כמה כסף עולה פירסום באתר שלי?

שועלי אינטרנט ותיקים, אשר במשך הרבה שנים חיים את תחום האינטרנט, וודאי נתקלו לא אחת בשאלה "כמה צריך לגבות על פרסומות באתר שלי?", אם זה שאלה בפורום כלשהו, או שמא שאלו שאלה זו את עצמם.

העניין הוא שכאשר שואלים את השאלה הזו, כמובן שחומדים לעצמינו כמה שיותר. מאחר והשקענו המון שעות באתר. אנחנו מרגישים תמיד שהאתר שלנו הוא האתר הטוב ביותר המסקר את הנושא, ועוד סופרלאטיבים רבים אשר קשורים לאתרינו. זה ממש כמו אמא אשר תאהב את בנה, ותחשוב שהוא הכי טוב, גם אם הוא פושע.

בתוך כל המחשבות הללו, אנו נוהגים גם לשכוח מידי פעם, שמהצד השני, ישנו גם לקוח. לקוח שיש לו אינטרס אחד בלבד, וזהו אינטרס כלכלי. לא ממש מעניין את הלקוח, כמה כיכרות לחם אתם יכולים לרכוש עם כספי הפרסום, או כמה בירה אתם יכולים לשתות בזכותו.

2 מטרות פירסום

למפרסם מהצד השני, יש שתי מטרות אופציונאליות, אשר על פיהן התקבלה ההחלטה שלו, לפרסם את המוצר/עסק שלו. אפשרות ראשונה, יכולה לנבוע מרצון למיתוג. כל מה שהמפרסם מחפש זה להיחשף, ושרק יראו את השם שלו, וכך להיכנס לתודעה של הלקוח. החברות הסלולאריות לדוגמא, פועלות על פי אפשרות זו. בד"כ פרסום שמטרתו מיתוג. סוג זה של פירסום לרוב יהיה זול משמעותית, מפירסום אשר נועד להביא לקוחות.

האפשרות השנייה, נועדה להגדיל את מאגר הלקוחות. זה יכול להיות על ידי רכישה של המוצר, או על ידי צבירת לידים. מאחר, וסוג הפרסום כאן, הוא ממוקד יותר, ניתן למדוד אותו במספרים, ולעמוד את הצלחתו. מהסיבה הזו, הוא בד"כ יקר יותר, וההיקף שלו צר יותר.

אופציה ג', היא כמובן 2 האופציות.

קהל היעד

בעלי אתרים רבים, לעיתים, נוהגים להתגאות בכך, שהצליחו להגיע למצב, של 2000-3000, כניסות ייחודיות ליום. זוהי כמות כניסות מכובדת מאוד, במיוחד לאתר פרטי. כמות הכניסות המרובה הזו, לעיתים מסנוורת בעלי אתרים, וגורמת להם להרגיש על גג העולם.

בעלי האתרים הללו רק נוהגים לשכוח, שאמנם יש להם 3000 כניסות ייחודיות ביום, אבל נושא האתר שלהם זה ילדים בגילאים 12-16. קהל יעד אשר נחשב לקהל בעל איכות נמוכה, מאחר ואין לו כח קנייה. קהל היעד הזה, לרוב, לא יתרום רבות למפרסם.

מהצד השני, קהל יעד אשר נחשב לקהל יעד משתלם, הינו, לדוגמא, קהל יעד של הייטקיסטים. הייטקיסטים נוהגים להרוויח, סכומים אשר הממוצע שלהם, הוא פי 2-3 מהמשכורת הממוצעת במשק. אלו אנשים, שנוהגים לרכוש דרך האינטרנט, ואילו אנשים שימשיכו לרכוש באינטרנט.

לסיכום, הצגתי לכם רק 2 פקטורים לבחירת מחיר לפרסום באתר. ישנם עוד גורמים, אך אילו שני הגורמים המרכזיים. אז לפני שאתם נכנסים למו"מ על מחיר פרסומת באתרכם, תקדישו זמן למחקר, אחר הנישה שלכם. אילו גילאים, מה כח הקנייה שלהם, מה המפרסם יקבל מהם, וכו…

בהצלחה.

4 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אנונימי   26 במאי 2008 בשעה 14:33
    (#)

    אולי לא ראו את התגובה שלי לגבי LSI מכיון שהפוסט ירד, אז אשאל פה שוב:

    האם ניתן לבדוק הקשרי מילים באמצעות ~ גם בעברית?

    תודה

  2. yaeir   29 באפריל 2013 בשעה 19:44
    (#)

    אני רוצה לפתוח אתר שיגיעו אליו הרבה אנשים מכל האוכלוסייה ורציתי לשאול איך אני מגיע לחברה כמו חברת תקשורת וגורם לה לפרסם אצלי, וגם מה טווח המחירים שהם ישלמו על כל 1000 כניסות? והשאלה היא לגבי פרסומת קטנה של כל חברה שתתנוסס על הדף נחיתה. תודה

  3. לונלי פלנט   6 באוגוסט 2019 בשעה 23:29
    (#)

    יש איזו נוסחה שמקובלת בשוק?

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!