עדכונוגל ועדכונג'מה

לאחר שבפוסט הקודם סיפרתי לך על הקמפיין הראשון שלי בגוגל לאחר 18 חודש, אני רוצה לספר לך על ההתקדמות. בפוסט הקודם הצגתי מס' אתגרים אשר גוגל מציבים לנו בתור מפרסמים/אפיליאייטס ועל האופן בו אני הולך להתמודד איתם. בפוסט הזה אני הולך לספר לך על תוצאות ביניים.

אני אציין כבר עכשיו, שאני מקווה שזה יהיה פוסט קצר. בפוסט הקודם הצבתי לעצמי 20 דקות כתיבה, ובסוף יצא 40. היום אני הולך לעשות ניסוי. אני עוצר את עצמי לאחר 20 דקות ואתם תקבלו את מה שייצא.

בכל מקרה, אנשים אוהבים להתפאר בפוסטים ארוכים של 1000-3000 מילה. גם אני מידי פעם. מה שכן, כל המהות של קופירייטינג זה לדחוס הרבה בקצת מילים. לא להפך. כך שזה אימון טוב.

אז מה עשיתי?

בפוסט הקודם, כתבתי משפט בסגנון של: "גוגל מנסים לסחוט ממני כסף, הם עוד לא יודעים ממי הם מנסים לסחוט". אז בגדול… זה נכון. אם הייתי רוצה, הם לא היו מצליחים לסחוט אותי. אבל בסוף הם הצליחו ואני אסביר למה.

בפוסט הקודם ציינתי שקיבלתי QS4-5. כ-90% מה-QS זה CTR גבוהה. הדרך הכי טובה לעשות CTR גבוהה, חוץ מלכתוב FREE על המודעה, היא פשוט להיות במקום הראשון באדוורדס וכך לקבל את ה-CTR הכי גבוהה. ככל שה-CTR יותר גבוהה, כך ה-QS עולה ומחירי הקליקים יורדים. הם יכולים לרדת לפי-3.

פעם היה פונקציה באדוורדס של Position Preference, כלומר היה ניתן להגיד לגוגל, אם המחיר שלי לא מספיק ל-#1 אל תציגו אותי בכלל. מה שהייתי עושה פעם, זה לבנות קמפיין על כל העולם, עם העדפת מיקום #1 ולשים ביד של $0.05. באופן הזה הייתי מקבל 1,000 קליקים מהמקום הראשון בגוגל וזה היה עולה לי סה"כ $50.

CTR קטלני. מאוד קטלני. בצורה הזו בדיוק, הגעתי על המילה בתחרותי בזמנו Acai Berry ל-QS10 בתוך מס' שעות. והורדתי את הבידים מסביבות ה-$2 לסביבות ה-$0.5-$0.7. שכחתי לציין שברגע שהייתי מגיע ל-QS10, הייתי מוריד את ה-Targeting על כל העולם ורץ רק על המדינות שצריך עם ביד נורמאלי כמובן.

היום כבר אין Position Preference, ומה שאפשר לעשות זה לשים ביד של $1 על כל העולם חוץ מהמדינות היקרות. שזה כולל את המדינות המפותחות שדוברות אנגלית.

לזה התכוונתי שאמרתי שהם לא יסחטו אותי.

האבאלואציה המחודשת של המחירים ושל ה-QS מתבצעת בסביבות ה-500 קליקים למודעה. מה שחשבתי לעשות זה לעשות בדיוק את מה שתיארתי. הבעיה כאן הייתה שהיה לוקח לי זמן רב להגיע ל-500 קליקים. כי רוב החיפושים בנישה הם בארה"ב.

בכל מקרה, לאחר חישובים רבים, החלטתי בניגוד ל-Israeli-Instinct שלי כי בסופו של דבר הכל עניין של ROI. ההערכה שלי אומרת שאני יכול לעשות מהנישה הזו 4 ספרות ביום. לכן אני מוכן להקריב איזה אלפייה או שניים.

זה מה שעשיתי.

שמתי ביד של $2 ו-Targeting על כל העולם. מה שהרווחתי בזה אגב, זה לגלות שהנישה הזו חמה גם בצרפת :) .

בכל מקרה, אני מופיע במקום ממוצע של 1.4. המחיר ההתחלתי הממוצע שלי לקליק היה $1.5, היום המחיר הממוצע לקליק הוא $1.04. ה-QS שלי עומד על 7 ב-2 המילים החשובות… השקעתי כבר משהו כמו $700 באדוורדס. החזרתי לי $400. אני מעריך שהמחירים בסופו של דבר יירדו לסביבות ה-$0.55.

אמשיך לעדכן בנושא…

אגב, בכנס שלי שייערך ביולי אני הולך להציג לכם כמה קמפיינים כאלה. עם עמודי נחיתה אמיתיים שלי. אני הולך לחשוף חלק מהנישות שלי.

עדכונג'מה

נשאר לי עוד 3 דק' לעמוד במטרה שהצבתי למעלה.

אני מתכנן לשנות עיצוב לבלוג. אני נורא אוהב את הפשטות של העיצוב של הבלוג, עם זאת החלק העליון של הבלוג נראה לי צפוף מידי. בכל מקרה, זו הזדמנות לשאול אותך, מה לדעתך צריך לשנות בעיצוב של הבלוג?

עד כאן אמיגוס.

נ.ב. סגרתי אתמול מרצה תותח לכנס שיציג דוגמאות שלו למודלים של מוניטיזציה. הרצאה בהחלט מרתקת.

נ.ב.2. מקווה כבר מחר להעלות סקרינקאסט באחד הנושאים החשובים ביותר בשיווק.

נ.ב.3. סיימתי על השניה :)

44 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. שגיא   1 ביוני 2011 בשעה 9:43
    (#)

    היי יגאל היקר, תודה על הפוסט.

    יש תאריך מדוייק לכנס?ומחיר? שאוכל כבר לשריין יום….

    • המיליונר בפיג'מה   1 ביוני 2011 בשעה 10:17
      (#)

      אם תיקח כל קורס/כנס שיש היום בארץ, תחלק אותו במס' השעות, הכנס שלי יהיה הכי זול ביחס של מחיר לשעה. לפחות כך אני חושב.
      מצד שני, הערך יהיה גבוהה!!!

      בכל מקרה, זה יהיה באמצע יולי. שבוע הבא, אני מפרסם פרטים ראשונים. כך את חודש יולי, תחלק אותו ב-2, פחות או יותר שם :)

  2. רונן ק.   1 ביוני 2011 בשעה 10:12
    (#)

    דברים שהייתי משנה:
    * העמודים למעלה ("לעמוד הראשי.." ודומיו). הייתי עושה אותם בגוון קצת אחר, כי הם לא ממש בולטים. כמו כן מיישר לימין או לפחות לאמצע.
    * צד שמאל דווקא מאוד עמוס. האם יש ערך ל"ארכיון" ברמה חודשית בבלוג כל כך ותיק? אני חושב שאיזור ה"להיטים" עושה את העבודה טוב יותר.
    * יש כפילות מסויימת בסרגל התחתון ביחס לבר השמאלי.

    דיברת כמה פעמים על מינימליזם, ונראה לי שאתה צריך להחיל את זה גם על הבלוג :)

    אל תראה את זה כביקורת. אני נהנה מאוד ומנווט בקלות יחסית בבלוג שלך, אבל אם היה בכוחי לשפר – זה מה שהייתי עושה.

    • המיליונר בפיג'מה   1 ביוני 2011 בשעה 10:21
      (#)

      רונן,

      אני מסכים איתך לגמרי…

      אתה לא יודע עד כמה אתה צודק. בחודשים אחרונים אני עושה ניתוח שימוש. אף אחד לא משתמש לא בארכיונים ולא בקטגוריות, שניהם הולכים לרדת. מינימליזם שולט :)

      אחי, זה בסדר, אני יודע לקבל ביקורת והמון תודה :)

      נ.ב.
      “Perfection is achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away” – Antoine de Saint-Exupery

  3. יגאל   1 ביוני 2011 בשעה 10:22
    (#)

    וזה ההבדל אחי בין משווק בינוני למשווק תותח, בעצם לא רק בשיווק אלא גם בכל תחום אחר

    תמשיך לעדכן…

  4. רוני   1 ביוני 2011 בשעה 10:42
    (#)

    תודה על העדכון יגאל.

    האם כל השיטה הזאת נכונה גם לגבי אדסנטר?

  5. בוריס   1 ביוני 2011 בשעה 10:57
    (#)

    יגאל מתי תתחיל להתמקד רק בקניית מדיה?

  6. זיו   1 ביוני 2011 בשעה 11:33
    (#)

    מחכה בכליון עינים לכנס!
    העיצוב כמו שהוא נוח ונעים (אבל אם חייבים, תוסיף בודק איות בתגובות כדי שלא נשאיר אצלך טעויות מביכות) רק תמשיך ללמד אותנו
    שאלה לגבי הפוסט: האם אחרי שהגעת ל QS 10 , והורדת את המחיר (וכך את המיקום) על מנת שהמחיר להמרה יהיה סביר, ה -QS לא יורד?
    האם המחיר לביד לא יעלה שוב?
    האם אנחנו לא נסחטים שוב ושוב?
    צודק!! ROI הכי חשוב

    • רון   1 ביוני 2011 בשעה 16:36
      (#)

      מצטרף לשאלה, לאחר שיש QS 10 ואתה מוריד
      את הביד, המיקום ירד לא? ואיתו גם ה CTR
      ואיתו גם הQs שוב לא?
      ועוד משהו, קיבלת QS 7 על שתי מילים עיקריות
      מתוך 100, זה טוב? עדיף להשקיע במילים העיקריות
      יותר מאשר לחלק שווה בשווה?

      • המיליונר בפיג'מה   9 ביוני 2011 בשעה 19:58
        (#)

        אהלן,

        מאז שנגעתי באדוורדס בפעם האחרונה ועד לקמפיין הזה, עבר הרבה מאוד זמן. בטוח יש שינויים אני עוד לא יודע לענות על השאלות הללו.

  7. לירן לביא   1 ביוני 2011 בשעה 11:44
    (#)

    כל הכבוד יגאל! סוף סוף הולך להיות כנס בעל ערך איכותי בארץ!

    ולא עוד אחד מהכנסים של: "בוא תרוויח 50 מיליון דולר בשעתיים!!"

  8. אדי זבלונוב   1 ביוני 2011 בשעה 11:48
    (#)

    תודה על העדכון יגאל.
    אתה עדיין מתייחס לחוקים שקבעת בזמנו שאתה לא משלם יותר מ-0.8 דולר לקליק?
    או ששברת את החוק הזה?

  9. Clicksbeast   1 ביוני 2011 בשעה 14:37
    (#)

    אחלה פוסט, המלצה לשינוי עיצוב

    1. תן יותר width for content
    2. תן איזה background color לתפריט למעלה כי הוא נבלע בתוך הלבן וגם הפונט די קטן
    3. היתי נותן borders ל content + menu ומפריד אותם אחד מהשני באיזה 5px

    לדעתי היה יוצא לך עיצוב הרבה יותר מובן ונחמד, ועדיין היה נשאר פשוט :)

    • המיליונר בפיג'מה   9 ביוני 2011 בשעה 20:30
      (#)

      אהלן,

      תודה על התגובה.

      דווקא התוכן הוא בכוונה מצומצם. תפתח כל ספר, ותספר כמה מילים יש בממוצע בשורה :)

      תודה על שאר הטיפים, לקחתי בחשבון.

      שיהיה אחלה סופש.

  10. רון   1 ביוני 2011 בשעה 16:37
    (#)

    תוסיף לייק לתגובות? לא לייק של פייסבוק אלא כמו בתגובות באתר one

  11. יוסי ג'אנה   1 ביוני 2011 בשעה 17:57
    (#)

    טוב אז ככה, היתי משנה הכל בתבנית הנ"ל למרות שהיא די פשוטה ואני אוהב אותה, אין ספק שהתבנית הנ"ל ממוקדת תוכן אבל קצת ווב 2.0 לא יזיק, לפחות לפי דעתי.

    בר ניווט נוח, אולי עם Drop down menu. פינות מעוגלות של אלמנטים גרפיים, הפרדה מוחלטת של סיידבר והתוכן באמצעות קווים עדינים, שילוב של לבן עם כחול בהיר אולי.

    אני חושב ששינוי עיצוב באופן כללי יביא חדשנות לגולשים ותיקים וחדשים כיחד.

    אם צריך עזרה, אתה יודע איפה אני

    • המיליונר בפיג'מה   9 ביוני 2011 בשעה 20:33
      (#)

      אהלן יוסי,

      לא מסכים איתך בנושא. תראה את פייסבוק. אין להם שום דבר ממה שציינת :) תראה את הבלוג של גוגל…

      המטרה זה התוכן.

      שבוע טוב :)

  12. Rambo   2 ביוני 2011 בשעה 6:58
    (#)

    פששש פוסט מעולה כרגיל…!!

    תגיד מה עם העסק השקוף יש התקדמות אחי ?

  13. אריק   2 ביוני 2011 בשעה 10:14
    (#)

    ראשית אני חייב לציין שאני נהנה מאוד בבלוג שלך .
    הינה אולי כמה שיפורים קטנים שתואהב

    *הייתי מוריד את הבר של הארכיון – חייב לציין שלעולם לא נגעתי בו
    *הייתי מעביר את החיפוש לצד ימין מתחת ללוגו (אני מאוד אוהב להשתמש בחיפוש ודווקא כאן לקח לי זמן למצוא אותו…)
    *הייתי מדגיש את הRSS שיהיה יותר בולט
    *הייתי מחליף בין הבוקס של הפייסבוק לבוקס של להיטי הרגע (פשוט במיקום) – אני כבר כמה פעמים יצאתי מהבלוג בגלל הבוקס של הפייסבוק פשוט ראיתי פרופיל "מעניין" – שווה מחשבה.
    ולסיום אני חייב לציין שלא משנה איך העיצוב החדש יהיה אני מבטיח להמשיך לבקר בבלוג שלך!

    נ.ב. מחכה לכנס בקוצר רוח!
    נ.ב. 1 תכניס את הכפתור +1 של גוגל…

    • המיליונר בפיג'מה   9 ביוני 2011 בשעה 20:39
      (#)

      אריק,

      תודה על התגובה.

      *אתה תותח!!! אני לאחרונה מנתח מפת שימוש באתר. לא רק אתה לא משתמש בארכיון… אני הולך להוריד אותו
      *תודה על הטיפ. האם החיפוש עושה עבודה טובה ואתה מצליח למצוא את מה שאתה מחפש? או שכדאי לאמץ את החיפוש של גוגל לנושא?
      *אני הולך להוריד את ה-RSS בכלל. זה טכנולוגיה ישנה. אני הולך לשים תיבת איסוף מיילים. גם כך ב-RSS יותר מחצי נרשמים עם המייל…
      *תודה על הטיפ של הפייסבוק, לקחתי לתשומת ליבי.

      תודה רבה על הטיפים. ובאשר ל+1 אני לא מאמין בו. עדיין… אם כל הקטע שלו זה למקם אותי גבוהה בגוגל, אז אני לא אזהם את הבלוג שלי בשבילם. אם יהיה לזה ערך מוסף של גולשים באופן מיידי כמו פייסבוק, אני אחשוב על זה.

      תודה ושיהיה סופ"ש מהנה…

      • אריק   10 ביוני 2011 בשעה 17:41
        (#)

        *לגבי החיפוש, החיפוש שלך עושה עבודה מצוינת.
        * אני פשוט רגיל לחיפוש שאתה רואה את כל התוצאות בחצי גלילה של העכבר ולא גלילה של 2 שניות… לכן אם הייתה שואל אותי איזה חיפוש אני מעדיך? החיפוש שלך או החיפוש של גוגל הייתי עונה גוגל למרות האדוורדס שיש שמה…
        סוף שבוע מהנה.
        "אריק הקטן"

  14. MOTMAG   5 ביוני 2011 בשעה 7:59
    (#)

    מה עם העסק השקוף ?
    ………רוצים עסק שקוף

    • אלי   5 ביוני 2011 בשעה 13:16
      (#)

      חבר , אתה בבעיה אם אתה מחכה לעסק השקוף….תתחיל לפעול במקום לחכות ליגאל הוא הרי מנסה למתוח את זה על פני שנה שלמה אתה לא רוצה לבזבז עוד חצי שנה מהחיים שלך על לחכות לו (אם בכלל יש למה לחכות..).
      בהצלחה

  15. SmartApps   6 ביוני 2011 בשעה 18:52
    (#)

    פוסט נהדר, אני אישית נהנה ולומד המון.
    תודה.

  16. קטן   10 ביוני 2011 בשעה 1:10
    (#)

    היכן נוכל להירשם לכנס אדון פיג'מה ?

  17. dan   12 ביוני 2011 בשעה 15:30
    (#)

    תודה רבה על הפוסט הזה,
    זה הנושא שמסביר הכי ברור את הלוגיקה של בניה נכונה של קמפיין
    אדוורדס שאני נתקלתי בו בעברית.
    תודה לך על שיתוף המידע :)

  18. אמיר   14 ביוני 2011 בשעה 13:38
    (#)

    פוסט חמוד.

    אני רואה שלכל פוסט יש לך פוסטים קשורים בנושא. ניסיתי להוריד את התוסף realted post שיטפל לי בזה אבל זה לא עובד בעברית.

    אשמח אם תכוון אותי לתוסף המתאים.

    תודה רבה.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!