כמו שהסברתי לכם בתקופה האחרונה, אני מאמין גדול בסטטיסטיקה. למעשה, את כל הבחירות שלי, ואת כל ההחלטות שלי אני מבסס על סטטיסטיקה ומספרים. כל מה שאני רואה כל היום זה מסך עם מספרים, ממש כמו בסרט מטריקס. מצאתי את הדרך הזו כדרך היעילה ביותר לקבלת החלטות בשיווק שותפים, ולאט לאט אני מגלה שגם בחיים בכלל. אני פשוט מתרגם את כל החיים שלי למספרים ועל פי זה מקבל החלטות (שמישהו יגיד לי שזה לא מהפכני ).
מאחר ואני מאמין כל כך גדול בסטטיסטיקה, המחשב שלי, וחשבון הגוגל Docs שלי מפוצץ בכל מיני גיליונות אלקטרוניים. הוא כבר בקושי שורד . רוב הגיליונות האלקטרוניים שיש לי, לא רלוונטיים עבורכם, מאחר והם עוסקים במוצרים אשר אני משווק, ולא הייתי רוצה שמישהו יגלה מה אני משווק, מובן לא?!
לעומת זאת, אתמול התחלתי לייצר מספר סטטיסטיקות אשר כוללות בתוכם את כל הקמפיינים שלי, וכנראה שהם רלוונטיות לשיווק שותפים באופן כללי. מהסיבה הזו, אני רוצה לשתף אתכם בהם. לא יודע אם תראו סטטיסטיקות מדוייקות כאלה במקום כלשהו, אז אל תגידו לי אחרי זה שאין לבלוג הזה ערך מוסף, וחומר מקורי
הסטטיסטיקות אשר אני הולך להציג לכם, מתבססות על המכירות שלי ב-60 הימים האחרונים. הם מציגות נתונים על 5 מוצרים שונים אשר אני משווק, ומבוססות על 1644 מכירות. הנתונים אשר תראו עוד מעט, מציגים את התפלגות המכירות הללו על פי ימים, ועל פי שעות. כמובן שיכולתי לרדת ליותר פרטים, ואולי אני אעשה את זה בהמשך, אבל כרגע אלו הפרטים אשר הייתי צריך.
אז גבירותי ורבותי, קבלו "בתופים ובמחולות" את תצלומי המסך הבאים, אתם מוזמנים להקליק על כל אחד מהם על מנת להגדילו.
התפלגות המכירות לפי ימים
התפלגות המכירות לפי שעות
היייתי בסרט הזה כבר,
כשתחבר את הגרף המשלימים של הוצאות לפי ימים והוצאות לפי שעות אז תהיה בפנייך התמונה הכמעט מלאה. למה כמעט? מכיוון שבנוסף לגרפים המסכמים אתה צריך לבנות גרף נפרד לכל מוצר. אז אתה צפוי להפתעות נעימות
שוב בהצלחה!
כן, אני יודע את זה. אבל אני מניח שאם אני אבחן כמה מוצרים מנישות שונות, אני אקבל סוג של תמונה כללית. נכון שלכל נישה יש את השעות הפעילות שלה, אבל אני מאמין שלכולם יש גם תמונה כללית.
אבל שוב,
בקרוב אני אבדוק את זה יותר לעומק.
לפני שאתה רץ להסיק מסקנות ולשנות את הקמפיינים שלך לפי הנתונים הללו,
יש לקחת בחשבון שזמן הלחיצה על המודעה שלך וזמן הרכישה הם שני דברים שונים,
ויכול להיות הבדל משמעותי ביניהם.
צריך לנתח את התנהגות הרוכשים עפ"י נתונים שאני לא חושב שיש לך, למשל,
האם הם רוכשים מוצר באותו הארוע שבו לחצו על המודעה שלך?
אולי הם עושים מחקר ובדיקות על מוצרים אחרים במשך מספר שעות או ימים לפני הרכישה?
אולי הרכישה בוצעה כמה שבועות לאחר הלחיצה על המודעה שלך, בעקבות מייל מבעל המוצר?
ואפשר לחשוב על עוד כמה תרחישים שמקטינים משמעותית את תלות הזמן בין קמפיין ה PPC לבין המכירה עצמה.
איך אתה מנתח ומשתמש בנתונים האלה?
אולי ואולי ואולי ואולי, אני מסכים איתך בגדול, אבל הדרך היחידה לאמת את זה, זה לבדוק את זה בשטח. כבר כתבתי על ניסוי ותהייה, אז או שאני אפסיד בגדול ליום-יומיים, או שאני ארוויח בגדול בכל הקמפיינים שלי עד סוף ימי. לקחתי החלטות יותר קשות בקמפיינים שלי, רובם הסתברו כהחלטות טובות, כמובן שהיו גם נפילות.
אני לא רואה פחד מול העיניים, אלא תהליך לימוד אינסופי. תמיד יש משהו ללמוד. אני חושב שבגלל זה התנופה שלי כל כך גדולה וכל כך מהירה, כל כמה ימים אני מנסה משהו חדש, ולא מפחד משינויים. אני רואה בדרך הזו, כדרך היחידה להצליח.
לאיזה שימושים? ביום ראשון או שני פוסט
עוד משהו לגבי השעות –
1. יש להתחשב בכך שהקונים שלך הם מאזורי זמן שונים!
ארבעת המדינות דוברות האנגלית, שאני מניח שאתה בעיקר מכוון אליהן, הן בשלושה אזורי זמן שונים וברווחים גדולים האחד מהשני…
2. שאלה: השעות הן לפי שעון ישראל או לפי שעון CB (שזה אומר איזה אזור?)
את הסטטיסטיקות גזרת מה-Export מחשבון הקליקבנק שלי. וכל השעות הם לא לפי איזור הזמן של הקונים אלא לפי איזור הזמן של קליקבנק. איזור הזמן של קליקבנק הוא PDT, יענו Pacific Daylight Time, שזה איזור הזמן של קליפורניה, והמשמעות של זה, זה 10 שעות אחורה משעון ישראל (8 משעון גריניצ').
אגב, מה שיפה זה שאיכשהו בפוקס גם השעון שלי בקליקבנק מכוון לפי קליפורניה, כך שיצא לי טוב כנראה בהרשמה לשם פספסתי את איזור הזמן, ועכשיו כבר אי אפשר לשנות. לא שאני מתלונן הרבה יותר נוח כך.
HEH יפה
הגרף מכירות שלך לפי שעות, דומה מאוד לגרף מבקרים לפי שעות באתר שלי
אני נוהג לקרוא לזה "האישה השמנה" (תראה את הבטן שלה יוצאת!)
באתר שלי זה יותר ברור, אבל גם אצלך ניתן לשים לב שבשעות הערב האינטרנט פעיל יותר
אהבתי את ההגדרה
מאוד מאוד מעניין אותי כל השיטה הזאת של סטטיסטיקה. אתה חושב שתוכל להרחיב על הנושא באחד מו הימים? או יותר טוב – אולי להפנות אותי לאיזה מקור/ספר אחד או שניים שממנו אפשר קצת ללמוד? אני מניח שזהו נושא כללי בכלל בעסקים בלי קשר לתכניות שותפים.
תודה,
עמי
רק לשם הבהרה, אני מתכוין לסטטיסטיקה בעסקים. דווקא סטטיסטיקה אני במקרה לומד עכשיו באונ'.
תודה
אהלן,
לא קראתי איזשהו ספר בנושא, כך שאין לי המלצות, אולי למגיבים האחרים יהיו המלצות.
מה שכן, אני פשוט יוצא מנקודת הנחה שאם כלל מסויים תקף על נניח 1000 אנשים, אז הוא ודאי תקף גם על 10,000, וגם על 100,000. זו נקודת ההנחה שלי.
מכאן והלאה, אני פשוט מנסה לחשוב על מקרים שבהם אפשר לבדוק את הטענה הזו. זה יכול להיות שעות מכירה, זה יכול להיות מילים שמוכרות, זה יכול להיות ימים, זה יכול להיות צבע גופן מסויים בעמוד נחיתה, זה יכול להיות המון, המון המון דברים.
פשוט, כל השערה שאתה יכול להעלות תבחן אותה. לא צריך לדעת פה קומבינטוריקה או הסתברויות. אני בכלל לא זוכר איך מחשבים את הדברים האלה. כל מה שאני מסתמך עליו זה ממוצעים, או כמויות, שזה ילד בכתה ו' יודע לעשות.
בהצלחה.
את האמת, ממש לא מעניין אותי הגרף הזה לפי שעות וימים…
מה שכן מעניין אותי . . זה מה תעשה איתו . .
כיצד זה יכול להשפיע על ההתנהלות שלך?
אהלן,
אתה מוזמן להסתכל על הפוסט האחרון שלי.
בהצלחה.