החמדנות שהרגה את החתול, ואיך להחיות אותו?

אני ממשיך במסע המרתק שלי אל עבר אי המטמון, ועכשיו אני רוצה לחלוק אתכם את הנושא אשר הכי מעסיק אותי עכשיו. הפוסט אשר כתבתי לפני מספר ימים על הצבת מטרות כמותיות, לא היה לחינם. לא לחינם כתבתי שאסור להיות חמדן, כי גיליתי שזה מה שאני… במשך כל המסע שלי, ישנו נושא אחד שמטריד אותי, וזה איך משווקי שותפים גדולים כמו פליקס לשנו ועמית מהטה, מרשים לעצמם לצאת לחופשות של שבועיים-חודש, מבלי להיות בייבי סיטרים על הקמפיינים שלהם.

אז נכון, שבחודש הקודם לקחתי חופש של שבוע, אבל גם החופש הזה היה עם האצבע על הדופק… כבר סיפרתי לכם, שבקרוב אני מתכנן טיסה לארה"ב, לכנס האפיליאייט סאמיט. הכנס הוא שלושה ימים, אבל אני מתכנן טיול של חודש בארה"ב! השאלה אשר הכי מעסיקה אותי עכשיו, איך לעזאזל אני אוכל להינות מהחופש שלי? מבלי להשקיע יותר מידי זמן בקמפיינים שלי… והתשובה היא, להפסיק להיות חמדן!

החמדנות מתחילה באופטימיזציה!

עד לאחרונה, למעשה עד שכתבתי את הפוסט על המטרות הכמותיות, הדרך שבה הייתי עושה אופטימיזציה לא הייתה יעילה, וזה בלשון המעטה! אם אתם רוצים להבין עד כמה היא לא הייתה יעילה, תחשבו שהיו מקרים שהיה לוקח לי שבוע שלם לעשות אופטימיזציה, וזה לקמפיין בודד! עכשיו, מכאן ניתן להבין שבמקרה שלי, כשמדובר בכמה קמפיינים, זה לוקח המון, המון זמן… אני לא מחפש להתבטל, אבל בדרך הזו, אני לא מצליח למצוא את הזמן שאני רוצה להשקיע בבניית קמפיינים חדשים.

אז מה הייתה הפרוצדורה של האופטימיזציה שלי? היא הייתה פשוטה, ולמעשה, עכשיו כשאני חושב על זה בדיעבד, אני לא יודע למה היה לוקח לי כל כך הרבה זמן. אבל בגדול, פעם קראתי איפשהו, שאם רוצים להרוויח כמה שיותר כסף בשיווק שותפים, צריכים לכוון את המילות מפתח למיקום 3, ולעיתים זה גם במקומות 1-2.

מה שהייתי עושה, זה לעבור על כל המילים שלי ולראות, אם הממוצע של המילה בחודש האחרון לא היה מגיע למיקומים 3-4 (בקירוב), אז פשוט הייתי מעלה את המחיר שלי על המילה. אם המילה כן הייתה ממוקמת במיקומים הללו, ופשוט מפסידה כסף, אז הייתי מוחק אותה. בשיטת האופטימיזציה הזו בדיוק, איבדתי את קמפיין הכסף הראשון שלי. לאחר הגוגל סלאפ הראשון שחטפתי, לא הצלחתי להחזיר את הקמפיין. כי אחרי גוגל סלאפ, מאבדים את כל ההיסטוריה של הקמפיין!

שיטת האופטימיזציה הזו נבעה מתוך חמדנות ורצון להרוויח "כמה שיותר", לא הייתה לי מטרה עבור כל מילת מפתח שלי. אמרו לי שאפשר להרוויח כמה שיותר כסף במקום 3, ולכן לשם שאפתי. להיות במקום 3 ולהרוויח כמה שיותר כסף! אז אני עדיין לא מפריח את העניין הזה, ולמרות שלא בדקתי אותו לעומק, במבט מלמעלה זה נראה כאילו באמת במקום 3 מרוויחים הכי הרבה כסף.

שינוי המטרות של העסק שלי

אז עכשיו הגענו לחלק, שבו אני אומר לכם שפיצחתי את התעלומה, אני יודע בדיוק איך פליקס לשנו ועמית מהטה מרשים לעצמם לעבוד 4 שעות ביום. העניין הוא שלעסקים שלהם יש מטרה שונה, מהעסק שלי, ולאחרונה אני מתחיל לשנות את זה.

אז נכון שאני מציב לעצמי מטרות חודשיות ולפעמים עומד בהם, ולפעמים לא. המטרות הן כמותיות וניתן לעמוד על הצלחה או כישלון של החודש. אבל להגיד לכם את האמת, זה בולשיט אחד גדול. ובגלל זה היו חודשים שפשוט הרווחתי פי 3 מהמטרה שהצבתי לעצמי, והיו חודשים שהרווחתי פחות. כי בינינו, אמנם אני מציב לעצמי מטרה של נניח 80K, אבל מי לא היה רוצה להרוויח 100K? וזו רבותיי, חמדנות לשמה!

אז מה המטרות החדשות?

אחרי כל ההקדמה הארוכה הזו, הגיע הזמן לדבר תחלס. עד עכשיו המטרה שלי הייתה הרווחיות של העסק. ומעכשיו, המטרה שלי היא היעילות של העסק. כי אם העסק עובד בצורה לא יעילה, אבל מרוויח הרבה, מזה שווה? הרי אם הוא לא יעיל, אני צריך לעבוד בשביל הכסף, והכסף למעשה לא עובד בשבילי. אני רוצה מכונת כסף, שאני בונה אותה, והיא מתקתקת. פעם בחודש מחליפים שמנים, והיא ממשיכה ליסוע.

אז איך מייצרים עסק יעיל? ואיך בכלל מודדים את יעילות העסק? אמרנו שאנחנו רוצים שהכסף יעבוד בשבילנו, ולא אנחנו נעבוד בשביל הכסף. אז אנחנו צריכים לכוון ליעילות מקסימלית של העובד אהוב עלינו – הכסף. הדרך הכי טובה לבדוק את זה היא על ידי בדיקת יחס החזר על השקעה, או איך שבני אדם נורמאליים אומרים את זה – ROI!

לכל מי שעדיין לא יודע מזה ROI, זה אומר Return On Investment. את ה-ROI מחשבים כך: (Income-Expenses)/Expenses, שזה אומר הרווח הנקי חלקי ההוצאות, ואז מכפילים ב-100 בשביל לקבל את האחוזים. אז כשמקבלים 100% ROI זה אומר שאנחנו מכפילים את הכסף שלנו…

עכשיו חזרה לעניינו, אז אמרתי שמעכשיו מטרת העל שלי, היא יעילות העסק ולא הרווח של העסק. ואת יעילות העסק מודדים ב-ROI, אז מה בעצם ה-ROI אשר אליו אני רוצה להגיע? ובכן, מטרת העל שלי היא להגיע ל-ROI של 100%, כלומר כמו שכבר אמרתי להכפיל את הכסף שלי.

תחשבו על זה…

אמרתי לא להיות חמדן, אבל להכפיל את הכסף נשמע חמדני מאוד, אבל תיכף אני אדגים לכם עד כמה זה לא חמדני. אני לא חמדן, כי ברגע שאני מציב לעצמי 100% ROI כמטרת על, אני בעצם אומר שאני מעדיף הוצאה של $50 והכנסה של $100 ($50 רווח), על פני הוצאה של $1000, והכנסה של $1200 ($200 רווח).

הסיבה לכך היא שבדוגמא השנייה אנחנו מקבלים 20% ROI, שזה לא גבוהה במיוחד, אבל זה גם לא יציב, במיוחד בעסק רגיש כמו שיווק שותפים. במצב של 20% ROI, אני צריך להיות כל היום עם האצבע על הדופק, וכל היום לעשות רק בייביסיטר לקמפיינים שלי. לעומת זאת, בדוגמא הראשונה, אני יכול לטוס בלב שקט לאפיליאייט סאמיט, ואפילו ל-"טיול אחרי צבא" בדרום אמריקה. מה יקרה במקרה הכי גרוע? זה יירד ל-80% ROI, וכשאני אחזור, אני אתקן את זה חזרה.

עוד נושא חשוב זה לעמוד במטרות של עצמכם לטוב ולרע. אז נניח שבפוקס מטורף הצלחתם להגיע ל-500% ROI, גם במקרה הזה מטרת על היא מטרת על, ולכן, גם במקרה הזה אנחנו ננסה להוריד את ה-ROI ל-100%. לא תמיד זה יהיה אפשרי, ואם זה לא אפשרי, אז לא נתלונן, אבל במידה וזה כן אפשרי, אז שוב, מטרת על היא מטרת על.

אז זהו לבינתיים, כמו שכבר אמרתי, זה נושא שמעסיק אותי המון בשבועיים האחרונים, ואני נחוש מאוד בדעתי להגיע למצב הזה של 100% ROI עד שאני אטוס, שזה לא עוד הרבה זמן…

אני אשמח לשמוע מה דעתכם?

17 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. תומר   3 ביולי 2008 בשעה 19:53
    (#)

    זה מאוד חכם אבל התיאור שלך לא טוב כי אם נגיד יש לך ROI של 20 אחוז אז פשוט תנסה להעלות אותו ל100 אחוז..

    באמת מחשבה נכונה!

     

    ולא מצאתי את הפוסט שכתבת מה עושים אם אין לך בהתחלה כסף להשקיע אתה יכול לעזור למצוא אותו..(תוסיף גם חיפוש לפורום..יהיה יעיל=])תודה רבה!

    • המיליונר בפיגמה   3 ביולי 2008 בשעה 20:12
      (#)

      אהלן,

      כן, לזה התכוונתי, לא אמרתי שאם יש לי ROI של 20% אני אמחק את המילה, אני אעלה אותה ל-100% ואז אני על חוף מבטחים.

      הנה הפוסט: שיווק גרילה. הפוסט הזה הוא מעניין, אבל בתוך הפוסט יש קישורים למדריך של שלושה חלקים, אתה מוזמן לעבור עליו. בנוסף הייתי ממליץ לך לקרוא, לאחר שקראת את הפוסט הקודם, ואת שלושת הפוסטים בפנים את מעשה במשווק גרילה.

      בהצלחה.

  2. קישקשתא   3 ביולי 2008 בשעה 20:00
    (#)

    טוב אז דעתי היא כך:

     

    בקשר לצורך להיות בייביסיטר ואיך הם מרשים לעצמם לקחת חופשות ארוכות,יש בדיוק המצאה מהפכנית בשביל הדברים האלו , קוראים לה……אינטרנט , ותאמין לי כל גורו שמורו גם אם הוא נמצא על חוף נידח בצפון אפגניסטן (אין שם ים) בודק לפחות פעם ביום את מצבו.

     

    כתבת …" עוד נושא חשוב זה לעמוד במטרות של עצמכם לטוב ולרע. אז נניח שבפוקס מטורף
    הצלחתם להגיע ל-500% ROI, גם במקרה הזה מטרת על היא מטרת על, ולכן, גם
    במקרה הזה אנחנו ננסה להוריד את ה-ROI ל-100%"

     

    למה להיות סדיסט עם עצמך? תהנה מההצלחה .

     

    אתה צודק ROI נמוך עם הוצאות גבוהות זה מסוכן. 

    • המיליונר בפיגמה   3 ביולי 2008 בשעה 20:14
      (#)

      אהלן,

      אני לא בטוח שבודק כל יום, אבל פעם בכמה ימים. אבל העקרון הוא שיש הבדל בין לבדוק מה שלום העסק, לבין להיות בייביסיטר.

      לגבי ה-ROI 500%, הרעיון הוא שככל שאתה מרוויח יותר כך ה-ROI יורד, ולכן עם 100% ROI אני ארוויח כנראה יותר מ-500% ROI, וזו לא חמדנות, זו עמידה במטרה.

      בהצלחה.

      • בזיל   4 ביולי 2008 בשעה 0:32
        (#)

        לדעתי האישית בלבד, כל מה שכתבה מעולה ונכון עד לROI 500%

        אם אתה מדבר על יעילות הרי שה-ROI הוא למעשה מדד ליעילות.

        אם אתה נמצא ב-500% ROI אני לא מצליח להבין למה תרצה להוריד אותו ל-100% ROI

         

        זה כמו להשקיע בסטרטאפ שנותן לך 500% תשואה ולהגיד שהסטרטאפ הזה טוב מדי ועדיף ללכת על אחד שנותן לי תשואה פחות יפה.

         

        הקיצר 500% ROI זאת תרנגולת שמטילה ביצי זהב אז למה לעשות ממנה מרק עוף? 

        • המיליונר בפיגמה   4 ביולי 2008 בשעה 0:37
          (#)

          כי בדרך כלל ROI של 500%, בא על חשבון רווח, וזה אומר שאתה נמצא בעמוד המודעות השני. ב-99% מהמקרים, אם תעלה את הביד, תראה יותר תנועה, יותר מכירות, אבל ה-ROI יירד. ולכן ברוב המקרים, אתה תרצה להגדיל את התנועה, על מנת להרוויח יותר. כשאמרתי, שאסור להיות חמדן, אז התכוונתי לזה, אבל אסור להתחסד. כך שאם, אני יכול להגדיל את הרווחים, על ידי תשלום יותר גבוהה על קליק, וב-99% מהמקרים זה הנושא, אני אעשה את זה. ואני אנסה להרוויח יותר, כל עוד זה לא יורד מ-ROI 100%.

          הבנת מה הכוונה?

          • marxistseo   4 ביולי 2008 בשעה 7:42
            (#)

            זה כלל אצבע מאוד חכם בסך הכל. יש סטיסטיסטיקת על ברמה מסוימת. וזה נכון ש100% נמצא איפשהו ברמות הכי גבוהות של עקומת היעילות\רווח.

             

            אבל כמו כל כלל אצבע, גם לזה לא צריך להתייחס באדיקות. תבחן את המתחרים שלך, תפתח היסטוריה ותנתח אותה פעם בשבועיים. יש מוצרים ששווים ROI של 20% עם השקעה גבוהה מאוד ויש מוצרים מאוד מוצלחים בהם תהיה ב300% ROI בדף הראשון, ואז אין טעם להילחם בזה.

             

            אבל אתה מספיק חכם להבין את זה לבד.

            • המיליונר בפיגמה   5 ביולי 2008 בשעה 13:32
              (#)

              נכון, אפשר להתגמש לפעמים, אל זהו בסה"כ הכלל אצבע אשר מנחה אותי.

              כי הרעיון שלי אומר, למה להתפשר על בינוניות. כלומר, מה הרעיון להשקיע אנרגיות בקמפיין של 50% ROI אם אני יכול ללכת על קמפיין של 100%.

              אבל אם לחדד את זה, בוא נגיד כך, אם יש לי נישה של מקסימום השקעה כספית ביום $1000, עם 100% ROI, ונישה עם השקעה כספית של $10,000 ו-50% ROI, אז ההפרשים גדולים מידי כבר, ולכן אני אלך על שתיהם. אבל פחות מ-50% ROI, אני לא אתפשר גם אם זה נישה עם MARGIN גבוהה מאוד מאוד מאוד מאוד.

              שיהיה לשנינו בהצלחה :)

          • בזיל   5 ביולי 2008 בשעה 0:32
            (#)

            אני מבין ואין ספק שטכנית זה נכון, ROI גבוה מגיע על חשבון פוטנציאל הרווח.

            עם זאת, אני מניח שצריך להביא בחשבון שני גורמים:

            1) הזכרתה את זה במה שכתבתה: ROI גבוה משחרר אותך משמע נותן לך זמן ולמרות שזאת קלישאה, זמן אכן שווה כסף כי יש לך יותר זמן לעשות דברים אחרים.

            2) ROI גבוה ממנף את הכסף שלך בצורה טובה יותר, משמע יש לך יתרת כסף גדולה יותר פר רווח.

            יעילות לגבי השימוש בכסף שלך מתבטאת מן הסתם בפוטנציאל רווח יותר גבוה כי קטן הסיכוי שאתה צריך להלוות.

             

            מה שלא יהיה זאת אכן סוגיה מעניינת ומן הסתם לרואה החשבון יכולה להיות זווית חשובה.

            • המיליונר בפיגמה   5 ביולי 2008 בשעה 13:48
              (#)

              היי,

              לפי דעתי ROI של 100% הוא מספיק גבוהה בשביל שיהיה לי זמן פנוי לעיסוקים אחרים, ועל ידיו ניתן לייצר הכנסה פסיבית לא רעה.

              לגבי הלוואות, המממ…. למרות שאין לי עכשיו הלוואות פתוחות כרגע, אני חושב שהלוואות זו הדרך החכמה לעבוד. על הלוואה במקרה הגרוע אתה משלם 10% בשנה ריבית, וזה ממש במקרה הגרוע. עכשיו, אם אני מצליח לעשות להגיע ל-ROI חודשי אפילו במקרה הגרוע של 50% בחודש (בוא נניח שזה בשנה), אני מרוויח פה 40% בשנה.

              בדרך הזו, אני מייצר כסף, מכסף שלא שלי בכלל.

              אם יש לי כסף משלי, למה לי לקחת הלוואה? פשוט, כי את הכסף שלי אני הולך להשקיע בנכסים כמו נדל"ן, וגם לבזבוזים שלי, ואת הכסף של "העניים" (ההלוואות) אני אשקיע בייצור כסף נוסף מיידי.

              זה מדהים כמה שטויות אפשר ללמוד מ-"אבא עשיר אבא עני" :)

              בכל מקרה, אני לא יודע מזה קשור לרואה חשבון, רואי חשבון הם לא אנאליסטים כלכליים. יש לי חבר רואה חשבון (שהוא לא הרואה חשבון שלי), ויש לי חבר שהוא אנאליסט. לשניהם יש גישות שונות לחלוטין, ומבט שונה לחלוטין על כסף…

              זה מוזר…
              בכל מקרה, שיהיה בהצלחה.

  3. saiki   4 ביולי 2008 בשעה 18:22
    (#)

    תודה לך על כל המידע יקר הערך בו אתה משתף אותנו. לי אישית הוא מאוד מועיל לפתוח לי את המחשבה. באחד הפוסטים הקודמים כתבת שתפרט בהמשך על שיווק גרילה בגוגל אדוורדס. האם הגיעה השעה?

    • המיליונר בפיגמה   5 ביולי 2008 בשעה 13:35
      (#)

      שיווק גרילה באדוורדס, זה בסה"כ Placement Targeting ברשת התוכן. מה שלא נחלתי בו הצלחה מיוחדת, ולכן אני לא כותב עדיין. אני מקווה שבקרוב יצליח לי :)

      בהצלחה.

  4. עומר רוזן (אחד שיודע)   4 ביולי 2008 בשעה 18:23
    (#)

    תהנה בארה"ב.

    אתמול ישבתי לקרוא את כל הפוסטים שלך מהראשון בינואר ועד לזה שפורסם אתמול.

    עכשיו אני מנסה איכשהו לעכל את כל המידע ולבסס איזשהו תרשים זרימה של מאיפה להתחיל את העבודה. 

    החלטתי שהשלב הראשון הולך להיות חיפוש מוצר ב-CJ וב-CLICK BANK. אחרי זה אני אכתוב את הטקסטים ולבסוף אעלה אותם על פלטפורמת וורדפרס לרשת.

    זה התהליך שאני כרגע עובד עליו.

    אחרי שזה ירוץ קצת אני אכנס לעומק לעניין מחקר מילים וקמפיינים בגוגל.

    • המיליונר בפיגמה   5 ביולי 2008 בשעה 13:38
      (#)

      אהלן עומר,

      תודה על האיחולים, אני לא יכול שלא לאחל לך בילוי מהנה בשוודיה :) איך שם? באיזה עיר אתה?

      בהצלחה, אם תשקיע את הזמן הדרוש בכתיבת תוכן, אין לי ספק שתצליח. יש לי חבר (חבר אינטרנט) שמרוויח $10K בחודש בשיטה הזו בלבד, בלי אדוורדס בכלל… רק תנועה אורגנית לבלוגים של וורדפרס…

      שיהיה המון בהצלחה.

  5. אדריכל   10 ביולי 2008 בשעה 15:32
    (#)

    אתה יכול לשים קישור לבלוגים שלו?

  6. אנונימי   5 באוגוסט 2008 בשעה 13:19
    (#)

    אך זה הרג את החתול

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!