אזהרה: אפיליאייט מנג'רס יכולים להטעות

בפוסט הקודם, סיפרתי קצת על התפקיד של האפיליאייט מנג'ר, ועל איך הוא יכול לעזור לנו להגשים את המטרות שלנו. כיצד הוא יכול לספק לנו סטטיסטיקות על הקמפיינים וכו, בנוסף לכך ציינתי שכל המידע שהוא מספק לנו צריך לקחת כקווים מנחים ולא כתורה מסיני, הסיפור הבא, מבוסס על קמפיין שאני מריץ בחודש האחרון, ובא להמחיש את הנקודה הזו.

אז מתישהו לפני שלוש שבועות, פרנק, האפיליאייט מנג'ר שלי ב-Copeac, שלח לי הודעה ב-AIM, וביקש שאני אקדם הצעה מסויימת של iPhone חינם. שאלתי אותו, מה קרה? נגמרו האפיליאייטס? הוא אמר בשיא הכינות, שהחברה שלו לא מספקת לבעל ההצעה מספיק לידים, והוא רוצה לעזור להם קצת, ומבקש ממני עזרה. לאחר שחשבתי על זה קצת, אמרתי WTF?!?! למה לא! אני גם כך לא חושב שההצעה הזו תעשה אותי מליונר, אבל זו יכולה להיות הזדמנות טובה ללמוד משהו בנישה תחרותית.

העמלה על ההצעה הייתה $5.5, ובה המשתמש נדרש להזין את מספר הסלולרי שלו, ולאחר מכן הוא מקבל קוד, שאותו עליו להכניס בעמוד השני של הליד. בשלב הזה הליד מתקנברט, ומניב לי עמלה של $5.5. ישר, ביקשתי ממנו שיספק לי סטטיסטיקות, והוא סיפק לי את ה-Conversion Rate וה-EPC, של ההצעה. אני לא זוכר איזה EPC הוא אמר לי, אבל ה-Conversion Rate שהוא אמר לי היה 5%. ישבתי כמה שעות, עשיתי מחקר מילים, והעלתי את ההצעה ב-Direct Linking… (בהצעות מהסוג הזה מותר לעשות דיירקט לינקינג, כי אפשר לעשות להם Presell במודעת Adwords עצמה…).

ממש שנייה, לפני שהעלתי את ההצעה, אמרתי… רגע, יש מיליון הצעות iPhones חינם, למה אני דווקא נתקע על מה שהוא אמר לי. עם כל הרצון הטוב לעזור לפרנק, האינטרס מספר 1 שלי הוא הרווחים. לכן, ממש שנייה לפני שאני מעלה את הקמפיין מצאתי עוד הצעה, באותה רשת שממש אהבתי. העניין עם ההצעה הזו, הוא כזה: התשלום הוא $2.90 (בקודמת היה $5.5), אבל ה-Conversion Rate לפי פרנק הוא 12%. בשלב הזה פרנק כבר הבין שאני לא הולך לקדם את ההצעה שהוא ביקש ממני כי פשוט, סטטיסטית יותר משתלם לי לקדם את ההצעה השנייה.

בסופו של דבר, היה כבר בוקר, ואחרי לילה לבן מתיש, העלתי את ההצעה והלכתי לישון. כשהתעוררתי, ראיתי שהיו לי מספר לידים, אבל גם שמתי לב שמרוב עייפות בטעות שכחתי להחליף את הלינק מההצעה המקורית. ההצעה שבסופו של דבר החלטתי לא לקדם, אותה ההצעה שפרנק ביקש ממני לקדם מלכתחילה. אמרתי טוב, אם כבר העלתי אותה אני אתן לה לרוץ שבוע. כמובן שפרנק שמח שבסופו של דבר החלטתי לקדם את ההצעה שביקש.

אז עבר שבוע, והייתי מורווח קצת, אבל אמרתי לעצמי נו, בטח כשאני אחליף את ההצעה להצעה הטובה ממקודם, אני אוכל להגיע ל-100% ROI. אז החלפתי, ו… נחשו מה קרה? אמנם ההצעה מקנברטת יותר טוב, אבל רחוק מהמספרים אשר דוברו בהתחלה. לפי הסטטיסטיקות שלי, ההצעה המקורית של ה-$5.5 מקנברטת ב-4% (במקום ה-5% שנאמר לי), וה-EPC שלה הוא $0.21. לעומת זאת, ההצעה השנייה של ה-$2.90 אשר הייתי בטוח "שתשנה את חיי" מקנברטת רק ב-5% (במקום ה-12% לפי פרנק), וה-EPC שלה הוא $0.16.

מעניין לא?

מה שקרה פה זה לא שפרנק עבד עליי, אלא פשוט כך זה באמת רשום אצלו. מה שקורה, כל הסטטיסטיקות אצלו נמדדות לפי הכניסות להצעה. אני בחרתי לעשות דיירקט לינקינג, אבל לא אצל כולם זו הבחירה, יש כאלה שמעדיפים לבחור בשימוש בעמוד נחיתה. כאשר הם משתמשים בעמוד נחיתה, הם בעצם משפרים את הסטטיסטיקות של ההצעה, שכן, ישנו סיכוי הרבה יותר גבוהה שכל קליק מעמוד נחיתה ימיר מאשר קליק מאדוורדס ישירות.

בנוסף לכך, זה תלוי בותק ההצעה, ובסוג האפיליאייטס שמקדמים אותה. אני יודע שאמרתי בעבר שאני מאמין מאוד בסטטיסטיקות, אבל העניין פה הוא שזה לא הסטטיסטיקות שלכם, אתם יכולים להסתמך רק על הסטטיסטיקות שלכם.

לפי דעתי, הסיפור הזה ממחיש 2 נקודות חשובות שאפיליאייטס צריכים לדעת:
1. לקחת את מה שהאפיליאייט מנג'ר אומר כקווים מנחים
2. החשוב ביותר, לעשות ספליט טסטינג בין הצעות!

בהצלחה.

12 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. פופה   29 ביולי 2008 בשעה 19:48
    (#)

    הי מ'

     

    הסיבה שאתה עושה כאן קישור ישיר זה בגלל שאין על ההצעה קמפיינים מתחרים וה-merchant בעצמו לא מריץ קמפיין? או שיש סיבה אחרת?

     

    אגב אני עדיין רץ עם מס' קמפיינים של CB בקישור ישיר (iframe). האם מנסיונך אני יכול לצפות לאחוזי המרה  גבוהים יותר עם עמוד presale?

    • המיליונר בפיגמה   29 ביולי 2008 בשעה 21:16
      (#)

      לא, זה קישור ישיר עם אייפריים,
      והסיבה שאני עושה כאן קישור ישיר זה בגלל שאין מה לכתוב Presell ללידים, לפחות לא לאלה של הכנסת שדה אחד. הכל שברור מאוד, תכניס תמס' טלפון שלך ותקבל אייפון, אין צורך לעשות לזה פריסל…

      ללא ספק כן! דיירקט לינקינג למוצרים שהם לא דולר וחצי זה מסריח!

      בהצלחה.

  2. אורי   29 ביולי 2008 בשעה 21:32
    (#)

    הי,

     

    מה שלומך? 

     

    כשאני מנסה עכשיו לחזור ולעשות משהו עם יאהו נזכרתי שהטיפ היחיד שנתת לגביהם היה לא להשתמש ב advanced matching. מה הסיבה לזה(ומה זה בכלל)? אגב, ברגע שעברתי ל standart match type אני לא יכול להשתמש במילים השליליות שהזנתי. 

     

    חוץ מזה יכול להיות שאת הmatching כמו גם את המיקוד הגיאוגרפי ואת הURL  מגדירים ברמת החשבון? איך שלא יהיה המעבר מגוגל ליאהו קצת מציק.

     

    מחכה לתשובתך ולפוסטים הבאים,

     

    אורי

    • המיליונר בפיגמה   31 ביולי 2008 בשעה 16:15
      (#)

      אהלן אורי,

      למען האמת, אין לי כרגע טיפים ביאהו, כך שאני תמיד אשמח לשמוע טיפים אם יש למישהו.

      לגבי הMatch Types ביאהו, אם נשווה את זה לגוגל, ליאהו יש רק Broad & Exact, כאשר אתה נמצא על Standard, אז כל המילים שלך יהיו Exacts, לעומת זאת על Advanced כל המילים של הם Broads. הבעייה שבגלל המלצתי לא להשתמש ב-Advanced היא ששמתי לב שיאהו יותר מידי Broad, והתחילו להגיע אליי שמות של זמרים בשפרדית, כשהקמפיין לא קשור בכלום למוזיקה, MP3 רינגטונים וכו… מהסיבה הזו אי אפשר לעשות נגטיבים, כי אתה לא יודע למה הם מסוגלים.

      בכל מקרה, אני לא יודע אם נכון לעשות את זה, ולכן צריך לבדוק בעצמך…

      בהצלחה

  3. אורי   29 ביולי 2008 בשעה 21:35
    (#)

    נ.ב.

     

    עוד דבר מוזר – בסיבוב הקודם שלי איתם ביטלתי את האפשרות לפירסום ברשת התוכן ובכל זאת קיבלתי הרבה כניסות ממנה. למעשה רובן היו מכל מיני אתרי בת וyellowpages. מדוע?

     

    רק הצלחה,

     

    אורי 

  4. נרי   30 ביולי 2008 בשעה 13:47
    (#)

    היי,

     

    כמה זמן אתה כבר עובד עם Copeac ? האם הם אמינים? כבר קיבלת מהם תשלום? האם הם משלמים פעם בשבועיים או פעם בחודש? האם בצ'ק או בהעברה בנקאית?

     

    מה לגבי Advaliant ?

     

    תודה מראש

    נרי

    • המיליונר בפיגמה   31 ביולי 2008 בשעה 16:23
      (#)

      היי,

      גם copeac וגם advaliant משלמים בצ'ק וב-wiretransfer, שתיהם אמינות. מ-advaliant קיבלתי צ'ק אבל ביטלתי אותו, כי הוא היה על סכום נמוך והעמלה גבוהה, מהחודש הבא הם משלמים לי הכל רטרואקיבית, בהעברה בנקאית…

      מ-copeac עוד לא קיבלתי תשלום, אבל הם אמינים מאוד, ואחת החברות המובילות בתחות. שאגב מנוהלת על ידי… כמובן… יהודי :) איזה גאווה :)

      בכל מקרה,
      שיהיה בהצלחה.

  5. נרי   30 ביולי 2008 בשעה 14:07
    (#)

    בהמשך לשאלות מההודעה הקודמת:

    האם הרשתות האלה משווקות רק לידים או שיש שם גם מכירת מוצרים ממש (אלקטרוניים כמו בקליקבנק או כל מיני כמו ב- CJ למשל)?

    מרפרוף קל ב- Copeac ראיתי שהכל לידים…

     

    שוב תודה

     

    נרי

  6. מורן   4 ביולי 2013 בשעה 16:27
    (#)

    Copeac האתר לא עובד
    יש אלטרנטיבות?

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!