סיכום של A4U Expo לשנת 2010 במינכן

כנס A4U Expo למשווקי שותפים

כנס A4U Expo למשווקי שותפים

לאחרונה לא כתבתי הרבה, ולא הגבתי הרבה. את שלושת השבועות האחרונים ביליתי בחו"ל, אחד הדברים שעשיתי בחול היה ללכת לכנס שיווק תכניות שותפים אשר נקרא A4U Expo. הכנס A4U Expo הינו המקביל האירופאי לאפיליאייט סאמיט, ובכל שנה נודד ממדינה למדינה באירופה. השנה הכנס נערך במינכן, בגרמניה.

לא באתי לכנס עם יותר מידי ציפיות, אך הופתעתי ממש לטובה. האג'נדה שלי לכנס הזה הייתה להכיר את התעשייה האירופאית שנראתה לי מרתקת ובתולית, ללא יותר מידי תחרות. סתם, סוג כזה של רחרוח… לאחר הכנס, אני בהחלט מודה, שהתעשייה האירופאית באמת מרתקת!!!

וכך גם הכנס!

הכנס הפתיעה אותי ממש לטובה. אמנם הוא היה קטן יותר מהאפיליאייט סאמיט, ואפילו קטן יותר מהאפיליקון המקומים שלנו – להערכתי משהו כמו 400 משתתפים ועם זאת, בגלל עלותו הגבוהה יחסית היה איכותי מאוד. ראשית, האנשים היו מעולים, שנית… ההרצאות היו מדהימות וברמה גבוהה מאוד!

עד כה, נכחתי ב-4 אפיליאייט סאמיטס ועדיין, ב-A4U אחד הייתי ביותר הרצאות ממה שהייתי בכל האפיליאייט סאמיטס ביחד. תמיד הייתי אומר שהכנסים הללו הם בעיקר לנטוורקינג, ועכשיו אני חייב לחדד את הנקודה… האפיליאייט סאמיט זה בעיקר לנטוורקינג. ב-A4U למדתי המון גם מהנטוורקינג וגם מההרצאות, שבאמת היו מדהימות…

בגדול, ה-A4U הוא הרבה-הרבה פחות נוצץ מהאפיליאייט סאמיט, הרבה פחות הוליוודי, הרבה פחות אמריקאי ובגלל זה אני חושב שהוא הרבה יותר טוב. הוא פשוט נטול פוזה אמריקאית, והכל שם תאחלס. גם האפיליאייטס האירופאים…

הרצאה מעולה בנושא Testing, בתמונה המרצה מראה איך עיתונים היו עושים טסטינג לפני 100 שנה.

הרצאה מעולה בנושא Testing, בתמונה המרצה מראה איך עיתונים היו עושים טסטינג לפני 100 שנה.

שוק האפיליאייטס האירופי

בהתחלה כשהגעתי לכנס, הייתי בטוח שרוב האפיליאייטס האירופאים משווקים קזינוים וגיימינג, כי זה עוד מותר באירופה, ולמרות שהיה קצת כאלה הרוב דווקא משווקים מוצרי צריכה נורמאליים. בניגוד אלינו הישראלים, שהשוק בארץ (שוק הצריכה) נמצא רק בתחילת דרכו ואנחנו נאלצים לשווק לארה"ב, באירופה הם משווקים בבית. כנראה שכך זה כשיש לך כמה עשרות מיליונים דוברי גרמנית ברחבי העולם.

גם האפיליאייטס מחוץ לגרמניה לא שונים משכיניהם. הצרפתים משווקים לצרפתים, הסקנדינבים לסקנדינבים, הספרדים לספרדים וכו…

מה  שהכי אהבתי אצל האפיליאייטס כאן, זה שאולי במפתיע הם יותר Business Oriented מהאמריקאים, וגם מאיתנו הישראלים… הם פחות מחפשים לדפוק קופה, ויותר חושבים על עסק האפיליאייטס שלהם כעסק. לא פגשתי אפילו אפיליאייט אחד כאן, שמשווק בשיטת ה-"עמוד נחיתה בודד" כמו שאני הייתי משווק, או ישראלים רבים שאני מכיר עושים.

אצל האירופאים זה נוטה הרבה יותר לכיוון היצירת עסק באינטרנט, ולא משנה כמה זמן זה ייקח. למדתי הרבה מכך וקיבלתי הרבה רעיונות.

מצד שני, למדתי, שלהיות אפיליאייט בגרמניה לקהל הגרמני זה הרבה יותר קל לדוגמא, מאשר לנו או לאמריקאים כאשר אנחנו משווקים לשווקים דוברי האנגלית. פשוט אין תחרות!!!

השכונה ששמעתי שעושים ב-SEO כאן, בלתי ניתנת לתיאור…. כנראה שמשתלם לשכור מתרגמים באילנס…

הקוקטייל של קליקבנק

כמו באפיליאייט סאמיטס, גם כאן קליקבנק ארגנו קוקטייל לאפיליאייטס המובילים שלהם. היה מעניין לראות את זה, ולהתחבר לאפיליאייטס שפועלים באירופה.

קליקבנק שמו לעצמם מטרה, להכנס חזק השנה ובשנה הבאה לשוק האירופאי, ובקרוב צפויים לתרגם את האתר שלהם לגרמנית, צרפתית וספרדית.

מה שהפתיע אותי מאוד, שגם האפיליאייטס האירופאים של קליקבנק, משווקים בעיקר למדינות האירופאיות. מסתבר שיש מספר לא מבוטל של מוצרים בקליקבנק, אשר כבר מתורגמים לשפות המקומיות. מעניין לא?

לאחר שדיברתי איתם, הבנתי שהשוק בגרמניה לדוגמא, אפילו טוב יותר מהשוק האמריקאי מבחינת יחסי המרה וכך גם מבחינת עלויות פרסום. לכן, אני צופה שבשנה הקרובה יהיה לי הרבה עבודה עם מתורגמנים :)

הישראליאדה

כמו בכל כנס טוב, גם כאן אנחנו הישראלים, הפגנו נוכחות יפה. אני מיד אגיע לזה, אבל קודם, אני רוצה להתייחס לרמתינו המקצועית…

מסתבר, שהשוק האירופאי (למעט בריטניה), מפגר שנות אור טכנולוגית, ולמעט קהילה מאוד מצומצמת של משווקים שבאמת יודעים מה הם עושים באינטרנט. האירופאים לא באמת יודעים מה זה. אם ניקח לדוגמא את חברות קידום האתרים האירופאיות מחוץ לבריטניה, ששם זה עולם אחר, ניתן יהיה לראות בורות… בורות גדולה…

כך שאם יש לכם עסק של קידום אתרים בארץ, ואתם יודעים עוד שפה ממערב אירופה, הייתי ממליץ לכם להרחיב את סל השירותים. כי כיום, רוב חברות קידום האתרים האירופאיות עוד נמצאות בתקופת האינדקסים. ואחד השירותים המרכזיים (והיחידים) שהם מציעים זה סה"כ רישום לכמה עשרות אינדקסים והם קוראים לזה קידום אתרים. מערב פרוע כבר אמרנו? הידע המקצועי שלנו הישראלים, אפילו של החברות הבינוניות לקידום אתרים, הוא בהחלט גבוהה מהממוצע. אפילו גבוהה בהרבה ממדינות מפותחות כגון קנדה ואוסטרליה…

ועכשיו נחזור לישראלים. אמנם נוכחות מאסיבית כמו באפיליאייט סאמיט לא הייתה, אך מצד שני, גם הכנס לא היה בגודל של האפיליאייט סאמיט, ולכן עוד איכשהו ניתן לסלוח לנו :) חוץ ממני, היו שם עוד 6 משווקים ישראלים, ו-5 ספקי מוצרים. מה שעדיין לא הפריע לנו לשמור על הנוהל ולהיות הרוב בקוקטייל של קליקבנק.

אני מעריך שכמות הישראלים המועטת הייתה בגלל חוסר מודעות לכנס. כפי שאמרתי, הכנס הוא צנוע יותר מהאפיליאייט סאמיט ולכן בעל אמצעים קטנים יותר. אני מאמין שעם גדילת המודעות לכנס, יהיו יותר ויותר ישראלים, כי בשורה התחתונה, הרבה יותר זול וקל לנו להגיע לאירופה מאשר לארצות הברית.

אני בכל אופן נהנתי מאוד, ואני בטוח שזו פעם ראשונה ולא אחרונה שלי בכנס אירופאי. היה בהחלט מועיל, ואני אמשיך להגיע לכנסים באירופה. בהחלט גדלה לנו תעשייה יפה מאוד, והכי חשוב היא קל"ב…

עכשיו, עם חזרתי לארץ, קצב הפוסטים עשוי לעלות, לפחות עד אוגוסט, אז יתקיים האפיליאייט סאמיט בניו יורק…

צ'או…

חלק מהמשלחת הישראלית ב-A4U Expo

חלק מהמשלחת הישראלית ב-A4U Expo

19 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אפי מינצר   23 במאי 2010 בשעה 14:23
    (#)

    היי יגאל,

    תמיד מעניין לראות את הפוסטים שלך, גם אם צריך להמתין קצת שתכתוב.
    הייתי רוצה לשמוע עוד קצת על ה"נכות" של הseo האירופאי. מה הכוונה שהוא עדיין צולע?

    ועוד שאלה, לתרגם באופן יבש את האתר לגרמנית לדוגמה, לא יספיק. אתה מכיר אתרים לכותבי מאמרים מקומיים? משהו שיכול לעזור לנו להיכנס לשוק ולדבר אליהם כגרמני אל גרמני?

    • המיליונר בפיג'מה   30 במאי 2010 בשעה 12:11
      (#)

      אהלן אפי,

      הכוונה היא שאין מודעות רבה לתחום. כלומר מה שנראה לנו אלמנטרי שצריך להיות מדורגים מקום ראשון בגוגל, להם זה לא ודאי. וגם למי שכן… הם לא עושים את זה על ידי לינקים. אני מביא לך פוסט של חבר שהכרתי שם. צרפתי חמוד בשם פרנסואה…
      http://www.seofrancois.com/french-seo

      לא מכיר, מצטער…

  2. שאולי מעולה   23 במאי 2010 בשעה 16:46
    (#)

    רק לומר תודה, אחלה פוסט. כל הכבוד על חלוקת הידע עם הכלל
    אגב, בתור דובר רוסית, נראה לי שהשוק המזרח אירופאי עוד יותר פרוץ…

    • אופירס   24 במאי 2010 בשעה 0:38
      (#)

      כן, אבל הרוסים משתמשים ביאנדקס

      • שאולי מעולה   24 במאי 2010 בשעה 16:31
        (#)

        עדיין לדעתי שווה ניסיון
        בסופו של דבר כולם גם משתמשים בגוגל…

        • Mcduck   25 במאי 2010 בשעה 21:08
          (#)

          הרוסים הם מהמתקדמים בעולם בתחום ה-seo ונראה לי הכי טובים ב-blackhat
          ואני אמר את זה כי אני יודע

          • המיליונר בפיג'מה   30 במאי 2010 בשעה 12:12
            (#)

            מסכים איתך לגמרי…

            לנסות לקדם ברוסיה זה התאבדות. אנשי ה-SEO הכי טובים בעולם ללא ספק.

            • אלכס   30 במאי 2010 בשעה 23:48
              (#)

              חחח, חזק! יאנדקס רולז.

              עדיף להתרחק מרוסיה, בנוסף לכרישים בתחום הקידום יש ללקוחות גם בעייתיות לשלם בכרטיס אשראי. תקנו אותי אם אני טועה…

  3. Yoram Ehrlich   23 במאי 2010 בשעה 20:14
    (#)

    Hi,Jigal,
    as an Israeli who lives in Germany and sell through also through the internet, i may have some ideas

  4. אסף הנעמן-הלל   24 במאי 2010 בשעה 0:42
    (#)

    אהלן יגאל

    יש וידאו ? בטעות לחצתי על התמונה אבל היא לא הגיבה …

  5. Tal Navarro   24 במאי 2010 בשעה 12:42
  6. אורי מנור   24 במאי 2010 בשעה 19:15
    (#)

    שכחת להזכיר…קליקבנק פירגנו והכינו לכבודנו סירים מלאים ב…פלאפלים!
    קשה לדמיין כבוד גדול מזה
    :)

    אורי

    • המיליונר בפיג'מה   30 במאי 2010 בשעה 12:15
      (#)

      כן!!! הפלאפלים היו חזקים. באו בדיוק בזמן…

      מאחר והארוחת צהריים הייתה מלאה בפרות נמוכות, הפלאפלים באו בטוב :) חסכו רעב…

      נ.ב. גם הארוחת בוקר המפתיעה ביום הראשון הייתה חזקה ;)

  7. אדי זבלונוב   25 במאי 2010 בשעה 0:56
    (#)

    שמח שנהנת יגאל ואני שמח שעמדת מאחוריך הבטחתך בפייסבוק.
    נשמע מרתק מאוד

  8. ענת   25 במאי 2010 בשעה 16:33
    (#)

    הכי משמח לדעת זה שהישראלים הרבה יותר מתקדמים מהאירופאיים בקידום אתרים.

    בהחלט גאווה :-)

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!