איך אומרים "לא משתמשים במנוע החיפוש שלנו" בצורה יפה?

והנה קצת צחוקים מהסצנה של השיווק באינטרנט וה-PPC. זוכרים שאמרתי לכם שכדאי לכם להשתמש בתוכנית ה-PPC של Yahoo ושל מיקרוסופט? אז אני לא חוזר בי, אבל תשמעו סיפור מצחיק שקרא לי עם Microsoft AdCenter. בהמשך להמלצתי, אני מאמין בנאה דורש נאה מקיים :) יש לי קמפיין ב-Google AdWords אשר מראה ניצוצות של הצלחה. החלטתי להפיץ את הקמפיין הזה גם ל-YSM וגם ל-AdCenter.

ביצעתי את כל ההליכים הרגילים בהרמת קמפיין ב-AdCenter, ולאחר יום שהקמפיין באוויר, אני נכנס לבדוק סטטיסטיקות, ומגלה לתדהמתי שאין לחיצות על המודעות שלי. יתרה מכך, אני גיליתי שזה הגיוני שאין לי לחיצות על המודעות, מאחר ומס' הצפיות שלי עומד על 0. מיד נכנסתי לכלי מחקר המילים של AdCenter, והרצתי בדיקה זריזה על מילות החיפוש שלי. ולפי המספרים אשר מיקרוסופט מספקים, זה ביטוי מחופש אפילו אצלהם.

לאחר שנתתי עוד צ'אנס לקמפיין, החלטתי לבדוק במה מדובר. כולם טועים, אז יכול להיות שטעיתי איפשהו בהליך הרמת הקמפיין. אז בדקתי שלב אחר שלב את הקמפיין שלי, והכל היה נראה בסדר. לאחר מכן עברתי לשלב הבא, שלחתי מייל לתמיכה של אדסנטר לשאול מה הבעיה. המייל היה מנוסח בסגנון: "אני מריץ את אותו קמפיין בדיוק בתוכניות PPC אחרות, ולא נתקלתי בשום דבר דומה לאדסנטר, האם עשיתי משהו לא בסדר?".

והנה עיקרי המייל אשר מיקרוסופט החזירו לי (זמן התגובה היה יחסית מהיר):

Dear Sir/Ma’am,

Thank you for contacting Microsoft adCenter Support, my name is Zane.

I am happy to assist you in gaining better performance from your adCenter account. The issues are centered around optimization, and I will discuss these issues below, particularly in regard to low searched terms and bidding.

The primary reason that your ads are not displaying has to do with your keyword selection. I will explain this factor in some detail, and then also provide you with some optimization techniques to boost the efficiency of the campaign.

First, the keyword selection. I noted that you said your ads appear on other PPC offerings and I presume this includes the Google network, and highlighting the difference in ad display between the two networks I think will explain things best. On the Google network keywords with few searches, even a nonsense word, will display an ad if the term is searched. Our network will not – if there are few or no searches for a term the ad will not display. Because of our focus on relevancy and the implied history of a search term on the network to determine relevancy, uniquely searched or rare searches will not display ads. Instead the search engine will give the searcher options – the Did you mean list that intends to assist the searcher in finding what they are looking for. Your keyword list contains some rarely or uniquely searched terms, hence your ad is showing only rarely or not at all for these keywords. You can determine which of your keywords fall in to this category yourself by using the keyword research tool inside the adCenter interface.
בלה, בלה, בלה….

משעשע לא? במיוחד לאור העובדה שהשתמשתי בדיוק באותם המילים אשר השתמשתי בקמפיינים בגוגל ויאהו!

נ.ב. לאחר יום נוסף של המתנה, משהו קרה והקמפיין התחיל לרוץ, אין לי מושג מה קרה…

12 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אנונימי   16 בפברואר 2008 בשעה 12:05
    (#)

    מתי יהיה עוד עידכון?

     

    העיקר שבסוף הקמפיין התחיל לרוץ

  2. אנונימי2   16 בפברואר 2008 בשעה 20:54
    (#)

    אחי כבר לא עידכנת 3 ימים.הכול הולך טוב בקמפיין?

  3. המיליונר בפיגמה   17 בפברואר 2008 בשעה 15:30
    (#)

    מצטער על המחסור בעדכונים, בקרוב מאוד העדכון הבא…

  4. הנהלת חשבונות   14 ביוני 2008 בשעה 1:07
    (#)

    אוח, כמה טקסט באנגלית. למה לא מתרגמים כאן? ;-)

  5. המיליונר בכפכפים   24 בנובמבר 2008 בשעה 1:03
    (#)

    עכשיו כעבור הרבה זמן יש לך מושג מה קרה? למה הקמפיין לא היה רץ בהתחלה ואחרי זה התחיל לרוץ?

  6. אביב   16 באוגוסט 2009 בשעה 22:21
    (#)

    אוקי, מבחינתי מיקרוסופט הם עכשיו טוטאלוס בני &*^&^%… זה פשוט מצחיק. כל הפואנטה בשיווק זה למצוא unique keywords כדי לעשות promoting איכותי ולא תחרותי מדי לקמפיין. מיקרוסופט פשוט באים הפוף על הפוך ורק הורסים לעצמם את הפופולריות בקרב Affiliates.
    ועל זה נאמר idiothic guys without financial intelligence…

  7. אביב   23 באוגוסט 2009 בשעה 9:46
    (#)

    Damn! כתבת תגובה טובה, אבל הכל נדפק כי לא כתבתי שם… בכל מקרה, הרעיון הכללי שם היה שאני מסכים…

    • המיליונר בפיג'מה   27 באוגוסט 2009 בשעה 8:55
      (#)

      מצטער :(

      מסכים עם מה? לא לשווק באדנסטר או כן לשווק באדסנטר?

      • אביב   27 באוגוסט 2009 בשעה 13:16
        (#)

        מסכים לשווק באדסנטר, ואפילו רק בשל רוח הקפיטליזם הזורמת בעורקיי. הרעיון הוא שיש לי משהו בכללי נגד מייקרוספט, אבל כל עוד אני יכול לקבל שם קליקים טובים ואיכותיים ו – CTR מצוין, אני לא חושב פעמיים ורץ לשווק שם!

  8. אסף   20 בפברואר 2010 בשעה 20:58
    (#)

    אז אם הבנתי נכון את התגובה של התמיכה של אדסנטר הם בעצם מנסים להיות יותר טובים מגוגל במשהו שגוגל בכלל המציאה .

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!