42 מסקנות ב42 חודשים של שיווק באינטרנט. #33 שווה יותר מכל קורס

עץ הדעתנכון, יש הרבה יותר מ-42 דברים שהייתי רוצה לדעת כשהתחלתי וגם כשהמשכתי ואפילו גם עכשיו. אבל היי, גם 42 שיעורים שנלמדו ללא שפיחת דם אבל עם הרבה יזע ודמעות ואפילו לא מעט כסף זה משהו. אחרי 41.25 חודשים (עיגלתי כלפי מעלה :) ) בתחום השיווק באינטרנט הגיע הזמן לשפוח קצת ידע על המקלדת.

מה שיפה זה, שלפני קצת יותר משנה, כתבתי פוסט דומה על 24 ספרים שקראתי. מה שעוד יותר יפה זה שכמעט ולא כתבתי מסקנות כפולות, כך שבטוח תזדהה עם אחת מהמסקנות הללו.

לפני שאני אשחרר אותך לדרכך לקרוא ולהשכיל, אציין שביום ראשון-שני, אני אכריז על הכנס שאני עורך באמצע יולי, שהזכרתי אותו ב-נ.ב.-ים בפוסטים האחרנים.

בכל מקרה, בילוי מהנה:

  1. הלמידה אף פעם לא נגמרת. היום שבו אני אפסיק להיות תלמיד של תחום השיווק באינטרנט (והשיווק בכלל) יהיה היום בו אני אפסיק להיות משווק באינטרנט.
  2. ככל שקמפיין שיווקי שהרמתי עשה לי יותר כסף בימים הראשונים, כך גם תקופת חייו התקצרה. למצוא כסף קל באינטרנט, זה רק קצת יותר מזל מלזכות בטוטו. בכל פעם שחשבתי שעשיתי כסף קל, זה התפוצץ לי בפרצוף.
  3. כמעט ואין כזה דבר גורו שעושה כסף לא מלימוד. אני מכיר את רוב הגורוים בעולם, ואת כמות האנשים (שגם מלמדים) ועושים באמת כסף מעשייה ולא מלימוד, אני יכול לספור על 2 ידיים. אני לא מתפרנס מהבלוג, וזה לוקח לי בערך 8 שעות שבועיות לתחזק אותו, תארו לכם כמה זמן היה לוקח לי אם הייתי הופך את זה למקור הכנסה שלי.
  4. 49% מהזמן שאני משקיע בבלוג הולך ליצירת תוכן חדש, 49% הולך לקריאת תגובות, התייחסות לתגובות, תשובות במיילים ותשובות באיזור השאלות תשובות. 2% מהזמן הולך על שאר הפעולות. אני יכול לחסוך זמן ולא להתייחס ל-Input של הגולשים, אבל אז הבלוג שלי יאבד את המפרסים שלו… זה מה שעשה את הבלוג למה שהוא היום. העובדה שהתייחסתי לכל אחד מהקוראים באופן אישי. אני כותב את זה, כי אם אתם רוצים באמת להצליח בקמפיין השיווק שלכם, תנו לכל גולש את ההרגשה כאילו הוא הגולש היחיד!
  5. בשביל לנצח, צריך לשחק! מי שמפחד להפסיד, כבר הפסיד את המשחק מראש. לסכן 5,000 ש"ח בשביל ההזדמנות להצליח להגשים את החלום היזמי (ואני לא מדבר על מי שרוצה כסף קל), זה כלום לעומת המועקה הנפשית שתצטרכו לפתור אחרי זה. זה יעלה יותר יקר.
  6. סוד ההצלחה שלי, זה העובדה שלא קיבלתי שום אופציה אחרת מלבד הצלחה. נכון שלא הרווחתי 1,000,000 ש"ח בשנה הראשונה שלי בשיווק שותפים כמו שרציתי, אבל הרווחתי מקצוע שאני נהנה ממנו כל יום מחדש. מקצוע? שיווק באינטרנט זו דרך חיים. אל תכנסו לשיווק באינטרנט אם אתם באים בשביל לרחרח, תכנסו רק אם אתם משוכנעים ב-100% שזה המקצוע בשבילכם. כמו רופא שמחליט שהוא הולך ללמוד 7 שנים רפואה.
  7. הרבה "גורוים" אומרים, תמצאו משהו שעובד ותשכפלו את ההצלחה שלכם! פעם גם אני הייתי בעד הגישה הזו. היום אני בעד הגישה, תמצאו משהו שעובד, ואז תציבו לעצמכם מטרה פי 10 יותר מאתגרת. קבוצת כדורגל שלוקח אליפות בליגה השנייה, לא אומרת לעצמה, בוא נישאר ליגה וניקח עוד אליפות. בכל מקרה, מהניסיון שלי, לנסות לשכפל הצלחה ולא להציב סטנדרטים חדשים זה מתכון לכישלון.
  8. לכל תקופה יש את הטריקים, השיטות והטקטיקות שלה. טריקים זה טוב ויפה. עשיתי הרבה מאוד כסף משימוש בטריקים. הבעיה היא שזה מסנוור. הכסף שאנחנו עושים, הוא בזכות ביצוע טריק, לא בזכות ידע כלשהו בשיווק או פרסום. אל תתן לכמות הכסף שאתה מרוויח להשליח על כמות הידע שלך בשיווק. אני הסתנוורתי פעמיים. הנפילה אחרי זה הייתה מאוד כואבת.
  9. אני לא אומר לא להשתמש בטריקים. להפך, אני מעודד שימוש בטריקים. אני רק אומר לא להסתנוור מכך שאנחנו עושים כסף "בשיטה" מסויימת.
  10. במקביל לביצוע טריקים, אני ממליץ ללמוד שיווק על אמת. ללמוד איך באמת עובדת המערכת. הבנת העקרונות של השיווק, יקנו לנו הרבה יותר כסף והרבה יותר יציבות בטווח הארוך. בגלל זה חשוב שתהיה גם אסטרטגיה, הרבה מעבר לטקטיקה.
  11. ועוד התייחסות אחרונה לאסטרטגיה וטריקים. החכמה היא לדעת לשלב טריקים כאלה ואסטרטגיות ארוכות טווח בתוך בתוך הלו"ז שלנו. למנף את התזרים מזומנים מהטריקים לאסטרטגיות. בכנס שלי שייערך ביולי, אני אלמד טריק אחד כזה, שהאמת הוא על התפר בין טריק לאסטרטגיה.
  12. אחרי כל עלייה, תמיד! מתישהו תבוא נפילה… אם תצליחו לקום ולא תפרשו, תקומו חזקים הרבה יותר.
  13. אם ה-Bell Boy ממליץ לך לקנות מניה כלשהי, זה אומר שבפנטהאוז כבר מכרו אותה מזמן. אם כל "הגורוים" מספרים על הטרנד החדש, דעו שזה כבר טרנד ישן וחפשו את הדבר הבא. ניתן למצוא טרנדים בפורומים. כך הזמן שתוכלו לרכב עליהם, יהיה התקופה בין הפרסום בפורום לבין התקופה שהגורוים עלו על הטרנד.
  14. הימור זה כשזורקים קוביות. כתבתי את הפוסט הזה ב-2008. הנישות שעליהם כתבתי את הפוסט, הניבו לי מעל ל-1,000,000 בהכנסות עד שקיבלתי סלאפ.
  15. כל מה שנעשה במסגרת העסק, חייב להמדד. אם זה לא נמדד, אז באמת זרקת קוביות.
  16. אם אתם מגלים נישה טובה, אל תתפשרו אם גורם חיצוני משבש לכם משהו. באוגוסט 2008, עליתי על נישה חדשה, שקראו לה ACAI. עשיתי SPLIT TEST ל-6 הצעות בערך, עד שמצאתי את מה שעובד לי. אחרי שהשקעתי כסף בבדיקה, סגרו לי את ההצעה ויצאתי מהנישה. כתבתי על זה כאן וכאן. ב-2009, זו הייתה ההצעשה שעשתה הכי הרבה כסף והמילה עם הזינוק הכי חזק בגוגל!
  17. העסוק בו אתם צריכים להשקיע באמת את רוב הזמן שלכם זה Split Testing ולא הבאת תנועה. הרבה יותר קל לשפר את ה-Conversion Rate פי 2, או את ה-CTR על המודעה של גוגל, מאשר להביא יותר תנועה… ב-2010, היה חודש שזה כל מה שהייתי עושה מבוקר ועד ערב. הצלחתי להכפיל את ההכנסות שלי פי 3 בערך…
  18. יצירת סיפור, היא דרך השיווק החזקה ביותר!
  19. אחרי הפוסט הזה, הרבה התחילו לספר לי על המכפלות הקרטזיות שלהם. אתם מפספסים דבר אחד, מכפלות קרטזיות זה כלי חזק מאוד כשיש רשימת מילים טבעית. כמו רשימת מדינות, רשימת ערים, רשימת מוצרים וכו… לא בשביל להכפיל (how to, learn to) ב-(speak french, speak spanish, write french). אני בכוונה מביא את הדוגמא הטפשית הזו, אני עשיתי את הטעות הזו…
  20. האפיליאייט סאמיט, זה כמו הטבעת משר הטבעות. כבר נמאס לי לטוס לשם, אבל כל פעם אני מוצא את עצמי מחדש שם בתירוץ אחר. גם הפעם עוד לא קניתי כרטיס, ואין לי כח לטוס לשם. חברה שלי טוענת שבסוף אני אמצא את עצמי שם.
  21. שום דבר לא מחזיק לנצח. גם המונה ליזה מתפרקת. תלמדו לפרוש בשיא. הייתי צריך לסגור את הבלוג עוד אחרי האפיליקון הראשון. לפחות אני הולך לעשות את זה בסוף שנה. והנה אחלה ציטוט מפייט קלאב שהולך איתי ביום יום:
    "On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero"
  22. והנה עוד ציטוט חזק:
    "אין דבר חזק מרעיון שהגיע זמנו", ויקטור מארי הוגו. ביום ראשון אתם כבר תבינו למה אני מתכוון :)
  23.  טמבלים אחושרמוטה יכולים לעשות כסף בקלות אך סזיפיות. מכניין כמה עשו את זה?
  24. קופירייטינג זה הבסיס לשיווק. תלמדו קופירייטינג תצליחו בשיווק.
  25. כל הדמנות לא ממומשת, זה פתח להזדמנות חדשה הרבה יותר טובה.
  26. אנשים צריכים מודל לחיקוי. תהיו אתם המודל לחיקוי!
  27. "Good Artists Copy, Great Artists Steal!", אני גנבתי מסטיב ג'ובס שגנב את זה מפיקאסו. ועוד אחלה פוסט בנושא…
  28. ואם חזרנו לציטוטים אז:
    "Its not who i am underneath…but what i do that defines me.", Batman, Batman Begins
  29. ויש גם את זה שאני אוהב:
    “Action is the real measure of intelligence.”, Napoelon Hill
  30. ואם כבר בציטוטים עסקינן, אז הנה שעת סיפור:
    “One day Alice came to a fork in the road and saw a Cheshire cat in a tree. Which road do I take? she asked. Where do you want to go? was his response. I don't know, Alice answered. Then, said the cat, it doesn't matter.”, לואיס קארול (אליסה בארץ הפלאות)
  31. יש 2 אסכולות בשיווק. אסכולת המיתוג ואסכולת השיווק תגובה ישירה (Brand Management vs Direct Response Marketing) או כאלה שחיים בעולם של תיאוריות, מונחים אבסטרקטיים ופיות אל מול כאלה שחיים בעולם של מתמטיקה ומדידה מדוייקת. נחשו לאיזה אסכולה אני שייך? אגב, דיון במה יותר טוב ומה יותר נכון לעשות שווה ערך למה נכון ומה לא – התנ"ך או הברית החדשה…
  32. עדיף ללכת על נישות שאנשים מחפשים בהם מידע יותר מפעם אחת. קחו נישה כסיגמנט של אוכלוסיה ולא כמוצר. לדוגמא, אל תלכו על נושא של עור פנים חלק, אלא על נושא של אנטי אייג'ינג :)
  33. שיווק זה לחטוף את התת-מודע והרגשות של הלקוח ולהוביל אותם. בדיוק כמו שעושים זאת סופרים, מחזאים ומשוררים. לכן, בכל פעם שאתם כותבים משהו, חישבו על הרגשות שאתם רוצים להעורר אצל מי שקורא, ולא מה אתם רוצים לספר לו. כבר אמרתי, אתה לא מעניין אף אחד.
  34. אם תדע לכתוב כותרות כמו שצריך, אתה תרוויח הרבה יותר ממה שאתה מרוויח עכשיו. בעולם של סטטוסים והסחות דעת מכל כיוון, כתיבת כותרות וקופי קצר, הפכו לאומנות אמיתית. תראה מה עשית בשביל לקרוא את #33. לא מגיע לי לייק על זה?
  35. אתה לא מעניין אף אחד. המוצר שלך לא מעניין אף אחד. הדבר היחיד שמעניין זה איך אתה נותן ללקוח את התוצאה שהוא רוצה לקבל.
  36. מה שמספרים לך על שיווק במיילים, זה לא וורוד כמו שאתה חושב. תמיד אומרים לך שהכסף נמצא ברשימה. אז הכסף נמצא ברשימה מרשימה שנבנת על ידי רשימות אחרות. אם אתה בונה את הרשימה מ-Cold Traffic כמו PPC, SEO, או FBAds ה-Response Rate שונה במאות אחוזים!
  37. "דמיון יותר חשוב מידע", אלברט איינשטיין
  38. למידה = שינוי התנהגות. איך שינית את ההתנהגות שלך מאז שהתחלת לקרוא את הבלוג?
  39. כסף מקבל את החשיבות שלו, רק כי אנשים מייחסים לו חשיבות. למעשה כסף הוא דבר וירטואלי וזול. מוזמנים לקרוא על אפקט טינקרבל.
  40. "זה לא משנה כמה תקרא על איך לרכב על אפניים, עדיין כשתעלה עליהם אתה תיפול" – הדבר החשוב ביותר הוא לנקוט בפעולה. זה נכון גם לאנשים כמוני שבגלל שאני כן אפיליאייט מצליח, אני רואה את עצמי מבין גם בתחומים מקבילים בשיווק כמו שיווק באמצעות Popups, PPV ועוד כל מיני דברים שלא עסקתי בהם פרקטית.
  41. הזהרו מאפקט ההילה! אני סה"כ בנאדם עם ניסיון מעשי בשטח, אל תתנו לי סגולות שאין לי.
  42. "תאירו לאנשים את הדרך, והעולם יחייך אליכם בחזרה", תמיד ידעתי את זה. עם זאת אחרי 42 חודשים בתור בלוגר, יש לי גם הוכחות בשטח :)

זהו לבינתיים. ב-42 החודשים האחרונים בהם אני מעדכן את הבלוג, לא ביקשתי ממך כלום בתמורה. הפעם יש לי בקשה קטנה… תלחץ לייק בבקשה! אני עורך ניסוי מעניין, על השפעתו של הלייק. כמובן שאת מסקנות הניסוי אני אגיש לך על מגש של זהב :) בשביל שהניסוי יצליח, אני צריך כמה שיותר לייקים. בואו נגיד שאם יהיה לי 1,000 לייקים, אני אהיה מרוצה ויהיה לי מספרים לשחק עליהם…

כמו שאתם יודעים, אני טוב בלערוך ניסויים ולגזור מהם את המסקנות הרצויות. הגיע הזמן אחת ולתמיד לבדוק מה ההשפעה של הלייק על תנועה. ואני מדבר על ניסוי שייערך בארץ. תודה זה הזמן ללחוץ לייק! :)

ומשהו אחרון, אחרי שלחצת לייק, עוד בקשה קטנה :) זה לא בשביל הניסוי, אלא בשביל הקהילה של קוראי הבלוג. אילו 3 סעיפים הכי אהבת? (לכתוב בתגובות)

תודה, ושיהיה לכולם סופ"ש מדהים!

108 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. meni   9 ביוני 2011 בשעה 12:19
    (#)

    תודה יגאל !

  2. אדי זבלונוב   9 ביוני 2011 בשעה 12:40
    (#)

    לייק ענק על הפוסט המדהים הזה. יגאל תודה :)

  3. שני סלמה RedSEO   9 ביוני 2011 בשעה 12:43
    (#)

    פוסט אדיר !!!!! :-)

  4. ליבי   9 ביוני 2011 בשעה 13:09
    (#)

    אהבתי :-)
    היה לי קשה לבחור רק שלוש אז סידרתי בשלשות:
    5,6,26
    12,13,40
    ו 42 כמובן – תן לעצמך טפיחה על השכם ותהנה מ"הקבלות" ומהתעודות – הרווחת אותן ביושר!

  5. מיכאל פינגרוט   9 ביוני 2011 בשעה 13:16
    (#)

    מצטרף למגיבים מעליי, לייק ענק לפוסט הזה!

    אני חושב שהרבה מהנקודות שכתבת כאן הן אוניברסליות ונכונות כמעט לכל סוג עיסוק (וליזמים / עצמאיים / בעלי עסקים בפרט).

    3 הסעיפים שהכי אהבתי הם מס' 5, 6 ו-33.

    לסיכום, הנקודות שלך מוכיחות (שוב) – אין חכם כבעל הניסיון.

    מיכאל

  6. רונן ק.   9 ביוני 2011 בשעה 13:17
    (#)

    כרגיל תענוג :)
    האהובים עליי (הכי נגעו בי) – בסדר יורד :
    5 – תמיד כשאני מדבר על הבלוג שלך, אני אומר שאני בעיקר מנסה ללמוד ממך (איך) לשחק, לאו דווקא לנצח. זה כל כך נכון מה שכתבת שם!
    28 – אני מנסה להזכר בפרסומת בארה"ב עם סטיב נאש שהוא אמר משהו מאוד דומה… בכל אופן כל כך מדבר לאנשים שבטוחים שהCREDENTIALS שלהם עושה אותם, ולא הפעולות שלהם.
    42 – פשוט קארמה :)

  7. יוני   9 ביוני 2011 בשעה 13:22
    (#)

    היי יגאל,

    בסעיף 36 דברת על שיווק במיילים.

    שימוש בSEO, PPC וכדומה לבניית רשימת תפוצה מגדילה את ריספונד רייט במאות אחוזים או מקטינה אותו מאשר מרשימה שנבנית מרשימות של אחרים?

    יוני.

    • המיליונר בפיג'מה   9 ביוני 2011 בשעה 13:31
      (#)

      מה דעתך בנושא? ולמה? אני אגיד לך אם זה נכון…

      • יוני   9 ביוני 2011 בשעה 14:31
        (#)

        לדעתי שהשיטה של בניית רשימת תפוצה דרך SEO, PPC, פורומים טובה יותר מכיוון שהגולש כבר יודע מה הערך שלך והוא מצפה לקבל עוד מהידע הזה כשהוא נרשם.

        אני יכול להגיד לך שככה בניתי את רשימת התפוצה שלי ואני עומד על אחוזי פתיחה של 60 %.

        אני לא חושב שהשיטה של השקות או המלצות טובה יותר מכיוון שהגולש לא באמת מכיר אותך ולא יודע מה לצפות.

        בכל מקרה, האמת היא תמיד איפשהוא באמצע והנכון ביותר הוא לשלב בין השניים.

        מה דעתך?

        יוני.

        • המיליונר בפיג'מה   9 ביוני 2011 בשעה 14:58
          (#)

          אהלן יוני,

          אני חושב שללא Cold Traffic אי אפשר ליצר רשימות בכלל. ההפך הוא אגב Presold Traffic, שזה אומר תנועה שבעל הרשימת תפוצה אמר לרשומים להרשם.

          בכל מקרה, פסיכולוגית אתה יכול לצפות מבנאדם שיהיה עקבי בפעולות שלו. לכן כמו שלהיות צרכן זה אופי, כך גם לקרוא מיילים ברשימת דיוור זה אופי. לכן התנועה שמגיע מהמלצות מתוך רשימת דיוור היא הכי איכותית מהבחינה הזו… כי הבנאדם יודע למה לצפות והוא כבר רגיל לפעולה הזו.

          ישנם נישות כמו פיקאפ או שיווק באינטרנט שבהם כמעט כל קהל היעד רגיל להכנס לרשימות תפוצה, אז זה לא באמת משנה מאיפה יגיע הטראפיק. בכל מקרה, כשאתה הולך על נישות בתוליות או על סיגמנטים בתוליים, זה בעייתי מאוד!!!!

          בכל מקרה, שיהיה בהצלחה.

          • יוני   9 ביוני 2011 בשעה 15:07
            (#)

            היי,

            נקודה טובה. אהבתי את הנקודה שלהיות קורא מיילים זה אופי.

            השאלה אחרת שעולה כעת היא איך אתה מחנך קהל יעד (מאמני כושר לדוגמא) להתחיל לקרוא מיילים ברציפות ולהתחיל להיות פעילים יותר אונליין כאשר בפועל הם בקושי גולשים.

            מהידע שלך, איזו דרך טובה ביותר ל"חנך" קהל אנטי אינטרנט שאין להם מושג?

            (מסקר שערכתי עם לא מעט מאמנים כאלו – אין להם את "האופי" לקרוא את המיילים הללו מרשימת התפוצה. לרוב יש להם מייל רק למקרים נקודתיים).

            מה דעתך?

            יוני.

            • המיליונר בפיג'מה   9 ביוני 2011 בשעה 21:05
              (#)

              היי שוב,

              אני חייב להגיד שאין לי ניסיון בנושא עדיין. אני לומד אותו.

              האינסטינקט אומר זה למצוא את המייל למקרים נקודתיים, ולהיות המקרים הנקודתיים.

              בעיקרון המאמני כושר, רוצים תוצאה מסויימת. בוא נניח שיש לך את התוצאה הזו. אם תצליח להוכיח להם בעמוד החליבה וה-Thank You Page שאתה יכול להביא אותם לתוצאה הזו, אז הם יפתחו את המיילים שלך.

              כבר יצא לי לפגוש אישית CaveMen שפותחים מיילים מרשימות נקודתיות.

              שיהיה בהצלחה,
              צ'או.

  8. אייל ליבנה   9 ביוני 2011 בשעה 13:51
    (#)

    קבל אותה בלייק :)

  9. לומש שנה   9 ביוני 2011 בשעה 14:53
    (#)

    "the only disability in life is a bad attitude "

    Scott Hamilton

  10. אנונימי   9 ביוני 2011 בשעה 14:54
    (#)

    עוד עצה קטנה – (מקווה שזה המקום המתאים אני לא מכיר את הבלוג פשוט ראיתי את הפוסט הזה, בלי קשר אחלה פוסט:)

    בקצרה מה כידי יותר seo , sem או שניהם. (ספוילר אני בעד seo בגדול)

    אני אתחיל מזה שאני בעד seo בעיקר. אבל כל אחד ומה שמתאים לו.
    ב sem אני שם היום 100 ומרוויח או מפסיד מחר 200 ב seo אני שם היום 100 ומרוויח 200 עוד חצי שנה. אבל אני מרוויח יציבות שלא תהיה לעולם בsem (אם אני עושה את זה נכון)
    בתור אחד שעושה את שניהם אני יכול להגיד לכם שאני יכול לטוס לחודש חודשיים להודו ועדיין להרוויח את הכמה עשרות טובות של אלפים מבלי לעשות כלום. בעולם ה ppc וכדומה זה בלתי אפשרי או נדיר מאוד.

    עוד יתרון משמעותי הוא זה שוב בתור אחד שעושה את שניהם אבל בעיקר איש seo התחום הזה פחות קשה נקודה. ויש לי אתרים ממקומיים ב – 5 הראשונים במילים הכי תחרותיות בארץ (סתם דוגמא שתבינו למילה כזאת ביטוח רכב) בעולם הppc לדוגמא יש כל הזמן "צעירים" עם המון מרץ ואינטליגנציה ולי אישית פשוט אין תמיד כוח להתמודד איתם. לאומת זאת מה שאני עושה ב seo לעבר יש המון משמעות הרבה יותר מקמפיין וותיק בגוגל וזה בדוק :) .
    אז נכון שגם ב seo צריך להיות גם יצרתי (הרבה פחות מsem) ונכון שגם שם מתמודדים עם מתחרים חדשים אבל זה פשוט תחום יותר יציב יותר בטוח ויותר נוח לתפעול בממדים גדולים.
    לסיכום וזה היה בקצרה כי אני יכול להרחיב הרבה יותר בנושא.
    מי שיש לו כסף בצד ושקט נפשי כנס לseo ותייצב את עצמך לאט.
    מי שאין לו את זה (גם לי לא היה בהתחלה) יכול לעשות מה שאני עשיתי, תרוויחו את הכסף ב"כסף מהיר" ppc של תוכניות שותפים יכול להיות מצויין לעניין ומקביל להתחיל להקיע ב seo
    בקצרה של הקצרה
    ב שיווק מיידי תשקיעו בטרנדים למינהם ככה יהיה לכם הכי קל להרוויח (דוגמא מעבר קופות חולים שזה בתקופה מסויימת)
    ככה תייצרו הרבה לידים עם פחות אלימות מצד המתחרים.
    בseo תבחרו את התחומים הייצבים והגדולים – ביטוח רכב , אסטטיקה וכו..

    בהצלחה :)

    • המיליונר בפיג'מה   9 ביוני 2011 בשעה 15:00
      (#)

      אדון אנונימי,

      כל מילה זהב!!!! מסכים אתך ב-100%…
      חבל שלקח לי 3 שנים להגיע לזה בעצמי :)

      מקווה לראותך כאן יותר.

      צ'או.

    • זאק דחוביץ   10 ביוני 2011 בשעה 15:05
      (#)

      כל הכבוד לפוסט

      אנונימי – לעניין ה SEO כנגד SEM, הנה זוית יותר רחבה.

      רווח משווק זה נחמד, אבל יותר מעניין זה לקחת את הרווחים ולייצר עליהם שווי חברה של עשרות מיליונים. או במילים אחרות, אפשר לקחת חברה/פעילות עם מיליון דולר מכירות (לא רווח) ולמכור אותה ב 20 מיליון.

      תחשוב על זה כ SEO גדול יותר … זה נקרא equity building

      לא חסר דרכים לממש את זה. (למי שיש שאלות, המייל שלי למטה)

      – זאק

      zak dechovich com

  11. שחר   9 ביוני 2011 בשעה 15:52
    (#)

    ליייקקקקק בממוחד אהבתי את 34 :-)
    ועוד שניםם 6+33

  12. המועמד לפיג'מה   9 ביוני 2011 בשעה 17:02
    (#)

    אהלן יגאל,
    פשוט תענוג לקרוא את הפוסט הזה – וכמה חבל שהבלוג לא ימשיך בשנה הבאה.
    אישית אהבתי את 5- צריך לשחק בשביל לנצח ואני למדתי את זה בדרך הקשה ביותר אחרי שנכשלתי בעבודתי האחרונה כסוחר תוך-יומי בחברת מסחר אלקטרוני , פשוט פחדתי לשחק ובסוף סיימתי לעבוד שם.. לכן אני חייב אבל ממש חייב להתחיל לשחק בתחום השיווק באינטרנט שהוא התחום שאני הכי מתחבר אליו.
    22- פשוט נכון , תזמון הדברים הוא אחד הגורמים החשובים ביותר להצלחה או כישלון.
    37 – כי אם נעבוד איך שתיכנתו אותנו לא נוכל לממש שום דבר בחיים, אם אתה רוצה תוצאות שונות אתה חייב לעשות דברים בצורה שונה.

    נ.ב : יגאל עוד לא קיבלתי ממך מייל בקשר למשרה, אז אם אתה עסוק אני מקווה שבקרוב אני אקבל ממך מייל , ואם לא ידעת מי אני אז אני אתן לך עוד רמז :) W.G.

    בהצלחה
    ושוב תודה על הפוסט הזה

    • המיליונר בפיג'מה   9 ביוני 2011 בשעה 20:57
      (#)

      אהלן WG,

      ישר זיהיתי מי אתה. :) עוד לא שלחתי לאף אחד מיילים. אני רק עובד על הכנס כל הזמן (ועל עוד קמפיין). אני אשלח מייל עד מוצש.

      שיהיה סופ"ש נעים.

      • המועמד לפיג'מה   9 ביוני 2011 בשעה 22:27
        (#)

        יגאל ,
        :) הייתי בטוח שתזהה …. ובקשר לכנס תעדכן אותנו בפרטים כי אני חייב להיות שם.

        סופ"ש נעים גם לך
        WG

  13. חזי   9 ביוני 2011 בשעה 18:14
    (#)

    באמת אחלה של פוסט
    אתה קופירייטר בחסד
    אני את שלי עשיתי (לייק)

  14. שפיץ הנלפיסט   9 ביוני 2011 בשעה 19:05
    (#)

    תודה רבה על הפוסט הנפלא הזה ועל 42 חודשים של פוסטים, שלושת העצות שהכי אהבתי הן 30 33 ו 34

    עצה אחת חשובה מאוד שהייתי מפתח היא העצה של הפורומים. רוב מה שאני עושה היום למדתי מפורום כזה או אחר: warrior, digitalpoint, blackhatworld
    ואם משקיעים מספיק זמן אפשר למצוא שם outsourcing אמינים לכמעט כל מטרה.

  15. עוד עוד   9 ביוני 2011 בשעה 19:32
    (#)

    אהבתי! לייק לפוסט גדול.

    כשנכנסתי לתחום, הדבר הראשון שצד את עיני היה "המליונר בפיג'מה".

    הקופי היה כל כך מעניין ומסקרן – האמנם, מליונר בפיג'מה?

    עם הזמן למדתי להכיר שכדי להיות מליונר לא חייבים לשים חליפה, או לעשן סיגאר וגם לא לשבת באולם הישיבות כל יום משעה 8:00 עד 22:00.

    אפשר לעשות את זה בניחותא, עם כוס קפה ליד מקלדת, המקלדת יכולה להיות אכולה, המסך יכול להיות גם 14 אינץ' ומומלץ שמוסיקה של לד זפלין תתנגן ברקע.

    למדתי שהמליונר האמיתי הוא זה שיודע לחלוק את הידע שלו עם העולם והעולם מחבק אותו ופורס בפניו את הדרך למיליון השני בחצי מהזמן.

    למדתי שכש"נר מדליק נר, הנר דולק וחברו אינו חסר".

    למדתי שמיליונים בפיג'מה הרבה יותר טעימים ממיליונים בבורסה.

    למדתי שהמיליון הראשון שלי צריך להיות ממשהו שאני אוהב לעשות ולא ממשהו שאני חייב לעשות.

    למדתי שכדי להצליח לעשות את מה שאתה אוהב צריך פחות ממיליון שקל או דולר בבנק – צריך רוגע פנימי ואת אש התמיד הבוערת בך.

    למדתי שמיליון זה לא הרבה כסף.

    למדתי, שמליונר זה לא גשמי – זה רוחני.

    למדתי שאבא עשיר הוא הרבה יותר מסתם "אבא עשיר".

    למדתי שאבא עני יכול להביא אותך לכדי מרורים וסבל לכל החיים.

    למדתי שהמיליונר בפיג'מה הוא סמל לפשטות ולהשראה.

    יגאל, אני מאחל לך הצלחה בכל אשר תפנה.

  16. רוברט צימרמן   9 ביוני 2011 בשעה 22:57
    (#)

    הלו,
    בקשר לניסוי שלך,
    בדיוק שמעתי שפייסבוק הולכים להכנס בקרוב לרשת החיפוש, הם יעשו זאת זה בעזרת לייקים של משתמשים לאתרים חיצוניים לפייסבוק ולעמודים בפייסבוק.
    לכן כעת חיוני מתמיד להוסיף את כפתור הלייק לאתרך.

    סופ"ש נעים.

  17. אורנה   10 ביוני 2011 בשעה 0:13
    (#)

    יגאל, איי לייק איט! נקודה למחשבה – מה צריך לחשוב הקורא את סעיף 3? קצת מייאש, לא?

    • המיליונר בפיג'מה   24 ביוני 2011 בשעה 19:17
      (#)

      אורנה שלום,

      מייאש או לא זה את תחליטי. את תבחרי אם לקחת את הגלולה האדומה או הכחולה. אני יכול להראות לך את הדלת, אני לא יכול לעבור במקומך בדלת.

      שיהיה בהצלחה.

  18. htc   10 ביוני 2011 בשעה 0:23
    (#)

    חשוב לציין שלא כל כך קל הדבר, שיווק באינטרנט אמנם מפתה אבל לא כל אחד מאיתנו בנוי לדבר הזה. מדובר על עבודה קשה מאוד וטתסכולים רבים מאוד בשבלים הראשונים, המון עבודה שחורה ומחקרים רבים אשר לא מניבים תוצאות מהירות בהכרח. העבודה הקשה וההתמדה בסופו של דבר משתלמת.

  19. מיליונר בדישדשה   10 ביוני 2011 בשעה 1:33
    (#)

    אני חושב ש60% מהאנשים שנתקעים בתחום הזה זה בעיקרון כשלים טכניים..מה אתה אומר?
    [בניית אתר. עיצוב אתר, התעסקות עם איחסונים למיניהם ומערכת שירות לקוחות, אווטסורסינג וכו'....]

    לא ככה?

  20. meni   10 ביוני 2011 בשעה 4:13
    (#)

    יגאל מה לגבי המדריך שלך של האאוטסורסינג? ויתרת עליו בסוף?

  21. הסקפטי   10 ביוני 2011 בשעה 7:30
    (#)

    יגאל שלום
    גם לי יש קצת נסיון בעסקים וגם באינטרנט (וגם עסקים באינטרנט) – לא מעט פעמים נפגשתי עם אנשים שהללו את עצמם אבל לא היה להם 1000 ש"ח לרשום חברה. בקיצור מה שאני אומר שלפחות אני לא ראיתי שום הוכחה להצלחה שלך. כמובן שאתה לא חייב להוכיח כלום לאף אחד, אולם אני, תמיד סקפטי ולא מאמין לסיפורים עד שאני רואה את הקבלות.

    כל אחד יכול להגיד שהוא הרוויח סכומי עתק – וב-99% זה לא נכון. המצליחנים האמיתיים – שומרים על פרופיל נמוך.

    אין ספק שאתה מומחה ביחסי ציבור – ואפילו רק על זה מגיע לך כבוד.

  22. עידו   10 ביוני 2011 בשעה 7:50
    (#)

    יגאל שיחקת אותה עשית לי את היום עם הפוסט הזה

    אחד הפוסטים הגדולים עם לא ה….

    הכנתי לך הפתעה . פרטים בקרוב…….

    עידו

  23. מתנות ברשת   10 ביוני 2011 בשעה 11:59
    (#)

    היי, תובנות מעניינות

    אני מתחבר ל 17 במיוחד

    split testing זה מה שאנחנו צריכים לעשות והרבה.

    מה שכן, תנועה זה גם נתון מאוד חשוב במשוואה. בלי תנועה מספיקה קשה לעשות split testing/

  24. יודא   10 ביוני 2011 בשעה 12:10
    (#)

    כתבת למעלה ואני מצטט:
    "אם כל "הגורוים" מספרים על הטרנד החדש, דעו שזה כבר טרנד ישן וחפשו את הדבר הבא. ניתן למצוא טרנדים בפורומים. כך הזמן שתוכלו לרכב עליהם, יהיה התקופה בין הפרסום בפורום לבין התקופה שהגורוים עלו על הטרנד"
    אז אם כל הגורוים מכריזים כי "הכסף נמצא ברשימה", ויש צורך להביא מה שיותר גולשים לרשימת התפוצה שלנו, אז אני חייב להסיק את המסקנה לעזוב אותך מזה, וללכת למשהו אחר ?

    מחכה לתשובתך.

  25. מני ונטורה   10 ביוני 2011 בשעה 12:19
    (#)

    וואו!
    יגאל.. שיחקת אותה עם "תמצות התובנות הכי חשובות למשווקים באינטרנט".
    נהניתי מכל סעיף שנתן לי תובנה כמו לאחר האזנה לוובינר של שעה.
    אהבתי את 7 17 ו-36.

  26. יוגב   10 ביוני 2011 בשעה 13:50
    (#)

    תודה רבה על הפוסט.

    סעיפים אהובים:

    סעיף 2 (מישה התייחס אליו בכלל??) בשילוב עם 17- הרבה מאד מהמנטליות של האינטרנט זה להרוויח מהר, ועכשיו. וגם אני הייתי בסרט הזה… אחת הנישות שהתחלתי למכור בה לפני יותר משנתיים הייתה מרוויחה במקרה הטוב כמה עשרות דולרים בחודש וזה ממש היה מדכא.

    אבל עם הזמן, וקצת אופטימיזציה והיכרות עם השוק הרווחים התחילו לגדול בהדרגה ו להצטבר והשקעתי את הרווחים חזרה בעסק. מה שקרה זה שעם הזמן התחילו להיות שם רווחים של כמה מאות דולרים עד שבשלב מסוים הצלחתי לשבור את רווח ארבע הספרות בנישה הזאת, כמעט אחרי שנתיים שלמות!
    אז יש מכות, אבל בחלק מהמקירם הרווחים האמיתיים (והיציבים) יבואו אחרי ה-ר-ב-ה זמן.

    סעיף 3 – תוך כדי עשייה יש כל כך הרבה רעיונות טובים שבא לשתף בהם, אבל למי יש זמן??!
    יש ביזנס לדאוג לו. (אני ניח שהגורואים זה או כאלה שמראש העסק שלהם זה ללמד איך…או כאלו שעשו אקזיט או סגרו את העסק המצליח הקודם שלהם והתפנו רק ללמד)

    סעיף 18- סיפורים זה טוב
    http://www.bookme.co.il/Books/Item_Details.aspx?Barcode=719-1

    • המיליונר בפיג'מה   24 ביוני 2011 בשעה 19:40
      (#)

      אוקיי,

      הלינק לא עובד, אבל תן לי לנחש מבלי לראות, אלא רק מאינטואיציה.

      זה או "קולו של מילטון" או "סת גודין", אני צודק?

  27. ג'וני   10 ביוני 2011 בשעה 14:57
    (#)

    כל הכבוד…
    ובקשר לבלוג…כמו שאמא שלי אומרת…את המצווה שלך עשית :)
    37,40,18

  28. איתן בירשאן   10 ביוני 2011 בשעה 16:12
    (#)

    יגאל, כמו תמיד תענוג לקרוא אותך…נתת לי המון המון השראה ואתה עדיין נותן אותה, בבלוג או כשאני פוגש אותך.

    תמשיך לעשות חייל אחי.

    איתן

    • Johnny the Doe   11 ביוני 2011 בשעה 13:26
      (#)

      נו, אם איתן הגיב שאני לא אגיב? :-)
      פוסט מעולה, פשוט תענוג לקרוא אותו, וכשזה בא ממישהו שאני מכיר אישית את היכולות והניסיון שלו (וגם זה על קצה המזלג) כל סעיף מקבל משנה תוקף.

      המשך להאיר לאנשים את הדרך,
      דורון.

  29. וקנין שולמית   10 ביוני 2011 בשעה 16:36
    (#)

    ההסעיפים שבחרתי 33, 40, 42

  30. לומד להרוויח כסף באינטנט   10 ביוני 2011 בשעה 17:15
    (#)

    קודם כל יופי של פוסט.
    אני אוהב לקרוא את התובנות שלך, אני מרגיש שברובם הם מניסיון אישי, ממש אישי.
    אותי זה מקדם

    אני אוהב כמה דברים בו, וכמה אחרים פחות. (קצת מתלבט האם לכתוב מה פחות ומה יותר) – אולי בתגובה הבאה :)

  31. יאיר   10 ביוני 2011 בשעה 17:30
    (#)

    אהבתי מאוד את סעיף 33. אתה באמת עושה עבודת קודש – דרך אגב לא רק למשווקים או אפלייאיטס

  32. האח העשיר   10 ביוני 2011 בשעה 19:02
    (#)

    פוסט מעולה-כרגיל
    הכי התחברתי ל -30, שכן ללא יעד הדרך מיותר ולא ממש משמעותית, והאמת שכשיש יעד הדרך כבר פחות חשובה..
    בתור בעל בלוג אקח את 4 לתשומת ליבי
    גם ל 35 התחברתי

  33. לאה סידן   10 ביוני 2011 בשעה 19:41
    (#)

    מעולה,המון תובנות.תודה.

  34. גורו גורו   10 ביוני 2011 בשעה 22:48
    (#)

    יגאל אתה עושה מעשה נדיר

    אתה שייך לזן של אנשים מיוחדים

    להבדיל מכל ה"גורואים" שרק גוזלים כספים לאנשים שרק רוצים להצליח

    ובראשם איתי פז

    הפוסט שלך נותן הרבה מעבר לכל מה שנתן הכנס המעפן שלו שרק מוכר ומוכר במקום לתת ולתת

    תודה לך איש יקר אתה גורו אמיתי וצדיק

  35. meni   10 ביוני 2011 בשעה 23:21
    (#)

    גם אתה היית ברבניו סמינר ו"למדת הרבה"?

  36. ביטון דוד   11 ביוני 2011 בשעה 0:34
    (#)

    פוסט חזק מאוד .אהבתי את המציאות הפשוטה אך החומרנית אשר אתה מתאר .יש לי בלוג אשר נקרא
    יין אלכוהל ועוד דברים טובים
    הוא נמצא בכתובת http;//bittondavid.blogspot
    התחלתי לכתוב אותו לני כ-5 חודשים והיום נכנסים בממוצע כ-900-1000 איש ביום
    הבלוג עוסק בייקבים ויינות בישראל ובנוסף במשקאות חריפים
    אשמח לקבל רעיונות לתהל אותו לכיוון הכנסה כספית

  37. קרנף   11 ביוני 2011 בשעה 13:25
    (#)

    18
    27
    29
    פוסט גדולללל

  38. קטן הקטן   11 ביוני 2011 בשעה 20:34
    (#)

    פיג'מיסט יקר,

    מתי המפגש בחודש יולי ? :)

    והופסט הזה אדיר !!!!!!!!!!!!

  39. אמן סודי   12 ביוני 2011 בשעה 1:59
    (#)

    מצחיק – בדיוק דיברתי על אפקט טינקרבל עם חבר שלומד פסיכולוגיה אתמול
    תסתכל בהרצאה הזאת של סימון סינק על איך מנהיגים גדולים מעוררים השראה ופעולה – http://www.ted.com/talks/lang/heb/simon_sinek_how_great_leaders_inspire_action.html
    ותחשוב על זה
    Sharing is the new giving (דרך אגב – עדיף מלייק…)
    - Participation is the new engagement
    - Recommendations are the new advertising
    לקוח מתוך מודל השיווק החדש של ויזה, עם העברת משקל הכובד לסושיאל מדיה :)

  40. ודים   12 ביוני 2011 בשעה 13:05
    (#)

    קיבלת לייק ! אחלה פוסט כל הכבוד !

    איך אני פונה אליך אישית ???

  41. טיקטק   12 ביוני 2011 בשעה 14:07
    (#)

    איזה פורומים בהם ניתן לקרוא על הרעיונות הגדולים

    איך מזהים שזה הולך להיות הרעיון הגדול

  42. חיים   12 ביוני 2011 בשעה 16:31
    (#)

    הי יגאל אין עליך

    אהבתי את 42,21,9

    מעולה פשוט תוכן טהור.

    תודה רבה על הכל

  43. גבריאל   12 ביוני 2011 בשעה 22:58
    (#)

    5 – כי זה נכון כמעט לכל דבר
    17 – זה טיפ טוב
    42 – בשביל הנשמה

    תודה

  44. גליה   13 ביוני 2011 בשעה 8:11
    (#)

    יגאל,
    אתה כותב יפה מאוד וגם הדברים חשובים.
    א-ב-ל, הגהה הגהה ועוד פעם הגהה, יעשו את החיים של הקורא להרבה יותר קלים ונעימים :)

  45. הפיג'מיסטית   15 ביוני 2011 בשעה 17:43
    (#)

    טוב תקשיב, אתה מותק והבלוג הזה דבש! פשוט תענוג! אני קוראת "אותך" כבר הרבה זמן.

    השאלה שלי טיפה שונה ומעט לא קשורה…אבל נראה לי שתעמוד בזה.

    בתור אישה בתחילת דרכה באפיליאט מרקטינג, מענין אותי, למה לדעתך זה תחום שנשלט ע"י המין הגברי ???
    ואם בציטטות עסקינן, הנה אחת הטובות שיש…
    "Everybody has a plan until they get punched in the face."
    — Mike Tyson
    וכן…בהגהה מתכוונים בעיקר לשגיאות כתיב, אבל עצם זה שאתה מפרסם את הפוסטים שלך ככה, מראה על זה שאתה דוגל בפילוסופיה של מצליחנים…
    !!!Ready, Fire, Aim
    ביננו, עם שגיאות ובלי אתה עושה לנו בצ'פר!

    רק טוב, ו..תודה!
    הפיג'מיסטית

    • (#)

      לדעתי זה עדיין מבוסס בהתנהגות החברתית המקובלת:
      1. הגברים מצופים להיות מכניסי הכסף, זה עדיין סטטיסטית נכון. למרות שיש יותר ויותר נשים.
      2. זה נחשב תחום תחרותי יותר מאשר שיתופי, דבר שמושך גברים פנימה, ודוחה נשים קצת.
      3. זה תחום אנונימי יחסים וקשה לדעת דבר/אישה ולנשים יש פחות אגו והן פחות מהלהלות את עצמן ולכן פחות ידועות.

      אבל החשוב:
      יש נשים בתחום!
      ויש נשים מוכרות שעושת כסף בתחום!

      אל תשימי את זה כמגבלה.
      ובהצלחה.

      • המיליונר בפיג'מה   24 ביוני 2011 בשעה 19:56
        (#)

        תודה על התשובה אופיר.

        שונית, אני לא יודע לענות על זה. למעשה כל חיי אני איכשהו בתחום המחשבים, ואף פעם לא הבנתי למה אין נשים בתחום. גם בצבא, גם בהייטק בשום מקום…

        אני לא רואה כאן כל מניעה של מגדר.

  46. (#)

    6 זה השיא עבורי:
    "אל תכנסו לשיווק באינטרנט אם אתם באים בשביל לרחרח, תכנסו רק אם אתם משוכנעים ב-100% שזה המקצוע בשבילכם. כמו רופא שמחליט שהוא הולך ללמוד 7 שנים רפואה."

    כי, כל כך הרבה אנשים מפספסים את זה או מפחיתים בערך של זה. כי קל להיכנס לתחום, אבל לא בהכרח קל להתחיל בתחום.

  47. אסף   18 ביוני 2011 בשעה 2:48
    (#)

    היי יגאל אני בחודש אחרון עשיתי ניסוי \פרויקט חדש שלקחתי נישה באמאזון שהיא מאוד תחרותית ופתחתי אתר עשיתי לו קידום רגיל כמו שאני רגיל לעשות וכל מאמרים בו היו בין 1500 מילים ל3000 מילים מוקפדים מאוד מבחינת קידום פנימי .

    אתר זכה להצלחה רבה ומהירה מאוד ואני רואה שב4 חודשיים האחרונים גם אתה עברת לפוסטים ארוכים רציתי לשאול אותך אם אתה רואה הבדל מבחינה אורגנית שהאתר מקבל

    • המיליונר בפיג'מה   24 ביוני 2011 בשעה 20:00
      (#)

      אהלן אסף,

      הפוסטים שלי ארוכים כי עשיתי מחקר לאיזה פוסטים בבלוג קיבלו את הפידבק הטוב ביותר. אני לא יכול לשפוט על פי ההצלחה במיקומים בבלוג, כי אין טראפיק בארץ אז אין מספיק סטטיסטיקה.

      בכל מקרה, אני חושב שכן יש משמעות לאורך של התוכן. אני תמיד מקדם את האתרים שלי עם פוסטים של 750 מילים מינימום, ולא 400 כמו שכולם ממליצים.

      שבוע טוב.

  48. אופיר סלע   27 ביוני 2011 בשעה 23:05
    (#)

    אני אהבתי את 12, 30 ו 42
    תודה רבה

  49. יובל כץ   22 בינואר 2012 בשעה 10:31
    (#)

    אני ללא ספק הכי אהבתי את הסעיף על אליסה בארץ הפלאות.
    צריך לדעת לאן אנחנו הולכים כי זאת הדרך היחידה להגיע לשם

  50. מני   11 במרץ 2013 בשעה 14:19
    (#)

    תודה יגאל, מסקנות מאוד מסייעות ולא מטייחות את המציאות בוורוד.

    רציתי לשאול האם כדאי להשקיע בלימוד SEO באופן מקצועי או פשוט לתת למקצוענים בתחום לקדם את האתר?
    כי להתחרות במקצוענים זה דורש הרבה הרבה ידע, ניסיון וכמובן ידע עכשווי בהתאם לחוקים של גוגל שמשתנים חדשים לבקרים.
    כמובן מדובר לאחר שביצענו מחקר על המוצר שרוצים לקדם וקיים בו פוטנציאל.

    תודה!

  51. התמים   10 בנובמבר 2015 בשעה 9:57
    (#)

    גבר, תבדוק שגיאות כתיב לפני שאתה מעלה פוססט…

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!