סוף סוף סיימתי לחלק את האלפי מילים שלי ל-Ad Groups… כן, כן… מגיע לי מחיאות כפיים מה שכן, עוד מוקדם מידי מכדי לשמוח, כי יצא לי 104 אדגרופים. עכשיו, אני בד"כ כותב לכל אדגרופ 2 מודעות, עכשיו… דמיינו לעצמכם את עצמכם כותבים 208 מודעות טקסט, קוץ בתחת אה?
אל תדאגו, זה לא כל כך קשה, מאחר ויש המון Ad Groups ממש דומים. העניין הוא, שבעת החלוקה ל-Ad Groups חשוב מאוד להקפיד על הקטע הסמנטי, מאחר ומילות המפתח שלנו צריכים להופיע במודעה. עכשיו, במידה ועושים את זה כמו שאני עושה, אז לכל אחת מהמילים הבאות יהיה אדגרופ משל עצמו:
"Dog Training"
"Dogs Training"
"Puppy Training"
"Pet Training"
וכו…
אתם שמים לב מה קורה פה? הרעיון מאחורי כל מילת מפתח הוא אותו הרעיון, אבל… שימו לב שהמילים שונות, עד כדי כך שאני אפילו מפריד בין יחיד ורבים (Dog & Dogs). עכשיו, מה שיש לעשות זה קצת עבודה מקדימה… מה שאני עשיתי זה לקחת את כל ה-104 אדגרופים שלי, ולשים אותם בגיליון חדש באקסל. לאחר מכן, מה שעשיתי זה לחלק את כל האדגרופס למשהו שקראתי לו Master Adgroup, שזה אומר קבוצת על.
המטרה של ה-Master Adgroups זה פשוט לאגד את כל ה-AdGroups שלהם אותה משמעות לוגית, אך הם נכתבים באופן שונה, ממש כמו בדוגמא למעלה. כעת, מה שאני עושה עכשיו, זה פשוט כותב עבור כל Master AdGroup מודעה. לאחר מכן, אני עושה העתק-הדבק לכל המודעות הללו, ומדביק אותם לכל האדגרופים הכלולים בתוך המאסטר אדגרופ הנוכחי.
לאחר שלכל אדגרופ בתוך מאסטר אדגרופ יש לי מודעה, אני פשוט עובר עליהם בזריזות ומשנה את מילות המפתח. כשלדוגמא בכל מקום שכתוב לי Dog Training, אני אשנה את זה ל-Puppy Training. המשמעות והתחביר של המודעה לא יפגעו, אבל לעומת זאת, ה-QS יעלה!!!
נחמד לא?
וואי וואי, אתה חייב אפליקציה שתעשה את זה בכפתור וחצי…
אל תיתן לאצבעות ללכת במקום המחשב !
כל כך נכון.
פיג'מיסט, את כל תהליך בניית המודעות שלך והחלוקה לקבוצות אתה יכול לקצר במאות אחוזים ע"י עבודה עם תוכנות כמו Efficient PPC, Speed PPC וכו'.
כאחד שקורא את הבלוג של עמית מהטה אני מתפלא שלא התמכרת עדיין ל-Efficient PPC עם כל ההמלצות החמות שלו על התוכנה.
אגב (זה אני בהודעה מעל),
ההחלטה שלך להפריד בין יחיד ורבים נכונה מבחינת ה-QS. גוגל מבחין בין שתי הווריאציות – עבור מודעה שמציינת DOGS ביטויים שיכללו DOG יקבלו QS נמוך יותר מאשר ביטויים שיכללו DOGS.
זה נכון לפחות ע"ס הניסיון שלי.
תודה על התגובות של כולכם,
בהחלט תכנה מהסוג של Efficient PPC ו-Speed PPC, יכולות לעזור. אבל… לכל אחת יש את החסרונות והיתרונות שלה, ל-Efficient PPC, יש בעיה אחת, שאני לא מוכן להתמודד איתה. וזה שהתשלום הוא לא חד פעמי, אלא רב פעמי.
ולי יש בעיה עם התחייבויות (הייתי חתום קבע…).
בכל מקרה, קבלו כלי חינמי שאפשר לעשות איתו את הכל באותה המהירות… אקסל!!! או יותר נכון Open Office Spreadsheets.
בהצלחה.
פיג'מיסט,
ל-EPPC יש גם תשלום חד-פעמי – 347 דולר.
וגם אני הייתי חתום קבע (והצלחתי להשתחרר ממנו ) אז אני מזדהה עם הפחד שלך מהתחייבויות.
בכל מקרה, לאקסל יכולות רבות, ויצא לי להשתמש בהן (פונקציית ה-concatenate יצאה לי מכל החורים) אבל אני חושב שיעילות היא פקטור חשוב ועבור סכום סמלי של 347 דולר (בטח שסמלי עבורך בשלב הזה) וחבל לך לשחוק את עצמך על עבודה שאתה יכול לחסוך.
בכל מקרה, זו רק דעתי.
תודה ג'וני,
אני בהחלט אעבור מתישהו ל SPPC או EPPC, לא יודע מתי זה יהיה, כרגע טוב לי עם מה שאני עושה. גם יש לי משהו שעושה דבר דומה שהיה בחינם, פליקס לשנו המליץ על הכלי הזה פעם. זה כלי של מישהו שנקרא Derek Beau, הוא כבר לא נותן להוריד את הכלי שלו, אבל אני למזלי הספקתי להוריד בזמן…
בהצלחה.
תודה על התגובות של כולכם,
בהחלט תכנה מהסוג של Efficient PPC ו-Speed PPC, יכולות לעזור. אבל… לכל אחת יש את החסרונות והיתרונות שלה, ל-Efficient PPC, יש בעיה אחת, שאני לא מוכן להתמודד איתה. וזה שהתשלום הוא לא חד פעמי, אלא רב פעמי.
ולי יש בעיה עם התחייבויות (הייתי חתום קבע…).
בכל מקרה, קבלו כלי חינמי שאפשר לעשות איתו את הכל באותה המהירות… אקסל!!! או יותר נכון Open Office Spreadsheets.
בהצלחה.
שיטה מצויינת! גם אני התחלתי לעבוד בשיטה הזאת וזה הולך דווקא די מהר (טוב, יש לי גם הרבה פחות אדגרופס אבל עדיין…)
שאלה קטנה- האם לפעמים יוצא לך יום בלי מכירות בכלל?????
יש לי עכשיו 5 קמפיינים פעילים ובשבועיים האחרונים היו לי כל יום מכירות.. עד אתמול. אתמול לא היו לי בכלל מכירות ודי נכנסתי ללחץ אבל אני לא מוצא הרבה מה לשפר בקמפיינים שלי… לא ראיתי שמשהו מהותי השתנה במיקומים או בבידים או בכלל. מה אתה אומר? אני די מודאג…
תודה רבה
שים לב שכוח הקנייה משתנה בהתאם לשעה ביום וגם ביום השבוע,
זאת בלי להזכיר את העונות (במיוחד Q4 – עונת החגים )
הממממ….
יש מוצרים שכן, ויש מוצרים שלא…
זה הגיוני לגמרי, בגלל זה אני תמיד אומר שכשבוחנים מוצר, צריך לתכנן את התקציב כך שתוכלו לבחון את המוצר במשך שבועיים!
אתה ענק! בתור אחד כמוני שממש בקושי מבין מושג קלוש במחשבים אני פשוט קורא מתענג ופורץ בצחוק כמה וכמה פעמים על חכמתך השנונה ועל השפה המדויקת("מלונקק") אם אפשר לשאול שאלת בורות? מה זה אדגרופס?(אם אפשר לקבל הסבר לבור ועם המחשב תודה מראש ej .
בור ועם המחשב))))) ושוב תודה.
אהלן,
Ad Group, זו קבוצת פרסום אשר מכילה מילות מפתח ומודעות ב-Adwords, מציע לך לפנות ל-Google Learning Center (פשוט לגגל) על מנת לקבל מידע נוסף על המושגים…
תודה רבה!