:43
        (#)

        היי מר פיג'מה,

        התחלתי רק עכשיו לעבור על הבלוג שלך, ועד כה אני נהנה מאד :)

        סתם רציתי לדעת מה דעתך על ההסברה במבצע הנוכחי?
        יש תחושה שהרמה עלתה פלאים, גם מבחינת תוכן וגם מבחנת השיווק,

        מעניין אותי לדעת איך נראית ההסברה בעיניים של איש מקצוע.

        אורון

    • שחר   21 במאי 2011 בשעה 4:16
      (#)

      יניב היקר
      התשובה היא כן. פגשתי גורמים מצהל ועמותות פרטיות שעוסקות בזה
      ישבתי לילות ובניתי תוכנית עבודה כולל הסכמה והענות חיובית של חלק מהמגיבים פה
      ועוד תותחים מתחומים קריטיים משלימים.
      ראבק אם אתה בודק בחול יש איזה ארבע קמפיינים ב פיפיסי של ארגונים אנטי ישראלים
      על נושאים רלבנטיים.
      אתה יודע מה עשו עם כל התכניןת שלי שגובו בהמלצות מדהימות של מומחים ששמים אותי בכיס הקטן…. כלום
      בסוף כל המערכות הגדולות והמנהלים החשובים שמדברים נשענים על חיילת אחת שעושה הכל
      הההההכל. כולל ייזום ניהול עיצוב תחזוקה וכו… אבל אתה יודע מה
      עדיין אפשר להרים את זה ללא שיתוף גופים רשמיים. מי שרוצה שייצור איתי קשר דרך הקישור ונראה אולי נמצא דרך להרים את זה לבד.

      חןץ מזה מה הבעיה שלך עם בלוג שמדבר על כסף מהזוית של פרנסה מסוג שונה וחדש ? מפריע לך שאנשים רוצים להתפרנס ולהתקיים בזכות כשרונם ועבודה קשה?

  18. יעל   20 במאי 2011 בשעה 15:17
    (#)

    יגאל, אחלה פוסט. תודה רבה. תמיד כיף לקרוא.

  19. גיל   20 במאי 2011 בשעה 18:47
    (#)

    יגאל, פוסט מעולה! ממש כיף לקרוא משהו עם דוגמאות אמיתיות. תודה על ההשקעה שלך בפוסטים האלה, אני מעריך את זה.

  20. אופטומטריסט   20 במאי 2011 בשעה 18:59
    (#)

    תודה על הפוסט. אתה נותן כאן נקודות חשובות מאוד והגיוניות, וקשה לי להאמין שרוב הטעויות שציינת נעשו מתוך איזה תכנון מתוחכם, חשיבה מחוץ לקופסא או מקוריות. בכל מקרה צריך לזכור ש יש ללקוח השפעה משמעותית על מראה דף הנחיתה, והוא עשוי לבחור או לדרוש דף יעיל פחות מבחינת ROI.

  21. מרטין   20 במאי 2011 בשעה 20:37
    (#)

    יגאל, תודה רבה אתה פשוט מלך, תענוג לקרוא את הדברים שלך

  22. לומד להרוויח כסף באינטנט   21 במאי 2011 בשעה 14:30
    (#)

    קודם כל אני שמח שאני לא היחידי שהתעצבן על בזק בינלאומי.
    הם פשוט לא הגונים ביחס שלהם

    ולגופו של עניין יופי של פוסט.
    אין מה לעשות – הדוגמאות עושות את זה

  23. עוד חושב   22 במאי 2011 בשעה 22:28
    (#)

    יגאל אהלן.
    אני רוצה לנסות קמפיין או שניים של קליקבנק פי-פי-סי .עשיתי רק קמפיין אחד בחיים שלי בדיירקט לינקין למוצר קליקבנק מדריך(שלדעתי מצוין אגב)על איך לחסוך כסף בדיסניוורלד .טיפים של "אקס וורקר" והיא באמת אקס וורקר וכנראה עם הרבה קשרים אבל זה לא שייך.הקיצר גוגל לאחר שנתיים שהקמפיין המוזנח הזה שהכניס לי מאה שקל בחודש רץ,החליטו פתאום שאני מפרסם את המוצר ההכי מזעזע בעולם וסגרו לי את החשבון :-)
    כעת אני רוצה לעשות למוצר קליקבנק קמפיין פי פי סי והפעם בפעם הראשונה לבנות עמוד נחיתה.
    מאחר שאת המוצר של דיסני אני כבר לא אפרסם אני מצרף לינק שלו כאן רק כדוגמא שתעזור לשאלה שלי.זה לא לינק אפיליאט זה של הוונדור :
    http://www.dwinsider.com/guide.html?hop=0
    עכשיו לשאלה שלי :
    כל הדפים של הונדורים בקליקבנק נראים כמו מגילת העצמאות.זה סוג של מגילה שמתחילה ולא נגמרת עם אלף יתאונות ועדויות וחתימות ובונוסים והבטחות.אם אני אעשה כל לעמוד הנחיתה שמוביל
    לדף של הוונדור ,נראה לי שזאת תהיה טעות כי הקורא יקבל שתי מגילות ,יתעייף ויקפל את הבאסטה.
    מה בעצם אני צריך להשאיר מכל זה בדף נחיתה ואני מדבר יותר מבחינת תוכן מילולי ופחות העיצוב,אם כי אשמח לקבל גם על זה הערה.אבל מבחינת דף נחיתה למוצרי קליקבנק ה"המגילתיים"
    איזה תוכן מילולי אני צריך להשאיר ומה צריך להיות אורכו?
    יותר קל לי להבין איך צריך לבנות עמוד נחיתה של מוצרים ברשתות cpa כמו אזוגל וקופיאק ,אבל קשה לי להבין מה אני צריך לעשות בעמוד נחיתה למוצר קליקבנק.
    שאלה שניה האם עמוד הנחיתה שלי צריך לקשר לדף מכירה של הוונדור או לנסות לקשר לדף תשלום ,אם זה אפשרי והאם זה משנה מבחינת הצורה של עמוד הנחיתה.
    כרגע השאלה הראשונה יותר חשובה לי מהשניה.
    מקווה שתוכל לענות,השאלה לא מופנית רק ליגאל אגב אני בטוח שיש כאן מקצוענים לא מעטים שיכולים לתרום מידע גם כן.
    תודה לכולם :-)

    • המיליונר בפיג'מה   23 במאי 2011 בשעה 20:29
      (#)

      יש את איזור השאלות ותשובות, אתה יודע… :)

      בכל מקרה, רוב עמודי המכירה של קליקבנק מיועדים לתנועה שהיא PRESOLD. העמודי נחיתה צריכים להמליץ, לעשות PRESELL לעמודי מכירה.

      פשוט תראה מה ה-Pitch שנותנים ב-Headline של עמוד המכירה שלהם, ותבנה עמוד מכירה שמחבר בין הפיץ' שלהם למילת החיפוש המחופשת….

      שיהיה בהצלחה.

      • עוד חושב   28 במאי 2011 בשעה 12:40
        (#)

        אהלן ,סוריי :-)
        התלבטי איפה לכתוב את זה פה או שם ,אבל בגלל שהפוסט קשור לעמודי נחיתה איכותיים וגרועים,חשבתי שיהיה נכון לכתוב את זה פה כי זה הוספת מידע בנושא הפוסט .

  24. תומר   23 במאי 2011 בשעה 0:42
    (#)

    אני לא סגור על זה אבל נראה לי שאני חוזר על השאלה שמופיעה לפני
    בכל אופן אני רוצה לעלות מסע פרסום למוצר בקליקבנד והם מציעים לי את דפי הנחיתה של המוצר
    כל דף שהם מציעים מורכב מכמה דפים (לפעמים 4-5( או יותר
    השאלות שלי (כמו שקודמי ציין לא רק יגאל חייב לענות):

    1. האם אני חייב להשתמש בדף נחיתה שהם מספקים לי או שאני יכול לבנת דף נחיתה משלי ורק לקשר אותו לעמוד המכירה ?
    2. האם אני יכול לתת קישור ישיר בppc לדף שהוא עמוד אחד לפני המכירה (במקום לייגע את הגולש ב4-5) mעמודים ?

    תודה מראש,
    תומר

    • המיליונר בפיג'מה   23 במאי 2011 בשעה 20:31
      (#)

      אהלן,

      יש את איזור השאלות/תשובות בשביל זה…

      1. אתה יכול לבנות דף נחיתה ולקשר לעמוד המכירה שלהם.
      2. עדיף לייגע :) זה יותר ממיר, הבנאדם מרגיש יותר מחוייב לתהליך… כמובן תלוי באופי המוצר.

      שיהיה בהצלחה.

  25. גיא הרדוף   23 במאי 2011 בשעה 19:29
    (#)

    ענק, ענק, ענק.

    נהנתי מכל רגע של קריאה בעיקר בגלל שהנקודות שהעליתה כל כך מוכרות לי מהשטח.

    אינני דואג לא לנזק בינלאומי (לא טעות דפוס), לא ל 9000000 ולא לבנק הפועלים.

    אותי מרגיז דווקא המצב של הלקוחות הקטנים שהלכו והשקיעו את מיטב כספם אצל בסטיונרים אינטרנטיים וכשזה לא עובד והם מגיעים אלי, אני צריך להגיד להם שהם צריכים להתחיל מהתחלה ולהוציא עוד הרבה כסף.

    ואני לא עושה את זה הרבה, אני לא אוהב לעבוד עם לקוחות )-: ובכל זאת רואה את הפאשלות האלו המון.

    שמח שלא נבהלת מהתגובות המתגוננות שמדברות עלייך כעל לא מקצועי (ככה קוראים לאמת בפנים – לא מקצועי) ושאתה ממשיך, נו לפחות עד סוף השנה.

    תודה.

    גיא הרדוף

  26. ערן רוזמן   30 במאי 2011 בשעה 19:15
    (#)

    היי יגאל,

    מה אתה אומר על עמוד הנחיתה הזה: http://www.acc-grannot.co.il/facebook/
    שווה ללכת ללמוד אצלהם קופירייטינג?

    • המיליונר בפיג'מה   9 ביוני 2011 בשעה 18:43
      (#)

      קשה לי להמליץ לחיוב או לרעה, על מקום שלא בדקתי אישית. זה לא יהיה הוגן מבחינתי…

      • ערן רוזמן   9 ביוני 2011 בשעה 19:45
        (#)

        התכוונתי לשאול מה דעתך על עמוד הנחיתה שלהם.

        • המיליונר בפיג'מה   9 ביוני 2011 בשעה 21:11
          (#)

          הלמעלה מבלגן מידי, והסלוגיין תופס רק למי שיש לו כישרון ומאמין שיש לו את הכישרון. בקיצור סלוגיין לא לטעמי. מה דעתך על זה?

          • ערן רוזמן   9 ביוני 2011 בשעה 21:40
            (#)

            אין שום דבר בעמוד שמושך את העין, כך שהולכים לאיבוד בהתחלה. למעלה יש בלאגן לא ברור של משפטים לא ברורים שלאחר מחקר מסתבר שזה תפריט. הכותרת הראשית סתומה וכלל לא ברור על מה העמוד. הכותרת המשנית לא מבהירה כלום. בפסקה יש כבר הסבר אבל לדעתי זה מאוחר מידי.
            אני ממש לא מבין את הכותרת. האם קהל היעד שלהם חושב שיש לו כישרון קופירייטינג אבל לא מצליח להרוויח מזה כסף? כותרת הרבה יותר טובה היתה יכולה להיות "יש לך כשרון כתיבה? בוא ללמוד איך לעשות מזה הרבה כסף."

            חבל שלא צילמתי את המודעה בפייסבור שדרכה הגעתי לזה. רק אציין שלחצתי מתוך סקרנות לראות מי שם כזאת מודעה גרועה, כי לא הבנתי מה הם מנסים לפרסם.

            ההנעה לפעולה "זה הזמן לבדוק אם יש לך את זה:" נחמדה, אבל לא תואמת לכותרת. הרי כבר הניחו שאני חושב שיש לי כשרון. הטופס עצמו מאוד גרוע. הוא ארוך שלא לצורך, מכוער ונראה חובבני. יש בו גם הרבה לינקים לא קשורים שיכולים להוציא אנשים.
            אחרי הטופס יש עוד לינקים שלדעתי גם מיותרים.

        • SEO Google   12 בנובמבר 2017 בשעה 18:53
          (#)

          אני חושב שהדף הזה בסדר לדף נחיתה

  27. סגל   18 ביוני 2011 בשעה 11:50
    (#)

    היי יגאל,

    יש לי שאלה בנוגע לתמונת גיבור, הנושא לא מספיק מחודד לי
    אני מתלבט אם לבנות עמוד נחיתה עם שממקד אותך בביצוע חיפוש, כמו גוגל מול אותו עמוד עם תוספת תמונה.
    העמוד יכלול כותרות, קריאה לפעולה, הוכחה והוכחה חברתית אבל לא תמונה.

    מה יכול להיות ההבדל ?

    תודה :)

    • המיליונר בפיג'מה   24 ביוני 2011 בשעה 19:22
      (#)

      אהלן,

      תמונת גיבור, לא חייבת להיות בנאדם. היא יכולה להיות גם טקסט גדול, לוגו או כל דבר גראפי אחר עשר יכול להוסיף לתהליך.

      אם אתה חושב שיש לך תמונה שמתאימה לזה, תשתמש בה.

  28. זוהר   19 ביוני 2011 בשעה 0:08
    (#)

    היי, אני עוסק בבניית אתרים ללא ניסיון בפרסום כלשהו. שלשום הרמתי קמפיין ראשון למכירת מוצר .
    ניצלתי בשעתיים את כל ה64 דולר שגוגל נתנו לי במתנה. הייתה מכירה אחת ב60$. 80 קליקים בסך הכל.
    היום אחרי שקראתי את הפוסט והתגובות הבנתי שדף הנחיתה שלי גרוע ביותר… וברצוני להודות לכם על הדיון המעניין שגרם לי להבין היכן טעיתי ולעבוד במרץ לשיפור עמוד הנחיתה וכמובן להעמיד את העמוד על דומיין יותר נורמלי. זה התחיל בניסוי ועכשיו יש לי מוטיבציה לעשות את זה כראוי.

    זאת הכתובת למוצר. אני אעלה בעוד כמה ימים את הגרסה המתוקנת לעיונכם.
    http://pipcam.com/obd2/

    רציתי גם לקבל ביקורת אם אפשר על עמוד הנחיתה שלי לבניית אתרים שנמצא בכתובת הבאה:
    http://bey.co.il/
    אני מקבל בממוצע 2-5 פניות בחודש. כל שאר העבודה שלי מתבססת על שיתופי פעולה מחוץ לרשת.

    תודה!

    • המיליונר בפיג'מה   24 ביוני 2011 בשעה 19:25
      (#)

      זוהר שלום,

      לגבי הבניית אתרים: מהתבוננות זריזה, הוא יותר מידי מקושקש ולא מוביל את הלקוח לאורכו. הכותרות שם הם לא מדברות על התועלות. למה למישהו לבחור בך ולא במישהו אחר?

      לגבי ה-Bluetooth לרכב, די אותו הדבר. פשוט תאבחן אותו לפי הפרמטרים שנתתי במדריכים. הוא מחסיר די הרבה פרטים.

      בהצלחה.

  29. יניב לב ארי   8 בדצמבר 2011 בשעה 23:43
    (#)

    קצת כדי לסבר את האוזן, או את העין.
    יגאל – אני מסכים לחלוטין עם הביקורת שלך. היא נכונה, ועמודי הנחיתה האלה הם בעיקר "דזלבה-דרעק".
    אבל, זה לא חוכמה להביא את עמודי הנחיתה של גוגל ושל פייסבוק ושל אפל, ולהשוות אותם עם עמודי הנחיתה של בנק הפועלים ושל בזק בינלאומי.

    הסיבה היא, שבבנק הפועלים יש מנהל מותג חטייאר, שלא מבין באינטרנט, ואותו הדבר גם ברוב החברות הישראליות.
    כשאתה רואה עמוד נחיתה של בנק פועלים, זה עמוד במשרד הפרסום עיצבו, ואז מתכנת תכנת, ואז הציגו ללקוח, ואז הוא אמר שזה לא בסדר ודרש תיקונים כי הצבע האדום לא נראה לו תואם את הצבע של הלוגו כפי שהוא מודפס בעיתון הארץ , ואז שינו את הצבע, ואז מנהל המותג טען שהפונטים עגולים מדי ויכולים לגרום לאנשים שמנים להרגיש שמעליבים אותם וביקש לשנות ושוב ושוב ושוב, עד שהתוצאה יצאה לא משהו בכלל, בלשון המעטה, אבל זה שהלקוח אישר בסופו של דבר.
    ואז,
    באה ההתלבטות הרצינית במשרד הפרסום – מה עושים?
    ללכת עם רצון הלקוח, בידיעה שתוצרת פחות טובה? או לסרב ללקוח כי אנחנו רוצים בטובתו?
    התשובה בטח ברורה, נכון?
    למכולת הולכים עם כסף, ולא עם רצון טוב.
    זו הסיבה שככל שבחרה יש יותר מקבלי החלטות, כך הם במקרים רבים מגיעים להחלטות פחות טובות, ולהיפך.
    הלקוחות הישראלים פחדשנים, שמרנים, ולא מבינים כל כך באינטרנט, אבל הם היו תת-אלוף בצבא, וזה בשילוב עם תואר ראשון של פו"ם, ותואר שני במנהל עסקים מספיק כדי להבין את הפסיכולוגיה של הגולש, או כדי להבין שהאינטרנט איננו מקבילה וירטואלית של העולם בו אנו חיים, אלא עולם אחר לגמרי, שפועל בחוקים אחרים, נכון?
    אז זהו, שלא.
    זה לא מספיק, ובגלל זה זה נראה ככה.

    • המיליונר בפיג'מה   9 בדצמבר 2011 בשעה 11:07
      (#)

      תודה על התגובה.

      גם אם זה המצב, אם אני הייתי משרד קריאטיב, לא הייתי מתפשר על בינוניות. השם שלי חתום על זה והייתי מוכן לוותר על הכנסה על בשביל אידיאולוגיה.

      אבל כל אחד וההעדפות שלו.

      תודה על התגובה שוב :) היא באמת מוסיפה לפוסט…

      • יניב לב ארי   9 בדצמבר 2011 בשעה 13:12
        (#)

        Been there, Done that.

        פרסומת בטלוויזיה כמו – אם היית מתקשר לפני שעה, עכשיו הייתה לך משכנתא מאושרת. משכנתא ישירה מאושרת בשעה – זה עובד, אבל זה לא מספיק יצירתי.
        זה מכניס כסף ללקוח, אבל זה לעולם לא ייכנס לתיק העבודות של המשרד.
        זו הסיבה, דרך אגב,
        שמשרדי הפרסום הגדולים דוחפים מודעות יצירתיות במיוחד שהם הכינו ללקוח לכל מיני מקומונים כמו – "השבוע בירוחם", או ל"קול עפולה והסביבה", כדי שהם יוכלו לשלוח את המודעה לתחרות קריאייטיב כמו קקטוס הזהב, והם ממנים את המודעה מכיסם, כי הרי הלקוח – לעולם לא יאשר את זה.

        הייתי שם, ברחתי משם. רעיונות מצויינים נשארו במחשב, בגלל שהלקוח בסופו של דבר משלם, וככה הוא רוצה.

        אתה יודע למה רוב הפרסומות שאנחנו רואים בטלוויזה הן גרועות?

  30. יניב לב ארי   9 בדצמבר 2011 בשעה 13:50
    (#)

    הם לא.
    רוב הפרסומות טובות באמת. עולה הקמפיין ל-6 שבועות, ויורד, כי הוא עשה את העבודה.
    אבל,
    יש פרסומות גרועות, שלא עובדות, ולכן, בגלל שזה מה שהלקוח רצה, ממשיכים לפמפם את הפרסומת הגרועה הזו ולהשקיע ביותר חשיפות, כדי שאולי היא בכל זאת תעשה את העבודה.
    בגלל זה, אנחנו מרגישים שרוב הפרסומות גרועות. את הטובות באמת – אנחנו לא זוכרים :-)

    ולגבי משרדי הקריאייטיב – אתה צודק. גם משרדי הקריאייטיב לא היו מוכנים להוציא קריאייטיב גרוע, זו הסיבה שהם נקראים משרדי פרסום… וגובים כסף על פרסומות, ולא על הקריאייטיב של הפרסומות.
    ופרסום – לא חייב להיות יצירתי כדי לעבוד. המטרה העיקרית של הפרסום היא להניע לפעולה. יצירתיות עוזרת.

  31. לירון   12 במרץ 2012 בשעה 21:29
    (#)

    דפי נחיתה גרועים אבל אתה מוציא להם לינקים אז אולי זה פתיון קישורים :)

  32. שחף   9 באפריל 2017 בשעה 20:59
    (#)

    לא יודע אם עדיין יש מענה לאתר הזה, אשמח לדעת או לקבל קישור על הפרמטרים של גוגל לדפי נחיתה

  33. אריק   12 בנובמבר 2017 בשעה 17:56
    (#)

    האם מהירות הדף משפיעה על הציון של גוגל ?

  34. http://images.google.com.tw/url?sa=t&url=httpsoncainven.com   20 באוגוסט 2022 בשעה 6:48
    (#)

    I've been troubled for several days with this topic. casinocommunity, But by chance looking at your post solved my problem! I will leave my blog, so when would you like to visit it?

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!