טריק: איך להעביר קמפיין מסאב-דומיין לדומיין ולמזער נזקים?

גיליתם את קמפיין המאה, הקמפיין ממש מצליח, אבל יש בעיה… לקמפיין הכסף, אין בית משל עצמו, הוא יושב על סאב דומיין. במחשבה מהירה, ניתן להגיע למסקנה, שזה לא כזאת בעיה גדולה לעבור מסאב דומיין, לדומיין. כל מה שצריך לעשות זה סה"כ להעביר את כל הקבצים, ופשוט להפנות את מודעות ה-Adwords שלנו לדומיין, זה הכל. אז זהו, שלא…

כשחושבים על הפרטים הקטנים יותר, מגיעים לבעייה מרכזית מאוד אשר פוגעת ב-Quality Score, ואני לא מדבר על תוכן כפול, כי באדוורדס זה לא קיים. הבעיה המרכזית שאנו נתקלים בה, במקרה הזה היא בעיית היסטוריית המודעות. גם למודעות יש QS, וגם עבור מודעות אדוורדס שומרים היסטוריה, וככל שה-CTR של המודעה יותר גבוהה, כך גם הביד שלנו יותר נמוך.

ברגע שאנחנו משנים את ה-Display URL במודעה שלנו, גוגל רואים במודעה, כמודעה חדשה לגמרי, ואפשר להגיד שלום להיסטוריה, ולהתחיל לאגור אותה מחדש. הדרך הנכונה להעביר קמפיין מסאב דומיין לדומיין היא פשוט להוסיף מודעה נוספת, זהה בדיוק למודעה המצליחה שלנו, רק שבמודעה החדשה יהיה לנו את הדומיין, ולא את הסאב דומיין.

באופן הזה, הנזקים יתחלקו, מאחר ובמקרים בהם תוצג המודעה החדשה יפלו לנו המיקומים, ה-CTR והמחיר הממוצע לביד. לעומת זאת במקרים בהם המודעה הישנה תוצג אנחנו נשיג את התוצאות הנוכחיות שלנו. ההיסטורייה הממוצעת של הקמפיין אולי תנזק קצת, אבל רק קצת, כי בעוד שבועיים הכל יחזור לקדמותו. לאחר שבועיים, אנחנו נוכל להפטר מהסאב דומיין, ולעבוד רק עם הדומיין.

אבל, זה עוד לא הכל. בדוגמא הקודמת אנחנו דאגנו רק להיסטורייה של המודעות, ישנו נתון נוסף שיש להביא בחשבון. וזה ההיסטוריה של הדומיין. כמו שסיפרתי לכם בעבר, גם היסטוריה של דומיין נכללת בחישוב ה-QS. אגב, לכל הספקנים זה קל מאוד להוכחה. תנסו להעלות קמפיין על דומיין עם היסטוריה גרועה, ותרשמו לעצמכם בצד את ה-MinBids. לאחר מכן, תמחקו את הקמפיין, ותצרו אחד חדש, על דומיין חדש (בלי היסטוריה), ותשוו את ה-MinBids. רק שלשום ערכתי את הניסוי הזה. בדומיין הגרוע היה לי MinBids לכל המילות חיפוש של $0.2, לעומת זאת עם הדומיין החדש-דנדש-מהקופסא היה MinBids של $0.04…

אז בשביל לשמר את ההיסטורייה של הדומיין, מה שאני עושה זה למצוא את האדגרופ ההכי פחות מקנברט שלנו, אבל חשוב שיהיה לו גם מספיק תנועה, ו-CTR גבוהה, ופשוט עושה את הטריק עם המודעה הזהה הכפולה עליו. משאיר את זה לשבועיים, ולאחר שבועיים עושה את הטריק על שאר האדגרופס. לאחר שבועיים נוספים, סיימנו!

15 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. נרי   3 באוגוסט 2008 בשעה 18:23
    (#)

    בד"כ זה ממש ככה, לא להאמין! מעלים קמפיין על דומיין עם הסטוריה שלילית והבידים "קופצים". משנים את כתובת לדומיין "טוב" – והבידים יורדים. ממש ככה!!

     

    אבל אתמול קרה לי משהו מוזר. אולי תוכל לעזור לי להבין: התחלתי להעלות קמפיין חדש לניסיון עם 2 אדגרופס קטנים בלבד (כל אחד 8 מילים). המילים בשני האדגרופס די דומות (יש רק מילה אחת שמבדילה ביניהם). האד גרופ הראשון קיבל QS=GREAT לכל המילים. השני קיבל POOR לכל המילים וביד מינימלי של 10$ !!! המודעות כמעט זהות, הכתובת זהה.. בקיצור, כל העניין הזה ממש לא ברור לי.

    יש רעיון מה הקטע שם?

     

    תודה

    נרי 

    • המיליונר בפיגמה   4 באוגוסט 2008 בשעה 1:59
      (#)

      אהלן,

      פעם אחת קרה לי שהרובוט של גוגל הגיע אליי לביקור, בדיוק בזמן שהשרת היה שנייה אחת למטה, וקיבלתי אותה תוצאה.

      תנסה למחוק את הקמפיין וליצור אחד חדש.

      בהצלחה.

      • נרי   4 באוגוסט 2008 בשעה 17:41
        (#)

        טוב, אולי זה מה שקרה, אין לי מושג

        היום בבוקר הכל הסתדר מבלי ששיניתי כלום. אולי הבוט שלהם החליט לנסות לבקר שוב :)

         

        תודה בכל אופן

        נרי

  2. אלעד   3 באוגוסט 2008 בשעה 20:46
    (#)

    רעיון טוב, תודה :)

  3. ilya   4 באוגוסט 2008 בשעה 6:53
    (#)

    hey pjs!

    i`ve got a question concerning the domains and sub domains.can you explain me what considered subdomain? and if you move campaign from  sub to domain, then you erase the domaign campaign? please enlight me

    • המיליונר בפיגמה   4 באוגוסט 2008 בשעה 7:08
      (#)

      Hi,
      Subdomain is *.domain.com, everything is not a tld domain. When you change the display url, you lose all the performance history of the ad text, and you should collect history for your domaind, which afterwards you'll be praised for, by lower avg cpc.

      good luck.

  4. כרוב   4 באוגוסט 2008 בשעה 16:52
    (#)

    תגיד יש לי שאלה- קשורה ללידים אבל אני מפרסם בפוסט האחרון שלך כדי שתראה:

     

    בadvaliant מה צריך לרשום בשורה של Company Name?

    אני יודע שלך יש חברה אז זה לא בעיה אבל מה אני יכול לרשום שם?

     

    חשבתי לרשום משהו כמו my name inc. או N/A

    מה דעתך?

     

     

     

    דבר שני שלא קשור לשום פוסט ספציפי

    אוקי אני רוצה להתחיל לפרסם ליד

    הבנתי ממך שבהתחלה אמרת שנרשמת עם תשלום אחרי הפעולה אבל אתה חושב שעדיף קניית קרדיט לפני פרסום- עדיין חושב שזה עדיף?

     

     

    בקיצור אין לי כרטיס אשראי דולרי ונראה לי בזבוז לקנות קרדיט או לשלם על פרסום מכרטיס אשראי שקלי

    אז רציתי לדעת- יש לי מספר שטרות של 100$ האם יש אפשרות לשלם איכשהו במזומן

    דרך בנק הדואר? או קנית כרטיס כזה חד פעמי דולרי? אשמח לתשובות מכל אחד שיודע

     

    • המיליונר בפיגמה   5 באוגוסט 2008 בשעה 23:38
      (#)

      תרשום את השם שלך, בלי אינק, ובלי שום דבר אחר.

      כן, בחשבון אדוורדס החדש שלי, אני משתמש בפריפייד…

      לגבי כרטיס האשראי שלך, אני לא יכול לעזור לך… אני התחלתי לפרסם עם כרטיס אשראי שקלי, כאשר הייתי משלם עמלה על כל המרה. תעשה תחישוב כמה אתה תפסיד מזה… 20 שקל, 50 שקל?

  5. אנונימי לבינתיים   4 באוגוסט 2008 בשעה 17:23
    (#)

    עד כמה שאני יודע אתה יכול להנפיק כרטיס בדואר ע"י טעינה שלו בסכום מסויים כל פעם.

    אבל הכי טוב באמת שתברר בדאר.

  6. קקטוס   5 באוגוסט 2008 בשעה 11:07
    (#)

    הי מיליונר

     

    אולי בניסיונך כבר נפגשת בתופעה ואולי יש לך רעיון מה לעשות: לפני כמה ימים גוגל פסלו לי את כל המודעות עם סיבת copyright. המודעות האלה כבר רצות שבועיים בלי בעיה ופתאום הם נפסלו. שלחתי להם נוסחים שונים של מודעות והם כל הזמן פוסלים לי.

    יש לך רעיון מה אפשר לעשות עם זה? זה ממש מתסכל כבר ואני לא יודע מה לעשות

     

    המון תודות

  7. נרי   5 באוגוסט 2008 בשעה 16:11
    (#)

    ברשותך, עוד שאלה שלא ממש קשורה.

    בקשר למעקב המרות בגוגל (conversion tracking): ציינת שאתה משתמש בכלי הזה. האם אתה שם את הקוד של המעקב בדף ה- thank you של הספק או באחד מהדפים שלך?

     

    תודה

    נרי 

  8. pongo   6 בנובמבר 2008 בשעה 23:48
    (#)

    שלום לקקטוס,

    נסה ליצור קשר עם בעל המוצר (במידה ושם ה COPYRIGHT שלו..) ולבקש ממנו אישור לשימוש בשם.

    במידה והצלחת לקבל את האישור, שלח אותו לגוגל, וסיכוי טוב שהם יחזירו לך את המודעות..

     

    בהצלחה..

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!