לפעמים צריך לדעת מתי לזרוק הכל לפח…

אז אני ממשיך במעלליי בניסיון לחלק ל-Ad Groups את הקמפיין החדש שאני עובד עליו, אשר כמו שכבר אמרתי מכיל 6,000 מילים, ויכולתי למצוא עוד הרבה מילים. עד עכשיו עוד לא יצא לי להתעסק בקמפיין עם כל כך הרבה מילים (למעט פעם אחת שהיה לי 12K, אבל זה מקרה חריג, שבעוד שבועיים תשמעו עליו…). בדרך כלל, מה שאני עושה זה מתחיל קמפיין עם קצת מילים, והפעם רציתי לנסות גישה אחרת – כבר אמרתי לכם לא פעם אחת, שהמפתח להצלחה בשיווק שותפים זה ניסוי, תהייה וטעייה.

אז ההתמודדות הראשונה שלי עם מספר כה עצום של מילות מפתח נכשלה. אבל אני לא מתייאש… אני אנסה לתקוף את הבעייה מזווית אחרת. מה שקרה הוא, שהצלחתי לחלק 4000 מילים לאדגרופים, ונשארו בערך 2000+ מילים צפות. הבעיה היא שאת כל האדגרופים הצפויים כבר עשיתי, וכל ה-2000 שנותרו מעמיסות מאוד על המוח שלי, ומקשות עליי להחליט לאיזה אדגרופ ילכו.

חשבתי וחשבתי, והגעתי למסקנה שאני צריך לנקוט עמדה אחרת. כמובן שאני יכול לשלם $100 לאיזה הודי שיעשה לי את זה, ואפילו כבר התחלתי לחפש אחד, אבל בסופו של דבר החלטתי, שאני לא מוציא את זה ל-Outsourcing עד שאני עובר את התהליך הזה לפחות פעמיים-שלושה. במקרה הזה, לא חבל לי על הזמן שלי ואני גם לא מתקמצן, אני פשוט רוצה לחדד את רשימת הדרישות שלי לפרוייקטים עתידיים.

בכל מקרה, המשכתי לחשוב, ושיערתי שעם כל הכבוד למחקר המילים ההדוק שלי, בטח חצי מהמילים הללו לא מחפשים בכלל, או מחפשים פעם אחת בחודש. בקמפיין חדש, אני לא רוצה להעמיס על הקמפיין יותר מידי, מכמה סיבות:

  • שמועות אומרות ש-Keywords Overload פוגעות ב-QS של הקמפיין.
  • יהיה קשה מאוד לעקוב כך אחר המילים אשר ממירות.

אז במקרה הזה, אני אעדיף להסתמך על Match TYpes שהם Broad or Phrase שיניבו לי את המילים הארוכות הממירות.

אז פעם אחת, "משה", המליץ לי על כלי של מיקרוסופט אשר נקרא Ad Intelligence. זהו כלי אשר מתלבש על Excel 2007, ומספק הרבה מאוד דברים מגניבים בתחום ה-PPC. אחד הדברים המגניבים משם זה שהכלי יכול לספק סטטיסטיקות של חיפושים בחצי השנה האחרונה ב-MSN Live, וכמוכן יכול לחזות את החיפושים שיהיו ב-3 החודשים הקרובים. חשבתי לעצמי שזה בדיוק הזמן הנכון להוריד את הכלי הזה (שכחתי לציין שהוא חינמי), ולבדוק אותו.

לאחר שהורדתי, ניסיתי להשתמש בו אבל לא הצלחתי, כי הוא עבד ממש לאט. אז הנה טיפ: הכלי משתמש במשאבי אינטרנט רבים, ולכן אני ממליץ לכם לסגור את כל ה-Bit Torrents האימיולים, וכל דבר אחר אשר תוכן את הרשת. העניין הוא, שהכלי לא משתמש בהרבה תעבורה, אבל הוא כן פותח המון חיבורים שונים, שזה בדיוק מה שגם תוכנות השיתוף עושות. סתם שתבינו כמה זה משפיע, לבדוק סטטיסטיקות על 10 מילים עם תוכנות שטוחנות את האינטרנט, לקח לי בערך 5 דקות, בשלב הזה אפילו לא דמיינתי לעשות את זה על 6K מילים. כאשר ביצעתי ריסטארט למחשב, זה לקח בערך דקה וחצי עבור 6K מילים. מגניב לא? :)

לאחר שהיה לי את הנתונים, הוספתי עמודה חדשה, אשר מחשבת את ממוצע החיפושים ב-3 החודשים האחרונים + את התוצאות החזויות ב-3 החודשים הקרובים. לאחר מכן, סיננתי את כל המילים אשר הממוצע שלהם הוא קטן מ-2. ו-Vuala… קיבלתי "רק" 2500 מילות מפתח. שאותם יהיה לי הרבה יותר קל לחלק לקבוצות, אני מניח…

בכל מקרה, הרומן שלי עם מיקרוסופט ממשיך :)
את Ad Intelligence אתם יכולים להוריד כאן…

6 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. מבולבל   23 ביוני 2008 בשעה 14:44
    (#)

    אוקי, אז יש לי אתר. יש לי מילות חיפוש. אני עומד להכניס הכל לתנור ולראות מה ייצא.

     

    אבל… אני לא מצליח להבין איך עובדת השיטה של מעקב אחרי מילים שמוכרות או שלא.

    חלק מהאנשים אומרים לי שאני צריך לשים קוד על הדפים של ה merchant (?) כדי לדעת מה מכר?

     או שאם למשל אני עובד עם click bank הם כבר עושים את הבדיקה בשבילי?

    או שאני צריך להשתמש באיזו תוכנת מעקב?

     

     

    נכנסתי למשל לאתר של tracking202 אם שמעת עליהם, ואני רק מבולבל עוד יותר.

     

    האם אני חייב להתקין תוכנה כזו עוד לפני שאני מתחיל להזין את המודעות ל AdWord? או שאני מזין את המילים לאדוורד ידנית, ואז מתקין את התוכנה?

    והאם הבנתי נכון ואני צריך לעשות אדגרופ נפרד לכל מילה ומילה אפילו אם לכמה מילים יש אותה מודעה ואותו עמוד נחיתה רק כדי שאוכל לעשות על זה מעקב בעתיד?

     

    מצטער שאני נופל עם טונה שאלות, אבל ככל שאני מנסה ללמוד יותר ככה אני נהיה יותר מבולבל בנושא הזה.

    • נרי   23 ביוני 2008 בשעה 22:01
      (#)

      אל תהיה מבולבל.

      זה פשוט מאוד: אם אתה מוכר מוצר של קליקבנק, יש לך אפשרות להוסיף פרמטר בשם tid לכל מילה. לכל מילה ניתן להוסיף "כתובת יעד" יחודית עבור עצמה ושם אתה מוסיף את הפרמטר הזה.

      לדוגמא: http://www.mydomain.com/?tid=1234

       

      כאשר תהיה לך מכירה, קליקבנק יציגו עבורך את הפרמטר הזה ותוכל לדעת איזו מילה מכרה.

       

      בהצלחה,

      נרי

      • המיליונר בפיגמה   26 ביוני 2008 בשעה 11:16
        (#)

        שלום חבר,

        לצערי יש לך יותר מידי שאלות, שמראות שחסר לך ידע בסיסי.
        אל דאגה, יש מה לעשות, תכנס ל-Learning Center של גוגל, ותראה את כל סרטוני ההדרכה שלהם בנושא AdWords.

        הם מעולים!!!

        בהצלחה.

  2. אנונימי   24 ביוני 2008 בשעה 1:19
    (#)

    אהלן מיליונר בפיג'מה

     

    רציתי לשאול אותך שאלה קטנה

     

    מתי אני יודע כאשר מישהו ביצע רכישה בקליקבנק

    האם ישר אחרי שהוא רכש זה כבר מופיע או לאחר מספר שעות או לאחר מספר ימים כאשר הכל מאושר?

     

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!