שלום בית בגוגל אדוורדס

בפוסט הקודם שלי, מלחמת אחים בגוגל אדוורדס, פירטתי על כך שיש מאבקי כח פנימיים בתוך הקמפיין. מילות מפתח נאבקות על חשיפה עם מילות מפתח אחרות, קבוצות פרסום נאבקות על חשיפה עם קבוצות פרסום אחרות. והכל בתוך אותו קמפיין. אני בנאדם שוחר שלום, ולכן אני שואף להתחיל קודם כל משלום בתוך המשפחה. בפוסט הזה אני אפרט כיצד ניתן להילחם בתופעה הנ"ל.

קצת לפני שאני מתחיל בהסברים, אני רוצה להתמקד עוד קצת ביתרונות של ייעוד מילות חיפוש לכל AdGroup, הרי גם אם AdGroup אחר זוכה להציג מילת חיפוש שאליה אנו ממקדים, אנחנו עדיין זוכים באותה מילת חיפוש, אז למה בעצם לייעד את המילת מפתח ל-AdGroup אשר ייעדנו אותו בהתחלה? שאלה מצווינת, אני שמח ששאלת :) !

עמידה על כך שמילות מפתח מסויימות יילחצו מ-AdGroups אשר יועדו מלחתחילה תוריד באופן משמעותי את העלויות, הרי שלא לכל AdGroup בקמפיין שלנו יש את אותו תג מחיר. ברגע שהמילת מפתח שלנו בורחת מה-AdGroup, אנחנו נשלם יותר, וזה בדוק! סיבה נוספת לשמור את מילות המפתח ב-AdGroups אשר יועדו לכך, הינה כי בתיאוריה (אני לא יודע איך אתם עובדים, כך אני עובד!) לכל AdGroup יש מסר שונה, וכך גם המודעת טקסט שונה. כאשר אנו מצליחים להכניס את המילת מפתח שלנו ל-AdGroup יעודי, אנו בעצם מצמידים לה גם מודעת טקסט יעודית.

במידה והצלחנו לקלוע למחשבתו של המשתמש עם המודעה, קיים סיכוי גבוהה יותר שהמשתמש ילחץ על המודעה ובכך יעלה ה-CTR שלנו עבור אותו AdGroup. כאשר ה-CTR שלנו עולה, גוגל מצ'פרים אותנו ב-Quality Score יותר גבוהה, ובכך המחיר שלנו לקליק יורד. מעבר לכך, כשהמודעה קולעת יותר למחשבתו של המשתמש, זה מעלה את הסיכוי שהמשתמש יקנה. ע"י כך ניתן להעלות את ה-ROI פלאים.

חשוב לציין שכל מה שפירטתי פה זה בתיאוריה, בהמשך אני יציג לכם את התוצאות אשר הגעתי אליהם.

אוקיי, עכשיו כשאנו יודעים למה זה טוב, בואו נלמד איך לעשות זאת. אבל קודם כל, אני מרגיש שאני חייב לציין שזו לא הדרך שאני משתמש בה. מה שאני הולך ללמד אתכם זה כיצד לבדוק מאילו מילות חיפוש מגיעים ברמת ה-AdGroup, אני מנתר את הנתונים הללו ברמת ה-Keyword. הסיבה שאני הולך ללמד אתכם כיצד לנתר את המידע ברמת ה-AdGroup ולא ברמת ה-Keyword היא מאחר ולעניין הזה אני לא משתמש בגוגל Analytics אלא במשהו שאני תכנתתי (אני מתכנת זוכרים?). הייתי מאוד שמח לשחרר את זה החוצה, אבל זה עדיין לא מוכן למשתמש הפשוט, נכון לעכשיו אני משתמש בשורות קוד על מנת לנתח את הנתונים (אין ממשק משתמש). לצערי כרגע המערכת הזו לא בראש סדר העדיפויות שלי, אבל ללא ספק כאשר אני אסיים אותה אני אשחרר אותה החוצה, וכנראה זה יהיה גם בחינם (כנראה, בגלל שתלוי בתוצר הסופי, אבל רוב הסיכויים שזה יהיה חינם!).

טוב, נמשיך… על מנת להתחיל, צריך שחשבון הגוגל אדוורדס והגוגל אנליטיקס יהיו מקושרים אחד לשני. הייתי שמח לפרט איך עושים את זה, אבל (איזו הפתעה) גוגל הקדימו אותי. אז במידה וחשבון האדוורדס שלכם עדיין לא מקושר לאנליטיקס שלכם, לחצו כאן.

כעת, על מנת להמשיך יש צורך שהקמפיין שלכם באדוורדס כבר ירוץ וכך גם הניתור של גוגל אנאליטיקס. במידה ועדיין לא התקנתם גוגל אנליטיקס באתר שלכם, זה בדיוק הזמן המתאים לכך. תתקינו עכשיו, ותחזרו להמשך הפוסט בעוד יומיים.

שנמשיך? היכנסו לחשבון האדוורדס שלכם, ולחצו על ה-Tab שכתוב עליו Report (אני משתמש באדוורדס באנגלית…). במסך הדיווחים לחצו על Create New Report. בשלב הזה אתם אמורים למצוא את עצמכם בעמוד יצירת הדו"חות. יש הרבה דו"חות מגניבים שאני ממליץ לכם לחקור אותם, אבל כרגע אני רוצה להתמקד בדו"ח ספציפי אחד.

בשלב הראשון, עליכם לבחור את סוג הדו"ח. אנא בחרו Search Query Performance. זהו דיווח אשר איך לא, מציג לנו את כל מילות החיפוש אשר הגיעו בעזרתם לעמוד הנחיתה שלנו. בשלב השני יש לבחור את רמת ההתמקדות, בשלב הזה אנו נבחר AdGroup. יש עוד מספר נתונים אשר צריך למלא בשלב הזה, אבל אני מאמין שאפשר להסתדר איתם גם בלי העזרה שלי… רק דבר אחד, יש שם אפשרות לייצר את הדו"ח עבור כל הקמפיינים שלנו, אני מעדיף לייצר דו"ח עבור כל קמפיין בנפרד, לשיקולכם.

ברמה העקרונית, ישנם עוד כמה שלבים, אבל הם מאוד אינטואיטיביים, אז אני לא אתמקד בהם, אני משאיר לכם יד חופשית. כרגע, כל מה שיש לעשות זה Create Report. לאחר הלחיצה על הכפתור יקח מספר דקות עד שהדו"ח יווצר, אבל כאשר הוא יווצר אתם תראו את זה. פשוט תכנסו אליו ותתחילו למפות את כל המילים הלא נכונות אשר מגיעות לכל AdGroup. לאחר שתמפו את המילים פשוט תוסיפו אותם כערך נגטיבי ל-AdGroup שאתם לא רוצים שזה יופיע בו.

בסה"כ זו עבודה יחסית קשה למפות את כל המילים הללו, ואני בתחלס כן אוהב עבודה קשה, אבל באותו רגע שבדקתי את העניין לא התחשק לי לעבוד קשה, אז הנה הדרך הפשוטה שמצאתי. אני אציג לכם אותה, אבל תזכרו. השימוש בה על אחריותכם בלבד!!!

נניח ויש לי 3 Ad Groups. מה שעשיתי זה לשים בכל AdGroup בערכים השליליים את המילות מפתח מ-2 ה-AdGroups האחרים. את המילות מפתח שמתי בצורת Phrase, כך שזה עדיין לא מושלם. היום בהמשך היום, אני מתכנן לשים גם את ה-Broads של המילות מפתח. זו שיטה פשוטה, ולפי דעתי היא תעבוד. תיכף אני אציג לכם את התוצאות של מה שעשיתי (להזכירכם, שמתי רק Phrase).

לפני שאני אתחיל לרשום כאן מספרים, אני רוצה להגיד שהמספרים מבוססים על סה"כ יומיים, כך שזה עדיין לא אומר כלום. ממש כלום, יכול להיות שסתם היה לי יומיים טובים. אז הנה התוצאות: המחיר הממוצע לקליק ירד ב-5%, הרווח הנקי עלה ב-23.5% (גם ה-Conversion Rate עלה). כמו שכבר אמרתי, יכול להיות שזה פוקס, יכול להיות שזה לא!

8 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אנונימי   17 במרץ 2008 בשעה 18:53
    (#)

    מה קורה גבר גבר ???

     

    לא קשור לפוסט אבל , אמרת שאתה הולך לקדם את הדפי-קדם מכירה שלך גם בצורה אורגנית , איך הולך עם זה ?

    נורא מעניין אותי אם אתר בעל דף מידע 1 יכול בכלל להתקדם בגוגל , אפילו למילות מפתח ארוכות יחסית .

     

    תודה

    • המיליונר בפיגמה   17 במרץ 2008 בשעה 21:29
      (#)

      לצערי עוד לא יצא לי להתעסק עם קידום אתרים אורגני, אבל אני אנסה ממש בקרוב, ואין לי ספק שזה יעבוד. כבר היום בלי שעשיתי עבודת קידום כלשהי, אני מופיע במספר ביטויים מאוד ספציפיים במקום הראשון…

      בהצלחה :)

  2. אנונימי   17 במרץ 2008 בשעה 22:59
    (#)

    נכנסתי לראשונה לאתר

    על מה מדובר ניתן לקבל הסבר?

    תודה

    • המיליונר בפיגמה   17 במרץ 2008 בשעה 23:52
      (#)

      שלום לך אנונימי, וברוכים הבאים לבלוג שלי.
      במידה ואתה שואל, על מה כל הבלוג, אתה מוזמן לקרוא את הפוסט אי המטמון 2008, אני חושב שזה יתן לך מושג בסיסי לגבי על מה האתר מדבר. במידה וזה יעניין אותך, אני מניח ותסתדר כבר ותמצא את הדרך לקרוא את שאר הפוסטים.

      במידה ואתה שואל איזו בעיה הפוסט מלמד איך לפתור, אתה מוזמן לקרוא את הפוסט מלחמת אחים בגוגל אדוורדס.

      בהצלחה.

  3. אני   5 במאי 2008 בשעה 16:13
    (#)

    שאלה, הרצתי את הreport שהמלצת לנסיון,

    חלק מהשורות מופיע: "  6 other unique queries"  – ויש הרבה שורות כאילו, אז איך יודעים מהחיפושים עבורם? זה קירטי כי אצלי זה חלק נכבד מהדו"ח ( משום מה ) .

    • המיליונר בפיגמה   6 במאי 2008 בשעה 1:12
      (#)

      זה קורה כשיש חיפושים, אשר חיפשו אותם ממש ממש מעט פעמים. איזה סוג של שגיאת כתיב. מאחר ואני משתמש ב- ועוד תכנת מעקב שאני כתבתי, XConversions אני רואה גם את המילים האלה. אני הוספתי אותם לקמפיינים שלי, אבל הם לא תרמו לי הרבה, למעשה אני חושש שהם הורידו לי את ה-QS… בגלל שמחפשים אותם פעם בעשור…

      אבל זה לא בטוח… אני עדיין בודק את זה.

      בהצלחה.

  4. אנונימי   6 במאי 2008 בשעה 23:40
    (#)

    תודה על התשובה – אני מעריך את זה שיש לך זמן לחזור לתגובות כל כך מהר!

     

    כלומר זה שגיאות כתיב סביב מילים ששמתי, כנראה לא  איזה מילים נרדפות מטורפות…

     

    ושלאה שנגזרת מהתשובה שלך – אם יש לי מילים בלי חיפושים (מעט impressions ), אז עדיף למחוק אותם? חשבתי שהם לא מפריעים ואפשר להשאיר … 

    • המיליונר בפיגמה   8 במאי 2008 בשעה 2:00
      (#)

      היי שוב,

      לגבי השאלה שלך, אין לי תשובה מדוייקת, אני בודק את זה עכשיו. אני חושב שזה כן משפיע, אבל לא סגור על זה…. כשיהיו לי תשובות, אני אחזור איתם :)

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!