אוקיי, אז הכותרת קצת לא נשמעת משהו בעברית, אבל הכוונה הייתה טוב. אז קבלו את הקורס המזורז של Pimp Your Campaign, לפחות בדרך שאני הולך לעשות את זה אצלי. כמו שפרטתי לכם קודם, הקמפיינים שלי עולים לי הרבה כסף וה-ROI נמוך. בחודש הזה אני מתכוון להנמיך את ההוצאות ולהעלות את הרווחים. זהו בדיוק הזמן הנכון לסחוט את המיץ של כל קמפיין! זהו הזמן, להתחיל להקים אימפריה סביב מה שהולך. אז הנה הדברים אשר אני מתכנן לעשות החודש.
שיפורים ב-AdWords ובשאר ה-PPC
לפני שאני אתחיל, אני אגיד שיכול להיות שאני אציין כמה מושגים לא ידועים, אבל אני לא אפרט עליהם בפוסט הזה. לכל חלקה בפוסט הזה עוד יהיה מוקדש פוסט מורחב יותר משל עצמו. טוב, אז כרגע אני משווק את הקמפיינים שלי באמצעות Pay Per Click, וזו דרך מצויינת, אך גם יכולה להיות בזבזנית. וזה בדיוק המקרה שלי.
על מנת להעצים את היעילות של הקמפיין שלי אני אעשה סיגמנטציה. אני אבצע מחקר מילים חדש (כרגע עם יותר ניסיון), ואוסיף המון מילים. כמוכן, את מחקר המילים החדש אני אבצע בהתבסס על הסטטיסטיקות שכבר יש לי היום. אני יודע איזה מילים מוכרות אצלי, ואני אייעל את השימוש במילות החיפוש הללו.
כמוכן, אני אפצל ליותר AdGroups, על ידי כך אני אוכל להשיג שליטה יותר גדולה ויותר טובה על הקמפיין. כאשר אני משתמש בהרבה AdGroups ומעט מילות מפתח בכל AdGroup, אני בעצם יוצר לעצמי סביבת בדיקות וניהול הרבה יותר נוחה. כמוכן, על ידי כך אני יכול להנמיך ובהרבה את ה-Bids על ה-AdGroup. בנוסף לכך, פיצול להרבה AdGroups נותן לי את האפשרות לכתוב מודעות יותר ממוקדות עבור קבוצה קטנה של מילות מפתח, ועל ידי כך אני יכול להשיג CTR יותר גבוהה, מה שאומר שאני יכול להציע פחות כסף עבור כל AdGroup.
יצירת עמודי נחיתה חדשים
אוקיי, אז אני אשתמש בדוגמא של מוצר הקשורה לאימון כלבים אשר נתתי בפוסטים הקודמים. נניח ואני משווק מוצר לאימון כלבים (Dogs), אבל המוצר טוב גם לאימון כלבלבים Puppies). רק לפני שאני אמשיך, אני אציין שאני לא מבין כלום באימון כלבים, אז יכול להיות ובמציאות זה שונה. טוב, אני אמשיך. כמו שאמרתי, אני לא יודע איך זה במציאות, אבל נניח ואימון כלבים ואימון כלבלבים אלו הם שני תחומים שונים, אבל, המוצר שלנו נותן מענה לשתי הבעיות.
כאשר אני ממקד שני אנשים שונים, עם שתי דרישות דומות אך עדיין שונות, לאותו עמוד נחיתה, אני מאבד פה משהו. נכון, אנשים עדיין קונים, אבל אם אני אכתוב לכל נושא עמוד נחיתה יעודי משלו, גם המשתמש ירוויח, וגם אני ארוויח לקוח. בואו נגיד ואתם גרים בחיפה. בואו נניח ואתם מחפשים "פיצות בחיפה", והתוצאה הראשונה אשר מוצגת לכם כתובה כך "כל הפיצות ברחבי הארץ", ואילו ההודעה השנייה כותבת לכם "כל הפיצות בחיפה", לאן תכנסו? אתם מבינים את הנקודה? קיים פה תהליך הזדהות עם המשתמש. אם המשתמש מחפש puppy, ולא dog, יש סיבה לכך, ואנחנו צריכים לעזור לו והוא יעזור למה.
אז בשלב הזה אני אשתדל לכתוב עמוד נחיתה, עבור כל adgroup אשר קיים לי בכל קמפיין!
להרחיב את השליטה ברשתות ה-PPC
בעיקרון, כאשר אני מתחיל קמפיין PPC, אני מתחיל אותו ברשת החיפוש של גוגל אדוורדס (בלי רשת התוכן). לאט לאט, אני מתרחב גם ל-YSM, ואז ל-AdCenter. אבל לא על זה הפוסט הזה, כי את זה כבר עשיתי. לאחר שרצים לי קמפיינים בשלושת מנועי החיפוש, אני בודק את רשת התוכן של גוגל (הפרסומות אשר מפורסמות בגוגל אדסנס). לשם כך אני יוצר קמפיין נפרד ויעודי רק לשם פרסום ברשת התוכן. יהיו מוצרים שעבורם רשת התוכן תעבוד, ויהיו מוצרים אשר עבורם רשת התוכן לא תעבוד. בכל מקרה, גם את זה כבר עשיתי. מה שאני רוצה להגיד, שבמידה והקמפיין מצליח ברשת התוכן, ישנם עוד המון רשתות תוכן כמו רשת התוכן של אדוורדס. יש את MIVA שהם גדולים, ויש עוד הרבה הרבה רשתות אשר יביאו קליקים איכותיים, וזולים אשר ימירו. אפשר לקחת בחשבון גם באנרים גראפיים ולבדוק אותם, ולחשוב בסגנון הזה.
לפוצץ את רשת התוכן של גוגל!
לא הרבה יודעים את זה, אבל בגוגל אדוורדס, יש 2 דרכים לפרסם ברשת התוכן. הדרך הראשונה היא הידועה יותר, והיא על ידי תשלום על פי קליקים PPC/CPC. הדרך שלא כולם יודעים, זה שאפשר לעשות את אותו הדבר בדיוק על ידי תשלום לפי 1000 כניסות – CPM. ואם עושים את סוג הפרסום הזה נכון, אפשר להשיג כניסות ממש איכותיות וזולות. בעקרון, כמו שאמרתי, צריך לדעת להשתמש בזה. כרגע הצגתי את האפשרות הזו בקצרה, אבל אני אפרט עליה בהמשך חודש ההתייעלות שלי. ניתן להרוויח בעזרת הדרך הזו המון כסף. רק תזכרו את השם – שיווק גרילה.
קידום אתרים אורגני במנועי חיפוש
אוקיי, אז אני עושה PPC ודיי בהצלחה. אבל למה לי להסתפק בזה? הרי זה ידוע שתוצאות ה-PPC בגוגל מקבלות רק 30% מהקליקים. עכשיו בוודאי תישאל השאלה כיצד אני עושה את זה? אז הסיפור הוא כזה, שלאחר שהתחלתי לשווק ב-PPC, התוצאות מידיות. לאחר חודשיים של שיווק PPC, אני יודע בדיוק אילו מילים מוכרות! ואני אתן לכם רמז, זה לא "פיצות בחיפה", זה יותר קרוב ל-"פיצות עם תוספת טונה בחיפה", מילה שבמידה ואני אנסה לקדם עמוד כלשהו באתר שלי עבורה, אני יכול תוך שבוע להגיע לעמוד הראשון, ולמקום הראשון!
קחו את זה ככלל אצבע. לרוב המילים אשר מוכרות לכם, יהיו ארוכות, ויהיה קל לקדם אותם בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל! ועוד נקודה למחשבה, אם כל כך קל לקדם על המילים האלה, למה לא לקדם 5 עמודים, מ-5 דומיינים שונים, אשר יתחרו בינם לבין עצמם על 5 המקומות הראשונים.
זה משהו שאני מתכוון לעשות, להתחרות על כמה מילים על כל 5 המקומות הראשונים!
שיט!!!
יצא פוסט קצת ארוך, ואתם יודעים מה קורה כאשר אני כותב פוסט ארוך, אני נאלץ לפצל אותו לכמה חלקים. אז יש לכם למה לצפות.
יום טוב.
כל הכבוד לך על הבלוג הזה.
לא ציפיתי להרבה וכבר חשבתי לארסס…
מסתבר שאתה ממש בעינינים,מקצוען.
אני מאחל לך המון הצלחה. ותמשיך לשתף אותנו בדרך.
תודה רבה, תמיד כיף למשוע מחמאות.
יש לי עוד הרבה מה ללמוד, וכמוכן גם מה ללמד.
שלום מליונר,
אני מנויה ל – RSS שלך כמעט מהתחלה, ונהנית מכל פוסט. אני בטוחה שלמרות שהמטרה שהצבת לך היא כמעט בשמיים, אתה תצליח ו"תראה לכולם".
רציתי לשאול אותך שתי שאלות: אחת כללית, ואחת ספציפית לפוסט הזה:
1. מהיכן כל הידע? הידע שלך רב מאוד, ברור לי שחלקו נובע מנסיון אישי, אבל מה לגבי הבסיס, לפני שהתחלת ממש להתנסות (עוד לפני הסבב הקודם שנכשל). האם יש מקור אחד ממנו למדת הכל (למשל האתר של פליקס לשנו), שני מקורות? או מגוון רחב של מקורות שונים?
2. ולשאלה הספציפית: מכיוון שבדף המכירה של המוכר אין אפשרות להשתיל קוד מעקב המרות, איך אתה יודע איזה מילים מוכרות?
תודה והמון בהצלחה!
שלום, אני שמח שאת נהנת לקרוא בבלוג. אני אנסה לענות על השאלות שלך, ומקווה שהם יהיו מספקות.
1. זה לא הפעם הראשונה ששואלים אותי את השאלה הזו, לכן אני אכתוב היום פוסט על כך. בגדול זה מהספר googlecash (ספר מצויין אבל כבר לא אקטואלי בימינו, קראתי לפני 3 שנים), והבלוג/פורום של פליקס.
2. לגבי המעקב אחרי המרות, יש כמה שיטות. יש פרמטר שנקרא tid בקליקבנק. בעיקרון, אני מתכנת, אז כתבתי לעצמי כמה עזרים שאני הולך לפרסם אותם, אני מאמין כמה שיותר מהר. פשוט הם לא גמורים עדיין למשתמש הפשוט. ואל דאגה הם לא למכירה, הם יהיו להורדה חינם, בקרוב אני אפרסם אותם.
תודה שוב, ובהצלחה.
לגבי מעקב המרות ברמת מילה בודדת – יש לי כ 1500 מילים לקמפיין הראשון, לכל אחת הגדרתי כתובת יעד שתתן לי tid שונה אבל אני רואה את הכתובות האלה בAdwords Editor רק בלשונית Keywords . איך אני קובע אותן ככתובות יעד במודעות (כל זמן שאני לא מכניס כתובת יעד במודעה האדיטור לא מוכן להעלות לי את הקמפיין לחשבון)?
ושאלה נוספת – איך אני מתמחר כמות כזו של מילים? לתומי חשבתי שאני יכול להעלות לחשבון מילים לא מתומחרות ואז להוריד ממנו לאדיטור את הבידים המינימליים ואותם לקבוע כביד מקסימום (או אולי עדיף להכפיל אותם?) אבל כמובן שאי אפשר להעלות ככה קמפיין. אגב ב Google Keyword Tool אין נתונים כמעט לאף מילה שלי.
אודה מאוד על התיחסותך (ומקווה שאני לא מציק מדי)
אורי
אהלן אורי,
אל תדאג, אתה לא מציק, אני שמח ונהנה לעזור.
ב-Destination URL, תשים לינק לעמוד הנחיתה/הופ-לינק כאשר ה-TID זה 0. זה גם כך לא משנה אם אתה שם Destination URL לכל Keyword, זה מה שאני עושה בכל אופן.
אני לא ממליץ לך לקבוע את הביד שלך כביד המינימאלי, מה שאני ממליץ זה לשים איזה סכום ממוצע, ומשם לעקוב אחר ההתפתחויות. אתה יכול או להעלות את הביד או להוריד אותו.
קורה שאין נתונים… מה שכן, את המילים שאין להם נתונים הייתי ממליץ לך להוסיף בשלב מאוחר יותר. מאחר ואם אתה מעמיס על גוגל ביותר מידי מילים אשר לא מניבות תנועה על ההתחלה, זה יכול לפגוע ב-QS.
בהצלחה.
כמה שאתה צודק!
סו"ס העליתי הכל לחשבון אבל שם אני נדרש להגיש הצעות מינימום של 10$ לכל המילים כשהמילים הכי יקרות בכלי המילים עולות 4$ והעמלה שלי מגיעה רק ל 20$. ודוקא השקעתי בעמוד הנחיתה (שאף רובוט לא הספיק לראות) ובמודעות. מה יש להם איתי?
מקוה שנהנית מהמנוחה,
אורי
הפעם אני אענה – זה קשור לשינוי המדיניות ביחס להצגת הURL. בטח גם לך יהיה מה לספר על זה בסיכום החודש כי כמו שזכור לי גם אתה הלכת על סבדומיינים.
בהצלחה לשנינו,
עופר
אני אגיד לכם את האמת, שמעתי על התופעה, בחיים זה לא קרה לי.
אני מניח, כי רושם עמודי נחיתה ארוכים יחסית (700 מילים בערך), ושם כמה קישורים רלוונטיים לאתרים כמו וויקיפדיה, CNN, BBC וכו…
בהצלחה.
נניח ובעוד שנה יהיו לך 100 עמודי נחיתה, מיליון שקלים בכיס ואתה בדרך למיליון הבא ולעוד 100 עמודי נחיתה. איך תתחזק כל כך הרבה עמודים?
עוד ספר מומלץ ובחינם!: http://www.quityourdayjob.com/ebook
אהלן אבי,
תודה על התגובה.
קודם כל אני מאמין בחוק 80/20 ואני אנסה להוריד קמפיינים לא משתלמים לתחזוק. השלב השני יהיה פרילאנסרים שיתחזקו לי את הכל.
תודה על ההמלצה.
מיליונר, אתה עושה קמפיינים בעברית?
לא, עדיין לא. בקרוב אני אתחיל לשחק קצת עם עברית. אני עוד לא יודע אם זה משתלם בכלל…
מליונר,
ראשית, כל הכבוד, שמעתי על הבלוג שלך לפני כמה ימים ואני עכשיו קורא אותו ביסודיות מהסוף (כפי שאתה רואה הגעתי כבר לעמוד 9!:)).
בכל מקרה התרשמתי מאד לחיוב מהחשיבה שלך, ומהביצועים ( מה שלא תמיד הולך ביחד).
רציתי להעיר/לשאול כמה נקודות מהותיות:
- בקמפיין שלך אתה עובד exact או broad? אם הבנתי נכון אתה עובד broad עם מילות נגטיב – האם זה נכון להגיד שכשעובדים broad אין סיבה להיות עם אלפי מילים בקמפיין?
- לגבי עמודי הנחיתה שלך – "שכחת" לציין את היתרון הגדול שיש לך בתור מי ששולט ב HTML/css, אחרת היית צריך להוצא את הבניה החוצה, ולהגדיל את ההוצאות. או שאני טועה ועמודי נחיתה בסיסים מספקים? (שניתן לבנות ללא ידע הHTML).
- תוכל לתת דוגמא לעמוד נחיתה טוב לדעתך (לא שלך כמובן), כיוון שאין כמראי עיניים.
- שמתי לב כי בתקציב היומי/חודשי את שם תקציב אסטורונומי לגוגל למרות שאתה יודע שפועל זה לא יגיע קרוב לזה, זה עוזר?
מקווה שיהיה לך זמן לענות…
המון הצלחה!
תודה
אהלן גלעד,
אני שמח שאתה נהנה מהבלוג, רק בסוף, אל תשכח גם לעשות משהו עם המידע שאתה קורא, זה המפתח שכולם נכשלים בו
לגבי השאלות שלך. עבור כל מוצר שאני מקדם, אני יוצר שני קמפיינים, קמפיין אחד אשר מכיל Exacts & Phrases, וכמובן שיש בו נגטיבים. ועוד קמפיין, שבו אני מריץ רק Broads, עם המון, המון נגטיבים.
נכון, יש לי ידע רב ב-HTML ו-CSS, אבל הצבתי לעצמי למטרה לא להשתמש בו. אני יוצר עמודי נחיתה בתכנת WYSIWYG שנקראת NVU. המפתח בעמודי הנחיתה הוא עיצוב נקי, שניתן להוריד מ-opensourcetemplates.org, והכי הכי חשוב זה הטקסט. כי מה שמוכר בסוף זה הטקסט. לכן, על מנת להאיץ את הזמן אני לא נוגע בHTML או CSS. וגם סטנדרטים של W3C לא מעניינים אותי…
עמוד נחיתה טוב, הוא עמוד נחיתה שמוכר. זו הדרך היחידה שלי לקבוע אם הוא טוב או לא. מהסיבה הזו, עמודי הנחיתה היחידים שמוכרים אשר אני מכיר, הם עמודי הנחיתה שלי… פשוט תריץ חיפוש על המוצר שאתה רוצה לקדם ותסתכל מה הולך בנישה הזו, ולך עם הזרם. אחרי זה תתחיל לשנות.
כן, גוגל מנסה לשרוף לך כמה שיותר תקציב, בנוסף לכך, אני נוהג לשים תקציבים אסטורונומיים כשאני מעלה עמוד נחיתה חדש, כך זה קורא לרובוט של גוגל לסרוק אותו שוב. אבל זה כבר משחק מתקדם, ואני ממליץ לך לשחק עם זה רק כשאתה מרוויח כסף…
מקווה שעזרתי,
שיהיה המון המון בהצלחה…
שלום מליונר,
תודה על התשובות ! עזרת לי …אני מניח שאתה בוחר איזה משני הקמפיינים עובד יותר טוב וממשיך הלאה רק אם אחד.
ואל דאגה אני כבר בקטע המעשי, מבזבז את כספי פה …כי הכי טוב ללמוד על רטוב – בגלל זה אני לחוץ לקרוא הכל ומהר .
שאלה קטנה – לא אמור להשלח לי email כשיש תגובה לתגובה שלי ?
+ אתה "בעילום שם"?
בהצלחה לך * 100
אהלן גלעד,
שמחתי לעזור, כן כך בגדול אני עובד. מקדם קודם כל את מה שמביא לי יותר כסף.
מבזבז את כספך? הייתי מעדיף שתשתמש בהגדרה משקיע
ולצערי, עדיין התקנתי את האופציה של מייל שנשלח כשיש תגובה חדשה, . וכן אני בעילום שם.
תודה,
ובהצלחה גם לך
מה זה Negative Keyword?
מילה שאתה לא רוצה להיות ממוקם עליה.
נניח ואתה מפרסם על המושג "נייקי" (Phrase).
בכל פעם שיחפשו משהו עם נייקי ימצאו אותך, לדוגמא:
נעלי נייקי
מכנס נייקי
כדורסל נייקי וכו…
זה סבבה, אבל מה, אתה רוצה לחסום את כל מחפשי החינם, אז אתה שם את "חינם" כ-Negative Keyword ואז בכל פעם שיחפשו חינם בתוספת נייקי לא תופיע, לדוגמא:
נייקי חינם
חינם נייקים
נעלי נייקי חינם
וכו….
בהצלחה
תודה! שמעתי עד היום את המושג הזה לא מעט פעמים אבל עכשיו הבנתי מה הוא אומר. בעצם, אם חושבים על זה, השיטת סיווג של Keywords ב – AdWords זהה לשיטת הסיווג האפשרית למיקוד התוצאות במנוע החיפוש של גוגל בעצמו:
נייקי – Broad
"נייקי" – Phrase
[נייקי] – Exact
נייקי -חינם – Broad + Negative
כן,
משהו כזה