לכוון נמוך ולשאוף גבוהה או לכוון גבוהה ולשאוף נמוך?

אחת השאלות אשר מאוד מטרידות אותי בימים האחרונים, זה לאן לשאוף בחודש הבא. כזכור לכם, בחודשיים האחרונים שאפתי לסכום מסויים, ובסופו של דבר הסכום אשר הגעתי אליו היה גבוהה בהרבה ממה ששאפתי. פי שתיים ומעלה ליתר דיוק.

מחר, אני רוצה לפרסם פוסט בו אני מכריז על המטרות שלי לקראת חודש אפריל, אבל למען האמת אני לא יודע מה להציב לעצמי. האם להמשיך להציב מטרות שאני חושב שהם יהיו ריאליות, ולעקוף אותם בהרבה (כי כנראה המציאות עולה על כל דימיון). או ללמוד ממקרי העבר, ולשאוף ממש פי שתיים ממה שהדימיון שלי יכול לדמיין.

השאלה הטבעית היא, מה יקרה במידה ואני אציב לעצמי מטרה ואני לא אצליח לעמוד בה? גם אם המטרה תהיה גבוהה מידי, ואני עדיין לא אצליח להגיע אליה, יהיה מעניין לראות איך אני אגיב. בטח הטבע האנושי שלי, יגרור אותי אחר כל מיני רחמים עצמיים או תירוצים.

מצד שני, השיטה הנוכחית של ההצבת מטרות כבר הוכיחה את עצמה, ולמרות שאני תמיד בעד ניסוי ותהייה, אני לא יודע אם זה המקרה המושלם לכך.

אני עוד לא יודע מה ההחלטה שלי, אבל בטח מחר אני אחליט.

מה דעתכם?

11 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אנונימי   5 באפריל 2008 בשעה 21:42
    (#)

    עם הצלחה כבירה שכזו, לא הייתי לוקח שום סיכון

    תעבוד עם מה שעובד :)  

    • המיליונר בפיגמה   6 באפריל 2008 בשעה 11:27
      (#)

      יש בזה משהו, מצד שני אם לא הייתי לוקח סיכונים מלכתחילה, לא הייתי מגיע ל-"הצלחה כזו כבירה" :)
      אני עדיין מתלבט.

      תודה על התגובה, ושיהיה המשך יום נעים.

  2. שלומי   5 באפריל 2008 בשעה 22:31
    (#)

    פשוט מאוד, כוון בהתאם ליעד הסופי שלך.
    בנה לעצמך תוכנית ניהול תזרים מזומנים ל-270 ימים הבאים וממנה תגזור את היעד לחודש הבא.

    • המיליונר בפיגמה   6 באפריל 2008 בשעה 11:29
      (#)

      תודה על העצה שלומי,
      למען האמת כבר בניתי תכנית כזו, העניין הוא אחר לגמרי. העניין הוא שאני מקדים בחודש את התכנית. וההתלבטות שלי היא האם לשכתב אותה מחדש. כי אולי בינתיים אני מקדים, אבל יכול להיות חודש פחות מוצלח ובסופו של דבר אני אחזור לתכנית המקורית.

      תודה שוב.

  3. אנונימי   5 באפריל 2008 בשעה 22:36
    (#)

    אהלן,

     

    לגבי הנושא בפוסט הזה אני לא יודע להגיד לך. נראה לי שעדיף לכוון נמוך ולשאוף גבוהה, לא?

    אבל, ברשותך יש לי מספר שאלות:

     

    קודם כול רציתי להגיד שאני בטוח שההצלחה שלך היא ההצלחה של כל הקוראים פה בבלוג (במידת-מה…) , אתה עושה עבודה מצוינת, המשך כך !

     

    אני קורא את הבלוג שלך כבר כמה זמן,

    כרגע אני מנסה להבין את תהליך העבודה בהעלאת פרויקט ופירסומו ברשת , ולמען האמת די התבלבלתי.. נהיה לי בלאגן בראש.

     

    תוכל לרשום בנקודות, בשבילי ובשביל כלל הקוראים הנלהבים, את סדר העבודה שלך, החל מבחירת מוצר, העלת דף נחיתה לאינטרנט ועד לפרסום הדף ולאחר-מכן "קטיפת המזומנים"?

     

     

     

    *ועוד משהו, תעדכן את הפס השחור למעלה

     

    וזהו… אודה לך מאוד אם תעזור לי.

    בהצלחה!

    • עמי   6 באפריל 2008 בשעה 9:09
      (#)

      ברשותך הייתי רוצה להגיב…

       

      רק שתדע שיש אינספור מקורות באינטרנט (בלוגים, ספרים בחינם וכו') שמראים לך צעד צעד מה לעשות. אבל….

      מהניסיון שלי זה ממש לא מספיק. אפי' אם המיליונר בפיג'מה יכתוב בדיוק מה הוא עושה אני מבטיח לך שמזה לבד לא תצליח אפי' קרוב למה שהוא מרויח. למה? כי העבודה לא נגמרת בבחירת מוצר, המחקר מילים וכו'. שם העבודה בקושי מתחילה.

      עיקר העבודה היא ההתמקצעות!! איך לשפר את המודעות, איך לשפר עמוד הנחיתה, איזה סוג עמוד נחיתה בכלל מתאים לנישה שלך, מעקב צמוד אחר מילות מפתח ומודעות מצליחות ולא מצליחות וכו' וכו'

      לדעתי הענייה כל זה אפשר ללמוד רק מתוך ניסוי ותהייה (טעיה??)

       

      שאלות זה טוב וא"א בלעדיהם. אבל נראה לי שחלק מהשואלים פה רק רוצים קיצורי דרך, ואני מבין אותם. אבל אל תתאכזבו כשזה "לא יעבוד לכם"

       

      יאללה, בהצלחה לכולנו!

      • המיליונר בפיגמה   6 באפריל 2008 בשעה 11:36
        (#)

        עמי תודה רבה על תגובתך ותשובתך המצויינת.

        אני מאוד רוצה לחזק את תגובתך. בעיקרון, כל מה שצריך לדעת בשביל להתחיל, קיים כבר בבלוג. כמובן שיש עוד אינספור שיטות שלא הספקתי לכתוב עליהם ושאני לא מכיר אותם בכלל, אבל את כל הכלים להמשיך יש כאן. אין צורך לדעת הכל לפני שמתחילים, כי אתה לעולם לא תדע הכל. מאחר ולא תדע הכל גם לעולם לא תתחיל. כל הידע שצריך לדעת קיים בבלוג הזה, ואם לא בבלוג הזה בבלוגים אחרים ברשת, אשר אני מאמין ביכולתכם לגגל ולמצוא אותם.

        ככל שתדעו יותר זה רק יזיק לכם וימנע מכם להתחיל. הבעיה המרכזית היא זה הפחד הזה להשקיע כסף מבלי לדעת מה יהיה איתו. תעשה מה שאני עשיתי. תקבע לעצמך תקציב, ואל תצפה להרוויח ממנו. תצפה שזה יהיה השכר לימוד שלך. כי על לילמוד צריך לשלם, והדרך הכי טובה ללמוד היא ללמוד מטעויות ומניסיון. כמה שהטעות תהייה יותר יקרה, כך לשיעור יהיה יותר ערך.

        אני יכול לרשום את מה שביקשת, ואני מאמין שאני גם ארשום את זה, ביום מן הימים. אבל מה שיקרה אם לא תתחיל לפעול עכשיו, עם הידע שאתה יודע, זה שאתה תחכה לפוסט הזה שאמרתי לך שאני אכתוב, ולאחר הפוסט הזה יהיו לך עוד שאלות, ואז עוד שאלות, ואז עוד שאלות. זה מעגל שלא נגמר.

        זה לא בושה לעשות טעויות, זה בושה לא ללמוד מהם. כך שאני ממליץ לכם כבר עכשיו, לכו תעשו את הטעיות שלכם עכשיו, כמה שיותר מוקדם!

        בהצלחה.

  4. בן   8 באפריל 2008 בשעה 15:33
    (#)

    לכוון נמוך ולהגיע גבוה.

    ככה תיהיה יותר מרוצה מהתוצאות

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!