גוגל Adwords נגד שיווק שותפים והקומבינות

אם הייתי נולד 5 שנים קודם, היום הייתי מיליונר! מכירים את המשפט הזה? כמה פעמים קרה לכם שגיליתם משהו באיחור של מס' שנים? אני בטוח שזה קרה לכולנו! את המטודולוגיה של שיווק תוכניות שותפים, גיליתי לפני כ-3 שנים. זקני משווקי השותפים מספרים שבתקופה ההיא זה היה עסק ממש קל! הם אומרים שבתקופה ההיא, מי שהיה נכנס לשיווק שותפים, היה ישר מתעשר! היום, כשאני מסתכל על התקופה ההיא, שיווק שותפים באמת היה הרבה יותר קל, ואני הייתי שם, ניסיתי ונכשלתי! אני דיי בטוח, שבעוד כ-3 שנים אני אגיד, ב-2008, שיווק שותפים היה עסק ממש קל! כל מי שהיה מנסה לשווק בשיטה זו היה מתעשר.
כך זה המציאות. העבר תמיד נראה קל. ההווה תמיד נראה קשה, והעתיד, העתיד אינו ידוע.
לפני שאני סוטה לגמרי מהנושא עליו אני רוצה לכתוב, אני חייב לכתוב משפט ששמעתי פעם איפשהו, שיש לו הקשר לא רע לפסקה זו – "סבל, זה חוויה בלשון עבר!", מקווה שהצלחתם לקשר.

שיווק תוכניות שותפים, היה כל כך פשוט לפני שלוש שנים, שעבור כל מוצר אותו רצינו לשווק, היה צורך להשקיע מספר שעות בודדות בלבד. וזאת בניגוד להיום, שעל כל מוצר צריך לעבוד קשה [קשה באופן יחסי]. בעבר, כאשר המשווק היה נרשם לתוכנית שיווק שותפים והיה בוחר מס' מוצרים שלדעתו היו בסדר. התוכנית, הייתה מספקת למשווק כתובת משווק (Affiliate Link/Hop Link), וכל מה שהמשווק היה צריך לעשות זה להפנות תנועה לכתובת הזו. ברגע שמישהו היה קונה את המוצר, המשווק היה גוזר קופון. את התנועה מן הסתם היו מביאים בעזרת גוגל AdWords. לשיטה הזו קראו Google Cash (על שם הספר שהציג את השיטה).

ככל שעבר הזמן, גוגל המציאו חוקים חדשים, אשר מטרתם הייתה אחת, להוריד את כמות משווקי השותפים (תחשבו למה… [רמז: באחד מהפוסטים הקודמים]) על מנת לשפר את חוויית המשתמש. אתם בטח שואלים את עצמכם למה? התשובה פשוטה, העניין הגיע למצב, שכאשר היו מחפשים את מילה מסויימת, כל התוצאות הממומנות אשר היו מופיעות, היו בעצם מפנות לאותו מקום! ממש לא חוויית המשתמש המושלמת… אז הגזרות הראשונות של גוגל היו עוד סבילות, תחילה גוגל הכריחו את כל משווקי תוכניות השותפים למקם את המחרוזת (aff) [קיצור של affiliate] במודעות ה-Adwords שלהם. אבל זה היה תחילה. גוגל פשוט שמו לב כי המשתמשים מתעלמים ממחרוזת קטנה זו.

הזקנים, לא מספרים שהגזירה הנ"ל הורידה במיוחד את הרווחים, אבל אז… אז גוגל הוציאו אותם לפנסיה. בין לילה גוגל החליטו, כי לא ניתן להציג יותר את אותה כתובת הדומיין פעמיים, וכך רק מפרסם אחד לאותו מוצר יכול להיות בו זמנית בתוצאות החיפוש. ואיזה מפרסם זה יהיה? המפרסם עם מדד האיכות הגבוהה ביותר לחיפוש הנוכחי!

חוק זה גמר הרבה עסקים באינטרנט אשר התבססו על שיווק תוכניות שותפים, ורק החזקים שרדו. בהמשך גוגל עוד הוסיפו את מדד האיכות גם עבור עמודי הנחיתה (עד אז מדד האיכות היה פעיל רק לגבי המודעה עצמה), על מנת, שוב, לשפר את חוויית המשתמש.

כמו שאמרתי קודם, עם החוקים החדשים, רק החזקים שרדו! החזקים? או יותר נכון הקומבינטורים!

עמוד נחיתה זהו דבר חשוב ביותר, אבל אין ברצוני לבנות עמוד נחיתה, ולהשקיע בדברים נלווים רק בכדי לגלות לאחר מכן כי המוצר אותו אני מנסה לשווק דפוק. כל מה שאני מנסה לעשות עם תיק המוצרים שלי כרגע, זה לבדוק מה המוצר הכי טוב? מה המוצר שהכי מוכר? ולאחר מכן לזרוק לפח את מה שמבזבז כסף, ולשפר את מה שמכניס כסף. פשוט לא? מהסיבה הזו אני רוצה קומבינה. ומהי הקומבינה? פשוט. אני אקנה כתובת דומיין כללים כמו readaboutit.com, lotofinfo.com וכו… לאחר שאני אקנה כתובת כללית, אני אצור Subdomain עבור כל מוצר אותו אני ארצה לשווק. לדוגמא: product.mydomain.com. מה יהיה בתוך האתר הזה? שורה אחת של קוד! ולא יותר מכך!
[meta http-equiv="Refresh" content="0; URL=My Affiliate Link"]

רק שבמקום סוגריים מרובעים יהיה סוגריים משולשים.
מה שהפקודה עושה, זה להעביר אותי אל העמוד המיוחל! כך, כאשר אני בוחר את שם הדומיין והסאב-דומיין יש לי גם את החופש לכלול בתוכם מילות חיפוש. יש לי את הגמישות של חופש הבחירה! דבר אשר לא היה בתקופה ההיא, מלפני 3 שנים. למעשה, כך הפך חיסרון ליתרון, וכך צריך לעשות עם הכל.

אני יודע שישנם עוד דרכים לעשות את זה, ואני יודע שלפעמים גוגל סוגרים קמפיינים על זה, אבל כל מי שהתייעצתי איתו אמר שזה קורה לעיתים רחוקות. האם גוגל התייאשו להילחם במשווקים? אולי, רק הזמן יגיד!

29 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. הנהלת חשבונות   23 במאי 2008 בשעה 18:57
    (#)

    קשה ולא מובן היה הפוסט הזה. במיוחד עניין הסוגריים המשולשים… זו מטאפורה לאצבע משולשת? קריצה

    • המיליונר בפיגמה   25 במאי 2008 בשעה 2:21
      (#)

      עזוב,
      זה כבר לא רלוונטי….
      זה היה לפני המון זמן, מאז המחשבות שלי השתנו…

      • 1nis   23 ביוני 2008 בשעה 16:06
        (#)

        האם זה אומר כי שיטה זאת אינה רלונטית כבר?

         

        כי לפי מה שהבנתי אתה פשוט בדרך עקיפה לא יותר מידי מתוחכמת

        מקשר ישר לדף המשווק שלא אתה בנית

        נשמע כמו השקעת מאמץ מינימלית כי אתה בעצם לא עושה אתר דף ואפילו לא כותב אף לא פסקה אחת על המוצר

         

        האם אני צודק?

        והאם מצאת דרך זאת כלא יעילה?

         

        מצטער על היותי מעט תוקפני פשוט יש לי טעם רע מכל התחום של מכירה שכבתית וכו' (למרות שמעולם לא השתתפתי באחת כזאת)

        • המיליונר בפיגמה   26 ביוני 2008 בשעה 11:21
          (#)

          אהלן,

          שיווק רב שכבתי זה לא שיווק שותפים, כך שאין לך מה לדאוג.

          אני כבר לא עובד כך, אני יוצר עמוד נחיתה משלי, ועושה Pre Sell.

          זו הדרך הנכונה לדעתי לעשות את זה, וגם הדרך שעובדת (לפחות לי).

          בהצלחה.

  2. HamuZ   9 ביוני 2008 בשעה 2:14
    (#)

    יש דרכים יותר טובות לעשות את מה שאתה מציין…

    אפשר לעשות מן הדמייה של העמוד המיוחל, בעמוד הנחיתה שבו אתה רוצה לעשות העברה,

    בלי לעשות העברת HTTP כמו 301 ודומיה או קוד ה HTML שציינת.

    כמו כן, בעזרת שיטה זו ודפים דינמיים, אפשר ליצור ביתר קלות דף "אחיד" לAdGroup אחד לדוגמא, ובהתאם למילת מפתח שדרכה הגיעה המשתמש להציג לו את העמוד עם מילת המפתח, מה שמעלה את הרלוונטיות של העמוד כלפי המשתמש. קריצה

    • המיליונר בפיגמה   12 ביוני 2008 בשעה 0:08
      (#)

      נכון מאוד :)

    • רן אבנרי   22 ביולי 2010 בשעה 22:59
      (#)

      למה את מתכוון כשאתה אומר העמוד המיוחל? לדף הנחיתה עם הפריסלינג?

      איך יוצרים דפים דינמיים?

      מה זאת הדמיה של העמוד המיוחל?

      איך ואיפה לומדים את כל הדברים האלה?

  3. המיליונר בכפכפים   21 בנובמבר 2008 בשעה 1:12
    (#)

    באמת פוסט קצת לא מובן

  4. זהבה   15 ביוני 2009 בשעה 10:04
    (#)

    אני ממש הסתבכתי!
    קצת מבולבלת ,רוצה לצאת עם קמפיין , אולי תוכל לעשות לי קצת סדר?
    מה לעשות?
    תודה רבה לך

    • זהבה   16 ביוני 2009 בשעה 0:40
      (#)

      לא יודעת למה זה כתב לי כך? אני מקווה שאתה תראה את זה…

      • חובה   28 ביוני 2013 בשעה 13:10
        (#)

        שלום זהבה , הגעתי מהעתיד

        בהווה שלי , גוגל (שבינתיים השתלטה על העולם) ייצרה אפשרות תרגום בתוך האתר לשפות שונות.
        לצערי הרב , השפה שבה כתבת היא שפה שגוגל לא מכירה, אולי זאת שפת כנענית קדומה
        אני אחזור לכאן , בעוד 10 שנים
        לראות אם כבר יהיה אפשר להתעדכן

  5. לירן   16 ביוני 2009 בשעה 13:30
    (#)

    היי יגאל,
    לא הבנתי את הקטע של עמוד הנחיתה (מה זה בדיוק…) וגם לא הקטע של הקוד …

    מעבר לכך שאלה כללית :
    האם עדיף לקרוא את הבלוג מההתחלה (מ2008) לסוף או מהפוסטים החדשים אחורה
    כי נראה שיש דברים שכבר לא כ"כ רלוונטים …

    • המיליונר בפיג'מה   16 ביוני 2009 בשעה 21:32
      (#)

      אהלן,

      תקרא את כל הבלוג גם אם יש דברים שלא רלוונטיים. חלק מהדברים הם לא רלוונטיים כי פשוט החשיבה הראשונית הייתה מוטעית, אז על מנת שלא תהיה לך את אותה החשיבה הראשונית תלמד מהטעויות שלי. ובכל מקרה, רוב הדברים עדיין רלוונטיים…

      בהצלחה.

  6. yoyo   16 ביוני 2009 בשעה 18:48
    (#)

    עמוד נחיתה זה העמוד הראשון שאליו מגיע מי שלוחץ על מודעת הפירסום בגוגל. זה בעקרון דף שמסביר על המוצר ולמה כדאי לקנות אותו ומשאיר לינק שממנו מגיעים לאתר של המוכר. הלינק הזה הוא הלינק שקיבלת נניח מקליקבנק, מי שילחץ עליו יגיע לעמוד של המוכר ואתה תקבל עמלה על מכירה שבוצעה אצל המוכר.
    הקטע של הקוד הוא לעשות redirect
    מה שזה אומר זה – כדי לחסוך ביצירת עמוד נחיתה שלך, אתה בעצם קונה דומיין, או משתמש בסאב דומיין של קומיין קיים, ובמקום לשים עמוד אמיתי עם עיצוב, מילים והפניות, הוא שם שורת קוד. מה שקורה זה שברגע שאתה נכנס לכתובת האתר, הקוד מופעל, כיוון שמדובר בפקודה היחידה שיש ב"עמוד" הזה שכל מה שהיא אומרת זה לעבור לעמוד אחר ותוך שניה אתה עובר לעמוד של המוכר, תוך כדי כך שקוד האפיליאאיט שלך מופעל.
    נכון, הרבה ממה שהוא כתב פה לא רלוונטי לו, ויש אנשים שעדיין עושים. זה נגד הכללים של גוגל ואמור להוריד לך QS ואפילו לתת לך סלאפ או לסגור לך את הקמפיין. יש שיטות אחרות כגון iframe שגם נמצאות בשימוש וגם לגביהן יש סכנה. עדיין יש כאלה שמתמשים בשיטות הללו, האמת שהמון. אישית בדקתי כמה מוצרים של קליקבנק ממש עכשיו ולא יאמן כמה קומבינות אנשים ממשיכים להריץ. לא ברור לי איך הם לא נתפסים וזו שאלה מעניינת בפני עצמה – איך אנשים ממשיכים לעשות קומבינות וכסף בלי בעיה – המיליונר אולי יחליט לענות…?

    • המיליונר בפיג'מה   16 ביוני 2009 בשעה 21:34
      (#)

      תודה על הפירוט…

      אני באופן אישי כבר כמעט ולא עושה קומבינות, כך שאין לי תשובה…

    • אבי   10 באוגוסט 2010 בשעה 23:57
      (#)

      אם אף אחד לא עושה בעיות / לא מתלונן זה אומר שכולם מרוויחים. אז בינתיים זה כנראה בסדר, עד שישנו את החוקים, גוגל יעיף אתרים, חוקים ממשלתיים, חוקי קליק-בנק, תביעות וכדומה. אם משהו עובד לך בקובינות תמשיך, רק תסתיר טוב את הלינקים שלך, תעבוד עם מספר חשבונות. ותמיד תיהיה עם היד על הדופק ברגע שמשהו קורא תפסיק מייד.

  7. tafi   27 ביוני 2010 בשעה 17:11
    (#)

    אם אתה לא עושה redirect ובונה לבד עמוד נחיתה,מה קורה אם הקוד של האפיליאט?
    אם אתה מכניס את זה בדף הנחיתה שלך יוצר מצב בו לאחר שקראו את מה שכתבתה הם ישלחו לדף הנחיתה של בעל המוצר ,או שיש דרך לשלוח אןתם ישר מדף הנחיתה שלך לקניה (דרך יש רק השאלה איך אתה מרויח)

  8. שי   10 באוגוסט 2010 בשעה 23:26
    (#)

    שלום יגאל,
    אני מתחיל בצעדים ראשונים, נכנסתי לתחילת הבלוג שלך (אתה כותב נהדר) ועקבתי אחרי ההצעות שלך, פתחתי חשבון בקליקבנק ואדוורדס כמו שכתבת- וגם באדסנטר.
    אבל, נתקעתי בשלב של הפוסט הזה. אני לא מחפש קומבינות ורוצה ללכת בהתאם לכללים של גוגל. אבל כמו שכתבת,. קישור ישיר לא עובד לי (באדוורדס מקבלים ציון איכות נמוך ובאדסנטר בכלל לא מאפשרים להעלות מודעה עם קישור ישיר לקליקבנק).
    אני מבין שהמחשבות שלך השתנו מאז הפוסט הראשוני, . אבל האם על המתחילים כיום באמת לבנות 15-20 עמודי נחיתה עבור הפורטפוליו הראשוני, רק כדי לאתר כ-2 מוצרים שוים?
    יש בעיה רצינית נוספת.. גם אם אכתוב 20 עמודי נחיתה, ייתכן שמוצר פופלארי לא יצליח לי רק בגלל דף נחיתה וקדם-מכירה לא טובים,. אבל כיצד אדע אם זה המוצר או קדם- המכירה?
    מה אתה מייעץ?
    מצטער עם התשובות בהמשך הבלוג ועוד לא קראתי. במקרה זה אולי תוכל לתת קישור?
    בתודה מראש!

    • NTB   11 באוגוסט 2010 בשעה 0:46
      (#)

      הי שי,

      אני אנסה לסייע לך קצת, ואני מאמין שיגאל עוד ירחיב כשהוא יקרא את זה.
      בהמשך הבלוג אתv תגלה שהגישה השתנתה קצת ועכשיו הרעיון הוא יותר "יצירת עסק אינטרנט" ולא דפי נחיתה בודדים שגוגל אוהבים להחטיף להם ועושים זאת די ביעילות.

      מה שאני מציע לך זה ככה:
      1. אל תבחר מוצר כזה הוא אחר, תבחר נישה! (תודה יגאל! זה אחד המשפטים הכי חשובים שקראתי בתחום שיווק השותפים! ואני קורא המון!!!) 
      2. כשאתה בוחר נישה תבחר אחת שיש בה יותר ממוצר אחד או שניים
      3. תבנה אתר בפורמט של בלוג או אתר תוכן, ותכניס לפחות 5 עמודים בעלי ערך מוסף למשתמש
      4. תדאג לעמוד בתנאים של גוגל ותשים באתר לינק תנאי שימוש, הצהרת פרטיות ודף יצירת קשר
      5. תנסה למשוך תנועה לאתר לפני שאתה מתחיל קמפיין
      6. הדרך הנכונה למשוך תנועה איכותית היא SEO
      7. כדי להביא תנועה מהירה (אבל רגעית) תשתמש ברשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר
      8. אחר כמה ימים של תנועה תיכנס לאדוורדס ותבנה את הקמפיין שלך
      9. הקמפיין יכול להצביע לדף או מאמר באתר שעושה פרסייל למוצר שאותו אתה מוכר (יעני עמוד נחיתה בתוך האתר שלך).

      עכשיו שיש לך אתר בנישה מסויימת אתה יכול לבחון את כל הדברים שאתה חושש מהם:
      1. תעשה ספליט טסט למכתבי המכירה כדי לגלות מי מוכר ומי לא (מומלץ לפחות 2 גירסאות)
      2. אם מכתב המכירה לא מוכר תמיד אפשר לכתוב עוד מכתב מכירה ולנסות גם וידאו מכירתי
      3. אם גם זה לא עוזר, אז תבחר מוצר אחר בנישה שלך ותנסה אותו (אם זה בקליקבנק אז שים לב למדד הגרווטי)

      • המיליונר בפיג'מה   26 באוגוסט 2010 בשעה 19:15
        (#)

        תודה ל-NTB על התגובה שלו.

        אין לי מה להוסיף…

        בהצלחה.

        • טלחוב   2 ביוני 2017 בשעה 9:37
          (#)

          במסע של כמה שנים קדימה בזמן- האם השיטות האלו ואחרות שיפורטו בהמשך (או בעצם בעבר? מבלבל המסע בזמן) הבלוג עדיין רלוונטיות?

  9. פליקס   15 באוגוסט 2010 בשעה 13:47
    (#)

    מיליונר שלום,
    קודם כל לפני שאני ישאל, אני נחשפתי לבלוג שלך לפני כשנה וכל פעם ניסיתי לעשות משהו ככה בחפיף ולא לקחתי את זה ברצינות כי חשבתי שזה באמת "כסף קל" ואחרי שקראתי המון בנושא הבנתי שזה הכסף הכי לא קל בעולם! היום התפטרתי מהעבודה שלי והחלטתי להתחיל לקרוא את הבלוג שלך מההתחלה ועד סופו ולהצליח בתחום כי אני נורא מאמין בו ואני מאוהב באינטרנט…

    עכשיו לשאלה…
    לקליקבנק ולעוד חברות שותפים יש דפי נחיתה משלהם, כיצד אני בונה דף נחיתה ומוכר את המוצר דרך הדף נחיתה שלי.

    ועוד משהו, אין לי ידע בHTML, קניתי ספר אבל לפי דעתי זה לא מספיק כי ראיתי דפי נחיתה כה מרהיבים ואני לא יודע מאיפה להתחיל.

    חשבתי אולי להתחיל מדפי נחיתה שקיימים כבר אבל איך אני מקדם אותם? דרך גוגל אדוורדס?

    אשמח מאוד אם תעזור לי,
    פליקס

  10. NTB   15 באוגוסט 2010 בשעה 20:56
    (#)

    אני חייב לציין שתיישם בזהירות יתרה את מה שאתה קורא כאן, ובעיקר אם אלו פוסטים ישנים מ 2008.
    מה שעבד ב2008 לא ממש עובד עכשיו ב100%. יש סיכוי שתוכל להעלות עמוד נחיתה ולהפנות תנועה מגוגל אדוורדס, אבל סביר להניח שתחטוף סלאפ לפנים.

    גוגל הפכו פאנטים יותר מבחינת הקרטריונים שלהם באדוורדס וזה מקשה יותר עלינו, משווקי השותפים.

    מה שאני מציע זה שתבחר באחת מהאופציות הבאות:
    1. תבנה אתר בנישה מסויית שיש בו תוכן בעל ערך למשתמש (לפחות 5-6 מאמרים), תבצע את כל מה שגוגל מסבירים בguidelines שלהם, תביא קצת תנועה מרשתות חברתיות ורק אז תתחיל לפרסם באדוורדס
    2. תעשה את אותו הדבר כמו ב1 רק שבמקום לעשות אדוורס, פשוט תלך על SEO. זה יהיה יותר איטי ואולי יוכל להוזיל לך עלויות
    3. תעשה את 1 + 2 ביחד
    4. תישאר בקונספט של דפי נחיתה, אבל תפרסם דרך אדסנטר של מיקרוספוט, שם עדיין לא מחמירים כל כך (לדעתי זה לא פתרון לטווח ארוך).

    • המיליונר בפיג'מה   26 באוגוסט 2010 בשעה 19:28
      (#)

      NTB,

      שוב, תודה על התגובה וההשקעה.

      אני מחזק את ההמלצה שלך ורוצה להוסיף, שעמודי נחיתה לא חייבים להיות מרהיבים. העמודי נחיתה שלי נורא מכוערים. כמובן שאני יודע לייצר גם עמודי נחיתה מרהיבים, העניין הוא, שהם פשוט לא מוכרים.

  11. יערית   21 בנובמבר 2010 בשעה 9:59
    (#)

    היי יגאל,
    תשמע, חיפשתי חומר בנושא תוכניות שותפים ובאמת שהבלוג שלך נותן הרבה ערך מוסף, אין מה לאמר, וגם לא מפציץ בפירסומות שזה שינוי מרענן.
    אני משקיעה עכשיו איזה שבועיים בלימודים אני צריכה בבקשה המלצה לספר/ מקור מידע טוב אחר
    ללימוד HTML
    תודה ושבוע טוב!

  12. beactive   20 באוקטובר 2016 בשעה 22:52
    (#)

    חברת הוסט די אין הס מספקת חבילות אחסון אתרים בישראל החל מ- 5 שקל לחודש .כל החבילות אחסון אתרים מתאימות לבעלי אתרי וורדפרס , אתר תדמיתי , חנות וירטאולית , מסחר אלקטרוני , פורטל ועוד.
    בנוסף חברת הוסט די אין הס מתמחה בפרונות אינטנט מתקדמים לבעלי עסקים כגון השכרת שרת וירטואלי , רישום דומיין וחבילות תיבות .
    מייל תחת שם הדומיין של העסק .
    הוסט די אין אס – Hostdns.co.il –

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!