תוכנית פעולה לשיווק 10 מוצרים חדשים בקליקבנק

בפוסט של אתמול סיפרתי לכם שאני מתכנן לשווק 10 מוצרים בשיטת ה-Direct Linking, סיפרתי לכם שאני הולך להשקיע על הפרוייקט הזה $5000, רק על מנת לבדוק אם Direct Linking עדיין עובד. אז להגיד שאני הולך לעשות את זה, זה לא מספיק. צריך גם תכנית פעולה, או אם תרצו Game Plan. ההצלחה של כל קמפיין וקמפיין תלויה בתכנית הפעולה שלו.

בתכנית פעולה אני צריך לתכנן בדיוק מה אני עושה, לתכנן מתי אני יוצא משיווק של כל קמפיין, ולתכנן זמנים. כמוכן, אני אכתוב לעצמי תסריטים אפשריים, אשר אני אדע מראש למה לצפות. אתם מוזמנים לצפות בתכנית הפעולה שלי, ולקבל השראה לאחת משלכם, תבלו:

  1. לבחור 10 מוצרים – 8 שעות (כבר בחרתי)
  2. מחקר מילות מפתח – 8 שעות (בתהליכים) – בשלב הזה, אני הולך לנסות גם משהו. אני הולך לבחור עבור כל מוצר 10 מילות מפתח, אבל לא סתם 10 מילות מפתח, אלא את 10 מילות המפתח הכי יקרות. מהניסיון שלי, הם לא סתם הכי יקרות, הן גם מקנרטות הכי טוב. אני רוצה לבדוק את העניין הזה. לאחר שאני אבחר את 10 מילות המפתח שלי, לכל מוצר, בנוסף למילות מפתח עצמן, אני מתכנן לשחק עם המיקומים של המילים בתוכן. מז"א? כרגיל דוגמא מעולם אימון הכלבים: עבור מילת המפתח dog training, אני אעלה את המילים dogtraining, training dog, trainingdog – שימו לב שבחרתי את כל הקומבינציות שחשבתי עליהם. בנוסף, אני אבחר כמילות מפתח, דומיינים שאני חושב שמתאימים למוצר.
  3. העלאת הקמפיינים לאדוורדס וסיגמנטציה – 8 שעות – את כל המילות מפתח אני אעלה רק כ-Phrase & Exact, ללא Broads.
  4. כתיבת 2 מודעות פרסום עבור כל AdGroup – 16 שעות
  5. הפעלת הקמפיינים, ותזמון שלהם לפי השעות הפופולריות שלי – שעה
  6. לאחר 24 שעות, אופטימיזציית מחירי קליקים למקומות 2-5 – 4 שעות
  7. לא לגעת בקמפיינים למשך שבוע! פשוט לא! – חוק ברזל
  8. במקביל לריצת הקמפיינים, כתיבת עמודי נחיתה – 60 שעות
  9. העלאת עמודי הנחיתה – 8 שעות
  10. חזרה לשלב 6
  11. השוואת תוצאות בין הביצועים עם עמודי הנחיתה ובין הקישור הישיר

תכנית יציאה

אני אסיים קמפיין ברגע שהוא הגיע להפסד של פעמיים העמלה אשר אני מקבל ממנו. לדוגמא, אם בקמפיין X העמלה אשר אני מקבל על שיווק המוצר היא $25, והצלחתי למכור שני מוצרים, זה אומר הכנסה של $50, אז אני אסגור את הקמפיין אם הוא יגיע ל$100. יכול להיווצר מצב שאני לא אסגור קמפיין. או מצב שאני אסגור קמפיין מבלי שיש לו מכירות בכלל.

תסריטים

תסריט אופטימי כל המוצרים יצליחו להגיע למצב Break Even או יותר טוב. מבחינתי מצב Break Even זה כאשר ה-ROI הוא -10% (10% לכיוון השלילי).
תסריט ריאלי בין 1-2 מהמוצרים יהיו מרוויחים, עוד בערך 2 יהיו Break Even, והשאר יהיו מופסדים בהרבה.
תסריט פסימי – $5000-$10000 ילכו קפוט!

טוב, אז זו הייתה תוכנית הפעולה שלי. משהו שחשוב לי לציין פה, זה, כפי שאתם רואים, יש לי להשקיע פה משהו כמו 3 שבועות – חודש עבודה. וזו בדיוק הסיבה שאני מצליח להרוויח כסף, אני משקיע חודש עבודה על משהו שאני אראה רווחים ממנו רק בעוד חודש! ואתם מתבכיינים לי שאחרי יומיים אתם לא רואים אגורה. הבנתם את הנקודה?

27 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אנונימי   16 באפריל 2008 בשעה 6:49
    (#)

    למה החוק הבא חשוב?

    לא לגעת בקמפיינים למשך שבוע! פשוט לא! – חוק ברזל

  2. שלומי   16 באפריל 2008 בשעה 7:45
    (#)

    עניין ראשון, המיקומים כל הזמן משתנים, במיוחד בימים הראשונים. אם המודעה פצצה אז היא מטפסת מהר מאוד להיות ראשונה, וזה כידוע לא ממש מקום טוב להיות בו.

     

    עניין נוסף, יש נושאים שממירים טוב יותר במקום 8 ויש נושאים שממרירים טוב יותר במקום 3 חשוב לבדוק את כל המקומות.

     

    עניין שלישי, נשמע מדבריך כאילו 10 המילים היקרות מביאות כת מירב הרווחים, האמנם זה כך אצלך כיום?

     

     

    • המיליונר בפיגמה   16 באפריל 2008 בשעה 7:58
      (#)

      היי שלומי,

      אני אתחיל מעניין ההמרות. נכון, לפעמים ה-Conversion Rate של המודעה ה-8 יותר גבוהה מהמודעה הראשונה, אבל Conversion Rate זה בסה"כ אחוז אשר תלוי בכמות הצפיות. ומאחר וזה אחוז, זה אומר שזה כמות המכירות ביחס לקליקים. מה שלא משתנה זה הכמות עצמה. כמות המכירות של המודעה הראשונה, תמיד תעלה על כמות המכירות של המודעה השמינית. ושוב, אני מדבר על כמות, ולא על ה-ROI או ה-Conversion Rate.

      כמו שרשמתי, שאני הולך לעשות הכל על מנת להיות במקומות 2-5, ובזה אני כן אגע. מהניסיון שלי, אתה לא תזוז בתוך שבוע ממקום 2 למקום 6. כך שאין סיבה לגעת. אבל אם אני רואה שאני יורד מהמקום החמישי, אני בהחלט אתערב.

      ולעניין השלישי. לא, 10 המילים היקרות לא מביאות לי את מירב הרווחים. אולי הם מביאות לי את מירב המכירות, אבל מכירות לא תמיד שווה רווחים. למען האמת, הן גם לא מביאות לי את מירב המכירות, אבל לפחות אחוז נכבד ביותר משם. על מנת למצוא באמת את המילים אשר מוכרות, אני צריך להשקיע המון כסף. רק תאר לעצמך שאם אני עושה מחקר מעמיק, אני בוודאי אסיים עם 50 אדגרופים, לאחר מכן לכל אדגרופ אני אצטרך להביא לפחות 50-100 קליקים במקומות 2-5.

      אל תשכח שהמטרה של כל הפרוייקט הזה, זה לא למכור מוצר או להרוויח כסף, אלא למצוא מוצרים שאני אמכור בעוד חודש. לכן לא מעניין אותי הרווחיות של העניין, אלא דבר פשוט אחר, האם המוצר מוכר או לא?

      • שלומי   16 באפריל 2008 בשעה 8:33
        (#)

        תשובה יפה אך יש סתירה פנימית, מצד אחר אתה רוצה לבדוק אם המוצר מוכר או לא אבל מצד ולא להרוויח עליו בשלב זה אך מצד שני אתה סוגר את הקמפיין ברגע שהפסיד כסף.
        מה בדבר בדיקת מהות ההפסד? אולי תוספת של מילה שלילית אחת או שתיים תהפוך את ההפסד לרווח?

        סוגייה נוספת היא סגירת הקמפיין, למה החוק שלך חל על כל הקמפיין ולא על כל אדגרופ בנפרד? מה עם מקרה שבו בקמפיין מפסיד מאוד יש אדגרופ רווחי מאוד?

         

        נ.ב
        אודה לך אם תתן איזשהו כינויי בעברית בו ניתן לפנות אליך ולא רק PJS,
        את הכינוי מליונר אני מציע לשמור לעוד מספר חודשים כשזה יהיה אמיתי :)

        • המיליונר בפיגמה   16 באפריל 2008 בשעה 8:43
          (#)

          אהלן שוב שלומי,

          ראשית, אתה יכול לקרוא לי פיג'מה, פיג'מיסת, משה כהן, או מה שעושה לך טוב.

          לגבי מה שאתה אומר, התיאוריה של המכירה אומרת ש-"ניתן למכור קרח לאסקימוסי", וכך אני מאמין. כל מוצר בקליקבנק, גם את המוצרים אשר מרמים אנשים או חרא של מוצרים ניתן למכור.

          העניין הוא שמבחינתי חבל לי על הזמן לחפש את הדרך הנכונה ביותר למכור את כל המוצרים הללו. כמו שכבר אמרתי, אני עובד לפי סטטיסטיקה, ולפי הסטטיסטיקה אני אמצא מוצר אחד או שתיים שישבו לי בובה בחשבון קליקבנק :)

          בהצלחה.

  3. אנונימי   16 באפריל 2008 בשעה 7:52
    (#)

    שלום לך PJS 

    אפשר לשאול כמה אתה מתכנן להוציא על קמפיין בודד ליום DIRECT LINKING האם זה היה בסביביות 100$ ליום?

    • המיליונר בפיגמה   16 באפריל 2008 בשעה 8:00
      (#)

      מבחינתי, לא משנה כמה אני הולך להוציא ביום, כל עוד בסופו של דבר, אני אפסיק את הקמפיינים שלי כאשר הם יגיעו להפסד של פעמיים מהעמלה אותה אני מקבל.

  4. שלומי   16 באפריל 2008 בשעה 9:17
    (#)

    פיגי שלום (בסוף ייצא שאת גברת וכלל לא אדו חחח)

     

    עדיין הרווח הוא בפרטים הקטנים, ולכן לא ברור לי למה להתעלם מהאפשרות של
    בדיקת רווחיות לכל אדגרופ בנפרד, למקרה שבו בקמפיין מפסיד מאוד יש אדגרופ רווחי מאוד או אפילו מקרה שבו קמפיין מפסיד רק בגלל מילה בודדת אחת

     

    • המיליונר בפיגמה   16 באפריל 2008 בשעה 9:21
      (#)

      האמת שאתה צודק,

      ובסופו של דבר כשאני בודק רווחיות של קמפיין, אני אפילו לא עושה את זה ברמה של אדגרופ, אלא ברמה של מילת מפתח.

  5. שלומי   16 באפריל 2008 בשעה 9:24
    (#)

     תודה תודה :)

     

    עכשיו נשאלת השאלה למי לתת להפסיד את הסכום שעליו מחליטים מראש? האם לכל ביטוי או לכל אדגרופ או לכל קמפיין?

     

    שאלה קשה!

    • המיליונר בפיגמה   16 באפריל 2008 בשעה 9:34
      (#)

      עדיין לכל הקמפיין.

      בסופו של דבר אם האדגרופ רווחי, אחרי שבוע אתה כבר תראה את זה. אם רואים פוטנציאל בקמפיין, אין סיבה שלא להמשיך אותו.

      התכנית יציאה היא רק תקופת זמן שלאחריה אני אבחן את המשך הדרך, זה לא אומר שלאחר מכן אני לא יכול לשנות ולהמשיך עם הקמפיין.

  6. אנונימי   16 באפריל 2008 בשעה 12:11
    (#)

    שאלה לי אליך, האם הקניות והקליקים נשארים אצלך רוב הזמן על יחס קבוע?

    או שקורה הרבה כך שהרבה קליקים בוזבזו ואז פתאם מתחיל מרתון קניות מטורף?

    • המיליונר בפיגמה   16 באפריל 2008 בשעה 12:25
      (#)

      כמובן שזה קורה… בגלל זה אני נותן לעצמי להפסיד פעמיים את גובה העמלה ולא פעם אחת. אם היה לי עוד קצת כסף, הייתי הולך אפילו על 3.

  7. אנונימי   16 באפריל 2008 בשעה 13:02
    (#)

    שלום מליונר (בפוטנציה :-) ),

     

    קודם כל, תודה. כבר שבועיים שאני קוראת את הבלוג שלך ונהנית מכל רגע וגם לומדת המוןןןןןןןן….

     

    שאלה: בהתייחס ל- Direct Linking, רשמת ש: " ובסופו של דבר כשאני בודק רווחיות של קמפיין, אני אפילו לא עושה את זה ברמה של אדגרופ, אלא ברמה של מילת מפתח".

    האם אתה מבצע את המעקב באמצעות ה- tid? אם כן, אני מבינה שהמעקב מבוצע בכמה רמות כולל ברמה של מילת מפתח.

    שאלתי היא כיצד אתה מכניס את הפרמטרים של המודעה, האדגרופ ומילת המפתח לשם?

     

    תודה מראש

    • המיליונר בפיגמה   16 באפריל 2008 בשעה 13:16
      (#)

      שאלה מצויינת.

      בעיקרון, אני עובד עם שני כלים. הכלי הראשון הוא כלי אשר פיתחתי, והכלי השני הוא Xtreme Conversions. יש גם את הכלי המצויין של רן ארוסי (לא לינק אפיליאייט), שהסיבה היחידה שאני לא עובד איתו היא בגלל שהוא לא מאוחסן על השרת שלי.

      כל הכלים האלה משתמשים ב-TID על מנת לבצע את המעקב.

      אל דאגה, לא צריך לבזבז כסף
      עוד לפני שהייתי מרוויח מקליקבנק, הגדרתי לעצמי שלא משנה כמה שהכלי יהיה טוב, אני לא אבזבז כסף, עד שאני אוכיח את עצמי ואתחיל להרוויח. אז מה שהייתי עושה (ועדיין עושה בחלק מהקמפיינים), הוא דבר כזה:

      בגוגל אדוורדס, יש לך את האפשרות הידועה, לבחור את ה-Destination URL בזמן כתיבת מודעת הטקסט. אבל יש לך עוד אפשרות, שאין לי מושג למה לא הרבה משתמשים בה, להביא לכל מילת מפתח בקמפיין Destination URL אחר. מה שאומר שכך יהיה אפשר להשתמש ב-tid שונה לכל מילת מפתח.

      רגע, לפני שנבהלים מהעובדה שצריך לעבור על מילת מפתח ולהקצות לה tid שונה, פעולה שיכולה לקחת נצח נצחים. אתם יכולים לעשות את זה בעזרת Google AdWords Editor ובעזרת Excel ב-30 שניות בדיוק. ואם אתם לא יודעים אקסל, כדאי לכם ללמוד. הייתי שמח ללמד אתכם, אבל אני לא יכול ללמד הכל, יש מספיק מידע באינטרנט.

      בהצלחה.

  8. אנונימי   16 באפריל 2008 בשעה 14:06
    (#)

    תודה על התשובה..

    אני מכירה את האפשרות לתת Destination URL לכל מילה וזאת בדיוק הבעיה שלי: איך אני מכניסה באותו tid גם פרמטר עבור המילה וגם עבור פרמטר עבור המודעה שעליה הקליקו (על מנת שאני אוכל לדעת מאיזו מודעה היגיעה המכירה) 

     

    לגבי האקסל, אני מכירה אותו די טוב. האם כוונתך לתת סתם מס' עוקבים לכל המילים? אז סבבה.. אבל איך מכניסים בבת אחת לכל המילים באדיטור?

     

    10X

    • המיליונר בפיגמה   17 באפריל 2008 בשעה 13:00
      (#)

      אהלן,

      אם יש דבר שאני לא עוקב אחריו זה העניין של אילו מודעות טקסט מוכרות, אני פשוט מנסה לכוון ל-CTR כמה שיותר גבוהה. אני יוצא מנקודת הנחה שאם המשתמש חיפש מילת חיפוש מסויימת הוא כבר במצב רוח לקנות, והמודעת טקסט מטרתה רק שיקליקו עליה. יש פוסט מאוד מעניין בנושא, מהחודש האחרון בבלוג של עמית מהטה, את מוזמנת לקרוא.

      על מנת לעשות את מה שאת רוצה באקסל, תיכנסי לאדוורדס אדיטור, תלחצי XTRL+A על מנת לסמן את כל המילים בקמפיין, ולאחר מכן תלחצי CTRL+C על מנת להעתיק אותם.

      בשלב זה מה שנשאר לעשות זה להכנס לאקסל ללחוץ CTRL+V, ואת תראי כבר איך זה נראה. את יכולה לשנות שם בקלות את ה-Destination URLs של כל המילות חיפוש. לאחר מכן תסמני את כל הטבלה, תלחצי CTRL+C, תלכי באדיטור ל-Add/Update Multiple Keywords. במסך שתראי יהיה 2 אפשרויות בחירה, תבחרי את האפשרות השניה בה מצויין שבקלט יופיע פרטים על הקמפיין ועל האדגרופס, אחרי זה פשוט תעשי CTRL+V בתיבת הטקסט הגדולה.
      לאחר מכן לוחצים על FINISH.

      בהצלחה.

  9. אנונימי   16 באפריל 2008 בשעה 19:45
    (#)

    שלום! תודה על הפוסט המצויין והפרקטי.

     

    שאלה: איך אתה יודע מהן המילים היקרות?

    • אנונימי   16 באפריל 2008 בשעה 21:55
      (#)

      סליחה, עוד שאלה….

       

      פעמיים או שלוש העמלההיא לא כמו המטרה של 400 או 500 קליקים לקמפיין, נכון?כלומר, לרוב בשיטה של פעמיים או שלוש העמלה יהיו הרבה פחות קליקים, לא?

       

       

       

       

      • המיליונר בפיגמה   17 באפריל 2008 בשעה 13:04
        (#)

        אהלן, ב-Adwords Keywords Suggestion Tool יש את כל המידע על מחירי הקליקים. אתה יכול למיין שם את המילים לפי תחרות מפרסמים ולפי מיקום משוער על פי כמה אתה מוכן להציע. פשוט תעיין שם ואני מאמין שתסתדר…

        ולגבי השאלה השנייה, זה משהו שאני בודק. בגלל האופן שבו אני מנסה להציע על מילים ההשערה היא שה-Conversion Rate יהיה גבוהה יותר ולכן אפשר לחכות ל-100-150 קליקים ולא ל-400-500. חשוב לציין שזו רק השערה ולא בדקתי עדיין את העניין, הדרך היחידה לדעת זה לבדוק, לא כך?

        בהצלחה.

  10. אורי   16 באפריל 2008 בשעה 23:55
    (#)

    מליונר יקר,

    הגעתי אליך הערב בתום שבוע של מחקר התחלתי,מאפס, על כסף באינטרנט וזה האתר השני שאני קורא אותו פוסט פוסט.

    קודם כל כל הכבוד!

    שאלה ראשונה – האם לדעתך כמתמטיקאי יש לי יתרון בתחום מסוים בשיווק שותפים (אני עוד לא יודע לפרט איזה תחומים יש פה אבל אתה בטח יודע).האם אפשר למשל לעסוק רק בתמחור הודעות ולהזניח את עיצוב וניסוח עמודי הנחיתה או פשוט לשלם עליו או על חלקו?

    שאלה שנייה  – האם אתה מכיר את הספרות בתחום?  האם אפשר ללמד את הנושא מחומר חופשי מקוון?

     

    לילה טוב,

    אורי 

     

     

    • המיליונר בפיגמה   17 באפריל 2008 בשעה 13:09
      (#)

      שלום אורי,

      אני לא חושב שלהשכלה פורמאלית יש כאן קשר כלשהו. לא משנה מה אתה יודע, כל עוד לא הרווחת כלום, אתה מתחיל הכל מ-0.

      לגבי הספרות יש לי בעיה. אנשים כשקונים ספרות חושבים שעצם הקנייה מביאה אותם לעושר. אף ספר שעוסק בתחום לא מלמד אותך לעשות כסף, אלא רק טכניקות. העניין הוא שאין פה סודות, הכל ידוע וניתן ללמוד הכל בפורומים ובבלוגים מקצועיים. הדרך היחידה לעשות כסף, זה בדיוק כמו שאתה רואה בפוסט הזה, לנסות ולתהות. אני יכול להפסיד כסף אבל אני גם יכול להרוויח.

      אם אתה רוצה לרכוש כלים וידע בסיסי בתחום, ישנו ספר של Jermey Palmer, אשר לא קראתי אותו, אבל עיינתי בו והוא נראה לי ממש טוב. קוראים לספר High Performance Affiliate Marketing והוא גם מחולק בחינם. תגגל אחר השם, אני בטוח שתמצא. בזמנו גם הבאתי רשימת בלוגים שאני נוהג לקרוא בדרך קבע. זה אמור להספיק.

      בהצלחה.

  11. עוד חושב   10 באפריל 2009 בשעה 19:59
    (#)

    ושאלה של ממש מתחיל מה זה adgroup?
    אגב אני רוצה כמו שכתבת באחד הפוסטים להתחיל לשווק דווקא לא בפיי פר קליק
    אלא באתרי שאלות למינהם כמו יאהו .האם הם לא מעיפים אותך כספאמר אחרי שאתה עונה ל-20 אנשים שונים תשובה דומה עם אותו לינק?
    ועוד שאלה לגבי קליקבנק האם יש להם גם תוכנית מפנים ,רפרלס?
    האם הם משלמים רק בצ'קים או גם למשל פייפאל או הפקדה לחשבון בנק ישירה?
    אני חדש לחלוטין בתחום כמו שוודאי אתה שם לב :-)
    סורייי על ההצפה וחג שמח!!
    נ.ב יש לך בלוג מדהים!!!

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!