שיטת פירסום לפי PPC הייתה נפוצה מימיו הראשונים של האינטרנט. למעשה, אם תזכרו בימיו הראשונים של מנוע החיפוש הציוני הראשון – וואלה, אתם תזכרו שבמקומות הראשונים בתוצאות החיפוש התמקמו אתרים אשר שילמו לוואלה כסף עבור קליקים! שיטה זו הייתה נפוצה בעוד הרבה מנועי חיפוש וסוגי מודעות אחרות, עממה, איך היו בוחרים מי יהיה מדורג ראשון? פשוט, מי שהיה משלם הכי הרבה כסף, היה בסופו של דבר מדורג ראשון.
ואז באו גוגל… גוגל עשו מהפכה באינטרנט. למען האמת, המודל העסקי שלהם עשה מהפכה באינטרנט, ובעולם כולו! לכל חברה מסחרית, בראש סדר העדיפויות ישנו דבר אחד! לעשות כסף, וכמה שיותר! גוגל לא שונים בחלק הזה מחברות אחרות, לעשות כסף עדיין עומד בראש סדר העדיפויות שלהם. השונה בגוגל לחברות אחרות זה שלעשות כסף זה אמנם בראש סדר העדיפויות, אך זה לא שם המשחק! שם המשחק אצל גוגל זה ידידותיות למשתמש, הם מאמינים ובצדק (כבר הוכח ), שרק כך ניתן יהיה לעשות את מיטב הכסף!
כתוצאה משינוי שם המשחק, השתנו גם כללי המשחק. אצל גוגל, כמות הכסף אשר המפרסם מוכן לשלם עבור קליק, משחק תפקיד, אבל זניח מאוד. כך, בניגוד לעבר, שכאשר רציתי לפרסם את "השווארמה של אבי" הייתי יכול פשוט לפרסם את זה תחת מילת החיפוש "נינט טייב קרחת", כי ידעתי שיחפשו את המושג הזה הרבה. אצל גוגל אפשרי לפרסם את "השווארמה של אבי" תחת "נינט טייב קרחת", אך בשביל תענוג כזה יהיה עליי להיפרד מבערך חי שקלים חדשים עבור קליק אחד בלבד!!! כעת, בואו לא נסתכל על זה מנקודת מבט של מפרסמים אלא מנקודת מבט של משתמשים… נכון גאוני?
על מנת שהמשחק ישוחק כך, גוגל המציאו מושג אשר נקרא Quality Score (או איך שאני קורא לזה – מדד האיכות). כל מודעה אותה אני מעוניין לפרסם במנוע ה-PPC – גוגל AdWords, עליי להתחשב במשתמש אשר מחפש משהו. אז על מה אני צריך להקפיד?
ישנן שתי קטגוריות מרכזיות אשר על פיהן מוגדר מדד האיכות של הפרסומת. 1) המודעה עצמה, וכל הנלווה אליה. 2) העמוד נחיתה, אליו נשלח המשתמש לאחר לחיצה על הפרסומת.
כאשר אנחנו מדברים על איכות המודעה, אנחנו מדברים על להתאים את מילות החיפוש של המשתמש אל מילות החיפוש של המודעה. בגוגל AdWords ניתן לקשר שלוש סוגים של מילות חיפוש אל AdGroup. שלושת הסוגים הם: Broad, Phrase, Exact.
Broad – נינט טייב קרחת – כך אני מזין את המילת החיפוש, והמשמעות היא שהמילה תוצג אם שלושת המילים הנ"ל מוצגות במודעה. לדוגמא, אם יחפשו: טייב נינט עשתה קרחת, המשתמשים יגיעו למודעה, וזאת למרות שישנה המילה עשתה באמצע המילת חיפוש, וכמוכן כתוב טייב נינט ולא נינט טייב.
Phrase – "נינט טייב קרחת" – המשמעות היא שכל המושג צריך להיות כלול במילת חיפוש. כלומר, במידה ואני אחפש את הדוגמא הנ"ל ההגדרה לא תוצג. אבל, במידה ואני אחפש "מתי עשתה נינט טייב קרחת לפרסומת", המודעה תוצג מאחר וכל המשפט מופיע ברצף וכמו שהזנו אותו.
Broad – [נינט טייב קרחת] – צורה זו היא הכי כשיחה. וזאת מאחר והמודעה תוצג רק במידה וחיפשו "נינט טייב קרחת", ללא כל תוספות אחרות!!!
מכך, ניתן להבין כי ככל שאנחנו יותר "כשיחים" עם ההגדרה של המילת חיפוש שלנו, כך אנחנו יותר ידידותיים למשתמש, וכך גוגל יגדילו לנו את מדד האיכות.
פרמטר נוסף בהגדלת מדד האיכות, הינו, שילוב מילות המפתח במודעתינו. ככל שנשלב יותר את מילת החיפוש בתיאור המודעה, כך אנו נהיה ידידותיים יותר למשתמש. את מילות החיפוש ניתן להקליד בכותרת המודעה, ב-2 שורות התיאור של המודעה, ובכתובת המודעה.
כמוכן מומלץ מאוד לחלק את רשימת מילות החיפוש לפי AdGroups, כאשר אנו מחפשים בכל מילת חיפוש את ה-2-3 מילות עם אותו השורש. וכך נוכל להתאים את המודעה לקבוצה ממוקדת יותר.
כעת כאשר אנו יודעים כיצד לשפר את מדד האיכות של מודעות החיפוש שלנו, עלינו להבין כיצד משפרים את מדד האיכות של עמודי החיתה שלנו. מאחר וציינתי בבלוג מספר פעמים את צמד המילים "נינט טייב קרחת", אני מפחד להמשיך פוסט זה, שמא הפוסט יקבל ציון גבוהה מגוגל, והמילים הללו די מחופשות בימינו. שורה תחתונה, אני לא מעוניין בילדות בנות 12 בבלוג.
See Ya
אחלה בלוג!
2 תיקונים קטנים:
1. קשיח כותבים עם ק
2. רשמת בדוגמאות Broad פעמיים – התכוונת בפעם השניה לרשום Exact.
בהצלחה בהמשך!
תודה על התיקונים
הי פיגמיסט
אולי כבר ראית את הפוסט הזה ואולי לא,
אשמח אם תגיב, כי לדעתי מה שאומרים שם הוא לא נכון
http://forums.k.co.il/forum_posts.asp?TID=13110&TPN=1
אני אסכם – הטענה היא שמעבר של מילת חיפוש לאדגרופ חדש או לקמפיין חדש מוחקת את ההיסטוריה שלה, לא רק מה שהיוזר רואה, אלה גם את הסטטיסטיקה של החשבון שמשמשת את גוגל לחישובי QS
מה דעתך?
אני זוכר איפשהו כאן שכתבת משהו אחר בעקבות שיחה עם גוגל, אבל אני לא מוצא את הפוסט הזה…
עניתי על כך בפורום.
תודה על הפוסט!
האם תוכל בבקשה להקדיש פוסט לפרסום ברשת התוכן. חיפשתי קצת בפוסטים שלך ולא מצאתי התייחסות מיוחדת לנושא (אם כי הזכרת את זה כמה פעמים). אולי פיספסתי אחד?
אהלן,
לא הקדשתי עדיין פוסט לפרסום ברשת התוכן, אבל אחד הפוסטים האחרונים של פליקס מוקדשים לנושא, ואני ממליץ לעיין בהם.
בהצלחה.
את האמת שקראתי את הפוסט שלו, ואכן יש לו שם טיפ מצויין. העניין הוא שדווקא בגלל מה שהוא "מזהיר" על רשת התוכן אני מחפש חומר בנושא. האם מצאת את עצמך ממש לומד את העניין הזה? או שפחות או יותר העלית את אותן קמפיינים שפרסמת לחיפוש (כלומר, האם כתבת עמודי נחיתה ומודעות אחרות לצורך העניין הזה)?
תודה
טוב אז גוגל עמצם מציעים תוכן לא רע על הנושא
תודה
אני עושה קופי-פייסט לקמפיינים שלי, וזהו.
עכשיו, יש לי כמה רעיונות איך לשפר את זה, אבל זה חומר מתקדם, אז ייקח זמן עד שאני ארשום את זה בבלוג, כי הרוב לא נמצאים בשלב הזה.
יום טוב.
אחלה פוסט.
ליתר דיוק: הפוסט הכי טוב עד עתה. למדתי המון (ולהזכירך, אני הולך אחורה… בטח הלכת והשתפרת…
אכן כך,
למעשה אתמול היה פוסט טוב
תודה רבה, עזרת לי מאוד בקטע עם AdWords כי מאוד חששתי להיכנס לעסק הזה כי לא הכי הבנתי את כל הדברים ששם.
דודי.
אמנם עבר די הרבה זמן , אבל מתוך סקרנות הייתי חייב לבדוק
כרגע אתה מקום אחרון בעמוד השני (ז"א 20) בגוגל כשמחפשים נינט טייב קרחת… (-:
ואולי תעלה מקום או שניים בגלל שגם אני כתבתי
בתגובה הזו נינט טייב קרחת (+ עוד מקום)
כבר לא מחפשים את זה
שאלה.
לצורך העניין, הידע שאתה מציג פה לגבי איך גוגל קובעים לך נקודות איכות, זה ידע שהם מפרסמים? או שזה ידע שמופיע בצורת מאמרים באינטרנט שנכתבו ע"י אנשים כמוך שבאמצעות ניסוי ותהיה עשו reverse engineering למנגנון שלהם? או שזה תוצאות של מחקר פרטי שלך?
את רוב הידע הם מפרסמים, וחלק מועט הובא על ידי Reverse Engineering…
בהצלחה.
אם נגיד אני מכניס לעמוד נחיתה מאמרים (אפילו מועתקים) זה יעלה לי את ה QS?
ומה בעצם אכפת לי מה הQS? האם ככל שה QS גדל ככה השתלום שאני משלם לליד קטנה?
או שאולי ככל שהQS גבוה אני יופיע מעל אנשים עם QS נמוך למרות שהם משלמים יותר ממני לליד
ובכלל אני יכול לקבוע כמה לשלם לליד או שגוגל קובע זאת לבד?
תודה רבה
ישנו סרטון מעולה של גוגל שמסביר את כל נושא דירוג המודעות וכמובן גם את נושא ה QS
ניתן למצוא אותו בכתובת:
http://www.youtube.com/watch?v=K7l0a2PVhPQ
אני לא כזה מבין אנגלית בשמיעה
אני ממש ישמח(למרות שזה די חוצפה מצידי לבקש) אם תוכל לענות על השאלות ששאלתי בכתב
הייתי שמח לענות בקצרה אולם זה יותר עניין לפוסט שלם, בכל מקרה התשובה היא כן לשתיהם.
כאשר ה QS שלך יותר גבוה המודעה גם תופיע במקום יותר גבוה וגם תשלם פחות לקליק.
לשים מאמרים ותוכן נוסף לאתר הופכים את האתר לטיפה יותר "שמן" ולכן לרוב מנגנון הבדיקה של גוגל אוהב את זה.
לגבי תוכן מועתק לא הייתי ממליץ מכיוון שמדיניות ה SPAM משתפרת מיום ליום וגם אם זה יעבוד היום בעדכון הבא כנראה שלא.
תודה על העזרה.
מאמר מעולה. חשוב לאנשים לדעת אל אפשרות קידום האתר שלהם באמצעות adwords